Locatie:quote:https://www.knzb.nl/nieuw(...)gebaan-in-amersfoort
Zeker van Parijs...
De KNZB mag voor elke individuele afstand maximaal twee sporters bij NOC*NSF voordragen voor uitzending naar de Olympische Spelen van Parijs. De volgende sporters zijn sinds de EQM in april zeker van Parijs, op voorwaarde dat hun voordracht door NOC*NSF wordt gehonoreerd
Vrouwen:
- 50 vrij: Marrit Steenbergen en Valerie van Roon.
- 100 vrij: Marrit Steenbergen.
- 200 vrij: Marrit Steenbergen.
- 100 rug: Maaike de Waard en Kira Toussaint.
- 100 school: Tes Schouten.
- 200 school: Tes Schouten.
- 100 vlinder: Tessa Giele.
- 200 wissel: Marrit Steenbergen.
Mannen:
- 50 vrij: Kenzo Simons en Renzo Tjon A Joe.
- 100 vrij: Sean Niewold
- 200 rug: Kai van Westering.
- 100 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 200 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 100 vlinder: Nyls Korstanje.
Estafettes:
- 4 x 100 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Kim Busch, Sam van Nunen en Tessa Giele.
- 4 x 200 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Janna van Kooten, Imani de Jong en Silke Holkenborg.
- 4 x 100 wisselslag vrouwen: Maaike de Waard, Tes Schouten, Tessa Giele, Marrit Steenbergen.
- 4 x 100 wisselslag mannen: Kai van Westering, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Stan Pijnenburg.
- 4 x 100 wisselslag mixed: Maaike de Waard, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Marrit Steenbergen.
Voor alle 'open' individuele plaatsen (1 of 2 per afstand) kunnen sporters zich nog kwalificeren tot en met 23 juni. Zij moeten dan op een vooraf daarvoor aangemelde wedstrijd aan een of meerdere limieten voldoen. Na 23 juni worden ook de eventuele extra reserves voor de estafettenummers voorgedragen.
Spieren warm houden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:03 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom hebben sommigen een winterjas aan als ze binnenlopen en anderen niks, of een klein jackje?
Is dat om zoveel mogelijk voor de sponsor te showen?
Dat dit een kermisnummer is maakt het nog niet meteen moeilijk te volgen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:04 schreef PippenScottie het volgende:
Niet te volgen dit. Kermisnummer
quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
We missen hier een type commentator als met NOS roeien. Dan was het allemaal nog mogelijk.
Dit hoort idd thuis in het circus.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:04 schreef PippenScottie het volgende:
Ze hadden ook voor de 4 x 100m mixed vrije slag estafette kunnen kiezen, maar dat vonden ze te logisch.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:04 schreef PippenScottie het volgende:
VS.quote:
Wel voor mijquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat dit een kermisnummer is maakt het nog niet meteen moeilijk te volgen.
3x3 basketbal en voetbal.quote:
Daar ook verlengen zou wel diep in de nacht worden.quote:
Walsh en Huske dus het valt mee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Regan Smiss zat er zeker bij?
Dit is niet leuk.
Twee fraaie bronzen plakken...ik denk niet dat er veel meer inzat.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:06 schreef Faraday01 het volgende:
Passend bij een matig zwemtoernooi voor NL
Niet te hard he?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
We gaan de kroeg in. Beetje zuipen, beetje neuken
Ja, waarbij ze bij de schoolslag wel bijna altijd kiezen voor een man, omdat het verschil daar het grootste is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:07 schreef TAmaru het volgende:
ohh nu snap ik het
ze mogen zelf kiezen in welke volgorde ze de deelnemers ze het water in sturen
Naar de borrel van de judobond?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
We gaan de kroeg in. Beetje zuipen, beetje neuken
nee en nee . we gaan lekker slapenquote:
Dat scheelt. Maar ja zullen morgen wel de 4x100 winnen en daar zal Smiss wel een aandeel in hebben. Australië heeft namelijk nog steeds geen goede schoolslagzwemmerquote:
Afhaker.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:08 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
nee en nee . we gaan lekker slapen
Altijd boven de minuut, echt klaar met dat irritante mensquote:
Goed nieuws, dan zit ik op het TT circuit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga kijken naar het treurig lege schema van morgen.
Misschien niet maar het Nederlandse zwemmen holt wel elke olympische cyclus een stuk achteruitquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Twee fraaie bronzen plakken...ik denk niet dat er veel meer inzat.
bij de schoolslag zitten de borsten vermoedelijk het meest in de weg bij de vrouwquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, waarbij ze bij de schoolslag wel bijna altijd kiezen voor een man, omdat het verschil daar het grootste is.
Korstanje echt kut met overnamevoordeel dus. Corbeau ook niet bepaald goed.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:08 schreef DeLuna het volgende:
1:00,50 Toussaint
59,04 Corbeau
51,19 Korstanje
52,39 Steenbergen
Wat heeft die man mazzel*quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Goed nieuws, dan zit ik op het TT circuit.
Wat kan die man plannen
Die kwam ik nog tegen bij de Eiffeltoren dinsdag. Was vooral lekker aan het chillen en klaagde over het eten in het olympisch dorpquote:
En in de training ging het zo goed.quote:
Corbeau ook traag.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:08 schreef DeLuna het volgende:
1:00,50 Toussaint
59,04 Corbeau
51,19 Korstanje
52,39 Steenbergen
Tja je gaat ook niet echt vliegen van zo'n achterstand. Kira zwom notabene tussen twee andere vrouwenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Korstanje echt kut met overnamevoordeel dus. Corbeau ook niet bepaald goed.
Had ze mazzel dat ze niet in het Braziliaanse team zat.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die kwam ik nog tegen bij de Eiffeltoren dinsdag. Was vooral lekker aan het chillen en klaagde over het eten in het olympisch dorp
quote:
Je kan nog zeggen dat die wat vermoeid was.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de 100m vlinder eigenlijk al net te ver is, dan is 2x 100m vlinder op 1 avond al helemaal geen succesquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoezo?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had ze mazzel dat ze niet in het Braziliaanse team zat.
Of gewoon netjes toestemming gevraagdquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had ze mazzel dat ze niet in het Braziliaanse team zat.
estafettes is NL altijd niet zo goed in, het is echt uitzonderlijk als we eens een keer 4 toppers tegelijk hebben. die grote landen hebben een veel bredere vijver om uit te vissen voor dit soort nummers.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Misschien niet maar het Nederlandse zwemmen holt wel elke olympische cyclus een stuk achteruit
Daar is er eentje weggestuurd nadat ze naar de Eiffeltoren ging!quote:
Ik vrees van nietquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of gewoon netjes toestemming gevraagd
Als er één sport is waar het geld van het judo wel naartoe mag, is dat het zwemmen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:12 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
estafettes is NL altijd niet zo goed in, het is echt uitzonderlijk als we eens een keer 4 toppers tegelijk hebben. die grote landen hebben een veel bredere vijver om uit te vissen voor dit soort nummers.
Jacco terughalenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er één sport is waar het geld van het judo wel naartoe mag, is dat het zwemmen.
Denk dat het probleem hem niet echt zit in de coaching van talent dat er is.quote:
Ik weet niet ... Australie doet het waanzinnig goed, leidt het zwemmedaille klassement, en er zal wel een reden zijn dat Australie hem overgenomen heeft destijds en we ook nauwelijks meer wat presteren?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat het probleem hem niet echt zit in de coaching van talent dat er is.
Is het dat het talent dat we hebben gewoon niet wereldtop is? Of denk je dat er ook mentaal wat te winnen valt?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat het probleem hem niet echt zit in de coaching van talent dat er is.
Er is niet genoeg om talent tot ontwikkeling te laten komen in Nederland. Er is net genoeg om de top te ondersteunen, maar er is een reden dat er bijna geen top is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:24 schreef kilon het volgende:
[..]
Is het dat het talent dat we hebben gewoon niet wereldtop is? Of denk je dat er ook mentaal wat te winnen valt?
Ik hoop wel dat er in de komende cyclus een paar talenten komen bovendrijven.
Dat viel mij ook al op inderdaad. Werd eerder al een keer door de vingers gezien dit toernooi.quote:Op zondag 4 augustus 2024 00:21 schreef wimderon het volgende:
Waarom is Frankrijk niet DQ op de mixed estafette? Marchand kwam pas na 18 meter boven ofzo
Man met de hamer na 65 meterquote:Op zondag 4 augustus 2024 00:27 schreef Szura het volgende:
Even scrollen voor weer een Toussaint-interview
https://nos.nl/liveblog/2(...)et-nederlands-record
Moet hij zelf wetenquote:Op zondag 4 augustus 2024 15:54 schreef Burnett het volgende:
Caeleb Dressel kan trouwens de tweede Olympische sporter met 10 gouden medailles worden vanavond.
quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:31 schreef kilon het volgende:
Nou Sjostrom, maak jezelf maar nog legendarischer
Daar is de 1500m voor.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:34 schreef Redefine het volgende:
Tussen het moment dat de race wordt aangekondigd en het startschot kun je ook altijd wel uitgebreid koken he
Estafettequote:
Klopt. Maar ik bedoel meer dat het eigenlijk ook wel absurd veel tijd kost. En ja, ik weet dat het altijd al zo is.quote:
Keer 2.quote:
Ja, op andere avonden heb je gelijkquote:Op zondag 4 augustus 2024 18:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik bedoel meer dat het eigenlijk ook wel absurd veel tijd kost. En ja, ik weet dat het altijd al zo is.
De tijd tussen aankondiging en startschot telt ook meequote:Op zondag 4 augustus 2024 18:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja jij kookt uitgebreid in 14 minuten?
Prima hoor, met jou?quote:
Daar ga je alquote:Op zondag 4 augustus 2024 18:39 schreef Nattekat het volgende:
Oh, de oven moet voorverwarmd worden. Slechte voorbereiding weer...
Bij elkaar wel meer dan 14 minutenquote:Op zondag 4 augustus 2024 18:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja jij kookt uitgebreid in 14 minuten?
Ja lekker. Avondzonnetje schijnt naar binnen en de vogels fluiten. Wel weer jammer dat er dan teveel sport is om er goed van te genietenquote:
Hij gaat nu voor een schroeiende eerste baanquote:Op zondag 4 augustus 2024 18:45 schreef DeLuna het volgende:
Finke gaat blijkbaar niet voor een schroeiende laatste baan, dat werkte tenslotte op de 800m ook niet meer
Ja Amerik schroeit ineens alsnog, erg onleukquote:
Amerikaantjes zullen allemaal wel een brief hebben ontvangen a la de brieven van Vino.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja Amerik schroeit ineens alsnog, erg onleuk
Zwaar water.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:58 schreef Starflyer het volgende:
Hoezo traag zwembad?
Het ene na het andere record wordt uit de boeken gezwommen
Niet diep genoeg.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:58 schreef Starflyer het volgende:
Hoezo traag zwembad?
Het ene na het andere record wordt uit de boeken gezwommen
En extra golven!quote:
Laatste dagen wel, ze zullen wel wat Duitsers kuilen hebben laten graven onder het bad.quote:
Met pandapunten.quote:
Al de hele Spelen toch?quote:
quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
We kunnen wel stoppen geloof ik. Terug naar het basketball.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Jeroen neemt het ervan nu hij niet op stream isquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:16 schreef Ambrosius het volgende:
Dit is wel het dieptepunt van Grueter zeg, denken dat Nederland misschien wel een medaille gaat pakken en meegaan in die Franse hype.
Dit was wel een verlies-verlies-verlies ja, maar dit is de grootste.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:18 schreef Salina het volgende:
Geen zinin in China en USA.
Eigenlijk ook niet in FRA.
Hier was geen sympathieke winnaar mogelijk. China, de VS of het gastland met de 3000e medaille.quote:
Dan was ik toch voor Frankrijk gegaanquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hier was geen sympathieke winnaar mogelijk. China, de VS of het gastland met de 3000e medaille.
Van deze drie is China toch wel het minst.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hier was geen sympathieke winnaar mogelijk. China, de VS of het gastland met de 3000e medaille.
Die kan de hand schudden met Kiraquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:18 schreef wimderon het volgende:
De laatste meters van Manaudou leken op die van Eric Moussambani.
Hij had een goed eindschot inderdaad.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:19 schreef Salina het volgende:
Tja, iemand ald Pang gaat ook als een kogel natuurlijk.
Frankrijk als de minst slechte dan maarquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Geen man met de hamerquote:
Je kunt hem ook vier keer een beetje aan zetten ipv één keer full retard, maar ach.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:21 schreef -XOR- het volgende:
Chineesjes zijn wel zo slim dat ze alleen de turbo aanzetten als het echt even nodig is.
Nee, maar snelste split ooit was 46.06 van Jason Lezakquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kun je dit 1-op-1 naast een individuele race leggen?
Alsof Bol 47.5 zou splittenquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kun je dit 1-op-1 naast een individuele race leggen?
Waarom kun je dat eigenlijk niet vergelijken? Kan hij sneller reageren omdat hij weet wanneer de ander aan zal tikken?quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, maar snelste split ooit was 46.06 van Jason Lezak
Ze moeten hun turbo nog een beetje tweaken.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt hem ook vier keer een beetje aan zetten ipv één keer full retard, maar ach.
Ja overname tijden mogen zelfs -0,03 zijn terwijl je vanuit stilstand op z'n snelst misschien 0,55-0,70 zijnquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waarom kun je dat eigenlijk niet vergelijken? Kan hij sneller reageren omdat hij weet wanneer de ander aan zal tikken?
Keurig allemaal langzamer dan je mag verwachten. Nou ja, Pijnenburg misschien precies waar je hem op inschatte.quote:
uiteindelijk dus niet eens de allerbeste split die je kunt verwachten als je 46.40 kunt zwemmen individueelquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja overname tijden mogen zelfs -0,03 zijn terwijl je vanuit stilstand op z'n snelst misschien 0,55-0,70 zijn
Duncan Scott heeft iets van 46,16 neergezet ooitquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:30 schreef Burnett het volgende:
45.92!
Wat was de snelste eigenlijk zonder die 2009 drijfpakken?
Ik zit klaar voor de 59,99 puur om mondjes te snoeren.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:33 schreef Pino112 het volgende:
De Waard gaat ook gewoon boven de minuut zwemmen, dus dit wordt gewoon helemaal niks.
NoT WhAt i CaMe FoR
quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:31 schreef heywoodu het volgende:
Wiffen![]()
"Ik moet het openwater nog doen, vrijdag moet ik in de Seine zwemmen, dus ik ga nu feestvieren en proberen daar niet aan te denken."
Die ken ik van Netflixquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij ziet er niet echt uit als een feestbeest uit, maar ik geef hem gelijk.
Welke serie?quote:
Wij zijn zelden een van de beste geweest op de wisselslagestafettequote:Op zondag 4 augustus 2024 19:38 schreef Benny het volgende:
Nederland. Ooit een van de beste. Nu kansloos
Op dit nummer zijn we (bijna) nooit de beste geweest.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:38 schreef Benny het volgende:
Nederland. Ooit een van de beste. Nu kansloos
Als je de halve finale had gezien, wist je al dat precies dat zou gaan gebeuren.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:39 schreef TAmaru het volgende:
dit is echt kansloos zeg
zegt wel veel over hoe matig we in de breedte zijn
Ik bedoelde eigenlijk bij het zwemmen. Maar dat was inderdaad niet op te maken uit mijn postquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij zijn zelden een van de beste geweest op de wisselslagestafette
Gisteren toch ook al?quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Regan Smiss Olumpies kampioen. Erg jammer.
Klopt. Maar twee bronzen medailles over het hele toernooi is wel magertjes.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij zijn zelden een van de beste geweest op de wisselslagestafette
Zwom ze de 4x100 wissel series?quote:
Blij dat ie niet meer op de stream hoeft.quote:
Toch nog succes in het waterquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben trouwens gewonnen met balletje gooien in het water, gefeliciteerd!
Ja, al hadden we daarvoor getekend in Rio,quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:40 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Klopt. Maar twee bronzen medailles over het hele toernooi is wel magertjes.
Ja marrit 1,3 seconde trager dan vorige weekquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:41 schreef Nattekat het volgende:
de WAARD M
59.91
6
59.91
SCHOUTEN T
1:08.55
8
2:08.46
GIELE T
57.51
8
3:05.97
STEENBERGEN M
53.55
8
3:59.52
Mondjes gesnoerd
Lekker scherp gewisseld, win je helaas niet meequote:Op zondag 4 augustus 2024 19:39 schreef wimderon het volgende:
Canada met overnames van 0,00, TBD (net goed of fout dus) en 0,08
edit, die TBD is -0,02, net goed dus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |