quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
Nee, daar wordt Khamenei te geil van.quote:
Is dat ook een rapper?quote:
Al een hele tijd.quote:
Deed die niet gewoon mee met sumo-worstelen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op televisie lijk je altijd dikker
Daar zijn ze mogelijk nog strenger dan de al genoemde landen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
In Oeganda mocht die modeshow van net ook niet gok ik
O?quote:
Niet gezien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:22 schreef Pino112 het volgende:
Dat vlaggenpakje.
Geil @:Zipportal @:de_boswachter
Preutsheid.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
In Oeganda mocht die modeshow van net ook niet gok ik
Boten komen in volgorde van de Franse spelling, maar in het makkelijk te houden staan de landnamen in het Engels op de boot.quote:
oh ja volgens mij trap ik daar elke keer inquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:26 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Boten komen in volgorde van de Franse spelling, maar in het makkelijk te houden staan de landnamen in het Engels op de boot.
Bij Nauru en Fiji en Tuvalu enzo.quote:
Die versie is wel beter, maar Nile Rodgers is een fenomeen voor dezequote:
Wijven zonder hoofddoek, zal Hamas leuk vinden.quote:
Als parkeerplaats zeker.quote:
Nile Rodgers mix godquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:25 schreef Jane het volgende:
Sheila B. Devotion op de achtergrond.
/oudwijf
Debiel overdreven ditquote:
Nee want de GOV is in onderhoudquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de Koning is er ook. Zou ie zelf gevlogen hebben?
Groene draeck lolquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:28 schreef Tekaschi het volgende:
Holland!!
Willem zijn privé boot beschikbaar gesteld.
Privevluchtje vanuit Griekenland.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de Koning is er ook. Zou ie zelf gevlogen hebben?
Franse blauw.quote:
Inderdaad! Grote verschillen, niet echt gelijk verdeeld 🙂quote:
Nou nou nou nou nouquote:
Zit je 12jarige schoonmoeder er tussen?quote:
Niet zo goed als wijquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Portugal is ook goed in bootje varen
Daar zijn ze ook 70+quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:29 schreef vaarsuvius het volgende:
die NOS gastjes hebben echt de muziek kennis van een garnaal
Als er maar geen bliksem is tegen die tijdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:29 schreef PowerLoungen het volgende:
Aftellen tot Lebrick die de vlag loslaat.
@Nattekat ?quote:
Was sowieso fijn als de regie het er in kleine lettertjes bij had gezetquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:29 schreef vaarsuvius het volgende:
Embiid gegund.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als er maar geen bliksem is tegen die tijd
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:29 schreef Snikkelbeer het volgende:
Nederland wint GOUD op het onderdeel openingsceremonie
Roelfs bedoel je.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:29 schreef vaarsuvius het volgende:
Allemaal, de familie zal gegijzeld zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
PRK. Hoeveel daarvan zouden er ook echt weer naar huis gaan?
Beetje respect voor de leidingquote:
had een act ofzo verwachtquote:
Qftquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:31 schreef Kriegel het volgende:
Dat Noord-Koreaanse vliegtuig gaat leeg naar huis.
Snel naar een buitenlandse ambassade als je de kans krijgtquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:30 schreef OmniRocket het volgende:
Wel leuk voor die noord koreanen... even "vrijheid"
Sowieso geen gewichtheffers, flopshowquote:
Beste gifje tot nu toe.quote:
Ze zijn niet allemaal zoals jou.quote:
God en Godinquote:
Flesje jenever in de binnenzak.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij hier een biertje op.
Dat maakt voor gas niet uitquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:32 schreef kilon het volgende:
Ik ga lachen als de vlam straks niet aangaat door de regen.
Als de Fransen iets in de fik willen zetten, laten ze zich echt niet tegenhouden door een beetje regen, hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:32 schreef kilon het volgende:
Het is al wel weer een tijdje geleden sinds de gebraden duiven, dus het wordt wel weer eens tijd voor wat ellende met die vlam.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:32 schreef kilon het volgende:
Moet je vragen aan de zangeres St. Vincentquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:33 schreef Redefine het volgende:
Zijn The Grenadines ook in te huren als achtergrondzangers?
Maken best goede rumsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:32 schreef svann het volgende:
Nooit van Sint Lucia gehoord, als 'land' dan.
kan niet uit door de regenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:32 schreef kilon het volgende:
Die zien allerlei nieuwe kansen voor het volgende rijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het Duitse commentaar is trouwens wel een beetje van het niveau 'Jip & Janneke hebben hun eerste aardrijkskundeles'.
Ja, Russisch Samoa mag niet meedoen.quote:
Die boten zijn toegewezen door de organisatie lijkt me?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:33 schreef Em31 het volgende:
Wel hilarisch verschil met boten, als je die van NL zag en nu dit
Ik verbaas me er elke keer weer oprecht over hoeveel mensen blijkbaar überhaupt niet van het bestaan van tientallen landen weten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het Duitse commentaar is trouwens wel een beetje van het niveau 'Jip & Janneke hebben hun eerste aardrijkskundeles'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |