Vandaag denk ik de 7e tropische dag hier. Maar zou ik moeten nakijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb volgens mij in Nederland pas één tropische dag meegemaakt dit jaar.
LV is inderdaad wel een pak beter jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Laatst was het vaak zo benauwd als het mooi weer was. Maar nu helemaal niet, heerlijk!
De zomer is nog niet op de helft hoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn tijd komt wel weer. Sterker nog, we werken inmiddels toe richting de herfst/winter
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De zomer is nog niet op de helft hoor.
Duurt niet lang meer, even doorbijten nog.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn tijd komt wel weer. Sterker nog, we werken inmiddels toe richting de herfst/winter
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga daar niet mee akkoord.
Augustus kan idd wel echt nog heel warm worden.
Als je zo'n groot terrein en zo veel tijd hebt, waarom maak je dan geen zwembad? Niks verkoelender als een frisse duik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar de komende dagen is het nog:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op kou kan je je kleden, op hitte nietquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n dooddoenerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Op kou kan je je kleden, op hitte niet
Wel, op hitte kun je je ontkleden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hebben we. Alleen die wordt steeds verwarmd voor de kleinequote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je zo'n groot terrein en zo veel tijd hebt, waarom maak je dan geen zwembad? Niks verkoelender als een frisse duik.
Huid erafquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel, op hitte kun je je ontkleden.
Koelvestquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Toch is water van 26 of zo nog steeds lekker fris als je er in gaat. Je lichaam is immers 38. Zeker als het buiten boven de 30 is.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hebben we. Alleen die wordt steeds verwarmd voor de kleine
Dan vind ik het niet zo lekker meer. Liever graadje of 20 dat water.
Zeker waar,het is alleen 30 graden dat waterquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toch is water van 26 of zo nog steeds lekker fris als je er in gaat. Je lichaam is immers 38. Zeker als het buiten boven de 30 is.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar de komende dagen is het nog:
[ afbeelding ]
onzin, als er een hoge LV icm met warmte, dan krijgt je lichaam het niet gekoeld.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit. Eindelijk na 8 maanden eens stabiel droog weerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:45 schreef R-woud93 het volgende:
Het is droog, dat vind ik het belangrijkste
*kijkt naar donderdag*quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit. Eindelijk na 8 maanden eens stabiel droog weer.
Op een gegeven moment is het wel klaar inderdaad ja. Kunt slechts het vel eraf trekken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
onzin, als er een hoge LV icm met warmte, dan krijgt je lichaam het niet gekoeld.
Mensen die zich in een Michelinmannatjesoutfit kleden in Nederlandquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:58 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die een Michelinmannatjesoutfit verkiezen boven gewoon korte broek, shirt en slippers
Ach, een middagje regen tussendoor is oké. Zolang het maar overwegend droog is en niet 6 dagen per week regen. Daar werd ik echt helemaal gestoord van.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kijkt naar donderdag*
*schudt z'n hoofd*
De 3 dagen mooi 3 weken bagger vloek mag ook best eens doorbroken worden. Even iets langer dan 3 dagen mooi mag best. En ook langer dan 5, laten we eens een week vol gaan maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Ach, een middagje regen tussendoor is oké. Zolang het maar overwegend droog is en niet 6 dagen per week regen. Daar werd ik echt helemaal gestoord van.
Is dat net als die sneeuwpop van 2 meter ook niet op foto vastgelegd?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mensen die zich in een Michelinmannatjesoutfit kleden in Nederland
Gewoon in de winter ook die korte broek aan.
Waarom iets normaals vastleggen op de fotoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat net als die sneeuwpop van 2 meter ook niet op foto vastgelegd?Anders telt het niet.
Denk hier ook wel zoiets in de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vandaag denk ik de 7e tropische dag hier. Maar zou ik moeten nakijken.
Qua temperatuur is het bijna het hele jaar jouw tijd, dus jij mag überhaupt niet klagen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De temperatuur is nu net juist het enige wat redelijk normaal tot warm is dit jaar?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua temperatuur is het bijna het hele jaar jouw tijd, dus jij mag überhaupt niet klagen.
Ja, inderdaad. Vieze graf kou hier in Nederland altijd. De zon die schijnt waarschijnlijk toch niet, dus beter gewoon 8-12 graden in het herfst halfjaar. Met warmte kan je prima uren buiten zijn of in de avond nog lekker buiten zitten met een weizen. In de winter is zo'n wandeling na een uurtje ook wel weer leuk geweest.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Liever puffen in een dun jurkje, dan met een dik skipak aan nog een koude neus hebben.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor jou is het te warm, ja! Deze zomer is het absoluut nog niet vaak normaal geweest. En het hoeft ook niet normaal te zijn. Het was te vaak grijs, onder de 20 em veel te natquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De temperatuur is nu net juist het enige wat redelijk normaal tot warm is dit jaar?
Maar als het vaak veel te koud is, dan is het dus ook vaak veel te warm? Gezien de temperatuur gewoon normaal is. Je kunt niet uitsluitend een gemiddelde halen met vrijwel alleen maar lage cijfers.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor jou is het te warm, ja! Deze zomer is het absoluut nog niet vaak normaal geweest. En het hoeft ook niet normaal te zijn. Het was te vaak grijs, onder de 20 em veel te nat
Ik heb het anders de hele winter koud, met goede kleding en jas en sjaal.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nog meer kleren. Michelinmannetjesoutfit van @Nattekat heb je nodigquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het anders de hele winter koud, met goede kleding en jas en sjaal.
Ik ben veel te ijdel. Ik kleed me warm maar het moet wel mooi zijn. Altijd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog meer kleren. Michelinmannetjesoutfit van @:Nattekat heb je nodig
Niks zo lekker als een Michelinmannetjevrouwtjequote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben veel te ijdel. Ik kleed me warm maar het moet wel mooi zijn. Altijd.
Maar dat zegt mij allemaal niks, zo'n ranglijst. De zon uren vallen gewoon tegen. De uren die de zon kan schijnen in de zomer, dat zijn er gewoon veel per dag. En dat deed ie best vaak niet. Want vaak verkeerde wind, dus bewolking en/of regen. Gewoon hoeft nog niet acceptabel fijn, prettig, goed of positief te zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens is het qua zonneschijn ook niet dramatisch in deze zomer. Plek 63 van de 124 in juni en plek 50 van de 124 voor juli (t/m gisteren, verwacht nog wat stijging).
Verre van top, maar kan dus echt nog een pak minder in ons kikkerlandje. Dus vrij gewoontjes.
Vannacht 15-17 graden ongeveer. Wel heel kort dat het zo "fris" isquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Over 10 uur begint de temperatuur alweer op te lopen
Lekker zacht Rubens vrouwtje.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niks zo lekker als een Michelinmannetjevrouwtje
Niet alleen afgelopen maanden, klimatologisch zit je ook op een vd warmste en (vaak) droogste plekken van NL.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar ik woon dan ook op de warmste en droogste plek van het land de afgelopen twee maanden.
ik was laatst bij je plasje maar je reageerde nietquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja beter dat je gaat zwemmen, lekker ff afkoelings
Serieus?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet alleen afgelopen maanden, klimatologisch zit je ook op een vd warmste en (vaak) droogste plekken van NL.
Op weerwoord zit er zo'n kerel (enorme zomer/hitte liefhebber) die letterlijk van Volendam naar jouw omgeving is verhuisd, omdat het daar relatief de meest warme en droge omgeving van Nederland is.
Ware het niet dat hij nu nog steeds 80% vd tijd loopt te klagen daar dat het 'm te grauw en fris is.![]()
Bedoel, als je dan helemaal moved omdat je in het klimaat wilt leven waar je je goed in voelt, doe het dan in èèn keer goed zou ik zeggen
Uit Volendam wil je toch sowieso verhuizen? Lijkt me echt precies niksquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet alleen afgelopen maanden, klimatologisch zit je ook op een vd warmste en (vaak) droogste plekken van NL.
Op weerwoord zit er zo'n kerel (enorme zomer/hitte liefhebber) die letterlijk van Volendam naar jouw omgeving is verhuisd, omdat het daar relatief de meest warme en droge omgeving van Nederland is.
Ware het niet dat hij nu nog steeds 80% vd tijd loopt te klagen daar dat het 'm te grauw en fris is.![]()
Bedoel, als je dan helemaal moved omdat je in het klimaat wilt leven waar je je goed in voelt, doe het dan in èèn keer goed zou ik zeggen
In juni scheen de zon vier uurtjes minder dan gemiddeld. Juli gaat ook rond normaal uitkomen. Temperatuur was ietsie onder gemiddeld, maar verre van afwijkend dat het buiten normaal valt. Te nat is het op veel plekken ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dat zegt mij allemaal niks, zo'n ranglijst. De zon uren vallen gewoon tegen. De uren die de zon kan schijnen in de zomer, dat zijn er gewoon veel per dag. En dat deed ie best vaak niet. Want vaak verkeerde wind, dus bewolking en/of regen. Gewoon hoeft nog niet acceptabel fijn, prettig, goed of positief te zijn.
Januari hoort het 3/4 graden te zijn, volgens mij. Dat is dan gewoon? Wil niet zeggen dat dat als fijn, prettig of positief wordt ervaren :p. 8 graden is toch al een stuk fijner.
al die gemiddelde geven het klimaat niet goed weer.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In juni scheen de zon vier uurtjes minder dan gemiddeld. Juli gaat ook rond normaal uitkomen. Temperatuur was ietsie onder gemiddeld, maar verre van afwijkend dat het buiten normaal valt. Te nat is het op veel plekken ja.
Normaal/gewoon is juist volledig acceptabel. Dat is wat je kunt en mag verwachten in ons klimaat. Te grote afwijkingen zijn juist niet acceptabel. Januari 8 graden gemiddeld is onacceptabel en zou ik dan ook niet als positief ervaren binnen ons klimaat, dat zou een verwoestend effect hebben.
Dat iets prettig of lekker is, dat is een ander verhaal. Maar constant klagen dat er te weinig zon is of constant te koud is, terwijl het gewoon zo'n beetje is wat je kunt verwachten in dit land, tja.
Het is alsof @:dick_laurent klaagt dat ie niet kan schaatsen 's winters op de lokale sloot.
*Ik heb het over juni en juli.
Ik zou 8 graden gelijk accepterenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In juni scheen de zon vier uurtjes minder dan gemiddeld. Juli gaat ook rond normaal uitkomen. Temperatuur was ietsie onder gemiddeld, maar verre van afwijkend dat het buiten normaal valt. Te nat is het op veel plekken ja.
Normaal/gewoon is juist volledig acceptabel. Dat is wat je kunt en mag verwachten in ons klimaat. Te grote afwijkingen zijn juist niet acceptabel. Januari 8 graden gemiddeld is onacceptabel en zou ik dan ook niet als positief ervaren binnen ons klimaat, dat zou een verwoestend effect hebben.
Dat iets prettig of lekker is, dat is een ander verhaal. Maar constant klagen dat er te weinig zon is of constant te koud is, terwijl het gewoon zo'n beetje is wat je kunt verwachten in dit land, tja.
Het is alsof @:dick_laurent klaagt dat ie niet kan schaatsen 's winters op de lokale sloot.
*Ik heb het over juni en juli.
Altijd keuzestress. Magnum intens dark is lekker, maar softijs cassis smaak is ook lekker. Al is een festini aardbei ook lekker.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:53 schreef THEFXR het volgende:
wat is het beste ijs om te kopen bij dit weer?
Incidenteel is alles acceptabel. Moet niet te vaak gebeuren alleen. 30ers horen erbij, net al sub-20ers. Anders kom je nooit op dat gemiddelde uit. Het is nu eenmaal niet constant 23 graden met zon.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou 8 graden gelijk accepteren. Verwoestend effect
. Het maakt de natuur hier echt niet uit of het 4, 6 of 8 graden is. Dat zal geen verschil maken. Als het nou gemiddeld 12 of 14 gaat worden, dan merk je misschien wel iets. Maar nog steeds schijnt de zon in januari vrijwel niet.
Ik vind dat niet acceptabel echt dom gelul. Dus zo'n maand als juni vorig jaar met uitmuntend veel zon mogen we niet accepteren? Even los van de temperatuur, hè. Of als maart 2022? Ook zoveel zon.
Het was echt al een jaar lang zeiknat, dus ook grijs. Nee, dat verwacht je niet. Maar mensen willen dat ook niet. Vroegah was het overigens nog treuriger. Maar bij jou is het schijnbaar vaak anders dan elders in Nederland
Zoals vandaag was het ook wel te heet.van mij mag het ook wel graadje of 4 minder. Maar die enkele dag zo warm hoort erbij. Meestal maar 10-15 per zomer, dus dat stelt hier weinig voor.
Die bliksemdetectie gaat goed los daar, echt jammer dat het hier niet isquote:
Geloof het of niet, maar s'winters een kleine 2 uur rijden het binnenland in richting de bergen vanaf mijn woonplaats en dan heb ik ditquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dan woon jij toch veel mooier in de winter.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar s'winters een kleine 2 uur rijden het binnenland in richting de bergen vanaf mijn woonplaats en dan heb ik dit
[ afbeelding ]
Als ik iets meer dan 2 uur rijd, dan zit ik bijna in Sauerland. Geen bergen, maar wel heuvels.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan woon jij toch veel mooier in de winter.
Dan woont Dick nog steeds mooier met een graad of 18 in de winter.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als ik iets meer dan 2 uur rijd, dan zit ik bijna in Sauerland. Geen bergen, maar wel heuvels.
Ik ben al blij als we hier de dubbele cijfers halen in de winter. En als de zon schijnt, maar dat lukt meestal niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan woont Dick nog steeds mooier met een graad of 18 in de winter.
Die pret bederf je echt niet hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Haags het volgende:
Ik wil de pret niet bederven maar in augustus worden de avonden toch rap korter.
Augustus heeft eigenlijk de perfecte opkomst en ondergang tijden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Haags het volgende:
Ik wil de pret niet bederven maar in augustus worden de avonden toch rap korter.
Perenijsjesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:53 schreef THEFXR het volgende:
wat is het beste ijs om te kopen bij dit weer?
Zomer van 2019 vergeten? Toen was het in augustus tyfysheet en tyfus benauwd 's nachtsquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die pret bederf je echt niet hoordagen weer korten = minder zonuren = minder warmte aan het einde van de avond = lekker huis afkoelen
Lekker toch. Uurtje verder en je bent in het hart van de Sierra Nevada denk ik?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar s'winters een kleine 2 uur rijden het binnenland in richting de bergen vanaf mijn woonplaats en dan heb ik dit
[ afbeelding ]
I can’t hear you.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Haags het volgende:
Woon jij nou eigenlijk bij mij in het dorp? Of een dorp verder?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar ik woon dan ook op de warmste en droogste plek van het land de afgelopen twee maanden.
Meer richting de Maas 😉quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Woon jij nou eigenlijk bij mij in het dorp? Of een dorp verder?
Lekker zwoel! Mag nog iets warmer. Vind ik heerlijk slapen. Raam open en een been buiten het dekbed.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vannacht 15-17 graden ongeveer. Wel heel kort dat het zo "fris" is
Dekbed bij deze temperaturen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker zwoel! Mag nog iets warmer. Vind ik heerlijk slapen. Raam open en een been buiten het dekbed.
Ik in Luxemburg.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als ik iets meer dan 2 uur rijd, dan zit ik bijna in Sauerland. Geen bergen, maar wel heuvels.
Meer die kant uit jaquote:
Ik ook.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Meer die kant uit ja
Ik loop vrijwel iedere dag naar de Maas toe, tenzij ik voor het bos kies.
De Maas is toch ver weg van jou? Of valt iedere dag onder de 'tenzij'quote:
Ik kies elke dag voor het bos. De Maas is te ver.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De Maas is toch ver weg van jou? Of valt iedere dag onder de 'tenzij'
Voor mij ongeveer 1.5 km.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |