Wij zitten wat oostelijker bij de Gorges du Verdon. Ja, het is een prachtige omgeving. De volgende keer willen we ook iets westelijker gaan buurten, ten noorden van Aix en Provence. Wat een streek iddquote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net terug uit de buurt van Buis-les-Baronnies, wat een streek die Provence. Het heuvelige noorden/noord-oosten vind ik wel het allermooist. Zou er ook wel een huis willen hebben. Weer thuis voelt de amper 25 graden een stuk kleffer dan de droge 32 graden met een windje van daarzo.
Liefst 3 maandenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor een weekje is dat wel leuk ja. Behalve als je de weg op moet, dan is het drama.
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:18 schreef Elan het volgende:
Hittegolf in de kaarten, samen shit als vorig jaar. Rot even een eind op.
Rooskleurig is niet het woord dat bij me op komt als ik die kaarten zie.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.
Als je dan maar niet de hele tijd hier gaat posten hoe het weer in Troche is.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit al twee weken in de Provence. Heerlijk mediterraan leven hier.
Ik sprak eergisteren een Française en die vond het nu lekker koel. Het is hier stabiel 31 a 32 graden...toen we aankwamen was de max 43 graden en was het al twee weken tussen de 37-42 graden. Dat is mij ook allemaal te gek uiteraard, maar ik verwonder mij altijd wel over je tolerantie qua modale warmte in ons koude natte bibberlandje
Ik ga er iig alles aan doen in mijn leven om hier een tweede huisje voor elkaar te boksen.
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Rooskleurig is niet het woord dat bij me op komt als ik die kaarten zie.
Vrij extreme setting die bovendien wel eens heel lang kan gaan aanhouden.
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.
Een keer langdurig, stabiel, mooi en aangenaam weer mag ook wel weer eens, hè.
Eind augustus/begin september heet weer voelt toch altijd anders omdat de nachten al een stuk langer zijn is het een veel kortere periode echt heet.
Krijg er gewoon zin inquote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.
Deze week in Troche een wat instabielere week met een gemiddelde van 28 graden. Kans op een onweder.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je dan maar niet de hele tijd hier gaat posten hoe het weer in Troche is.
To be fair, ik vond het in mijn ruime 2 weken in Nederland echt boven verwachting goed weer. Regen bijna niet gezien, hooguit twee a drie dagen waarop het significant geregend had en dan waren het eerder buien dan dat het de hele dag doorging. Verder praktisch elke dag mooi en zonnig weer meegemaakt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.
Jawel, maar dat mag best langer durenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.
Ik vind een dikke maand lang stabiel zomerweer heel wat voor NL-begrippenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jawel, maar dat mag best langer duren. Soms heb je zo'n mooi eurohoog waarbij het wel eens 6-8 weken stabiel weer is.
Bedoel, wisselvallige treurnis duurt ook wel eens ontiegelijk lang
Ik loop normaal wel minimaal 2 maanden in rokjes, dat is er dit jaar echt niet bij.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind een dikke maand lang stabiel zomerweer heel wat voor NL-begrippenVaak is het 1-2 weekjes.
Extreem voor de tijd van het jaar, augustus gaat zich op deze manier wederom in de top 5 positioneren wat betreft hoogste temperaturen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.
Een keer langdurig, stabiel, mooi en aangenaam weer mag ook wel weer eens, hè.
Eind augustus/begin september heet weer voelt toch altijd anders omdat de nachten al een stuk langer zijn is het een veel kortere periode echt heet.
Lekker naar de UK gaan dan, hier is het 16quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:38 schreef Scrummie het volgende:
Een paar dagen 25+ en het is alweer extreem. Jeetje.
Extreme kou.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Oriente het volgende:
[..]
Lekker naar de UK gaan dan, hier is het 16
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |