Nou ja, dat de NOS ervoor kiest om veel te lullen en te herhalen is inmiddels wel bekend. Ze kiezen voor die stijl en dat hebben we te accepteren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:20 schreef kilon het volgende:
Ach ja die ene ochtend per 4 jaar dat ze andere sport samenvattend (20 seconden) laten zien omdat er nog niet genoeg Nederlanders zijn geweest om te herhalen.
Treurig.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:49 schreef Szura het volgende:
Lekker reclame en te laat terug bij het hockey, mongolen. Ziedend.
En dan twee doelpunten missenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:49 schreef Szura het volgende:
Lekker reclame en te laat terug bij het hockey, mongolen. Ziedend.
Ze hebben geen idee wat ze anders tussen het fietsen moeten proppenquote:
Dat, en er zijn natuurlijk mensen die thuiskomen na een dagje op stap te zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze hebben geen idee wat ze anders tussen het fietsen moeten proppen
Dan krijgen we ongetwijfeld de ONVERMIJDELIJKE studioshow met Robin van Galenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:44 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat, en er zijn natuurlijk mensen die thuiskomen na een dagje op stap te zijn geweest.
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen in het 'gat' tussen de tijdrit en de hockey vrouwen.
Eerlijk is eerlijk, nu is er niet heel veel boeiende sport voor de gemiddelde Nederlander. En je moet natuurlijk ook ergens heen waar een commentator zit (of vanuit Hilversum iets enigszins nuttigs kan toevoegen)quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:21 schreef Ambrosius het volgende:
Overal live sport, maar bij de NOS weer terugblikken.
Dan gooi je gewoon een stream online van live sport, desnoods zonder commentaar. Ze hebben die rechten gewoon. Maar de NOS blijft zich liever belachelijk maken...quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:26 schreef kilon het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, nu is er niet heel veel boeiende sport voor de gemiddelde Nederlander. En je moet natuurlijk ook ergens heen waar een commentator zit (of vanuit Hilversum iets enigszins nuttigs kan toevoegen)
Ja. Plus dat ze voor veel sporten geen rechten zullen hebben. Dus dat kunnen ze dan ook niet uitzenden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:26 schreef kilon het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, nu is er niet heel veel boeiende sport voor de gemiddelde Nederlander. En je moet natuurlijk ook ergens heen waar een commentator zit (of vanuit Hilversum iets enigszins nuttigs kan toevoegen)
Op NPO1 ga je natuurlijk geen willekeurige sport uitzenden zonder commentaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:29 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dan gooi je gewoon een stream online van live sport, desnoods zonder commentaar. Ze hebben die rechten gewoon. Maar de NOS blijft zich liever belachelijk maken...
Daarom zei ik ook stream.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:31 schreef kilon het volgende:
[..]
Op NPO1 ga je natuurlijk geen willekeurige sport uitzenden zonder commentaar.
Dat is natuurlijk geen keuze van de NOS maar een eis van de NPO.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ook nog een journaal random tussendoor tussen twee reclameblokken.
Zendt desnoods het podium van het tijdrijden uit, die gasten zitten er nog.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:26 schreef kilon het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk weet je dat op voorhand.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:39 schreef kilon het volgende:
We vergeten wel eens dat NOS niet voor ons als sportfanaten is.
Ik vind NOS net zo kut als iedereen hier, maar wij zijn ook niet de doelgroep.
Ook dat is wel een beetje een standaard riedeltje. Kijk maar eens naar alle ons omringende landen. Overal is gewoon live sport te zien (ook als er toevallig geen vlaggetje meer meestrijdt). De doelgroep is daar natuurlijk niet heel anders.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:39 schreef kilon het volgende:
prof ir mr dr Sedoc staat al te wachten in de coulissenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:48 schreef Szura het volgende:
Wel prima dat er vooralsnog weinig analyse in de studio is, benieuwd hoeveel dagen dat duurt
Als de atletiek begint gaat de studio los.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:48 schreef Szura het volgende:
Wel prima dat er vooralsnog weinig analyse in de studio is, benieuwd hoeveel dagen dat duurt
Drs. Kenkhuis mocht vandaag nog even in de wachtkamer blijven?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:00 schreef kilon het volgende:
[..]
prof ir mr dr Sedoc staat al te wachten in de coulissen
Moet je nagaan dat je vroeger naar de tv moest lopen. Niet te doen.quote:
Vroeger had je maar 1 zender.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat je vroeger naar de tv moest lopen. Niet te doen.
Helemaal vroeger 0.quote:
Dan moest je wachten op de postduif om te horen of er goud was gehaald. Als ze vierde werden at je duif voor het diner.quote:
Dit was een pluspunt ja en een duidelijk verschil met vorige Spelenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:48 schreef Szura het volgende:
Zeker. Maar ik verwacht dat ze dat de komende dagen wel gaan doen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:48 schreef Szura het volgende:
Dat klopt ook wel ja. Ik ga me waarschijnlijk zo kapot ergeren dat de NOS na beachvolleybal alles van de ochtend gaat zitten herhalen, maar de meeste mensen zitten niet heen en weer te klikken via streams natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:39 schreef kilon het volgende:
We vergeten wel eens dat NOS niet voor ons als sportfanaten is.
Ze wachten zeker op het mountainbiken om 14:00?quote:Op zondag 28 juli 2024 13:19 schreef Em31 het volgende:
Oké ik erger me vandaag alweer kapot. Nu zitten we ineens naar een herhaling van basketbal Griekenland - Canada te kijken?![]()
En net zo’n veel te lang filmpje van het surfen gisteren.
quote:Ever wish you could watch a basketball game with me?
No?
Oh, well, anyway here’s how I reacted in real-time to the squeaky bum 4th quarter of the Canada x Greece game last night. It was a doozy of a finish. 😬
Ik probeer me zoveel mogelijk in te houden qua zappen. Maar lukt soms niet......quote:Op zondag 28 juli 2024 09:22 schreef kilon het volgende:
Dan kunnen ze meteen naar Van de Velde. Boogschieten zullen ze dan 'live' daarna uitzenden.
Ik ga vandaag proberen alleen bij zwemmen en misschien mountainbike naar nos te kijken. Voor de rest weet je toch niet waar je aan toe bent.
Schandaligquote:Op zondag 28 juli 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
En dan op 3 nog niet eens begonnen zijn
We schakelen nu over naar de paralympische spelen op NPO-3. Hockey is voetballen met een (s)tokkie. Maar dit gaat wel ver.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ze mogen maar een beperkt aantal uur uitzenden met hun sublicentie. Dan ga je dit toch niet doenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:29 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dan gooi je gewoon een stream online van live sport, desnoods zonder commentaar. Ze hebben die rechten gewoon. Maar de NOS blijft zich liever belachelijk maken...
Dat was wel heel matig jaquote:Op zondag 28 juli 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
Tsja, daar gaat het al fout. Ze kopen zélf letterlijk de meest treurige sublicentie die er is als je het vergelijkt met andere publieke omroepen. Het is niet zo dat dit het enige is dat je af kunt nemen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze mogen maar een beperkt aantal uur uitzenden met hun sublicentie.
Haha, nee. Maar blijf vooral jezelf compleet voor lul zettenquote:Op zondag 28 juli 2024 20:27 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Tsja, daar gaat het al fout. Ze kopen zélf letterlijk de meest treurige sublicentie die er is als je het vergelijkt met andere publieke omroepen. Het is niet zo dat dit het enige is dat je af kunt nemen.
Heb je gekeken naar wat de publieke omroepen in België, Duitsland, UK, enz doen? Stuk voor stuk betere sublicenties via Discovery verkregen. En de NOS mag dus gewoon 220 uur live sport uitzenden: https://over.nos.nl/wp-co(...)omer-2024-3-juni.pdf. Daar gaan ze bij lange na niet aan komen zoals ze het tot nu toe invullen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha, nee. Maar blijf vooral jezelf compleet voor lul zetten.
Ik ben heel benieuwd naar de betere sublicentiesquote:Op zondag 28 juli 2024 20:43 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Heb je gekeken naar wat de publieke omroepen in België, Duitsland, UK, enz doen? Stuk voor stuk betere sublicenties via Discovery verkregen. En de NOS mag dus gewoon 220 uur live sport uitzenden: https://over.nos.nl/wp-co(...)omer-2024-3-juni.pdf. Daar gaan ze bij lange na niet aan komen zoals ze het tot nu toe invullen.
Lachwekkend zo'n omroep! Gooi op zijn minst een stream online om aan je totale aantal uren live sport te komen. Zo moeilijk is het allemaal niet...
België, UK, Duitsland komen hier allemaal langs: OS / Waar te kijken?.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de betere sublicenties.
Ze hebben allemaal dezelfde sublicentie want EBU. Waar de maar twee live sporten tegelijk restrictie vandaan komt is een betere vraag.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:03 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
België, UK, Duitsland komen hier allemaal langs: OS / Waar te kijken?.
Het is wel wat naïef om te denken dat het beperkte programma van de NOS puur in de sublicentie zit. Met 220 uur live sport over, laten we zeggen, 15 en een halve dag, kun je vrijwel de hele dag live zijn, op zijn minst online.
Oh ja, daarom zijn er in Duitsland tot tien gelijktijdige livestreams online, in België vier (drie naast de tv-uitzending), en in het UK altijd op zijn minst één andere livestream dan de tv-uitzending. Het is dan wel via de EBU verlopen, maar verschillen tussen wat er per land mag worden uitgezonden zijn er zeker wel.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal dezelfde sublicentie want EBU. Waar de maar twee live sporten tegelijk restrictie vandaan komt is een betere vraag.
De BBC heeft dezelfde licentie maar dan met 500 uur, maar mag ook maar twee sporten tegelijk uitzenden. En ook daar regent het klachten. Als je dan toch zo boos wil zijn kun je dat beter zijn op partijen als WNB.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:16 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Oh ja, daarom zijn er in Duitsland tot tien gelijktijdige livestreams online, in België vier (drie naast de tv-uitzending), en in het UK altijd op zijn minst één andere livestream dan de tv-uitzending. Het is dan wel via de EBU verlopen, maar verschillen tussen wat er per land mag worden uitgezonden zijn er zeker wel.
Da_Sandman blijft eeuwig en altijd de NOS verdedigen. Is al jaren zo.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:43 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Heb je gekeken naar wat de publieke omroepen in België, Duitsland, UK, enz doen? Stuk voor stuk betere sublicenties via Discovery verkregen. En de NOS mag dus gewoon 220 uur live sport uitzenden: https://over.nos.nl/wp-co(...)omer-2024-3-juni.pdf. Daar gaan ze bij lange na niet aan komen zoals ze het tot nu toe invullen.
Lachwekkend zo'n omroep. Gooi op zijn minst een stream online om aan je totale aantal uren live sport te komen. Zo moeilijk is het allemaal niet...
Ja ok, maar of het nu dezelfde sublicentie is met andere voorwaarden, of dat het daadwerkelijk verschillende sublicenties zijn, doet er eigenlijk niets toe. Als je naar België (totaal vier livestreams), Duitsland (totaal tien livestreams) en het VK (in tegenstelling tot de NOS altijd één extra livestream) kijkt, is er in ieder geval genoeg mogelijk, ook met een partij als WNB. De NOS lijkt gewoon voor de cheap-ass optie te zijn gegaan.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De BBC heeft dezelfde licentie maar dan met 500 uur, maar mag ook maar twee sporten tegelijk uitzenden.
Ik veronderstel dat het er wel mee te maken heeft ja en dat lijkt me nog steeds zo en daarbij maakt de NOS al jaren keuzes die de liefhebbers van domweg hele dagen sport kijken niet kunnen waarderen. Dat die nog steeds op de NOS afstemmen is me een groot raadsel. Waarschijnlijk om lekker pedant af te kunnen geven op. Ieder zijn plezier natuurlijk, maar als je dan zo graag domweg hele dagen sport kijkt wees dan geen krent en schaf voor een maandje HBO Max aan.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:08 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ja ok, maar of het nu dezelfde sublicentie is met andere voorwaarden, of dat het daadwerkelijk verschillende sublicenties zijn, doet er eigenlijk niets toe. Als je naar België (totaal vier livestreams), Duitsland (totaal tien livestreams) en het VK (in tegenstelling tot de NOS altijd één extra livestream) kijkt, is er in ieder geval genoeg mogelijk, ook met een partij als WNB. De NOS lijkt gewoon voor de cheap-ass optie te zijn gegaan.
Maar hier ging de discussie toch ook helemaal niet om? De discussie bij de NOS is eigenlijk al jaren hetzelfde (ook bij andere sportrechten): ze gebruiken de rechten die ze hebben niet volledig, bij lange na niet zelfs. Jij stelde dat ze vanwege de sublicentie niet meer live uit kunnen zenden. Maar met de 220 uur aan live sport die ze mogen uitzenden, mogen ze per dag zo'n 14 uur live uitzenden. Daar komen ze echt bij lange na niet aan, ook niet online. Dus de sublicentie is het probleem helemaal niet.
Hoe het ook zij, wederom een wanprestatie van de NOS, zoals net ook weer mooi duidelijk werd bij het hockey...
Dit snap ik ook niet, idd. Waarom over iets klagen waar je niet (meer) van afhankelijk bent?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat die nog steeds op de NOS afstemmen is me een groot raadsel.
En jij bentquote:Op zondag 28 juli 2024 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Da_Sandman blijft eeuwig en altijd de NOS verdedigen. Is al jaren zo.
En van het hockey, waar veel mensen naar kijken, dan niet even het restant online uitzenden (terwijl je nota bene die rechten hebt!)quote:Op zondag 28 juli 2024 22:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima keuze trouwens om hockey voor handbal te verruilen. Overal wat van meepikken.
kale kanoquote:Op zondag 28 juli 2024 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Inge de Bruijn met haar kale kano aan tafel
Omdat daar dus het zwemmen bezig was. Zo ingewikkeld is het nu ook niet he, die pot was verder al lang en breed gespeeld.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:28 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En van het hockey, waar veel mensen naar kijken, dan niet even het restant online uitzenden (terwijl je nota bene die rechten hebt!)
Ik zag op X iemand Dione verwijten dat ze te kritisch wasquote:Op zondag 28 juli 2024 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga Dione toch maar een kans geven ondanks alles, ouwejongenskrentenbroodHumberto trek ik nog minder
Wow, die heeft zelfs haar cornflakes nog nooit streng toegesprokenquote:Op zondag 28 juli 2024 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zag op X iemand Dione verwijten dat ze te kritisch was.
Watquote:Op zondag 28 juli 2024 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zag op X iemand Dione verwijten dat ze te kritisch was.
Zwemmen inderdaad, wat al op vier andere in NL te ontvangen zenders te zien was en waar toen nog geen Nederlands vlaggetje (het enige wat telt voor de NOS) actief was.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat daar dus het zwemmen bezig was. Zo ingewikkeld is het nu ook niet he, die pot was verder al lang en breed gespeeld.
Precies, het is nooit goed.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:33 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Zwemmen inderdaad, wat al op vier andere in NL te ontvangen zenders te zien was en waar toen nog geen Nederlands vlaggetje (het enige wat telt voor de NOS) actief was.
Ik vind de toon van Humberto heel vervelend, te popiejopie, nog even los van de gasten die inderdaad ook vaak niets met de sport hebben...quote:Op zondag 28 juli 2024 22:38 schreef RipCity het volgende:
Die kwijlebal en domien verschuuren. 2 gasten die NIKS weten van sport
Is humberto leuker programma dan Studio Olympisch?
Humberto is van het type dat het vooral om Humberto moet draaienquote:Op zondag 28 juli 2024 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind de toon van Humberto heel vervelend, te popiejopie, nog even los van de gasten die inderdaad ook vaak niets met de sport hebben...
Dat doet de NOS dan weer beter, ondanks Dione
De NOS is dol op tranen. En dat weet Dione heel goed te bespelen. Daar waar typisch als Smeets er gewoon vol en cynisch ingingen is Dione meer het moederlijke type, die tussen de regels door zegt 'je mag best huilen hoor.'quote:Op zondag 28 juli 2024 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Arme Puck
"Het was toch een beetje moeilijk om terug te kijken he?" aldus Dione
Dan verkiezen ze eens, meer dan terecht, livesport boven een (al leng gespeelde) poulewedstrijd, is het weer niet goedquote:Op zondag 28 juli 2024 22:33 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Zwemmen inderdaad, wat al op vier andere in NL te ontvangen zenders te zien was en waar toen nog geen Nederlands vlaggetje (het enige wat telt voor de NOS) actief was.
Ja merk ik ook idd. Alsof elk onderwerp vol moet zitten met 3 grappen en om de zoveel zinnen even gelachen moet worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind de toon van Humberto heel vervelend, te popiejopie, nog even los van de gasten die inderdaad ook vaak niets met de sport hebben...
Dat doet de NOS dan weer beter, ondanks Dione
Nou ja, het gaat me niet om het zwemmen an sich natuurlijk. Iedereen heeft immers andere voorkeuren. Maar gooi het restant van het hockey dan ook gewoon online. De rest van Europa heeft een sublicentie waarmee dat gewoon kan, maar voor de NOS blijft het allemaal maar lastig. Het is 2024 en je hebt gewoon een website en een app, die daar bij uitstek voor geschikt zijn. Maar als je de schraalste sublicentie afneemt, wordt het blijkbaar een moeilijk verhaal.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan verkiezen ze eens, meer dan terecht, livesport boven een (al leng gespeelde) poulewedstrijd, is het weer niet goed
Eens dat ze een duurdere sublicentie moeten kopen als je jezelf serieus neemt als zender, maar ze konden het hockey dus niet uitzenden met al handbal op tv en zwemmen op de stream..quote:Op zondag 28 juli 2024 23:14 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat me niet om het zwemmen an sich natuurlijk. Iedereen heeft immers andere voorkeuren. Maar gooi het restant van het hockey dan ook gewoon online. De rest van Europa heeft een sublicentie waarmee dat gewoon kan, maar voor de NOS blijft het allemaal maar lastig. Het is 2024 en je hebt gewoon een website en een app, die daar bij uitstek voor geschikt zijn. Maar als je de schraalste sublicentie afneemt, wordt het blijkbaar een moeilijk verhaal.
Kan je meteen House of the Dragon bingen.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:51 schreef geitenbrei het volgende:
Ik heb een start-abonnementje van HBO-max genomen voor ¤5,99. Daar kun je live alle sporten van de spelen zien als ik het goed begrijp. Tot nu toe heb ik er alles wat ik wilde zien, gevonden. Ik zoek er juist als hetgeen ik wil zien niet op tv is.
Ga hem direct weer opzeggen, zit een maand opzegtermijn aan vast. Maar voor die twee weken zijn dit de kosten niet.
Humberto en Frank Evenblij hebben wel een vermakelijke chemie.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:38 schreef RipCity het volgende:
Ik snap idd niets van het feit dat Domien daar is. Die heeft volgens mij ook niks met sportquote:Op zondag 28 juli 2024 22:38 schreef RipCity het volgende:
Ja niet waar dus, de grote BBC had dat ook niet gekund.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:14 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat me niet om het zwemmen an sich natuurlijk. Iedereen heeft immers andere voorkeuren. Maar gooi het restant van het hockey dan ook gewoon online. De rest van Europa heeft een sublicentie waarmee dat gewoon kan, maar voor de NOS blijft het allemaal maar lastig. Het is 2024 en je hebt gewoon een website en een app, die daar bij uitstek voor geschikt zijn. Maar als je de schraalste sublicentie afneemt, wordt het blijkbaar een moeilijk verhaal.
Jaquote:Op maandag 29 juli 2024 10:19 schreef AgnesGru het volgende:
Volgens mij gaat er iets niet goed met de NOS stream. Eerst geen geluid meer bij volleybal en nu ook geen beeld meer. Herkenbaar?
Die maken in ieder geval volledig gebruik van hun extra livestream. Bij de NOS mag het zowat in de krant als ze die extra livestream erbij zetten, zelfs als ze lekker aan het herhalen zijn (en er dus ruimte genoeg is om nog steeds onder die 220 uur live sport te blijven). Maar laten we de lat lekker laag blijven leggen.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja niet waar dus, de grote BBC had dat ook niet gekund.
Ja dat zal allemaal best maar ze kunnen dus net als de NOS niet drie sporten tegelijk uitzenden dus ook in het zo geroemde buitenland blijkt het allemaal lastig en moeilijk. Gras, groener. Kijk gewoon HBO joh.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:20 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Die maken in ieder geval volledig gebruik van hun extra livestream. Bij de NOS mag het zowat in de krant als ze die extra livestream erbij zetten, zelfs als ze lekker aan het herhalen zijn. Maar laten we de lat lekker laag blijven leggen.
Vooral steeds het op een na slechtste alternatief na de NOS eruit blijven pakken.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal best maar ze kunnen dus net als de NOS niet drie sporten tegelijk uitzenden dus ook in het zo geroemde buitenland blijkt het allemaal lastig en moeilijk. Gras, groener. Kijk gewoon HBO joh.
Vooral blijven azijnzeikenquote:Op maandag 29 juli 2024 10:27 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Vooral steeds het op een na slechtste alternatief na de NOS eruit pakken.
Hij loopt ook steeds vastquote:
Volgende spelen is dit geen probleem meer.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:14 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Hoe zit het dan ook alweer met de rechten?quote:Op maandag 29 juli 2024 16:44 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Volgende spelen is dit geen probleem meer.
Eeuwige zeikerd Tina N, niet gelezenquote:Op maandag 29 juli 2024 17:15 schreef RipCity het volgende:
Tv kijkers storen zich aan NOS: het is een giga zooitje
https://www.telegraaf.nl/(...)-is-een-giga-zooitje
https://archive.ph/XXf7X
In welke wereld is HBO, waar je letterlijk alles waar beelden van zijn live kunt zien, het op één na slechtste alternatief?quote:Op maandag 29 juli 2024 10:27 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Vooral steeds het op een na slechtste alternatief na de NOS eruit blijven pakken.
Je zou maar klagen over NOS. Dat doet niemand.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:15 schreef RipCity het volgende:
Hij had het over de BBC, op de laatste zin na.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In welke wereld is HBO, waar je letterlijk alles waar beelden van zijn live kunt zien, het op één na slechtste alternatief?
Excuusquote:Op maandag 29 juli 2024 17:26 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Hij had het over de BBC, op de laatste zin na.
"Dagelijks zenden we zo'n dertien uur live sport uit, veelal op NPO1."quote:Op maandag 29 juli 2024 17:15 schreef RipCity het volgende:
Eén van mijn grootste irritaties tegenwoordig nieuws maken op basis van wat random X gebruikers.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:15 schreef RipCity het volgende:
Henk Grol liet zich weer eens gaan?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Het judocommentaar van zojuist was extreem genant.
Sjoerd die bij het strandvolleybal de wedstrijd van oranje moet aankondigen. 'Nu naar het volleyballen met Nederland tegen uh, eh, ahum uh, even denken. Oh ja Chili. Ik zat nog met Italië in m'n hoofd.' Dat is het enige dat ie moet doen. Een wedstrijd aankondigen. En dan hakkelen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:08 schreef Mani89 het volgende:
Tering deze presentatrice is echt bizar slecht, staat gewoon hakkelend woord voor woord statisch een teleprompter af te lezen. Hoe is die door de screentest gekomen.
Ik ben altijd wel kritisch op de NOS, maar de laatste dagen is het stukken beter in orde. Ze kunnen zelfs zowaar slim schakelen. Grootste verschil is inderdaad wel het schrappen van de analisten in de studio. Al vrees ik dat bij atletiek Sedoc nog wel laten aanschuiven.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:10 schreef Remco het volgende:
Zegt wel iets dat er al 2 dagen nauwelijks gepost is in dit topic.
Gaat echt prima, wat iemand in een ander topic al zei, ze hebben echt gekozen voor analyse en voorbeschouwing op locatie dat scheelt enorm.
Vooral heel vreemd (en slecht) dat ze niet live naar atletiek gingen in het begin. Zeker met de estafetteploeg. Als er dan andere sport is die je moet laten zien ok, maar om dan juist te gaan herhalen en met Sedoc te gaan babbelen is vrij achterlijk. Mede daardoor hebben ze eigenlijk de hele avond achter de feiten aangelopen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:25 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond is het weer als vanouds: in de afgelopen 2,5 uur een stuk of 10 potjes BMX live, verder alleen herhalingen en niet live. Het is niet dat er geen andere sport bezig was.
Ik denk dat dat niet alleen zo lijkt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 23:11 schreef Redefine het volgende:
Lijkt wel alsof er kortsluiting ontstaat in de hoofde van de regisseurs zodra er echt veel tegelijkertijd is. Als het niet super druk is gaat het wel, maar zodra er veel is weten ze opeens niet meer wat te doen.
Misschien dat ze een oude regiseur van stal hebben gehaald oid? Het was echt dramatisch en dat terwijl het de afgelopen dagen best goed ging imho.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:25 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond is het weer als vanouds: in de afgelopen 2,5 uur een stuk of 10 potjes BMX live, verder alleen herhalingen en niet live. Het is niet dat er geen andere sport bezig was.
Gezien het filmpje in het zeiltopic is dat gewoon Astridquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien dat ze een oude regiseur van stal hebben gehaald oid? Het was echt dramatisch en dat terwijl het de afgelopen dagen best goed ging imho.
Klopt maar de regisseur bepaald niet welke sport er wordt gekozen dat doet de (eind)redacteur.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 03:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gezien het filmpje in het zeiltopic is dat gewoon Astrid
Het lijkt me wel eens leuk om een dagje mee te lopen en te zien wat voor belangen er nog meer meewegen bij de keuzes.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 06:36 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt maar de regisseur bepaald niet welke sport er wordt gekozen dat doet de (eind)redacteur.
Ze waren het rond de 4x400 series inderdaad even helemaal kwijt.
Denk het ook niet, want is niet de eerste keer. Het is een patroonquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet alleen zo lijkt.
Het probleem is wel dat de NOS zich heel erg ziet als dé nationale omroep op het gebied van sport en nieuws. Ze voelen dus ook heel erg die behoefte om al het nieuws over Team NL heel uitgebreid te herhalen, terwijl de meeste mensen dat natuurlijk allang online ergens gezien hebben. Eigenlijk had de NOS geen avondprogramma. Het waren herhalingen met BMX ertussendoor. Een run bij de BMX duurt maar heel kort, dus je kunt prima een ander evenement als avondprogramma hebben (ik suggereer atletiek met eventueel zwemmen ertussendoor zoals Sporza deed), en dan af en toe een run uit de BMX laten zien. Zeker als je bij de atletiek ook Nederlanders hebt (4x400, tienkamp) en bepaalde BMX-ers al heel snel kansloos waren (Jaymio Brink, Merel Smulders).quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 07:22 schreef kilon het volgende:
[..]
Het lijkt me wel eens leuk om een dagje mee te lopen en te zien wat voor belangen er nog meer meewegen bij de keuzes.
Normaal zou ik ook wel zeggen dat NOS natuurlijk rekening moet houden met werkend Nederland en alles. Maar op een vrijdagavond valt dat behoorlijk mee en hoeft er niet zoveel herhaald te worden.
Ze probeerden wel zwemfinales tussendoor te herhalen, maar daar hadden ze bijvoorbeeld live de 200 rug kunnen uitzenden, maar in plaats daarvan kozen ze voor een herhaling van de 50 vrij, waarbij ze iedereen uitgebreid gingen voorstellen. Met meer efficientie hadden ze veel meer kunnen uitzenden. Dat ze niet zoveel atletiek hadden vind ik dan weer niet zo erg. Vandaag was een sessie met alleen een finale 10km, de tienkamp en de 4x400. Die hadden ze wel meteen moeten laten zien wat mij betreft, en dan ook even de eerste serie daarna om het WR te tonen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat de NOS zich heel erg ziet als dé nationale omroep op het gebied van sport en nieuws. Ze voelen dus ook heel erg die behoefte om al het nieuws over Team NL heel uitgebreid te herhalen, terwijl de meeste mensen dat natuurlijk allang online ergens gezien hebben. Eigenlijk had de NOS geen avondprogramma. Het waren herhalingen met BMX ertussendoor. Een run bij de BMX duurt maar heel kort, dus je kunt prima een ander evenement als avondprogramma hebben (ik suggereer atletiek met eventueel zwemmen ertussendoor zoals Sporza deed), en dan af en toe een run uit de BMX laten zien. Zeker als je bij de atletiek ook Nederlanders hebt (4x400, tienkamp) en bepaalde BMX-ers al heel snel kansloos waren (Jaymio Brink, Merel Smulders).
Heeft ze enige kennis van zaken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:57 schreef Redefine het volgende:
Vanavond de 4 x 100 meter mixed estafette aldus Suze Van Kleef. Stijve hark begint alweer goed. Zet die gewoon weer ergens aan tafel, waar ze wel tot haar recht komt.
Dat is op zich goed, dat is niet zo spannend.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:57 schreef Kidjuh het volgende:
Voor het gemak maar de hockeyvrouwen uit het programma van vandaag geschrapt
Zijn die al sowieso als groepswinnaar door?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is op zich goed, dat is niet zo spannend.
Logisch ja, al gaat handbal ook nog wel om de top 2. Die wil je ook ff winnenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:02 schreef kilon het volgende:
Ze laten dan wel weer volleybal zien dat nog echt ergens om gaat boven handbal. Het moet gezegd worden.
je vraagt je idd af hoe dat soort mensen op hun plek komen met hun gezicht op tv voor de hele bevolkingquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:57 schreef Redefine het volgende:
Vanavond de 4 x 100 meter mixed estafette aldus Suze Van Kleef. Stijve hark begint alweer goed. Zet die gewoon weer ergens aan tafel, waar ze wel tot haar recht komt.
Als het op basis van onderling resultaat gaat bij gelijke stand wel. Plus Japan is heel zwak, zou een wonder zijn als ze die niet winnen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn die al sowieso als groepswinnaar door?
Een verspreking op zich is niet erg. Als dat het enige is hoor je echt niemand klagen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:57 schreef Redefine het volgende:
Klopt kan iedereen overkomen, is vaak eerder grappig dan een echt grote fout. Maar hier is het inderdaad niet de enige klacht. Autocue voorlezen op een natuurlijke manier is ook niet voor iedereen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Een verspreking op zich is niet erg. Als dat het enige is hoor je echt niemand klagen.
Zij hoort daar inderdaad totaal niet thuis. Een complete mismatch.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:57 schreef Redefine het volgende:
Oh dat hadden ze wel kunnen doen ja. Twee Nederlandse wedstrijden, daar is het toch ideaal voor bedoeld.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:23 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Zij hoort daar inderdaad totaal niet thuis. Een complete mismatch.
En waarom het handbal niet gewoon op de stream? Het blijft bizar hoe slecht ze met die extra stream omgaan. Zelfs als ze op tv veel aan het herhalen zijn, wordt die maar mondjesmaat ingezet.
Ze doen nu volleybal op de stream, dat valt me al mee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:23 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En waarom het handbal niet gewoon op de stream? Het blijft bizar hoe slecht ze met die extra stream omgaan. Zelfs als ze op tv veel aan het herhalen zijn, wordt die maar mondjesmaat ingezet.
Die tweede stream gebruiken ze heel weinig ja. En vaak nog slecht ook. Op tv doen ze het best behoorlijk (grootste klachten zijn vooral van ons die niet de doelgroep zijn). Maar online is echt een drama.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:23 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze de uren willen bewaren voor later als Atletiek volledig bezig is en de teamsporten in de beslissende fases komen maar voorlopig zijn ze vrij spaarzaam met de extra stream ja.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die tweede stream gebruiken ze heel weinig ja. En vaak nog slecht ook. Op tv doen ze het best behoorlijk (grootste klachten zijn vooral van ons die niet de doelgroep zijn). Maar online is echt een drama.
Ik heb gewoon de TV op de achtergrond aan en, vermoedelijk net als voor iedere gemiddelde kijker, stoorde het me enorm dat een leuke volleybalwedstrijd onderbroken moest worden voor een stuntelende presentatrice, reclame, en het immer voortdurende gepruts van onze judoka’s.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze doen nu volleybal op de stream, dat valt me al mee.maar wilden denk ik niet dan ook stoppen met handbal.
Maarja snap bepaalde keuzes af en toe ook totaal niet.
Maar de kosten van de stream zullen het probleem niet zijn. Plus dat ze met de extra stream geen maximaal aantal uren hebben zoals op tv. Dus er is geen reden om zuinig te zijn met de stream.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:35 schreef Jeroen1990 het volgende:
[..]
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze de uren willen bewaren voor later als Atletiek volledig bezig is en de teamsporten in de beslissende fases komen maar voorlopig zijn ze vrij spaarzaam met de extra stream ja.
Volgens mij is die 200 uur de maximum aan livesport die ze mogen uitzenden dus stream plus TV.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar de kosten van de stream zullen het probleem niet zijn. Plus dat ze met de extra stream geen maximaal aantal uren hebben zoals op tv. Dus er is geen reden om zuinig te zijn met de stream.
Daar komen ze op deze manier ook niet aan overigens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:41 schreef Jeroen1990 het volgende:
[..]
Volgens mij is die 200 uur de maximum aan livesport die ze mogen uitzenden dus stream plus TV.
Mwah met zestien dagen hebben ze rond de 12,5 uur per dag die ze mogen uitzenden. Elke dag een uur of 8-10 op tv plus 2-4 op de stream halen ze wel zou ik zeggen. Dan heb je ook nog wel wat overlap tussen wat op tv en op de extra stream word uitgezonden maar voorlopig zitten ze denk ik niet heel ver af van deze cijfers.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:48 schreef kilon het volgende:
[..]
Daar komen ze op deze manier ook niet aan overigens.
220 uur live sport. Met gisteravond maar weinig live sport en 's ochtends en 's middags wordt er toch ook veel herhaald. En de extra stream met andere live sport dan op tv blijft toch ook vrij beperkt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:51 schreef Jeroen1990 het volgende:
[..]
Mwah met zestien dagen hebben ze rond de 12,5 uur per dag die ze mogen uitzenden. Elke dag een uur of 8-10 op tv plus 2-4 op de stream halen ze wel zou ik zeggen. Dan heb je ook nog wel wat overlap tussen wat op tv en op de extra stream word uitgezonden maar voorlopig zitten ze denk ik niet heel ver af van deze cijfers.
Ik hoor net weer twee zinnen met twee fouten: kanshebbersfavorieten (?) en Florijn die haar gouden medailles mag ophalen. Dit is gewoon onkunde.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Een verspreking op zich is niet erg. Als dat het enige is hoor je echt niemand klagen.
Volgens mij zonden ze op donderdag al de Handbalsters uit via de stream maar in principe is het meer 15,5 dagen sport dan 16 ja. Desondanks is dat niet een dusdanig verschil dat je op een losse dag dat verschil echt merkt. Uiteindelijk denk ik dat ze vooraf een planning hebben gemaakt waarbij ze rekening houden dat ze ook later in het toernooi keuzes kunnen maken. Zoals vandaag denk ik dat ze vooraf afhankelijk van de resultaten gingen kiezen voor of Handbal of volleybal of Hockey. Uiteindelijk waren 2 van de 3 al door dus kiezen ze voor Volleybal en zenden ze de andere twee niet uit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:00 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
220 uur live sport. Met gisteravond maar weinig live sport en 's ochtends en 's middags wordt er toch ook veel herhaald. En de extra stream met andere live sport dan op tv blijft toch ook vrij beperkt.
Live sport begon pas op de eerste zaterdag (daarvoor geloof ik één handbalwedstrijd op de stream) en de laatste zondag is ook vrij beperkt. Ik denk echt niet dat ze eruit halen waar ze recht op hebben. Maar het lijkt ze gewoon niet te boeien. Zeker met die extra stream zou je een stuk meer kunnen doen.
Daar is Jeroen Grueter het niet mee eens!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:14 schreef Jeroen1990 het volgende:
[..]
Tot dusver hebben ze elke avond vast tussen de 2 en 3 uur aan zwemmen gehad via de stream plus vaak gedurende dag nog 1-2 uur aan andere sport. En op Tv kom je ook zeker wel aan de 8-10 uur elke dag zelfs met de herhalingen en reclames.
Ok één dag niet maar volgens mij hadden ze toen wel andere streams waar meer Nederlanders actief waren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:27 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Daar is Jeroen Grueter het niet mee eens!
Maar als je echt letterlijk zou gaan turven, denk ik dat het aantal minuten live sport op tv behoorlijk tegenvalt, met alle onderbrekingen, herhalingen, samenvattingen, journaals en reclame ertussen. Het was gewoon handiger geweest als je net als in veel andere landen op zijn minst één volledige extra live stream voor de hele dag had gehad.
Netwerk is al tijden meer belangrijk dan kwaliteit in het Hilversumse/binnen de ring.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
je vraagt je idd af hoe dat soort mensen op hun plek komen met hun gezicht op tv voor de hele bevolking
Tja, een wedstrijd op de radio bij Langs de Lijn zet ik bij haar ook af. Niet te doen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt kan iedereen overkomen, is vaak eerder grappig dan een echt grote fout. Maar hier is het inderdaad niet de enige klacht. Autocue voorlezen op een natuurlijke manier is ook niet voor iedereen.
Maar op tv gaat het beeld qua live sport komende week niet heel anders worden, dan hoe het nu is geweest (het lijkt eerder slechter te worden door atletiek-analyses). Dit is gewoon de keuze die de NOS maakt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:31 schreef Jeroen1990 het volgende:
[..]
Ok één dag niet maar volgens mij hadden ze toen wel andere streams waar meer Nederlanders actief waren.
En ik denk dat de NOS echt wel volledig die uren uit gaan zenden die ze mogen uitzenden. En daarbij geloof ik ook best dat ze tot dusver onder dat gemiddelde zitten zodat ze later in de week ook wat meer flexibiliteit overhouden en niet een finale niet uit kunnen zenden omdat ze anders uren te kort komen.
Nee maar dat is ook nooit geweest waar de NOS voor is. Als je de finales in kleinere sporten zonder Nederlanders wil zien is er HBO MAX die de algehele uitzendrechten hebben. En van wat ik gelezen heb heeft BBC rond de 400 uur om uit te zenden gekocht waardoor ze dus ook een hele dag kunnen streamen. En volgens mij was dit vorige keer ook redelijk het geval waarbij ze bijvoorbeeld ineens de basketbal finale compleet uit gingen zenden op de stream.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:45 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Maar op tv gaat het beeld qua live sport komende week niet heel anders worden, dan hoe het nu is geweest (het lijkt eerder slechter te worden door atletiek-analyses). Dit is gewoon de keuze die de NOS maakt.
Als het klopt wat je zegt, zouden we richting het einde meer live sport op de stream kunnen gaan zien (vanwege de overblijvende uren). Maar ik heb het idee dat NOS streaming nog steeds gebruikt voor 'als het echt niet anders kan' (Nederlanders tegelijkertijd, of grote sporten als atletiek, zwemmen, turnen). Ik denk niet dat we daar per se heel veel finales van kleinere sporten zonder Nederlanders hoeven te verwachten. Wat dat betreft omarmen andere Europese omroepen streaming veel beter.
Andy Houtkamp die na de spelen stopt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nu een paar keer naar Radio Olympia geluisterd in de auto en ik moet zeggen dat ik de sfeer en de manier van verslaggeving daar wel weer echt prima vind. Daar zitten ook een hoop leuke presentatoren met Ghislane Plag, Fleur Wallenburg en Jurgen van den Berg
Radio Olympia is zeer aangenaam inderdaadquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nu een paar keer naar Radio Olympia geluisterd in de auto en ik moet zeggen dat ik de sfeer en de manier van verslaggeving daar wel weer echt prima vind. Daar zitten ook een hoop leuke presentatoren met Ghislane Plag, Fleur Wallenburg en Jurgen van den Berg
Ik bedoel dus puur om die uren via de stream op te maken straks, niet dat ze nú allerlei kleine sporten zonder Nederlanders moeten uitzenden. Maar ook dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet of maar zeer beperkt doen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:53 schreef Jeroen1990 het volgende:
[..]
Nee maar dat is ook nooit geweest waar de NOS voor is. Als je de finales in kleinere sporten zonder Nederlanders wil zien is er HBO MAX die de algehele uitzendrechten hebben. En van wat ik gelezen heb heeft BBC rond de 400 uur om uit te zenden gekocht waardoor ze dus ook een hele dag kunnen streamen. En volgens mij was dit vorige keer ook redelijk het geval waarbij ze bijvoorbeeld ineens de basketbal finale compleet uit gingen zenden op de stream.
NOS kiest voor wereldtoppers in grote sporten en Nederlanders wat vanuit het oogpunt waar ze voor zijn volgens mij gewoon een logische keuze is. En dan zijn er keuzes zoals gisteravond die heel apart zijn maar zoals vanochtend moeten ze gewoon een keuze maken tussen 3 teamsporten en kiezen ze redelijk logisch voor Volleybal waar daadwerkelijk iets op het spel stond vergeleken met de Hockey of handbaldames. En omdat tegelijk roeifinales op het programma staan zetten ze later in de wedstrijd deze volledig op de stream.
Maar dat is dus niet nodig waarschijnlijk. Als je de basketbal-finale of überhaupt een finale van een teamsport op die stream zet zal je niemand daarover horen dat het is om uren op te maken terwijl het zo maar wel het geval kan zijn. En daarnaast is er niemand(buiten de NOS en WB/Discovery) die op de minuut die uren uit gaan rekenen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:51 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ik bedoel dus puur om die uren via de stream op te maken straks, niet dat ze nú allerlei kleine sporten zonder Nederlanders moeten uitzenden. Maar ook dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet of maar zeer beperkt doen.
Dit inderdaad. En dat turnen hadden ze ook nog wel kunnen samenvatten of tactisch kunnen inkorten. Nu wordt het de hele avond weer achter de feiten aanlopen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:18 schreef Nattekat het volgende:
Jawel, een herhaling van een turnfinale die door een nabeschouwing van het wielrennen niet live kon worden uitgezonden zorgt ervoor dat atletiek straks herhaald moet worden
Dit is het werkelijke probleem jaquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:25 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En dat turnen hadden ze ook nog wel kunnen samenvatten of tactisch kunnen inkorten. Nu wordt het de hele avond weer achter de feiten aanlopen waarschijnlijk.
En dat terwijl ze zich eigenlijk enkel interesseren in de 4x400 en de 100 meter finale (in mindere mate de halve finales). Dan heb je heel veel tijd eromheen voor andere dingen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:25 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En dat turnen hadden ze ook nog wel kunnen samenvatten of tactisch kunnen inkorten. Nu wordt het de hele avond weer achter de feiten aanlopen waarschijnlijk.
Wel de vraag hoeveel mensen het weten die het ook kijken. Wij zijn ook niet de doelgroep van de NOS..quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:35 schreef beantherio het volgende:
Bij de NOS hebben ze niet door dat het 2024 is en dat je via tig andere kanalen er achter kunt komen dat ze weer eens een wedstrijd vertraagd uitzenden. De Windfoil halve finale van zojuist liep ook meerdere minuten achter op de uitzending op de BBC.
En straks weer terug zonder dat iemand het doorheeft.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Ook gewoon overschakelen NPO1->NPO3 zonder aankondiging van SuzeGodin.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:38 schreef wimderon het volgende:
Er is atletiek bezig, er is zwemmen bezig. We gaan naar een betekenisloze poulewedstrijd basketbal!
Dat was laatst ook opeens, zo maar naar de reclamequote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Ook gewoon overschakelen NPO1->NPO3 zonder aankondiging van SuzeGodin.
Moet hij niet vader zijn voor zijn paar dagen oude kind.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:47 schreef wimderon het volgende:
Stekelenburg ook nog ter plekke. Dit komt niet meer goed.
Zn vrouw wil hem thuis nietquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:48 schreef kilon het volgende:
[..]
Moet hij niet vader zijn voor zijn paar dagen oude kind.
Dat blijft toch wel een terugkerend thema. Dezelfde sport op allebei de streams.quote:
Céline van Gerner. Is overigens bij elke zender, dat ze extreem pro Biles zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wie is die commentator van NOS bij turnen, die vrouw is enorm pro Biles
Huh wat zag ik net danquote:Op maandag 5 augustus 2024 23:19 schreef beantherio het volgende:
Eurosport gaat compleet aan de haal met het Nederlandse hoogtepunt van de dag met hun aandacht voor de winst bij het 3X3 basketbal. De NOS zit te slapen.
Oooh ja die komen zo wel.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb het over de interviews na de wedstrijd.
Dit kan echt niet. Op ES waren nog prachtige beelden van winnende sportmensen, de NOS ging echt veel te snel naar de reclame.quote:
Complimenten voor Eurosport hoor. Ze bleven erbij en dat leverde echt leuke tv op. Genieten na een prachtige overwinning.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Op ES waren nog prachtige beelden van winnende sportmensen, de NOS ging echt veel te snel naar de reclame.
Het had van mij ook langer gemogen ja, maar die interviews kunnen later toch wel?quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Op ES waren nog prachtige beelden van winnende sportmensen, de NOS ging echt veel te snel naar de reclame.
Het is niet hetzelfde. Ik heb niks met nabeschouwingen met netjes verpakte interviews. Maar dit was leuk: sporters die heel ongedwongen en ongefilterd direct na de wedstrijd hun reactie gaven. En Eurosport die daar ook alle tijd voor nam met leuke live sfeerbeelden. Complimenten voor hoe ze dat deden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het had van mij ook langer gemogen ja, maar die interviews kunnen later toch wel?
Miss ook rechtendingetje dat ze eerst naar Eurosport moesten? Anyway leuk dat ze dat zo gedaan hebben iig.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde. Ik heb niks met nabeschouwingen met netjes verpakte interviews. Maar dit was leuk: sporters die heel ongedwongen en ongefilterd direct na de wedstrijd hun reactie gaven. En Eurosport die daar ook alle tijd voor nam met leuke live sfeerbeelden. Complimenten voor hoe ze dat deden.
Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:45 schreef gerbenp het volgende:
Dikke faal van de NOS. In de nasleep wegschakelen. En medaille ceremonie niet eens uitzenden live van de 3x3. Mogen deze OS echt grondig evalueren qua keuzes, 2026 moet meer mogelijkheden bieden met de EBU deal? Lekker lullen en niks laten zien, kansloos.
Complimenten voor Eurosport / HBO Max
Het zijn keuzes. Ze kunnen gewoon niet schakelen daar. Het draaiboek ligt al maanden klaar en daar wordt heel moeilijk van afgeweken. Dione zat al klaar en Epke was al betaald. Dan ga je niet live dingen uitzenden, daar maak je een mooie reportage van voor de volgende dag. Met flitsende overgangen en muziek, want dat is emotie.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.
Ben wel benieuwd naar de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 08:23 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Het zijn keuzes. Ze kunnen gewoon niet schakelen daar. Het draaiboek ligt al maanden klaar en daar wordt heel moeilijk van afgeweken. Dione zat al klaar en Epke was al betaald. Dan ga je niet live dingen uitzenden, daar maak je een mooie reportage van voor de volgende dag. Met flitsende overgangen en muziek, want dat is emotie.
Wij consumenten denken te weten wat we willen maar dat weten ze bij de NOS veel beter.
Vervolgens lukt het ze niet eens om een live reactie in de uitzending te krijgen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Miss ook rechtendingetje dat ze eerst naar Eurosport moesten? Anyway leuk dat ze dat zo gedaan hebben iig.
Dat is op zich allemaal niet zo verwonderlijk want ik denk dat de commentator ook de interviews moet doen. Wat meer beelden - zeker in het begin - hadden gemogen en het niet uitzenden van het Wilhelmus bij de huldiging is echt slecht maar het uitblijven van een reactie is best te verklaren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Vervolgens lukt het ze niet eens om een live reactie in de uitzending te krijgen.
Nou, als de nos zo door gaat met sport presenteren weet ik wel een plek waar ze kunnen snijden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.
Normaal is dat wel zo maar volgensmij deed Ronald van Dam het commentaar en was Erik van Dam ingevlogen voor de interviews.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is op zich allemaal niet zo verwonderlijk want ik denk dat de commentator ook de interviews moet doen. Wat meer beelden - zeker in het begin - hadden gemogen en het niet uitzenden van het Wilhelmus bij de huldiging is echt slecht maar het uitblijven van een reactie is best te verklaren.
Dan heeft Erik lekker staan slapenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Normaal is dat wel zo maar volgensmij deed Ronald van Dam het commentaar en was Erik van Dam ingevlogen voor de interviews.
Ik denk dat hij afgetroefd werd door de interviewer van Eurosport, die een hele tijd met de basketballers stond te praten na de wedstrijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan heeft Erik lekker staan slapen.
Die lijken me als rechtenhouder ook het eerste recht te hebben, maar dat je dan anderhalf uur later nog niet aan de beurt bent geweest is wel slecht. Al volgde wel ook meteen de medaljeuitreiking.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat hij afgetroefd werd door de interviewer van Eurosport, die een hele tijd met de basketballers stond te praten na de wedstrijd.
Die deal wordt leuk verkocht, maar volgens mij verandert er helemaal nietsquote:Op maandag 5 augustus 2024 23:45 schreef gerbenp het volgende:
Dikke faal van de NOS. In de nasleep wegschakelen. En medaille ceremonie niet eens uitzenden live van de 3x3. Mogen deze OS echt grondig evalueren qua keuzes, 2026 moet meer mogelijkheden bieden met de EBU deal? Lekker lullen en niks laten zien, kansloos.
Complimenten voor Eurosport / HBO Max
Die indruk heb ik ook inderdaad. Het is straks officieel geen sublicentie meer van Warner Bros, maar een gezamenlijke deal van de EBU en Warner Bros met het IOC. Aan het aantal uren live sport dat de NOS mag uitzenden (waar ze überhaupt al moeite mee hebben om die vol te maken), lijkt niets te veranderen. En het artikel wekt ook niet echt de indruk dat ze meer livestreams mogen aanbieden, zoals veel andere Europese omroepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die deal wordt leuk verkocht, maar volgens mij verandert er helemaal niets
Oh en dopingcontrole.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die lijken me als rechtenhouder ook het eerste recht te hebben, maar dat je dan anderhalf uur later nog niet aan de beurt bent geweest is wel slecht. Al volgde wel ook meteen de medaljeuitreiking.
EN HIJ PLAST EN IK PLAS HET IS ONGEKENDquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:21 schreef kilon het volgende:
[..]
Daar moet je gewoon als nationale omroep live bij zijn
Dat ligt aan de verversing die niet altijd meeloopt. Als je dan 20 minuten later kijkt zie je dat er die minuten wel is gepost.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:01 schreef beantherio het volgende:
Een andere klacht: de liveblog op de website is shit. Zodra een finale met Nederlanders een ontknoping bereikt wordt het ineens stil en hoor je pas 5 a 10 minuten na afloop wat het geworden is. Het wekt nogal de indruk dat de betreffende redacteur meer bezig is met het genieten van de sport dan met het doen van zijn werk.
Eens die zit gewoon tv te kijkenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:01 schreef beantherio het volgende:
Een andere klacht: de liveblog op de website is shit. Zodra een finale met Nederlanders een ontknoping bereikt wordt het ineens stil en hoor je pas 5 a 10 minuten na afloop wat het geworden is. Het wekt nogal de indruk dat de betreffende redacteur meer bezig is met het genieten van de sport dan met het doen van zijn werk.
Ik heb de indruk dat ze dan handmatig de tijd aanpassen ofzo. Of het moet de verversing binnen de interne systemen van de NOS zijn want wat ik ook doe ik krijg de berichten veel later pas op het scherm. Gedurende een wedstrijd zie je vaak wel regelmatig updates.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat ligt aan de verversing die niet altijd meeloopt. Als je dan 20 minuten later kijkt zie je dat er die minuten wel is gepost.
Ja strontvervelend, heb ik ook als ik daar een debat wil volgen via liveblog. Zelfs verversen helpt niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat ze dan handmatig de tijd aanpassen ofzo. Of het moet de verversing binnen de interne systemen van de NOS zijn want wat ik ook doe ik krijg de berichten veel later pas op het scherm. En gedurende een wedstrijd zie je vaak wel regelmatig updates.
Storendquote:Op maandag 5 augustus 2024 20:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Céline van Gerner. Is overigens bij elke zender, dat ze extreem pro Biles zijn.
Ik vind dat soort dingen juist een groot minpunt. Als ik bijvoorbeeld een wielerkoers of een teamsportwedstrijd terugkijk wil ik niet weten of er 1 of 10 momenten zijn aangezien dat al een groot deel van het verloop van een wedstrijd verraad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:20 schreef Montov het volgende:
Een positief punt van de NOS is de livestream met een lijst van momenten waardoor je makkelijk terug kan navigeren wat je hebt gemist. Dat is bij HBO Max een gemis.
Verder heb ik weinig last van de NOS vanwege het betere alternatief.
Sommige streams op HBO hebben dat wel. En dan verschilt het weer of het alleen aangeeft wanneer een helft begint of dat ze ieder doelpunt aangeven. Ik gebruik het ook alleen maar als ik iets na afloop terug wil kijken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:20 schreef Montov het volgende:
Een positief punt van de NOS is de livestream met een lijst van momenten waardoor je makkelijk terug kan navigeren wat je hebt gemist. Dat is bij HBO Max een gemis.
Verder heb ik weinig last van de NOS vanwege het betere alternatief.
Mag NOS dat niet live uitzenden? Anders onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:25 schreef wdn het volgende:
ES1 ceremonie Bouwmeester live
NOS: herhaling interview Bouwmeester
Ik zou het niet wetenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Goed ik kijk veel via Eurosport of online via HBO maar voor mijn gevoel is het oeverloos voor- en nabeschouwen een stuk minder deze spelen.
[..]
Mag NOS dat niet live uitzenden? Anders onbegrijpelijk.
De sfeer is altijd zo ontzettend tam daar, vreselijkquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:31 schreef Szura het volgende:
Dione gaat een feestavond weer doodmaken
De NOS is er alleen voor het vlaggetjequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:38 schreef superniger het volgende:
Geen basketbal, boksen of beachvolleybal uitzenden nu.
Eurosport schijnt de pegels te betalen, niet zo gek dat ze daar eerst is toch?quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef tong80 het volgende:
Op Eurosport nu Hassan in interview, op de NOS basketbal van gisteren.
En de radio gewoon gelijk Jos Hermes en Ellen van Lange. Verder op alle zenders wel gewoon nog steeds beelden en interviews.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:41 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Eurosport schijnt de pegels te betalen, niet zo gek dat ze daar eerst is toch?
Oh ja, ze kunnen er best bij blijven. Maar dat ze eerst bij ES staat is niet gekquote:Op zondag 11 augustus 2024 10:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
En de radio gewoon gelijk Jos Hermes en Ellen van Lange. Verder op alle zenders wel gewoon nog steeds beelden en interviews.
Het gaat niet alleen om het interview. Ze schakelen bijna gelijk over naar reclame.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:45 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Oh ja, ze kunnen er best bij blijven. Maar dat ze eerst bij ES staat is niet gek
Volgens mij is alles minimaal één keer live geweestquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:56 schreef beantherio het volgende:
Ik wil mijn excuses aanbieden aan de NOS. Ik had niet begrepen dat ze sommige sporten niet live mogen uitzenden vanwege het niet hebben van de rechten daarvoor.
Ik heb er wel eens over geklaagd dus dat was misschien niet helemaal terecht.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is alles minimaal één keer live geweest
Kut Ajax.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:19 schreef Nattekat het volgende:
Voetbal voorbeschouwen, dit eindigt wel weer mooi op z'n NOS. Tyf op man.
Volgens mij zijn ze dat contractueel verplicht.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:35 schreef kilon het volgende:
Ik vind het prima dat voetbal weer begint en ga straks lekker de samenvattingen kijken, maar ze hoeven de Spelen daar nog even niet voor te onderbreken.
Dat zou best kunnen, deze klacht heb ik eerder gelezen ergens.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Basketbal is zeker een sport die niet live uitgezonden mag worden
quote:Daarnaast heeft voor de sporten sportklimmen, skateboarden, golfsurfen en golfen alleen Discovery de liverechten in dit land. De NOS mag die sporten na afloop in samenvatting uitzenden
Eens. Wel een stuk beter dan voorgaande spelen door het ontbreken van studioanalyses. Daarom ook net zoals jou minder tevreden over de tweede week, omdat ze toen opeens wel gingen babbelen bij het atletiek en nog veel ook. Wat betreft de reclame vond ik het vooral storend dat je heel goed kon merken dat ze naar de reclame moesten. Sporten werden afgekapt of bewust (nog) niet uitgezonden omdat de volgende sport die ze wilden uitzenden over 15 minuten begon. Dan knalden ze er maar een herhaling en/of interview tussendoor om daarna naar re reclame te gaan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
NOS krijgt een 6 voor mij voor deze Spelen, en dan in de eerste week een 7 en de tweede week een 5. Mijn grootste klacht was deze keer echt teveel reclame, want door verplichte reclameblokjes werden steeds maar weer belangrijke momenten gemist. En dat het per se om 22.30 afgelopen moest zijn om zo snel mogelijk naar Dione te kunnen.
Ik heb het idee dat ze die graag straks niet geheel willen uitzenden als de andere herhaalde finales zijn afgelopen. Ze moeten tot zes uur nog de tijd volmaken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Basketbal is zeker een sport die niet live uitgezonden mag worden
Bij het zwemmen meestal ook heel uitgebreid. Nu niet. Als was zwemmen sowieso al nauwelijks live. Dat vindt Grueter leuk, lol.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:14 schreef Em31 het volgende:
Bijna geen analyses in de studio was top, eindelijk deden ze dat niet meer. Bij het zeilen was geen ramp, daar voegde het wel wat toe. Normaal gesproken deden ze het bijvoorbeeld ook bij elke hockeywedstrijd etc.
Ze deden het beter dan vorige spelen vond ik ook wel ja. Een 8 lijkt me wel wat te hoog. 6.5 ofzo. Geregeld reclameblokken op ongelukkige momenten of te laat switchen, maar wel minder studiowerk en herhaling en meer sport.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:59 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Persoonlijk ben ik erg blij met de NOS, ze krijgen van mij een dikke 8 deze spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |