SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ik zit net op de grens met dat level 2 gebied, wellicht een uitloperquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Houtenbeen gooide em al in, bij deze nog eens:
Hopelijk wat leuk feest, echte werk echter voor de Duitsland natuurlijk.
[ afbeelding ]
Wie weet pak je net die LV1 meequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zit net op de grens met dat level 2 gebied, wellicht een uitloper
Voor de onweerliefhebbers kan ik de Alpen echt aanraden voor de zomervakantie. Vandaag was het ook weer feest in Tirol.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zit net op de grens met dat level 2 gebied, wellicht een uitloper
Story of my lifequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wie weet pak je net die LV1 meeen gaat LV2 paar km verderop aan je neus voorbij
Was aan het spotten maar nu weer thuisquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 01:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Iemand hier nog sterren aan het spotten?
Volgens mij ben ik net een LV2.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wie weet pak je net die LV1 meeen gaat LV2 paar km verderop aan je neus voorbij
Net thuis van de sterrenwacht.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 01:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Iemand hier nog sterren aan het spotten?
Neequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 01:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar is het ook afgekoeld? Vast niet.
Gooi je ramen open dan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 03:52 schreef THEFXR het volgende:
buiten nog maar liefst 25 gr
binnen 29gr
groet uit limburg
quote:High Temperature
26.7°C at 0:00
Low Temperature
21.4°C at 6:35
De bergen sowieso altijd een aanraderquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Voor de onweerliefhebbers kan ik de Alpen echt aanraden voor de zomervakantie. Vandaag was het ook weer feest in Tirol.
Dat zal wel niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Bah bah, hopelijk is dit de laatste broeierige dag van dit jaar.
Maar overdag ook niet meer zo heetquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zaterdag naar zondag pas de eerste frisse nacht weer.
Gelukkig niet, het lijkt stabiel zomer weer te worden en dat is lekkerquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar overdag ook niet meer zo heet
Vies benauwd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu al 25 graden in het oosten van het land
Gelukkig niet nee.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar overdag ook niet meer zo heet
Toch nog een paar druppels gevoeld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:11 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij bereikt de regen de grond hier niet. (Zeeuws Vlaanderen, ik zit letterlijk 5m van de Belgische grens af)
86% bij 25.7 meet ik nu hierquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Op sommige plekken is de luchtvochtigheid momenteel 85-90de lucht lijkt ook heiig nu.
Hier hetzelfde. Goor dit. Vet kut om in te werkenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
86% bij 25.7 meet ik nu hier
Ik ook! Gewoon onder mijn dekbedje, wel de ramen lekker open.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:15 schreef Zorro het volgende:
Wat een gedoe om niks zeg.
Ik heb prima geslapen, en ik heb geen airco.
Prima weertje hoor.
Je woon vast niet in een rijtjeshuis in een stadquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ook! Gewoon onder mijn dekbedje, wel de ramen lekker open.
Haha nee. Vrijstaand met uitzicht op de Groote Peel. Had wel een been buiten het dekbed hoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:13 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Je woon vast niet in een rijtjeshuis in een stad
Dat scheelt aanzienlijk kan ik je vertellenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha nee. Vrijstaand met uitzicht op de Groote Peel. Had wel een been buiten het dekbed hoor.
Van het dakquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:11 schreef byah het volgende:
Er gaan doden vallen vandaag met deze luchtvochtigheid en temperatuur
Ik geloof het meteen. Het grappige is dat je hier minder betaalt voor dit huis dan voor een rijtjeshuis dat niet 1/3 zo groot is in de stad. Mensen zijn gek.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:15 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dat scheelt aanzienlijk kan ik je vertellen
Ik woon in Enschede, op 15 minuten fietsen van m’n werk en het stadscentrum en 15 minuten van het buitengebied (groen). Wat mij betreft ideaal. Aan de rand van de stad wordt het alleen maar duurder. Zie mezelf ook niet in een dorp wonen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik geloof het meteen. Het grappige is dat je hier minder betaalt voor dit huis dan voor een rijtjeshuis dat niet 1/3 zo groot is in de stad. Mensen zijn gek.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
In de oostelijke helft vanavond/vannacht mogelijk 40-100mm neerslag.
Dat zou echt bizar zijn. 3 weken terug is hier 100mm in korte tijd gevallen en alles overstroomde. “Een bui die eens in de 100 jaar valt” werd er gezegd. De infrastructuur is absoluut niet gemaakt op die hoeveelheden en alle adaptatieaanpassingen voor de toekomst kunnen dat ook niet aan. Al gaat de afvoer wel goed, maar het stroomt wel korte tijd over.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dat werk idd prima. Het enige nadeel is dat mijn been welke onder het dekbed uitstak nu vol zit met muggebultenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha nee. Vrijstaand met uitzicht op de Groote Peel. Had wel een been buiten het dekbed hoor.
Inderdaad, schijnt gewoon nu veel vaker voor te komen en ze doen alsof het iets normaals is. De huizen en infrastructuur zijn helemaal niet berekend op dit soort hoeveelheden. Nergens in het land.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:47 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dat zou echt bizar zijn. 3 weken terug is hier 100mm in korte tijd gevallen en alles overstroomde. “Een bui die eens in de 100 jaar valt” werd er gezegd. De infrastructuur is absoluut niet gemaakt op die hoeveelheden en alle adaptatieaanpassingen voor de toekomst kunnen dat ook niet aan. Al gaat de afvoer wel goed, maar het stroomt wel korte tijd over.
Ik ga vast op de brug bij de A1 bij de Lutte staan, zien of het weer overstroomtquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
En 11 juli was er ook al best veel overstroomd hier. Toen kwamen ook de putdeksels al omhoog. 21 juli was nog extremer inderdaad, toen stonden letterlijk alle tunnels hier onder, en de A1 dus.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:47 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dat zou echt bizar zijn. 3 weken terug is hier 100mm in korte tijd gevallen en alles overstroomde. “Een bui die eens in de 100 jaar valt” werd er gezegd. De infrastructuur is absoluut niet gemaakt op die hoeveelheden en alle adaptatieaanpassingen voor de toekomst kunnen dat ook niet aan. Al gaat de afvoer wel goed, maar het stroomt wel korte tijd over.
Vreselijk irritante kerel die continue van dit soort beweringen op social media slingert.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:47 schreef INViCTuS het volgende:
Die putto is ook altijd een grappenmaker 😉
Overigens wel een mooie pluim. Mag zo wel weken doorgaan
[ x ]
In welke tropenzone woon jijquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:54 schreef R-woud93 het volgende:
Net even naar de supermarkt geweest, als je uit de auto stapt val je er al bijna dood bij neer zonder de airco.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Gevoelstemperatuur inmiddels zo'n 31-33 graden in het oosten![]()
Blehhh, het is inderdaad vreselijk warm buiten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:54 schreef R-woud93 het volgende:
Net even naar de supermarkt geweest, als je uit de auto stapt val je er al bijna dood bij neer zonder de airco.
Hier worden we weer beflikkerd hoor @Nattekatquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:10 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
@:Wereldgozer en ik zijn klaar voor het onweer.
Wordt wel eens tijd dat het koelere en vochtigere weertype dan overslaat naar het zuidoosten van het continent, zoals gebruikelijk is met dit soort pluimen. Maar helaasquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:47 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Echt hè.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:11 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hier worden we weer beflikkerd hoor @:nattekat
Ik woon in het Nederlands regenwoudquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
In welke tropenzone woon jij
Hier lekker in de tuin werken genot
Misschien wel!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Krijgen we nog wat onweer hier in Snutphen of hoe zit dat?
Mijn gedachtequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ga vast op de brug bij de A1 bij de Lutte staan, zien of het weer overstroomt
En de winter ook.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:47 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Ik voorspel een lullige miezerbui.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
@:nattekat,
ik voorspel dat het bij ons droog blijft,
Als iemand nou een busje regelt, gaan we met zijn allen staan bij de A1 onder de brug bij Lutte.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik voorspel een lullige miezerbui.
Maar ik ga even kijken of ik richting het oosten kan.
Als je je voeten droog wilt houden zou ik er op gaan staanquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:49 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Als iemand nou een busje regelt, gaan we met zijn allen staan bij de A1 onder de brug bij Lutte.
Moet het nog zien hoor..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vroeg, maar hoe eerder hoe beter.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat een ranzige hitte. Kom maar met die buien (waarschijnlijk gebeurt er dan nog niks met de temperatuur)
Is het nooit in Enschedequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me niet te harden daar.
Op dit moment kun je beter je zwemkleding aan hebbenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
32°C en dauwpunt van 24°C
Dit lekker noemenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook wel lekker. Eindelijk eens een beetje zomer!
Ik kan veel hebben, maar die ellende die jullie in het oosten hebben is echt met alle wil van de wereld niet lekker te noemen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook wel lekker. Eindelijk eens een beetje zomer!
Het is even afzien, aber Ostgewitter ist unterwegsquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan veel hebben, maar die ellende die jullie in het oosten hebben is echt met alle wil van de wereld niet lekker te noemen.
Niet overdrijven. Eerder 36. Is nog steeds, (zeker voor NL) erg hoog.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Omgeving Enschede meldt een gevoelstemperatuur van 39,5 nu
Ik vind het ook niet perse "lekker" hoor, echter ik ben dit wel inmiddels dagelijks gewend in de zomer.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan veel hebben, maar die ellende die jullie in het oosten hebben is echt met alle wil van de wereld niet lekker te noemen.
65% RV bij 32 graden is 39 graden gevoelstemperatuur:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Eerder 36. Is nog steeds, (zeker voor NL) erg hoog.
[ afbeelding ]
ICON geeft 53% aan in Enschede nu. 🤷🏻 Anyway, het is warm, dat ontken zelfs ik nu nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
65% RV bij 32 graden is 39 graden gevoelstemperatuur:
[ afbeelding ]
Je kunt beter de metingen van KNMI weerstations gebruiken:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
ICON geeft 53% aan in Enschede nu. 🤷🏻 Anyway, het is warm, dat ontken zelfs ik nu niet
Yup, misleiden zijn ze goed in. Altijd al geweest.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt beter de metingen van KNMI weerstations gebruiken:
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
ICON is een Duits weermodel en kan daardoor afwijken.
Hoe lang was je daar? Dat is toch amper vol te houdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:45 schreef cherrycoke het volgende:
laat het maar regenen, het is net of ik weer in de tropen van bali loop
Buienradar geeft dit aan..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toont daarnaast geen actuele data maar de verwachting voor een bepaald tijdstip?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Okay. Ja ik ben niet gewend om KNMI te gebruiken vandaar. Maar dan zal het idd vast kloppen, mijn excuses.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb mezelf binnen opgesloten. Maar “moet” wel naar een voetbalwedstrijd van FC Twente vanavond :’)quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
32°C en dauwpunt van 24°C
Zou me niet verbazen als die uitgesteld / afgelast wordt (vanwege het onweer).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:09 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ik heb mezelf binnen opgesloten. Maar “moet” wel naar een voetbalwedstrijd van FC Twente vanavond :’)
Oh ja, de gevoelstemperatuur. Nog zoiets onzinnigs. Waarom zou een schema uitmaken wat ik voel. Dat is toch voor iedereen verschillend.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
65% RV bij 32 graden is 39 graden gevoelstemperatuur:
[ afbeelding ]
Ligt eraan welke app je pakt, mijn weerapp (weatherpro) zit inmiddels op 40 graden gevoelstemperatuurquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naar buiten lopen nu, staat gelijk aan zelfmoord!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:14 schreef beantherio het volgende:
Het is echt vies warm. Normaal gesproken kan ik wel wat warmte hebben maar dit is niet echt lekker meer. Ik heb vandaag al meerdere keren een nieuw t-shirt aangetrokken omdat ik me momenteel echt kapot zweet als ik iets langer buiten ben.
Het was toen bij veel hogere temperaturen veel prettiger. Wel continue het gevoel om in een soort oven rond te lopen maar stukken dragelijker dan wat we nu hebben. Lekkere droge warmte.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, spanning en sensatie. Een paar jaar geleden was dat leuker, toen er nog records werden verbroken. Met de vrachtwagen voor het weerstation in Ell.
Nu komt het nog niet in de buurt qua temperatuur.
We moeten wat meer ronkende diesels rondom weerstations parkeren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, spanning en sensatie. Een paar jaar geleden was dat leuker, toen er nog records werden verbroken. Met de vrachtwagen voor het weerstation in Ell.
Nu komt het nog niet in de buurt qua temperatuur.
Zal ook eens niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint aardig te ontploffen nu bij onze oosterburen.
Precies dit. Kan me nog herinneren dat dat nog enigszins behaaglijk aanvoelde. Nu is echt gewoon hel buitenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was toen bij veel hogere temperaturen veel prettiger. Wel continue het gevoel om in een soort oven rond te lopen maar stukken dragelijker dan wat we nu hebben. Lekkere droge warmte.
Klimaatverandering uit zich ook in veel nattere seizoenen, zoals we wel gemerkt hebben de laatste tijd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:29 schreef beantherio het volgende:
In 2018/2019 hadden we nog het idee dat we continu dat soort zomers zouden krijgen. De klimaatverandering is me toch een beetje tegengevallen wat dat betreft.
Niets is zo veranderlijk als het weer. Klimaat is een gemiddelde van het afgelopen 30 jaar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:29 schreef beantherio het volgende:
In 2018/2019 hadden we nog het idee dat we continu dat soort zomers zouden krijgen. De klimaatverandering is me toch een beetje tegengevallen wat dat betreft.
Dan wil ik hierbij mijn voorkeur uitspreken voor de variant van klimaatverandering waarbij we in de zomer een aantal weken een woestijnklimaat hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klimaatverandering uit zich ook in veel nattere seizoenen, zoals we wel gemerkt hebben de laatste tijd.
Warmer en natter. Precies wat we zien de afgelopen anderhalf jaar ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klimaatverandering uit zich ook in veel nattere seizoenen, zoals we wel gemerkt hebben de laatste tijd.
2018 taferelenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan wil ik hierbij mijn voorkeur uitspreken voor de variant van klimaatverandering waarbij we in de zomer een aantal weken een woestijnklimaat hebben.
Op een gegeven moment was alles dat groen zou moeten zijn goudbruin. Alsof het hele land in de frituur was gedompeld.quote:
Dat klopt ook wel. Gisteren was er wel lekkere droge warmte tot einde middag. Maar dit jaar is het verder steeds meteen benauwd, zelfs als het maar 27 graden is of zo. Dit jaar nog maar een paar mooie open dagen meegemaakt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was toen bij veel hogere temperaturen veel prettiger. Wel continue het gevoel om in een soort oven rond te lopen maar stukken dragelijker dan wat we nu hebben. Lekkere droge warmte.
Gaan nu nog NNO ofzo ja. Maar zal nog veel ploffen gok ik zo.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of de buien vanuit Duitsland nog westelijk drijven..
Dat mag.quote:
Salina in OS / [11-08 21:00] Sluitingsceremonie #2 Op naar Italië 2026quote:
Als dit niet ploft dan blijven we tropenweer houdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig morgen 10 graden koeler.
Ik hoop het. Was net weer even buiten, het is echt zo naar klam. En de lucht binnen is dan wweer aan de droge kant door de aircoquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Momenteel houden ze zich wel erg zuidelijk op. Ik zie ze nog niet erg onze kant op bewegen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu heb ik zin in gefrituurde bloemkoolquote:
Kap eens met dat continue gejank, mijn godquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:52 schreef Paul het volgende:
Dus vannacht moet ik alles dicht doen anders vliegen mn ramen eruit als ik ze open houdt?
Het beweegt helemaal niet lijkt het wel. Goed voor de wateroverlast.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:46 schreef beantherio het volgende:
Het beweegt allemaal naar het noord oosten.
Ik heb een pittige mening over mensen die anno 2024 nog steeds denken dat ramen open op dagen als deze positief is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:59 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Ik heb de ramen in mn huis maar gewoon dicht gehouden vandaag. De illusie van afkoeling die een open raam geeft brengt alleen maar teleurstelling op t moment
Spawnend onweerquote:
Kan best werken als je ergens in Vlissingen ofzo zit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een pittige mening over mensen die anno 2024 nog steeds denken dat ramen open op dagen als deze positief is.
Ik ben gewoon heel bang en gespannenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kap eens met dat continue gejank, mijn god
Mag van mij nog wel een paar dagen blijven. Al is de tuin best gebaat bij een flinke neerslagssom.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als dit niet ploft dan blijven we tropenweer houden![]()
[ afbeelding ]
Praat met een psycholoog in plaats van ons met je bullshit lastig vallen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:01 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik ben gewoon heel bang en gespannen
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Praat met een psycholoog in plaats van ons met je bullshit lastig vallen.
Gewoon buienradar in de gaten houden en even kijken hoe en watquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:52 schreef Paul het volgende:
Dus vannacht moet ik alles dicht doen anders vliegen mn ramen eruit als ik ze open houdt?
okquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:34 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Gewoon buienradar in de gaten houden en even kijken hoe en wat
38,7, Jezus Christusquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:19 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Stijve tepels in hoek van holland.
Wtf! Is die 38 graden een meetfout? Ben ik ff blij dat ik in NH woonquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:19 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Stijve tepels in hoek van holland.
Met wie had je nou weer een datequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:41 schreef MissHobje het volgende:
We waren het ff beu in de Bilt,kleffe warmte..fff naar Wijk aan Zee gereden. Zalig! Stuk koeler graad of 23/24 en zonnig. Zo fijn ff afkoelen en het zeewater is heerlijk. Wel af en toe een grote kwal (oostenwind) maar och die heb je onder de mensen ook wel eenskomt wel langzaam bewolking binnen drijven maar wat een zalige middag
SCOOOOOOOOOPquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:49 schreef Zipportal het volgende:
Intratuin Duiven start met opbouw kerstshow met 30 graden
https://www.ad.nl/video/productie/recordhitte-in-nederland-637761
@:Haags
Stoep sneeuwvrij gemaakt. @:rambodirk
Gelukkig sneeuwt het hier niet. Je zou g'dumme maar sneeuw moeten schuiven met deze hitte.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:49 schreef Zipportal het volgende:
Intratuin Duiven start met opbouw kerstshow met 30 graden
https://www.ad.nl/video/productie/recordhitte-in-nederland-637761
@:Haags
Stoep sneeuwvrij gemaakt. @:rambodirk
Gevoelstemperatuur.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wtf! Is die 38 graden een meetfout? Ben ik ff blij dat ik in NH woon
Oohja! Ik zie het. Ik dacht alquote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Duitsers bouwen een aardig leger aan de grens hier.
Waar is je keuken?quote:
Inderdaad, maar als ik die radar doorspoel lijkt het minder "pittig" te worden in Enschede/Hengelo/Oldenzaal.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:02 schreef DutchBlend het volgende:
Vanaf 19.30 gaat er ook e.e.a. ontstaan aan onze kant van de Duitse grens, zie ik net op buienradar (Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen)
Kneuzenweeronline voorspelde gisteren weer vanaf vandaag 1630u regen en onweer. Nou weer niet. Gaat nog wel even duren voor er regen komt.quote:
Story of this year op 2 dagen naquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:06 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als ik die radar doorspoel lijkt het minder "pittig" te worden in Enschede/Hengelo/Oldenzaal.
34 graden is inderdaad wel wat frisjes.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
Code geel voor hitte is voorbij. De handschoenen kunnen weer aan
Paar uur geleden zou het hier de halve nacht gaan regenen en onweren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kneuzenweeronline voorspelde gisteren weer vanaf vandaag 1630u regen en onweer. Nou weer niet. Gaat nog wel even duren voor er regen komt.
Blijf het bizar vinden dat op 18u ook dat soort voorspellingen gewoon totaal kut zijn
Discriminatiequote:
Zelfs een paar 39ers op die site, iets eerder.quote:
Wees blij. Het was echt niet lekker hier.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Discriminatie
Wat is dat toch dat we altijd zeewind hebben op de dagen dat er ostgewitter op komst is? Echt altijd.
Ik weet wat de prijs wasquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wees blij. Het was echt niet lekker hier.
Denk dat andere provincies daarboven zich ook klaar mogen maken. Zal alles langs de Duitse grens wel raken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:27 schreef FlyingEagle het volgende:
Code oranje in Limburg, mogen zich weer opmaken voor wateroverlast
#jesuisvalkenburgquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:27 schreef FlyingEagle het volgende:
Code oranje in Limburg, mogen zich weer opmaken voor wateroverlast
Op dit soort dagen is het echt nutteloos door te spoelen op de buienradar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:06 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als ik die radar doorspoel lijkt het minder "pittig" te worden in Enschede/Hengelo/Oldenzaal.
Het lijkt wel steeds serieuzer te worden, ben benieuwd of het ook de energie behoudt. Het is wel eens dat de energie er een beetje uit is als het Twente bereiktquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Denk dat andere provincies daarboven zich ook klaar mogen maken. Zal alles langs de Duitse grens wel raken.
Idd, maar de -1 uur vind ik dan wel weer interessant. Dan zie je de trend zoals 'ie ook daadwerkelijk is (geweest).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:31 schreef Remco het volgende:
[..]
Op dit soort dagen is het echt nutteloos door te spoelen op de buienradar.
Beter ruimen ze de boel daar zsm op..quote:
Het lijkt me toch ook westelijker te gaan richting oost Brabantquote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:07 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh, wat leuk om te horen dat het bij jou sneeuwt, @:Zipportal! Sneeuw kan de wereld er zo mooi en magisch uit laten zien. Het is altijd een geweldig gezicht om alles bedekt te zien met een witte laag!
Sneeuw brengt ook vaak leuke activiteiten met zich mee, zoals sleeën, skiën of zelfs gewoon wandelen in de frisse lucht. Geniet van het winterse weer en maak er iets speciaals van!
Heb je nog andere onderwerpen waarover we kunnen praten?
Inmiddels gezakt naar 21.9quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Hartverwarmend om te zien dat Geschiedkundige ook deze twee prachtige zomerdagen weer heeft besteed aan het permanent gluren naar zijn thermostaat.
RIP nabestaanden van Twentequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:23 schreef Arizona het volgende:
Het lijkt af te buigen RICHTING Twente
Denk dat ik er hier in Eindhoven ook wel wat van mee krijg. Boven België ontstaan nu ook buien aan de zuidkant van die lijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lijkt me toch ook westelijker te gaan richting oost Brabant
Weet welke app dat is, maar ik zou nou verzopen moeten zijn..🤣quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:40 schreef Skwish het volgende:
Zit nu 50 km over de grens maar die bui lijkt maar niet te komen. Zou al rond 19.00 uur moeten plensen
[ afbeelding ]
Ik walg hiervanquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:53 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Code oranje Overijssel.
Definitief einde tijdperk Twentequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:53 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Code oranje Overijssel.
Hier in Eindhoven ook altijd hetzelfde liedje: óf het trekt allemaal net hier langsaf, of het dondert in elkaar voordat het hier is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:03 schreef Dhalsim het volgende:
Hier in Weert 20 minuten geleden donkere wolken, gerommel in de verte en een paar druppels regen. Nu weer zon en vies benauwd. Altijd hetzelfde liedje.
En hier 30 minuten verderop niksquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:18 schreef Nattekat het volgende:
Doetinchem krijgt de volle laag zo. Een kwartier lang 50mm/h
Dat gaf de buienradar net ook ongeveer aan voor Groenlo waar we op vakantie zijn, maar het lost allemaal op. Geen druppelquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:18 schreef Nattekat het volgende:
Doetinchem krijgt de volle laag zo. Een kwartier lang 50mm/h
Hier in Goor is het al begonnen met regenen, maar geen terreurbuien. Het koelt wel lekker afquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:24 schreef Frutsel het volgende:
Rommelt en dondert uit dat complex in het oosten. Aan één stuk door. Maar geen regen hier. Trekt er vooralsnog langs. Losser en enschede wel regen.
Wat dat betreft ligt de lijn van level2 gebied precies goed. Maar ja lol liever iets naar linksquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier in Goor is het al begonnen met regenen, maar geen terreurbuien. Het koelt wel lekker af
Haha ja, want je hoort het in de verte aan één stuk door rommelen terwijl ik maar een bescheiden regenbuitje heb.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat dat betreft ligt de lijn van level2 gebied precies goed. Maar ja lol liever iets naar links
Het ontploft lekker:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:36 schreef INViCTuS het volgende:
Hier staat zo alles blank. Sowieso. Komt een partij water naar beneden
Grijsgroene luchtrn maar inderdaad nog geen drupquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:24 schreef Frutsel het volgende:
Rommelt en dondert uit dat complex in het oosten. Aan één stuk door. Maar geen regen hier. Trekt er vooralsnog langs. Losser en enschede wel regen.
Hoe is het op de snelweg in De Lutte?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Grijsgroene luchtrn maar inderdaad nog geen drup![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |