SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Frisse zomer? Wees blij! De rest van de wereld zucht onder verstikkende hitte
Wie in Nederland blijft merkt er niets van, maar de wereld zucht momenteel onder recordtemperaturen. Reis je naar Spanje, dan kan het zomaar 42 graden worden. Italië? In de hoofdstad Rome krijg je de komende dagen 36 tot 38 graden. ,,Bij ons valt het wat tegen”, zegt weerman Rico Schröder. ,,Maar misschien moet je zeggen: wij kunnen ons gelukkig prijzen.”
Leuk, maar wat gaat het dauwpunt doen?quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:34 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt zelfs in De Bilt zomer te worden
[ x ]
Nog niet gekeken. Ongetwijfeld hoog want veel vocht in de grondquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Leuk, maar wat gaat het dauwpunt doen?
Helemaal kut dus. Heb je niets aan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog niet gekeken. Ongetwijfeld hoog want veel vocht in de grond
Ligt ook aan waar de wind vandaan komt. Straks even kijken. Wel hogedruk, dus in principe is dat wel gunstig.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helemaal kut dus. Heb je niets aan.
Zie hier waarom die temperatuur lang niet alles zegt
Deze zomer (dit jaar eigenlijk) grossiert in dagen die op papier al meh zijn en in de realiteit gewoon kut. Vandaag is er ook zo 1.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt ook aan waar de wind vandaan komt. Straks even kijken. Wel hogedruk, dus in principe is dat wel gunstig.
jaquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:52 schreef RipCity het volgende:
Is het dit jaar ook veel benauwder dan anders? te veel vocht in de lucht?
Het echte relevante weerbericht zit pas twee weken daarna want dan is het weer festivaltijdquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:34 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt zelfs in De Bilt zomer te worden
[ x ]
Tevens een nat nachtje op komst.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Koelt niet hard af, relatief warm nachtje op komst.
Told ya. Wij komen naar NL en hup zomer.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:37 schreef INViCTuS het volgende:
ZOMERS!!!
Volgende week is het dankzij hogedruk boven onder meer het Noordzeegebied en Duitsland droog, zonnig en vaak zomers warm ofwel meer dan 25 graden. Op en rond 1 augustus kan een ‘verstoring’ op hoogte een regen- of onweersbui veroorzaken, maar een terugval naar onbestendig zomerweer lijkt onwaarschijnlijk. dit zou wat zijn. joh. Na al die maanden
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Told ya. Wij komen naar NL en hup zomer.![]()
Volgend jaar van april tot oktober graag danquote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kunnen we die vlucht nog annuleren?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol. Het ironische is dat bij een mogelijke hittegolf in Nederland ik er meer onder zal 'lijden' dan hier in Spanje, want hier heb ik gewoon een airco op de slaapkamer waarmee ik koele nachtrust altijd kan garanderen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen we die vlucht nog annuleren?![]()
Er komt geen hittegolf, hoor. Voorlopig niet iig. Het wordt niet eens tyfus heet. Gewoon 25-30 graden. Helemaal niet speciaal ook en zeker niet extreem. In het weekend alweer minderquote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol. Het ironische is dat bij een mogelijke hittegolf in Nederland ik er meer onder zal 'lijden' dan hier in Spanje, want hier heb ik gewoon een airco op de slaapkamer waarmee ik koele nachtrust altijd kan garanderen.
Ons vakantiehuis in NL heeft dat niet... dus dan lig ik alsnog mogelijk in een kneiterbenauwde slaapkamer. Kan ik idd beter hier blijven.
lekker vocht erbijquote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er komt geen hittegolf, hoor. Voorlopig niet iig. Het wordt niet eens tyfus heet. Gewoon 25-30 graden. Helemaal niet speciaal ook en zeker niet extreem. In het weekend alweer minder
Opbokken met die hitte!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
maandag en dinsdag zijn volgens mij nog wel redelijk vol te houden en de nachten nog relatief fris. Vanaf woensdag wordt het weer ellendig warm.
Aangename dauwpunten mogelijk
[ x ]
ik lees, pure hel!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
maandag en dinsdag zijn volgens mij nog wel redelijk vol te houden en de nachten nog relatief fris. Vanaf woensdag wordt het weer ellendig warm.
Aangename dauwpunten mogelijk
[ x ]
Verschrikkelijk vooruitzichtquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Lang geleden dat er zo'n zomerse pluim was
[ x ]
- langere tijd zomers weerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Lang geleden dat er zo'n zomerse pluim was
[ x ]
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Twee dagen, daarna vocht. Kan niet anders dit jaar
'Airco'quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn airco begint zwaar te worden van al dat opgevangen water.
Het is gewoon 19,5 in m'n slaapkamer jaquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
'Airco'
Maar laten we hopen op - als het dan toch warm moet worden - drogere lucht ja. Echt geen zin om een week te plakken zodra je je kop buiten steekt.
Klammekat incomingquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gewoon 19,5 in m'n slaapkamer ja
Krijg je met alleen arko niet voor elkaar hier.
Houden zo, maar ik vrees ervoorquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid 52%
Klimaat hier is echt helemaal top momenteel
Ik ook, daarom staat ie überhaupt aan nu. Zo veel mogelijk warmte de muren uit trekken nu het nog kan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Houden zo, maar ik vrees ervoor
Ik zag ook omweer in jouw richtingquote:Op zondag 28 juli 2024 00:46 schreef minthy het volgende:
Wow, ik zat al helemaal in de "vanaf nu droog en warm en bloedhitte aanstaande"-modus vandaag. Plenst het ineens de lucht uit
Klopt, maar dat trekt gelukkig grotendeels langs ons heenquote:
Stuur maar deze kant op. Ik kan er niet genoeg van hebbenquote:Op zondag 28 juli 2024 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt, maar dat trekt gelukkig grotendeels langs ons heen
Nooit geweten dat augustus gemiddeld de natste maand is. Heb altijd het gevoel dat dit juist de maand is met de meeste zon en hoogste temperaturen en af en toe een onweersbui.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Qua temperatuur toch een best acceptabele pluim wel
[ x ]
quote:Op zondag 28 juli 2024 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Qua temperatuur toch een best acceptabele pluim wel
[ x ]
Iets met in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Vanaf augustus waarschijnlijk weer wisselvalliger. Gemiddeld gezien is augustus de natste maand van het jaar in Nederland.
Dat is al jaren zoquote:Op zondag 28 juli 2024 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nooit geweten dat augustus gemiddeld de natste maand is. Heb altijd het gevoel dat dit juist de maand is met de meeste zon en hoogste temperaturen en af en toe een onweersbui.
Sterkte alvast komende 2 wekenquote:Op zondag 28 juli 2024 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima ochtendje zo. Al moet het nu niet meer warmer worden
quote:Op zondag 28 juli 2024 00:46 schreef minthy het volgende:
Wow, ik zat al helemaal in de "vanaf nu droog en warm en bloedhitte aanstaande"-modus vandaag. Plenst het ineens de lucht uit
Komt wel Sahara stof aan. Zal de temperatuur wel eens kunnen temperenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:06 schreef THEFXR het volgende:
hier zonnig blauwe lucht, goede LV
dins-woensdag 32 graden.
Het is dat ik nog een tabblad met Fok open had staan blijkbaar, anders had ik dit niet gezien.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Rustig hier de laatste tijd. Zelfs onze gillende keukenmeid @:StateOfMind laat zich opeens niet meer horen 😱😱😱😱
Wij eisen toelichting.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is dat ik nog een tabblad met Fok open had staan blijkbaar, anders had ik dit niet gezien.
Ik heb een week geleden besloten om volledig te stoppen met Fok.
Een aantal recente beslissingen van wat hogere Fok-crew betreffende een aantal users (heeft overigens niks met de WK kliek te maken overigens), stuitte mij dusdanig tegen de borst, dat mijn plezier en motivatie in/op Fok in één keer is weggevaagd.
Dit zal dan ook mijn laatste post zijn.
Treurig nieuwsquote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is dat ik nog een tabblad met Fok open had staan blijkbaar, anders had ik dit niet gezien.
Een aantal recente beslissingen van wat hogere Fok-crew betreffende een aantal users (heeft overigens niks met de WK kliek te maken overigens), stuitte mij dusdanig tegen de borst, dat mijn plezier en motivatie in/op Fok in één keer is weggevaagd.
Het beste, stateofmind. En kom anders terug als de emoties wat zijn gezakt.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Why.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eens. Dat vieze benauwde vochtige weer steeds, ik voel me daar niet goed bij.quote:
dat is jammer, ik hoop dat je er in de toekomst anders over denkt en gewoon weer gezelling mee komt posten.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De echte zomer begint deze week pas. De komende 2 dagen heel zonnig en zullen goed te verdragen zijn. Daarna weer vochtiger en minder stabiel, dus niet zo prettigquote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 20:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Eens. Dat vieze benauwde vochtige weer steeds, ik voel me daar niet goed bij.Net of ik aan elk been een zak zand heb. Alles gaat moeizaam.
Het is gewoon nooit lang aaneengesloten echt mooi zomerweer. Als er wel zo'n voorspelling in de vooruitzichten zit dan verschijnt er toch al snel weer een hele reeks druppels in de voorspellingen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De echte zomer begint deze week pas. De komende 2 dagen heel zonnig en zullen goed te verdragen zijn. Daarna weer vochtiger en minder stabiel, dus niet zo prettig
Ondanks je dit mogelijk niet meer leest is het wel jammer dat je vertrekt maar begrijp het wel.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wanneer begint die klote winter nou weer eens
Hopelijk snel. Het voetbalseizoen staat voor de deur. Graadje of 5-10 is dan primaquote:Op zondag 28 juli 2024 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wanneer begint die klote winter nou weer eens
Nee nee ik wil vrieskou, 4 weken lang -5 overdag, -15 in de nachten, 11stedentocht en daarna compleet los gaan met sneeuwstormen die Nederland compleet lam legtquote:Op zondag 28 juli 2024 22:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hopelijk snel. Het voetbalseizoen staat voor de deur. Graadje of 5-10 is dan prima
Ook goed. Als de hitte maar opbokt.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee nee ik wil vrieskou, 4 weken lang -5 overdag, -15 in de nachten, 11stedentocht en daarna compleet los gaan met sneeuwstormen die Nederland compleet lam legtom vervolgens nog eens stormen uit het oosten te krijgen die al het sneeuw doet opstuiven en voor nog meer problemen veroorzaakt
Dit dus, tegen kou kun je nog wel wat doen maar die pleuris hitte wordt het lastiger.quote:Op maandag 29 juli 2024 06:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook goed. Als de hitte maar opbokt.
Je kan ook gewoon wat minder doen? Waarom zou je hier überhaupt wat tegen willen doen? Met -5 kan je ook vrijwel niks. Ja, vooral binnenquote:Op maandag 29 juli 2024 06:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit dus, tegen kou kun je nog wel wat doen maar die pleuris hitte wordt het lastiger.
Hup team winter!
Hier ook team winter. Zomer vind ik tot een graad of 20/25 nog wel oké maar daarboven… klamme nachten, te warm om nog fijn te sporten of te koken, word er passief van… en ongediertes vind ik ook een nadeel. Gelukkig maar een paar dagen tropisch, daarna weer beter.quote:Op maandag 29 juli 2024 06:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit dus, tegen kou kun je nog wel wat doen maar die pleuris hitte wordt het lastiger.
Hup team winter!
Hier zou ik gelijk voor tekenen! Heerlijk! Denk niet dat het ooit gaat gebeuren 😄 maar zou wel leuk zijn!quote:Op maandag 29 juli 2024 00:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee nee ik wil vrieskou, 4 weken lang -5 overdag, -15 in de nachten, 11stedentocht en daarna compleet los gaan met sneeuwstormen die Nederland compleet lam legtom vervolgens nog eens stormen uit het oosten te krijgen die al het sneeuw doet opstuiven en voor nog meer problemen veroorzaakt
quote:Op maandag 29 juli 2024 00:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 juli 2024 06:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook goed. Als de hitte maar opbokt.
quote:Op maandag 29 juli 2024 08:55 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Hier zou ik gelijk voor tekenen! Heerlijk! Denk niet dat het ooit gaat gebeuren 😄 maar zou wel leuk zijn!
Wat? Neeeee! Wie moet mij dan elke dag aan het lachen maken? En als je nou eens blijft, maar alleen in dit topic? Ahhh?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |