abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 27 juli 2024 @ 11:59:12 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214430904
https://over.nos.nl/nieuw(...)-volg-je-bij-de-nos/

De Olympische Spelen in Parijs volg je bij de NOS

De Olympische Spelen in Parijs volg je bij de NOS
Op vrijdag 26 juli starten de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. De Zomerspelen zijn meer dan twee weken lang live te volgen bij de NOS, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat op radio, televisie, social online en teletekst.

NOS Parijs Live
Een olympische dag begint ‘s ochtends om 9.00 uur en eindigt om 22.30 uur met NOS Parijs Live. Tussen het liveverslag van de sporten door is er ruimte voor samenvattingen, hoogtepunten van andere sporten die al geweest zijn, interviews en het laatste nieuws.
Het programma wordt afwisselend gepresenteerd door Rivkah op het Veld, Gert van ’t Hof, Suse van Kleef en Sjoerd van Ramshorst.

NOS Studio Parijs
Om 22.30 uur is het op NPO 1 tijd voor het dagelijkse olympische avondprogramma NOS Studio Parijs. Live vanuit het bruisende Parc de la Villette in Parijs neemt presentator Dione de Graaff je mee in de wereld van de Olympische Spelen, met een uitzending vol hoogtepunten van de dag, analyses, interviews en boeiende gesprekken.

Zonderland, Schippers en Van Vleuten
Vanzelfsprekend schuift er ook een karrevracht aan eremetaal en olympische ervaring aan bij Dione. Dafne Schippers, Epke Zonderland en Annemiek van Vleuten zullen afwisselend aan tafel zitten en hun perspectieven op de prestaties en gebeurtenissen van de dag delen. Ook schuiven er andere oud-olympiërs, boeiende gasten en analisten aan tafel aan.
Er zijn dagelijkse reportages van onze verslaggevers ter plekke, samenvattingen van de prestaties van de dag, er is een speciale rubriek over de Spelen van Parijs in 1924 en zanger Douwe Bob omlijst iedere olympische dag de sportprestaties met muziek.

RadiOlympia
Radio + Olympische Spelen = RadiOlympia. Met dagelijks meer dan 13 uur (van 09.30 tot 23.00 uur) een flinke dosis sport op NPO Radio 1. De verrichtingen van de Nederlandse sporters worden op de voet gevolgd door commentatoren, verslaggevers ter plaatse, analisten en oud-sporters vanuit Parc La Villette in Parijs.
’s Ochtends van 09.30 tot 14.00 uur presenteren Ghislaine Plag en Jurgen van den Berg (Omroep Max) de uitzending. Tussen 14.00 en 18.30 uur wisselen Fleur Wallenburg en Robbert Meeder het nieuws van de dag af met olympisch nieuws en live sport. Tussen 18.30 en 23.00 uur is het de beurt aan Joram Kaat (EO) en Eline de Zeeuw. Erben Wennemars is als vliegende verslaggever in Parijs voor reportages en het laatste nieuws.

Olympische website en app
Voor de Olympische Spelen heeft de NOS een gloednieuwe olympische website ingericht. Op NOS.nl/OS en in de NOS-app zijn er speciale olympische pagina’s.
In deze olympische omgeving is er live sport. Ook kan er zelfs een tweede livestream worden gestart. Hier volg je het laatste nieuws, kun je de hoogtepunten terugkijken, is er een programma- en uitslagenpagina en natuurlijk de medaillespiegel.
Nieuw is dat je snel kunt zien wanneer de Nederlandse atleten in actie komen. Het is dé manier om alles van de Spelen op de voet te volgen. In de NOS-app kun je je eenvoudig abonneren op liveblogs en zelfs een alarm instellen op specifieke sport-livestreams die je wilt zien. Je krijgt dan een melding als de livestream begint. Superhandig, omdat er zoveel sport is om te volgen.

Social Reporters
Voor de sociale kanalen zijn er social reporters van de NOS aanwezig in Parijs. Met onder meer ‘behind
the scenes’-video’s, beelden vanuit influencer seats en beelden van hoe Parijzenaren de Spelen beleven.
Ook wordt bij bijzondere prestaties bijgepraat met analisten, speciaal voor social. Allemaal te vinden
via de social kanalen Instagram, Facebook, YouTube en Twitter en het NOS Sport-account op TikTok.

Bekijk de Spelen via de app op televisie
De live-uitzendingen van de Spelen zijn rechtstreeks te streamen via de vernieuwde app voor op de televisie. Met NOS Live wordt het eenvoudiger alle live-uitzendingen van de NOS op je Smart TV te bekijken. Zowel de live-uitzendingen die ook op televisie te zien zijn als de livestreams die de NOS online aanbiedt. Ook de laatste uitzendingen, waaronder NOS Studio Parijs, zijn terug te kijken via NOS Live. Verder is er een handige agenda met een overzicht van de NOS-uitzendingen en sporten die eraan komen met uitgebreide programma-informatie.
Net die gouden medaille gemist? Met de momenten-functie kan je eenvoudig terug scrollen naar het moment suprême. En met één toets ben je weer terug bij de live sport.

Iedere dag een Olympische podcast
Elke ochtend komt er een nieuwe aflevering van de NOS Olympische Podcast uit, zowel in de NPO Luister-app als op YouTube. Hierin wordt de luisteraar bijgepraat over het sportnieuws van de olympische dag. De presentatie is in handen van Thierry Boon, Eline de Zeeuw en Edwin Cornelissen, met Erben Wennemars als vaste sidekick.
pi_214431042
De online-stream van de NOS is helaas gewoon een simulcast van de tv-uitzending. Zelfs toen ze op tv de ontknoping van de allang afgelopen badmintonwedstrijd van Tabeling/Piek integraal lieten zien, gebruikten ze de stream niet om live sport te laten zien.

Ik had toch gehoopt dat er misschien één stream zou zijn met iets anders dan de tv-uitzending, al helemaal als daar geen live sport te zien is.
pi_214431126
Ach ja die ene ochtend per 4 jaar dat ze andere sport samenvattend (20 seconden) laten zien omdat er nog niet genoeg Nederlanders zijn geweest om te herhalen.
pi_214431195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 12:20 schreef kilon het volgende:
Ach ja die ene ochtend per 4 jaar dat ze andere sport samenvattend (20 seconden) laten zien omdat er nog niet genoeg Nederlanders zijn geweest om te herhalen.
Nou ja, dat de NOS ervoor kiest om veel te lullen en te herhalen is inmiddels wel bekend. Ze kiezen voor die stijl en dat hebben we te accepteren.

Het probleem zit hem er meer in dat ze vaak geen gebruik maken van de rechten die ze hebben. Dus als ze op tv lekker gaan lullen en herhalen, gebruik dan je online-stream voor live sport. Maar zelfs dat is vaak al te veel gevraagd.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 13:49:30 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214432358
Lekker reclame en te laat terug bij het hockey, mongolen. Ziedend.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 27 juli 2024 @ 13:49:42 #6
408813 crew  trein2000
pi_214432359
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:49 schreef Szura het volgende:
Treurig.
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 juli 2024 @ 13:51:17 #7
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214432379
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:49 schreef Szura het volgende:
En dan twee doelpunten missen :(
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_214432423
Ook nog een journaal random tussendoor tussen twee reclameblokken. Kan dat niet naar npo2 oid?! :N Ik wil juist nieuws vermijden, maar ze maken het niet makkelijk zo.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214432820
Ik snap het wel voor de gemiddelde kijker hoor. Maar het is zeer vervelend dat er om de zoveel tijd onder in het beeld een balk komt met resultaten. Als je niet gespoiled wil worden moet je dus nooit de NOS aanzetten.
pi_214434902
We gaan even terugblikken, hoezo?
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zaterdag 27 juli 2024 @ 16:30:44 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214435013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 16:22 schreef Ambrosius het volgende:
We gaan even terugblikken, hoezo?
Ze hebben geen idee wat ze anders tussen het fietsen moeten proppen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214435213
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze hebben geen idee wat ze anders tussen het fietsen moeten proppen
Dat, en er zijn natuurlijk mensen die thuiskomen na een dagje op stap te zijn geweest.

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen in het 'gat' tussen de tijdrit en de hockey vrouwen.
  Redactie Sport zaterdag 27 juli 2024 @ 16:44:40 #13
pi_214435219
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 16:44 schreef kilon het volgende:

[..]
Dat, en er zijn natuurlijk mensen die thuiskomen na een dagje op stap te zijn geweest.

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen in het 'gat' tussen de tijdrit en de hockey vrouwen.
Dan krijgen we ongetwijfeld de ONVERMIJDELIJKE studioshow met Robin van Galen :')
pi_214437007
Overal live sport, maar bij de NOS weer terugblikken.
sig verwijderd door FA
pi_214437073
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:21 schreef Ambrosius het volgende:
Overal live sport, maar bij de NOS weer terugblikken.
Eerlijk is eerlijk, nu is er niet heel veel boeiende sport voor de gemiddelde Nederlander. En je moet natuurlijk ook ergens heen waar een commentator zit (of vanuit Hilversum iets enigszins nuttigs kan toevoegen)
pi_214437102
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:26 schreef kilon het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, nu is er niet heel veel boeiende sport voor de gemiddelde Nederlander. En je moet natuurlijk ook ergens heen waar een commentator zit (of vanuit Hilversum iets enigszins nuttigs kan toevoegen)
Dan gooi je gewoon een stream online van live sport, desnoods zonder commentaar. Ze hebben die rechten gewoon. Maar de NOS blijft zich liever belachelijk maken...
  zaterdag 27 juli 2024 @ 18:30:05 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214437111
quote:

[..]
Ja. Plus dat ze voor veel sporten geen rechten zullen hebben. Dus dat kunnen ze dan ook niet uitzenden.

Wel is het vreemd dat ze nu geen judo uitzenden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_214437125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:29 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dan gooi je gewoon een stream online van live sport, desnoods zonder commentaar. Ze hebben die rechten gewoon. Maar de NOS blijft zich liever belachelijk maken...
Op NPO1 ga je natuurlijk geen willekeurige sport uitzenden zonder commentaar.
pi_214437148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:31 schreef kilon het volgende:

[..]
Op NPO1 ga je natuurlijk geen willekeurige sport uitzenden zonder commentaar.
Daarom zei ik ook stream.

Maar het is al duidelijk dat de NOS ook deze Olympische Spelen weer het lachertje van de Europese publieke omroepen is. Echt letterlijk overal vullen ze het beter in.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 18:35:27 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214437168
quote:
Ze hebben die rechten gewoon.
Ja maar niet onbeperkt. Maximaal aantal uren in totaal, las ik ergens.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 18:36:39 #21
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214437188
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ook nog een journaal random tussendoor tussen twee reclameblokken.
Dat is natuurlijk geen keuze van de NOS maar een eis van de NPO.
pi_214437201
quote:

[..]
Zendt desnoods het podium van het tijdrijden uit, die gasten zitten er nog.
sig verwijderd door FA
pi_214437215
We vergeten wel eens dat NOS niet voor ons als sportfanaten is.

Ik vind NOS net zo kut als iedereen hier, maar wij zijn ook niet de doelgroep.
pi_214437224
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:39 schreef kilon het volgende:

Klopt, eigenlijk weet je dat op voorhand.

Maar wel gewoon ‘live’ in beeld zetten bij herhalingen.
sig verwijderd door FA
pi_214437297
quote:
Ook dat is wel een beetje een standaard riedeltje. Kijk maar eens naar alle ons omringende landen. Overal is gewoon live sport te zien (ook als er toevallig geen vlaggetje meer meestrijdt). De doelgroep is daar natuurlijk niet heel anders.

[ Bericht 5% gewijzigd door NY_Giant op 28-07-2024 20:50:21 ]
pi_214437317
_O-
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 18:48:50 #27
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214437342
Wel prima dat er vooralsnog weinig analyse in de studio is, benieuwd hoeveel dagen dat duurt
pi_214437548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:48 schreef Szura het volgende:
Wel prima dat er vooralsnog weinig analyse in de studio is, benieuwd hoeveel dagen dat duurt
prof ir mr dr Sedoc staat al te wachten in de coulissen
  zaterdag 27 juli 2024 @ 19:07:56 #29
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214437665
quote:
Als de atletiek begint gaat de studio los.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214437959
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 19:00 schreef kilon het volgende:

[..]
prof ir mr dr Sedoc staat al te wachten in de coulissen
Drs. Kenkhuis mocht vandaag nog even in de wachtkamer blijven?
  Redactie Sport zaterdag 27 juli 2024 @ 19:52:16 #31
pi_214438255
Lekker zappen elke dag. Aids.
pi_214438262
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker zappen elke dag. Aids.
Moet je nagaan dat je vroeger naar de tv moest lopen. Niet te doen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214438386
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 19:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Moet je nagaan dat je vroeger naar de tv moest lopen. Niet te doen.
Vroeger had je maar 1 zender.
pi_214438398
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 20:00 schreef kilon het volgende:

[..]
Vroeger had je maar 1 zender.
Helemaal vroeger 0.
pi_214438591
Dan moest
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 20:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Helemaal vroeger 0.
Dan moest je wachten op de postduif om te horen of er goud was gehaald. Als ze vierde werden at je duif voor het diner.
pi_214439038
NOSrommel met hun poulewedstrijdje hockeydames ten faveure van ter zake doende wedstrijden :')
pi_214440990
quote:
Dit was een pluspunt ja en een duidelijk verschil met vorige Spelen ^O^
  zaterdag 27 juli 2024 @ 22:19:05 #38
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214441010
quote:
Zeker. Maar ik verwacht dat ze dat de komende dagen wel gaan doen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport zondag 28 juli 2024 @ 08:43:11 #39
pi_214443388
Benieuwd of we zo lekker gaan beginnen met HERHALEN totdat de handboogdames mogen.
  Redactie Sport zondag 28 juli 2024 @ 08:51:55 #40
pi_214443433
Oh ze beginnen gewoon pas met uitzenden om 10 uur, dat was natuurlijk ook nog een optie!
pi_214443731
Dan kunnen ze meteen naar Van de Velde. Boogschieten zullen ze dan 'live' daarna uitzenden.

Ik ga vandaag proberen alleen bij zwemmen en misschien mountainbike naar nos te kijken. Voor de rest weet je toch niet waar je aan toe bent.
pi_214445197
quote:

Dat klopt ook wel ja. Ik ga me waarschijnlijk zo kapot ergeren dat de NOS na beachvolleybal alles van de ochtend gaat zitten herhalen, maar de meeste mensen zitten niet heen en weer te klikken via streams natuurlijk.

Al kan ik er vooral niet goed tegen als ze doen alsof iets live is. :+
  zondag 28 juli 2024 @ 11:55:25 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214445915
Volgens mij nu een uur lang herhalingen??
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214446976
Oké ik erger me vandaag alweer kapot. Nu zitten we ineens naar een herhaling van basketbal Griekenland - Canada te kijken? :')

En net zo’n veel te lang filmpje van het surfen gisteren.
pi_214447182
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:19 schreef Em31 het volgende:
Oké ik erger me vandaag alweer kapot. Nu zitten we ineens naar een herhaling van basketbal Griekenland - Canada te kijken? :')

En net zo’n veel te lang filmpje van het surfen gisteren.
Ze wachten zeker op het mountainbiken om 14:00?

quote:
Ever wish you could watch a basketball game with me?

No?

Oh, well, anyway here’s how I reacted in real-time to the squeaky bum 4th quarter of the Canada x Greece game last night. It was a doozy of a finish. 😬
twitter
  Trouwste user 2022 zondag 28 juli 2024 @ 14:21:13 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_214447866
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:22 schreef kilon het volgende:
Dan kunnen ze meteen naar Van de Velde. Boogschieten zullen ze dan 'live' daarna uitzenden.

Ik ga vandaag proberen alleen bij zwemmen en misschien mountainbike naar nos te kijken. Voor de rest weet je toch niet waar je aan toe bent.
Ik probeer me zoveel mogelijk in te houden qua zappen. Maar lukt soms niet......

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 28 juli 2024 @ 17:49:59 #47
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214452487
Vanmiddag doen ze het prima qua schakelen, vanochtend was dom om pas om 10u te beginnen en dan een paar uur achter de feiten aan te lopen
pi_214452493
Ik wou net zeggen het valt me tot nu toe nog heel erg mee.

Voordeel is natuurlijk dat er nog geen 'deskundigen' in de studio zitten.
pi_214453185
Het komt NOS eigenlijk best goed uit dat er nu even weinig sport is dat direct relevant is voor Nederland. Kunnen ze hun dure F1-rechten gewoon gebruiken voor een samenvatting.

Natuurlijk hadden we liever live sport van de Spelen gezien, maar een random waterpolo wedstrijd trekt een stuk minder kijkers.
pi_214453200
Ik heb een start-abonnementje van HBO-max genomen voor ¤5,99. Daar kun je live alle sporten van de spelen zien als ik het goed begrijp. Tot nu toe heb ik er alles wat ik wilde zien, gevonden. Ik zoek er juist als hetgeen ik wil zien niet op tv is.

Ga hem direct weer opzeggen, zit een maand opzegtermijn aan vast. Maar voor die twee weken zijn dit de kosten niet.
Als het maar goed klinkt.
  Trouwste user 2022 zondag 28 juli 2024 @ 19:15:29 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_214453485
Stukje wezen wandelen na de Nederlanders bij boogschieten en in de zon gezeten. Volgens mij heb ik niks gemist tot nu toe. Val in bij F1 en nu herhalingen. :D :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 28 juli 2024 @ 19:52:15 #52
408813 crew  trein2000
pi_214453935
De dagelijkse switch :')
Doe dat journaal gewoon elders.
zie email 27 oktober
  zondag 28 juli 2024 @ 19:52:48 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214453946
Ja wegwezen met je journaal, wij willen twee weken onze kop in het zand steken en sport kijken
  zondag 28 juli 2024 @ 19:53:20 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214453958
En dan op 3 nog niet eens begonnen zijn :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 28 juli 2024 @ 19:53:37 #55
408813 crew  trein2000
pi_214453968
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
Schandalig
zie email 27 oktober
  Trouwste user 2022 zondag 28 juli 2024 @ 19:56:13 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_214454022
quote:
We schakelen nu over naar de paralympische spelen op NPO-3. Hockey is voetballen met een (s)tokkie. Maar dit gaat wel ver.

pi_214454096
quote:

[..]
Ze mogen maar een beperkt aantal uur uitzenden met hun sublicentie. Dan ga je dit toch niet doen :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 28 juli 2024 @ 20:17:35 #58
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214454347
quote:
Dat was wel heel matig ja :')
pi_214454557
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ze mogen maar een beperkt aantal uur uitzenden met hun sublicentie.
Tsja, daar gaat het al fout. Ze kopen zélf letterlijk de meest treurige sublicentie die er is als je het vergelijkt met andere publieke omroepen. Het is niet zo dat dit het enige is dat je af kunt nemen.

Ook melden ze hier zelf over de website en app: "In deze olympische omgeving is er live sport." Nou, lang niet altijd dus... En zelfs die 220 uur live sport die ze mogen uitzenden, gaan ze op deze manier lang niet redden.

Het blijft helaas een treurige bedoening bij de NOS. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door NY_Giant op 28-07-2024 20:53:26 ]
  Redactie Sport zondag 28 juli 2024 @ 20:32:08 #60
451829 crew  H.Vviv
pi_214454649
Stop er maar gewoon mee NOS.
pi_214454804
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:27 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Tsja, daar gaat het al fout. Ze kopen zélf letterlijk de meest treurige sublicentie die er is als je het vergelijkt met andere publieke omroepen. Het is niet zo dat dit het enige is dat je af kunt nemen.
Haha, nee. Maar blijf vooral jezelf compleet voor lul zetten :D.
In Southern Sun
pi_214454959
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Haha, nee. Maar blijf vooral jezelf compleet voor lul zetten :D.
Heb je gekeken naar wat de publieke omroepen in België, Duitsland, UK, enz doen? Stuk voor stuk betere sublicenties via Discovery verkregen. En de NOS mag dus gewoon 220 uur live sport uitzenden: https://over.nos.nl/wp-co(...)omer-2024-3-juni.pdf. Daar gaan ze bij lange na niet aan komen zoals ze het tot nu toe invullen.

Lachwekkend zo'n omroep. Gooi op zijn minst een stream online om aan je totale aantal uren live sport te komen. Zo moeilijk is het allemaal niet...

[ Bericht 1% gewijzigd door NY_Giant op 28-07-2024 21:05:43 ]
pi_214455159
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:43 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Heb je gekeken naar wat de publieke omroepen in België, Duitsland, UK, enz doen? Stuk voor stuk betere sublicenties via Discovery verkregen. En de NOS mag dus gewoon 220 uur live sport uitzenden: https://over.nos.nl/wp-co(...)omer-2024-3-juni.pdf. Daar gaan ze bij lange na niet aan komen zoals ze het tot nu toe invullen.

Lachwekkend zo'n omroep! Gooi op zijn minst een stream online om aan je totale aantal uren live sport te komen. Zo moeilijk is het allemaal niet...
Ik ben heel benieuwd naar de betere sublicenties :).
In Southern Sun
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 28 juli 2024 @ 21:00:03 #64
408813 crew  trein2000
pi_214455389
Gênant.
zie email 27 oktober
pi_214455486
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd naar de betere sublicenties :).
België, UK, Duitsland komen hier allemaal langs: OS / Waar te kijken?.

Het is wel wat naïef om te denken dat het beperkte programma van de NOS puur in de sublicentie zit. Met 220 uur live sport over, laten we zeggen, 15 en een halve dag, kun je vrijwel de hele dag live zijn, op zijn minst online.
pi_214455560
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:03 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
België, UK, Duitsland komen hier allemaal langs: OS / Waar te kijken?.

Het is wel wat naïef om te denken dat het beperkte programma van de NOS puur in de sublicentie zit. Met 220 uur live sport over, laten we zeggen, 15 en een halve dag, kun je vrijwel de hele dag live zijn, op zijn minst online.
Ze hebben allemaal dezelfde sublicentie want EBU. Waar de maar twee live sporten tegelijk restrictie vandaan komt is een betere vraag.
In Southern Sun
pi_214455865
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ze hebben allemaal dezelfde sublicentie want EBU. Waar de maar twee live sporten tegelijk restrictie vandaan komt is een betere vraag.
Oh ja, daarom zijn er in Duitsland tot tien gelijktijdige livestreams online, in België vier (drie naast de tv-uitzending), en in het UK altijd op zijn minst één andere livestream dan de tv-uitzending. Het is dan wel via de EBU verlopen, maar verschillen tussen wat er per land mag worden uitgezonden zijn er zeker wel.
pi_214456442
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:16 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Oh ja, daarom zijn er in Duitsland tot tien gelijktijdige livestreams online, in België vier (drie naast de tv-uitzending), en in het UK altijd op zijn minst één andere livestream dan de tv-uitzending. Het is dan wel via de EBU verlopen, maar verschillen tussen wat er per land mag worden uitgezonden zijn er zeker wel.
De BBC heeft dezelfde licentie maar dan met 500 uur, maar mag ook maar twee sporten tegelijk uitzenden. En ook daar regent het klachten. Als je dan toch zo boos wil zijn kun je dat beter zijn op partijen als WNB.
In Southern Sun
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 juli 2024 @ 21:43:08 #69
426493 crew  PippenScottie
pi_214456566
Mijn god, wat een drama is de NOS
My friends all drive horses
  Trouwste user 2022 zondag 28 juli 2024 @ 22:07:54 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_214457212
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:43 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Lachwekkend zo'n omroep. Gooi op zijn minst een stream online om aan je totale aantal uren live sport te komen. Zo moeilijk is het allemaal niet...
Da_Sandman blijft eeuwig en altijd de NOS verdedigen. Is al jaren zo.

pi_214457219
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
De BBC heeft dezelfde licentie maar dan met 500 uur, maar mag ook maar twee sporten tegelijk uitzenden.
Ja ok, maar of het nu dezelfde sublicentie is met andere voorwaarden, of dat het daadwerkelijk verschillende sublicenties zijn, doet er eigenlijk niets toe. Als je naar België (totaal vier livestreams), Duitsland (totaal tien livestreams) en het VK (in tegenstelling tot de NOS altijd één extra livestream) kijkt, is er in ieder geval genoeg mogelijk, ook met een partij als WNB. De NOS lijkt gewoon voor de cheap-ass optie te zijn gegaan.

Maar hier ging de discussie toch ook helemaal niet om? De discussie bij de NOS is eigenlijk al jaren hetzelfde (ook bij andere sportrechten): ze gebruiken de rechten die ze hebben niet volledig, bij lange na niet zelfs. Jij stelde dat ze vanwege de sublicentie niet meer live uit kunnen zenden. Maar met de 220 uur aan live sport die ze mogen uitzenden, mogen ze per dag zo'n 14 uur live uitzenden. Daar komen ze echt bij lange na niet aan, ook niet online. Dus de sublicentie is het probleem helemaal niet.

Hoe het ook zij, wederom een wanprestatie van de NOS, zoals net ook weer mooi duidelijk werd bij het hockey...
pi_214457478
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:08 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Ja ok, maar of het nu dezelfde sublicentie is met andere voorwaarden, of dat het daadwerkelijk verschillende sublicenties zijn, doet er eigenlijk niets toe. Als je naar België (totaal vier livestreams), Duitsland (totaal tien livestreams) en het VK (in tegenstelling tot de NOS altijd één extra livestream) kijkt, is er in ieder geval genoeg mogelijk, ook met een partij als WNB. De NOS lijkt gewoon voor de cheap-ass optie te zijn gegaan.

Maar hier ging de discussie toch ook helemaal niet om? De discussie bij de NOS is eigenlijk al jaren hetzelfde (ook bij andere sportrechten): ze gebruiken de rechten die ze hebben niet volledig, bij lange na niet zelfs. Jij stelde dat ze vanwege de sublicentie niet meer live uit kunnen zenden. Maar met de 220 uur aan live sport die ze mogen uitzenden, mogen ze per dag zo'n 14 uur live uitzenden. Daar komen ze echt bij lange na niet aan, ook niet online. Dus de sublicentie is het probleem helemaal niet.

Hoe het ook zij, wederom een wanprestatie van de NOS, zoals net ook weer mooi duidelijk werd bij het hockey...
Ik veronderstel dat het er wel mee te maken heeft ja en dat lijkt me nog steeds zo en daarbij maakt de NOS al jaren keuzes die de liefhebbers van domweg hele dagen sport kijken niet kunnen waarderen. Dat die nog steeds op de NOS afstemmen is me een groot raadsel. Waarschijnlijk om lekker pedant af te kunnen geven op. Ieder zijn plezier natuurlijk, maar als je dan zo graag domweg hele dagen sport kijkt wees dan geen krent en schaf voor een maandje HBO Max aan.

Prima keuze trouwens om hockey voor handbal te verruilen. Overal wat van meepikken ^O^.
In Southern Sun
  zondag 28 juli 2024 @ 22:25:53 #73
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_214457623
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:20 schreef Da_Sandman het volgende:

Dat die nog steeds op de NOS afstemmen is me een groot raadsel.
Dit snap ik ook niet, idd. Waarom over iets klagen waar je niet (meer) van afhankelijk bent? :?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_214457642
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Da_Sandman blijft eeuwig en altijd de NOS verdedigen. Is al jaren zo.

En jij bent :?
In Southern Sun
pi_214457663
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Prima keuze trouwens om hockey voor handbal te verruilen. Overal wat van meepikken ^O^.
En van het hockey, waar veel mensen naar kijken, dan niet even het restant online uitzenden (terwijl je nota bene die rechten hebt!) :')
pi_214457687
Inge de Bruijn met haar kale kano aan tafel
U MAD?
pi_214457690
Ik ga Dione toch maar een kans geven ondanks alles, ouwejongenskrentenbroodHumberto trek ik nog minder
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214457694
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Inge de Bruijn met haar kale kano aan tafel
kale kano _O-
pi_214457695
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:28 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
En van het hockey, waar veel mensen naar kijken, dan niet even het restant online uitzenden (terwijl je nota bene die rechten hebt!) :')
Omdat daar dus het zwemmen bezig was. Zo ingewikkeld is het nu ook niet he, die pot was verder al lang en breed gespeeld.
In Southern Sun
pi_214457710
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga Dione toch maar een kans geven ondanks alles, ouwejongenskrentenbroodHumberto trek ik nog minder
Ik zag op X iemand Dione verwijten dat ze te kritisch was :D.
In Southern Sun
pi_214457716
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wow, die heeft zelfs haar cornflakes nog nooit streng toegesproken :D
  zondag 28 juli 2024 @ 22:33:00 #82
482080 AgnesGru
pi_214457729
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat :D _O-
pi_214457745
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Omdat daar dus het zwemmen bezig was. Zo ingewikkeld is het nu ook niet he, die pot was verder al lang en breed gespeeld.
Zwemmen inderdaad, wat al op vier andere in NL te ontvangen zenders te zien was en waar toen nog geen Nederlands vlaggetje (het enige wat telt voor de NOS) actief was. :')
pi_214457776
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:33 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Zwemmen inderdaad, wat al op vier andere in NL te ontvangen zenders te zien was en waar toen nog geen Nederlands vlaggetje (het enige wat telt voor de NOS) actief was. :')
Precies, het is nooit goed.
In Southern Sun
pi_214457836
Die kwijlebal en domien verschuuren. 2 gasten die NIKS weten van sport :')

Is humberto leuker programma dan Studio Olympisch?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_214457942
Puckgodin samen met Annemiekgodin en Tomgod. Toptafel wel bij de NOS. Mag ook eens gezegd worden. Kalekano Inge hadden ze thuis mogen laten.
U MAD?
pi_214457946
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:38 schreef RipCity het volgende:

Ik vind de toon van Humberto heel vervelend, te popiejopie, nog even los van de gasten die inderdaad ook vaak niets met de sport hebben...

Dat doet de NOS dan weer beter, ondanks Dione
pi_214457955
Arme Puck -O-

"Het was toch een beetje moeilijk om terug te kijken he?" aldus Dione :')
  zondag 28 juli 2024 @ 22:55:32 #89
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214458079
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vind de toon van Humberto heel vervelend, te popiejopie, nog even los van de gasten die inderdaad ook vaak niets met de sport hebben...

Humberto is van het type dat het vooral om Humberto moet draaien
  zondag 28 juli 2024 @ 22:58:27 #90
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214458115
quote:
Arme Puck -O-

"Het was toch een beetje moeilijk om terug te kijken he?" aldus Dione :')
De NOS is dol op tranen. En dat weet Dione heel goed te bespelen. Daar waar typisch als Smeets er gewoon vol en cynisch ingingen is Dione meer het moederlijke type, die tussen de regels door zegt 'je mag best huilen hoor.'
pi_214458133
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:33 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dan verkiezen ze eens, meer dan terecht, livesport boven een (al leng gespeelde) poulewedstrijd, is het weer niet goed :D
pi_214458134
StrontSeine
U MAD?
pi_214458164
quote:

[..]

Ja merk ik ook idd. Alsof elk onderwerp vol moet zitten met 3 grappen en om de zoveel zinnen even gelachen moet worden.
pi_214458218
Verkeerde topic
pi_214458256
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan verkiezen ze eens, meer dan terecht, livesport boven een (al leng gespeelde) poulewedstrijd, is het weer niet goed :D
Nou ja, het gaat me niet om het zwemmen an sich natuurlijk. Iedereen heeft immers andere voorkeuren. Maar gooi het restant van het hockey dan ook gewoon online. De rest van Europa heeft een sublicentie waarmee dat gewoon kan, maar voor de NOS blijft het allemaal maar lastig. Het is 2024 en je hebt gewoon een website en een app, die daar bij uitstek voor geschikt zijn. Maar als je de schraalste sublicentie afneemt, wordt het blijkbaar een moeilijk verhaal.
pi_214458285
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:14 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Nou ja, het gaat me niet om het zwemmen an sich natuurlijk. Iedereen heeft immers andere voorkeuren. Maar gooi het restant van het hockey dan ook gewoon online. De rest van Europa heeft een sublicentie waarmee dat gewoon kan, maar voor de NOS blijft het allemaal maar lastig. Het is 2024 en je hebt gewoon een website en een app, die daar bij uitstek voor geschikt zijn. Maar als je de schraalste sublicentie afneemt, wordt het blijkbaar een moeilijk verhaal.
Eens dat ze een duurdere sublicentie moeten kopen als je jezelf serieus neemt als zender, maar ze konden het hockey dus niet uitzenden met al handbal op tv en zwemmen op de stream..
pi_214458626
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:51 schreef geitenbrei het volgende:
Ik heb een start-abonnementje van HBO-max genomen voor ¤5,99. Daar kun je live alle sporten van de spelen zien als ik het goed begrijp. Tot nu toe heb ik er alles wat ik wilde zien, gevonden. Ik zoek er juist als hetgeen ik wil zien niet op tv is.

Ga hem direct weer opzeggen, zit een maand opzegtermijn aan vast. Maar voor die twee weken zijn dit de kosten niet.
Kan je meteen House of the Dragon bingen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214458660
quote:

Humberto en Frank Evenblij hebben wel een vermakelijke chemie.
#superniger2020
pi_214458675
Maar wist de redactie van Humberto, nou wel of niet dat Joris Otten in het publiek zat?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 29 juli 2024 @ 05:20:34 #100
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214458849
quote:

Ik snap idd niets van het feit dat Domien daar is. Die heeft volgens mij ook niks met sport :')
pi_214459292
quote:

[..]
Ja niet waar dus, de grote BBC had dat ook niet gekund.
In Southern Sun
  maandag 29 juli 2024 @ 10:19:48 #102
482080 AgnesGru
pi_214460545
Volgens mij gaat er iets niet goed met de NOS stream. Eerst geen geluid meer bij volleybal en nu ook geen beeld meer. Herkenbaar?
pi_214460559
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:19 schreef AgnesGru het volgende:
Volgens mij gaat er iets niet goed met de NOS stream. Eerst geen geluid meer bij volleybal en nu ook geen beeld meer. Herkenbaar?
Ja
pi_214460561
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja niet waar dus, de grote BBC had dat ook niet gekund.
Die maken in ieder geval volledig gebruik van hun extra livestream. Bij de NOS mag het zowat in de krant als ze die extra livestream erbij zetten, zelfs als ze lekker aan het herhalen zijn (en er dus ruimte genoeg is om nog steeds onder die 220 uur live sport te blijven). Maar laten we de lat lekker laag blijven leggen.
pi_214460641
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:20 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Die maken in ieder geval volledig gebruik van hun extra livestream. Bij de NOS mag het zowat in de krant als ze die extra livestream erbij zetten, zelfs als ze lekker aan het herhalen zijn. Maar laten we de lat lekker laag blijven leggen.
Ja dat zal allemaal best maar ze kunnen dus net als de NOS niet drie sporten tegelijk uitzenden dus ook in het zo geroemde buitenland blijkt het allemaal lastig en moeilijk. Gras, groener. Kijk gewoon HBO joh.
In Southern Sun
pi_214460659
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja dat zal allemaal best maar ze kunnen dus net als de NOS niet drie sporten tegelijk uitzenden dus ook in het zo geroemde buitenland blijkt het allemaal lastig en moeilijk. Gras, groener. Kijk gewoon HBO joh.
Vooral steeds het op een na slechtste alternatief na de NOS eruit blijven pakken. :')
pi_214460666
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:27 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Vooral steeds het op een na slechtste alternatief na de NOS eruit pakken. :')
Vooral blijven azijnzeiken :).
In Southern Sun
  maandag 29 juli 2024 @ 11:37:58 #108
482080 AgnesGru
pi_214461926
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja
Hij loopt ook steeds vast -O-
pi_214465559
quote:

[..]
Volgende spelen is dit geen probleem meer.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_214465845
Wat leuk dat we voor de zoveelste keer weer volleyball en roeien voorgeschoteld krijgen van vanochtend, terwijl er nota bene gewoon Nederlanders en medaille events bezig zijn. Zucht, waar slaat dat toch op?

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-07-2024 17:15:39 ]
  maandag 29 juli 2024 @ 17:15:55 #111
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214465914
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:44 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Volgende spelen is dit geen probleem meer.
Hoe zit het dan ook alweer met de rechten?
pi_214465915
Tv kijkers storen zich aan NOS: het is een giga zooitje

https://www.telegraaf.nl/(...)-is-een-giga-zooitje

https://archive.ph/XXf7X
  maandag 29 juli 2024 @ 17:17:54 #113
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214465936
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:15 schreef RipCity het volgende:

Eeuwige zeikerd Tina N, niet gelezen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 juli 2024 @ 17:22:08 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214465991
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:27 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Vooral steeds het op een na slechtste alternatief na de NOS eruit blijven pakken. :')
In welke wereld is HBO, waar je letterlijk alles waar beelden van zijn live kunt zien, het op één na slechtste alternatief?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214466039
quote:

Je zou maar klagen over NOS. Dat doet niemand.
pi_214466047
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
In welke wereld is HBO, waar je letterlijk alles waar beelden van zijn live kunt zien, het op één na slechtste alternatief?
Hij had het over de BBC, op de laatste zin na.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 juli 2024 @ 17:26:20 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214466049
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:26 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Hij had het over de BBC, op de laatste zin na.
Excuus :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214466125
Nah, dit doen ze wel fijn nu. Lekker snel door.
pi_214466281
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  maandag 29 juli 2024 @ 18:45:21 #120
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214466938
quote:

"Dagelijks zenden we zo'n dertien uur live sport uit, veelal op NPO1."

Kan iemand even factchecken hoeveel uur ze precies aan live sport uitzenden?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214466986
quote:

Eén van mijn grootste irritaties tegenwoordig nieuws maken op basis van wat random X gebruikers.
Natuurlijk was het heel logisch om naar het handbal te gaan met 3-0 voorsprong bij de hockey en ze hebben een sublicensie dus dat is de hele simpele reden dat het niet zo is als 8/10 jaar terug.

Ik vind het echt allerzins meevallen. Tot nu toe veel sport weinig geanalyseer.
pi_214467094
Ik vind wel weer dat ze de verkeerde keuzes hebben gemaakt door voor Djokovic-Nadal te gaan ipv het mountainbiken en nu voor waterpolo ipv de teamfinale turnen bij de mannen. Ik snap dat Nederland nu speelt bij het waterpolo maar teamfinale turnen bij de mannen is een klassiek evenement dat mensen gewoon willen zien volgens mij. Kan me niet voorstellen dat dat waterpolo veel kijkers trekt.
Mja
  maandag 29 juli 2024 @ 20:34:52 #123
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214468465
Oh, geen zwemfinales?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214468652
Klopt bovenstaande keuzes slaan nergens op.
pi_214488056
Het judocommentaar van zojuist was extreem genant :D.
In Southern Sun
pi_214488102
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Het judocommentaar van zojuist was extreem genant :D.
Henk Grol liet zich weer eens gaan?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 31 juli 2024 @ 12:08:24 #127
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_214489096
Tering deze presentatrice is echt bizar slecht, staat gewoon hakkelend woord voor woord statisch een teleprompter af te lezen. Hoe is die door de screentest gekomen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Trouwste user 2022 woensdag 31 juli 2024 @ 19:10:03 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_214495366
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:08 schreef Mani89 het volgende:
Tering deze presentatrice is echt bizar slecht, staat gewoon hakkelend woord voor woord statisch een teleprompter af te lezen. Hoe is die door de screentest gekomen.
Sjoerd die bij het strandvolleybal de wedstrijd van oranje moet aankondigen. 'Nu naar het volleyballen met Nederland tegen uh, eh, ahum uh, even denken. Oh ja Chili. Ik zat nog met Italië in m'n hoofd.' Dat is het enige dat ie moet doen. Een wedstrijd aankondigen. En dan hakkelen. :{

pi_214498468
Zegt wel iets dat er al 2 dagen nauwelijks gepost is in dit topic.

Gaat echt prima, wat iemand in een ander topic al zei, ze hebben echt gekozen voor analyse en voorbeschouwing op locatie dat scheelt enorm.
  woensdag 31 juli 2024 @ 22:54:39 #130
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214499471
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 22:10 schreef Remco het volgende:
Zegt wel iets dat er al 2 dagen nauwelijks gepost is in dit topic.

Gaat echt prima, wat iemand in een ander topic al zei, ze hebben echt gekozen voor analyse en voorbeschouwing op locatie dat scheelt enorm.
Ik ben altijd wel kritisch op de NOS, maar de laatste dagen is het stukken beter in orde. Ze kunnen zelfs zowaar slim schakelen. Grootste verschil is inderdaad wel het schrappen van de analisten in de studio. Al vrees ik dat bij atletiek Sedoc nog wel laten aanschuiven.
pi_214530982
Vanavond is het weer als vanouds: in de afgelopen 2,5 uur een stuk of 10 potjes BMX live, verder alleen herhalingen en niet live. Het is niet dat er geen andere sport bezig was.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:30:47 #132
482080 AgnesGru
pi_214531068
Weer herhalen _O_
pi_214531070
Opeens weer analyses en veel schakelen naar nutteloze stukjes (sorry Sedoc, je voegt niks toe). Atletiek is op zichzelf al chaotisch genoeg met onderdelen door elkaar. Alle andere sporten erbij en het is gewoon niet te doen.
pi_214532215
En een uur verder is daar maar liefst twee keer een halve minuut BMX bijgekomen.
sig verwijderd door FA
pi_214532527
Ik heb nu een paar keer naar Radio Olympia geluisterd in de auto en ik moet zeggen dat ik de sfeer en de manier van verslaggeving daar wel weer echt prima vind. Daar zitten ook een hoop leuke presentatoren met Ghislane Plag, Fleur Wallenburg en Jurgen van den Berg
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:09:59 #136
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214532967
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:25 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond is het weer als vanouds: in de afgelopen 2,5 uur een stuk of 10 potjes BMX live, verder alleen herhalingen en niet live. Het is niet dat er geen andere sport bezig was.
Vooral heel vreemd (en slecht) dat ze niet live naar atletiek gingen in het begin. Zeker met de estafetteploeg. Als er dan andere sport is die je moet laten zien ok, maar om dan juist te gaan herhalen en met Sedoc te gaan babbelen is vrij achterlijk. Mede daardoor hebben ze eigenlijk de hele avond achter de feiten aangelopen.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:11:04 #137
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214532980
Lijkt wel alsof er kortsluiting ontstaat in de hoofde van de regisseurs zodra er echt veel tegelijkertijd is. Als het niet super druk is gaat het wel, maar zodra er veel is weten ze opeens niet meer wat te doen.
pi_214533906
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 23:11 schreef Redefine het volgende:
Lijkt wel alsof er kortsluiting ontstaat in de hoofde van de regisseurs zodra er echt veel tegelijkertijd is. Als het niet super druk is gaat het wel, maar zodra er veel is weten ze opeens niet meer wat te doen.
Ik denk dat dat niet alleen zo lijkt.
pi_214533929
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:25 schreef Ambrosius het volgende:
Misschien dat ze een oude regiseur van stal hebben gehaald oid? Het was echt dramatisch en dat terwijl het de afgelopen dagen best goed ging imho.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 3 augustus 2024 @ 03:10:17 #140
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214534298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien dat ze een oude regiseur van stal hebben gehaald oid? Het was echt dramatisch en dat terwijl het de afgelopen dagen best goed ging imho.
Gezien het filmpje in het zeiltopic is dat gewoon Astrid
pi_214534396
NOS is de scheurbuik van de huidige samenleving
U MAD?
pi_214534482
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 03:10 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Gezien het filmpje in het zeiltopic is dat gewoon Astrid
Klopt maar de regisseur bepaald niet welke sport er wordt gekozen dat doet de (eind)redacteur.
Ze waren het rond de 4x400 series inderdaad even helemaal kwijt.
pi_214534576
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 06:36 schreef Remco het volgende:

[..]
Klopt maar de regisseur bepaald niet welke sport er wordt gekozen dat doet de (eind)redacteur.
Ze waren het rond de 4x400 series inderdaad even helemaal kwijt.
Het lijkt me wel eens leuk om een dagje mee te lopen en te zien wat voor belangen er nog meer meewegen bij de keuzes.

Normaal zou ik ook wel zeggen dat NOS natuurlijk rekening moet houden met werkend Nederland en alles. Maar op een vrijdagavond valt dat behoorlijk mee en hoeft er niet zoveel herhaald te worden.
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:41:05 #144
pi_214534605
Na die tennispot tot nadat Korstanje moest zwemmen ging er heel veel fout ja
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:03:49 #145
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214534652
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:54 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ik denk dat dat niet alleen zo lijkt.
Denk het ook niet, want is niet de eerste keer. Het is een patroon :{
pi_214534881
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 07:22 schreef kilon het volgende:

[..]
Het lijkt me wel eens leuk om een dagje mee te lopen en te zien wat voor belangen er nog meer meewegen bij de keuzes.

Normaal zou ik ook wel zeggen dat NOS natuurlijk rekening moet houden met werkend Nederland en alles. Maar op een vrijdagavond valt dat behoorlijk mee en hoeft er niet zoveel herhaald te worden.
Het probleem is wel dat de NOS zich heel erg ziet als dé nationale omroep op het gebied van sport en nieuws. Ze voelen dus ook heel erg die behoefte om al het nieuws over Team NL heel uitgebreid te herhalen, terwijl de meeste mensen dat natuurlijk allang online ergens gezien hebben. Eigenlijk had de NOS geen avondprogramma. Het waren herhalingen met BMX ertussendoor. Een run bij de BMX duurt maar heel kort, dus je kunt prima een ander evenement als avondprogramma hebben (ik suggereer atletiek met eventueel zwemmen ertussendoor zoals Sporza deed), en dan af en toe een run uit de BMX laten zien. Zeker als je bij de atletiek ook Nederlanders hebt (4x400, tienkamp) en bepaalde BMX-ers al heel snel kansloos waren (Jaymio Brink, Merel Smulders).
Mja
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:43:44 #147
pi_214534918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 08:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het probleem is wel dat de NOS zich heel erg ziet als dé nationale omroep op het gebied van sport en nieuws. Ze voelen dus ook heel erg die behoefte om al het nieuws over Team NL heel uitgebreid te herhalen, terwijl de meeste mensen dat natuurlijk allang online ergens gezien hebben. Eigenlijk had de NOS geen avondprogramma. Het waren herhalingen met BMX ertussendoor. Een run bij de BMX duurt maar heel kort, dus je kunt prima een ander evenement als avondprogramma hebben (ik suggereer atletiek met eventueel zwemmen ertussendoor zoals Sporza deed), en dan af en toe een run uit de BMX laten zien. Zeker als je bij de atletiek ook Nederlanders hebt (4x400, tienkamp) en bepaalde BMX-ers al heel snel kansloos waren (Jaymio Brink, Merel Smulders).
Ze probeerden wel zwemfinales tussendoor te herhalen, maar daar hadden ze bijvoorbeeld live de 200 rug kunnen uitzenden, maar in plaats daarvan kozen ze voor een herhaling van de 50 vrij, waarbij ze iedereen uitgebreid gingen voorstellen. Met meer efficientie hadden ze veel meer kunnen uitzenden. Dat ze niet zoveel atletiek hadden vind ik dan weer niet zo erg. Vandaag was een sessie met alleen een finale 10km, de tienkamp en de 4x400. Die hadden ze wel meteen moeten laten zien wat mij betreft, en dan ook even de eerste serie daarna om het WR te tonen.
pi_214535052
Ik zet ‘m aan en het eerste wat we gaan doen: terugblikken op gisteren.
sig verwijderd door FA
pi_214535065
Voor het gemak maar de hockeyvrouwen uit het programma van vandaag geschrapt
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:57:57 #150
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214535072
Vanavond de 4 x 100 meter mixed estafette aldus Suze Van Kleef. Stijve hark begint alweer goed. Zet die gewoon weer ergens aan tafel, waar ze wel tot haar recht komt.
pi_214535085
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 08:57 schreef Redefine het volgende:
Vanavond de 4 x 100 meter mixed estafette aldus Suze Van Kleef. Stijve hark begint alweer goed. Zet die gewoon weer ergens aan tafel, waar ze wel tot haar recht komt.
Heeft ze enige kennis van zaken?
pi_214535087
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 08:57 schreef Kidjuh het volgende:
Voor het gemak maar de hockeyvrouwen uit het programma van vandaag geschrapt
Dat is op zich goed, dat is niet zo spannend.
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:02:28 #153
pi_214535124
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 08:59 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Dat is op zich goed, dat is niet zo spannend.
Zijn die al sowieso als groepswinnaar door?
pi_214535126
Ze laten dan wel weer volleybal zien dat nog echt ergens om gaat boven handbal. Het moet gezegd worden.
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:03:04 #155
pi_214535129
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:02 schreef kilon het volgende:
Ze laten dan wel weer volleybal zien dat nog echt ergens om gaat boven handbal. Het moet gezegd worden.
Logisch ja, al gaat handbal ook nog wel om de top 2. Die wil je ook ff winnen
pi_214535140
quote:
je vraagt je idd af hoe dat soort mensen op hun plek komen met hun gezicht op tv voor de hele bevolking
Mja
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:04:16 #157
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214535145
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zijn die al sowieso als groepswinnaar door?
Als het op basis van onderling resultaat gaat bij gelijke stand wel. Plus Japan is heel zwak, zou een wonder zijn als ze die niet winnen.
pi_214535287
quote:
Een verspreking op zich is niet erg. Als dat het enige is hoor je echt niemand klagen.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:22:08 #159
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214535405
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:14 schreef kilon het volgende:

[..]
Een verspreking op zich is niet erg. Als dat het enige is hoor je echt niemand klagen.
Klopt kan iedereen overkomen, is vaak eerder grappig dan een echt grote fout. Maar hier is het inderdaad niet de enige klacht. Autocue voorlezen op een natuurlijke manier is ook niet voor iedereen.
pi_214535437
quote:
Zij hoort daar inderdaad totaal niet thuis. Een complete mismatch.

En waarom het handbal niet gewoon op de stream? Het blijft bizar hoe slecht ze met die extra stream omgaan. Zelfs als ze op tv veel aan het herhalen zijn, wordt die maar mondjesmaat ingezet.
pi_214535489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:23 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

En waarom het handbal niet gewoon op de stream? Het blijft bizar hoe slecht ze met die extra stream omgaan. Zelfs als ze op tv veel aan het herhalen zijn, wordt die maar mondjesmaat ingezet.
Oh dat hadden ze wel kunnen doen ja. Twee Nederlandse wedstrijden, daar is het toch ideaal voor bedoeld.
pi_214535514
quote:

[..]

Ze doen nu volleybal op de stream, dat valt me al mee. :') maar wilden denk ik niet dan ook stoppen met handbal.

Maarja snap bepaalde keuzes af en toe ook totaal niet.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:28:09 #163
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214535522
quote:

[..]

Die tweede stream gebruiken ze heel weinig ja. En vaak nog slecht ook. Op tv doen ze het best behoorlijk (grootste klachten zijn vooral van ons die niet de doelgroep zijn). Maar online is echt een drama.
pi_214535646
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:28 schreef Redefine het volgende:

[..]
Die tweede stream gebruiken ze heel weinig ja. En vaak nog slecht ook. Op tv doen ze het best behoorlijk (grootste klachten zijn vooral van ons die niet de doelgroep zijn). Maar online is echt een drama.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze de uren willen bewaren voor later als Atletiek volledig bezig is en de teamsporten in de beslissende fases komen maar voorlopig zijn ze vrij spaarzaam met de extra stream ja.
pi_214535832
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ze doen nu volleybal op de stream, dat valt me al mee. :') maar wilden denk ik niet dan ook stoppen met handbal.

Maarja snap bepaalde keuzes af en toe ook totaal niet.
Ik heb gewoon de TV op de achtergrond aan en, vermoedelijk net als voor iedere gemiddelde kijker, stoorde het me enorm dat een leuke volleybalwedstrijd onderbroken moest worden voor een stuntelende presentatrice, reclame, en het immer voortdurende gepruts van onze judoka’s.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:46:31 #166
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214535867
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:35 schreef Jeroen1990 het volgende:

[..]
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze de uren willen bewaren voor later als Atletiek volledig bezig is en de teamsporten in de beslissende fases komen maar voorlopig zijn ze vrij spaarzaam met de extra stream ja.
Maar de kosten van de stream zullen het probleem niet zijn. Plus dat ze met de extra stream geen maximaal aantal uren hebben zoals op tv. Dus er is geen reden om zuinig te zijn met de stream.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:15:27 #167
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_214536414
Suze van Kleef is sleeeeeeeeeeeecht.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_214537160
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:46 schreef Redefine het volgende:

[..]
Maar de kosten van de stream zullen het probleem niet zijn. Plus dat ze met de extra stream geen maximaal aantal uren hebben zoals op tv. Dus er is geen reden om zuinig te zijn met de stream.
Volgens mij is die 200 uur de maximum aan livesport die ze mogen uitzenden dus stream plus TV.
pi_214537336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 10:41 schreef Jeroen1990 het volgende:

[..]
Volgens mij is die 200 uur de maximum aan livesport die ze mogen uitzenden dus stream plus TV.
Daar komen ze op deze manier ook niet aan overigens.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:48:21 #170
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214537343
Kees Jongkindgod
pi_214537410
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 10:48 schreef kilon het volgende:

[..]
Daar komen ze op deze manier ook niet aan overigens.
Mwah met zestien dagen hebben ze rond de 12,5 uur per dag die ze mogen uitzenden. Elke dag een uur of 8-10 op tv plus 2-4 op de stream halen ze wel zou ik zeggen. Dan heb je ook nog wel wat overlap tussen wat op tv en op de extra stream word uitgezonden maar voorlopig zitten ze denk ik niet heel ver af van deze cijfers.
pi_214537608
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 10:51 schreef Jeroen1990 het volgende:

[..]
Mwah met zestien dagen hebben ze rond de 12,5 uur per dag die ze mogen uitzenden. Elke dag een uur of 8-10 op tv plus 2-4 op de stream halen ze wel zou ik zeggen. Dan heb je ook nog wel wat overlap tussen wat op tv en op de extra stream word uitgezonden maar voorlopig zitten ze denk ik niet heel ver af van deze cijfers.
220 uur live sport. Met gisteravond maar weinig live sport en 's ochtends en 's middags wordt er toch ook veel herhaald. En de extra stream met andere live sport dan op tv blijft toch ook vrij beperkt.

Live sport begon pas op de eerste zaterdag (daarvoor geloof ik één handbalwedstrijd op de stream) en de laatste zondag is ook vrij beperkt. Ik denk echt niet dat ze eruit halen waar ze recht op hebben. Maar het lijkt ze gewoon niet te boeien. Zeker met die extra stream zou je een stuk meer kunnen doen.
pi_214537697
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:14 schreef kilon het volgende:

[..]
Ik hoor net weer twee zinnen met twee fouten: kanshebbersfavorieten (?) en Florijn die haar gouden medailles mag ophalen. Dit is gewoon onkunde.
sig verwijderd door FA
pi_214537954
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:00 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
220 uur live sport. Met gisteravond maar weinig live sport en 's ochtends en 's middags wordt er toch ook veel herhaald. En de extra stream met andere live sport dan op tv blijft toch ook vrij beperkt.

Live sport begon pas op de eerste zaterdag (daarvoor geloof ik één handbalwedstrijd op de stream) en de laatste zondag is ook vrij beperkt. Ik denk echt niet dat ze eruit halen waar ze recht op hebben. Maar het lijkt ze gewoon niet te boeien. Zeker met die extra stream zou je een stuk meer kunnen doen.
Volgens mij zonden ze op donderdag al de Handbalsters uit via de stream maar in principe is het meer 15,5 dagen sport dan 16 ja. Desondanks is dat niet een dusdanig verschil dat je op een losse dag dat verschil echt merkt. Uiteindelijk denk ik dat ze vooraf een planning hebben gemaakt waarbij ze rekening houden dat ze ook later in het toernooi keuzes kunnen maken. Zoals vandaag denk ik dat ze vooraf afhankelijk van de resultaten gingen kiezen voor of Handbal of volleybal of Hockey. Uiteindelijk waren 2 van de 3 al door dus kiezen ze voor Volleybal en zenden ze de andere twee niet uit.

Tot dusver hebben ze elke avond vast tussen de 2 en 3 uur aan zwemmen gehad via de stream plus vaak gedurende dag nog 1-2 uur aan andere sport. En op Tv kom je ook zeker wel aan de 8-10 uur elke dag zelfs met de herhalingen en reclames.
pi_214538173
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:14 schreef Jeroen1990 het volgende:

[..]

Tot dusver hebben ze elke avond vast tussen de 2 en 3 uur aan zwemmen gehad via de stream plus vaak gedurende dag nog 1-2 uur aan andere sport. En op Tv kom je ook zeker wel aan de 8-10 uur elke dag zelfs met de herhalingen en reclames.
Daar is Jeroen Grueter het niet mee eens! :D

Maar als je echt letterlijk zou gaan turven, denk ik dat het aantal minuten live sport op tv enorm tegenvalt, met alle onderbrekingen, herhalingen, samenvattingen, journaals en reclame ertussen. Het was gewoon handiger geweest als je net als in veel andere landen op zijn minst één volledige extra live stream voor de hele dag had gehad.
pi_214538240
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:27 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Daar is Jeroen Grueter het niet mee eens! :D

Maar als je echt letterlijk zou gaan turven, denk ik dat het aantal minuten live sport op tv behoorlijk tegenvalt, met alle onderbrekingen, herhalingen, samenvattingen, journaals en reclame ertussen. Het was gewoon handiger geweest als je net als in veel andere landen op zijn minst één volledige extra live stream voor de hele dag had gehad.
Ok één dag niet maar volgens mij hadden ze toen wel andere streams waar meer Nederlanders actief waren.

En ik denk dat de NOS echt wel volledig die uren uit gaan zenden die ze mogen uitzenden. En daarbij geloof ik ook best dat ze tot dusver onder dat gemiddelde zitten zodat ze later in de week ook wat meer flexibiliteit overhouden en niet een finale niet uit kunnen zenden omdat ze anders uren te kort komen.
pi_214538256
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:03 schreef TAmaru het volgende:

[..]
je vraagt je idd af hoe dat soort mensen op hun plek komen met hun gezicht op tv voor de hele bevolking
Netwerk is al tijden meer belangrijk dan kwaliteit in het Hilversumse/binnen de ring.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_214538312
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:22 schreef Redefine het volgende:

[..]
Klopt kan iedereen overkomen, is vaak eerder grappig dan een echt grote fout. Maar hier is het inderdaad niet de enige klacht. Autocue voorlezen op een natuurlijke manier is ook niet voor iedereen.
Tja, een wedstrijd op de radio bij Langs de Lijn zet ik bij haar ook af. Niet te doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_214538604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:31 schreef Jeroen1990 het volgende:

[..]
Ok één dag niet maar volgens mij hadden ze toen wel andere streams waar meer Nederlanders actief waren.

En ik denk dat de NOS echt wel volledig die uren uit gaan zenden die ze mogen uitzenden. En daarbij geloof ik ook best dat ze tot dusver onder dat gemiddelde zitten zodat ze later in de week ook wat meer flexibiliteit overhouden en niet een finale niet uit kunnen zenden omdat ze anders uren te kort komen.
Maar op tv gaat het beeld qua live sport komende week niet heel anders worden, dan hoe het nu is geweest (het lijkt eerder slechter te worden door atletiek-analyses). Dit is gewoon de keuze die de NOS maakt.

Als het klopt wat je zegt, zouden we richting het einde meer live sport op de stream kunnen gaan zien (vanwege de overblijvende uren). Maar ik heb het idee dat NOS streaming nog steeds gebruikt voor 'als het echt niet anders kan' (Nederlanders tegelijkertijd, of grote sporten als atletiek, zwemmen, turnen). Ik denk niet dat we daar per se heel veel finales van kleinere sporten zonder Nederlanders hoeven te verwachten. Wat dat betreft omarmen andere Europese omroepen streaming veel beter.
pi_214538720
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:45 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Maar op tv gaat het beeld qua live sport komende week niet heel anders worden, dan hoe het nu is geweest (het lijkt eerder slechter te worden door atletiek-analyses). Dit is gewoon de keuze die de NOS maakt.

Als het klopt wat je zegt, zouden we richting het einde meer live sport op de stream kunnen gaan zien (vanwege de overblijvende uren). Maar ik heb het idee dat NOS streaming nog steeds gebruikt voor 'als het echt niet anders kan' (Nederlanders tegelijkertijd, of grote sporten als atletiek, zwemmen, turnen). Ik denk niet dat we daar per se heel veel finales van kleinere sporten zonder Nederlanders hoeven te verwachten. Wat dat betreft omarmen andere Europese omroepen streaming veel beter.
Nee maar dat is ook nooit geweest waar de NOS voor is. Als je de finales in kleinere sporten zonder Nederlanders wil zien is er HBO MAX die de algehele uitzendrechten hebben. En van wat ik gelezen heb heeft BBC rond de 400 uur om uit te zenden gekocht waardoor ze dus ook een hele dag kunnen streamen. En volgens mij was dit vorige keer ook redelijk het geval waarbij ze bijvoorbeeld ineens de basketbal finale compleet uit gingen zenden op de stream.

NOS kiest voor wereldtoppers in grote sporten en Nederlanders wat vanuit het oogpunt waar ze voor zijn volgens mij gewoon een logische keuze is. En dan zijn er keuzes zoals gisteravond die heel apart zijn maar zoals vanochtend moeten ze gewoon een keuze maken tussen 3 teamsporten en kiezen ze redelijk logisch voor Volleybal waar daadwerkelijk iets op het spel stond vergeleken met de Hockey of handbaldames. En omdat tegelijk roeifinales op het programma staan zetten ze later in de wedstrijd deze volledig op de stream.
pi_214538868
En nu vinden we de voorrondes belangrijker dan de normale heats.
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:31:49 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_214539279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nu een paar keer naar Radio Olympia geluisterd in de auto en ik moet zeggen dat ik de sfeer en de manier van verslaggeving daar wel weer echt prima vind. Daar zitten ook een hoop leuke presentatoren met Ghislane Plag, Fleur Wallenburg en Jurgen van den Berg
Andy Houtkamp die na de spelen stopt.

zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:33:34 #183
482080 AgnesGru
pi_214539303
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Radio Olympia is zeer aangenaam inderdaad :Y
pi_214539406
NOS nu weer niet live bij wielrennen of atletiek
Mja
pi_214539558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:53 schreef Jeroen1990 het volgende:

[..]
Nee maar dat is ook nooit geweest waar de NOS voor is. Als je de finales in kleinere sporten zonder Nederlanders wil zien is er HBO MAX die de algehele uitzendrechten hebben. En van wat ik gelezen heb heeft BBC rond de 400 uur om uit te zenden gekocht waardoor ze dus ook een hele dag kunnen streamen. En volgens mij was dit vorige keer ook redelijk het geval waarbij ze bijvoorbeeld ineens de basketbal finale compleet uit gingen zenden op de stream.

NOS kiest voor wereldtoppers in grote sporten en Nederlanders wat vanuit het oogpunt waar ze voor zijn volgens mij gewoon een logische keuze is. En dan zijn er keuzes zoals gisteravond die heel apart zijn maar zoals vanochtend moeten ze gewoon een keuze maken tussen 3 teamsporten en kiezen ze redelijk logisch voor Volleybal waar daadwerkelijk iets op het spel stond vergeleken met de Hockey of handbaldames. En omdat tegelijk roeifinales op het programma staan zetten ze later in de wedstrijd deze volledig op de stream.
Ik bedoel dus puur om die uren via de stream op te maken straks, niet dat ze nú allerlei kleine sporten zonder Nederlanders moeten uitzenden. Maar ook dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet of maar zeer beperkt doen.
pi_214539671
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 12:51 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Ik bedoel dus puur om die uren via de stream op te maken straks, niet dat ze nú allerlei kleine sporten zonder Nederlanders moeten uitzenden. Maar ook dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet of maar zeer beperkt doen.
Maar dat is dus niet nodig waarschijnlijk. Als je de basketbal-finale of überhaupt een finale van een teamsport op die stream zet zal je niemand daarover horen dat het is om uren op te maken terwijl het zo maar wel het geval kan zijn. En daarnaast is er niemand(buiten de NOS en WB/Discovery) die op de minuut die uren uit gaan rekenen.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:35:16 #187
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214540327
Bij de NOS hebben ze niet door dat het 2024 is en dat je via tig andere kanalen er achter kunt komen dat ze weer eens een wedstrijd vertraagd uitzenden. De Windfoil halve finale van zojuist liep ook meerdere minuten achter op de uitzending op de BBC. :X
pi_214546774
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:18 schreef Nattekat het volgende:
Jawel, een herhaling van een turnfinale die door een nabeschouwing van het wielrennen niet live kon worden uitgezonden zorgt ervoor dat atletiek straks herhaald moet worden _O_
Dit inderdaad. En dat turnen hadden ze ook nog wel kunnen samenvatten of tactisch kunnen inkorten. Nu wordt het de hele avond weer achter de feiten aanlopen waarschijnlijk.
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:29:52 #189
pi_214546834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:25 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dit inderdaad. En dat turnen hadden ze ook nog wel kunnen samenvatten of tactisch kunnen inkorten. Nu wordt het de hele avond weer achter de feiten aanlopen waarschijnlijk.
Dit is het werkelijke probleem ja
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:30:21 #190
38114 beantherio
pi_214546838
Nu weer een herhaling van turnen terwijl er live atletiek is.
pi_214546903
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:25 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
En dat terwijl ze zich eigenlijk enkel interesseren in de 4x400 en de 100 meter finale (in mindere mate de halve finales). Dan heb je heel veel tijd eromheen voor andere dingen.
pi_214547183
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 13:35 schreef beantherio het volgende:
Bij de NOS hebben ze niet door dat het 2024 is en dat je via tig andere kanalen er achter kunt komen dat ze weer eens een wedstrijd vertraagd uitzenden. De Windfoil halve finale van zojuist liep ook meerdere minuten achter op de uitzending op de BBC. :X
Wel de vraag hoeveel mensen het weten die het ook kijken. Wij zijn ook niet de doelgroep van de NOS..

Al was dit wel bijzonder, volgens mij was de sport daarvoor (waardoor ze niet live waren) ook al niet live..

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 03-08-2024 19:59:53 ]
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:56:17 #193
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214547238
Ook gewoon overschakelen NPO1->NPO3 zonder aankondiging van SuzeGodin.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:02:47 #194
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214547362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:56 schreef Van_Poppel het volgende:
En straks weer terug zonder dat iemand het doorheeft.
pi_214547973
Er is atletiek bezig, er is zwemmen bezig. We gaan naar een betekenisloze poulewedstrijd basketbal!
pi_214548001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:38 schreef wimderon het volgende:
Er is atletiek bezig, er is zwemmen bezig. We gaan naar een betekenisloze poulewedstrijd basketbal!
_O-

En gelukkig ook nog even wat oud boksen voor het zwemmen...

[ Bericht 5% gewijzigd door NY_Giant op 03-08-2024 22:40:03 ]
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:40:41 #197
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214548019
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat was laatst ook opeens, zo maar naar de reclame _O-

Geniet0n deze omroep
pi_214548171
Stekelenburg ook nog ter plekke. Dit komt niet meer goed.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:48:12 #199
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214548176
Wat een wanvertoning
pi_214548181
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:47 schreef wimderon het volgende:
Stekelenburg ook nog ter plekke. Dit komt niet meer goed.
Moet hij niet vader zijn voor zijn paar dagen oude kind.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:54:47 #201
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214548329
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:48 schreef kilon het volgende:

[..]
Moet hij niet vader zijn voor zijn paar dagen oude kind.
Zn vrouw wil hem thuis niet
pi_214564018
Hockey op allebei de streams.
  zondag 4 augustus 2024 @ 18:42:50 #203
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214564140
quote:
9s.gif Op zondag 4 augustus 2024 18:35 schreef wimderon het volgende:
Dat blijft toch wel een terugkerend thema. Dezelfde sport op allebei de streams.
pi_214564159
quote:
9s.gif Op zondag 4 augustus 2024 18:35 schreef wimderon het volgende:
NOS 3-way nemen. @3rr0r
pi_214564606
Zometeen is er zwemmen, terwijl je in de achtergrond Sjostrom haar medaille omgehangen ziet krijgen.
pi_214569515
Je ziet het respect van Van Vleuten voor Vos, terwijl ze Vollering niet kan luchten of zien
pi_214583339
Ik heb de NOS nu 4 keer gecheckt vanavond en ze waren maar één keer live
Mja
pi_214583414
Schijtbiles
pi_214583443
Wie is die commentator van NOS bij turnen, die vrouw is enorm pro Biles
  maandag 5 augustus 2024 @ 20:21:13 #210
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214583455
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 20:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wie is die commentator van NOS bij turnen, die vrouw is enorm pro Biles
Céline van Gerner. Is overigens bij elke zender, dat ze extreem pro Biles zijn.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:12:37 #211
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214588499
We moeten naar Dione!

De NOS in optima forma
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:17:30 #212
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_214588620
Dione gaat zo de mokerdomme vraag stellen of die 3x3 mensen meekunnen in de NBA.
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:18:07 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214588644
Eerlijk is eerlijk, Douwe Bob is wel een lichtpuntje
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:18:17 #214
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_214588650
Verspreekt Dione zich nu?

7e en 8e gouden medaille vandaag, als je die van Bouwmeester al meetelt. In de officiële medaillespiegel staan we echter gewoon nog op 7.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:19:59 #215
38114 beantherio
pi_214588707
Eurosport gaat compleet aan de haal met het Nederlandse hoogtepunt van de dag met hun aandacht voor de winst bij het 3X3 basketbal. De NOS zit te slapen.
pi_214588720
quote:
13s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:19 schreef beantherio het volgende:
Eurosport gaat compleet aan de haal met het Nederlandse hoogtepunt van de dag met hun aandacht voor de winst bij het 3X3 basketbal. De NOS zit te slapen.
Huh wat zag ik net dan :??
In Southern Sun
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:21:11 #217
38114 beantherio
pi_214588743
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Huh wat zag ik net dan :??
Ik heb het over de interviews na de wedstrijd.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:22:17 #218
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_214588783
Dione: "En ik vroeg Marit hoe het voelt om de beste Olympiër aller tijden te zijn."

:+

Ze bedoelt beste zeiler, niet helemaal scherp vanavond :D
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_214588805
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:21 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik heb het over de interviews na de wedstrijd.
Oooh ja die komen zo wel.
In Southern Sun
pi_214588819
Meteen naar Dione schakelen na de 3x3 goud. :')
#superniger2020
  Moderator maandag 5 augustus 2024 @ 23:26:01 #221
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_214588871
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oooh ja die komen zo wel.
Dit kan echt niet. Op ES waren nog prachtige beelden van winnende sportmensen, de NOS ging echt veel te snel naar de reclame.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:28:39 #222
38114 beantherio
pi_214588947
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:26 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dit kan echt niet. Op ES waren nog prachtige beelden van winnende sportmensen, de NOS ging echt veel te snel naar de reclame.
Complimenten voor Eurosport hoor. Ze bleven erbij en dat leverde echt leuke tv op. Genieten na een prachtige overwinning. ^O^
pi_214588984
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:26 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Het had van mij ook langer gemogen ja, maar die interviews kunnen later toch wel?
In Southern Sun
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:37:17 #224
38114 beantherio
pi_214589139
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het had van mij ook langer gemogen ja, maar die interviews kunnen later toch wel?
Het is niet hetzelfde. Ik heb niks met nabeschouwingen met netjes verpakte interviews. Maar dit was leuk: sporters die heel ongedwongen en ongefilterd direct na de wedstrijd hun reactie gaven. En Eurosport die daar ook alle tijd voor nam met leuke live sfeerbeelden. Complimenten voor hoe ze dat deden.
pi_214589296
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:37 schreef beantherio het volgende:

[..]
Het is niet hetzelfde. Ik heb niks met nabeschouwingen met netjes verpakte interviews. Maar dit was leuk: sporters die heel ongedwongen en ongefilterd direct na de wedstrijd hun reactie gaven. En Eurosport die daar ook alle tijd voor nam met leuke live sfeerbeelden. Complimenten voor hoe ze dat deden.
Miss ook rechtendingetje dat ze eerst naar Eurosport moesten? Anyway leuk dat ze dat zo gedaan hebben iig.
In Southern Sun
pi_214589307
Dikke faal van de NOS. In de nasleep wegschakelen. En medaille ceremonie niet eens uitzenden live van de 3x3. Mogen deze OS echt grondig evalueren qua keuzes, 2026 moet meer mogelijkheden bieden met de EBU deal? Lekker lullen en niks laten zien, kansloos :X.
Complimenten voor Eurosport / HBO Max :)
pi_214589411
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:45 schreef gerbenp het volgende:
Dikke faal van de NOS. In de nasleep wegschakelen. En medaille ceremonie niet eens uitzenden live van de 3x3. Mogen deze OS echt grondig evalueren qua keuzes, 2026 moet meer mogelijkheden bieden met de EBU deal? Lekker lullen en niks laten zien, kansloos :X.
Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:51:06 #228
38114 beantherio
pi_214589420
Op Eurosport hadden ze trouwens net het moment waarop Hassan er achter kwam dat ze zilver had ipv brons.

Misschien heeft de NOS het moment waarop dat vervolgens weer herroepen werd? :D
pi_214590922
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.
Het zijn keuzes. Ze kunnen gewoon niet schakelen daar. Het draaiboek ligt al maanden klaar en daar wordt heel moeilijk van afgeweken. Dione zat al klaar en Epke was al betaald. Dan ga je niet live dingen uitzenden, daar maak je een mooie reportage van voor de volgende dag. Met flitsende overgangen en muziek, want dat is emotie.

Wij consumenten denken te weten wat we willen maar dat weten ze bij de NOS veel beter.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:59:04 #230
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214591096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 08:23 schreef Windhapper het volgende:

[..]
Het zijn keuzes. Ze kunnen gewoon niet schakelen daar. Het draaiboek ligt al maanden klaar en daar wordt heel moeilijk van afgeweken. Dione zat al klaar en Epke was al betaald. Dan ga je niet live dingen uitzenden, daar maak je een mooie reportage van voor de volgende dag. Met flitsende overgangen en muziek, want dat is emotie.

Wij consumenten denken te weten wat we willen maar dat weten ze bij de NOS veel beter.
Ben wel benieuwd naar de kijkcijfers.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:23:29 #231
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214591246
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Miss ook rechtendingetje dat ze eerst naar Eurosport moesten? Anyway leuk dat ze dat zo gedaan hebben iig.
Vervolgens lukt het ze niet eens om een live reactie in de uitzending te krijgen.
Er was nog behoorlijk wat tijd om te schakelen maarja, het draaiboek voor Dione lag al klaar en je niet van haar verlangen dat ze ineens vragen moet verzinnen om in te spelen op de actualiteit.

Dus vandaag een mooie reportage met een reactie van Amalia en heel misschien nog een quote van de medaillewinnaars.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_214592326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 09:23 schreef PirE het volgende:

[..]
Vervolgens lukt het ze niet eens om een live reactie in de uitzending te krijgen.

Dat is op zich allemaal niet zo verwonderlijk want ik denk dat de commentator ook de interviews moet doen. Wat meer beelden - zeker in het begin - hadden gemogen en het niet uitzenden van het Wilhelmus bij de huldiging is echt slecht maar het uitblijven van een reactie is best te verklaren.
In Southern Sun
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:39:59 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214594012
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou, als de nos zo door gaat met sport presenteren weet ik wel een plek waar ze kunnen snijden.

Wat een ongehoorde zooi zeg.
Als je niet beter wist lijkt het wel alsof ze het eerst doen of ze zichzelf in de studio belangrijker vinden dan de sporters en prestaties zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214594051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is op zich allemaal niet zo verwonderlijk want ik denk dat de commentator ook de interviews moet doen. Wat meer beelden - zeker in het begin - hadden gemogen en het niet uitzenden van het Wilhelmus bij de huldiging is echt slecht maar het uitblijven van een reactie is best te verklaren.
Normaal is dat wel zo maar volgensmij deed Ronald van Dam het commentaar en was Erik van Dam ingevlogen voor de interviews.
pi_214594346
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:43 schreef Remco het volgende:

[..]
Normaal is dat wel zo maar volgensmij deed Ronald van Dam het commentaar en was Erik van Dam ingevlogen voor de interviews.
Dan heeft Erik lekker staan slapen :).
In Southern Sun
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:40:31 #236
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214594616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dan heeft Erik lekker staan slapen :).
Ik denk dat hij afgetroefd werd door de interviewer van Eurosport, die een hele tijd met de basketballers stond te praten na de wedstrijd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_214594654
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik denk dat hij afgetroefd werd door de interviewer van Eurosport, die een hele tijd met de basketballers stond te praten na de wedstrijd.
Die lijken me als rechtenhouder ook het eerste recht te hebben, maar dat je dan anderhalf uur later nog niet aan de beurt bent geweest is wel slecht. Al volgde wel ook meteen de medaljeuitreiking.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:46:36 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214594694
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:45 schreef gerbenp het volgende:
Die deal wordt leuk verkocht, maar volgens mij verandert er helemaal niets :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214595570
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die deal wordt leuk verkocht, maar volgens mij verandert er helemaal niets :')
Die indruk heb ik ook inderdaad. Het is straks officieel geen sublicentie meer van Warner Bros, maar een gezamenlijke deal van de EBU en Warner Bros met het IOC. Aan het aantal uren live sport dat de NOS mag uitzenden (waar ze überhaupt al moeite mee hebben om die vol te maken), lijkt niets te veranderen. En het artikel wekt ook niet echt de indruk dat ze meer livestreams mogen aanbieden, zoals veel andere Europese omroepen.
pi_214595796
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die lijken me als rechtenhouder ook het eerste recht te hebben, maar dat je dan anderhalf uur later nog niet aan de beurt bent geweest is wel slecht. Al volgde wel ook meteen de medaljeuitreiking.
Oh en dopingcontrole.
In Southern Sun
pi_214596065
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh en dopingcontrole.
Daar moet je gewoon als nationale omroep live bij zijn :(
pi_214596173
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:21 schreef kilon het volgende:

[..]
Daar moet je gewoon als nationale omroep live bij zijn :(
EN HIJ PLAST EN IK PLAS HET IS ONGEKEND
In Southern Sun
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:01:31 #243
38114 beantherio
pi_214602483
Een andere klacht: de liveblog op de website is shit. Zodra een finale met Nederlanders een ontknoping bereikt wordt het ineens stil en hoor je pas 5 a 10 minuten na afloop wat het geworden is. Het wekt nogal de indruk dat de betreffende redacteur meer bezig is met het genieten van de sport dan met het doen van zijn werk.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:02:17 #244
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214602498
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:01 schreef beantherio het volgende:
Een andere klacht: de liveblog op de website is shit. Zodra een finale met Nederlanders een ontknoping bereikt wordt het ineens stil en hoor je pas 5 a 10 minuten na afloop wat het geworden is. Het wekt nogal de indruk dat de betreffende redacteur meer bezig is met het genieten van de sport dan met het doen van zijn werk.
Dat ligt aan de verversing die niet altijd meeloopt. Als je dan 20 minuten later kijkt zie je dat er die minuten wel is gepost.
pi_214602500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:01 schreef beantherio het volgende:
Eens die zit gewoon tv te kijken
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:03:42 #246
38114 beantherio
pi_214602536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:02 schreef Szura het volgende:

[..]
Dat ligt aan de verversing die niet altijd meeloopt. Als je dan 20 minuten later kijkt zie je dat er die minuten wel is gepost.
Ik heb de indruk dat ze dan handmatig de tijd aanpassen ofzo. Of het moet de verversing binnen de interne systemen van de NOS zijn want wat ik ook doe ik krijg de berichten veel later pas op het scherm. Gedurende een wedstrijd zie je vaak wel regelmatig updates.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:04:53 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214602559
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:03 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat ze dan handmatig de tijd aanpassen ofzo. Of het moet de verversing binnen de interne systemen van de NOS zijn want wat ik ook doe ik krijg de berichten veel later pas op het scherm. En gedurende een wedstrijd zie je vaak wel regelmatig updates.
Ja strontvervelend, heb ik ook als ik daar een debat wil volgen via liveblog. Zelfs verversen helpt niet.
pi_214602621
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 20:21 schreef Redefine het volgende:

[..]
Céline van Gerner. Is overigens bij elke zender, dat ze extreem pro Biles zijn.
Storend
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:20:04 #249
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_214602897
Een positief punt van de NOS is de livestream met een lijst van momenten waardoor je makkelijk terug kan navigeren wat je hebt gemist. Dat is bij HBO Max een gemis.

Verder heb ik weinig last van de NOS vanwege het betere alternatief. :+
Géén kloon van tvlxd!
pi_214613809
Polen-VS in het volleybal ertussen gooien is wel ontzettend random :D
pi_214613837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:20 schreef Montov het volgende:
Een positief punt van de NOS is de livestream met een lijst van momenten waardoor je makkelijk terug kan navigeren wat je hebt gemist. Dat is bij HBO Max een gemis.

Ik vind dat soort dingen juist een groot minpunt. Als ik bijvoorbeeld een wielerkoers of een teamsportwedstrijd terugkijk wil ik niet weten of er 1 of 10 momenten zijn aangezien dat al een groot deel van het verloop van een wedstrijd verraad.
pi_214614194
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:20 schreef Montov het volgende:

Sommige streams op HBO hebben dat wel. En dan verschilt het weer of het alleen aangeeft wanneer een helft begint of dat ze ieder doelpunt aangeven. Ik gebruik het ook alleen maar als ik iets na afloop terug wil kijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door kilon op 07-08-2024 18:29:03 ]
  woensdag 7 augustus 2024 @ 18:25:37 #253
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_214614594
ES1 ceremonie Bouwmeester live
NOS: herhaling interview Bouwmeester
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_214614872
Goed ik kijk veel via Eurosport of online via HBO maar voor mijn gevoel is het oeverloos voor- en nabeschouwen een stuk minder deze spelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:25 schreef wdn het volgende:
ES1 ceremonie Bouwmeester live
NOS: herhaling interview Bouwmeester
Mag NOS dat niet live uitzenden? Anders onbegrijpelijk.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 18:58:14 #255
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_214615122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Goed ik kijk veel via Eurosport of online via HBO maar voor mijn gevoel is het oeverloos voor- en nabeschouwen een stuk minder deze spelen.
[..]
Mag NOS dat niet live uitzenden? Anders onbegrijpelijk.
Ik zou het niet weten

Wat ik heb gehoord is dat de NOS een x aantal uren live mag uitzenden en dat de rest pas na een bepaalde tijd uitgezonden mag worden. Maar ik weet niet of dat incl. ceremonie is.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:29:02 #256
38114 beantherio
pi_214649081
Bijzonder hoe er aan alle kanten live sportfinales is maar op de NOS de presentatoren minutenlang met elkaar aan het kakelen zijn. 8)7
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:07:49 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_214652087
Daphne Schippers wordt geïnterviewd met de huldiging van Femke Bol op de achtergrond. :{ :(

vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:31:36 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214652482
Dione gaat een feestavond weer doodmaken
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:32:49 #259
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_214652493
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:31 schreef Szura het volgende:
Dione gaat een feestavond weer doodmaken
De sfeer is altijd zo ontzettend tam daar, vreselijk
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_214652589
Geen basketbal, boksen of beachvolleybal uitzenden nu. :')
#superniger2020
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:40:55 #261
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_214652624
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:38 schreef superniger het volgende:
Geen basketbal, boksen of beachvolleybal uitzenden nu. :')
De NOS is er alleen voor het vlaggetje w/
~FEYENOORD~
pi_214652635
Lekker stukje bluegrass.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:42:01 #263
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_214652641
Met dit muziekje eronder ziet de 10km er opeens heel anders uit
~FEYENOORD~
  Trouwste user 2022 zondag 11 augustus 2024 @ 10:33:09 #264
7889 tong80
Spleenheup
pi_214671835
Hassan wint goud en de NOS gaat "even" naar de reclame. :(

Trouwste user 2022 zondag 11 augustus 2024 @ 10:40:57 #265
7889 tong80
Spleenheup
pi_214672032
Op Eurosport nu Hassan in interview, op de NOS basketbal van gisteren. :{

zondag 11 augustus 2024 @ 10:41:40 #266
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_214672047
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef tong80 het volgende:
Op Eurosport nu Hassan in interview, op de NOS basketbal van gisteren. :{

Eurosport schijnt de pegels te betalen, niet zo gek dat ze daar eerst is toch?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Trouwste user 2022 zondag 11 augustus 2024 @ 10:44:42 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_214672110
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:41 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Eurosport schijnt de pegels te betalen, niet zo gek dat ze daar eerst is toch?
En de radio gewoon gelijk Jos Hermes en Ellen van Lange. Verder op alle zenders wel gewoon nog steeds beelden en interviews.

zondag 11 augustus 2024 @ 10:45:50 #268
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_214672127
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:44 schreef tong80 het volgende:

[..]
En de radio gewoon gelijk Jos Hermes en Ellen van Lange. Verder op alle zenders wel gewoon nog steeds beelden en interviews.

Oh ja, ze kunnen er best bij blijven. Maar dat ze eerst bij ES staat is niet gek :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Trouwste user 2022 zondag 11 augustus 2024 @ 10:53:48 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_214672265
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:45 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Oh ja, ze kunnen er best bij blijven. Maar dat ze eerst bij ES staat is niet gek :P
Het gaat niet alleen om het interview. Ze schakelen bijna gelijk over naar reclame.

Moderator zondag 11 augustus 2024 @ 10:55:47 #270
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214672306
Nog meer reclame. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 11 augustus 2024 @ 15:56:21 #271
38114 beantherio
pi_214677670
Ik wil mijn excuses aanbieden aan de NOS. Ik had niet begrepen dat ze sommige sporten niet live mogen uitzenden vanwege het niet hebben van de rechten daarvoor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 augustus 2024 @ 15:57:01 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214677686
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:56 schreef beantherio het volgende:
Ik wil mijn excuses aanbieden aan de NOS. Ik had niet begrepen dat ze sommige sporten niet live mogen uitzenden vanwege het niet hebben van de rechten daarvoor.
Volgens mij is alles minimaal één keer live geweest
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 11 augustus 2024 @ 15:58:29 #273
38114 beantherio
pi_214677711
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Volgens mij is alles minimaal één keer live geweest
Ik heb er wel eens over geklaagd dus dat was misschien niet helemaal terecht.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:16:37 #274
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_214677889
gvd nu moet ik joep schreuder aanhoren
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 augustus 2024 @ 16:19:02 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214677918
Voetbal voorbeschouwen, dit eindigt wel weer mooi op z'n NOS. Tyf op man.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214677973
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:19 schreef Nattekat het volgende:
Voetbal voorbeschouwen, dit eindigt wel weer mooi op z'n NOS. Tyf op man.
Kut Ajax.
pi_214678132
Ik vind het prima dat voetbal weer begint en ga straks lekker de samenvattingen kijken, maar ze hoeven de Spelen daar nog even niet voor te onderbreken.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:36:38 #278
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214678158
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:35 schreef kilon het volgende:
Ik vind het prima dat voetbal weer begint en ga straks lekker de samenvattingen kijken, maar ze hoeven de Spelen daar nog even niet voor te onderbreken.
Volgens mij zijn ze dat contractueel verplicht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 augustus 2024 @ 16:38:57 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214678185
Basketbal is zeker een sport die niet live uitgezonden mag worden
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214678206
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Dat zou best kunnen, deze klacht heb ik eerder gelezen ergens.
  Redactie Sport zondag 11 augustus 2024 @ 16:42:22 #281
451829 crew  H.Vviv
pi_214678236
Basketball mag in principe worden uitgezonden.

quote:
Daarnaast heeft voor de sporten sportklimmen, skateboarden, golfsurfen en golfen alleen Discovery de liverechten in dit land. De NOS mag die sporten na afloop in samenvatting uitzenden
  Redactie Sport zondag 11 augustus 2024 @ 16:49:41 #282
pi_214678337
NOS krijgt een 6 voor mij voor deze Spelen, en dan in de eerste week een 7 en de tweede week een 5. Mijn grootste klacht was deze keer echt teveel reclame, want door verplichte reclameblokjes werden steeds maar weer belangrijke momenten gemist. En dat het per se om 22.30 afgelopen moest zijn om zo snel mogelijk naar Dione te kunnen.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:58:07 #283
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214678441
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
NOS krijgt een 6 voor mij voor deze Spelen, en dan in de eerste week een 7 en de tweede week een 5. Mijn grootste klacht was deze keer echt teveel reclame, want door verplichte reclameblokjes werden steeds maar weer belangrijke momenten gemist. En dat het per se om 22.30 afgelopen moest zijn om zo snel mogelijk naar Dione te kunnen.
Eens. Wel een stuk beter dan voorgaande spelen door het ontbreken van studioanalyses. Daarom ook net zoals jou minder tevreden over de tweede week, omdat ze toen opeens wel gingen babbelen bij het atletiek en nog veel ook. Wat betreft de reclame vond ik het vooral storend dat je heel goed kon merken dat ze naar de reclame moesten. Sporten werden afgekapt of bewust (nog) niet uitgezonden omdat de volgende sport die ze wilden uitzenden over 15 minuten begon. Dan knalden ze er maar een herhaling en/of interview tussendoor om daarna naar re reclame te gaan.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:59:04 #284
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214678461
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat ze die graag straks niet geheel willen uitzenden als de andere herhaalde finales zijn afgelopen. Ze moeten tot zes uur nog de tijd volmaken.
pi_214678479
Persoonlijk ben ik erg blij met de NOS, ze krijgen van mij een dikke 8 deze spelen.
pi_214678498
edit
  zondag 11 augustus 2024 @ 17:09:02 #287
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214678632
Het zou verder ook wel schelen als ze mensen op de juiste plek zetten. Suze van Kleef vond ik vaak wel prima als sidekick aan tafel of als ze op een andere manier wat achtergrondverhalen kon geven. Maar presenteren van een autocue kan ze echt totaal niet. Dat is ook niet heel eenvoudig, maar zet daar iemand neer die daar wat natuurlijker in is. Idem voor Dione de Graag die kan dat soort presentaties juist wel heel goed, maar voor het avondprogramma is ze maar matig geschikt.
pi_214678704
Bijna geen analyses in de studio was top, eindelijk deden ze dat niet meer. Bij het zeilen was geen ramp, daar voegde het wel wat toe. Normaal gesproken deden ze het bijvoorbeeld ook bij elke hockeywedstrijd etc.
  zondag 11 augustus 2024 @ 17:20:15 #289
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214678786
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:14 schreef Em31 het volgende:
Bijna geen analyses in de studio was top, eindelijk deden ze dat niet meer. Bij het zeilen was geen ramp, daar voegde het wel wat toe. Normaal gesproken deden ze het bijvoorbeeld ook bij elke hockeywedstrijd etc.
Bij het zwemmen meestal ook heel uitgebreid. Nu niet. Als was zwemmen sowieso al nauwelijks live. Dat vindt Grueter leuk, lol.
pi_214679902
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:59 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Persoonlijk ben ik erg blij met de NOS, ze krijgen van mij een dikke 8 deze spelen.
Ze deden het beter dan vorige spelen vond ik ook wel ja. Een 8 lijkt me wel wat te hoog. 6.5 ofzo. Geregeld reclameblokken op ongelukkige momenten of te laat switchen, maar wel minder studiowerk en herhaling en meer sport.
pi_214681035
Op zich vind ik dat de NOS het dit keer redelijk gedaan heeft, gezien de beperkte rechten en mogelijkheden die ze hebben. Reclameblokken moeten helaas wel vanwege de financiering en uitzenden op twee netten is ook niet altijd mogelijk, hoewel soms blijkbaar wel. De reclameblokken zijn vaak wel op vervelende momenten. Ook jammer dat er meestal direct na de wedstrijd wordt weggeschakeld voor een reclameblok, een analyse of een interview, en dat je niet de mogelijkheid krijgt nog even na te genieten van de afloop.

Die analyses zijn wel een stuk minder geworden, dus ze hebben wel geluisterd naar die kritiek over Sedoc en co. Dat lijkt me wel een goed iets. Die interviews met Jan en allemaal zijn nog steeds vrij irritant.

Ik vind de focus op Nederlanders wel erg overdadig. Ook vind ik het jammer dat "live sport" blijkbaar geen belangrijk punt is voor de NOS. De NOS gaat na een race van een Nederlander rustig bij de atletiekbaan weg om dat dan nog 20 minuten te analyseren, een reclameblok te doen en twee herhalingen in te starten, voordat ze weer terugkomen bij de atletiekbaan voor de volgende race van een Nederlander.

Gezien het karakter van de omroep is het ergens wel logisch dat er op Nederland wordt gefocust, maar ik geniet persoonlijk meer van avondvullende programmeringen met bijv. de landenwedstrijden bij het turnen, zwemfinales en atletiekfinales. Ik denk nog steeds dat de NOS dat vermoedelijk liever niet wil, omdat het moeilijker is om één nummer te onderbreken voor reclame, dan wanneer je constant switcht tussen verschillende sporten of onderdelen. Sporza en de BBC doen dat een stuk beter, maar daar zijn volgens mij ook geen reclameblokken; en de Britten hebben natuurlijk overal wel een atleet en de Belgen juist een stuk minder, dus die hebben dan weer een andere focus. Desondanks zijn er maar weinig avonden geweest dat alle atletiekfinales in beeld waren op de NOS, en zelfs de basketbalfinales brachten ze niet live. Zo was er vanmiddag een herhaling van het volleybal en handbal ipv de laatste grote finale, namelijk het basketbal bij de vrouwen. Dat vind ik toch wel echt een enorm probleem van de NOS.
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')