SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Op Menorca en Mallorca welquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:26 schreef BillDauterive het volgende:
Wat een regen. Is dit dan weer het begin van 11 maanden herfst?
Vrijdagen zijn meestal een fijn einde van de werkweekquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:28 schreef heywoodu het volgende:
Toch nog wel een fijn einde van de week zo
Speciaal voor jou, kun je weer wennen aan je "herfst halfjaar"quote:
Waarom wil je deze miezerrotzooi? Het wordt er alleen maar benauwd van.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:39 schreef Remco het volgende:
Mij was regen beloofd, alles verpietert boven Twente.
Nee neequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:39 schreef Remco het volgende:
Mij was regen beloofd, alles verpietert boven Twente.
Minder benauwd en viezig dan de eerste dagen van deze weekquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom wil je deze miezerrotzooi? Het wordt er alleen maar benauwd van.
Die komt vast welquote:
Met al die orkanen nog op komstquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die komt vast wel![]()
Tot eind augustus nog steeds temperaturen van 21-26 hier![]()
En in september ga ik nog nazomeren op vakantie![]()
Maar vorig jaar was het hier in september ook goed toen ik zelf weg was volgens mij
Je kan mij geen ongelijk geven. Het weer is hier ook echt ongeveer een halfjaar herfst vanaf zo ongeveer dat de wintertijd ingaat tot aanvang zomertijd. Met her en der een speldenprik van de winter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, kun je weer wennen aan je "herfst halfjaar"
Ach ja, deal with itquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je kan mij geen ongelijk geven. Het weer is hier ook echt ongeveer een halfjaar herfst vanaf zo ongeveer dat de wintertijd ingaat tot aanvang zomertijd. Met her en der een speldenprik van de winter.
Dat sowieso, 3x zeiknat geregend op de fiets vandaagquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:43 schreef Paul het volgende:
Vandaag hebben @:misshobje en ik onze paraplu nodig
Koelvestje?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
Ik drink nu bier met @:dick_laurent en hij heeft een vestje aan
Hier hadden we de verwarming ff aangezet, dat scheelt echt zoveel aan vocht, was het beuquote:
Ja, maar dan is het warmer?! Hoeveel scheelt dat qua gevoelstemperatuur?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier hadden we de verwarming ff aangezet, dat scheelt echt zoveel aan vocht, was het beu
Nee voelde niet warmer gek genoeg , hadden wel genoeg ventilatie *ramen open* en super effectief, want nu voelt het veel aangenamer aan in huis. Voelde echt veel te klef, hele dag plakkerig gevoel, klam bed, was doet er dikke 3 dagen over en dan nog klam) etc. dat is nu allemaal weg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het warmer?! Hoeveel scheelt dat qua gevoelstemperatuur?
Klinkt als een slimme (en dure) truc, maar hoe effectief is dat?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier hadden we de verwarming ff aangezet, dat scheelt echt zoveel aan vocht, was het beu
Maar als de ramen open staan, dan komt er toch weer gelijk vochtige lucht naar binnen, wat je doel teniet doet? Want hoge LV buiten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee voelde niet warmer gek genoeg , hadden wel genoeg ventilatie *ramen open* en super effectief, want nu voelt het veel aangenamer aan in huis. Voelde echt veel te klef, hele dag plakkerig gevoel, klam bed, was doet er dikke 3 dagen over en dan nog klam) etc. dat is nu allemaal weg.
Hebben 2 uurtjes de verwarming aangehad onze ervaring is bij dit weertype dat dit voor een weekje genoeg is. en komende week ziet het er veel beter uit dan is zoiets helemaal niet nodig.
(dit betreft een hoekhuis flat BG koude hoek)
Door de verwarming aan te zetten blijft het dauwpunt gewoon gelijk. De natte bol temperatuur stijgt, dus netto ga je er gewoon op achteruit zonder ramen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:05 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Maar als de ramen open staan, dan komt er toch weer gelijk vochtige lucht naar binnen, wat je doel teniet doet? Want hoge LV buiten.
