Zoutoplossingneusspray kan helpen. Wordt ademhalen ietsjes makkelijker van.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De kleine hier, bijna 11 weken, is voor het eerst verkoudenSneu om te zien, haar neus zit echt behoorlijk dicht. Gelukkig sliep ze vannacht wel OK, alleen was het flink huilen met wakker worden en weer gaan slapen, iets wat ze normaal niet doet s'nachts. Hopelijk wordt het snel weer beter.
Ah sneuquote:Op donderdag 19 september 2024 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De kleine hier, bijna 11 weken, is voor het eerst verkoudenSneu om te zien, haar neus zit echt behoorlijk dicht. Gelukkig sliep ze vannacht wel OK, alleen was het flink huilen met wakker worden en weer gaan slapen, iets wat ze normaal niet doet s'nachts. Hopelijk wordt het snel weer beter.
Ze draagt nog geen schoenen.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe zet je haar erin? Schoenen uit (en wel sokjes aan) helpt al enorm, dat glijdt beter. En welke stoel heb je?
Ik zie die schuin uitstekende poten en weet zeker dat ik er een keer of tien per dag over zou struikelen, net als bij de antilop.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze draagt nog geen schoenen.maar ze trekt haar knietjes op en ik vind het erg smal. Ik vind het sowieso gewoon omslachtig om een kind er in te moeten laten glijden. Wat overigens heel veel van die stoelen hebben. Triptrap vind ik ook niets. Alsin prima als zo’n stoel ergens anders een keer staat, maar als ik dat soort irritaties thuis kan voorkomen, graag.
Ik heb de bugaboo giraffe. Daar is ook niets aan te stellen qua het iets wijder maken ofzo. Was voor new born echt prima en ik vind het nog steeds een van de mooiere opties, maar nee.
Maar ik ben maar naar de winkel gereden en heb met alle stoelen staat prutsen. Toch fijner om nog eens te kijken nu ik daadwerkelijk weet wat een baby is. :’) En ik heb nu de Uppababy Ciro besteld. Zal vast weer andere nadelen hebben, maar een stuk makkelijker om je kind erin te zetten. Eerst kind in stoel, dan dienblad erin klikken.
[ afbeelding ]
Haha, dit doet mij denken aan onze vakantie waar we zo'n antilop hadden en er continue overheen vielen. Zelfs onze dreumes struikelde er een aantal keer overheen en werd giftig op de stoelquote:Op donderdag 19 september 2024 15:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zie die schuin uitstekende poten en weet zeker dat ik er een keer of tien per dag over zou struikelen, net als bij de antilop.
Oh geloof me, ook meisjes kunnen je in je gezicht plassen. Zelfs als ze gewoon op hun rug liggen.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Verkoudheid was binnen 2 dagen overmaar ze heeft wel mijn vrouw aangestoken en die was er langer mee zoet.
De laatste week ofzo heeft ze weer iets nieuws: plassen zodra je de luier uitdoetGelukkig is het een meisje en geen jongetje, scheelt een boel gezeik.
Deze week is mijn moeder hier, dus heeft mijn vrouw overdag wat meer tijd voor haarzelf. Meestal is het aan het einde van de week echt aan het weekend toe.
Iedere keer als mijn F. in een restaurant nog in een kinderstoel wil zitten, is het zo’n Antilop en ik flikker er letterlijk iedere keer overheen als ik weer aan tafel wil gaan zitten dan.quote:Op donderdag 19 september 2024 15:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zie die schuin uitstekende poten en weet zeker dat ik er een keer of tien per dag over zou struikelen, net als bij de antilop.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
plassen zodra je de luier uitdoet
Overigens zag ik hoe mijn vriendin dit deed en ik had hetzelfde probleem als jij totdat ik het snapte.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:23 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier een hoge kinderstoel die wel makkelijk is?
Ik vind de onze echt verschrikkelijk. En waarschijnlijk vind ik er heel veel verschrikkelijk. New born was prima, maar nu om te zitten moet ik haar beentjes onder dat dienblad zien te krijgen. En dat lukt mij gewoon niet. Heeft iemand toevallig een goede die gewoon open te klappen is?
Maar gaat dat andere beentje dan ook meteen in het andere gat? Ik moet het toch ooit gaan leren voor alle stoelen buiten de deur, maar voor thuis ben ik nu helemaal blij met de stoel.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:48 schreef Kreator het volgende:
Overigens zag ik hoe mijn vriendin dit deed en ik had hetzelfde probleem als jij totdat ik het snapte.
Het is een simpele techniek waarbij je 1 been in het gat begeleidt en de ander volgt dan vanzelf.
Ja, als ik haar gewoon onder de armen pak en in de stoel zet, lukt dit voor geen meter. 1 hand op haar been en die begeleiden, dan volgt de andere vanzelf in het andere gat.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar gaat dat andere beentje dan ook meteen in het andere gat? Ik moet het toch ooit gaan leren voor alle stoelen buiten de deur, maar voor thuis ben ik nu helemaal blij met de stoel.
quote:Op woensdag 25 september 2024 11:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oh geloof me, ook meisjes kunnen je in je gezicht plassen. Zelfs als ze gewoon op hun rug liggen.
Ja klopt elke 3,5 uur, vooral ook omdat ze na zo'n tijd begint te jammeren en honger lijkt te hebben. Te veel dus? groeigrafiek en alles gaat prima verder dus ze is niet te zwaar of te licht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:29 schreef Tink89 het volgende:
Voeden jullie dan elke 3,5 uur 150 + 5 scheppen? Dat vind ik best heel veel. Niet raar dat ze daarvan overlaat. Wachten jullie op honger of voeden jullie op de klok? En de 4-maanden slaapregressie is een bitch, maar het komt ook weer goed. Hang in there en probeer de nachten een beetje af te wisselen.
Onze dochter is ook ongeveer zo oud, iets jonger, maar soms geeft ze ook wel eens een huiltje snachts.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:54 schreef 2NutZ het volgende:
Onze meid is inmiddels 5 maanden en we lopen nu tegen wat problemen aan. Geen idee of dit normaal is?
Ze sliep eerst overdag vrij weinig... hier en daar een slaapje van 20 minuten, soms 1 uur en dat was het. Ook heel erg vechten elke keer tegen slaap en niet willen slapen, veel huilen en soms uiteindelijk na een uur vechten dan ging ze slapen... en dan... na 20 min weer wakker lol
Gelukkig sliep ze nachts wel goed door!
Nu sinds een maand wil ze overdag wel redelijk slapen... nog steeds heel licht slapen en snel wakker. Heel zeldzaam slaap ze langer dan een uur en dat 4x per dag ongeveer.
Probleem is nu dat ze overdag altijd melk overlaat in de fles. Vaak 40 ml maar soms zelfs 70ml of meer.
Ze krijgt 5 schepjes met 150 ml water meestal elke 3,5 uur.
De laatste fles kreeg ze normaal rond 23:00 / 23:30 en dan sliep ze zo de hele nacht door maar nu dus al een maand om de 2 a 3 uur wil ze de fles weer. Je snapt natuurlijk dat ons dat helemaal opbreekt en vooral mij vriendin omdat de baby naast haar ligt en sneller wakker is.
Zusters van consultatiebureau zeggen dat dit een fase is en vanzelf over gaat of dat we moeten proberen haar geen fles te geven als ze er om vraagt snachts maar dat hebben we geprobeerd en dan raakt ze helemaal overstuur of is ze om 3 uur snachts klaar wakker en wil ze spelen.
Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
Ja doen wij ook maar ze draait dan wat met haar speen en begint weer verder te huilen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:03 schreef Kiid het volgende:
[..]
Onze dochter is ook ongeveer zo oud, iets jonger, maar soms geeft ze ook wel eens een huiltje snachts.
Alleen doen we haar speen erin en slaapt ze weer door. Heb namelijk niet het idee dat ze dan geluid omdat ze heel erg honger heeft. Qua hoeveelheid voeding krijgt ze een vergelijkbare hoeveelheid, maar ik/wij houden wel rekening met de tijd dat ertussen zit. Als we standaard altijd 150 doen dat zal ze ongetwijfeld ook regelmatig wat laten staan.
Meestal is ze rond bepaalde tijdstippen wat hongeriger. 1e flesje (+- 7 uur) is bijv altijd minimaal 150, maar vaak wordt ze daarna weer rond half 11 wakker en dan drinkt ze die hoeveelheid niet meer. Dus soms doen we ook minder naar gelang de ervaring die we hebben met haar. Ook wil het bij ons wel helpen om er even tussen te laten zitten in haar wakkere tijd. Vaak drinkt ze het dan alsnog op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |