Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:45 schreef gerbenp het volgende:
Dikke faal van de NOS. In de nasleep wegschakelen. En medaille ceremonie niet eens uitzenden live van de 3x3. Mogen deze OS echt grondig evalueren qua keuzes, 2026 moet meer mogelijkheden bieden met de EBU deal? Lekker lullen en niks laten zien, kansloos.
Complimenten voor Eurosport / HBO Max
Het zijn keuzes. Ze kunnen gewoon niet schakelen daar. Het draaiboek ligt al maanden klaar en daar wordt heel moeilijk van afgeweken. Dione zat al klaar en Epke was al betaald. Dan ga je niet live dingen uitzenden, daar maak je een mooie reportage van voor de volgende dag. Met flitsende overgangen en muziek, want dat is emotie.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.
Ben wel benieuwd naar de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 08:23 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Het zijn keuzes. Ze kunnen gewoon niet schakelen daar. Het draaiboek ligt al maanden klaar en daar wordt heel moeilijk van afgeweken. Dione zat al klaar en Epke was al betaald. Dan ga je niet live dingen uitzenden, daar maak je een mooie reportage van voor de volgende dag. Met flitsende overgangen en muziek, want dat is emotie.
Wij consumenten denken te weten wat we willen maar dat weten ze bij de NOS veel beter.
Vervolgens lukt het ze niet eens om een live reactie in de uitzending te krijgen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Miss ook rechtendingetje dat ze eerst naar Eurosport moesten? Anyway leuk dat ze dat zo gedaan hebben iig.
Dat is op zich allemaal niet zo verwonderlijk want ik denk dat de commentator ook de interviews moet doen. Wat meer beelden - zeker in het begin - hadden gemogen en het niet uitzenden van het Wilhelmus bij de huldiging is echt slecht maar het uitblijven van een reactie is best te verklaren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Vervolgens lukt het ze niet eens om een live reactie in de uitzending te krijgen.
Nou, als de nos zo door gaat met sport presenteren weet ik wel een plek waar ze kunnen snijden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is vast ook een geld dingetje qua rechten. En de regering wil nota bene bezuinigen op de publieke omroep en de topsport.
Normaal is dat wel zo maar volgensmij deed Ronald van Dam het commentaar en was Erik van Dam ingevlogen voor de interviews.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is op zich allemaal niet zo verwonderlijk want ik denk dat de commentator ook de interviews moet doen. Wat meer beelden - zeker in het begin - hadden gemogen en het niet uitzenden van het Wilhelmus bij de huldiging is echt slecht maar het uitblijven van een reactie is best te verklaren.
Dan heeft Erik lekker staan slapenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Normaal is dat wel zo maar volgensmij deed Ronald van Dam het commentaar en was Erik van Dam ingevlogen voor de interviews.
Ik denk dat hij afgetroefd werd door de interviewer van Eurosport, die een hele tijd met de basketballers stond te praten na de wedstrijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan heeft Erik lekker staan slapen.
Die lijken me als rechtenhouder ook het eerste recht te hebben, maar dat je dan anderhalf uur later nog niet aan de beurt bent geweest is wel slecht. Al volgde wel ook meteen de medaljeuitreiking.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat hij afgetroefd werd door de interviewer van Eurosport, die een hele tijd met de basketballers stond te praten na de wedstrijd.
Die deal wordt leuk verkocht, maar volgens mij verandert er helemaal nietsquote:Op maandag 5 augustus 2024 23:45 schreef gerbenp het volgende:
Dikke faal van de NOS. In de nasleep wegschakelen. En medaille ceremonie niet eens uitzenden live van de 3x3. Mogen deze OS echt grondig evalueren qua keuzes, 2026 moet meer mogelijkheden bieden met de EBU deal? Lekker lullen en niks laten zien, kansloos.
Complimenten voor Eurosport / HBO Max
Die indruk heb ik ook inderdaad. Het is straks officieel geen sublicentie meer van Warner Bros, maar een gezamenlijke deal van de EBU en Warner Bros met het IOC. Aan het aantal uren live sport dat de NOS mag uitzenden (waar ze überhaupt al moeite mee hebben om die vol te maken), lijkt niets te veranderen. En het artikel wekt ook niet echt de indruk dat ze meer livestreams mogen aanbieden, zoals veel andere Europese omroepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die deal wordt leuk verkocht, maar volgens mij verandert er helemaal niets
Oh en dopingcontrole.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die lijken me als rechtenhouder ook het eerste recht te hebben, maar dat je dan anderhalf uur later nog niet aan de beurt bent geweest is wel slecht. Al volgde wel ook meteen de medaljeuitreiking.
EN HIJ PLAST EN IK PLAS HET IS ONGEKENDquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:21 schreef kilon het volgende:
[..]
Daar moet je gewoon als nationale omroep live bij zijn
Dat ligt aan de verversing die niet altijd meeloopt. Als je dan 20 minuten later kijkt zie je dat er die minuten wel is gepost.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:01 schreef beantherio het volgende:
Een andere klacht: de liveblog op de website is shit. Zodra een finale met Nederlanders een ontknoping bereikt wordt het ineens stil en hoor je pas 5 a 10 minuten na afloop wat het geworden is. Het wekt nogal de indruk dat de betreffende redacteur meer bezig is met het genieten van de sport dan met het doen van zijn werk.
Eens die zit gewoon tv te kijkenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:01 schreef beantherio het volgende:
Een andere klacht: de liveblog op de website is shit. Zodra een finale met Nederlanders een ontknoping bereikt wordt het ineens stil en hoor je pas 5 a 10 minuten na afloop wat het geworden is. Het wekt nogal de indruk dat de betreffende redacteur meer bezig is met het genieten van de sport dan met het doen van zijn werk.
Ik heb de indruk dat ze dan handmatig de tijd aanpassen ofzo. Of het moet de verversing binnen de interne systemen van de NOS zijn want wat ik ook doe ik krijg de berichten veel later pas op het scherm. Gedurende een wedstrijd zie je vaak wel regelmatig updates.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat ligt aan de verversing die niet altijd meeloopt. Als je dan 20 minuten later kijkt zie je dat er die minuten wel is gepost.
Ja strontvervelend, heb ik ook als ik daar een debat wil volgen via liveblog. Zelfs verversen helpt niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat ze dan handmatig de tijd aanpassen ofzo. Of het moet de verversing binnen de interne systemen van de NOS zijn want wat ik ook doe ik krijg de berichten veel later pas op het scherm. En gedurende een wedstrijd zie je vaak wel regelmatig updates.
Storendquote:Op maandag 5 augustus 2024 20:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Céline van Gerner. Is overigens bij elke zender, dat ze extreem pro Biles zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |