Mijn vriendin heeft allemaal tasjes met allerlei dingen erin geregeld. Geen idee. Wel hip. Maar ze werkt daar ook, op een andere vestiging dus dan moet het ook wel hip zijn, zo'n traktatie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
Ik heb het ook gedaan!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
Haha, dit vind ik wel echt knap.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:47 schreef Ceviche het volgende:
Mijn dochter is nu alweer 7,5 maandtijd vliegt.
Ze is ontzettend bedreven in 's nachts haar kleding uit te trekken. Sokken natuurlijk, sloffen bleven ook nooit aan, maar in haar slaapzak krijgt ze zelfs broeken uit, krijgt ze de pijpen van haar boxpakjes uit (soms zitten de drukknopen bij de luier nog dicht en steken alleen de benen eruit, soms heeft ze die knoopjes ook open gekregen) en vanochtend bleek dat ze een maillot uit had gekregen.
Misschien heeft ze het warm
Nee, ze is een rustige slaper. Als ik haar voed is ze altijd met haar benen aan het schoppen. Soms is ze wel onrustig bij het drinken 's avonds, dan blijkt meestal dat er een been klem zit half buiten een broekspijp.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, dit vind ik wel echt knap.Is ze een onrustige slaper?
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sokken heeft ze zo uit hier, maar daar blijft het gelukkig bij.
Slapen is nog steeds zozo, wordt elke nacht wel een paar keer wakker, maar maakt er verder weinig heisa van, alleen soms als we dan een luier vervangen.
Eerste 2 tandjes komen ook door, en daar lijkt ze vooralsnog weinig last van te hebben.
Afgelopen week naar de VS geweest (met Amerikaanse schoonzus een woestijntrip in en uit Las Vegas). Lange vlucht dus, op de heenweg sliep ze nauwelijks, maar was het een en al smiles, en vond ze het helemaal niet erg om ruim 9 uur op onze schoot te zitten. Op de terugweg sliep ze 7 uur aan een stuk op een lege stoel naast ons. Op beide vluchten waren de mensen om ons heen wel blij/opgeluchtDe kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk
Ja, we hadden al wel eerder gevlogen, maar zo'n lange vlucht was wel spannend inderdaad.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.
Wat jij doet op de dag dat je verlof hebt, is helemaal aan jouquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?
Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
Wat @Debsterr zegt klopt sowieso. Het is gewoon verlof waar je recht op hebt en kan gebruiken hoe jij wil, net als een "gewone" vakantiedag.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?
Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
Mijn oudste kreeg toen een loopfietsje, zo een met vier wielen, en op z'n verjaardag kon hij er nog amper wat mee maar hij kreeg het snel onder de knie en in mijn herinnering heeft hij een jaar lang vooral op dat ding door de kamer geloopfietst. Dus dat was wel een succesje hier. Daarnaast speelde hij heel veel met zo'n loopwagentje van vtech (maar dat gebruikte hij vooral tussen 10 maanden en 1,5 jaar) en zo'n activiteitentafel van vtech.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?
Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?
Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Jip en janneke omnibusquote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:06 schreef eponine het volgende:
Gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat!
Wat wij vroegen, ook met oog op de toekomst: voorlees- en prentenboeken, speelkleed, babygym, extra boxkleed want die wordt sowieso vies, XL hydrofielen (die gebruiken we nu nog steeds, ze zijn inmiddels 3 en 6 jaar).
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.
Dankjewel! Wij hebben best veel zelf gekocht (het heeft 5+ jaar geduurd om zwanger te worden), de doeken gebruiken wij ook voor van alles. Op het verschoonkussen, als "kussen", als droog/lekdoek voor de flesjes. Ideale dingen! Knisperboekjes is idd een goede,zag ik al voorbij komen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:13 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd username! Veel plezier en geluk in dit avontuur als ouder.
Xl hydrofielen gebruik ik graag en lang (als doek om op te verschonen of als handdoek na het badderen / douchen. In bed onder het hoofd of in de zomer als lakentje noem maar op.
Boekjes vond ik leuk om te krijgen en lang in gebruik. Klassiekers als rupsje Nooitgenoeg oid. Of boekjes met flapjes ...waar ben je. Of voelboekjes.
Daarnaast bestek of eetsetjes kommetje / bordje.
Onze baby wordt over 10 dagen alweer 1 jaar.![]()
Ze krijgt van ons stapelstein en van haar zussen (we doen altijd een cadeautje van de zusjes aan elkaar) heb ik via marktplaats een pukylino fietsje geregeld.
Verder heb ik ook smartmax op het lijstje, boekjes, picknick setje, puzzels (knopjes / vormen / stapel), lalaboom kralen, badspeelgoed, duplo etc. Allemaal leuk voor de fase die nu gaat komen.
Dubbel hoor, onze laatste baby bijna 1 en aan de andere kant vind ik dreumessen superleuk al die ontwikkeling die er aan zit te komen.
Dat momentje is wel een goede idd, want wat doe je verder met een kleintje die vrijwel alleen maar drinkt en slaapt?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:52 schreef eponine het volgende:
[..]
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).
En qua boeken zijn wij vanaf de eerste week al gaan voorlezen/vertellen, ze snappen er in het begin niks van natuurlijk, maar het was (en is) altijd een fijn momentje. Vooral verhalen op rijm doen het hier goed al vanaf dat ze heel jong zijn.
Cadeaukaarten zijn nooit weg iddquote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jip en janneke omnibus
Andere leesboeken
Hema cadeaukaarten
Kruidvat cadeaukaarten
En bij mn dochter kreeg ik een gegraveerd besteksetje.
En bij zoon een zilveren spaarpot.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Gefeliciteerd @:_UserName_!
Denk dat de meeste dingen inmiddels wel genoemd zijn. Wat ik nog niet gezien heb zijn knisperboekjes, dat was al heel snel na de geboorte een succes en nu nog steeds. De boxmobiel heeft ook z'n geld wel opgebracht, maar na het eerste half jaar al een stuk minder.
Wat ik persoonlijk ook een heel tof cadeau vond, maar niet in de categorie "voor de baby" valt was een Thuisbezorgd-cadeaubon. Fatsoenlijk koken kan er die eerste weken echt enorm bij inschieten en op Thuisbezorgd kan je ook absoluut gezonde dingen vinden.
Alles daarvan heb ik alles al wel, best erg eigenlijkquote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:02 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik zou echt geen idee hebbenkleertjes/luiers in grotere maten is altijd handig natuurlijk, verder is het ook wel erg persoonlijk wat je wel/niet bevalt en ook hoe je baby in elkaar zit.
De oudste hier, daar hadden we nog niks en kwam eigenlijk alles prima van pas. We kregen bijvoorbeeld als kraamcadeautje (met andere spulletjes) een setje met een nagelknipper en nagelvijl enzo, voor baby's. Dat mag je de eerste maanden sowieso niet gebuiken, maar daarna hebben we dat echt heel veel gebruikt. En nu nog steeds (de oudste is bijna zes). Daar moet ik nog weleens aan denken, hoe handig dat eigenlijk was achteraf
Ook dingen als een tandenborstel en tandpasta, een kam/haarborstel, badspeelgoed, lepeltjes/slabbetjes, dat zijn dingen die wel handig zijn om in huis te hebben op het moment dat je ze nodig hebt.
Verder hebben we de wipstoel ook veel gebruikt, bij de oudste vooral voor de hapjes, deze baby ligt er eigenlijk al vanaf de eerste week in (tot een maand of vijf). Deze baby keek meteen continue om zich heen, en die heeft zich na twee maanden al goed vermaakt met het boekje 'baby ziet', mijn oudste vond daar nooit veel aan.
Ik vond alles leuk om te krijgen (behalve meuk van temu, en kleertjes waar sigarettenrook vanaf kwam).
Die van ons is om 10:37 geboren, bij de lunch zat m'n vriendin al aan de filet americain en Tonijnsalade en die avond ben ik langs de MC gereden. Dat alles terwijl we de nacht moesten blijven, maar ze hadden wel gekkere dingen gezien dat een Big Mac-menu op de kamerquote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:30 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.
Wij hebben een speelmat, babygym, stoffen rammelaars, muziekknuffels, bijtring, een mobiel boven de box.. We zijn aardig voorzien, maar de knisperboekjes wil ik graag in huis halenquote:Op woensdag 12 maart 2025 06:55 schreef Myraela het volgende:
Ik zou speelgoed vragen. Ik herken het wel dat je zelf eigenlijk alles al hebt gekocht. Extra kleding vond ik onzin, want ik kocht alles tweedehands en vond het ook gewoon leuk om dat uit te zoeken.
Maar ik kwam er toch al best snel achter dat speelgoed een beetje ontbrak. Je hebt het niet meteen nodig, maar zodra er een beetje ontdekt kan gaan worden, is het wel erg fijn om in huis te hebben. Een trappelpiano was leuk, de babygym of bal voor wat later. Maar ook contrastboekjes/kaarten of een rammelaar voor aan de pols of enkel want die kunnen ze al vroeg 'gebruiken'. Maar ik zette bijvoorbeeld ook de activiteitenboom al best vroeg neer. Dan kon ze er nog niets mee, maar wel kijken als ik dingen bewoog of geluidjes maakte.
Ja, die Alpaca heb ik ook gekocht een tijd geleden toen die in de aanbieding was. Heb ook nog zo'n Vtech rijdend aap, maar zit nog in de verpakking net als de Alpaca.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgenDie vindt ze ook heel erg leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |