Fijn om te horen, dan moet het eigenlijk geen probleem zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het moet in ieder geval bij het UWV aangevraagd worden door je werkgever, WAZO uitkering heet het uit m'n hoofd gezegd. Ze kunnen alleen het aantal dagen dat je wilt opnemen aanvragen en de startdatum, er hoeft geen einddatum opgegeven te worden dus op papier neem je alles in 1 keer op. Hoe je het dan in de praktijk verdeelt is puur tussen jou en je werkgever.
Qua betaling, ik ontving na aanvraag een brief van het UWV wat mijn dagloon is op basis van m'n salaris en wat het dagloon is dat ik krijg tijdens m'n verlof. De berekening voor m'n salaris is dus niets meer dan het verschil tussen die 2 vermenigvuldigd met het aantal dagen dat ik opgenomen heb.
Maar als je bijvoorbeeld in mei 2 weken geen verlof op wilde nemen en gewoon je normale uren wil werken?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:59 schreef Bami het volgende:
Bij mij was het zo dat als ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnam en die dag viel toevallig op een nationale feestdag dan was ik alsnog die uren ouderschapsverlof kwijt. Een beetje net als dat als je parttime werkt je gewoon pech hebt zeg maar.
Hetzelfde geldt inderdaad als je vakantie opneemt, maar dan had je dus ook 1 vakantiedag minder nodig omdat die dag al ouderschapsverlof was.
Dat heb ik nooit gedaan haha, dus geen idee. Ik kon iig niet zomaar switchen per paar weken, dat was administratief niet haalbaar bij ons. Je kan ook nog kijken of dat dan met 'overwerken' + tijd voor tijd zou kunnen als switchen niet kan, maar dat ligt een beetje aan je werkgever denk ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Maar als je bijvoorbeeld in mei 2 weken geen verlof op wilde nemen en gewoon je normale uren wil werken?
Lol, dat ik daar niet zelf aan heb gedacht!quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:04 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het naar de buik rollen ook soms best irritant. Maar ik legde haar dan in een voedingskussen onder de babygym. Dan kon ze niet direct omrollen.
Ik heb al mijn (betaald en onbetaald) ouderschapsverlof ook per week opgenomen (inmiddels al bijna een peuter)Wij hebben een urensysteem die we zelf moeten invullen. Met ouderschapsverlof neem je in één keer alle werkdagen op die je hebt afgesproken (dus bijvoorbeeld alle donderdagen) die worden uitgespreid over 18 weken. Bij ons tellen de feestdagen niet mee. Je werkt immers niet. Als je 'gewoon' (bijv. door een lager contract) vrij bent op donderdagen dan heb je ook 'pech' op een feestdag. Vakantiedagen hoef je naturlijk niet op te nemen op die donderdagen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik snap dit stukje even niet.
Bedoel je dat je gewoon de hele bups in een keer aanvraagt en dan uit een soort 'tegoed' dan die dagen kunt opnemen, en bijvoorbeeld hemelvaartsdag ervoor kiezen om dan niet een dag op te nemen?
Dus eigenlijk dat ik dan 18 dagen in totaal heb en die zelf in kan zetten in een periode van 22 weken?
Ahh zo sneuquote:Op vrijdag 1 november 2024 18:12 schreef Myraela het volgende:
Meh. Wij hebben weer een zieke baby. Het is wel echt non-stop iets. Onze hoest is nog niet eens weg, en het volgende begint alweer. Nu heeft ze al een paar dagen diaree en sinds gisteren ook koorts die tot boven de 40 komt. Arm arm ding.
Dit weet ze.quote:Op maandag 4 november 2024 13:17 schreef Myraela het volgende:
Dus soms twijfel ik of ze me weet te bespelen.
Gewoon stukken gestoomde groente kunnen ook :-) is een stuk minder werk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:14 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik ben m'n baby culinaire wereld wat aan het uitbreiden. Ik vind het stiekem toch wel erg fijn als ze zelf met haar handen eet. Dan is ze ook gewoon lekker even tevreden bezig. Dus ik wil iets minder puree geven, en wat meer fingerfoods.
Ik ben as we speak 'nuggets' aan het maken van zoete aardappel, broccoli en kabeljauw voor vanavond. Hopelijk werkt dat een beetje.
Top bedankt voor je advies.quote:Op zondag 10 november 2024 16:04 schreef Myraela het volgende:
Zo warm mogelijk, maar ik zou het waslabel volgen als je denkt dat het kwetsbare kleertjes zijn. Al hoop ik dat je gewoon simpele comfortabele kleding hebt gekocht, daarbij lijkt 60 graden me toch wel prima.
De eerste ronde heb ik alles uitgehangen, gestreken en/of gestoomd. Maar dat heb ik daarna nooit meer gedaan.Nu gooi ik alles zo in de droger.
Wel een neutraal wasmiddel gebruiken.
Gefeliciteerd tante!quote:Op zondag 10 november 2024 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik in het juiste topic post.
Mijn zusje is bevallen van een premature baby en ik heb snel ervoor nog wat kleding voor de baby in een kleine maat ingeslagen.
De baby (34 weken) ligt in een open couveuse met alleen een neussonde zodat jullie een idee kunnen krijgen van de gezondheid van de baby.
Mijn zusje zei tegen me dat ik de kleertjes eerst moest wassen, hoe moet ik dat doen?
Ik lees online 60 graden, alleen geven de labels in de kleertjes 40 graden aan, welke is juist?
En moet ik de wasmachine nog desinfecteren ofzo ervoor?
Mag je de kleertjes ophangen om te drogen of is dat niet hygiënisch? Ik heb katten dus moet ik ze uit het bereik van hun ophangen?
Ik krijg graag advies van jullie
Helemaal in het begin is strijken inderdaad een mooie manier van desinfectie - vooral voor kwetsbare kindjes dan.quote:Op zondag 10 november 2024 20:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Gefeliciteerd tante!.
Ik las ooit in het kraamzorgdocument dat de kleertjes vooral ook gestreken moesten worden, voor de hygiëne. Mijn kraamzorg en de verloskundige vonden dat gelukkig onzin, maar mocht je dat niet erg vinden om te doen zou je dat nog kunnen overwegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |