abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215616163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:18 schreef Kiid het volgende:
Sinds deze week kan ze zelfstandig staan aan de tafel <3. Over twee weken is ze alweer 6 maanden, wat gaat de tijd toch hard.

En het grappige hiervan is dat het tegelijk ook weer voelt als een eeuwigheid geleden dat ze was geboren
:o Dat zie ik die van ons nog lang niet doen, die rolt bijnaaaaa om, 4,5 maand nu.
Maar de geboorte voelt al wel lang geleden ja, ze is echt veel ontwikkelt sinds de geboorte!
pi_215616178
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:24 schreef Nolita het volgende:
Wow, al staan aan de tafel met 6 maanden. Dat doet ze hier met bijna 8 maanden nog niet, en ze is geen langzame kwa ontwikkeling.

10 dagen geleden zaten we bij de huisarts omdat ze al 5 dagen koorts had, maar verder oke leek. Bleek ze een flinke oorontsteking aan beide oren te hebben. Advies was geen antibiotica omdat we op de piek zaten. Dat klopte, vorige week ging prima. Nog bij de kinderarts geweest en goedgekeurd.
Sinds gister is ze helemaal niet zichzelf en bijna niet slapen. Blijkt ze nu een longontsteking en (weer) een oorontsteking te hebben. Pff, moest er even van huilen zo sneu vind ik het. ;(
Nu wel antibiotica.

Hopelijk is ze snel weer de oude.
Sneu om zo'n kleintje ziek te zien, hopelijk is ze snel weer de oude.
Die van ons was weer een dagje wat snotterig, maar dat schudde ze weer snel van zich af.
pi_215619005
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
:o Dat zie ik die van ons nog lang niet doen, die rolt bijnaaaaa om, 4,5 maand nu.
Maar de geboorte voelt al wel lang geleden ja, ze is echt veel ontwikkelt sinds de geboorte!
En om! Vanavond rolde ze de eerste keren van rug naar buik zonder hulp :)
  Official ESF Kreviewer zondag 1 december 2024 @ 10:27:11 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215732034
Die van ons begint nu langzaam een klein beetje te kunnen staan met hulp en is tien maanden. Kruipen doet ze ook niet maar rolt wel de hele kamer door.

Eten blijft wel lastig. Ze verandert heel erg en kan bv wel macaroni eten of stoofpotje. Verder maken we nog steeds groente/zoete aardappel/zalm/kip in ijsblokjes bakjes omdat het dan goed te doen is qua gezond eten.
Mee eten vind ik echt wel pittig, want dat kan met heel veel gerechten niet. Mis een beetje een handleiding van wat nou goed is om te doen met ons specifieke kind.

Fles wil ze alleen in de.ochtend en voor het slapen gaan. Fruit elke dag en hapjes, yoghurt. Dat gaat wel prima.
pi_215754618
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, het gekke is dat het lang geleden voelt, maar tegelijk gaat de tijd ook weer heel erg snel!

Met kerst geven we haar zo'n loopwagen. Wellicht dat ze dan ook een beetje begint met stapjes. Ze wil nu ook bijna alleen maar staan dus staat ze vaak aan tafel met veilig speelgoed eromheen om te pakken. Zitten wil ze amper en liggen al helemaal niet, haha.

Zelf heb ik het idee dat die baby Bjorn wipstoel daar wel mee heeft geholpen. Daar is ze altijd heel fanatiek mee geweest met het wippen en misschien ook de beentjes wat sterker mee gemaakt
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_215754876
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:35 schreef Kiid het volgende:

[..]
Ja, het gekke is dat het lang geleden voelt, maar tegelijk gaat de tijd ook weer heel erg snel!

Met kerst geven we haar zo'n loopwagen. Wellicht dat ze dan ook een beetje begint met stapjes. Ze wil nu ook bijna alleen maar staan dus staat ze vaak aan tafel met veilig speelgoed eromheen om te pakken. Zitten wil ze amper en liggen al helemaal niet, haha.

Zelf heb ik het idee dat die baby Bjorn wipstoel daar wel mee heeft geholpen. Daar is ze altijd heel fanatiek mee geweest met het wippen en misschien ook de beentjes wat sterker mee gemaakt
Leuk dat ze ook echt wilt staan en niet (meer) zitten ofzo! Hier rolt ze nu makkelijk, en ik denk dat het niet heel lang zal duren voor ze kruipt.

Nog een mijlpaaltje trouwens: Aanvraag voor haar Nederlandse paspoort is goedgekeurd *O* , en heb een afspraak kunnen maken bij een grensgemeente voor haar paspoort rond O&N als we in NL zijn.
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:54:44 #182
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215756213
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2024 10:27 schreef Kreator het volgende:
Die van ons begint nu langzaam een klein beetje te kunnen staan met hulp en is tien maanden. Kruipen doet ze ook niet maar rolt wel de hele kamer door.

Eten blijft wel lastig. Ze verandert heel erg en kan bv wel macaroni eten of stoofpotje. Verder maken we nog steeds groente/zoete aardappel/zalm/kip in ijsblokjes bakjes omdat het dan goed te doen is qua gezond eten.
Mee eten vind ik echt wel pittig, want dat kan met heel veel gerechten niet. Mis een beetje een handleiding van wat nou goed is om te doen met ons specifieke kind.

Fles wil ze alleen in de.ochtend en voor het slapen gaan. Fruit elke dag en hapjes, yoghurt. Dat gaat wel prima.
Waar je loop tegen aan met mee eten, dat dat niet kan? Wie weet heeft iemand nog extra tips :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_215757433
Heeft iemand een perfecte tip voor het afbouwen van de fles? Mijn dochter eet echt top, alles gaat erin, daar geen problemen mee. Maar ze vraagt ook nog strak om de 4 uur om een fles. Ze krijgt er nog 4 per dag. We hebben nu als oplossing dat we de flessen overdag wekelijks met een puntje afbouwen.

Dus we gaven 4 keer een fles van 180. Nu geven we in de ochtend en avond nog een 180, maar krijgt ze daarnaast nog twee flessen van 120.

Ga ik gewoon door met het verminderen van de flessen? Ze is wel tevreden na zo'n kleinere fles. Of haal je er gewoon toch ineens een fles tussenuit?
pi_215757507
Met tevreden bedoel ik overigens net zo ontevreden als met een grotere fles. Ik denk dat gewoon altijd even een moment nodig heeft om 'het is op' te verwerken. Dat heeft ze van haar moeder.
pi_215758149
Hier gaat de borstvoeding (die ze nog altijd krijgt nu met 9 maanden) juist steeds minder en minder goed sinds ze normaal met ons mee eet.. Dat zou eigenlijk nog wel ietsjes soepeler mogen gaan, maar het is wat het is.

Ze eet hier trouwens echt behoorlijk flink heb ik het idee. Tussen de middag 2 complete boterhammen met beleg, 's avonds 3-4 eetlepels groente met een flinke aardappel en 1-2 eetlepels vlees en tussendoor nog een keer 2-3 stukken fruit. En dan heb ik ook nog regelmatig het idee dat ze niet helemaal voldaan is na het eten... Verder ook nog een aantal keer aan de borst natuurlijk.

Ze eet trouwens ook echt alles. Met name groente vindt ze heerlijk, zelfs witlof en spruiten en dat soort bittere dingen. Laatst de eerste groente gevonden die ze niet moest hebben: courgette. Qua fruit is het allemaal wat lastiger. Frambozen zijn een grote favoriet, net als kiwi, pruimen en aardbeien maar "gewoon" fruit als appel, banaan en peer moet ze echt niet hebben.

Verder nog geen gekruip hier. Ze zit al wel regelmatig op handen en knieën, maar ze duwt zichzelf dan achteruit in plaats van dat ze vooruit gaat _O- Ook optrekken probeert ze nog niet, maar als je haar in een staande positie vast houdt staat ze wel echt heel stevig op haar beetjes.
  dinsdag 3 december 2024 @ 19:42:19 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215759521
Hier was appel wel favoriet als het effe in de magnetron geweest was met wat kaneel. Vindt de jongste nog steeds echt heel lekker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215763261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:33 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand een perfecte tip voor het afbouwen van de fles? Mijn dochter eet echt top, alles gaat erin, daar geen problemen mee. Maar ze vraagt ook nog strak om de 4 uur om een fles. Ze krijgt er nog 4 per dag. We hebben nu als oplossing dat we de flessen overdag wekelijks met een puntje afbouwen.

Dus we gaven 4 keer een fles van 180. Nu geven we in de ochtend en avond nog een 180, maar krijgt ze daarnaast nog twee flessen van 120.

Ga ik gewoon door met het verminderen van de flessen? Ze is wel tevreden na zo'n kleinere fles. Of haal je er gewoon toch ineens een fles tussenuit?
Is al 'even' geleden hier. De nachtfles hebben we wel afgebouwd naar of een grotere fles in de ochtend of een halve in de nacht en in de ochtend. Die van de ochtend zijn we gewoon mee gestopt zonder afbouw. De avondfles is hij zelf gaan weigeren.
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 december 2024 @ 08:59:59 #188
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215763572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:33 schreef Myraela het volgende:
Ga ik gewoon door met het verminderen van de flessen?
Wij doen in de ochtend 180 en de avond ook, die drinkt ze soms niet helemaal op.
Die van 11/12 uur in de ochtend hebben we vervangen voor brood/yoghurt. Die van 3 uur wil ze zelf niet meer en dan krijgt ze wat snacks enzo.

7 uur fles
9 uur 2 stuks fruit
11 uur kleine fles of brood/yoghurt
13 uur lunch brood
15 uur snackje met misschien een stukje groente in de hand ofzo.
17/18 uur avondeten
19 uur laatste fles

zo werkt het wel bij ons. Verder zelfde, eet alles, lust alles, maakt alles op en heeft een dik hoofd.
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 december 2024 @ 09:05:34 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215763604
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:54 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Waar je loop tegen aan met mee eten, dat dat niet kan? Wie weet heeft iemand nog extra tips :).
Elk kind en elk gezin is anders. Bij ons is mee eten lastig en kan me haast niet voorstellen dat we de enige zijn die vaak dingen eten die een baby niet mag. Ik ga ons eetpatroon daar ook niet op aanpassen. Een Pinsa is namelijk gewoon heerlijk, maar niet te blenden.

Dus ik maak maar gewoon eens per 2/3 weken een enorme batch aardappel/groente/vlees en kook bijvoorbeeld macaroni met saus en gehakt voor erbij. Maar dat zijn wel lange dagen. Vraag me af of we daar goed aan doen soms. Dan krijgt ze bijvoorbeeld best regelmatig zalm terwijl dat eigenlijk niet mag.
Wanneer je dan overgaat op 'alles gewoon mee eten' is lastig, ze heeft ook nog maar 2 tanden dus echt taaie dingen is lastig. En zoals Myr. zegt, wanneer stop je met de fles, stap je over van blenden naar vast etc etc.
Dat vinden we soms lastig.Snap dat er geen kant en klare oplossing voor is, maar ervaringen zijn welkom.

Onze dochter is trouwens nu 10 maanden.
  woensdag 4 december 2024 @ 09:10:32 #190
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215763656
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:05 schreef Kreator het volgende:

[..]
Elk kind en elk gezin is anders. Bij ons is mee eten lastig en kan me haast niet voorstellen dat we de enige zijn die vaak dingen eten die een baby niet mag. Ik ga ons eetpatroon daar ook niet op aanpassen. Een Pinsa is namelijk gewoon heerlijk, maar niet te blenden.

Dus ik maak maar gewoon eens per 2/3 weken een enorme batch aardappel/groente/vlees en kook bijvoorbeeld macaroni met saus en gehakt voor erbij. Maar dat zijn wel lange dagen. Vraag me af of we daar goed aan doen soms. Dan krijgt ze bijvoorbeeld best regelmatig zalm terwijl dat eigenlijk niet mag.
Wanneer je dan overgaat op 'alles gewoon mee eten' is lastig, ze heeft ook nog maar 2 tanden dus echt taaie dingen is lastig. En zoals Myr. zegt, wanneer stop je met de fles, stap je over van blenden naar vast etc etc.
Dat vinden we soms lastig.Snap dat er geen kant en klare oplossing voor is, maar ervaringen zijn welkom.

Je hoeft je niet te verdedigen, het is een oprechte vraag waarom je vind dat er niet meegegeten kan worden. Wij eten namelijk ook lang niet altijd "baby" (ondertussen dreumes) vriendelijk en proberen daar onze weg in te vinden.

Wat hier vooral goed werkt is onze gerechten (veelal eenpansgerechten) deconstructed aanbieden, dus wel de ingrediënten maar niet alles bij elkaar en de hoeveelheid kruiden die wij gebruiken. Maar onderschat ook weer niet wat baby's aankunnen qua smaak - zolang het niet peentjes zweten pittig is, wordt hier een hoop gewaardeerd qua kruiden.

Stopt ze dingen goed weg tussen haar niet bestaande kiezen? Als je wat je aanbied dan zelf tussen je vingers kunt pletten, kan ze het namelijk waarschijnlijk ook al best goed verwerken zelf.

Ook het blenden zijn we steeds grover gaan doen, het is vooral goed kijken naar hoe ze omgaat met het eten wat je aanbied, dus kauwt ze er goed op of is het een propper.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 december 2024 @ 09:22:56 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215763777
quote:
17s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:10 schreef Debsterr het volgende:
Je hoeft je niet te verdedigen, het is een oprechte vraag waarom je vind dat er niet meegegeten kan worden.
Dat deed ik ook niet. Ik probeer het uit te leggen.
pi_215763793
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mag zalm niet? Ik geef dat ook wel, wel goed doorgebakken.

Ik probeer trouwens wel niet teveel te lezen en volg vooral de lijst van voedingscentrum. Want eerst zocht ik alles op, en dan zijn er zelfs groenten die niet mogen en is alles slecht en gevaarlijk. Bij het voedingscentrum staat helemaal niets over groenten, dus ze krijgt gewoon de groenten die wij ook eten.

Ik snap je overigens helemaal met niet mee kunnen eten. Mijn oplossing is nu wel iets vaker dingen eten die ze wel mag, en als we dat eten maak ik voor haar nog een extra portie. Voor de avonden dat het inderdaad niet kan. Ik moest sowieso wel erg afleren om eten al vroeg te zouten, want ik ben gewend om alles los te zouten en niet pas op het eind wat zout toe te voegen.

En ik heb het liefst bij elke maaltijd een onderdeel dat ze zelf met haar handen kan eten. Want dat zijn precies de momentjes dat ik zelf ook een hap kan nemen. En ik ben best snel hangry. :')
pi_215763811
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 08:59 schreef Kreator het volgende:

[..]
Wij doen in de ochtend 180 en de avond ook, die drinkt ze soms niet helemaal op.
Die van 11/12 uur in de ochtend hebben we vervangen voor brood/yoghurt. Die van 3 uur wil ze zelf niet meer en dan krijgt ze wat snacks enzo.

7 uur fles
9 uur 2 stuks fruit
11 uur kleine fles of brood/yoghurt
13 uur lunch brood
15 uur snackje met misschien een stukje groente in de hand ofzo.
17/18 uur avondeten
19 uur laatste fles

zo werkt het wel bij ons. Verder zelfde, eet alles, lust alles, maakt alles op en heeft een dik hoofd.
Ik ga het gewoon eens proberen. De opvang gaf ook nog de tip om gewoon de fles wateriger te maken als ze wel echt een fles blijft willen.
  woensdag 4 december 2024 @ 09:25:59 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215763812
Ieder z'n ding, maar onderschat idd niet wat een kindje al kan eten met 10 maanden. Ik moest pinsa even googelen, maar je kunt dan prima voor je kleintje wat stukjes onbelegde gebakken pinsa, losse beleg-ingrediënten (stukjes paprika, wat stukjes kip of ham of wat je er dan ook op doet etc) e.d. aanbieden. Same goes voor gerechten met veel kruiden ofzo, tijdens het bereiden kun je vaak al wat ingrediënten apart houden. Onze kinderen hielden (en houden) niet van nasi e.d., maar losse rijst, wat reepjes gebakken ei, een beetje kroepoek en groente is ook een prima maaltijd.

Blenden deden wij met tien maanden al lang niet meer, wij hebben vooral rapley toegepast (gestoomde stukken groente, aardappel etc en gekookte pasta, stukjes kip en ei enz). Dwz stukken aanbieden, ze zelf laten eten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 december 2024 @ 09:36:22 #195
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215763945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:24 schreef Myraela het volgende:
Mag zalm niet? Ik geef dat ook wel, wel goed doorgebakken.
Volgens de geleerden niet vaker dan 1 keer per week, maar wij geven het soms 3x per week. :P.
pi_215766642
Wij zijn zover nog niet dat ze mee begint te eten, maar ben blij dat jullie allemaal hier je ervaringen en tactieken delen ^O^ Ik ben benieuwd hoe het ons zal afgaan, maar deze verhalen gaan zeker helpen!
pi_215768204
Opzich gaat het eten hier wel goed. Mijn vriendin maakt warm eten en fruithapje voor haar klaar. Voor snel tussendoor hebben we ook van die knijp zakjes. Sinds deze week geven we ook brood.

Ik vind het wel soms nog een beetje lastig om in te schatten hoeveel ze nou nodig heeft. Als we teveel van het ene geven (melk) dan wil ze minder van het ander en vice versa. Daar zoeken we nog beetje een balans in. Wel een aanrader om de eerste keren te filmen want de gezichten die ze trekken zijn zielig, maar ook een klein beetje hilarisch :+

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik deze fase sowieso wel lastig vind (6-7m). Ze wil niet liggen, ze wil niet zitten en het liefst staan. Alleen spelen wil ze ook niet. Dat gaat ook lastig want ze kan nog niet helemaal zelfstandig zitten/bewegen. Dusja, wat doe je dan met een baby gedurende een dag. Ze grijpt ook overal naar met die kleine tengeltjes, maar ze kan nergens zelfstandig bij dus dat vind ze soms ook minder.

Met kerst hebben we een loopwagen gekocht en van oma krijgt ze een activiteiten tafel. Heb het idee dat we dat ook wel echt nodig hebben om haar nog een beetje te kunnen prikkelen want de dagen duren soms erg lang op die manier.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 december 2024 @ 17:24:43 #198
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215768781
Ik ga vooral zo vaak mogelijk de deur uit op de dagen dat ik alleen met haar thuis ben. Voor alle dingen die ik vroeger gewoon thuis liet bezorgen, ga ik nu met alle liefde even zinloos naar de winkel.
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 december 2024 @ 19:16:04 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215769307
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:17 schreef Myraela het volgende:
Ik ga vooral zo vaak mogelijk de deur uit op de dagen dat ik alleen met haar thuis ben. Voor alle dingen die ik vroeger gewoon thuis liet bezorgen, ga ik nu met alle liefde even zinloos naar de winkel.
Ik ben nog nooit zo vaak bij de kaasboer, hema en supermarkt geweest als de laatste maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')