abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:47:22 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214402056
quote:
88s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dit blijft eigenlijk wel een lastige, ik snap hier vanuit amerikaans oogpunt ook wel het lastige. Kijk als dit zich afgespeeld had in 1980 dan was het volledig duidelijk waarom amerika machtsuitbereiding van rusland zou willen tegengaan. Alleen anno nu lijkt het toch veel meer een europese aangelegenheid, en die zijn ook compleet zachte heelmeester. Hier heb je een handje wapens en zoek het uit.

Het lijkt erop alsof niemand zit te wachten op een proxyoorlog maar er toch één is, vanwege voornamelijk de ligging van de oekraine. Lijkt mij als amerikaan ook lastig te verantwoorden. Eigenlijk is de hele buitenland politiek en machtsvertoon alleen maar te verantwoorden als je achterban een stelletje bortkloppende gorilla's is. (nou zit dat borstkloppen in amerika nog steeds wel diep ingebakken in de cultuur)
De VS heeft natuurlijk een langere geschiedenis met Oekraïne. Zoals allerlei andere plekken op aarde: na de boel op scherp zetten, bewapenen of halfslachtig ingrijpen, laten ze hun 'partners' aan hun lot over.

Het resultaat van het halfbakken ingrijpen van de VS is vaak totale rampspoed voor een land.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 09:52:03 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214402095
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan doen ze die abortus in een andere staat of in het buitenland. Want ze kunnen het wel betalen

Het gaat er vooral om dat als het niet zou mogen, het ook niet bestaat.
Ja precies dat is wel de amerikaanse denkwijze, toen ik ooit tegen een amerikaan zei die freedom van jullie is ook maar zo zo, waarna ik het nederlandse gedoogbeleid uitlegde. (dit was voordat amerika milder over cannabis is gaan doen) Deze amerikaan duide hun vrijheid heel anders, hij zei: wij kunnen een paar uurtjes rijden om in een gebied te komen waar je een automatische wapen kun leegschieten en niemand het hoort.

Toen realiseerde ik me wel gelijk hoe moeilijk een land als amerika geografisch gezien politiek te controleren is. Dus inderdaad het zal ze niet direct zoveel boeien als de wetgeving wat wijzigt omdat voor velen die wetgeving toch maar arbitrair gehandhaafd wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214402122
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2024 06:05 schreef Kijkertje het volgende:
Trump had weer een rally:

[ x ]
Dit kan toch echt niet meer :?

Duidelijk te oud :Y

Nog meer over Harris:

[ x ]
[ x ]
Trump, de deskundige op het gebied van criminaliteit:

[ x ]
[ x ]
Reactie Harris HQ:

[ x ]
Die man is zo ongekwalificeerd voor alles dat het gewoon genant is dat ie nog serieus kans maakt. En dat vergeet ik voor het gemak maar even dat we 'm al 4 jaar bezig hebben gezien. Echt wat een IQ-lozen stemmen op dit figuur _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 10:07:34 #54
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214402218
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die man is zo ongekwalificeerd voor alles dat het gewoon genant is dat ie nog serieus kans maakt. En dat vergeet ik voor het gemak maar even dat we 'm al 4 jaar bezig hebben gezien. Echt wat een IQ-lozen stemmen op dit figuur _O-
jA mAaR hArRiS iS nIeT gEkOzEn!1!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214402318
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:08 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Er is niemand die het mensen in Somalië en Jemen verplicht voorbijvarende schepen aan te vallen. Logisch dat je dan hun uitvalsbases even een bezoekje brengt.
Maar da's geen oorlog.
pi_214402410
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:29 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik pik deze er even uit omdat het de meest expliciete vorm van achterlijke nonsens is, maar het punt is: het maakt helemaal niet wat hij zegt. Zijn achterban heeft geen relatie met de realiteit. Harris is slecht, baby's executeren is slecht, dus Harris wil baby's executeren. Hoe ga je daar nou nog tegenin?
En de trieste ironie is dat in Staten met een verbod op abortus de kindersterfte bij zuigelingen sterk gestegen is. Wie executeert er dan baby's zou je kunnen vragen.
pi_214402516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En de trieste ironie is dat in Staten met een verbod op abortus de kindersterfte bij zuigelingen sterk gestegen is. Wie executeert er dan baby's zou je kunnen vragen.
Dat is ook weer een rationeel argument en die tellen daar niet.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214402653
Maar dar mag je niet zeggen als het kind nog in de baarmoeder zit.

twitter
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 11:16:37 #59
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214403007
Dit is dan wel weer creatief (en een beetje cringe):
twitter

Nog een bonusfeitje:
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 11:21:17 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214403057
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:16 schreef xpompompomx het volgende:
Dit is dan wel weer creatief (en een beetje cringe):
[ x ]

Nog een bonusfeitje:
[ afbeelding ]
_O-
pi_214403223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Harde waarheid.
pi_214403269
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2024 06:05 schreef Kijkertje het volgende:

Duidelijk te oud :Y

Nog meer over Harris:

[ x ]
Zelfs zijn aanhangers vinden het een ietwat wazig verhaal worden als hij begint te ratelen over dat Harris kinderen na hun geboorte wil 'executeren'.

Zoals die Twitteraar al zegt: blijf hier vooral over doorgaan, Donald. Maak een talking point van abortus, succes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214403283
😂 😂 😂 _O-
Dank voor de oorwurm.
twitter
pi_214403427
twitter

Magaland probeert de boel te redden?
  donderdag 25 juli 2024 @ 12:09:25 #65
38496 Perrin
pi_214403522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zelfs zijn aanhangers vinden het een ietwat wazig verhaal worden als hij begint te ratelen over dat Harris kinderen na hun geboorte wil 'executeren'.

Zoals die Twitteraar al zegt: blijf hier vooral over doorgaan, Donald. Maak een talking point van abortus, succes.
Zou minstens wel fijn zijn als de Republikeinen dat 'pro-life' een beetje doortrekken tot na de geboorte.

donderdag 25 juli 2024 @ 14:01:02 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214404576
Laat het maar lekker veel over abortus gaan.
pi_214404609
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:01 schreef Hexagon het volgende:
Laat het maar lekker veel over abortus gaan.
Daar gaat Harris zeer zeker op aansturen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:10:03 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214404649
Grappige is ook dat Donald nog geen strategie voor Harris heeft.

Het zat niet in het voorstellingvermogen van de man dat iemand echt zijn conclusies kan trekken en opstapt.
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:15:15 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214404694
Trump heeft geen strategie nodig:

Dat doen de dems met hun pro-pallie/hamas geneuzel helemaal zelf :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:18:40 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214404714
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:15 schreef HeatWave het volgende:

[ afbeelding ]

Eh nee, die relschoppers zijn geen democraten. Die zijn juist anti het beleid van de huidige democraten regering.
pi_214404716
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:15 schreef HeatWave het volgende:

[ afbeelding ]

Zowel Trump als Hamas hebben steun van Rusland.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 14:20:03 #72
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214404727
Aan Republikeinse zijde loop je tegenwoordig ook nog eens de kans door iemand uit eigen gelederen beschoten te worden.
pi_214404910
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:10 schreef Hexagon het volgende:
Grappige is ook dat Donald nog geen strategie voor Harris heeft.

Het zat niet in het voorstellingvermogen van de man dat iemand echt zijn conclusies kan trekken en opstapt.
Harris is ook voor hem ook een lastig doelwit.

Biden is een oude grijsaard, net als Trump zelf. Dat maakt het makkelijk om op hem te schieten, je gaat niet snel te ver. Beledigingen zijn immers gericht tegen iemand die veel gelijkenissen met jou vertoont. Bovendien heeft Biden een extreem lang politiek verleden, waardoor er in de ogen van veel kiezen sowieso een zweem van onbetrouwbaarheid om hem heen hangt.

Dat laatste gold voor Clinton ook. En die maakte dan ook weer onderdeel uit van een politieke dynastie, een bestuurlijke klasse. Dat was eveneens prijsschieten voor Trump. Het hielp niet mee dat Clinton bij veel Amerikanen een zekere aversie opriep, waardoor hij ook bij haar niet snel te ver ging met zijn beledigingen. Althans, niet in de ogen van veel kiezers.

Maar Harris is toch andere koek. Trump zal ongetwijfeld allerlei beledigingen uit de kast trekken, maar als hij niet op z'n woorden let wordt het al heel snel vuil en gemeen. Harris is een ander doelwit dan Biden en Clinton. En zijn aanhangers zullen alles wat Trump roept van hem accepteren, maar met alleen die kiezersgroep redt hij het niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:56:38 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214405020
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er is niemand die het mensen in Somalië en Jemen verplicht voorbijvarende schepen aan te vallen. Logisch dat je dan hun uitvalsbases even een bezoekje brengt.
Maar da's geen oorlog.
Het is geen oorlog als Amerika bommen gooit!
Wanneer gaat Amerika Israël bombarderen voor het aanvallen van transporten naar de Gaza, of mag dat opeens wel.
Antifa
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:02:07 #75
38496 Perrin
pi_214405067
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is geen oorlog als Amerika bommen gooit!
Wanneer gaat Amerika Israël bombarderen voor het aanvallen van transporten naar de Gaza, of mag dat opeens wel.
Paar bommetjes droppen is geen oorlog, dus wat let ze.
pi_214405174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien heeft Biden een extreem lang politiek verleden, waardoor er in de ogen van veel kiezen sowieso een zweem van onbetrouwbaarheid om hem heen hangt.

Dat laatste gold voor Clinton ook. En die maakte dan ook weer onderdeel uit van een politieke dynastie, een bestuurlijke klasse. Dat was eveneens prijsschieten voor Trump. Het hielp niet mee dat Clinton bij veel Amerikanen een zekere aversie opriep, waardoor hij ook bij haar niet snel te ver ging met zijn beledigingen. Althans, niet in de ogen van veel kiezers.
Ik deel die overeenkomst met Clinton niet zo. Bill Clinton had wel een bepaalde uitstraling, die Biden nooit gehad heeft. Biden wordt toch vooral als een saaier iemand gezien. Daarbij is het bij de Clintons inderdaad een soort dynastie geworden met Hillary die ook omhoog wilde in de partij.

Clinton had natuurlijk het schandaal met de sigaren, terwijl er eigenlijk geen enkel persoonlijk schandaal aan Biden kleeft.
pi_214405219
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eh nee, die relschoppers zijn geen democraten. Die zijn juist anti het beleid van de huidige democraten regering.
Mwah, of deze relschoppers allemaal op de Democraten stemmen kun je uit die foto niet opmaken natuurlijk, maar dat het pro-Palestijnse sentiment veel meer leeft onder progressief linkse stemmers is gewoon aangetoond.

Zo liet een onderzoek van Pew Research Center eerder dit jaar zien dat 30% van de ondervraagde Democratische stemmers vond dat Hamas legitieme redenen had om Israël aan te vallen, een ander 30% wist het niet en 40% zag er geen reden voor.

Ook meer dan de helft van de Democratische stemmers vond de reactie van Israël op de aanslagen van 7 oktober onacceptabel. En slechts de helft van deze mensen was van mening dat Israël een reden had om Hamas te bevechten.

Het is ook niet voor niets dat er gisteren een lading Democraten doelbewust de speech van Bibi verstek hadden laten gaan.
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou minstens wel fijn zijn als de Republikeinen dat 'pro-life' een beetje doortrekken tot na de geboorte.

[ afbeelding ]
Binnen Republikeinse kringen is men van mening dat de overheid zo min mogelijk zich met mensen, dat is dus heel anders dan ons Europees idee van de verzorgingsstaat. Maar ik weet niet of dit plaatje wel overeenkomt met de realiteit.

Ik ben er zelf geen voorstander van maar ik best dat mensen én pro-life kunnen zijn, én vinden dat de overheid geen functie van verzorgingsstaat zou moeten vervullen. Waar is bijvoorbeeld de echtgenoot/vader in dit verhaal?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214405221
Het is wel grappig in dit topic lees ik veel over de voordelen van Harris, dat ze een moeilijker doelwit is, en dat de peilingen omhoog gaan (mag ook wel nadat de peilingen helemaal instortten toen de democraten Biden aanvielen).

Maar ik zie dat niet zo duidelijk. Natuurlijk krijgt Harris nu de aandacht en neemt haar populariteit wat toe. Maar de VS blijft een uitermate verdeeld land, waarbij geen enkele partij met een landslide zal winnen.

Daarbij is Harris ook niet de charismatische kandidaat die sommigen in haar zien. Als het over de grens gaat, laat Harris niet zien dat ze (illegale) immigratie een belangrijk thema vindt, terwijl uit sommige polls toch blijkt dat dit het belangrijkste thema van de kiezer is.

Ook zie ik geen bijzondere uitstraling bij Harris, het valt misschien niet zo op omdat Biden nog matiger was, en Trump ook maar wat uitkraamt, maar Harris heeft niet de uitstraling van Reagan, Bill Clinton of Obama.
pi_214405238
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat laatste kan je ook alleen met droge ogen tikken als je weet dat je in een safe space post :').

Liegen over Hunter, douchen met je tienerdochter,
Wat is er geloven over Hunter? Sowieso is Biden niet verantwoordelijk voor het gedrag van zijn volwassen zoon.

En die claim wat betreft pedofilie en Biden is gewoon vals en nooit goed onderbouwd.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:23:03 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat is er geloven over Hunter? Sowieso is Biden niet verantwoordelijk voor het gedrag van zijn volwassen zoon.

En die claim wat betreft pedofilie en Biden is gewoon vals en nooit goed onderbouwd.
Dit zei ik toch? Waarom bevestig je mijn punt?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214405297
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dit zei ik toch? Waarom bevestig je mijn punt?
En welke verhalen gaan er dan over Trump de ronde hier, die niet kloppen?
pi_214405299
twitter

Basket of deplorables is er niets bij.
pi_214405405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zijn genoeg democraten met terechte kritiek op het Israel beleid van de VS. Maar misschien dat voor sommige mensen willekeurige linkse demonstranten die niks van doen hebben met het democratische beleid genoeg reden om op de Republikeinen te stemmen.
Zie je toch ook hier in Nederland. Van die mensen die op Wilders willen stemmen want mensen die tegen genocide zijn, zijn zo afschuwelijk dat je dan maar op een racist moet stemmen. Ik denk dat hij die logica bedoelt.
pi_214406062
twitter
pi_214406074
twitter
pi_214406311
Hier: en hierachter zit toch een Campaign Team?
twitter
pi_214406451
twitter
pi_214406620
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:23 schreef AnneX het volgende:
Hier: en hierachter zit toch een Campaign Team?
[ x ]
Hij heeft een campaign team (vrij competent ook nog), maar of hij hun adviezen opvolgt en niet wild in de rondte gaat improviseren is een heel ander verhaal.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:09:27 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214406652
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hij heeft een campaign team (vrij competent ook nog), maar of hij hun adviezen opvolgt en niet wild in de rondte gaat improviseren is een heel ander verhaal.
Hij is ook zo lekker normaal gebleven :D
pi_214407021
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het advies was "zeg dat Biden oud en seniel is en moet opgeven" dus dan moet je wel gaan improviseren.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:45:54 #92
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214407047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het advies was "zeg dat Biden oud en seniel is en moet opgeven" dus dan moet je wel gaan improviseren.
Ik zie ze bij de buren nog steeds vol op dat orgel gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door xpompompomx op 25-07-2024 19:04:24 ]
pi_214407092
quote:
JD Vance is making history as the least liked VP nominee (non-incumbent) since 1980 following his/her party's convention. He's the first to have a net negative favorable rating.
Not surprising given how weak he ran in Ohio in 2022. Far worse than the average Ohio Republican.
J.D. Vance scoort laag in de peilingen
pi_214407446
quote:
Quid pro quo.
  donderdag 25 juli 2024 @ 19:27:17 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214407553
quote:
Ik krijg weer een sprankje hoop voor de uitkomst van deze verkiezingen. Een nieuw elan bij de Democraten en de Republikeinen met een domme keuze.

Ik juich nog niet te hard, maar ben voorzichtig optimistisch.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214407588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:27 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik krijg weer een sprankje hoop voor de uitkomst van deze verkiezingen. Een nieuw elan bij de Democraten en de Republikeinen met een domme keuze.

Ik juich nog niet te hard, maar ben voorzichtig optimistisch.
Er is zeer zeker een nieuw elan bij de Democraten, dat is onbetwistbaar, of het resultaat een overwinning gaat zijn....dat is nog een lange weg.
pi_214407638
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is zeer zeker een nieuw elan bij de Democraten, dat is onbetwistbaar, of het resultaat een overwinning gaat zijn....dat is nog een lange weg.
En het gaat niet alleen over de Democraten. Het zou in de hele westerse wereld een omslagpunt kunnen zijn. Weg van die domrechtse, feitenvrij rancunepolitiek. Gewoon weer blik op de toekomst. Het kan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 25 juli 2024 @ 19:39:18 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214407762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zijn genoeg democraten met terechte kritiek op het Israel beleid van de VS. Maar misschien dat voor sommige mensen willekeurige linkse demonstranten die niks van doen hebben met het democratische beleid genoeg reden om op de Republikeinen te stemmen.
Zie je toch ook hier in Nederland. Van die mensen die op Wilders willen stemmen want mensen die tegen genocide zijn, zijn zo afschuwelijk dat je dan maar op een racist moet stemmen. Ik denk dat hij die logica bedoelt.
Dit is een voorbeeld van kritisch denken ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214407855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:32 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En het gaat niet alleen over de Democraten. Het zou in de hele westerse wereld een omslagpunt kunnen zijn. Weg van die domrechtse, feitenvrij rancunepolitiek. Gewoon weer blik op de toekomst. Het kan.
Alles kan, de grote vraag is of het gaat lukken en dat is nog geen uitgemaakte zaak. Het enthousiasme wat Harris losgemaakt heeft helpt uiteraard wel, de fondsen die ze binnen gehaald heeft ook.
pi_214407881
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alles kan, de grote vraag is of het gaat lukken en dat is nog geen uitgemaakte zaak. Het enthousiasme wat Harris losgemaakt heeft helpt uiteraard wel, de fondsen die ze binnen gehaald heeft ook.
Het is ook een beetje misplaatste enthousiasme. Vorige keer haalde ze vrijwel geen stemmen binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')