SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Frisse zomer? Wees blij! De rest van de wereld zucht onder verstikkende hitte
Wie in Nederland blijft merkt er niets van, maar de wereld zucht momenteel onder recordtemperaturen. Reis je naar Spanje, dan kan het zomaar 42 graden worden. Italië? In de hoofdstad Rome krijg je de komende dagen 36 tot 38 graden. ,,Bij ons valt het wat tegen”, zegt weerman Rico Schröder. ,,Maar misschien moet je zeggen: wij kunnen ons gelukkig prijzen.”
Leuk, maar wat gaat het dauwpunt doen?quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:34 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt zelfs in De Bilt zomer te worden
[ x ]
Nog niet gekeken. Ongetwijfeld hoog want veel vocht in de grondquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Leuk, maar wat gaat het dauwpunt doen?
Helemaal kut dus. Heb je niets aan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog niet gekeken. Ongetwijfeld hoog want veel vocht in de grond
Ligt ook aan waar de wind vandaan komt. Straks even kijken. Wel hogedruk, dus in principe is dat wel gunstig.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helemaal kut dus. Heb je niets aan.
Zie hier waarom die temperatuur lang niet alles zegt
Deze zomer (dit jaar eigenlijk) grossiert in dagen die op papier al meh zijn en in de realiteit gewoon kut. Vandaag is er ook zo 1.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt ook aan waar de wind vandaan komt. Straks even kijken. Wel hogedruk, dus in principe is dat wel gunstig.
jaquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:52 schreef RipCity het volgende:
Is het dit jaar ook veel benauwder dan anders? te veel vocht in de lucht?
Het echte relevante weerbericht zit pas twee weken daarna want dan is het weer festivaltijdquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:34 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt zelfs in De Bilt zomer te worden
[ x ]
Tevens een nat nachtje op komst.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Koelt niet hard af, relatief warm nachtje op komst.
Told ya. Wij komen naar NL en hup zomer.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:37 schreef INViCTuS het volgende:
ZOMERS!!!
Volgende week is het dankzij hogedruk boven onder meer het Noordzeegebied en Duitsland droog, zonnig en vaak zomers warm ofwel meer dan 25 graden. Op en rond 1 augustus kan een ‘verstoring’ op hoogte een regen- of onweersbui veroorzaken, maar een terugval naar onbestendig zomerweer lijkt onwaarschijnlijk. dit zou wat zijn. joh. Na al die maanden
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Told ya. Wij komen naar NL en hup zomer.![]()
Volgend jaar van april tot oktober graag danquote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kunnen we die vlucht nog annuleren?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol. Het ironische is dat bij een mogelijke hittegolf in Nederland ik er meer onder zal 'lijden' dan hier in Spanje, want hier heb ik gewoon een airco op de slaapkamer waarmee ik koele nachtrust altijd kan garanderen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen we die vlucht nog annuleren?![]()
Er komt geen hittegolf, hoor. Voorlopig niet iig. Het wordt niet eens tyfus heet. Gewoon 25-30 graden. Helemaal niet speciaal ook en zeker niet extreem. In het weekend alweer minderquote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol. Het ironische is dat bij een mogelijke hittegolf in Nederland ik er meer onder zal 'lijden' dan hier in Spanje, want hier heb ik gewoon een airco op de slaapkamer waarmee ik koele nachtrust altijd kan garanderen.
Ons vakantiehuis in NL heeft dat niet... dus dan lig ik alsnog mogelijk in een kneiterbenauwde slaapkamer. Kan ik idd beter hier blijven.
lekker vocht erbijquote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er komt geen hittegolf, hoor. Voorlopig niet iig. Het wordt niet eens tyfus heet. Gewoon 25-30 graden. Helemaal niet speciaal ook en zeker niet extreem. In het weekend alweer minder
Opbokken met die hitte!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
maandag en dinsdag zijn volgens mij nog wel redelijk vol te houden en de nachten nog relatief fris. Vanaf woensdag wordt het weer ellendig warm.
Aangename dauwpunten mogelijk
[ x ]
ik lees, pure hel!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
maandag en dinsdag zijn volgens mij nog wel redelijk vol te houden en de nachten nog relatief fris. Vanaf woensdag wordt het weer ellendig warm.
Aangename dauwpunten mogelijk
[ x ]
Verschrikkelijk vooruitzichtquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Lang geleden dat er zo'n zomerse pluim was
[ x ]
- langere tijd zomers weerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Lang geleden dat er zo'n zomerse pluim was
[ x ]
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Twee dagen, daarna vocht. Kan niet anders dit jaar
'Airco'quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn airco begint zwaar te worden van al dat opgevangen water.
Het is gewoon 19,5 in m'n slaapkamer jaquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
'Airco'
Maar laten we hopen op - als het dan toch warm moet worden - drogere lucht ja. Echt geen zin om een week te plakken zodra je je kop buiten steekt.
Klammekat incomingquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gewoon 19,5 in m'n slaapkamer ja
Krijg je met alleen arko niet voor elkaar hier.
Houden zo, maar ik vrees ervoorquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid 52%
Klimaat hier is echt helemaal top momenteel
Ik ook, daarom staat ie überhaupt aan nu. Zo veel mogelijk warmte de muren uit trekken nu het nog kan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Houden zo, maar ik vrees ervoor
Ik zag ook omweer in jouw richtingquote:Op zondag 28 juli 2024 00:46 schreef minthy het volgende:
Wow, ik zat al helemaal in de "vanaf nu droog en warm en bloedhitte aanstaande"-modus vandaag. Plenst het ineens de lucht uit
Klopt, maar dat trekt gelukkig grotendeels langs ons heenquote:
Stuur maar deze kant op. Ik kan er niet genoeg van hebbenquote:Op zondag 28 juli 2024 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt, maar dat trekt gelukkig grotendeels langs ons heen
Nooit geweten dat augustus gemiddeld de natste maand is. Heb altijd het gevoel dat dit juist de maand is met de meeste zon en hoogste temperaturen en af en toe een onweersbui.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Qua temperatuur toch een best acceptabele pluim wel
[ x ]
quote:Op zondag 28 juli 2024 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Qua temperatuur toch een best acceptabele pluim wel
[ x ]
Iets met in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Vanaf augustus waarschijnlijk weer wisselvalliger. Gemiddeld gezien is augustus de natste maand van het jaar in Nederland.
Dat is al jaren zoquote:Op zondag 28 juli 2024 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nooit geweten dat augustus gemiddeld de natste maand is. Heb altijd het gevoel dat dit juist de maand is met de meeste zon en hoogste temperaturen en af en toe een onweersbui.
Sterkte alvast komende 2 wekenquote:Op zondag 28 juli 2024 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima ochtendje zo. Al moet het nu niet meer warmer worden
quote:Op zondag 28 juli 2024 00:46 schreef minthy het volgende:
Wow, ik zat al helemaal in de "vanaf nu droog en warm en bloedhitte aanstaande"-modus vandaag. Plenst het ineens de lucht uit
Komt wel Sahara stof aan. Zal de temperatuur wel eens kunnen temperenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:06 schreef THEFXR het volgende:
hier zonnig blauwe lucht, goede LV
dins-woensdag 32 graden.
Het is dat ik nog een tabblad met Fok open had staan blijkbaar, anders had ik dit niet gezien.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Rustig hier de laatste tijd. Zelfs onze gillende keukenmeid @:StateOfMind laat zich opeens niet meer horen 😱😱😱😱
Wij eisen toelichting.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is dat ik nog een tabblad met Fok open had staan blijkbaar, anders had ik dit niet gezien.
Ik heb een week geleden besloten om volledig te stoppen met Fok.
Een aantal recente beslissingen van wat hogere Fok-crew betreffende een aantal users (heeft overigens niks met de WK kliek te maken overigens), stuitte mij dusdanig tegen de borst, dat mijn plezier en motivatie in/op Fok in één keer is weggevaagd.
Dit zal dan ook mijn laatste post zijn.
Treurig nieuwsquote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is dat ik nog een tabblad met Fok open had staan blijkbaar, anders had ik dit niet gezien.
Een aantal recente beslissingen van wat hogere Fok-crew betreffende een aantal users (heeft overigens niks met de WK kliek te maken overigens), stuitte mij dusdanig tegen de borst, dat mijn plezier en motivatie in/op Fok in één keer is weggevaagd.
Het beste, stateofmind. En kom anders terug als de emoties wat zijn gezakt.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Why.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eens. Dat vieze benauwde vochtige weer steeds, ik voel me daar niet goed bij.quote:
dat is jammer, ik hoop dat je er in de toekomst anders over denkt en gewoon weer gezelling mee komt posten.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De echte zomer begint deze week pas. De komende 2 dagen heel zonnig en zullen goed te verdragen zijn. Daarna weer vochtiger en minder stabiel, dus niet zo prettigquote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 20:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Eens. Dat vieze benauwde vochtige weer steeds, ik voel me daar niet goed bij.Net of ik aan elk been een zak zand heb. Alles gaat moeizaam.
Het is gewoon nooit lang aaneengesloten echt mooi zomerweer. Als er wel zo'n voorspelling in de vooruitzichten zit dan verschijnt er toch al snel weer een hele reeks druppels in de voorspellingen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De echte zomer begint deze week pas. De komende 2 dagen heel zonnig en zullen goed te verdragen zijn. Daarna weer vochtiger en minder stabiel, dus niet zo prettig
Ondanks je dit mogelijk niet meer leest is het wel jammer dat je vertrekt maar begrijp het wel.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wanneer begint die klote winter nou weer eens
Hopelijk snel. Het voetbalseizoen staat voor de deur. Graadje of 5-10 is dan primaquote:Op zondag 28 juli 2024 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wanneer begint die klote winter nou weer eens
Nee nee ik wil vrieskou, 4 weken lang -5 overdag, -15 in de nachten, 11stedentocht en daarna compleet los gaan met sneeuwstormen die Nederland compleet lam legtquote:Op zondag 28 juli 2024 22:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hopelijk snel. Het voetbalseizoen staat voor de deur. Graadje of 5-10 is dan prima
Ook goed. Als de hitte maar opbokt.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee nee ik wil vrieskou, 4 weken lang -5 overdag, -15 in de nachten, 11stedentocht en daarna compleet los gaan met sneeuwstormen die Nederland compleet lam legtom vervolgens nog eens stormen uit het oosten te krijgen die al het sneeuw doet opstuiven en voor nog meer problemen veroorzaakt
Dit dus, tegen kou kun je nog wel wat doen maar die pleuris hitte wordt het lastiger.quote:Op maandag 29 juli 2024 06:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook goed. Als de hitte maar opbokt.
Je kan ook gewoon wat minder doen? Waarom zou je hier überhaupt wat tegen willen doen? Met -5 kan je ook vrijwel niks. Ja, vooral binnenquote:Op maandag 29 juli 2024 06:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit dus, tegen kou kun je nog wel wat doen maar die pleuris hitte wordt het lastiger.
Hup team winter!
Hier ook team winter. Zomer vind ik tot een graad of 20/25 nog wel oké maar daarboven… klamme nachten, te warm om nog fijn te sporten of te koken, word er passief van… en ongediertes vind ik ook een nadeel. Gelukkig maar een paar dagen tropisch, daarna weer beter.quote:Op maandag 29 juli 2024 06:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit dus, tegen kou kun je nog wel wat doen maar die pleuris hitte wordt het lastiger.
Hup team winter!
Hier zou ik gelijk voor tekenen! Heerlijk! Denk niet dat het ooit gaat gebeuren 😄 maar zou wel leuk zijn!quote:Op maandag 29 juli 2024 00:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee nee ik wil vrieskou, 4 weken lang -5 overdag, -15 in de nachten, 11stedentocht en daarna compleet los gaan met sneeuwstormen die Nederland compleet lam legtom vervolgens nog eens stormen uit het oosten te krijgen die al het sneeuw doet opstuiven en voor nog meer problemen veroorzaakt
quote:Op maandag 29 juli 2024 00:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 juli 2024 06:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook goed. Als de hitte maar opbokt.
quote:Op maandag 29 juli 2024 08:55 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Hier zou ik gelijk voor tekenen! Heerlijk! Denk niet dat het ooit gaat gebeuren 😄 maar zou wel leuk zijn!
Wat? Neeeee! Wie moet mij dan elke dag aan het lachen maken? En als je nou eens blijft, maar alleen in dit topic? Ahhh?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De hele dag blauwe lucht en volgens mij ook geen wolken. Man, dat is lang geleden joh. Hoe kan je dit nou niet willen of waarderen? 24-28 graden! Luchtvochtigheid zou nog iets lager kunnen, maar de wind draait naar meer oost vandaag, dus dat komt dan, hoop ik. Veel perfecter kan het niet. En komende nacht 13-15quote:Op maandag 29 juli 2024 09:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag wordt het perfect zo! Wat een mooie blauwe lucht, veel te weinig gezien de laatste maanden.
Dit dus.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat? Neeeee! Wie moet mij dan elke dag aan het lachen maken? En als je nou eens blijft, maar alleen in dit topic? Ahhh?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@StateOfMind"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Het was goed fris ja, heerlijk slaap genotquote:Op zondag 28 juli 2024 20:47 schreef INViCTuS het volgende:
Komende nacht koelt het mooi nog even af naar 10-12 graden
De kruidnootjes zijn vast al weer te vinden..1e hint richting winterseizoenquote:
We noemen het ook wel herfst halfjaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
De kruidnootjes zijn vast al weer te vinden..1e hint richting winterseizoen
De Eifel krijgt ook iedere keer een pak slaag volgens mijquote:Op maandag 29 juli 2024 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag terreur buien? Beste en mooiste uiteraard voor 🇩🇪
[ x ]
quote:Op maandag 29 juli 2024 09:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
De kruidnootjes zijn vast al weer te vinden..1e hint richting winterseizoen
We worden hier gewoon afgeknepen.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag ff het net flink overbelasten met terugleveren
Eens!quote:Op maandag 29 juli 2024 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat? Neeeee! Wie moet mij dan elke dag aan het lachen maken? En als je nou eens blijft, maar alleen in dit topic? Ahhh?
Hier is nog ruimte genoeg op het net wat dat betreft. 242V, slaan pas af bij 253.quote:
Je beseft dat juni de enige maand is die (iets) kouder is uitgevallen? Februari t/m mei waren (erg) fors te warm.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:31 schreef KingRoland het volgende:
Mogen we eindelijk global warming roepen. Het heeft even geduurd jongens
Je beseft dat dit soort users alleen hier komen om een beetje nu en dan one-liners te roepen?quote:Op maandag 29 juli 2024 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je beseft dat juni de enige maand is die (iets) kouder is uitgevallen? Februari t/m mei waren (erg) fors te warm.
Van die keiharde regen buien en harde woei enzo erbijquote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]![]()
Stamppot, erwtensoep, mosselen met bokbier, Irish coffee bij een knetterend haardvuur..
Volgens mij morgen ook nog en dan woensdag weer drama met de luchtvochtigheidquote:Op maandag 29 juli 2024 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid zit ook bijna op een acceptabel niveau.
Jepquote:Op maandag 29 juli 2024 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je beseft dat dit soort users alleen hier komen om een beetje nu en dan one-liners te roepen?
Dit is heel lekker inderdaad.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:14 schreef INViCTuS het volgende:
Best wel perfect weer dit. Mag van mij komende 3 maanden zo blijven.
Wel beetje jammer dat ik moet werken, maar gelukkig wel buiten
airco op de bedrijfsrekening?quote:Op maandag 29 juli 2024 16:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is het echt perfect ja. 28 graden, klein briesje, niet benauwd. Wat ben ik toch gezegend dat ik mijn eigen bedrijf heb met kantoor aan huis. Net heerlijk met het paard het bos in geweest en nu weer verder met alle BTW-aangiftes, tot een uur of 12. Prima toch?
Al jaren paardloos inmiddels, maar ik had altijd al een hekel aan dit weer. We zitten hier op zandgrond en bomenwallen, dus veel dazen en knutten. De paarden stonden hier in de zomer bijna meer op stal dan in de winter door die rotbeesten.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is het echt perfect ja. 28 graden, klein briesje, niet benauwd. Wat ben ik toch gezegend dat ik mijn eigen bedrijf heb met kantoor aan huis. Net heerlijk met het paard het bos in geweest en nu weer verder met alle BTW-aangiftes, tot een uur of 12. Prima toch?
Oh, da's hier ook. Kunnen ze wel tegen, staat 24/7 buiten. En met rijden doe ik een uitrijdeken op, omdat het in het bos nog erger is qua dazen. Die vallen in de wei wel mee trouwens, af en toe een verdwaalde. Wel vliegen, muggen, knutten, soms een horzel.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:19 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Al jaren paardloos inmiddels, maar ik had altijd al een hekel aan dit weer. We zitten hier op zandgrond en bomenwallen, dus veel dazen en knutten. De paarden stonden hier in de zomer bijna meer op stal dan in de winter door die rotbeesten.
Kwam er zojuist tijdens mijn rondwandelingetje eentje tegen. Lag lekker in het gras te doezelen langs de waterkant naast het riet.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:36 schreef Evangelion het volgende:
Als de kadten voor pampus in de schaduw op de stoep liggen is het lekker weer.
Kan me toch onmogelijk voorstellen dat mensen vriesweer preferen boven dit. Koekoekquote:Op maandag 29 juli 2024 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is heel lekker inderdaad.
Ik ook totaal niet. Wel als je het hebt over veel andere dagen. Zomer onwaardig ondanks de "hoge" temperaturen. Zomer is meer dan alleen temp.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan me toch onmogelijk voorstellen dat mensen vriesweer preferen boven dit. Koekoek![]()
Ik kan me dat heel goed voorstellenquote:Op maandag 29 juli 2024 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan me toch onmogelijk voorstellen dat mensen vriesweer preferen boven dit. Koekoek![]()
Uh ja en rap een beetjequote:Op maandag 29 juli 2024 20:19 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Okay... okay, misschien nu toch maar airco aanzetten.
Stuur maar door hierheenquote:Op maandag 29 juli 2024 20:56 schreef INViCTuS het volgende:
mega mcs incoming in Frankrijk morgen
[ x ]
whut, weer code geel?quote:Op maandag 29 juli 2024 20:56 schreef INViCTuS het volgende:
mega mcs incoming in Frankrijk morgen
[ x ]
Bereikt misschien alleen Limburg. Kan wel een flink complex wordenquote:
Even in de gaten houden hoe het allemaal gaat ontwikkelen, wel jammer dat het niet even xxx aantal km noordelijker is, een MCS als deze omvang zou wel leuk zijn boven NLquote:Op maandag 29 juli 2024 22:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bereikt misschien alleen Limburg. Kan wel een flink complex worden
[ x ]
Doe maar in het weekend. Ik zit deze week weer in Limburg voor werk.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Even in de gaten houden hoe het allemaal gaat ontwikkelen, wel jammer dat het niet even xxx aantal km noordelijker is, een MCS als deze omvang zou wel leuk zijn boven NL
Als ik dat zou zeggen bij elke dag van dertig graden of warmer dan had ik de hele zomer vrijquote:Op dinsdag 30 juli 2024 07:49 schreef INViCTuS het volgende:
Mooie zomerdag vandaag! Te warm om te werken
Oostenrijkquote:Op dinsdag 30 juli 2024 07:19 schreef Stefanovich het volgende:
T/m zaterdag 30+ … zit nu in Oostenrijk, daar is/was het ook 30 in de dalen, niet te harden. Vooral niet in de steden. Lekker de berg op gevlucht, 23 met zon. Héérlijk.
Vandaag terug naar Nederland, naar de hete stad :’(
Sow! Da's een mooie boom zeg!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker druifjes eten met de kleine onder de boom
Wij zitten gewoon binnen opgesloten met 4 schermpjes en de gordijnen dicht. Eventueel met airco.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 06:19 schreef Resistor het volgende:
[..]
Doe maar in het weekend. Ik zit deze week weer in Limburg voor werk.
Maar wel genieten voor de mensen die naar de OS zitten te kijken.
Zit lekker in mijn kantoor de hele dag. Met drie beeldschermen, op het tweede het roeien, op de derde het zwemmen. Nu net alles dicht gedaan, airco stond aan, nu weer even uit, 20 graden nu, dat is prima.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Zit lekker in mijn kantoor de hele dag. Met twee beeldschermen, op het tweede de OS (paardjes natuurlijk). Nu nog alles open, is nu nog lekker binnen, 26 graden. Als het over de 30 gaat, dan gaat de airco aan en de deur op een kier. Lekker dagje!
Paarden kijkenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Zit lekker in mijn kantoor de hele dag. Met twee beeldschermen, op het tweede de OS (paardjes natuurlijk). Nu nog alles open, is nu nog lekker binnen, 26 graden. Als het over de 30 gaat, dan gaat de airco aan en de deur op een kier. Lekker dagje!
Ik ben blij dat de windturbine klaar is, dat was nu echt een oven geweest.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij zitten gewoon binnen opgesloten met 4 schermpjes en de gordijnen dicht. Eventueel met airco.
Boogschieten vond ik zondag echt verrassend spannend.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:52 schreef Frutsel het volgende:
Inmiddels hockey en boogschieten op scherm 2 en 3
Het is zo'n sport die je opeens ziet en blijft kijken..quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Boogschieten vond ik zondag echt verrassend spannend.
Dat paarden "sport" moeten ze afschaffen. Sowieso nog spannender om naar een draaiende wasmachine te kijken. En het is geen sportquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is zo'n sport die je opeens ziet en blijft kijken..
Paarden, auto's, alles waarbij iets anders het meeste vermogen levert is geen sport.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat paarden "sport" moeten ze afschaffen. Sowieso nog spannender om naar een draaiende wasmachine te kijken. En het is geen sport
Ze werken niet echt door hequote:
Trek je koelvest dan aan joh.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Veel te warm dit
Opbokken met die hitte
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Veel te warm dit
Opbokken met die hitte
Heb het hier meer andersom, 27-28 maar voelt als 31-32. Maar waarschijnlijk ben ik gewoon niks meer gewend na de afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:22 schreef Xenorium het volgende:
Valt wel mee, voelt niet echt als 31c hier, meer als 25c. LV is niet hoog dus goed te doen.
Ja omdat je op het heetste moment van de dag kijkt? Min is in de nacht inderdaad,quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:21 schreef Rnie het volgende:
Wat ik mij al een tijdje afvraag, waarom staat er op de website van bijvoorbeeld het KNMI altijd een "Min" temperatuur?De "Max" temperatuur is vaak de gemiddelde temperatuur die het ook daadwerkelijk is in het land.
Is de min temperatuur niet gewoon de nachtelijke temperatuur van die dag? Is het opm verwarring te voorkomen dan niet beter om te switchen naar dag/nacht ipv max/min?
Best onduidelijke bewoording dan. Dag en nacht volstaat imo voor de duidelijkheid veel beter.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja omdat je op het heetste moment van de dag kijkt? Min is in de nacht inderdaad,
Het maximum is bijv. soms om 12:00 soms om 16:00. Dus alleen "dag" zegt ook niet zo veel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Best onduidelijke bewoording dan. Dag en nacht volstaat imo voor de duidelijkheid veel beter.
Vandaag denk ik de 7e tropische dag hier. Maar zou ik moeten nakijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb volgens mij in Nederland pas één tropische dag meegemaakt dit jaar.
LV is inderdaad wel een pak beter jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Laatst was het vaak zo benauwd als het mooi weer was. Maar nu helemaal niet, heerlijk!
De zomer is nog niet op de helft hoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn tijd komt wel weer. Sterker nog, we werken inmiddels toe richting de herfst/winter
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De zomer is nog niet op de helft hoor.
Duurt niet lang meer, even doorbijten nog.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn tijd komt wel weer. Sterker nog, we werken inmiddels toe richting de herfst/winter
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga daar niet mee akkoord.
Augustus kan idd wel echt nog heel warm worden.
Als je zo'n groot terrein en zo veel tijd hebt, waarom maak je dan geen zwembad? Niks verkoelender als een frisse duik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar de komende dagen is het nog:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op kou kan je je kleden, op hitte nietquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n dooddoenerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Op kou kan je je kleden, op hitte niet
Wel, op hitte kun je je ontkleden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hebben we. Alleen die wordt steeds verwarmd voor de kleinequote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je zo'n groot terrein en zo veel tijd hebt, waarom maak je dan geen zwembad? Niks verkoelender als een frisse duik.
Huid erafquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel, op hitte kun je je ontkleden.
Koelvestquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Toch is water van 26 of zo nog steeds lekker fris als je er in gaat. Je lichaam is immers 38. Zeker als het buiten boven de 30 is.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hebben we. Alleen die wordt steeds verwarmd voor de kleine
Dan vind ik het niet zo lekker meer. Liever graadje of 20 dat water.
Zeker waar,het is alleen 30 graden dat waterquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toch is water van 26 of zo nog steeds lekker fris als je er in gaat. Je lichaam is immers 38. Zeker als het buiten boven de 30 is.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar de komende dagen is het nog:
[ afbeelding ]
onzin, als er een hoge LV icm met warmte, dan krijgt je lichaam het niet gekoeld.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit. Eindelijk na 8 maanden eens stabiel droog weerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:45 schreef R-woud93 het volgende:
Het is droog, dat vind ik het belangrijkste
*kijkt naar donderdag*quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit. Eindelijk na 8 maanden eens stabiel droog weer.
Op een gegeven moment is het wel klaar inderdaad ja. Kunt slechts het vel eraf trekken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
onzin, als er een hoge LV icm met warmte, dan krijgt je lichaam het niet gekoeld.
Mensen die zich in een Michelinmannatjesoutfit kleden in Nederlandquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:58 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die een Michelinmannatjesoutfit verkiezen boven gewoon korte broek, shirt en slippers
Ach, een middagje regen tussendoor is oké. Zolang het maar overwegend droog is en niet 6 dagen per week regen. Daar werd ik echt helemaal gestoord van.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kijkt naar donderdag*
*schudt z'n hoofd*
De 3 dagen mooi 3 weken bagger vloek mag ook best eens doorbroken worden. Even iets langer dan 3 dagen mooi mag best. En ook langer dan 5, laten we eens een week vol gaan maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Ach, een middagje regen tussendoor is oké. Zolang het maar overwegend droog is en niet 6 dagen per week regen. Daar werd ik echt helemaal gestoord van.
Is dat net als die sneeuwpop van 2 meter ook niet op foto vastgelegd?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mensen die zich in een Michelinmannatjesoutfit kleden in Nederland
Gewoon in de winter ook die korte broek aan.
Waarom iets normaals vastleggen op de fotoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat net als die sneeuwpop van 2 meter ook niet op foto vastgelegd?Anders telt het niet.
Denk hier ook wel zoiets in de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vandaag denk ik de 7e tropische dag hier. Maar zou ik moeten nakijken.
Qua temperatuur is het bijna het hele jaar jouw tijd, dus jij mag überhaupt niet klagen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De temperatuur is nu net juist het enige wat redelijk normaal tot warm is dit jaar?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua temperatuur is het bijna het hele jaar jouw tijd, dus jij mag überhaupt niet klagen.
Ja, inderdaad. Vieze graf kou hier in Nederland altijd. De zon die schijnt waarschijnlijk toch niet, dus beter gewoon 8-12 graden in het herfst halfjaar. Met warmte kan je prima uren buiten zijn of in de avond nog lekker buiten zitten met een weizen. In de winter is zo'n wandeling na een uurtje ook wel weer leuk geweest.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Liever puffen in een dun jurkje, dan met een dik skipak aan nog een koude neus hebben.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor jou is het te warm, ja! Deze zomer is het absoluut nog niet vaak normaal geweest. En het hoeft ook niet normaal te zijn. Het was te vaak grijs, onder de 20 em veel te natquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De temperatuur is nu net juist het enige wat redelijk normaal tot warm is dit jaar?
Maar als het vaak veel te koud is, dan is het dus ook vaak veel te warm? Gezien de temperatuur gewoon normaal is. Je kunt niet uitsluitend een gemiddelde halen met vrijwel alleen maar lage cijfers.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor jou is het te warm, ja! Deze zomer is het absoluut nog niet vaak normaal geweest. En het hoeft ook niet normaal te zijn. Het was te vaak grijs, onder de 20 em veel te nat
Ik heb het anders de hele winter koud, met goede kleding en jas en sjaal.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nog meer kleren. Michelinmannetjesoutfit van @Nattekat heb je nodigquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het anders de hele winter koud, met goede kleding en jas en sjaal.
Ik ben veel te ijdel. Ik kleed me warm maar het moet wel mooi zijn. Altijd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog meer kleren. Michelinmannetjesoutfit van @:Nattekat heb je nodig
Niks zo lekker als een Michelinmannetjevrouwtjequote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben veel te ijdel. Ik kleed me warm maar het moet wel mooi zijn. Altijd.
Maar dat zegt mij allemaal niks, zo'n ranglijst. De zon uren vallen gewoon tegen. De uren die de zon kan schijnen in de zomer, dat zijn er gewoon veel per dag. En dat deed ie best vaak niet. Want vaak verkeerde wind, dus bewolking en/of regen. Gewoon hoeft nog niet acceptabel fijn, prettig, goed of positief te zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens is het qua zonneschijn ook niet dramatisch in deze zomer. Plek 63 van de 124 in juni en plek 50 van de 124 voor juli (t/m gisteren, verwacht nog wat stijging).
Verre van top, maar kan dus echt nog een pak minder in ons kikkerlandje. Dus vrij gewoontjes.
Vannacht 15-17 graden ongeveer. Wel heel kort dat het zo "fris" isquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Over 10 uur begint de temperatuur alweer op te lopen
Lekker zacht Rubens vrouwtje.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niks zo lekker als een Michelinmannetjevrouwtje
Niet alleen afgelopen maanden, klimatologisch zit je ook op een vd warmste en (vaak) droogste plekken van NL.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar ik woon dan ook op de warmste en droogste plek van het land de afgelopen twee maanden.
ik was laatst bij je plasje maar je reageerde nietquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja beter dat je gaat zwemmen, lekker ff afkoelings
Serieus?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet alleen afgelopen maanden, klimatologisch zit je ook op een vd warmste en (vaak) droogste plekken van NL.
Op weerwoord zit er zo'n kerel (enorme zomer/hitte liefhebber) die letterlijk van Volendam naar jouw omgeving is verhuisd, omdat het daar relatief de meest warme en droge omgeving van Nederland is.
Ware het niet dat hij nu nog steeds 80% vd tijd loopt te klagen daar dat het 'm te grauw en fris is.![]()
Bedoel, als je dan helemaal moved omdat je in het klimaat wilt leven waar je je goed in voelt, doe het dan in èèn keer goed zou ik zeggen
Uit Volendam wil je toch sowieso verhuizen? Lijkt me echt precies niksquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet alleen afgelopen maanden, klimatologisch zit je ook op een vd warmste en (vaak) droogste plekken van NL.
Op weerwoord zit er zo'n kerel (enorme zomer/hitte liefhebber) die letterlijk van Volendam naar jouw omgeving is verhuisd, omdat het daar relatief de meest warme en droge omgeving van Nederland is.
Ware het niet dat hij nu nog steeds 80% vd tijd loopt te klagen daar dat het 'm te grauw en fris is.![]()
Bedoel, als je dan helemaal moved omdat je in het klimaat wilt leven waar je je goed in voelt, doe het dan in èèn keer goed zou ik zeggen
In juni scheen de zon vier uurtjes minder dan gemiddeld. Juli gaat ook rond normaal uitkomen. Temperatuur was ietsie onder gemiddeld, maar verre van afwijkend dat het buiten normaal valt. Te nat is het op veel plekken ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dat zegt mij allemaal niks, zo'n ranglijst. De zon uren vallen gewoon tegen. De uren die de zon kan schijnen in de zomer, dat zijn er gewoon veel per dag. En dat deed ie best vaak niet. Want vaak verkeerde wind, dus bewolking en/of regen. Gewoon hoeft nog niet acceptabel fijn, prettig, goed of positief te zijn.
Januari hoort het 3/4 graden te zijn, volgens mij. Dat is dan gewoon? Wil niet zeggen dat dat als fijn, prettig of positief wordt ervaren :p. 8 graden is toch al een stuk fijner.
al die gemiddelde geven het klimaat niet goed weer.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In juni scheen de zon vier uurtjes minder dan gemiddeld. Juli gaat ook rond normaal uitkomen. Temperatuur was ietsie onder gemiddeld, maar verre van afwijkend dat het buiten normaal valt. Te nat is het op veel plekken ja.
Normaal/gewoon is juist volledig acceptabel. Dat is wat je kunt en mag verwachten in ons klimaat. Te grote afwijkingen zijn juist niet acceptabel. Januari 8 graden gemiddeld is onacceptabel en zou ik dan ook niet als positief ervaren binnen ons klimaat, dat zou een verwoestend effect hebben.
Dat iets prettig of lekker is, dat is een ander verhaal. Maar constant klagen dat er te weinig zon is of constant te koud is, terwijl het gewoon zo'n beetje is wat je kunt verwachten in dit land, tja.
Het is alsof @:dick_laurent klaagt dat ie niet kan schaatsen 's winters op de lokale sloot.
*Ik heb het over juni en juli.
Ik zou 8 graden gelijk accepterenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In juni scheen de zon vier uurtjes minder dan gemiddeld. Juli gaat ook rond normaal uitkomen. Temperatuur was ietsie onder gemiddeld, maar verre van afwijkend dat het buiten normaal valt. Te nat is het op veel plekken ja.
Normaal/gewoon is juist volledig acceptabel. Dat is wat je kunt en mag verwachten in ons klimaat. Te grote afwijkingen zijn juist niet acceptabel. Januari 8 graden gemiddeld is onacceptabel en zou ik dan ook niet als positief ervaren binnen ons klimaat, dat zou een verwoestend effect hebben.
Dat iets prettig of lekker is, dat is een ander verhaal. Maar constant klagen dat er te weinig zon is of constant te koud is, terwijl het gewoon zo'n beetje is wat je kunt verwachten in dit land, tja.
Het is alsof @:dick_laurent klaagt dat ie niet kan schaatsen 's winters op de lokale sloot.
*Ik heb het over juni en juli.
Altijd keuzestress. Magnum intens dark is lekker, maar softijs cassis smaak is ook lekker. Al is een festini aardbei ook lekker.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:53 schreef THEFXR het volgende:
wat is het beste ijs om te kopen bij dit weer?
Incidenteel is alles acceptabel. Moet niet te vaak gebeuren alleen. 30ers horen erbij, net al sub-20ers. Anders kom je nooit op dat gemiddelde uit. Het is nu eenmaal niet constant 23 graden met zon.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou 8 graden gelijk accepteren. Verwoestend effect
. Het maakt de natuur hier echt niet uit of het 4, 6 of 8 graden is. Dat zal geen verschil maken. Als het nou gemiddeld 12 of 14 gaat worden, dan merk je misschien wel iets. Maar nog steeds schijnt de zon in januari vrijwel niet.
Ik vind dat niet acceptabel echt dom gelul. Dus zo'n maand als juni vorig jaar met uitmuntend veel zon mogen we niet accepteren? Even los van de temperatuur, hè. Of als maart 2022? Ook zoveel zon.
Het was echt al een jaar lang zeiknat, dus ook grijs. Nee, dat verwacht je niet. Maar mensen willen dat ook niet. Vroegah was het overigens nog treuriger. Maar bij jou is het schijnbaar vaak anders dan elders in Nederland
Zoals vandaag was het ook wel te heet.van mij mag het ook wel graadje of 4 minder. Maar die enkele dag zo warm hoort erbij. Meestal maar 10-15 per zomer, dus dat stelt hier weinig voor.
Die bliksemdetectie gaat goed los daar, echt jammer dat het hier niet isquote:
Geloof het of niet, maar s'winters een kleine 2 uur rijden het binnenland in richting de bergen vanaf mijn woonplaats en dan heb ik ditquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dan woon jij toch veel mooier in de winter.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar s'winters een kleine 2 uur rijden het binnenland in richting de bergen vanaf mijn woonplaats en dan heb ik dit
[ afbeelding ]
Als ik iets meer dan 2 uur rijd, dan zit ik bijna in Sauerland. Geen bergen, maar wel heuvels.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan woon jij toch veel mooier in de winter.
Dan woont Dick nog steeds mooier met een graad of 18 in de winter.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als ik iets meer dan 2 uur rijd, dan zit ik bijna in Sauerland. Geen bergen, maar wel heuvels.
Ik ben al blij als we hier de dubbele cijfers halen in de winter. En als de zon schijnt, maar dat lukt meestal niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan woont Dick nog steeds mooier met een graad of 18 in de winter.
Die pret bederf je echt niet hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Haags het volgende:
Ik wil de pret niet bederven maar in augustus worden de avonden toch rap korter.
Augustus heeft eigenlijk de perfecte opkomst en ondergang tijden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Haags het volgende:
Ik wil de pret niet bederven maar in augustus worden de avonden toch rap korter.
Perenijsjesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:53 schreef THEFXR het volgende:
wat is het beste ijs om te kopen bij dit weer?
Zomer van 2019 vergeten? Toen was het in augustus tyfysheet en tyfus benauwd 's nachtsquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die pret bederf je echt niet hoordagen weer korten = minder zonuren = minder warmte aan het einde van de avond = lekker huis afkoelen
Lekker toch. Uurtje verder en je bent in het hart van de Sierra Nevada denk ik?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar s'winters een kleine 2 uur rijden het binnenland in richting de bergen vanaf mijn woonplaats en dan heb ik dit
[ afbeelding ]
I can’t hear you.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Haags het volgende:
Woon jij nou eigenlijk bij mij in het dorp? Of een dorp verder?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar ik woon dan ook op de warmste en droogste plek van het land de afgelopen twee maanden.
Meer richting de Maas 😉quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Woon jij nou eigenlijk bij mij in het dorp? Of een dorp verder?
Lekker zwoel! Mag nog iets warmer. Vind ik heerlijk slapen. Raam open en een been buiten het dekbed.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vannacht 15-17 graden ongeveer. Wel heel kort dat het zo "fris" is
Dekbed bij deze temperaturen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker zwoel! Mag nog iets warmer. Vind ik heerlijk slapen. Raam open en een been buiten het dekbed.
Ik in Luxemburg.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als ik iets meer dan 2 uur rijd, dan zit ik bijna in Sauerland. Geen bergen, maar wel heuvels.
Meer die kant uit jaquote:
Ik ook.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Meer die kant uit ja
Ik loop vrijwel iedere dag naar de Maas toe, tenzij ik voor het bos kies.
De Maas is toch ver weg van jou? Of valt iedere dag onder de 'tenzij'quote:
Ik kies elke dag voor het bos. De Maas is te ver.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De Maas is toch ver weg van jou? Of valt iedere dag onder de 'tenzij'
Voor mij ongeveer 1.5 km.
Hoogveen is geen bosquote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik kies elke dag voor het bos. De Maas is te ver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |