Dan begrijp ik deze paragraaf denk ik niet goed?quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet voor Trump, en hoop van ganser harte dat Harris wint. Ik zie het alleen totaal niet gebeuren.
Waaruit zou anders moeten blijken?
En dat wat je hoop kunt geven is dat Trump na een moordaanslag niet steeg in de polls (wat een klein beetje gebeurde na dat slechte debat van Biden), wat voor mij in feite zegt dat de man aan zijn max zit qua kiezerspotentieel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Edoch, omdat ik - ook steeds inhoudelijk - mijn afkeer heb uitgesproken over dat zogenaamde 'wokespook', hetgeen geen spook is maar een intersectionele realiteit die al jaren de VS en nu ook Nederland teistert, ben ik thans iemand die eigenlijk wel blij zou zijn met een Harris-nederlaag, want waarom ook niet.
Nee die begrijp je inderdaad niet goed.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan begrijp ik deze paragraaf denk ik niet goed?
[..]
En dat wat je hoop kunt geven is dat Trump na een moordaanslag niet steeg in de polls (wat een klein beetje gebeurde na dat slechte debat van Biden), wat voor mij in feite zegt dat de man aan zijn max zit qua kiezerspotentieel.
Harris pollt al een stuk beter dan Biden en dat moet zich ontwikkelen ... landelijk lijkt dat nu ongeveer gelijk te zijn en dat in feite zonder campagne.
Ik vrees wel haar politiek instinct, wat denk ik niet zo goed ontwikkeld is als het gaat om het midden te winnen. Grenszaken wuift ze soms weg als niet zo belangrijk en je merkte denk ik wel terecht op dat het geweld resoluut afgewezen moet worden en ik weet niet of zij dat zo krachtig zou doen als Biden.
Is dat zo? Een procentpuntje hier en daar valt binnen de foutmarge, Harris doet het beter bij Democraten die toch al voor elke Democratische kandidaat zou stemmen, maar die stijging kun je verklaren omdat Biden zo hard crashte na dat debat.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Harris pollt al een stuk beter dan Biden en dat moet zich ontwikkelen ..
Omdat religie.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:46 schreef MoreDakka het volgende:
Aangezien een disclaimer blijkbaar nodig is: als ik in een swing state zou wonen zou ik op elke kandidaat voor president stemmen die de Democraten naar voren schuiven. Met enorme tegenzin bij sommigen, dat wel. Maar zelfs als Biden compleet seniel was zou ik voor hem stemmen om Trump tegen te houden.
Dit geldt helaas voor een kleine minderheid in diezelfde swing states.
Dat zie ik niet zo. Het zijn vooral blanke mensen die niet naar 'college' gegaan zijn die daar de dienst uit maken, bij hen speelt religie niet zo'n buitengewoon grote rol. Biden was openlijk katholiek, Harris en Trump spelen allebei de christenkaart als het hen uit komt. Ik denk niet dat dat veel verschil maakt.quote:
Sinds Reagan absoluut wel; men onderschat hoeveel impact die flirt met de evangelicals heeft gehad. Dusdanig dat zelfs Barry Golwater er zijn afgrijzen over uitsprak. De GOP heeft zich vereenzelvigd met de bijbel en kan daarom steevast rekenen op een enorm electoraat.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo. Het zijn vooral blanke mensen die niet naar 'college' gegaan zijn die daar de dienst uit maken, bij hen speelt religie niet zo'n buitengewoon grote rol. Biden was openlijk katholiek,Harris en Trump spelen allebei de christenkaart als het hen uit komt. Ik denk niet dat dat veel verschil maakt.
Maar ik zie dus niet zo waarom dat een verschil gaat maken wat betreft de kandidaten. Er zit volgens mij geen enkele mogelijke kandidaat bij die niet flirt met evangelicals als het moet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sinds Reagan absoluut wel; men onderschat hoeveel impact die flirt met de evangelicals heeft gehad. Dusdanig dat zelfs Barry Golwater er zijn afgrijzen over uitsprak. De GOP heeft zich vereenzelvigd met de bijbel en kan daarom steevast rekenen op een enorm electoraat.
Verder is het vooral dus die hoek: evangelical, protestant. Katholieken stemmen al decennia overwegend democratisch.
Niet alleen abortus, ook LHBTQ en op een of andere perverse wijze zoiets als States' Rights.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar ik zie dus niet zo waarom dat een verschil gaat maken wat betreft de kandidaten. Er zit volgens mij geen enkele mogelijke kandidaat bij die niet flirt met evangelicals als het moet.
Behalve op het gebied van abortus natuurlijk, waar zelfs Trump nu afstand neemt van die groep.
Dat is zo. Biden pollde een paar punten onder Trump landelijk. Harris zat in 3 polls na Bidens terugtrekking op -2, 0 en +2.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is dat zo? Een procentpuntje hier en daar valt binnen de foutmarge, Harris doet het beter bij Democraten die toch al voor elke Democratische kandidaat zou stemmen, maar die stijging kun je verklaren omdat Biden zo hard crashte na dat debat.
Je zou na die enorme mediablitz van de afgelopen dagen toch een enorme bump verwachten. Kan nog komen, maar voorlopig is er niet zoveel veranderd.
Ik snap waar je op doelt, ik zie alleen de relevantie niet met deze verkiezing. Trump heeft de Republikeinse partij overgenomen en evangelicals zullen hun neus moeten ophalen maar blijven wel op hem stemmen. Ze hebben, vanuit hun perspectief, geen keus.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen abortus, ook LHBTQ en op een of andere perverse wijze zoiets als States' Rights.
Zoek op de Southern Strategy van Nixon: dat heeft een ommekeer teweeggebracht die men nu nog voelt.
Dat is toch zeer matig, die paar puntjes zitten in de foutmarge van +-3. Het grootste effect lijkt het wegvallen van de zeer impopulaire Biden te zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is zo. Biden pollde een paar punten onder Trump landelijk. Harris zat in 3 polls na Bidens terugtrekking op -2, 0 en +2.
Ik zag nu net er nog eentje van CNN die net binnen is met Trump op +3, en die hadden Trump hiervoor bij Biden op +6.
Je moet dan wel even op all clicken, want national laat ... nou ja, national zien.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hier kun je per staat de meest verse polls vinden
https://projects.fivethir(...)neral/2024/national/
Ik ga ook niet claimen dat ik Harris bij uitstek een sterke kandidaat vind al vond ik haar speech gister wel sterk overkomen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is toch zeer matig, die paar puntjes zitten in de foutmarge van +-3. Het grootste effect lijkt het wegvallen van de zeer impopulaire Biden te zijn.
Buttigiegquote:Op donderdag 25 juli 2024 00:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ga ook niet claimen dat ik Harris bij uitstek een sterke kandidaat vind.
Ik ook niet, maar deze polls voorspellen toch weinig goeds als ze de kandidaat wordt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ga ook niet claimen dat ik Harris bij uitstek een sterke kandidaat vind.
Harris is geen oude broze man. En dat waren en zijn Biden en Trump wel. En in een land waar de inhoud er maar heel weinig toe doet gaan die optics een hele grote rol spelen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ga ook niet claimen dat ik Harris bij uitstek een sterke kandidaat vind al vond ik haar speech gister wel sterk overkomen.
Dat is nog maar de vraag. Biden was niet alleen maar impopulair vanwege zijn leeftijd. De belangrijkste onderwerpen zijn migratie en economie, twee gebieden waar Biden (en zijn administratie) gezien wordt als bijzonder zwak. En voordat je weer gaat roepen dat dat niet zo is, het maakt niet uit. Biden en zijn campagne konden de boodschap niet overbrengen, de vraag is of Harris dat wel zou kunnen als zij kandidaat wordt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Harris is geen oude broze man. En dat waren en zijn Biden en Trump wel. En in een land waar de inhoud er maar heel weinig toe doet gaan die optics een hele grote rol spelen.
Natuurlijk is het niet goed als je achter staat. Maar we kunnen dus wel stellen dat Harris uitgangspositie beter is dan die van Trump in 2020, wat uiteindelijk niet heel veel scheelde en ze heeft nog niet eens campagne gevoerd... wat natuurlijk ook negatief kan uitpakken, maar er is wel upside potentieel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar deze polls voorspellen toch weinig goeds als ze de kandidaat wordt.
Ter vergelijking, in 2020 rond deze tijd liep Biden meer dan 8 punten voor op Trump, dat was al een aantal maanden zo en bleef rond dat getal hangen tot de verkiezingen. Natuurlijk is er nu een andere situatie, maar het feit dat Trump zelfs nu nog voor staat is geen goed teken voor de Democraten.
[ afbeelding ]
Zou cool zijn.quote:
Numeriek misschien, maar dat is alleen omdat zowel Harris als Trump het slechter doen dan Biden in 2020 in de polls (maar beter dan Trump in 2020). Vergeet niet dat Trump een voordeel heeft bij het EC.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet goed als je achter staat. Maar we kunnen dus wel stellen dat Harris uitgangspositie beter is dan die van Trump in 2020, wat uiteindelijk niet heel veel scheelde en ze heeft nog niet eens campagne gevoerd... wat natuurlijk ook negatief kan uitpakken, maar er is wel upside potentieel.
Niet bij deze verkiezingen, schat ik zo. Hij zal wel prominent aanwezig zijn in de campagne, verwacht ik.quote:
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet bij deze verkiezingen, schat ik zo. Hij zal wel prominent aanwezig zijn in de campagne, verwacht ik.
Ik gok dat het tussen Kelly en Shapiro gaat om de VP.
Dan gok ik dat het iemand anders wordt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet bij deze verkiezingen, schat ik zo. Hij zal wel prominent aanwezig zijn in de campagne, verwacht ik.
Ik gok dat het tussen Kelly en Shapiro gaat om de VP.
Dan wordt het dus een van die twee.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan gok ik dat het iemand anders wordt.
Er moet eerst maar eens een presidentskandidaat gekozen worden, daarna zien we wel verder. Mocht Harris dat willen worden zal ze zich sowieso eerst moeten uitspreken tegen dit soort racisme:quote:
'Dit soort racisme'? Ik denk dat je niet begrijpt waarom hij dat zegt. Die 'racistische' uitspraak kwam nb uit de mond van Trump tijdens het debat met Biden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er moet eerst maar eens een presidentskandidaat gekozen worden, daarna zien we wel verder. Mocht Harris dat willen worden zal ze zich sowieso eerst moeten uitspreken tegen dit soort racisme:
[ x ]
Ik neem aan dat de democratische Gen-Z de G-Joe (pun intended) naar een snel graf hebben gewenst wanneer ze het überhaupt hebben gekeken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 06:08 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen hield Biden zijn speech mbt zijn aftreden:
Semantiek, maar ‘at war’ zijn is natuurlijk niet hetzelfde als het gericht bombarderen van terroristen als de Houthi’s of Al-Shabaab, het trainen van Koerden met het oog op IS of het ondersteunen van Oekraïne met wapens.quote:
'We're not at war, we're just bombing people.'quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Semantiek, maar ‘at war’ zijn is natuurlijk niet hetzelfde als het gericht bombarderen van terroristen als de Houthi’s of Al-Shabaab, het trainen van Koerden met het oog op IS of het ondersteunen van Oekraïne met wapens.
Ze zal een VP kiezen voor ze definitief de verkozen presidentskandidaat is, dus daar hoeven we helemaal niet op te wachten. Wat wel duidelijk is, is dat Harris nog de enige kanshebber is omdat 3.189 delegates haar steunen (1.976 nodig voor de overwinning). Kortom: Harris is net zo veel de presidentskandidaat als dat Biden of Trump dat twee weken geleden was. En die stemming om het definitief te maken komt binnen nu en 2 weken, incl VP, om op tijd te zijn voor Ohio.quote:Op donderdag 25 juli 2024 01:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er moet eerst maar eens een presidentskandidaat gekozen worden, daarna zien we wel verder. Mocht Harris dat willen worden zal ze zich sowieso eerst moeten uitspreken tegen dit soort racisme:
Ik pik deze er even uit omdat het de meest expliciete vorm van achterlijke nonsens is, maar het punt is: het maakt helemaal niet wat hij zegt. Zijn achterban heeft geen relatie met de realiteit. Harris is slecht, baby's executeren is slecht, dus Harris wil baby's executeren. Hoe ga je daar nou nog tegenin?quote:Op donderdag 25 juli 2024 06:05 schreef Kijkertje het volgende:
Nog meer over Harris:
[x]https://twitter.com/AdamParkhomenko/status/1816246357633503313[/x]
Ja alleen de oorzaak van die slechte polls is nu dus vertrokken. De democraten hebben nu geen kwakkelende oude man meer maar een energieke kandidate die nog wel wat jaren mee kan. En die de democratische base wel kan enthousiasmeren om stevig campagne voor haar te voeren. Dus daarmee ontstaan er kansen om die polls om te draaien. En daar zie je al het begin van. En dan is er nog geen VP-kandidaat en is ze net begonnen. Je doet of het een statisch gegeven is.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Rationeel gezien is zonder de Blue Wall Biden c.q. Harris kansloos; en de polls zien er al maanden dramatisch uit.
Nou dat is juist prima voer voor Harris om het eens lekker over abortus te hebben. Wat de republikeinen nou juist niet willen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:29 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik pik deze er even uit omdat het de meest expliciete vorm van achterlijke nonsens is, maar het punt is: het maakt helemaal niet wat hij zegt. Zijn achterban heeft geen relatie met de realiteit. Harris is slecht, baby's executeren is slecht, dus Harris wil baby's executeren. Hoe ga je daar nou nog tegenin?
Biden is niet in de positie om op te scheppen over zijn buitenlandbeleid. Mislukte terugtrekking uit Afghanistan, en het faciliteren van een genocide heeft blijvend het idee van globale mensenrechten getorpedeerd. Elk appèl op het zijn van 'de good guys' kan voortaan de prullenbak in, en dat was al wankel genoeg voor Genocide Joe besloot om honderdduizenden Palestijnen de dood in te drijven.quote:
Er is ook genoeg te bekritiseren op zijn aanpak in Oekraïne. Zachte heelmeesters, stinkende wonden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Biden is niet in de positie om op te scheppen over zijn buitenlandbeleid. Mislukte terugtrekking uit Afghanistan, en het faciliteren van een genocide heeft blijvend het idee van globale mensenrechten getorpedeerd. Elk appèl op het zijn van 'de good guys' kan voortaan de prullenbak in, en dat was al wankel genoeg voor Genocide Joe besloot om honderdduizenden Palestijnen de dood in te drijven.
Vrijwel niets wat echt politiek bedrijft in amerika is echt links. Dat is voorbehouden aan de straat.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Extreem links, nah. Wel vies links.
Die meiden met die duimpjes omlaag links achter trump wil ik nog wel eens zien mochten ze ongewenst zwanger raken..quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:29 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik pik deze er even uit omdat het de meest expliciete vorm van achterlijke nonsens is, maar het punt is: het maakt helemaal niet wat hij zegt. Zijn achterban heeft geen relatie met de realiteit. Harris is slecht, baby's executeren is slecht, dus Harris wil baby's executeren. Hoe ga je daar nou nog tegenin?
Dan doen ze die abortus in een andere staat of in het buitenland. Want ze kunnen het wel betalenquote:Op donderdag 25 juli 2024 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die meiden met die duimpjes omlaag links achter trump wil ik nog wel eens zien mochten ze ongewenst zwanger raken..Het blijft toch een vreemd iets, dat hele abortus debat.
Dit blijft eigenlijk wel een lastige, ik snap hier vanuit amerikaans oogpunt ook wel het lastige. Kijk als dit zich afgespeeld had in 1980 dan was het volledig duidelijk waarom amerika machtsuitbereiding van rusland zou willen tegengaan. Alleen anno nu lijkt het toch veel meer een europese aangelegenheid, en die zijn ook compleet zachte heelmeester. Hier heb je een handje wapens en zoek het uit.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is ook genoeg te bekritiseren op zijn aanpak in Oekraïne. Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |