quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
quote:2000
Anky van Grunsven
2004
Mark Huizinga
2008
Jeroen Delmee
2012
Dorian van Rijsselberghe
2016
Jeroen Dubbeldam
2021
Churandy Martina en Keet Oldenbeuving
SPOILER: Spoiler voor de OpeningsceremonieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:47 schreef kilon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met deze opzet op de Seine. Totaal anders dan in een stadion en dus heel veel potentie voor succes of een afgang.
[ afbeelding ]
Er is blijkbaar een behind-the-scenes documentaire over de openingsceremonie (beschikbaar bij Warner Bros Discovery in Europa) maar ik kan het nergens terugvinden.
https://olympics.com/en/n(...)024-opening-ceremony
Wel is hier al een galerij met ogenschijnlijk een concept voor de olympische vlam uit deze documentaire (Let op spoilers!!)Wij komen op vrijdag aan maar hebben geen kaarten. Ze gaan dus echt 6km aan Seine oevers afschermen.SPOILER: Spoiler voor de OpeningsceremonieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd hoeveel scherpschutters er verstopt zitten op de daken langs de kant.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf die keuze voor de Seine wel echt een gevaarlijke vinden, dit is zo lastig te beveiligen... hopelijk gaat alles goed
We zijn benieuwd.quote:PARIS — Several French media (including France 2) outlets are reporting that the opening ceremony for the Paris 2024 Olympics will draw inspiration from the popular video game franchise "Assassin's Creed."
According to these sources, organizers are planning a spectacle that will showcase Paris's rich history through the lens of the action-adventure game series, known for its historical settings and parkour-style movements.
The reports suggest that the ceremony may feature performers scaling iconic Parisian landmarks and engaging in elaborate acrobatics reminiscent of the game's protagonists.
Benieuwd hoeveel Ubisoft heeft neergelegd inderdaadquote:
En dan is ze alsnog niet de jongstequote:Op donderdag 25 juli 2024 19:27 schreef heywoodu het volgende:
Een 12-jarige gaat de Thaise vlag dragen. Een skateboardster, uiteraard.
https://www.thaipbsworld.(...)-thailand-announced/
Die loopt dan wel 42km en 195m?quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:28 schreef heywoodu het volgende:
Oh en voor Ethiopië wordt het in principe Kenenisa Bekele, jeetje
Verdorie, is het toch weer uitgelekt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:16 schreef zorro28 het volgende:
@:Zorro ik lees dat jij de Olympische fakkeldrager bent.
Het is een verwachting, geen voorspelling.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:29 schreef Madhouse11 het volgende:
Op de Franse TV wordt de hele dag al voorbeschouwd. Straks die kant op, jammer dat er regen is voorspeld.
He bah, is dat nu ook uitgelekt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Verdorie, is het toch weer uitgelekt.
Ik dacht trouwens dat we dat samen zouden doen.
Moet hij wetenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bini mag de Eritrese vlag dragen
Geeft 'ie 'm wel terug? Is gehuurd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bini mag de Eritrese vlag dragen
SPOILER: code geelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat veel sporters blij zijn dat ze niet in de regen op die koude rotboot hoeven te staan.
Half 8. Maar NOS is tien voor 7 al live (of met een uitzending in ieder geval). Waarschijnlijk met voorbeschouwen, maar ik heb wel zin om met het bord op schoot mijzelf nog eventjes in de NOS hype onder te dompelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:39 schreef Ama het volgende:
Begint het om half acht of al wel wat eerder?
Dankjequote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:40 schreef kilon het volgende:
[..]
Half 8. Maar NOS is tien voor 7 al live (of met een uitzending in ieder geval). Waarschijnlijk met voorbeschouwen, maar ik heb wel zin om met het bord op schoot mijzelf nog eventjes in de NOS hype onder te dompelen.
9 minuten waarschuwingquote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:39 schreef Ama het volgende:
Begint het om half acht of al wel wat eerder?
Ik vind het nog kort voor de ultieme Franse zelfbevlekking.quote:
Cultuurbarbaarquote:
Daarom BBC.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:45 schreef Pino112 het volgende:
Dione begint met 'Goedemiddag'.
Zij kan echt niks.
Wel goede tetten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:45 schreef Pino112 het volgende:
Dione begint met 'Goedemiddag'.
Zij kan echt niks.
Nee Griekenlandquote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:47 schreef Nober het volgende:
Ik neem aan dat Palestina, Qatar, Iran voorop lopen?
Uiteraard, wegrennen voor Israël.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:47 schreef Nober het volgende:
[..]
De eerste boot is met mensen van het Refugee Olympic Team.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Daarom BBC.
Vandaag aan land gekomen in Italië en meteen door naar de OS. Leuk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De eerste boot is met mensen van het Refugee Olympic Team.
Ja en Griekenland heeft die loting to nu toe altijd gewonnen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Is er een loting geweest om de volgorde te bepalen?
De stagiaire die de liveblog van de NOS schrijft kan beter wat anders gaan doen. Die gaat de opleiding niet halen.quote:17:51
Wat kunnen we verwachten?
Om 19.30 uur start de openingsceremonie. Dat klinkt leuk. Dat is het ook hoor.
Met de groetjes van Platini.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja en Griekenland heeft die loting to nu toe altijd gewonnen.
Hier had ik nou echt zinininquote:
De schuld van Henry Schut.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Oh, Dione mag ook dit weer eigenhandig verpesten?
Daar hoeft ze weinig voor te doenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Bring back Egbers.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Mart Smeets invliegen. Maakt niet uit dat hij ondertussen al een tijdje seniel is. Laat hem de dag samenvatten.quote:
Ik vind niks aan basketbal zonder de Mart.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Mart Smeets invliegen. Maakt niet uit dat hij ondertussen al een tijdje seniel is. Laat hem de dag samenvatten.
Talkshows zijn er al wel genoeg elke avond.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Mart Smeets invliegen. Maakt niet uit dat hij ondertussen al een tijdje seniel is. Laat hem de dag samenvatten.
Ayolt kennende heeft die die nog niet bekeken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:57 schreef kilon het volgende:
Geheim behalve dat je het hele draaiboek voor je hebt als je commentaar doet. Ik snap dat je niks zegt hoor. Maar niet liegen.
Roelfs met Leon Haan toch meestal?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie doet het commentaar namens de NOS? Roelfs en Joris ofzo?
Al besprokenquote:
Snoop Dogg, John 'Legend', Arianne Grande (@Fylax)...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker boeiend wat deze vrouw er van vonnd
Al die sport er tussendoor moeten ze ook maar eens mee stoppen!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:01 schreef Szura het volgende:
Gelukkig heeft de NOS er nog een talkshow voor geregeld, onze staatsomroep kan natuurlijk niet zonder oeverloos gelul
Zolang er geen sport is vind ik het stiekem heerlijk tijdsverdrijf. En met sport soms ook. Dan multitasken we.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:01 schreef Szura het volgende:
Gelukkig heeft de NOS er nog een talkshow voor geregeld, onze staatsomroep kan natuurlijk niet zonder oeverloos gelul
Had ze in 2021 ook pas na de finish doorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Annemiek komt er nu pas achter dat ze niet meedoet
Zeg maar dag tegen de medaillespiegelquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
In 2021 kwam ze er achter dat iemand anders wél meedeedquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kan ik nog steeds niet naar kijken, was echt overtuigt dat ik naar een dodelijk ongeval had zitten kijkenquote:
Cirque du Soleil, geen sport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
De oefening van Zonderland heb ik minimaal 3000 keer gezien
Hoezo alsofquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:07 schreef heywoodu het volgende:
Dione praat alweer alsof ze de termen en namen niet kent. "Thierry....Brinkman?"
En ik sta ookquote:
9u inschakelen, prima tijdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga ook op tijd naar bed om scherp te beginnen morgen
Ik pak wel een potje badminton mee denk ikquote:
Ik kijk heel erg uit naar de eerste judo fails morgenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:11 schreef kilon het volgende:
Ik kan niet wachten tot de hockey mannen in de kwartfinale weer eruit worden geknikkerd.
Grande was er ook echt met haar tegenspeelster van Wicked, commercieel feestje geworden die Spelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Met Ariana Grande and Gaga is het Oscar seizoen al vroeg van start.
Van Tsjakka verwacht ik niet veel, elke gewonnen partij is meegenomenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik kijk heel erg uit naar de eerste judo fails morgen
Ik kijk vooral voor Gojiraquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Met Ariana Grande and Gaga is het Oscar seizoen al vroeg van start.
1 fail maar, we hebben geen lichte vrouw.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik kijk heel erg uit naar de eerste judo fails morgen
Wel een paar lichtekooien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
1 fail maar, we hebben geen lichte vrouw.
Ach ja, hebben toch wel een beetje dit feest aan hem te danken. Maar wel een lul jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:16 schreef heywoodu het volgende:
Opperracist De Coubertin nog even genoemd, jawel.
Verkeerde forum denk ik danquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:17 schreef OmniRocket het volgende:
Ik ben hier voor de likes van @:ikgeefenkellikes en haxball in de rust.
Da's inclusief aanslagen.quote:
Neequote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:21 schreef Em31 het volgende:
Zouden we ooit nog meemaken dat Nederland gaat organiseren?
Nee.quote:
Als je het land failliet wil hebben dan wel.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:21 schreef Em31 het volgende:
Budget is op aan de verbouwing van het binnenhof.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:21 schreef Em31 het volgende:
Je moet dit niet nuchter bekijken.quote:
Vind ik het wel waardquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als je het land failliet wil hebben dan wel.
Denk niet dat wij de faciliteiten hebben of moeten enorm grote projecten opzetten, zie ik ons niet doen om daar miljarden in te stoppen. Het is ook wel een heel gedoe als je ziet hoe dit in Parijs aan toegaat qua veiligheid.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:21 schreef Em31 het volgende:
Zeker, als vierde.quote:
Alleen de winterspelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:21 schreef Em31 het volgende:
Dan zou het denk ik in heel Nederland moeten mogen, in plaats van één stad.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat wij de faciliteiten hebben of moeten enorm grote projecten opzetten, zie ik ons niet doen om daar miljarden in te stoppen. Het is ook wel een heel gedoe als je ziet hoe dit in Parijs aan toegaat qua veiligheid.
Dat was mooi hè, had beter zijn muil kunnen breken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Iedere keer dat Erben Wennemars in beeld verschijnt zie ik hem in gedachte in Nagano op dat ijs spartelen.
is niet meer te betalen voor een Nederlandse stadquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:21 schreef Em31 het volgende:
mwoah in Parijs is ook de hoogste staat van terreurdreiging, andere geschiedenis ook dan in Ned met aanslagen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat wij de faciliteiten hebben of moeten enorm grote projecten opzetten, zie ik ons niet doen om daar miljarden in te stoppen. Het is ook wel een heel gedoe als je ziet hoe dit in Parijs aan toegaat qua veiligheid.
Dat gebeurd nu ook al hoor. In bijvoorbeeld Tokyo 2021 zaten de wielrenners op uren rijden verder op.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dan zou het denk ik in heel Nederland moeten mogen, in plaats van één stad.
Gewoon in snowworld johquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Samen met Duitsland zou dat best kunnen. Wij het ijs, zij de sneeuw+bobbaan.
Zoetermeer/Landgraaf 2038quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Skiën organiseren we in SnowWorld?
Ja maar ik meende toen te hebben gelezen dat dat minder opviel met een paar sporten, maar je hier dan ineens in Rotterdam, Enschede, Eindhoven bent en het hele idee dat je bij elkaar bent wel echt weg is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu ook al hoor. In bijvoorbeeld Tokyo 2021 zaten de wielrenners op uren rijden verder op.
Zonde dat de Efteling de Bob heeft afgebroken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Samen met Duitsland zou dat best kunnen. Wij het ijs, zij de sneeuw+bobbaan.
Schoolvakanties alweer afgelopen ja?quote:
Guillotine?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:28 schreef OmniRocket het volgende:
Tijd voor wat oude Franse cultuur in de openingstijden ceremonie.
Nederland kan niet eens de beveiliging van de Israëlische equipe betalenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zit ergens in OS nog wel een topic over waar allerlei onderdelen kunnen in Nederland.
Los van dat het alsnog een hoop geld kost.
Alsof er niemand anders isquote:
Zeker maar buiten het centrum moet je niet komen.quote:
Nee. 3 uur.quote:
Ach, gewoon alle moslims eruitquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:29 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Nederland kan niet eens de beveiliging van de Israëlische equipe betalen
is het ook. en gevaarlijk vanaf een een paar 100 mtr buiten het centrumquote:
HIer kijken alleen oude witte boze mannen naar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:31 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn dochters zijn cultuurbarbaren die liever robloxen dan de Olympische Spelen kijken
Doen alsof je Frans kanquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:32 schreef Em31 het volgende:
Zowat niets horen omdat het commentaar zo hard staat
omdat het beetje niveau songfestival is ditquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:32 schreef DrDentz het volgende:
Waarom houdt die commentator zijn bek niet? Ik zie ook wel dat dat Zidane is
Slechte opvoeding!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:31 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn dochters zijn cultuurbarbaren die liever robloxen dan de Olympische Spelen kijken
Ik ben een jonge bruine blije godquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
HIer kijken alleen oude witte boze mannen naar.
sorry schatquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zat gewoon een stukje Engels ook tussen hoor
Maarja dat hoor je dus bijna niet!!
Heb je iets tegen (half)blinde mensenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:32 schreef DrDentz het volgende:
Waarom houdt die commentator zijn bek niet? Ik zie ook wel dat dat Zidane is
BBC is zonder commentaarquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:32 schreef Em31 het volgende:
Zowat niets horen omdat het commentaar zo hard staat
Als hij zwart was was hij al neergeschoten.quote:
Ik dank u zeerquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:34 schreef wdn het volgende:
[..]
BBC is zonder commentaar
en beter geluid,
BBC1!quote:
Alle commentatoren krijgen gewoon een script en draaiboek wanneer iets gezegt moet worden. Dus ik gok geen enkele zender.quote:
Loopt wel een paar seconden achter.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:34 schreef wdn het volgende:
[..]
BBC is zonder commentaar
en beter geluid,
Prima componistquote:
Olympisch kampioen 1976!quote:
Goeie tip!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:34 schreef wdn het volgende:
[..]
BBC is zonder commentaar
en beter geluid,
oh man wat een film was dat.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:35 schreef Salina het volgende:
Ik wacht met smart op Amélie Poulain, meest geliefde Française ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |