Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:38 schreef Debsterr het volgende:
maar vooral de enorme liefde die je voelt
Oh ja, naar is dat dan hè. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat het alleen maar voordelen heeft als beide ouders (parttime) werken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:49 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd debsterr, fijn dat het geen waterpokken waren trouwens!
Vandaag mijn laatste baby voor het eerst naar de opvang gebracht, pfff, mijn moederhart.![]()
Nog even en dan kan ik haar weer ophalen, lekker knuffelen.
Volgende week dan toch echt weer aan het werk. Daar zie ik niet zo tegenop, maar wel tegen het gemis van de kleine.
Drukke week, dus voor ik het weet is het al zover.
Inderdaad, ik heb nooit zo'n sterke kinderwens gehad (en zeker voordat ik m'n huidige partner ontmoette zou mijn antwoord geweest zijn "liever niet"), maar nu ik er inmiddels eentje heb is het echt fantastisch.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.
Dat is zeker luxe zeg.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:52 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh ja, naar is dat dan hè. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat het alleen maar voordelen heeft als beide ouders (parttime) werken.
Hier heb ik dan wel het geluk dat ik nog een berg vakantiedagen heb, en januari-april nog maar 1 dag in de week hoef te werken vanwege ouderschapsverlof dus dat is te overzien.
Fijn dat het goed ging, eerste keer is altijd het spannendste.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:26 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dat is zeker luxe zeg.
Ik ben al heel dankbaar voor de 5 maanden die ik nu met haar thuis heb kunnen zijn.
1 dag in de week werken is nogal zinloos met mijn baan. Ik ga wel maar 3 dagen werken (1 ochtend minder), daar ben ik ook al blij mee.
Het is gelukkig heel goed gegaan. Net als thuis gewoon geslapen, gedronken en gelachen. Zo fijn.
Toch gaat dit voor best veel mensen niet op. Van extreme situaties (die buitengewoon tragisch zijn) tot minderen (nog steeds treurig. Bijvoorbeeld een moeder die heel veel stress heeft ervaren tijdens haar zwangerschap, en daardoor hechtingsproblemen met haar kind).quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.
Gefeliciteerd nog!quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:38 schreef Debsterr het volgende:
Nou, over mijlpalen gesprokenmijn baby is een dreumes! Wat een jaar is het geweest zeg, met hoge pieken en diepe dalen, maar vooral de enorme liefde die je voelt
en trots op zo'n klein mini mens. Dank voor de gezelligheid en het luisterend oor hier en tot snel in het volgende topic
Ok, glas-half-leeg.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 07:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch gaat dit voor best veel mensen niet op. Van extreme situaties (die buitengewoon tragisch zijn) tot minderen (nog steeds treurig. Bijvoorbeeld een moeder die heel veel stress heeft ervaren tijdens haar zwangerschap, en daardoor hechtingsproblemen met haar kind).
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:49 schreef Kiid het volgende:
We geven gewoon wanneer ze erom vraagt en dat werkt ook prima tot op heden
Maar een vast patroon is iets anders dan strak op de klok. Dat kan ook een vaste volgorde zijn van bijv. wakker worden, voeden, schone luier, spelen en slapen. En repeat, ongeacht de tijden, lettend op de signalen van je kind. Dus regelmaat is niet per se hetzelfde als voeden op de klok.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.
Zo zie je maar weer dat iedereen z'n eigen ding doet.
Als je dat altijd geleerd is dan is het voor jou normaal en prettig om zo te leven. Ik moet er niet aan denken dat nagenoeg iedere dag "vast ligt" en men meteen van hun apropos is als er vanaf wordt geweken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.
Zou hier niet werken, tenminste, Rust en Reinheid is er wel, maar Regelmaat alleen in grote lijnen, voeden bepaalt de dame toch wel zelf. Dan weer 3 uur ertussen, 's nachts nu tot 6 uur ertussen, en vaak ook nog een periode ergens 's middags of 's avonds van clusterfeeding. Wij passen ons daaraan aan, en dat gaat hier goed, dus inderdaad iedereen zijn eigen dingquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee. Wat werkt bij mij, werkt niet bij mij, en andersom. Bij mij valt ze makkelijk in slaap als ik haar vasthoud, maar absoluut niet als in mijn schoot op de bank ligt, bij mijn vrouw valt ze juist heel makkelijk in slaap in haar schoot op de bank. Maar een paar weken geleden was het ook weer anders. Dus wat vorige week misschien werkte, werkt nu niet meer, en wat nu werkt, werkt volgende maand mogelijk niet weer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:00 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het zelf wel erg goed gaan op vaste tijden.Maar de kleine is het daar niet mee eens. Maar ze lijkt het zelf wel netjes te doen. Gisteren vroeg ze bijvoorbeeld al best vroeg om haar flesjes, en ze was ook vroeg wakker. Dus dat kwam erop neer dat ze om 5 uur al haar 4e en dus laatste fles kreeg. Ik was een beetje bang dat ze nog een extra fles nodig zou hebben, maar nee, ze sliep gewoon een paar uurtjes later en heeft de nacht ook gewoon doorgeslapen.
Ik heb wel redelijk vaste rituelen. Al proberen we de hangmat nu langzaam uit het slaapritueel te werken. Dat is overigens meer voor mezelf dan voor haar lastig. Ik weet gewoon niet zo goed hoe mensen baby's in slaap krijgen. Bij mij is het of de hangmat, of door haar gewoon in m'n armen te houden tot ze slaapt.
Ik vond en vind het fijn de WHO curve te gebruiken ipv de CDC, de WHO gaat alleen over borstvoeding kindjesquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:35 schreef Nolita het volgende:
Ja, hier gaat het ook top op de wakker tijden aanhouden!
Ze is in de ochtend nog heel wisselend wakker dus afhankelijk daarvan gaat de rest van de dag verder.
Daarnaast heeft ze twee schoolgaande zussen dus soms moet ik haar storen in haar slaap of ligt ze er wat later in omdat we op pad moeten om ze te brengen / op te halen. Gelukkig komt het vaak ook wel prima uit.
We kregen geen vlag en wimpel bij het cb. Ze is te weinig aangekomen/gegroeid. Ze gingen meteen mijn borstvoeding in twijfel trekken. Een kruisverhoor hoe vaak ik voed, hoeveel ik kolf.
De oudste twee deden het er altijd prima op en hadden ook rond deze periode een afvlakking. Ze had bij binnenkomst net een enorme poepluier en het was tijd voor de volgende voeding. Als ze nog niet gepoept had en wel gedronken was dat zo weer een 200 gram verschil geweest gok ik.
Moeten over 4 weken weer terug. Heb niet het idee dat ik echt iets anders kan doen en heb altijd vertrouwd op mijn lijf / baby en heb niet het gevoel dat ze iets anders / meer nodig heeft. Ze is een heel tevreden blije baby.
Maar ik had geen fijn gevoel bij de persoon van het cb. Had haar ook nog nooit gezien, ze stelde zich niet eens voor. Geen fijn bezoekje zeg maar.
Ik snap je, dat is nooit leuk om te horen en zorgt meteen voor zorgen en twijfels terwijl het vast wel meevalt. Je kunt altijd volgende week of de week erna tussendoor wegen bij zo'n Inloopspreekuur, al weet ik niet zeker wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn als je zelf denkt dat het een zelfde soort dipje is als bij je andere kinderen. En als ze net een volle luier had en nog moest drinken dan snap ik je twijfel wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:35 schreef Nolita het volgende:
Ja, hier gaat het ook top op de wakker tijden aanhouden!
Ze is in de ochtend nog heel wisselend wakker dus afhankelijk daarvan gaat de rest van de dag verder.
Daarnaast heeft ze twee schoolgaande zussen dus soms moet ik haar storen in haar slaap of ligt ze er wat later in omdat we op pad moeten om ze te brengen / op te halen. Gelukkig komt het vaak ook wel prima uit.
We kregen geen vlag en wimpel bij het cb. Ze is te weinig aangekomen/gegroeid. Ze gingen meteen mijn borstvoeding in twijfel trekken. Een kruisverhoor hoe vaak ik voed, hoeveel ik kolf.
De oudste twee deden het er altijd prima op en hadden ook rond deze periode een afvlakking. Ze had bij binnenkomst net een enorme poepluier en het was tijd voor de volgende voeding. Als ze nog niet gepoept had en wel gedronken was dat zo weer een 200 gram verschil geweest gok ik.
Moeten over 4 weken weer terug. Heb niet het idee dat ik echt iets anders kan doen en heb altijd vertrouwd op mijn lijf / baby en heb niet het gevoel dat ze iets anders / meer nodig heeft. Ze is een heel tevreden blije baby.
Maar ik had geen fijn gevoel bij de persoon van het cb. Had haar ook nog nooit gezien, ze stelde zich niet eens voor. Geen fijn bezoekje zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |