Niet overdrijven. Eerder 36. Is nog steeds, (zeker voor NL) erg hoog.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Omgeving Enschede meldt een gevoelstemperatuur van 39,5 nu
Ik vind het ook niet perse "lekker" hoor, echter ik ben dit wel inmiddels dagelijks gewend in de zomer.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan veel hebben, maar die ellende die jullie in het oosten hebben is echt met alle wil van de wereld niet lekker te noemen.
65% RV bij 32 graden is 39 graden gevoelstemperatuur:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Eerder 36. Is nog steeds, (zeker voor NL) erg hoog.
[ afbeelding ]
ICON geeft 53% aan in Enschede nu. 🤷🏻 Anyway, het is warm, dat ontken zelfs ik nu nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
65% RV bij 32 graden is 39 graden gevoelstemperatuur:
[ afbeelding ]
Je kunt beter de metingen van KNMI weerstations gebruiken:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
ICON geeft 53% aan in Enschede nu. 🤷🏻 Anyway, het is warm, dat ontken zelfs ik nu niet
Yup, misleiden zijn ze goed in. Altijd al geweest.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt beter de metingen van KNMI weerstations gebruiken:
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
ICON is een Duits weermodel en kan daardoor afwijken.
Hoe lang was je daar? Dat is toch amper vol te houdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:45 schreef cherrycoke het volgende:
laat het maar regenen, het is net of ik weer in de tropen van bali loop
Buienradar geeft dit aan..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toont daarnaast geen actuele data maar de verwachting voor een bepaald tijdstip?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Okay. Ja ik ben niet gewend om KNMI te gebruiken vandaar. Maar dan zal het idd vast kloppen, mijn excuses.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb mezelf binnen opgesloten. Maar “moet” wel naar een voetbalwedstrijd van FC Twente vanavond :’)quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
32°C en dauwpunt van 24°C
Lijkt me niet te harden daar.
Zou me niet verbazen als die uitgesteld / afgelast wordt (vanwege het onweer).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:09 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ik heb mezelf binnen opgesloten. Maar “moet” wel naar een voetbalwedstrijd van FC Twente vanavond :’)
Oh ja, de gevoelstemperatuur. Nog zoiets onzinnigs. Waarom zou een schema uitmaken wat ik voel. Dat is toch voor iedereen verschillend.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
65% RV bij 32 graden is 39 graden gevoelstemperatuur:
[ afbeelding ]
Ligt eraan welke app je pakt, mijn weerapp (weatherpro) zit inmiddels op 40 graden gevoelstemperatuurquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naar buiten lopen nu, staat gelijk aan zelfmoord!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:14 schreef beantherio het volgende:
Het is echt vies warm. Normaal gesproken kan ik wel wat warmte hebben maar dit is niet echt lekker meer. Ik heb vandaag al meerdere keren een nieuw t-shirt aangetrokken omdat ik me momenteel echt kapot zweet als ik iets langer buiten ben.
Het was toen bij veel hogere temperaturen veel prettiger. Wel continue het gevoel om in een soort oven rond te lopen maar stukken dragelijker dan wat we nu hebben. Lekkere droge warmte.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, spanning en sensatie. Een paar jaar geleden was dat leuker, toen er nog records werden verbroken. Met de vrachtwagen voor het weerstation in Ell.
Nu komt het nog niet in de buurt qua temperatuur.
We moeten wat meer ronkende diesels rondom weerstations parkeren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, spanning en sensatie. Een paar jaar geleden was dat leuker, toen er nog records werden verbroken. Met de vrachtwagen voor het weerstation in Ell.
Nu komt het nog niet in de buurt qua temperatuur.
Zal ook eens niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint aardig te ontploffen nu bij onze oosterburen.
Precies dit. Kan me nog herinneren dat dat nog enigszins behaaglijk aanvoelde. Nu is echt gewoon hel buitenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was toen bij veel hogere temperaturen veel prettiger. Wel continue het gevoel om in een soort oven rond te lopen maar stukken dragelijker dan wat we nu hebben. Lekkere droge warmte.
Klimaatverandering uit zich ook in veel nattere seizoenen, zoals we wel gemerkt hebben de laatste tijd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:29 schreef beantherio het volgende:
In 2018/2019 hadden we nog het idee dat we continu dat soort zomers zouden krijgen. De klimaatverandering is me toch een beetje tegengevallen wat dat betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |