abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2024 @ 10:14:59 #1
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214808811
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• archito, B., 7 juni
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Piles, R., 25 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus
pi_214810847
Gefeliciteerd debsterr, fijn dat het geen waterpokken waren trouwens!

Vandaag mijn laatste baby voor het eerst naar de opvang gebracht, pfff, mijn moederhart. ;(
Nog even en dan kan ik haar weer ophalen, lekker knuffelen.
Volgende week dan toch echt weer aan het werk. Daar zie ik niet zo tegenop, maar wel tegen het gemis van de kleine.
Drukke week, dus voor ik het weet is het al zover.
  Official ESF Kreviewer maandag 26 augustus 2024 @ 16:36:48 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214811025
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:38 schreef Debsterr het volgende:
maar vooral de enorme liefde die je voelt
Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.
  maandag 26 augustus 2024 @ 17:52:12 #4
346653 Ceviche
pi_214811470
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:49 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd debsterr, fijn dat het geen waterpokken waren trouwens!

Vandaag mijn laatste baby voor het eerst naar de opvang gebracht, pfff, mijn moederhart. ;(
Nog even en dan kan ik haar weer ophalen, lekker knuffelen.
Volgende week dan toch echt weer aan het werk. Daar zie ik niet zo tegenop, maar wel tegen het gemis van de kleine.
Drukke week, dus voor ik het weet is het al zover.
Oh ja, naar is dat dan hè. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat het alleen maar voordelen heeft als beide ouders (parttime) werken.
Hier heb ik dan wel het geluk dat ik nog een berg vakantiedagen heb, en januari-april nog maar 1 dag in de week hoef te werken vanwege ouderschapsverlof dus dat is te overzien.
pi_214811502
quote:
3s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:36 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.
Inderdaad, ik heb nooit zo'n sterke kinderwens gehad (en zeker voordat ik m'n huidige partner ontmoette zou mijn antwoord geweest zijn "liever niet"), maar nu ik er inmiddels eentje heb is het echt fantastisch.

Ook heel lastig uit te leggen aan bijvoorbeeld mijn beste vriend die absoluut geen kinderen wil en waarmee ik elke zaterdag tot minstens 4:00 in de kroeg zat en we steeds tegen elkaar zeiden "toch lekker dit he, lekker in de kroeg zitten en niet over partners en kinderen na te hoeven denken" :P
pi_214812198
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:52 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oh ja, naar is dat dan hè. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat het alleen maar voordelen heeft als beide ouders (parttime) werken.
Hier heb ik dan wel het geluk dat ik nog een berg vakantiedagen heb, en januari-april nog maar 1 dag in de week hoef te werken vanwege ouderschapsverlof dus dat is te overzien.
Dat is zeker luxe zeg.
Ik ben al heel dankbaar voor de 5 maanden die ik nu met haar thuis heb kunnen zijn.
1 dag in de week werken is nogal zinloos met mijn baan. Ik ga wel maar 3 dagen werken (1 ochtend minder), daar ben ik ook al blij mee.

Het is gelukkig heel goed gegaan. Net als thuis gewoon geslapen, gedronken en gelachen. Zo fijn.
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:10:04 #7
346653 Ceviche
pi_214812547
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:26 schreef Nolita het volgende:

[..]
Dat is zeker luxe zeg.
Ik ben al heel dankbaar voor de 5 maanden die ik nu met haar thuis heb kunnen zijn.
1 dag in de week werken is nogal zinloos met mijn baan. Ik ga wel maar 3 dagen werken (1 ochtend minder), daar ben ik ook al blij mee.

Het is gelukkig heel goed gegaan. Net als thuis gewoon geslapen, gedronken en gelachen. Zo fijn.
Fijn dat het goed ging, eerste keer is altijd het spannendste.

We konden maar 1 dag opvang krijgen dus het is noodgedwongen thuis zitten. Ik kijk er naar uit :D maar ik had liever die tweede dag ook opvang, beter qua financiën en ook voor de baby en gastouder om aan elkaar te wennen. Een dag in de week is dan toch ook wel weinig.
pi_214814442
quote:
3s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:36 schreef Kreator het volgende:

[..]
Toch gaat dit voor best veel mensen niet op. Van extreme situaties (die buitengewoon tragisch zijn) tot minderen (nog steeds treurig. Bijvoorbeeld een moeder die heel veel stress heeft ervaren tijdens haar zwangerschap, en daardoor hechtingsproblemen met haar kind).
pi_214822591
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:38 schreef Debsterr het volgende:
Nou, over mijlpalen gesproken :'( mijn baby is een dreumes! Wat een jaar is het geweest zeg, met hoge pieken en diepe dalen, maar vooral de enorme liefde die je voelt O+ en trots op zo'n klein mini mens. Dank voor de gezelligheid en het luisterend oor hier en tot snel in het volgende topic :W
Gefeliciteerd nog! O+
pi_214824009
Vandaag mijn 1e officiële papadag.

Ik roep het al gekscherend 2 jaar lang op mijn vrije parttime dag (werk 32 uur), maar vandaag is het er dan eindelijk van gekomen.

Ze is nog in leven dus het lijkt goed te gaan :+
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 augustus 2024 @ 14:13:48 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214824731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 07:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Toch gaat dit voor best veel mensen niet op. Van extreme situaties (die buitengewoon tragisch zijn) tot minderen (nog steeds treurig. Bijvoorbeeld een moeder die heel veel stress heeft ervaren tijdens haar zwangerschap, en daardoor hechtingsproblemen met haar kind).
Ok, glas-half-leeg.
pi_214833203
Vandaag prikjes & rota virus bij het confrontatiebureau. Ze vond die druppeltjes echt he-le-maal niks. Helemaal overstuur dus was even een kleine strijd. Wel gek want de eerste keer ging het wel goed.

Verder ligt ze iets boven het gemiddelde qua lengte & gewicht en daarmee goed op schema. Wel fijn, want we zijn niet heel "obsessief" bezig met wat ze binnenkrijgt of hoe vaak ze eet. We geven gewoon wanneer ze erom vraagt en dat werkt ook prima tot op heden
Dag knapste man van FOK!
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 augustus 2024 @ 14:02:13 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214833285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:49 schreef Kiid het volgende:
We geven gewoon wanneer ze erom vraagt en dat werkt ook prima tot op heden
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.
Zo zie je maar weer dat iedereen z'n eigen ding doet.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 15:55:07 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214833922
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:

[..]
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.
Maar een vast patroon is iets anders dan strak op de klok. Dat kan ook een vaste volgorde zijn van bijv. wakker worden, voeden, schone luier, spelen en slapen. En repeat, ongeacht de tijden, lettend op de signalen van je kind. Dus regelmaat is niet per se hetzelfde als voeden op de klok.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214837763
quote:

[..]
Als je dat altijd geleerd is dan is het voor jou normaal en prettig om zo te leven. Ik moet er niet aan denken dat nagenoeg iedere dag "vast ligt" en men meteen van hun apropos is als er vanaf wordt geweken.

Baby's hebben juist hun slaap nodig om alle prikkels en nieuwe ontwikkelingen te verwerken. Dus ik maak haar liever niet onnodig wakker omdat 1 of andere tante van mening is dat ze om de drie uur per se moet eten (bijvoorbeeld).

Ze kan het prima zelf aangeven wanneer ze honger heeft, wanneer ze wil spelen en wanneer ze moe is. Daar ga ik liever op af aangezien ieder mens en dus ook baby verschillend is.
Dag knapste man van FOK!
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:25:12 #16
346653 Ceviche
pi_214838461
Mijn oudste had hier een heel voorspelbaar ritme, dat veranderde natuurlijk wel steeds een beetje naarmate hij ouder werd maar wel in periodes steeds even lang wakker, en even lang slapen. De eerste periode sliep hij bijvoorbeeld 3 uur, werd dan huilend wakker omdat hij honger had, viel dan aan de borst in slaap en sliep dan weer 3 uur. Heel handig, die voorspelbaarheid.
Onze jongste is nu 8 weken en die heeft ook wel een soort schema maar wel heel anders. Die slaapt in de ochtend heel veel, laat dan zo 5 uur tussen de voedingen en in de middag/avond komt ze dan veel vaker en is dan ook langer wakker.
Die wordt ook niet makkelijk wakker en drinkt dan ook amper, dus dan heeft een strak schema ook geen zin.

We zijn druk bezig met oefenen met de fles omdat ik binnenkort weer aan het werk moet. Ze heeft wel een sterke voorkeur voor de borst en Nutrilon was ze ook niet heel blij mee, maar net genoeg dat het bij de gastouder wel goed moet komen. Mijn oudste vond alles best, die was niet zo moeilijk :D
En de baby 'kletst' ook veel, heel leuk is dat O+
pi_214838512
quote:

[..]
Zou hier niet werken, tenminste, Rust en Reinheid is er wel, maar Regelmaat alleen in grote lijnen, voeden bepaalt de dame toch wel zelf. Dan weer 3 uur ertussen, 's nachts nu tot 6 uur ertussen, en vaak ook nog een periode ergens 's middags of 's avonds van clusterfeeding. Wij passen ons daaraan aan, en dat gaat hier goed, dus inderdaad iedereen zijn eigen ding :)
pi_214843567
Ik zou het zelf wel erg goed gaan op vaste tijden. :D Maar de kleine is het daar niet mee eens. Maar ze lijkt het zelf wel netjes te doen. Gisteren vroeg ze bijvoorbeeld al best vroeg om haar flesjes, en ze was ook vroeg wakker. Dus dat kwam erop neer dat ze om 5 uur al haar 4e en dus laatste fles kreeg. Ik was een beetje bang dat ze nog een extra fles nodig zou hebben, maar nee, ze sliep gewoon een paar uurtjes later en heeft de nacht ook gewoon doorgeslapen.

Ik heb wel redelijk vaste rituelen. Al proberen we de hangmat nu langzaam uit het slaapritueel te werken. Dat is overigens meer voor mezelf dan voor haar lastig. Ik weet gewoon niet zo goed hoe mensen baby's in slaap krijgen. Bij mij is het of de hangmat, of door haar gewoon in m'n armen te houden tot ze slaapt.
pi_214844120
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:00 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het zelf wel erg goed gaan op vaste tijden. :D Maar de kleine is het daar niet mee eens. Maar ze lijkt het zelf wel netjes te doen. Gisteren vroeg ze bijvoorbeeld al best vroeg om haar flesjes, en ze was ook vroeg wakker. Dus dat kwam erop neer dat ze om 5 uur al haar 4e en dus laatste fles kreeg. Ik was een beetje bang dat ze nog een extra fles nodig zou hebben, maar nee, ze sliep gewoon een paar uurtjes later en heeft de nacht ook gewoon doorgeslapen.

Ik heb wel redelijk vaste rituelen. Al proberen we de hangmat nu langzaam uit het slaapritueel te werken. Dat is overigens meer voor mezelf dan voor haar lastig. Ik weet gewoon niet zo goed hoe mensen baby's in slaap krijgen. Bij mij is het of de hangmat, of door haar gewoon in m'n armen te houden tot ze slaapt.
Ik heb ook geen idee. Wat werkt bij mij, werkt niet bij mij, en andersom. Bij mij valt ze makkelijk in slaap als ik haar vasthoud, maar absoluut niet als in mijn schoot op de bank ligt, bij mijn vrouw valt ze juist heel makkelijk in slaap in haar schoot op de bank. Maar een paar weken geleden was het ook weer anders. Dus wat vorige week misschien werkte, werkt nu niet meer, en wat nu werkt, werkt volgende maand mogelijk niet weer.
Ik probeer me dus niet teveel vast te pinnen in vaste rituelen. Er zijn uiteraard wel dingen de we regelmatig doen (luiers verschonen enzo), en die gebeuren ook in redelijk vaste volgorde, maar zo'n kleintje ontwikkelt zich ook heel snel, waardoor wat vandaag OK is, volgende week misschien niet meer OK is voor haar.

Gelukkig slaapt ze nog steeds goed, deze week voor het eerst 6 uur aaneengesloten een keertje, en als ze 's nachts wakker wordt, dan brabbelt ze wat, maar huilt eigenlijk nooit dan. En aangezien mijn vrouw nog volledig borstvoeding geeft, word ik geregeld 's nachts niet eens meer wakker van het voeden.
pi_214844846
Hier ook wel een redelijk vaste routine, maar dat komt vooral doordat elke dag hier wel zo ongeveer hetzelfde is dus ja, bewust of onbewust gebeurt dat dan toch. Slapen en voeden is niet precies op dezelfde tijden elke dag, maar wel om en nabij. En ik zweer echt bij die wakkertijden, dat werkt hier perfect.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:47:07 #21
346653 Ceviche
pi_214845059
Ja, die wakkertijden aanhouden werkte hier ook erg goed!
pi_214845528
Ja, hier gaat het ook top op de wakker tijden aanhouden!
Ze is in de ochtend nog heel wisselend wakker dus afhankelijk daarvan gaat de rest van de dag verder.
Daarnaast heeft ze twee schoolgaande zussen dus soms moet ik haar storen in haar slaap of ligt ze er wat later in omdat we op pad moeten om ze te brengen / op te halen. Gelukkig komt het vaak ook wel prima uit.

We kregen geen vlag en wimpel bij het cb. Ze is te weinig aangekomen/gegroeid. Ze gingen meteen mijn borstvoeding in twijfel trekken. Een kruisverhoor hoe vaak ik voed, hoeveel ik kolf.
De oudste twee deden het er altijd prima op en hadden ook rond deze periode een afvlakking. Ze had bij binnenkomst net een enorme poepluier en het was tijd voor de volgende voeding. Als ze nog niet gepoept had en wel gedronken was dat zo weer een 200 gram verschil geweest gok ik.
Moeten over 4 weken weer terug. Heb niet het idee dat ik echt iets anders kan doen en heb altijd vertrouwd op mijn lijf / baby en heb niet het gevoel dat ze iets anders / meer nodig heeft. Ze is een heel tevreden blije baby.

Maar ik had geen fijn gevoel bij de persoon van het cb. Had haar ook nog nooit gezien, ze stelde zich niet eens voor. Geen fijn bezoekje zeg maar.
pi_214846013
Te weinig (<1% of <5% percentile) of 'minder dan gemiddeld'? Ongeveer de helft zit onder het gemiddelde, en ook veel van de kinderen die in de laagste 5% zitten zijn gezond. Ze zouden nooit slechts naar 1 metric moeten kijken. Maar het is wel normaal om te vragen naar voedingsschemas lijkt, en een flinke poepbeurt en drinkbeurt hebben nog redelijk invloed op het totale gewicht bij zo'n kleintje.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:11:30 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214846212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:35 schreef Nolita het volgende:
Ze is in de ochtend nog heel wisselend wakker dus afhankelijk daarvan gaat de rest van de dag verder.
Daarnaast heeft ze twee schoolgaande zussen dus soms moet ik haar storen in haar slaap of ligt ze er wat later in omdat we op pad moeten om ze te brengen / op te halen. Gelukkig komt het vaak ook wel prima uit.

We kregen geen vlag en wimpel bij het cb. Ze is te weinig aangekomen/gegroeid. Ze gingen meteen mijn borstvoeding in twijfel trekken. Een kruisverhoor hoe vaak ik voed, hoeveel ik kolf.
De oudste twee deden het er altijd prima op en hadden ook rond deze periode een afvlakking. Ze had bij binnenkomst net een enorme poepluier en het was tijd voor de volgende voeding. Als ze nog niet gepoept had en wel gedronken was dat zo weer een 200 gram verschil geweest gok ik.
Moeten over 4 weken weer terug. Heb niet het idee dat ik echt iets anders kan doen en heb altijd vertrouwd op mijn lijf / baby en heb niet het gevoel dat ze iets anders / meer nodig heeft. Ze is een heel tevreden blije baby.

Maar ik had geen fijn gevoel bij de persoon van het cb. Had haar ook nog nooit gezien, ze stelde zich niet eens voor. Geen fijn bezoekje zeg maar.
Ik vond en vind het fijn de WHO curve te gebruiken ipv de CDC, de WHO gaat alleen over borstvoeding kindjes :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:23:11 #25
346653 Ceviche
pi_214846305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:35 schreef Nolita het volgende:

Ik snap je, dat is nooit leuk om te horen en zorgt meteen voor zorgen en twijfels terwijl het vast wel meevalt. Je kunt altijd volgende week of de week erna tussendoor wegen bij zo'n Inloopspreekuur, al weet ik niet zeker wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn als je zelf denkt dat het een zelfde soort dipje is als bij je andere kinderen. En als ze net een volle luier had en nog moest drinken dan snap ik je twijfel wel.

Ik ga altijd graag naar het cb hier, hele vriendelijke mensen. Maar voor de kinkhoestvaccinatie moest ik naar een andere locatie en ik vond ze daar zo ontzettend betuttelend. Ik 'moest' eerst een voorlichtingsfolder lezen over de vaccinatie waar eigenlijk alleen in stond dat je een zere arm kunt krijgen.
Ik had zelf de afspraak gemaakt en er een uur voor gereisd, ik vond het niet prettig dat ik dan van het cb zo'n papiertje moet lezen alsof ik me totaal niet heb voorbereid. Al zou ik me niet hebben ingelezen, wat maakt hun dat nou uit? Daarnaast zitten er geen risico's aan (volgens de folder) en vertelt de folder niks over de vaccinatie zelf, dus geen onmisbare informatie. In het gesprek zelf vond ik ze ook een beetje neerbuigend (sowieso was me niet duidelijk waarom ze dingen vroeg over mijn oudste bijvoorbeeld, totaal niet relevant voor die vaccinatie).
Ik heb altijd prettige ervaringen gehad bij ons cb maar ik dacht wel: als dit mijn vaste cb zou zijn zou ik alleen voor de vaccinaties komen.
Hopelijk is er de volgende keer weer een bekend gezicht, @Nolita
pi_214846367
De WHO curve bekijk ik regelmatig inderdaad. Ook daarop buigt ze met deze meting duidelijk af van gemiddeld naar -1. Zoveel verschillen de curves dus ook weer niet (100 gram op 2 maanden).

De oudste is ook afgebogen van -1 naar -2 destijds en daar heb ik nooit iets over gehoord. Mijn gevoel zegt dat ze nu haar eigen lijn gaat voortzetten.

Het was ook echt de oordelende toon ofzo die me dwars zat, hoop dat ik de volgende keer een ander tref.
pi_214846442
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 22:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik snap je, dat is nooit leuk om te horen en zorgt meteen voor zorgen en twijfels terwijl het vast wel meevalt. Je kunt altijd volgende week of de week erna tussendoor wegen bij zo'n Inloopspreekuur, al weet ik niet zeker wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn als je zelf denkt dat het een zelfde soort dipje is als bij je andere kinderen. En als ze net een volle luier had en nog moest drinken dan snap ik je twijfel wel.

Ik ga altijd graag naar het cb hier, hele vriendelijke mensen. Maar voor de kinkhoestvaccinatie moest ik naar een andere locatie en ik vond ze daar zo ontzettend betuttelend. Ik 'moest' eerst een voorlichtingsfolder lezen over de vaccinatie waar eigenlijk alleen in stond dat je een zere arm kunt krijgen.
Ik had zelf de afspraak gemaakt en er een uur voor gereisd, ik vond het niet prettig dat ik dan van het cb zo'n papiertje moet lezen alsof ik me totaal niet heb voorbereid. Al zou ik me niet hebben ingelezen, wat maakt hun dat nou uit? Daarnaast zitten er geen risico's aan (volgens de folder) en vertelt de folder niks over de vaccinatie zelf, dus geen onmisbare informatie. In het gesprek zelf vond ik ze ook een beetje neerbuigend (sowieso was me niet duidelijk waarom ze dingen vroeg over mijn oudste bijvoorbeeld, totaal niet relevant voor die vaccinatie).
Ik heb altijd prettige ervaringen gehad bij ons cb maar ik dacht wel: als dit mijn vaste cb zou zijn zou ik alleen voor de vaccinaties komen.
Hopelijk is er de volgende keer weer een bekend gezicht, @:Nolita
Ook vervelend inderdaad hoe ze dan met je omgaan rondom de vaccinatie die zo gepromoot wordt.

Veel verschillende gezichten gezien hier, maar tot deze wel allemaal oké.
Inloopspreekuur is vanaf komende week geen optie meer omdat ik weer aan het werk ga. Daarom een aparte afspraak moeten maken om het op te volgen. Die is pas over 5 weken, dus ben heel benieuwd hoe het er dan voor staat.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:08:07 #28
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214846595
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 22:29 schreef Nolita het volgende:
De WHO curve bekijk ik regelmatig inderdaad. Ook daarop buigt ze met deze meting duidelijk af van gemiddeld naar -1. Zoveel verschillen de curves dus ook weer niet (100 gram op 2 maanden).

De oudste is ook afgebogen van -1 naar -2 destijds en daar heb ik nooit iets over gehoord. Mijn gevoel zegt dat ze nu haar eigen lijn gaat voortzetten.

Het was ook echt de oordelende toon ofzo die me dwars zat, hoop dat ik de volgende keer een ander tref.
Snap je helemaal :* als jouw gevoel iets anders zegt, daar vooral aan vasthouden!
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:50:41 #29
346653 Ceviche
pi_214846843
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 22:39 schreef Nolita het volgende:

[..]
Ook vervelend inderdaad hoe ze dan met je omgaan rondom de vaccinatie die zo gepromoot wordt.

Veel verschillende gezichten gezien hier, maar tot deze wel allemaal oké.
Inloopspreekuur is vanaf komende week geen optie meer omdat ik weer aan het werk ga. Daarom een aparte afspraak moeten maken om het op te volgen. Die is pas over 5 weken, dus ben heel benieuwd hoe het er dan voor staat.
Ah ja, dat is lastig ja. Hier wilde ik ook tussendoor wegen toen de baby 2 weken oud was, maar het cb hier in het dorp was precies die week gesloten vanwege vakantie (ze zitten er maar 1 dag in de week). Ik moest die week nog wel voor gehoortest naar een ander cb (in weer een andere stad trouwens) maar daar was dan geen mogelijkheid tot wegen. Ik was daar wel welkom op het inloopspreekuur maar dat was dan wel op een andere dag, en dus ook weer een uur reizen (en een uur terug) dus ik heb maar overgeslagen. Ik snap het wel hoor, dat het cb dingen op een bepaalde manier doet, maar het is ook weer niet heel klantvriendelijk ofzo en dat hun foldertjes dan juist zo'n beeld scheppen dat ze er voor je zijn en dat je met van alles bij ze terecht kunt staat daarmee wel in contrast.
En nog een bonusklacht: dat die vaccinaties op de meeste locaties wel gegeven worden, maar dat er zo weinig opties zijn qua tijd. Dus 2 keer in de maand, alleen op dinsdagmiddag na 16 uur, bijvoorbeeld. Het was allemaal net niet te doen met een kleuter, reistijd of werk. Ik heb gewacht tot mijn verlof om die prik te halen en ik werk maar 2 dagen in de week :X

Ik woon niet in de middle of nowhere hoor, maar ik ben afhankelijk van het ov en als zo'n cb-locatie dan niet naast een station is dan loopt het gewoon snel op qua reistijd :P

Over het algemeen ben ik heel tevreden over het cb, maar je loopt er ook wel snel tegen dingen aan helaas.
pi_214846875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 22:23 schreef Ceviche het volgende:
als dit mijn vaste cb zou zijn zou ik alleen voor de vaccinaties komen.
Mijn familielid is arts op een consultatiebureau en heeft al twee keer in een vroeg stadium levensbedreigende ziektes ontdekt bij kindjes. Ik lach iedereen die zeikt over het nut van het consultatiebureau recht in het gezicht uit.
pi_214846925
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 23:59 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Mijn familielid is arts op een consultatiebureau en heeft al twee keer in een vroeg stadium levensbedreigende ziektes ontdekt bij kindjes. Ik lach iedereen die zeikt over het nut van het consultatiebureau recht in het gezicht uit.
Maar dat is toch heel anders dan wat er in het topic zoal gezegd is over het cb?
Ik vind het ook nuttig, maar dat neemt niet weg dat er ook dingen gewoon niet goed gaan.
Zo was er bij ons een arts die ongetwijfeld medisch zeer kundig was maar heel makkelijk zei dat we maar naar kunstvoeding over moesten stappen terwijl mijn vriendin heel graag borstvoeding geeft en er heel hard voor gewerkt heeft om dat te laten slagen. Dan vind ik het wel erg matig van zo'n arts dat zij zich niet kan inleven in de emoties van een nieuwe moeder en dat zorgt toch voor een slechte ervaring.

Maar wat ik zei, toch neemt dat niet weg dat ik het cb nuttig vind. Dat kan prima hand in hand gaan.
pi_214846931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 22:29 schreef Nolita het volgende:

Wij volgen hier ook de WHO lijn maar ik heb nooit geweten dat dat alleen voor bv babies was?
Wel vervelend hoor, vooral omdat het je derde is en je vooral dan op eerdere ervaringen en je eigen lichaam wil durven vertrouwen en dan wordt dat zo in twijfel getrokken.

Hier zat de kleine met de 6 weken pas 500 gram boven haar geboortegewicht (14e percentiel) en daar werd ik best onzeker en gestrest van. Toen was het juist de pediatrician die me heel erg gerust stelde en zei dat ze zich totaal geen zorgen maakte. Dat maakt echt zo’n verschil! Overigens was ze 2,5e week later ruim 1300 gram aangekomen dus ze heeft het prima ingehaald. Ik zou er gewoon op vertrouwen dat het goed komt, al helemaal gezien je eerdere ervaringen met je andere meiden!
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 00:49:41 #33
346653 Ceviche
pi_214847003
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 23:59 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Dat is ook zeker waar. Maar ik kan me toch heel goed voorstellen dat mensen niet meer gaan als ze op een nare manier bejegend worden.
pi_214848111
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 00:19 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wij volgen hier ook de WHO lijn maar ik heb nooit geweten dat dat alleen voor bv babies was?
Wel vervelend hoor, vooral omdat het je derde is en je vooral dan op eerdere ervaringen en je eigen lichaam wil durven vertrouwen en dan wordt dat zo in twijfel getrokken.

Hier zat de kleine met de 6 weken pas 500 gram boven haar geboortegewicht (14e percentiel) en daar werd ik best onzeker en gestrest van. Toen was het juist de pediatrician die me heel erg gerust stelde en zei dat ze zich totaal geen zorgen maakte. Dat maakt echt zo’n verschil! Overigens was ze 2,5e week later ruim 1300 gram aangekomen dus ze heeft het prima ingehaald. Ik zou er gewoon op vertrouwen dat het goed komt, al helemaal gezien je eerdere ervaringen met je andere meiden!
Dit inderdaad. Het komt heel anders over als een medewerker kan zeggen het komt vast goed, maar we willen het wel goed in de gaten houden dus kom over 4 weken terug en hou dit of dit in de gaten.
Haar hoofd groeit op de -2 lijn (niet in verhouding met de rest dus, ik zie het niet hoor). Maar daarvan was ook de eerste x op het cb, Hee wat opvallend, maar het kan. We moeten volgen of het hoofd goed blijft groeien.
Nou dat groeit prima door op die -2 lijn.

Nu was het alleen een oordeel, kruisverhoor en zorg dat je terugkomt... :N
  Official ESF Kreviewer zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:40:36 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214849956
Ons kind zat na een maand ruim onder het laagste streepje qua gewicht en zit nu een paar maanden later boven het bovenste streepje. Het zegt allemaal niet zoveel. Je ziet xelf wel aan je kind of het goed gaat en geklets over marges heeft niet zoveel zin, hooguit als je echt een baby aan het uithongeren of vetmesten bent.
pi_214849992
Ja heel naar. Overigens weet ik niet hoe dat daar gemeten wordt maar hier neem ik die hoofdomtrek en lengte metingen bij die hele kleintjes sowieso wel met een korrel zout. Dat is echt lastig om secuur op te meten en een paar centimeter kan dan ineens al een heel groot verschil maken qua percentiel/lijntje.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:11:36 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214852916
Sterker nog, bij het hoofd maken mm's al verschil. Hoe vaak ik niet gehad heb dat het volgens de assistente gekrompen zou zijn en dan dus even nog een keer gemeten moest worden. Compleet nattevingerwerk.

@Nolita, laat je niet gek maken. Wrs was het zonder die luier een keurig lijntje geweest. Gewoon op jezelf blijven vertrouwen! Jouw baby ziet er altijd onwijs tevreden en blij uit en is hartstikke goed aan het ontwikkelen. Laat het los als dat lukt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214880562
Mijn ouders waren afgelopen weekend 40 jaar getrouwd, daarvoor nu met de hele familie (hoewel, hele familie, we zijn met 10 inclusief J) een midweekje Preston Palace. M'n moeder is al bijna 45 jaar zwemonderwijzeres waarvan ze ruim 35 jaar babyzwemmen geeft dus die had al enorme zin om met J te gaan zwemmen en wat oefeningetjes te doen.

J had het ook enorm naar d'r zin, maar na 5 minuten kwam er een toezichthouder zeggen dat J verplicht in zo'n band moest. M'n moeder natuurlijk heel teleurstelgesteld en ook een beetje boos omdat ze er zelf absoluut geen voorstander van is. J vond er ook niet veel aan en ik vond ook maar gevaarlijk en onhygiënisch. Ze zakte best ver weg in die band, de hoofd de hele tijd zo'n beetje IN de band dus je moest opletten dat ze niet stikte en er bleef de hele tijd een randje water in staan wat J op wilde drinken. Was toch jammer zo.

Maar goed, verder is ze gewoon een voorbeeldige baby. Gisteren na het avondeten gewoon lekker tot ruim na middernacht erbij gebleven en tot op het eind hartstikke vrolijk O+ _O-
pi_214882643
Pff ik heb dat ook een keer gehad in het zwembad. Dat mijn kind er niet in mocht zonder band terwijl ik haar gewoon vasthield? Ik vond het zo raar.
pi_214883606
Ja stom hè, dat hadden we ook op een camping.

Wel hebben we een swimtrainer en dat vond ze ook prima om lekker in te dobberen. Voor zo'n gele band zijn ze lang te klein vind ik.
pi_214884142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:22 schreef Lokasenna het volgende:
Pff ik heb dat ook een keer gehad in het zwembad. Dat mijn kind er niet in mocht zonder band terwijl ik haar gewoon vasthield? Ik vond het zo raar.
Ja, dat zeker inderdaad. Ze zakte zo ver weg in die band met d'r armpjes zo hoog dat ik het er heel oncomfortabel en ook niet heel veilig uit vond zien, maar goed.

En daarna kwam m'n ma nog met een hele technische uitleg waarom het niet goed is natuurlijk :P
Als ze nog zo klein zijn en watervrij moeten worden is het belangrijk om oefeningetjes te doen waarbij je ze goed kan vasthouden en knuffelen etc zodat ze sneller vertrouwen krijgen. En ook leren ze van zo'n band heel snel dat ze "vanzelf" drijven, terwijl ze nu juist moeten leren dat ze NIET vanzelf drijven. Maar goed, dat zal allemaal wel :P
pi_214884232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:22 schreef Lokasenna het volgende:
Ja wij hebben dat ook een keer ondervonden. Snapte het ook niet. Ja, zij zijn verantwoordelijk als het mis gaat maar het is niet dat je zo’n kleintje eventjes zomaar los laat. Gelukkig vond ie de band prima.
  woensdag 4 september 2024 @ 08:15:27 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214886194
Ik heb nog een freds swimtrainer te koop, mocht iemand interesse hebben :D
pi_214895738
Jongens wat vliegt de tijd :o Wij zijn eigenlijk heel tevreden over ons CB. Ik voel me altijd serieus genomen en vind de verpleegkundigen heel betrokken. We zijn laatst voor een extra weeg moment geweest en vraag, maar waren 10 minuutjes te vroeg. De weeg-en-meet-dame kreeg en halve rolberoerte want we waren veeeeel te vroeg en er was nog geen verpleegkundige etc. Joh haal adem, niks aan de hand, we wachten gewoon even? Nou pfoeh moeilijk moeilijk. Moet er altijd wel om lachen.

Voornaamste reden dat we langs gingen is dat de baby na het eten van pindakaas laatst ineens onder de rode vlekken en bulten zat. HAP gebeld en die zeiden “een of andere kinderziekte”, maar gezien de vlekken en bulten na een paar uur weer weg waren, toch even naar cb om foto’s te laten zien en nu een doorverwijzing naar de allergie poli eind van de maand. Zo gek, want we hebben al vaker pindakaas gegeven en toen was er niks aan de hand. Nu durven we het niet meer, want het was best heftig.

Verder gaat alles hier helemaal goed! Het kind wil alleen maar staan, begint steeds beter te eten, kletst en krijst erop los, is de grootste fan van haar grote zus en doet het gewoon heel goed. Alleen die nacht voeding mag er nog een keer af plus wat langer doorslapen. Oh en haar haar… hebben jullie nog tips? Elastiekjes en speldjes vind ik een beetje spannend omdat ze alles in haar mond stopt, maar ze heeft nu echt zo’n enorme pluk boven op haar hoofd die er echt niet uit ziet :D
Sarcasme. Herken het.
pi_214897325
Hier eerste kampeertripje gedaan met de kleine, 8 weken oud nu. Een pod gehuurd in Exmoor voor een paar nachtjes, ging heel goed.

Vandaag vaccinaties (6-in-1 + rota en menB), morgen dus maar een dagje thuiswerken in geval het een lastige nacht wordt.

Ik snap overigens heel goed dat het CB doorvraagd als een meting daar aanleiding voor geeft. 1 Losse meting zegt niet alles, maar is daar gewoon aanleiding toe. Alleen zijn er verschillende manieren waarop dat gedaan kan worden. Maar zo iemand kan ook net een moeilijke dag hebben he.
En ik snap ook goed dat ze in een zwembad niet willen dat alle moeders hun baby alleen maar vasthouden zonder zwembandje. Dat zal in het verleden al vaak genoeg mis zijn gegaan, en het is al lastig genoeg om te zien of iemand verdrinkt. Een leeg zwembandje zie je veel eerder dobberen dan een baby die onder water zit.
Iedereen heeft het beste voor met hun kinderen, maar hoeveel zijn er dit jaar al uit het raam gevallen bijvoorbeeld?
pi_214913856
Even een heel andere vraag tussendoor. Ik heb altijd naamstickers van goedgemerkt. Bij de oudste twee heb ik daarmee de flesjes en bekers waarin ik de borstvoeding bewaar ontelbaar keer kunnen steriliseren en bleef de sticker goed.
Nu is het na 1 week gebruiken (1x steriliseren) al bijna niet meer bruikbaar. :{
Ik zie het er ook bij staan in de beschrijving nu, maar baal ervan dat ze dus kwalitatief zo achteruit zijn gegaan.

Iemand tips voor labels die net als de vorige wel bestand zijn tegen steriliseren?
  zaterdag 7 september 2024 @ 10:17:58 #47
346653 Ceviche
pi_214914849
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 07:55 schreef Nolita het volgende:
Even een heel andere vraag tussendoor. Ik heb altijd naamstickers van goedgemerkt. Bij de oudste twee heb ik daarmee de flesjes en bekers waarin ik de borstvoeding bewaar ontelbaar keer kunnen steriliseren en bleef de sticker goed.
Nu is het na 1 week gebruiken (1x steriliseren) al bijna niet meer bruikbaar. :{
Ik zie het er ook bij staan in de beschrijving nu, maar baal ervan dat ze dus kwalitatief zo achteruit zijn gegaan.

Iemand tips voor labels die net als de vorige wel bestand zijn tegen steriliseren?
Ik heb daar vorige week stickers besteld en die zijn prima? Stond in de beschrijving dat ze daar tegen kunnen. Ik had deze mini stickers: https://www.goedgemerkt.nl/mini-xs-naamstickers.html

Staat ook wel bij dat extreme hitte het label kan doen vervagen, maar hier ziet het het na een week nog prima uit (meerdere keren gesteriliseerd).
pi_214915522
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 10:17 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik heb daar vorige week stickers besteld en die zijn prima? Stond in de beschrijving dat ze daar tegen kunnen. Ik had deze mini stickers: https://www.goedgemerkt.nl/mini-xs-naamstickers.html

Staat ook wel bij dat extreme hitte het label kan doen vervagen, maar hier ziet het het na een week nog prima uit (meerdere keren gesteriliseerd).
Ik heb niet de mini, maar zie in spoiler het resultaat na 1x steriliseren. Staat dezelfde beschrijving bij. Is 50 tinten lichter en wat gebubbeld. Ik ga niet iedere maand nieuwe stickers plakken. Heb gestickerd gevonden online die zeggen wel tegen steriliseren bestand te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nolita op 07-09-2024 11:53:23 ]
pi_214915736
Misschien een mailtje naar de klantenservice van goedgemerkt? Ik herken dit namelijk (ook) niet. Misschien komen ze met een oplossing/tegemoetkoming.
  zaterdag 7 september 2024 @ 12:54:28 #50
346653 Ceviche
pi_214916059
Oh dat is balen ja -O-

Ik weet nog wel dat we na de geboorte van de oudste wat flesjes moesten uitkoken en dat er één flesje gewoon gesmolten was :') de rest had geen issues. Soms is het gewoon pech. Volgens mij is het een prima webshop dus ik zou er ook een mailtje aan wagen, misschien krijgen ze meer klachten over een specifieke soort sticker of kleur of batch ofzo.
pi_214916105
Ik had al gemaild inderdaad, dit was de reactie:
'Bedankt voor je mail. Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met de stickers. Helaas zijn de labels inderdaad niet gemaakt om te steriliseren, zoals we ook op onze site vermelden. Excuses voor het ongemak!'

Dus op zoek naar andere stickers. :)
  zaterdag 7 september 2024 @ 13:01:06 #52
346653 Ceviche
pi_214916130
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:58 schreef Nolita het volgende:
'Bedankt voor je mail. Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met de stickers. Helaas zijn de labels inderdaad niet gemaakt om te steriliseren, zoals we ook op onze site vermelden. Excuses voor het ongemak!'

:') tja okee maar toch.
pi_214916418
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:58 schreef Nolita het volgende:

Lekker karige reactie van ze :'). Hopelijk vind je goede stickers!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 7 september 2024 @ 13:44:59 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214916472
Gisteren 25 maaltijden gemaakt met zalm, kip, aardappel, pasta en diverse groente. Wat een werk om te snijden , stomen en blenden. :'). Ben dik 5 uur bezig geweest met alles.

Hoe doen jullie dat. Potjes of ook zelfgemaakt. Wij eten zelf nu vaak dingen die we niet voor haar kunnen blenden, dus dan maar zo.

Tevens gisteren eerste echte woordje. Uiteraard 'papa'.
pi_214916935
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:44 schreef Kreator het volgende:
Gisteren 25 maaltijden gemaakt met zalm, kip, aardappel, pasta en diverse groente. Wat een werk om te snijden , stomen en blenden. :'). Ben dik 5 uur bezig geweest met alles.

Hoe doen jullie dat. Potjes of ook zelfgemaakt. Wij eten zelf nu vaak dingen die we niet voor haar kunnen blenden, dus dan maar zo.

Tevens gisteren eerste echte woordje. Uiteraard 'papa'.
Eerste woordje is altijd leuk!

Qua het eten, wij maken het ook zelf. Meestal als wij zelf iets eten dat we kunnen blenden voor de kleine, dan blenden we een hoeveelheid die genoeg is voor ongeveer een week. Daarmee gaan we door totdat we weer iets eten dat we kunnen blenden. We eten op zich meerdere keren per week iets dat geschikt is voor haar, dus inmiddels zit onze vriezer aardig vol hapjes zonder dat we voor ons gevoel extra werk hebben moeten doen.
Daarbij hebben we ook dagen dat we alleen fruit geven en geen groente.

Als we op pad of op vakantie gaan nemen we wel potjes mee trouwens.
  zaterdag 7 september 2024 @ 20:15:53 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214919643
Vijf uur? Hoe dan? Zelfs als je een half uur besteedt aan elke keer 4 pannetjes ben je in een uur of twee 16 maaltijdcomponenten verder. En dan is het een kwestie van mix 'n match...

Oh en wij deden naast wat geblenderde maaltijden juist ook heel veel rapley, dus dat scheelt iig al blenderen. Vaak hielden we gewoon wat van ons eigen eten apart van zout of pittig en boden we dat aan.
pi_214920709
Jullie weten dat steriliseren in principe niet nodig is als je door je kraamweken heen bent? Dat scheelt dat ook weer voor de stickers. :D
Maarja, ik heb dit probleem dus nooit gehad want steriliseerde alleen met eerste gebruik en toen we spruw hadden. En mijn kolfflesjes zijn niet gelabeld want ik schonk altijd over voordat het naar de opvang mee ging.

Qua eten; hier een rapley dreumes dus nooit geblenderd. Kreeg gewoon stukken van datgene wat wij aten, daar zat bijna altijd wel iets bij wat geschikt was voor haar en anders kookten we los nog even wat worteltjes ofzo.
pi_214920851
Oh, ik ben nog braaf aan het steriliseren. Al vind ik het eigenlijk wel fijn, want dat ding maakt ze ook meteen lekker droog. Bij mij doen de stickers van Goedgemerkt het overigens helemaal prima in de sterilisator.
  zaterdag 7 september 2024 @ 23:27:56 #59
346653 Ceviche
pi_214922092
Mja dat is zo'n ding waar je je dan goed bij voelt terwijl je weet dat het ook wel onzinnig is. Net als Nutrilon kopen in plaats van huismerk.
  Official ESF Kreviewer zondag 8 september 2024 @ 07:25:37 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214922901
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 20:15 schreef Tink89 het volgende:
Vijf uur? Hoe dan? Zelfs als je een half uur besteedt aan elke keer 4 pannetjes ben je in een uur of twee 16 maaltijdcomponenten verder. En dan is het een kwestie van mix 'n match...

Ik denk dat je gewoon beter bent dan ik.
  zondag 8 september 2024 @ 20:40:48 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214928932
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2024 07:25 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik denk dat je gewoon beter bent dan ik.
Oh joh, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik was gewoon verbaasd. Sorry als het lullig overkwam.
  maandag 9 september 2024 @ 11:11:29 #62
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214932519
Welk merk luiers gebruiken jullie/raden jullie aan?

Begreep dat de luiers van Kruidvat 'verbeterd' zijn en niet meer zo goed zijn als ze voorheen waren.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_214932696
Wij gebruiken Etos luiers, voor overdag voldoen die prima. 's Nachts draagt ze Pampers, anders bleef ze doorlekken.
pi_214932893
Hier nog steeds Kruidvat-luiers, ik vind die een stuk fijner dan "echte" pampers eerlijk gezegd. Ook 's nachts geen problemen mee. Wel onlangs overgestapt van maatje 2 naar maatje 3 en die zijn wel echt anders bij de randjes. Ik weet niet of dat de verbetering was waar @AgnesGru het over heeft en dat het gewoon heel toevallig samenviel met de overstap van 2 naar 3 of dat het gewoonweg bij maat 3 hoort, maar het was vooral wennen. Niet beter of slechter wat mij betreft. De "vleugeltjes" aan de zijkant zitten er nog wel gewoon aan, en die mis ik enorm bij de echte pampers.
  Official ESF Kreviewer maandag 9 september 2024 @ 12:42:04 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214933135
Wij hebben Woezel en Pip. Geen idee waar dat van is, maar is prima.
  maandag 9 september 2024 @ 13:00:30 #66
346653 Ceviche
pi_214933221
Volgens mij worden die luiers van de kruidvat zo'n beetje elke drie jaar vernieuwd, en elke keer zeggen mensen dat de nieuwe slechter zijn dan de oude.
Maar we kopen ze nog steeds en ze bevallen nog prima dus ik neem het met een korreltje zout.

De randjes zijn wel anders zag ik, maar mijn man trok dat oude randje nooit goed uit dus hier zal dat vast een verbetering zijn.
pi_214933247
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2024 12:42 schreef Kreator het volgende:
Wij hebben Woezel en Pip. Geen idee waar dat van is, maar is prima.
Dat zijn Etos luiers. :D
pi_214933770
Wij gebruiken nog pampers. (Premium Protection overdag, babydry nacht). Was ook aan het overwegen over te gaan op kruidvat (bij de oudste twee ook gedaan) en had dus een klein pak maat 3 gehaald.
De randjes zijn inderdaad anders (dat is o.a. hun vernieuwing denk ik). Verder vind ik ze gevoelsmatig erg dun geworden. Als er gepoept is zie je de poep er doorheen, dat is bij pampers minder. Maar opzich doen ze vooralsnog wat ze moeten doen. Ben er alleen nog niet uit of ik overstap.
pi_214933866
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:11 schreef AgnesGru het volgende:
Welk merk luiers gebruiken jullie/raden jullie aan?

Begreep dat de luiers van Kruidvat 'verbeterd' zijn en niet meer zo goed zijn als ze voorheen waren.
Hier (UK) Aldi luiers. Kosten £0.75 ofzo voor een pak van 24, en zijn prima.
pi_214934576
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 14:32 schreef Nolita het volgende:
Wij gebruiken nog pampers. (Premium Protection overdag, babydry nacht). Was ook aan het overwegen over te gaan op kruidvat (bij de oudste twee ook gedaan) en had dus een klein pak maat 3 gehaald.
De randjes zijn inderdaad anders (dat is o.a. hun vernieuwing denk ik). Verder vind ik ze gevoelsmatig erg dun geworden. Als er gepoept is zie je de poep er doorheen, dat is bij pampers minder. Maar opzich doen ze vooralsnog wat ze moeten doen. Ben er alleen nog niet uit of ik overstap.
Hier nog nooit problemen gehad met poep of plas die de Kruidvat-luier niet gehouden heeft. En er hebben toch al wat flinke luiers tussen gezeten _O-

Overigens is J sinds vorige week gaan "wildplassen" :') Tot nu toe heeft ze alleen in de eerste paar weken 1 of 2 keer geplast als ze bloot op het aankleedkussen lag, daarna letterlijk nooit meer. Vorige week ineens 4 keer, waaronder 1 keertje over mij heen toen ik d'r naar de douche aan het dragen was _O- En die 3 keer op het aankleedkussen was het ook nog eens met een boogje, wist ik veel dat meisjes dat ook konden!
Was wel allemaal terwijl we een weekje weg waren, ik hou het er maar op dat de kou van de airco die we daar hadden op d'r blaas is geslagen :+
pi_214936037
Wij gebruiken ook Pampers. Begonnen met Kruidvat, maar vond de Pampers toch fijner. Al maakt het me allemaal niet zoveel uit, we bestellen de Pampers vooral gewoon makkelijk in bulk.

Waar ik overigens wel een mening over heb, zijn billendoekjes. Vooral welke ik niet wil, de Etos Sensitive doekjes. :r Was een aanbieding, want ook daarbij dacht ik dat het me niet zoveel uitmaakte. Maar deze doekjes zijn gewoon niet nat genoeg, en ook voor het eerst dat de doekjes scheuren bij het uit het pakje halen.
pi_214936059
En we hebben de eerste schaterlach. O+ En het was een mooie, was het ging puur om het woord Bossche bol. O+
  maandag 9 september 2024 @ 19:50:57 #73
346653 Ceviche
pi_214936407
Ik heb echt een hekel aan droge doekjes. Daarom koop ik altijd huggies in bulk. Niet de blauwe 99% water want die vond ik ook niks.

Morgen is de baby alweer 10 weken oud en ik moet deze week weer aan het werk -O-
Kan ik het maken om meteen wat vrije dagen aan te vragen of is netter om hier nog even mee te wachten? :')
  maandag 9 september 2024 @ 20:30:14 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214936838
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:11 schreef Myraela het volgende:
Wij gebruiken ook Pampers. Begonnen met Kruidvat, maar vond de Pampers toch fijner. Al maakt het me allemaal niet zoveel uit, we bestellen de Pampers vooral gewoon makkelijk in bulk.

Waar ik overigens wel een mening over heb, zijn billendoekjes. Vooral welke ik niet wil, de Etos Sensitive doekjes. :r Was een aanbieding, want ook daarbij dacht ik dat het me niet zoveel uitmaakte. Maar deze doekjes zijn gewoon niet nat genoeg, en ook voor het eerst dat de doekjes scheuren bij het uit het pakje halen.
Ik vind alle doekjes van etos prut. En die van huggies ook. Kruidvat sensitive werkt het beste hier. En de luiers van kruidvat ook. Beide kinderen kregen uitslag van pampers en de luiers van lidl.
pi_214937067
Als je het niet erg vindt om poepdoekjes te wassen :') , ik vind gewone badstof lapjes ideaal voor de billen. Minder uitslag, en heb er maar 1 of 2 nodig om alles schoon te krijgen, terwijl met die natte doekjes er geen eind aan lijkt te komen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 08:32:57 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214939022
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 20:57 schreef Lokasenna het volgende:
Als je het niet erg vindt om poepdoekjes te wassen :') , ik vind gewone badstof lapjes ideaal voor de billen. Minder uitslag, en heb er maar 1 of 2 nodig om alles schoon te krijgen, terwijl met die natte doekjes er geen eind aan lijkt te komen.
Ook onderweg?
pi_214939360
Een verwerpalternatief voor doekjes zijn wattenschijfjes en toiletmelk. Dat leverde hier behoorlijk minder uitslag op. En de wattenschijfjes nemen veel beter de fliebertjes van poep weg. De kraamzorg had het nog nooit gezien maar in het buitenland (Duitsland, Frankrijk en Belgie al gezien) is het makkelijk te krijgen. Je hebt er speciale grotere wattenschijfjes voor.
Voor onderweg natuurlijk niet handig.
pi_214939579
Hier gewoon ook wegwerpdoekjes, van de Lidl (merk Lupilu als ik het goed zeg). Bevallen prima, alleen jammer dat ze alleen met een plakkertje afgesloten kunnen worden. De billendoekjes met een harde deksel die we tot nu toe geprobeerd hebben vinden we eigenlijk gewoonweg allemaal stinken :P

Misschien eens zo'n doos overwegen :+
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:47:45 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214940008
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Een verwerpalternatief voor doekjes zijn wattenschijfjes en toiletmelk. Dat leverde hier behoorlijk minder uitslag op. En de wattenschijfjes nemen veel beter de fliebertjes van poep weg. De kraamzorg had het nog nooit gezien maar in het buitenland (Duitsland, Frankrijk en Belgie al gezien) is het makkelijk te krijgen. Je hebt er speciale grotere wattenschijfjes voor.
Ik stel misschien domme vragen, maar wat is toiletmelk?
pi_214940014
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Die gebruiken we hier ook inderdaad. En bij alleen een natte luier wat weleda toiletmelk(?), en sindsdien geen rode billen meer gezien.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:49:06 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214940022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]
https://www.google.nl/sea(...)nt=mobile-gws-wiz-hp
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214940292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Reinigingsmelk speciaal om te verschonen. Wij hebben altijd mustela want makkelijk online te krijgen. In frankrijk heb je veel verschillende, ook goedkopere. De watjes zijn soms lastiger te vinden want je moet echt niet met van die kleine schijfjes aan de slag :D
Deze bijvoorbeeld:
https://www.dm.de/babylov(...)-p4066447239904.html

Online zijn ze duuuuur.
pi_214943471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 08:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ook onderweg?
Eigenlijk wel ja. Maar vooral omdat we de luiers ook wasbaar hebben, dan heb je sowieso al een wetbag mee, anders zou ik dan misschien wegwerp gebruiken.
pi_214951222
Iemand een aanrader nog qua speelgoed? Ze is nu 16 weken jong.

We hebben al kijk boekjes met plaatjes en een speelmat waar ze op kan liggen met muziekjes. Ze begint al een beetje met tijgeren/kruipen en ze vindt het leuk om te spelen (doe ook vaak al hobbelpaard op schoot etc).

Ik zoek een beetje iets interacties of wat nog goed zou zijn voor haar ontwikkeling. Iemand ideeën? Mag ook op de groei zijn natuurlijk
Dag knapste man van FOK!
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 september 2024 @ 15:59:52 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214952665
Babygym misschien. Vier maanden hebben ze niet veel meer nodig dan een bal oid.
  woensdag 11 september 2024 @ 16:14:19 #86
346653 Ceviche
pi_214952821
Mijn oudste was gelukkig met een speelkleed met speelgoedjes, knisperboekje, knuffeldoekjes met labeltjes, rammeldingen. Maar ik weet niet meer precies hoe oud hij was.
pi_214954696
Als je het geld er voor over hebt zijn de Lovevery boxen echt tof, en afgestemd op de leeftijd en ontwikkeling.
pi_214954759
Muziekmobiel?
En dan het liefst een die je niet steeds hoeft op te winden :P
pi_214954905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 13:16 schreef Kiid het volgende:
Iemand een aanrader nog qua speelgoed? Ze is nu 16 weken jong.

We hebben al kijk boekjes met plaatjes en een speelmat waar ze op kan liggen met muziekjes. Ze begint al een beetje met tijgeren/kruipen en ze vindt het leuk om te spelen (doe ook vaak al hobbelpaard op schoot etc).

Ik zoek een beetje iets interacties of wat nog goed zou zijn voor haar ontwikkeling. Iemand ideeën? Mag ook op de groei zijn natuurlijk
Fisher Price vormenstoof is al heeeel lang favoriet hier. De oball is ook een leuke :).
pi_214958384
Na een hele tijd alleen van rug naar buik rollen, rolt ze nu ineens terug alsof ze nooit anders heeft gedaan. O+ Love die ontwikkeling zien.
pi_214958391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 19:30 schreef Bami het volgende:
Als je het geld er voor over hebt zijn de Lovevery boxen echt tof, en afgestemd op de leeftijd en ontwikkeling.
Ik heb al een aantal keer getwijfeld, maar vind ze wel echt heeeel duur. Ik kijk soms ook gewoon een beetje om vervolgens alternatieve speeltjes te vinden die vergelijkbare prikkels geven.
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 september 2024 @ 10:06:59 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214958496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:50 schreef Myraela het volgende:
Na een hele tijd alleen van rug naar buik rollen, rolt ze nu ineens terug alsof ze nooit anders heeft gedaan. O+ Love die ontwikkeling zien.
Mooi is dat, die ontwikkelingen die je alleen bij je eigen kind ervaart. Kleine dingen die ineens heel groot zijn.

Die box heb ik ook wel eens gezien. Extreem duur voor wat het is, een soort hellofresh. Maar goed voor inspiratie idd.
pi_214958764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik heb al een aantal keer getwijfeld, maar vind ze wel echt heeeel duur. Ik kijk soms ook gewoon een beetje om vervolgens alternatieve speeltjes te vinden die vergelijkbare prikkels geven.
Ja ik vind het zelf ook echt teveel geld idd. Verkoopt wel ook aardig goed door als ik vinted mag geloven, maar dan nog. Sommige dingen heb ik helaas nog niks vergelijkbaars op gevonden terwijl ik dan wel zeker weet dat het een hit zou zijn bij Pukje, maar weiger toch wel een beetje om zoveel neer te leggen voor wat speelgoed. Wel een fijne om er ter inspiratie bij te houden idd.

Oeh in dat kader heeft volgens mij dille en kamille ook wat baby speelgoed dat verdacht veel lijkt op lovevery items.
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 september 2024 @ 23:05:43 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214965072
Het was in elk geval wel superkut dat ik mijn dochter een paar dagen niet kon knuffelen ivm corona.
pi_214986382
Bedankt voor de suggesties!

Baby gym heeft ze al en daar maakt ze al gretig gebruik van. Ze weet nu ook al zelf hoe ze het muziekje moet afspelen.

Fisher vormenstoof is inderdaad een goede. Daar is ze nu nog wat te jong voor denk ik, maar is wel een leuke straks.

Die boxen zijn ook erg gaaf, maar inderdaad wel wat aan de dure kant. Wel goed voor de inspiratie!

-------

Ze begint al de kruip bewegingen te maken alleen nog niet sterk genoeg om zich af te zetten. Nu ook echt bezig naar dingen te grijpen. Dus er begint steeds meer speelsheid te komen en dat vind ik wel leuk.

Volgende week is ze 4 maanden en dan willen we ook langzaam proberen met wat zelfgemaakte (fruit)hapjes
Dag knapste man van FOK!
pi_214990033
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 11:08 schreef Kiid het volgende:
Bedankt voor de suggesties!

Fisher vormenstoof is inderdaad een goede. Daar is ze nu nog wat te jong voor denk ik, maar is wel een leuke straks.
De blokjes/vormpjes zijn leuk om te pakken, in de mond te steken of mee te gooien.

Hier iig nog steeds favoriet, van 4 tot en met nu 14 maanden (nu dan wel door de vormpjes echt door de juiste uitsparingen te steken, maar ook nog steeds om mee te gooien :')).
pi_215025487
Heeft iemand hier een hoge kinderstoel die wel makkelijk is?

Ik vind de onze echt verschrikkelijk. En waarschijnlijk vind ik er heel veel verschrikkelijk. New born was prima, maar nu om te zitten moet ik haar beentjes onder dat dienblad zien te krijgen. En dat lukt mij gewoon niet. Heeft iemand toevallig een goede die gewoon open te klappen is?
  donderdag 19 september 2024 @ 09:43:23 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215026403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 07:23 schreef Myraela het volgende:

Ik vind de onze echt verschrikkelijk. En waarschijnlijk vind ik er heel veel verschrikkelijk. New born was prima, maar nu om te zitten moet ik haar beentjes onder dat dienblad zien te krijgen. En dat lukt mij gewoon niet. Heeft iemand toevallig een goede die gewoon open te klappen is?
Hoe zet je haar erin? Schoenen uit (en wel sokjes aan) helpt al enorm, dat glijdt beter. En welke stoel heb je?
pi_215026861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 07:23 schreef Myraela het volgende:

Welke heb je? Ik vind onze Tripp Trapp nog steeds geweldig en die komt er straks ook voor nummer 2. Die kun je ook gewoon heel goed aan tafel zetten als het dienblad eraf is.
pi_215027479
Wij hebben al een paar jaar de Prenatal meegroeistoel via Marktplaats en zijn er heel blij mee. Dit is bijna dezelfde stoel als een Stokke Tripp Trapp. Inderdaad veel makkelijker in- en uithalen dan bijv. de Ikea Antilop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')