abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:49:16 #151
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215371386
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Het moet in ieder geval bij het UWV aangevraagd worden door je werkgever, WAZO uitkering heet het uit m'n hoofd gezegd. Ze kunnen alleen het aantal dagen dat je wilt opnemen aanvragen en de startdatum, er hoeft geen einddatum opgegeven te worden dus op papier neem je alles in 1 keer op. Hoe je het dan in de praktijk verdeelt is puur tussen jou en je werkgever.

Qua betaling, ik ontving na aanvraag een brief van het UWV wat mijn dagloon is op basis van m'n salaris en wat het dagloon is dat ik krijg tijdens m'n verlof. De berekening voor m'n salaris is dus niets meer dan het verschil tussen die 2 vermenigvuldigd met het aantal dagen dat ik opgenomen heb.
Fijn om te horen, dan moet het eigenlijk geen probleem zijn :)
pi_215371468
Bij mij was het zo dat als ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnam en die dag viel toevallig op een nationale feestdag dan was ik alsnog die uren ouderschapsverlof kwijt. Een beetje net als dat als je parttime werkt je gewoon pech hebt zeg maar.
Hetzelfde geldt inderdaad als je vakantie opneemt, maar dan had je dus ook 1 vakantiedag minder nodig omdat die dag al ouderschapsverlof was.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:03:03 #153
346653 Ceviche
pi_215371498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:59 schreef Bami het volgende:
Bij mij was het zo dat als ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnam en die dag viel toevallig op een nationale feestdag dan was ik alsnog die uren ouderschapsverlof kwijt. Een beetje net als dat als je parttime werkt je gewoon pech hebt zeg maar.
Hetzelfde geldt inderdaad als je vakantie opneemt, maar dan had je dus ook 1 vakantiedag minder nodig omdat die dag al ouderschapsverlof was.
Maar als je bijvoorbeeld in mei 2 weken geen verlof op wilde nemen en gewoon je normale uren wil werken?
pi_215371529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:03 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Maar als je bijvoorbeeld in mei 2 weken geen verlof op wilde nemen en gewoon je normale uren wil werken?
Dat heb ik nooit gedaan haha, dus geen idee. Ik kon iig niet zomaar switchen per paar weken, dat was administratief niet haalbaar bij ons. Je kan ook nog kijken of dat dan met 'overwerken' + tijd voor tijd zou kunnen als switchen niet kan, maar dat ligt een beetje aan je werkgever denk ik.
pi_215371822
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:04 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het naar de buik rollen ook soms best irritant. Maar ik legde haar dan in een voedingskussen onder de babygym. Dan kon ze niet direct omrollen. :D
Lol, dat ik daar niet zelf aan heb gedacht!

Heb haar nu in het nestje gelegd onder de gym samen met wat speelgoed en kan ze weer lekker zelf even bezig zijn eventjes.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:40:33 #156
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_215383494
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik snap dit stukje even niet.
Bedoel je dat je gewoon de hele bups in een keer aanvraagt en dan uit een soort 'tegoed' dan die dagen kunt opnemen, en bijvoorbeeld hemelvaartsdag ervoor kiezen om dan niet een dag op te nemen?
Dus eigenlijk dat ik dan 18 dagen in totaal heb en die zelf in kan zetten in een periode van 22 weken?
Ik heb al mijn (betaald en onbetaald) ouderschapsverlof ook per week opgenomen (inmiddels al bijna een peuter)Wij hebben een urensysteem die we zelf moeten invullen. Met ouderschapsverlof neem je in één keer alle werkdagen op die je hebt afgesproken (dus bijvoorbeeld alle donderdagen) die worden uitgespreid over 18 weken. Bij ons tellen de feestdagen niet mee. Je werkt immers niet. Als je 'gewoon' (bijv. door een lager contract) vrij bent op donderdagen dan heb je ook 'pech' op een feestdag. Vakantiedagen hoef je naturlijk niet op te nemen op die donderdagen.
Fuck the EBU
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:08:35 #157
346653 Ceviche
pi_215432104
Bedankt voor al jullie reacties! Goed om te weten dat het dus wel kan, opnemen zoals ik het zou willen, alleen nog even bespreken met mijn werk :)

Overmorgen wordt de baby alweer 4 maanden! Vandaag werd er al een paar keer omgerold O+
pi_215439645
Meh. Wij hebben weer een zieke baby. Het is wel echt non-stop iets. Onze hoest is nog niet eens weg, en het volgende begint alweer. Nu heeft ze al een paar dagen diaree en sinds gisteren ook koorts die tot boven de 40 komt. Arm arm ding.
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:56:30 #159
346653 Ceviche
pi_215440026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:12 schreef Myraela het volgende:
Meh. Wij hebben weer een zieke baby. Het is wel echt non-stop iets. Onze hoest is nog niet eens weg, en het volgende begint alweer. Nu heeft ze al een paar dagen diaree en sinds gisteren ook koorts die tot boven de 40 komt. Arm arm ding.
Ahh zo sneu -O-
pi_215444331
Wij zitten ook met een hoestende baby. Echt verschrikkelijk. Nu al bijna twee weken en die hoestbuien duren echt lang en zijn best heftig voor zo"n klein mensje.

Nu dus wel iedere nacht gebroken nachten want ze hoest zichzelf (en ons) meerdere keren wakker per nacht.
Dag knapste man van FOK!
pi_215467534
Hier na een vaccinatie-ronde ook verhoging en tegelijkertijd een verkoudheid, en last van doorkomende tandjes. Paar (relatief) lastige nachten gehad voor haar. Relatief, ze is een paar nachten een aantal keer huilend wakker geworden, maar slaapt dan meestal toch weer snel. Maar dat zijn wel de lastigere nachten die we met haar gehad hebben, kunnen dus niet klagen.

Sterkte met de zieke kleintjes iedereen!

Paar weken geleden 10 dagen naar NL en Duitsland op vakantie geweest. Heenweg was een beetje een uitdaging. Ze wilde drinken toen we vast stonden op de ring van Antwerpen. Heen van Limburg naar Winterberg ook paar keer gestopt om te voeden. Terug van Winterberg naar Limburg in een ruk gereden want ze lag de hele tijd te slapen. Limburg terug naar UK ging ook perfect. Slapen en rijden, en voeden en opladen waren perfect in sync.
Deze week korte trip naar Italie, kijken hoe het gaat met vliegen.
pi_215473347
Hier is het hand-voet-mondziekte. Was er al een beetje bang na een aankondiging dat het heerste op de opvang. Maar sinds de koorts is weggezakt, lijkt het best goed te gaan met de kleine meid. Bultjes lijken vooralsnog ook nog mee te vallen.

Alleen slapen gaat wat minder goed. Gisteren kreeg ik haar maar niet in slaap. Elke keer bijna in slaap vallen en dan ineens weer huilen. Maar als ik haar dan bij mij in bed leg, dan ligt ze lachend naast me. Dus soms twijfel ik of ze me weet te bespelen. :')
  Official ESF Kreviewer maandag 4 november 2024 @ 14:04:50 #163
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215473726
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:17 schreef Myraela het volgende:
Dus soms twijfel ik of ze me weet te bespelen.
Dit weet ze. 8-).

Die van ons is nog niet ziek geweest op 2 dagen corona na en nu heeft ze wat last van doorkomende tandjes aan de bovenkant. Rode wangen, rode billen, beetje drammerig.

Maar verder niks te klagen, ze doet het uitstekend. Hopelijk binnenkort een beginnetje maken met staan/kruipen.
pi_215520467
Ik heb nu zelf ook hand, voet, mondziekte. :') Natuurlijk krijg ik weer een kinderziekte, FML.

Maar belangrijker. Hier kan ze nu zelf op de grond zitten. O+ Ze komt nog niet zelf in zitpositie, maar het is toch weer een knappe prestatie. O+ en heel cute om haar nu achter de kinderpiano te zetten. :D Denk dat de speel-opties wel weer een stuk breder worden nu ze kan zitten, leuk.

En we hebben een loopautootje. Kan ze nog niet natuurlijk. Maar van deze kun je ook de bodem gebruiken om op te zitten/liggen. Dus dat vond ik een geldige reden om het nu al te geven. :') Ik blijf toch een zwak houden voor speelgoed waar ze eigenlijk nog te jong voor is. :') Ik ben mezelf nu aan het inhouden om geen heel klimrek in m'n woonkamer neer te zetten.

pi_215520494
Oh, en ik ben m'n baby culinaire wereld wat aan het uitbreiden. Ik vind het stiekem toch wel erg fijn als ze zelf met haar handen eet. Dan is ze ook gewoon lekker even tevreden bezig. Dus ik wil iets minder puree geven, en wat meer fingerfoods.

Ik ben as we speak 'nuggets' aan het maken van zoete aardappel, broccoli en kabeljauw voor vanavond. Hopelijk werkt dat een beetje.
  vrijdag 8 november 2024 @ 15:29:36 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215520629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:14 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik ben m'n baby culinaire wereld wat aan het uitbreiden. Ik vind het stiekem toch wel erg fijn als ze zelf met haar handen eet. Dan is ze ook gewoon lekker even tevreden bezig. Dus ik wil iets minder puree geven, en wat meer fingerfoods.

Ik ben as we speak 'nuggets' aan het maken van zoete aardappel, broccoli en kabeljauw voor vanavond. Hopelijk werkt dat een beetje.
Gewoon stukken gestoomde groente kunnen ook :-) is een stuk minder werk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215520740
Ik vind dit juist minder werk eigenlijk. :D Het is meteen zoveel dat de vriezer ook lekker vol ligt. Gewoon gestoomde groenten kun je denk ik niet echt lekker invriezen? Ik wil wel meer toe naar mee-eten met ons, maar in de praktijk eten wij toch te vaak dingen die niet echt geschikt zijn.
  vrijdag 8 november 2024 @ 16:01:14 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215521004
Ik had een paar verschillende zakken diepvriesgroente standaard in huis toen ze klein waren. Bloemkool, broccoli, boontjes, pompoen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215540814
Hoi, ik hoop dat ik in het juiste topic post.
Mijn zusje is bevallen van een premature baby en ik heb snel ervoor nog wat kleding voor de baby in een kleine maat ingeslagen.
De baby (34 weken) ligt in een open couveuse met alleen een neussonde zodat jullie een idee kunnen krijgen van de gezondheid van de baby.

Mijn zusje zei tegen me dat ik de kleertjes eerst moest wassen, hoe moet ik dat doen?
Ik lees online 60 graden, alleen geven de labels in de kleertjes 40 graden aan, welke is juist?

En moet ik de wasmachine nog desinfecteren ofzo ervoor?
Mag je de kleertjes ophangen om te drogen of is dat niet hygiënisch? Ik heb katten dus moet ik ze uit het bereik van hun ophangen?

Ik krijg graag advies van jullie :)
Twiddel
pi_215541532
Zo warm mogelijk, maar ik zou het waslabel volgen als je denkt dat het kwetsbare kleertjes zijn. Al hoop ik dat je gewoon simpele comfortabele kleding hebt gekocht, daarbij lijkt 60 graden me toch wel prima.

De eerste ronde heb ik alles uitgehangen, gestreken en/of gestoomd. Maar dat heb ik daarna nooit meer gedaan. :') Nu gooi ik alles zo in de droger.

Wel een neutraal wasmiddel gebruiken.
pi_215541691
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 16:04 schreef Myraela het volgende:
Zo warm mogelijk, maar ik zou het waslabel volgen als je denkt dat het kwetsbare kleertjes zijn. Al hoop ik dat je gewoon simpele comfortabele kleding hebt gekocht, daarbij lijkt 60 graden me toch wel prima.

De eerste ronde heb ik alles uitgehangen, gestreken en/of gestoomd. Maar dat heb ik daarna nooit meer gedaan. :') Nu gooi ik alles zo in de droger.

Wel een neutraal wasmiddel gebruiken.
Top bedankt voor je advies.
Heb idd vooral rompertjes/broekjes/shirtjes gehaald en een setje met een mutsje waar ik net al het labeltje uit het mutsje heb lopen peuteren (welke idioot verzint dat, enorm waslabel aan de binnenkant van een babymuts :') ) en 1 schattig overall setje voor fotos ofzo.
Twiddel
pi_215544489
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik in het juiste topic post.
Mijn zusje is bevallen van een premature baby en ik heb snel ervoor nog wat kleding voor de baby in een kleine maat ingeslagen.
De baby (34 weken) ligt in een open couveuse met alleen een neussonde zodat jullie een idee kunnen krijgen van de gezondheid van de baby.

Mijn zusje zei tegen me dat ik de kleertjes eerst moest wassen, hoe moet ik dat doen?
Ik lees online 60 graden, alleen geven de labels in de kleertjes 40 graden aan, welke is juist?

En moet ik de wasmachine nog desinfecteren ofzo ervoor?
Mag je de kleertjes ophangen om te drogen of is dat niet hygiënisch? Ik heb katten dus moet ik ze uit het bereik van hun ophangen?

Ik krijg graag advies van jullie :)
Gefeliciteerd tante! O+.

Ik las ooit in het kraamzorgdocument dat de kleertjes vooral ook gestreken moesten worden, voor de hygiëne. Mijn kraamzorg en de verloskundige vonden dat gelukkig onzin, maar mocht je dat niet erg vinden om te doen zou je dat nog kunnen overwegen.
pi_215546036
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2024 20:38 schreef Anne het volgende:

[..]
Gefeliciteerd tante! O+.

Ik las ooit in het kraamzorgdocument dat de kleertjes vooral ook gestreken moesten worden, voor de hygiëne. Mijn kraamzorg en de verloskundige vonden dat gelukkig onzin, maar mocht je dat niet erg vinden om te doen zou je dat nog kunnen overwegen.
Helemaal in het begin is strijken inderdaad een mooie manier van desinfectie - vooral voor kwetsbare kindjes dan.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215557025
Sinds deze week kan ze zelfstandig staan aan de tafel <3. Over twee weken is ze alweer 6 maanden, wat gaat de tijd toch hard.

En het grappige hiervan is dat het tegelijk ook weer voelt als een eeuwigheid geleden dat ze was geboren
Dag knapste man van FOK!
pi_215615990
Wow, al staan aan de tafel met 6 maanden. Dat doet ze hier met bijna 8 maanden nog niet, en ze is geen langzame kwa ontwikkeling.

10 dagen geleden zaten we bij de huisarts omdat ze al 5 dagen koorts had, maar verder oke leek. Bleek ze een flinke oorontsteking aan beide oren te hebben. Advies was geen antibiotica omdat we op de piek zaten. Dat klopte, vorige week ging prima. Nog bij de kinderarts geweest en goedgekeurd.
Sinds gister is ze helemaal niet zichzelf en bijna niet slapen. Blijkt ze nu een longontsteking en (weer) een oorontsteking te hebben. Pff, moest er even van huilen zo sneu vind ik het. ;(
Nu wel antibiotica.

Hopelijk is ze snel weer de oude.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')