Ja helaas wel, in mijn eigen appartement is het een totaal ander verhaalquote:
Het vocht wat verdampt binnen moet er juist wel uit kunnen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:05 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Maar als de ramen open staan, dan komt er toch weer gelijk vochtige lucht naar binnen, wat je doel teniet doet? Want hoge LV buiten.
Maar dat verwarming aan doen verhoogt je temperatuur en zorgt dus voor binnen meer verdamping, terwijl het je dauwpunt (zoals @Nattekat aangeeft) niet verandert... sterker, aangezien vocht binnen meer verdampt zou het juist het dauwpunt binnen verhogen?! Ik heb vrij sterk de indruk dat het tegengesteld werkt dan je intentie.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het vocht wat verdampt binnen moet er juist wel uit kunnen.
Werkt echt super goed.. we doen dat al jaren zo.
Blijft hier ook altijd heel fris in huis.. en dan met dat vocht.. niet fijn! Dus eens in de zoveel tijd (ligt dus echt aan een bepaald weertype) gaat de verwarming even aan en is het weer goed te doen.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
Ik drink nu bier met @:dick_laurent en hij heeft een vestje aan
Natte bol temperatuur is waar het om gaat. Dat is de minimale temperatuur die je huid kan halen met verdamping voordat het te warm of te vochtig is. De natte bol ligt ergens tussen dauwpunt en luchttemperatuur in, dus je maakt het alleen maar moeilijker om jezelf te koelen met die verwarming. Zelfs met een lagere LV.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat verwarming aan doen verhoogt je temperatuur en zorgt dus voor binnen meer verdamping, terwijl het je dauwpunt (zoals @:Nattekat aangeeft) niet verandert... sterker, aangezien vocht binnen meer verdampt zou het juist het dauwpunt binnen verhogen?! Ik heb vrij sterk de indruk dat het tegengesteld werkt dan je intentie.
Aan de andere kant verlaag je wel je luchtvochtigheid binnen en stel dat je op 100% luchtvochtigheid zat dan zou je daarna wel ruimte hebben om zweet kwijt te kunnen?! Maar ja, ik heb er geen verstand van, dus geen idee hoe dat dan weegt.
Die paar uurtjes doet niets super raars hier met de temperatuur, denk er niet teveel over na, het werkt supergoed in dit huis en nu is het weer heel fijn binnen en ook gewoon koelquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat verwarming aan doen verhoogt je temperatuur en zorgt dus voor binnen meer verdamping, terwijl het je dauwpunt (zoals @:Nattekat aangeeft) niet verandert... sterker, aangezien vocht binnen meer verdampt zou het juist het dauwpunt binnen verhogen?! Ik heb vrij sterk de indruk dat het tegengesteld werkt dan je intentie.
Aan de andere kant verlaag je wel je luchtvochtigheid binnen en stel dat je op 100% luchtvochtigheid zat dan zou je daarna wel ruimte hebben om zweet kwijt te kunnen?! Maar ja, ik heb er geen verstand van, dus geen idee hoe dat dan weegt.
Check. Blij dat het hier geen Griekenland is met nachttemperaturen van 30 gradenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:23 schreef 12Beaufort het volgende:
Ramen weer open hier. Even de boel laten afkoelen.
Gelukkig niet idd. Dan wordt airco wel een noodzaak. Ik kan het nu nog goed onder controle houden zonder, maar dat wordt dan moeilijkquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 06:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Check. Blij dat het hier geen Griekenland is met nachttemperaturen van 30 graden
Hou ik je aanquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu komen er weer twee mooie weken aan.
Hier 19 graden wtfquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 09:11 schreef Nattekat het volgende:
Sow, het is aardig fris geweest vannacht
Dan krijg ik nooit wat gedaan. Gewoon opbokken met de zomer.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Joh. Oplossing: ga niet in de zon zitten.
het is echt aangenaam weer nu! In de zon is het altijd warm van april t/m september.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan krijg ik nooit wat gedaan. Gewoon opbokken met de zomer.
Zomer zorgt ook voor de meeste oogst jaquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
het is echt aangenaam weer nu! In de zon is het altijd warm van april t/m september.
Wat wil je gedaan krijgen? De "buiten" dingen zoals werkzaamheden in de (moes)tuin moet je toch voornamelijk in de lente en zomer doen en daar moeten de producten in de tuin het ook van hebben, dus opbokken met die zomer lijkt me wat vreemd. De zomer zorgt toch wel voor je oogst
Ja, het is maar net hoe de wind waaitquote:
allemaal hierquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:20 schreef Nattekat het volgende:
De lucht in het westen is zowaar veel droger dan in het oosten. Woont zeker iemand met slecht karma daar ergens in Limboland
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Joh. Oplossing: ga niet in de zon zitten.
In het noordwesten was het afgelopen nacht onbewolkt en vrijwel windstil bij redelijk lage dauwpunten?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 09:33 schreef 12Beaufort het volgende:
Lekker hoor. Goed afgekoeld ook in huis. Al is het nog 23 graden.
[ afbeelding ]
Ik zweer je, iemand daar heeft slecht karma.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar nog niet echt veel afkoeling in het zuiden.
De tijd van de kerstverlichting buiten vind ik echt prachtig, januari en februari zijn echt een dramaquote:
Gewoon laten hangen, mijn lichtslang laat ik gewoon hangen in januari en februari, geeft veel meer sfeer aan de woonkamer.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:31 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De tijd van de kerstverlichting buiten vind ik echt prachtig, januari en februari zijn echt een drama
Ik laat het ook altijd iets langer hangen, maar bijna heel de straat hier haalt het eerste weekend van het nieuwe jaar alles weg.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon laten halen, mijn lichtslang laat ik gewoon hangen in januari en februari, geeft veel meer sfeer aan de woonkamer.
Koelvest eerder. Die temperatuur zakt maar niet goed.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:29 schreef ACT-F het volgende:
Heb je al je zwemvest aan @:Geschiedkundige?
https://www.nu.nl/binnenl(...)last-in-limburg.html
Dinges dinges mietjequote:Op zondag 18 augustus 2024 13:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog steeds te warm om te voetballen
quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik doe het wel hoor, nu alleen uurtje de airco op me. Anders droog ik nooit meer op
quote:
Je quote de verkeerde.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:58 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Misschien je lichaamshaar eens scheren, koel je sneller.
Ok, sorry.quote:
Misschien je lichaamshaar eens scheren, koel je sneller.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog steeds te warm om te voetballen
Eindelijk een frisse nacht. Zijn we aan toe hier na die warme nachten de laatste dagenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:09 schreef dick_laurent het volgende:
11 graden vannacht. Jemig. Dat wordt slapen met vestje aan
Zeker! Eindelijk weer een nacht het huis koelen zonder aircoquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eindelijk een frisse nacht. Zijn we aan toe hier na die warme nachten de laatste dagen
En morgen moet ik pleuris vroeg op de fiets in tshirt en korte broek (geen jas of iets bij mequote:Op zondag 18 augustus 2024 20:09 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:09 schreef dick_laurent het volgende:
Geen live verslag?quote:Op zondag 18 augustus 2024 22:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En morgen moet ik pleuris vroeg op de fiets in tshirt en korte broek (geen jas of iets bij me) dat wordt doortrappen
Zolang het overdag 24-26 blijft is dat helemaal primaquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eindelijk een frisse nacht. Zijn we aan toe hier na die warme nachten de laatste dagen
Niks meer aan doenquote:Op maandag 19 augustus 2024 07:10 schreef heywoodu het volgende:
Wat een godenochtend, zonnetje, lekker fris, bwoah
Dat gun ik je dan wel nog even. Maar nachten als deze waren nodigquote:Op maandag 19 augustus 2024 07:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zolang het overdag 24-26 blijft is dat helemaal prima
Gewoon aangenaam en stabiel zomerweer. Fijn dat het nog kon. Mag ook nog wel 4-6 weken durenquote:Op maandag 19 augustus 2024 07:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat gun ik je dan wel nog even. Maar nachten als deze waren nodig
Vanmiddag nog aangenamerquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heerlijk nu. Niks meer aan doen. 17 graden en volle bak zon.
Dat idee heb ik ook al jaren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
Eind augustus/begin september geeft meestal het beste en lekkerste weer van het jaar ja.
Mei en juni*quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
Eind augustus/begin september geeft meestal het beste en lekkerste weer van het jaar ja.
Ja, dit jaar viel een beetje tegenquote:
Ideaal klimaat. Overdag hoge 20'ers/lage 30'ers, koele nachten, lage luchtvochtigheid, weinig regen. Hele jaar door.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lang geleden dat ik daar geweest ben,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens, vaak zijn september (en deels oktober) nog best wel lekkere maanden met soms zelfs warme/zomerse dagen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook al jaren.
Alsof de seizoenen 3 maanden opgeschoven zijn
Terreur buien?quote:
Neuh, gewoon wat regen. Maar dat is er afgelopen maand deze zomer zo goed als nog niet geweest dus alle beetjes zijn welkom. Morgen en overmorgen nog wat, dan lijkt het voorlopig weer klaar te zijnquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Terreur buien?
Er tolt daar een hoogte laagje rond
Karma voor je aanstellerij vorige weekquote:Op maandag 19 augustus 2024 20:13 schreef Paul het volgende:
Vannacht was echt fris jaaa, ik werd wakker, ging naar woonkamer en dacht hooooooooo wat is hier aan de hand, had raampjes open maar zo koud
De zon ook...quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:22 schreef Starhopper het volgende:
Kijk eens naar de maan!!! Hij is helemaal rood door de rook van de bosbranden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Kreeg m maar niet goed op de foto. Hij is prachtig idd!!quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:22 schreef Starhopper het volgende:
Kijk eens naar de maan!!! Hij is helemaal rood door de rook van de bosbranden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jaah! Doet mij denken aan een maansverduisteringquote:Op maandag 19 augustus 2024 22:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Kreeg m maar niet goed op de foto. Hij is prachtig idd!!
Nog even en we vieren kerst op het strandquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:51 schreef ondeugend het volgende:
Dat idee heb ik ook al jaren.
Alsof de seizoenen 3 maanden opgeschoven zijn
Gaat nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 06:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog even en we vieren kerst op het strand
Ik stem voorquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 06:03 schreef ACT-F het volgende:
Wat wordt het laat licht. Afschaffen die zomertijd.
Vieren zou wel kunnen, maar de kerst of winter wordt natuurlijk nooit warm. Veel te weinig uren met daglichtquote:
Uurtje verzetten blijft het beste. 1 van beide aanhouden geeft met beide een groot nadeel. Of pas laat licht in de ochtend of met de ander vroeg licht midden in de nacht.quote:
Precies. Wat we nu doen is het beste inderdaad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Uurtje verzetten blijft het beste. 1 van beide aanhouden geeft met beide een groot nadeel. Of pas laat licht in de ochtend of met de ander vroeg licht midden in de nacht.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:50 schreef INViCTuS het volgende:
Vieren zou wel kunnen, maar de kerst of winter wordt natuurlijk nooit warm. Veel te weinig uren met daglicht
https://www.geologievanne(...)s-tijdvakken/carboonquote:Waar lag Nederland op de wereldbol?
Nederland lag vrijwel op de evenaar, aan de oostkant van het zich vormende Pangeacontinent, ongeveer ter hoogte van waar nu Congo ligt. Het schoof langzaam naar het noorden.
Iets te ver naar het noorden geschoven, dus..quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
https://www.geologievanne(...)s-tijdvakken/carboon
Het is gewoon natuurquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Uurtje verzetten blijft het beste. 1 van beide aanhouden geeft met beide een groot nadeel. Of pas laat licht in de ochtend of met de ander vroeg licht midden in de nacht.
Ik vlucht snel naar een eiland.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Buientrein is al flink op gang aan het komen boven Normandiė
Eind december wordt natuurlijk nooit geen zomer maar ik herinner mij dat we nog niet zo lang geleden 17 graden met oud en nieuw hadden. Dat kan je bijna nazomer noemen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vieren zou wel kunnen, maar de kerst of winter wordt natuurlijk nooit warm. Veel te weinig uren met daglicht
Zat vorige week op Mallorca met dat noodweer daar. Kan ik je toch niet echt aanraden.quote:
Doe ik elk jaar. Beste ding ooit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 06:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog even en we vieren kerst op het strand
Ik ga ook niet naar Mallorcaquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Zat vorige week op Mallorca met dat noodweer daar. Kan ik je toch niet echt aanraden.
Was wel lekker, ja.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Eind december wordt natuurlijk nooit geen zomer maar ik herinner mij dat we nog niet zo lang geleden 17 graden met oud en nieuw hadden. Dat kan je bijna nazomer noemen.
Heb je eindelijk eens onweer, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Zat vorige week op Mallorca met dat noodweer daar. Kan ik je toch niet echt aanraden.
Dat blauwe lijntje aan de rechterzijde bevalt me nietquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:15 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker doorzomeren tot in september.
Gewoon heel september nog 20-25 zou perfect zijn. Hebben we verdiendquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat blauwe lijntje aan de rechterzijde bevalt me niet
Jep, maar die 30ers hoeven niet van mij, die hebben we nu wel gehad hopelijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon heel september nog 20-25 zou perfect zijn. Hebben we verdiend
Nog niet genoeg. We lopen achter op het langjarig gemiddeldequote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, maar die 30ers hoeven niet van mij, die hebben we nu wel gehad hopelijk
Tijd dat dat gemiddelde dan eens gaat zakken. Een dertiger is gewoon kutquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog niet genoeg. We lopen achter op het langjarig gemiddelde
Dan ook niet meer onder de 5 in de winterquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tijd dat dat gemiddelde dan eens gaat zakken. Een dertiger is gewoon kut![]()
Op naar de 0.
Ik heb er hier tien gemeten, waarvan ik eentje een meetfout is. Dat heeft erom gehangen, zal ergens rond 29.7 - 30.2 geweest zijn. Maar die geeft 41.4 aan, want er was even wat volle zon op gekomen door mij
Is ook ergens rond gemiddeld denk ik. Al hebben we de laatste x-jaar wel een paar jaar erbij gehad die dit ruim verpulverde ja.
Die deal sluit ik graag hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan ook niet meer onder de 5 in de winter
Zalig, kom maar doorquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:15 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker doorzomeren tot in september.
Jep, het lijkt hier wel avond ineens.quote:
Alvast een voorproefje. Binnenkort is dit het halfjaarlijkse feest!quote:
20+ graden in de nacht in september gaat niet gebeuren. Weest niet bangquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat blauwe lijntje aan de rechterzijde bevalt me niet
Dat is zo lekker, net alsin het voorjaar met de 1e warmere dagen. Frisse nachten..prima te doenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
20+ graden in de nacht in september gaat niet gebeuren. Weest niet bang
Ja. Maar die 20+ is 's nachts hequote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is zo lekker, net alsin het voorjaar met de 1e warmere dagen. Frisse nachten..prima te doen
Hier in Goor ookquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:47 schreef Maver24 het volgende:
Holy onweer rotterdam zuid. Dikke klappen gek
Hoe dan. Oprecht, hoe dan? Dit was een doodnormaal snelbewegend koufront.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:11 schreef DemonRage het volgende:
Ochjee... er is weer wateroverlast:
Omroep Brabant: Wateroverlast in grote delen van Brabant, woonwijk in Rijen onder water
Kan wel kloppen dan:
[ afbeelding ]
Vanmiddag strakblauw en 22, dus dat kan wel degelijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
14 graden en strakblauw nu. Beter kan niet
Nou, dat viel best tegen. Midden en oostelijk Brabant heeft echt gigantische hoeveelheden regen gehad in korte tijd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe dan. Oprecht, hoe dan? Dit was een doodnormaal snelbewegend koufront.
Dit is het perfecte weer om in de bergen omhoog te gaan, maar helaas is het hier lelijk vlakquote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Diebergkomterquote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is het perfecte weer om in de bergen omhoog te gaan, maar helaas is het hier lelijk vlak
Nee, dat was het niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe dan. Oprecht, hoe dan? Dit was een doodnormaal snelbewegend koufront.
Wat ben je toch ook een lelijke troll héquote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tuurlijk wel...nog frisser en zo, -5 winters, blauwe luchten en laagje sneeuw.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Computer says noquote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel...nog frisser en zo, -5 winters, blauwe luchten en laagje sneeuw.
Hopelijk deze winter dit droom scenario
Voor een weekje is dat wel leuk ja. Behalve als je de weg op moet, dan is het drama.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel...nog frisser en zo, -5 winters, blauwe luchten en laagje sneeuw.
Hopelijk deze winter dit droom scenario
Wat is er trollen aan om blij te zijn met het huidige weer? Ik hou van zon en niet al te warm.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een lelijke troll hé
Ziet er voor nu vrij stevig uit. Is nog wat ver weg. Zaterdag lijkt ook vrij warm te worden, wel met regen later op de dag. Hopelijk niet al te benauwd..quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week komt de zomer gewoon weer terug zo te zien. Benieuwd hoe lang de adem is van die temperaturen van 25+ overdag.
Rond de 25 mag de hele maand september nog wel, hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week komt de zomer gewoon weer terug zo te zien. Benieuwd hoe lang de adem is van die temperaturen van 25+ overdag.
Dat is genieten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Trollen zou zijn bij 10 graden en regen roepen dat het lekker weer is.
20 in oktoberquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Rond de 25 mag de hele maand september nog wel, hoor
Mwa ik vind een terugval naar een dag zoals vandaag echt meer dan prima voor september.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Rond de 25 mag de hele maand september nog wel, hoor
Mei 20quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
20 in oktober
15 in november
10 in december, januari en februari
15 in maart
20 in april
Ga nou maar eens hitte-therapie volgen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mei 20
Juni 20
Juli 20
Augustus 20
September 20
Neequote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga nou maar eens hitte-therapie volgen.
Hup zomer! Volgende week dinsdag hebben de pupillen hun jaarlijkse nieuwjaarsduik in het buitenbad en dat is de afgelopen twee jaar echt treurig koud geweest. Was gewoon niet leukquote:
Ik zit al twee weken in de Provence. Heerlijk mediterraan leven hier.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Regionale hittegolf, dan weet ik wel alweer waar![]()
Net terug uit de buurt van Buis-les-Baronnies, wat een streek die Provence. Het heuvelige noorden/noord-oosten vind ik wel het allermooist. Zou er ook wel een huis willen hebben. Weer thuis voelt de amper 25 graden een stuk kleffer dan de droge 32 graden met een windje van daarzo.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit al twee weken in de Provence. Heerlijk mediterraan leven hier.
Ik sprak eergisteren een Franēaise en die vond het nu lekker koel. Het is hier stabiel 31 a 32 graden...toen we aankwamen was de max 43 graden en was het al twee weken tussen de 37-42 graden. Dat is mij ook allemaal te gek uiteraard, maar ik verwonder mij altijd wel over je tolerantie qua modale warmte in ons koude natte bibberlandje
Ik ga er iig alles aan doen in mijn leven om hier een tweede huisje voor elkaar te boksen.
Qua landschap ook niet te vergelijken met Nederland. ik vind Nederland qua landschap voor 80% echt lelijk en oersaai. je hebt wel wat mooie bossen en heuvels, maar verder valt dat best tegen. Ook echt nog nooit in de zomervakantie in Nederland op vakantie geweest. Een weekend weg dat gaat nog welquote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net terug uit de buurt van Buis-les-Baronnies, wat een streek die Provence. Het heuvelige noorden/noord-oosten vind ik wel het allermooist. Zou er ook wel een huis willen hebben. Weer thuis voelt de amper 25 graden een stuk kleffer dan de droge 32 graden met een windje van daarzo.
Lage relatieve luchtvochtigheid vandaag ja. Het viel me al op dat ik onder de 40% zatquote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:24 schreef DemonRage het volgende:
Heerlijk die lage dauwpunten vandaag.
Wij zitten wat oostelijker bij de Gorges du Verdon. Ja, het is een prachtige omgeving. De volgende keer willen we ook iets westelijker gaan buurten, ten noorden van Aix en Provence. Wat een streek iddquote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net terug uit de buurt van Buis-les-Baronnies, wat een streek die Provence. Het heuvelige noorden/noord-oosten vind ik wel het allermooist. Zou er ook wel een huis willen hebben. Weer thuis voelt de amper 25 graden een stuk kleffer dan de droge 32 graden met een windje van daarzo.
Liefst 3 maandenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor een weekje is dat wel leuk ja. Behalve als je de weg op moet, dan is het drama.
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:18 schreef Elan het volgende:
Hittegolf in de kaarten, samen shit als vorig jaar. Rot even een eind op.
Rooskleurig is niet het woord dat bij me op komt als ik die kaarten zie.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.
Als je dan maar niet de hele tijd hier gaat posten hoe het weer in Troche is.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit al twee weken in de Provence. Heerlijk mediterraan leven hier.
Ik sprak eergisteren een Franēaise en die vond het nu lekker koel. Het is hier stabiel 31 a 32 graden...toen we aankwamen was de max 43 graden en was het al twee weken tussen de 37-42 graden. Dat is mij ook allemaal te gek uiteraard, maar ik verwonder mij altijd wel over je tolerantie qua modale warmte in ons koude natte bibberlandje
Ik ga er iig alles aan doen in mijn leven om hier een tweede huisje voor elkaar te boksen.
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Rooskleurig is niet het woord dat bij me op komt als ik die kaarten zie.
Vrij extreme setting die bovendien wel eens heel lang kan gaan aanhouden.
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.
Een keer langdurig, stabiel, mooi en aangenaam weer mag ook wel weer eens, hč.
Eind augustus/begin september heet weer voelt toch altijd anders omdat de nachten al een stuk langer zijn is het een veel kortere periode echt heet.
Krijg er gewoon zin inquote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.
Deze week in Troche een wat instabielere week met een gemiddelde van 28 graden. Kans op een onweder.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je dan maar niet de hele tijd hier gaat posten hoe het weer in Troche is.
To be fair, ik vond het in mijn ruime 2 weken in Nederland echt boven verwachting goed weer. Regen bijna niet gezien, hooguit twee a drie dagen waarop het significant geregend had en dan waren het eerder buien dan dat het de hele dag doorging. Verder praktisch elke dag mooi en zonnig weer meegemaakt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.
Jawel, maar dat mag best langer durenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.
Ik vind een dikke maand lang stabiel zomerweer heel wat voor NL-begrippenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jawel, maar dat mag best langer duren. Soms heb je zo'n mooi eurohoog waarbij het wel eens 6-8 weken stabiel weer is.
Bedoel, wisselvallige treurnis duurt ook wel eens ontiegelijk lang
Ik loop normaal wel minimaal 2 maanden in rokjes, dat is er dit jaar echt niet bij.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind een dikke maand lang stabiel zomerweer heel wat voor NL-begrippenVaak is het 1-2 weekjes.
Extreem voor de tijd van het jaar, augustus gaat zich op deze manier wederom in de top 5 positioneren wat betreft hoogste temperaturen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.
Een keer langdurig, stabiel, mooi en aangenaam weer mag ook wel weer eens, hč.
Eind augustus/begin september heet weer voelt toch altijd anders omdat de nachten al een stuk langer zijn is het een veel kortere periode echt heet.
Lekker naar de UK gaan dan, hier is het 16quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:38 schreef Scrummie het volgende:
Een paar dagen 25+ en het is alweer extreem. Jeetje.
Extreme kou.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Oriente het volgende:
[..]
Lekker naar de UK gaan dan, hier is het 16
20 graden behoort ook tot de mogelijkheden.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Potentieel tot 35 graden volgend weekend
Weer eind augustusquote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:43 schreef quirina het volgende:
Bijna herfst 🍂
De blaadjes verkleuren hier en daar al!
Sininin
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Potentieel tot 35 graden volgend weekend
Sluit ramen en deuren! Houdt uw kinderen binnen!!!quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMFG!
Ik laat de airco's vast voorkoelenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sluit ramen en deuren! Houdt uw kinderen binnen!!!
Afgelopen weken gemist?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:22 schreef Haags het volgende:
Uiteraard wanneer iedereen weer aan het werk is krijg je top zomer.
Gaat vast niet helemaal uitkomen, dit is Nederland!quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sluit ramen en deuren! Houdt uw kinderen binnen!!!
Muhahaquote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMFG!
Hij zat op een eiland, dus ja, dat helpt niet met de belevingquote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Afgelopen weken gemist?
Eigen schuld dusquote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij zat op een eiland, dus ja, dat helpt niet met de beleving
Dat de enige twee mooie weken van de zomer in zijn vakantie vallenquote:
Je woont in Limburg, niet zo zeuren, dat is een gemiddelde dag hier.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Die hoerenwind mag wel weer ophouden. Dat is geen klein briesje meer zoals hierboven wordt genoemd.
Juist ja..quote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de enige twee mooie weken van de zomer in zijn vakantie vallen
Is eerder armoe dat je het daar van moet hebben.
Daarvoor is het niet langer dan een handjevol dagen op rij mooi weer geweest en dat weet jij best.quote:
Windkracht 3 hier gemeten, viel reuze mee. Maar aan de Maas wel stevig net ja. Zal wel aan mijn wijk liggen, daar waait het amperquote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Die hoerenwind mag wel weer ophouden. Dat is geen klein briesje meer zoals hierboven wordt genoemd.
Juni een dag of 10, juli de laatste 2.5 week, augustus lijkt vrijwel volledig goed weer te hebben.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarvoor is het niet langer dan een handjevol dagen op rij mooi weer geweest en dat weet jij best.
Oja, weet nog dat jij het ooit mooi noemde toen het bewolkt en fris was omdat de zon zich heel even liet zien in Limburg.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni een dag of 10, juli de laatste 2.5 week, augustus lijkt vrijwel volledig goed weer te hebben.
Halfvol of halfleeg.
Halfleeg dus, prima. Dat mag gewoon hoor.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, weet nog dat jij het ooit mooi noemde toen het bewolkt en fris was omdat de zon zich heel even liet zien in Limburg.
Ligt denk ik wel aan jouw omgeving. Redelijk wat wind overal. Bij mij op de Veluwe ook stevige wind welquote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 3 hier gemeten, viel reuze mee. Maar aan de Maas wel stevig net ja. Zal wel aan mijn wijk liggen, daar waait het amper
Hier buiten het dorp aan de Maas ook ja. In het dorp echt klein briesje. Groot verschil wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt denk ik wel aan jouw omgeving. Redelijk wat wind overal. Bij mij op de Veluwe ook stevige wind wel
Vanaf dinsdag wordt het weer (kortstondig) zomersquote:
Zou wel vrij uniek zijn zo laat in de zomer!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen zou het hier maar zo 29/30 graden kunnen worden.
Daarna misschien een hittegolf die donderdag dan begint en maar zo 10-12 dagen aan zou kunnen houden. hebben we toch nog een hittegolf deze zomer
* Nattekat haalt de airco weer van stalquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Daarna misschien een hittegolf die donderdag dan begint en maar zo 10-12 dagen aan zou kunnen houden. hebben we toch nog een hittegolf deze zomer
Even opgezocht, de laatste keer zulke hitte zo laat was 2023quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou wel vrij uniek zijn zo laat in de zomer!
We gaan weer records breken !1!1!!!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even opgezocht, de laatste keer zulke hitte zo laat was 2023
Die kans lijkt met de meest recente modellen juist een stuk kleiner geworden. Waarschijnlijk een korte hitteperiode t/m volgend weekend, daarna weer koeler. Het is allemaal nog ver weg..quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Oh, lol. Ook zo lang? hij had het over 10-12 dagen hittegolf.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het zuiden dan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Long long time agoquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die spreiding van de modellen is ook behoorlijk groot vanaf vrijdag (logisch want ver weg). Wordt afwachten..quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:28 schreef 12Beaufort het volgende:
Lijkt volgens de pluim ook geen hittegolf te worden in het zuiden. Zondag en maandag wordt de 25 graden al niet meer gehaald, dus dan heb je al een onderbreking.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wel. Het gaat in ieder geval nog warm nazomer weer worden...en redelijk droog en rustig.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die spreiding van de modellen is ook behoorlijk groot vanaf vrijdag (logisch want ver weg). Wordt afwachten..
Hier een halve storm...quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima weer vandaag. Wolkjes, zonnetje. Temperatuur is nog goed. Klein briesje weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |