quote:De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30
Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.
De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.
Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.
Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.
Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”
Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”
Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.
Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.
https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/
'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.'Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent.
quote:Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.
B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".
Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding
Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.
Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.
'Jij duldt geen nee'
Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."
"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'
Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.
"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."
Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen
Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."
'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'
Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."
Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.
https://eenvandaag.avrotr(...)er-na-over-aangifte/quote:Victim blaming in zaak Ali B. ook schadelijk voor toekomstige zedenslachtoffers, zegt deskundige: 'Denken straks drie keer na over aangifte'
De publieke opinie richting de vrouwen die aangifte deden tegen Ali B. was zo hard, dat gevreesd wordt dat de drempel om naar de politie te stappen voor toekomstige zedenslachtoffers hoger is geworden. "Die denken nog drie keer na voor ze aangifte doen."
Ze zouden het zelf willen, sletterig zijn, het door drugs niet meer goed weten of zelf bekend willen worden. Ze zijn te laat naar voren gestapt en 'dikten' het verhaal aan. Voorbeelden van victim blaming in de zaak tegen rapper en mediapersoonlijkheid Ali B.. De schuld neerleggen bij het slachtoffer is 'heel schadelijk', zegt jurist Floor Dubbeling. "Terwijl het juist goed is dat het aan het licht is gekomen en in zo'n zaak vervolgd wordt."
Drie keer nadenken
Voor Slachtofferhulp Nederland begeleidt zij mannen en vrouwen in de rechtbank. Daar zitten ook vaak zedenzaken tussen. De vrouwen in de zaak van Ali B., die verdacht wordt van twee aanrandingen en twee verkrachtingen, zullen zich volgens haar vast afvragen of ze er wel goed aan hebben gedaan, omdat wat er op ze afkomt zo heftig is. "Terwijl we moeten kijken naar de feiten en wat er is gebeurd."
Daarbij zal het ook een effect hebben op slachtoffers in andere zedenzaken, denkt ze. "Als een slachtoffer meekrijgt wat er allemaal wordt gezegd, denkt die drie keer na voor ze aangifte doen", zegt Dubbeling. "'Wat als er bij mij ook een mediacircus komt? Of dat mensen me niet geloven of denken dat ik een aansteller ben of ander motief heb dan gerechtigheid krijgen?'."
'Dingen die voor slachtoffer niet leuk zijn'
Ook in de zaal zelf werden harde uitspraken gedaan over de slachtoffers, door advocaat Bart Swier. Dubbeling snapt dat de advocaat er 'hard' in ging. "Je behartigt de belangen van je cliënt", zegt ze. "Maar daar zit een risico van victim blaming in, dat zag je ook in deze zaak".
Het is belangrijk om van tevoren goed uit te leggen wat een slachtoffer te wachten staat. "Hoe ziet het proces eruit? De verdachte kan met een ander verhaal komen of zwijgen, weet dat dat mogelijk is", vertelt Dubbeling. Maar ook de rol van de advocaat van de tegenpartij noemt ze. "Die zegt dingen die voor een slachtoffer niet leuk zijn."
'Kunnen we ons bij de feiten houden?'
Dubbeling deed een zaak van een 12-jarig meisje dat misbruikt was door haar stiefvader. "Op zitting werd gezegd over het meisje dat ze zelf uitdagend gekleed was", vertelt ze. "Zij werd in de zitting afgeschilderd als ontregeld, ze had het verzonnen. Hoe schadelijk kan dat zijn voor een meisje?"
Dubbeling moest haar overtuigen dat ze niet moest twijfelen. "Gelukkig is het goed afgelopen." De juriste heeft gezegd dat de advocaat met respect om moest gaan met het slachtoffer. "Soms gaat het echt ver, dan denk ik: we kunnen ons ook bij feiten houden zonder dat we het slachtoffer als slet afschilderen, wat vaak gebeurt."
'Geen signalen gezien'
Advocaat Swier zei dat een van de aangiftes 'alle schijn had van een valse aangifte', al benadrukte hij dat dit niet het geval hoefde te zijn. Minder dan 5 procent van de aangiftes is vals, vertelt jurist Dubbeling. "Weinig slachtoffers zouden, zonder dat het waar is, zo'n hele strafzaak starten", zegt zij.
Ali B. vroeg om vrijspraak op alle feiten. "2,5 jaar was het een rollercoaster voor mij. Heb ik signalen gemist? Ik heb geen signalen gezien." Het Openbaar Ministerie zegt geen enkele reden te hebben om te twijfelen aan de verklaringen van de vrouwen. Zij eisten 3 jaar onvoorwaardelijke celstraf tegen de rapper.
Alles-of-niets gevoel
Een zedenzaak is ontzettend zwaar, zegt Dubbeling. Het zijn heftige feiten waarvoor eerst een 'pittig' verhoor bij de politie wacht. "Wat het ook lastig maakt, is dat het een-op-een situaties zijn. Elke zaak heeft steunbewijs nodig", vertelt ze. Dat zorgt voor een alles-of-niets gevoel.
"Of er is een veroordeling, dan heb je erkenning en kun je eventueel een schadevergoeding krijgen, al willen veel dat helemaal niet", zegt ze. Of er is vrijspraak, vaak een 'klap in het gezicht' voor slachtoffers. Hoe de zaak gevoerd wordt en wat er in het vonnis staat, is daarom belangrijk, volgens Dubbeling. Want slachtoffers willen zich gehoord en erkend voelen. "Vrijspraak betekent niet dat ze je niet geloven, het betekent dat het juridisch niet haalbaar is."
In dat kader is dit stukje uit het artikel ook van belang:quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)er-na-over-aangifte/
Dat maakt zedenzaken extra zwaar voor de slachoffers.quote:Een zedenzaak is ontzettend zwaar, zegt Dubbeling. Het zijn heftige feiten waarvoor eerst een 'pittig' verhoor bij de politie wacht. "Wat het ook lastig maakt, is dat het een-op-een situaties zijn. Elke zaak heeft steunbewijs nodig", vertelt ze. Dat zorgt voor een alles-of-niets gevoel.
"Of er is een veroordeling, dan heb je erkenning en kun je eventueel een schadevergoeding krijgen, al willen veel dat helemaal niet", zegt ze. Of er is vrijspraak, vaak een 'klap in het gezicht' voor slachtoffers. Hoe de zaak gevoerd wordt en wat er in het vonnis staat, is daarom belangrijk, volgens Dubbeling. Want slachtoffers willen zich gehoord en erkend voelen. "Vrijspraak betekent niet dat ze je niet geloven, het betekent dat het juridisch niet haalbaar is."
Wiens tactisch meesterbrein was het om aan te kondigen dat hij niet bij de uitspraak zou zijn? Dat zien ze normaliter vanzelf wel. Die uitspraak gaat toch wel door ook zonder verdachte mits die niet overleden is (zie zaak Yvon K.).quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.shownieuws.nl(...)naar-ali-b-zwaktebod
Goede pr weer voor Ali
Het is alleen nauwelijks van belang. Ali B. heeft vanaf het begin al aangegeven dat hij tegen iedere straf in beroep zal gaan en de kans dat hij voor alle feiten vrijgesproken gaat worden is bijzonder klein.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Morgen is 12 juli wisten jullie dat
Anderzijds, die Thijs Römer kwam daar snel op terug nadat hij van de advocaat had begrepen dat hij geluk had met een milde strafquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is alleen nauwelijks van belang. Ali B. heeft vanaf het begin al aangegeven dat hij tegen iedere straf in beroep zal gaan en de kans dat hij voor alle feiten vrijgesproken gaat worden is bijzonder klein.
We weten pas welke straf Ali krijgt na de uitspraak van het hoger beroep.
Dat zal niet gebeuren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:54 schreef Scjvb het volgende:
Ali B. heeft vast nog een lange weg te gaan tot eventuele zuivering van zijn naam, als dat er ooit nog inzit.
Als-ie zelfs al BN'ers onder dwang probeerde te neuken...quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:59 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren.
Ook al is hij onschuldig, hij was de knuffelmarokkaan.
Die imago is hij sowieso kwijt want hij heeft wel duidelijk een patroon van opdringerigheid bij vrouwen laten zien.
Of het allemaal legaal was is aan de rechter maar dat opdringerige is wel bekend.
Bij verkrachting altijd aangifte doen. Gewoon altijd. Als we dat nou in de hoofden van de komende generatie stoppen komt alles goed.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)er-na-over-aangifte/
Het is niet het zelfde als roken hoor!quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij verkrachting altijd aangifte doen. Gewoon altijd. Als we dat nou in de hoofden van de komende generatie stoppen komt alles goed.
Ik hoop op vrijspraak. Die Jill en Ellen zijn na het zogenaamde gebeuren nog heel vriendelijk en liefdevol met Ali omgegaan. Zo stuurde die Jill nog meerdere kus smileys naar Ali en nodigde Ellen Ali uit in haar kleedkamer na een voorstelling. Dat zegt voor mij genoeg! Verder is er totaal geen ondertsteunend bewijs. VRIJSPRAAK!quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hopelijk krijgt hij in hoger beroep een hogere straf, dat kan namelijk ook prima gebeuren.
Volgens mij snapt hij zelf niet hoe de feiten nogal tegen hem spreken, veel te veel verhalen, eigenlijk veelal bevestigd door hemzelf, waardoor een duidelijk patroon naar voren komt van iemand die vrouwen als gebruiksvoorwerp ziet.
Maar goed, sluit wel weer perfect aan bij de cultuur waar hij uit komt, hopelijk in hoger beroep geen d66 rechter die daar rekening mee gaat houden.
Dwang is nergens aan te tonen en vreemdgaan is niet strafbaar. Verder hebben de dames nog kussmilers gestuurd na het zogenaamde feit en nodigde Ellen hem gewoon nog uit in haar kleedkamer na een voorstelling. Dit moet vrijspraak worden. Duidelijk!quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Als-ie zelfs al BN'ers onder dwang probeerde te neuken...
En dat hij zo veel jaren zo vaak vreemd is gegaan.
En z'n leeftijd heeft hij inmiddels ook niet echt meer mee.
Ja als je voor je carrière vreest, zul je bepaalde personen wel te vriend moeten blijven houden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ja joh vrijspraak op basis van kus smilies.
Dan kom je hier maar niet. Zullen we dat afspreken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:18 schreef superniger het volgende:
Zullen we afspreken dat er maar 1 iemand de tweets van Bellemans hier post?
Geen zin om 5 keer dezelfde tweets te lezen.
Ik weet nooit zo goed of ik je nou keihard uit moet lachen als ik jouw posts lees of toch een beetje om je moet huilen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet je nou eens kijken. Als aasgieren die boven verse kadavers rondvliegen. Laat dit een les zijn voor elke zielverkopende bounty.²
Ronnie Flex is half/half een getuige, maar hij zou niks gezien hebben. Toch wordt de situatie gedeeltelijk bevestigd met zijn verklaring, lijkt me zo.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is er bewijs trouwens? Lijkt me wel handig in dit soort zaken. Of kan je tegenwoordig ook al berecht worden op basis van wat een vrouw zegt.
Als in; spermavlekken op kleding? Nee zulk tastbaar bewijs is er niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is er bewijs trouwens? Lijkt me wel handig in dit soort zaken. Of kan je tegenwoordig ook al berecht worden op basis van wat een vrouw zegt.
Nee als in beelden, iemand die het gezien heeft. Vrouwen kunnen wel van alles zeggenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:59 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Als in; spermavlekken op kleding? Nee zulk tastbaar bewijs is er niet.
Maar er is sowieso wel de getuige die een zichtbaar aangedaan slachtoffer een lift naar het station gaf na afloop van een samenzijn met Ali
Een getuige die niet wist hoe het slachtoffer eruit zag.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:59 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Als in; spermavlekken op kleding? Nee zulk tastbaar bewijs is er niet.
Maar er is sowieso wel de getuige die een zichtbaar aangedaan slachtoffer een lift naar het station gaf na afloop van een samenzijn met Ali
Als hij veroordeeld wordt dan is dat niet op basis van wat een vrouw zegt maar op basis van wat meerdere vrouwen zeggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Het blijft zijn woord tegen dat van meerdere vrouwen, dat is waar.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee als in beelden, iemand die het gezien heeft. Vrouwen kunnen wel van alles zeggen
Op basis van enkel een verklaring (of welk ander bewijsmiddel dan ook) kun je niet veroordeeld worden. Er zijn altijd ten minste twee bewijsmiddelen nodig. Uitgezonderd de verklaring van de opsporingsambtenaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee als in beelden, iemand die het gezien heeft. Vrouwen kunnen wel van alles zeggen
De uitspraak staat al op papier natuurlijk. Het is niet zo dat hij er nog ff een jaartje bij krijgt omdat hij er als een ongeïnteresseerde zak bijzit vandaag. Ik denk dat het eerder is om hem te beschermen tegen de media.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:10 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Het blijft zijn woord tegen dat van meerdere vrouwen, dat is waar.
Maar wat voor belang heeft bijv een Ellen ten Damme erbij om zoiets te verzinnen over Ali?
Geen enkel belang lijkt me.
Ben echt zeer benieuwd wat de uitspraak zal zijn.
Zou mij niet verbazen trouwens als het op advies van zn advocaat geweest is dat Ali er niet bij is vandaag. Zijn spreekrecht was nou niet bepaald in zn voordeel.
Als hij de verwachting had dat het vrijspraak zou worden dan zou hij er vast zijn, maar ook Ali B. en zijn advocaat hebben die overtuiging kennelijk niet meer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De uitspraak staat al op papier natuurlijk. Het is niet zo dat hij er nog ff een jaartje bij krijgt omdat hij er als een ongeïnteresseerde zak bijzit vandaag. Ik denk dat het eerder is om hem te beschermen tegen de media.
Aan de andere kant kan een eventuele positieve reactie op een eventuele vrijspraak ook weer een fout signaal afgeven wat bij mensen in het verkeerde keelgat zou kunnen schieten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij de verwachting had dat het vrijspraak zou worden dan zou hij er vast zijn, maar ook Ali B. en zijn advocaat hebben die overtuiging kennelijk niet meer.
Nou idd, die vrouwen roepen ook maar van alles tegenwoordig. Zou verboden moeten wordenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoeveel moeite heb je zelf eigenlijk gedaan om het antwoord op die vraag te vinden? Er is zoveel over geschreven in dit topic, recentelijk nog door het bericht van Chris Klomp op X te delen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Het is maar goed dat vrouwen, of mensen in het algemeen, niet meteen op hun woord geloofd worden in dergelijke zaken. Een vorm van bewijs is wel handig voor objectieve beoordeling. Hoe een vrouw (of man) een situatie ervaart is volledig subjectief en het is aan een rechter om daar objectief over te oordelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou idd, die vrouwen roepen ook maar van alles tegenwoordig. Zou verboden moeten worden
Zuurstoftekort bij je geboorte?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Steunbewijs:quote:Ook in zedenzaken komt toepassing van schakelbewijs regelmatig voor. Dit heeft er mee te maken dat er in zedenzaken vaak sprake is van bewijsnood. Het gaat vaak om iets intiems dat is gebeurd tussen de verdachte en het slachtoffer. Er zijn meestal geen getuigen. Ook ontbreken vaak camerabeelden of technisch bewijs. Het daarom vaak het verhaal van het slachtoffer tegenover het verhaal van de verdachte. Als de verdachte ontkent of een beroep doet op zijn zwijgrecht, is er in veel gevallen te weinig wettig bewijs.
Echter, wanneer er meerdere slachtoffers zijn die hebben verklaard over dezelfde verdachte, dan kan men hun verklaringen over en weer als steunbewijs gebruiken. Zoals hieronder blijkt, moet het dan wel zo zijn dat er kenmerkende overeenkomsten zijn tussen de diverse verklaringen.
Specifiek over de zaak Ali B.:quote:Steunbewijs, zoals sporen op het lichaam, camerabeelden of WhatsApp berichten, kan het verhaal van een slachtoffer ondersteunen.
quote:Steunbewijs is vaak schaars bij zedendelicten, maar het OM vindt de verklaringen van de vrouwen stuk voor stuk „ingebed in een concrete context die bevestiging vindt in andere bronnen”. Daarbij vormt het patroon van opdringerig en grensoverschrijdend gedrag volgens de officier van justitie „schakelbewijs”. Zeven vrouwen, inclusief de drie veronderstelde slachtoffers, hebben verklaringen afgelegd over of tegen Ali B. (...) Alle verklaringen tezamen vormen nu een keten van zogeheten schakelbewijs.
Die is dus de Sjaak.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Schakelbewijs:
[..]
Steunbewijs:
[..]
Specifiek over de zaak Ali B.:
[..]
Als je de laatste link leest, dan zie je wat Swier hier tegenin heeft gebracht. Hij vindt dat het programma BOOS een dubieuze rol heeft gespeeld en verklaringen heeft 'gegenereerd'. Daarnaast ontkent hij dat er een patroon is en zegt hij dat de getuigen die er waren de verkrachting niet kunnen bevestigen.quote:
Hmmmm spannend dus.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je de laatste link leest, dan zie je wat Swier hier tegenin heeft gebracht. Hij vindt dat het programma BOOS een dubieuze rol heeft gespeeld en verklaringen heeft 'gegenereerd'. Daarnaast ontkent hij dat er een patroon is en zegt hij dat de getuigen die er waren de verkrachting niet kunnen bevestigen.
Daar staat tegenover dat er steunbewijs is, zoals het afgetapte gesprek tussen Ali B. en zijn vrouw en de verklaring van de vrouw die Naomi een lift heeft gegeven. Maar Swier heeft geprobeerd de rechtbank ervan te overtuigen dat de lezing van het OM ten aanzien van het gesprek niet klopt en dat de recente verklaring ongeloofwaardig is.
Het hangt er dus vanaf of de rechtbank de lezing van het OM overneemt. Dat is zeker niet vanzelfsprekend.
We wonen in een land waarbij de rechtspraak is op basis van bewijslast. Weet niet uit welk land jij gemigreerd bent?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou idd, die vrouwen roepen ook maar van alles tegenwoordig. Zou verboden moeten worden
Hij zegt het wat gechargeerd, maar het komt helaas wel voor. Erg dom omdat zulke immorele vrouwen er daarmee voor zorgen dat elke zaak, echt of niet, met de nodige argwaan wordt benaderd/behandeld/bekeken/opgepakt/aanschouwt. Je zou maar een echt slachtoffer zijn. Ik heb met ze te doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
We wonen in een land waarbij de rechtspraak is op basis van bewijslast. Weet niet uit welk land jij gemigreerd bent?
Je hebt helemaal niet met echte slachtoffers te doen als je deze vrouwen niet als slachtoffer ziet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij zegt het wat gechargeerd, maar het komt helaas wel voor. Erg dom omdat zulke immorele vrouwen er daarmee voor zorgen dat elke zaak, echt of niet, met de nodige argwaan wordt benaderd/behandeld/bekeken/opgepakt/aanschouwt. Je zou maar een echt slachtoffer zijn. Ik heb met ze te doen.
Overigens is dit een generieke antwoord en is dit niet of nauwelijks van toepassing op de werken van Ali Bounty.²
Ik bedoel hier specifiek de vrouwen die een vals/leugenachtig/nep verhaal ophangen. Die zij immoreel. Ik heb te doen met de échte (vrouwelijke) slachtoffers, want die lijden daar ook onder. Ze moeten opboksen tegen alle argwaan juist dankzij die immorele vrouwen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niet met echte slachtoffers te doen als je deze vrouwen niet als slachtoffer ziet.
En dat doe je niet want je noemt ze "immorele vrouwen".
Oh, die 5% van de valse aangiftes, nou dat percentage is een prima argument om de suggestie te wekken dat de slachtoffers in deze zaak geen echte slachtoffers zouden zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bedoel hier specifiek de vrouwen die een vals/leugenachtig/nep verhaal ophangen. Die zij immoreel. Ik heb te doen met de échte (vrouwelijke) slachtoffers, want die lijden daar ook onder. Ze moeten opboksen tegen alle argwaan juist dankzij die immorele vrouwen.²
De realiteit laat helaas anders zien. Daarom zouden we samen moeten optrekken om die valse aangiftes keihard en ondubbelzinnig af te keuren en waar mogelijk extra te straffen. De echte slachtoffers lijden hieronder. Dat moeten niet willen. Ik kan me voorstellen dat het hoofdje van Ali Bounty de kijk een beetje vertroebeld, maar dit moete we los van deze zaak zien.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, die 5% van de valse aangiftes, nou dat percentage is een prima argument om de suggestie te wekken dat de slachtoffers in deze zaak geen echte slachtoffers zouden zijn.
En wederom de suggestie wekken dat het in deze zaak om valse aangiftes zou gaan...quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De realiteit laat helaas anders zien. Daarom zouden we samen moeten optrekken om die valse aangiftes keihard en ondubbelzinnig af te keuren en waar mogelijk extra te straffen. De echte slachtoffers lijden hieronder. Dat moeten niet willen. Ik kan me voorstellen dat het hoofdje van Ali Bounty de kijk een beetje vertroebeld, maar dit moete we los van deze zaak zien.²
Ja, die 5% valse zaken hebben hun weerslag op de echte zaken. Helaas. Daarom moeten we die keihard aanpakken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wederom de suggestie wekken dat het in deze zaak om valse aangiftes zou gaan...
Het percentage valse aangiftes in zedenzaken is met 5% zeer laag, en de aangiftes in deze zaak vallen niet onder die 5%.
Volgens onderzoeken gebeurt dit wel degelijk. Vraag @Leandra maar, zeker 5% van dit type aangiften zijn vals. Helaas, want ze hebben hun werking op de echte zaken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Walgelijk, al die victim blaming.
Precies dat is wat Ali B wil hoe anderen denken, dat er niets tegen hun wil is gebeurd. Alsof je zomaar even aangifte doet. Alsof de vrouw zomaar zo'n getuigenverklaring doet.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:18 schreef Leandra het volgende:
Het percentage valse aangiftes in zedenzaken is met 5% zeer laag,
Probeer dit maar niet weer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:28 schreef FvanS het volgende:
[..]
Geen idee, moet even even Saskia Belleman
Niemand lacht.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:28 schreef FvanS het volgende:
[..]
Geen idee, moet even even Saskia Belleman
Je lacht om je eigen spelfouten?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:30 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ik wel, maar jij bent toch een zure VBL lul
Dat is een discutabel cijfer natuurlijk. Het telt pas mee als een valse aangifte wanneer vast komt te staan dat de aangeefster gelogen heeft in haar aangifte.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het percentage valse aangiftes in zedenzaken is met 5% zeer laag, en de aangiftes in deze zaak vallen niet onder die 5%.
Ga je weer beginnen ja?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik sluit niet uit dat die Ellen ten Dame nog een appeltje met Ali Bounty te schillen heeft en daarom deze houding aanneemt. Ik ga er niet te vol op in omdat het maar een gevoel is. Wel een heel sterk gevoel moet ik zeggen.²
Ga je niet een beetje ver?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik sluit niet uit dat die Ellen ten Dame nog een appeltje met Ali Bounty te schillen heeft en daarom deze houding aanneemt. Ik ga er niet te vol op in omdat het maar een gevoel is. Wel een heel sterk gevoel moet ik zeggen.²
Ik geef mijn gevoel aan. En laat het daarbij. Ik ga er niet te vol op in.quote:
En een nog veel groter percentage van de meldingen wordt niet eens ooit een aangfite, omdat er te weinig is om een zaak van te maken. Er wordt de vrouwen ook duidelijk gemaakt dat het een hele naar en intensief traject is en dat allerlei narigheid op hun weg komt, waarin ze zwart worden gemaakt. Ze moeten sterk in hun schoenen staan om dat traject af te willen leggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is een discutabel cijfer natuurlijk. Het telt pas mee als een valse aangifte wanneer vast komt te staan dat de aangeefster gelogen heeft in haar aangifte.
Maar, en dat is het probleem met alle zedenzaken, vaak wordt dat nooit duidelijk. Als een vrouw zegt dat ze verkracht is en de man zegt dat het vrijwillig was en ze later spijt kreeg, zal de waarheid vaak nooit naar boven komen. Tussen al die gevallen zitten echte verkrachtingen (die nooit als zodanig bewezen worden) en zitten ook valse aangiftes (die nooit als zodanig bewezen worden).
Dus het heft elkaar enigszins op denk je?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En een nog veel groter percentage van de meldingen wordt niet eens ooit een aangfite, omdat er te weinig is om een zaak van te maken. Er wordt de vrouwen ook duidelijk gemaakt dat het een hele naar en intensief traject is en dat allerlei narigheid op hun weg komt, waarin ze zwart worden gemaakt. Ze moeten sterk in hun schoenen staan om dat traject af te willen leggen.
Hou op zegquote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik weet het niet hoor. Op zich snap ik de gedachtegang wel. Maar hoe kun je spreken over zaken waar je geen cijfers van hebt. Dan ga je bouwen op aannames. En het is al zo moeilijk.quote:
Nee dusquote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:33 schreef Lichtloper het volgende:
Wordt de uitspraak gestreamd trouwens?
Dubali.quote:
Echt he!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:49 schreef Cupfighter het volgende:
En wederom wordt dit topic verpest door Islam aanhang
Het wordt verpest door users die uit het niets religie bij betrekken en generaliseren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:49 schreef Cupfighter het volgende:
En wederom wordt dit topic verpest door Islam aanhang
Ik denk dat ze tot een soort polderveroordeling gaan komen. Enerzijds is er te weinig (steun)bewijs. Anderzijds zijn er dusdanig veel zaken dat het gezegde "Waar rook is is vuur" opgaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:52 schreef Tekaschi het volgende:
Toch wel benieuwd naar deze uitspraak. Is mij wel duidelijk dat die Ali geen lieve jongen is, maar is het genoeg om hem te veroordelen vraag ik mij af.
Eerdere deeltjes =/= andere topics.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:54 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
Wat iemand in andere topics uitspookt moet je hier niet zelf erbij betrekken, dan ga je zelf de fout in.
Zonder harde bewijzen wordt het moeilijk iemand te veroordelen. Ik geloof wel dat Ali zich vaker misdragen heeft, dat ligt niet aan Ali maar meer bij de cultuur in die sector. Maar als dat voldoende is, ik weet het niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze tot een soort polderveroordeling gaan komen. Enerzijds is er te weinig (steun)bewijs. Anderzijds zijn er dusdanig veel zaken dat het gezegde "Waar rook is is vuur" opgaat.
We gaan het zien.²
Ik kan je gedachtegang volgen en onderschrijf deze ook wel tot op zeker hoogte. Dit wordt zo'n half jaar voorwaardelijk achtige straf, verplichte mediation en een boekebon aanschaffen voor alle betrokkenen. Echt een typische polder oplossing. Niemand echt blij,. maar ook niemand echt kwaad.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zonder harde bewijzen wordt het moeilijk iemand te veroordelen. Ik geloof wel dat Ali zich vaker misdragen heeft, dat ligt niet aan Ali maar meer bij de cultuur in die sector. Maar als dat voldoende is, ik weet het niet.
Beetje zoals het gedrag van Ali.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel, het plaatst berichten in een heel duidelijke context.
Alle vrouwelijke slachtoffers worden gestenigd?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:01 schreef Momo het volgende:
Die hele Sharia kun je sowieso in je kont stoppen, we zijn in Nederland voor een rechtszaak, gelukkig komt er nu een uitspraak in het Nederlands rechtsysteem.
Een mooie verdraaiing van de feiten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:09 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Omdat anderen erover begonnen.
[..]
Door users als jij ja. Die het steeds over religie hebben, ook al heeft de ander er het niet over.
Ja, ik ben echt de user die het graag over religie heeft en daarover begint. Kunnen we het nu weer hebben over de rechtszaak zelf?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:09 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Omdat anderen erover begonnen.
[..]
Door users als jij ja. Die het steeds over religie hebben, ook al heeft de ander er het niet over.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:11 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Aan het voorsorteren op een veroordeling
En hopelijk een nog hogere straf. Hoe gaat dat gezegde ook alweer?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:12 schreef Rianne84 het volgende:
Dan komt er dus een hoger beroep vanuit Ali
Die mag hij dan vanuit de cel voorbereiden?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:12 schreef Rianne84 het volgende:
Yup, Ali is in trouble.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:12 schreef Momo het volgende:
De rechtbank begint met het bespreken van de zaak van Naomi, die op 14 augustus 2018 zou zijn aangerand en verkracht door #AliB. De rechtbank vindt haar verklaringen betrouwbaar.
Liever 1 kut in de hand dan 10 in de lucht?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En hopelijk een nog hogere straf. Hoe gaat dat gezegde ook alweer?
Dat is 1.quote:
Nee, je wordt doorgaans niet meteen de cel ingegooid. De meeste veroordeelden krijgen pas maanden (soms een jaar) later een oproepje om zich te meldenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die mag hij dan vanuit de cel voorbereiden?
En dan een maand of 6, met aftrek van voorarrest.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:15 schreef capricia het volgende:
Ik denk twee maal schuldig en een maal onschuldig (of eigenlijk niet bewezen): Dat aftrekken in de auto als niet bewezen tegen haar zin.
De rest lijkt me duidelijk.
Je kan hier zo teruglezen wie over religie en sharia begon.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Een mooie verdraaiing van de feiten.
Je begon anders er zelf over, je kan het zo teruglezen wie over religie en sharia begon. Jij en anderen dus.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt de user die het graag over religie heeft en daarover begint. Kunnen we het nu weer hebben over de rechtszaak zelf?
Heeft hij voorarrest gehad dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:15 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En dan een maand of 6, met aftrek van voorarrest.
Hoogmoed komt voor de val?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En hopelijk een nog hogere straf. Hoe gaat dat gezegde ook alweer?
Zou hem ook wel psychisch laten onderzoeken. Ivm kans op herhaling. Die vent spoort namelijk niet ("kijk me aan!").quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:15 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En dan een maand of 6, met aftrek van voorarrest.
Appelleren is riskeren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:12 schreef Rianne84 het volgende:
Zullen we wedden?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:16 schreef Flow3r het volgende:
Nog geen uitspraak dus ? niet alles gelezen
Gaat hij nooit aan meewerkenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou hem ook wel psychisch laten onderzoeken. Ivm kans op herhaling. Die vent spoort namelijk niet ("kijk me aan!").
Ik heb zijn imago als knuffelMarokkaan dan ook nooit begrepen....die blik van hem zei vaak heel wat anders dan z'n mond of lichaamstaal.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou hem ook wel psychisch laten onderzoeken. Ivm kans op herhaling. Die vent spoort namelijk niet ("kijk me aan!").
Een verplichte cursus van een jaar of zo. Voor sexoffenders.quote:
Leipe Mocroquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb zijn imago als knuffelMarokkaan dan ook nooit begrepen....die blik van hem zei vaak heel wat anders dan z'n mond of lichaamstaal.
Denk dat Ali snel ergens anders gaat wonen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Een verplichte cursus van een jaar of zo. Voor sexoffenders.
quote:
Qatar idd, voor zover mogelijk na een veroordeling.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Het lijkt al vrij duidelijk dat hij in de problemen zit.
Wauwquote:
Ja. Ali B zelf.quote:
Mooizoquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:22 schreef Mylene het volgende:
De rechtbank maakt gehakt van de verdediging Ali.
Ondanks een waarschijnlijke veroordeling blijf je 'm helemaal geweldig vinden he?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Het grappige is wel dat Ali B. van het geld van alle haters nu in Dubai de bloemetjes aan het buitenzetten is.
100% dat het een polderveroordeling wordt. Daar blijk ik echt bij.²
Geen shoarma?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:22 schreef Mylene het volgende:
Ontzettend grappig inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Het grappige is wel dat Ali B. van het geld van alle haters nu in Dubai de bloemetjes aan het buitenzetten is.²
Ali liet zich ook niks zeggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:22 schreef Mylene het volgende:
Al I.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Hoe moeten we een veroordeelde Ali B. noemen als het al Ali B. is? Gewoon Ali? Hahaha.
En jij vraagt je af waarom je het halve forum tegen je in het harnas hebt gejaagd?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Het grappige is wel dat Ali B. van het geld van alle haters nu in Dubai de bloemetjes aan het buitenzetten is.
100% dat het een polderveroordeling wordt. Daar blijk ik echt bij.²
A. Bouali?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Hoe moeten we een veroordeelde Ali B. noemen als het al Ali B. is? Gewoon Ali? Hahaha.
Ali Dubali.quote:
Krokodillentranen.quote:
Zo kijkt hij dan wel.quote:
Dit was echt persen,want zijn vrouw weet het nu ook.quote:
quote:
quote:Nederland heeft sinds augustus 2021 een uitleveringsverdrag met de VAE, waar Dubai onderdeel van is. Dat verdrag maakt uitlevering mogelijk van mensen die worden gezocht omdat ze strafrechtelijk worden vervolgd of een gevangenisstraf moeten uitzitten na een onherroepelijk vonnis.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen livestream helaas
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:27 schreef Flow3r het volgende:
[..]@Soulraven doet je de groetjes.Ze wist het nog wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen livestream helaas
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
Als hij voor meervoudige verkrachting zou worden veroordeeld lijkt me dat wel aardig zwaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel alleen in uitzonderlijke en zware gevallen.
Bovendien zal hij een hoger beroep in vrijheid mogen afwachten. Er is op dit moment nog geen echte reden voor hem om de benen te nemen.quote:
hahaquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:29 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
@:Soulraven doet je de groetjes.Ze wist het nog wel.
Een Marokkaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Dat is nog even lastig ivm Rusland.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Quincy Promes proberen ze nu ook nog steeds terug te krijgen toch?
Heeft geen contract meer in Rusland, dus verblijfsvergunning is ook verlopen. Waarom die nog niet uitgeleverd is dat is mij niet duidelijk, maar aan de andere kant dat is ook weer Dubai. Blijft apart dat we zaken blijven doen met dat criminele staatje.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:30 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat is nog even lastig ivm Rusland.
Oei, dan hangt die sowieso. Eens zien wat er voor de rest van de aanklagen besloten wordt.quote:
Is ze altijd wel eigenlijkquote:
Goede tetten wel.quote:
quote:
Hier zit een Koos-grap in.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:29 schreef recursief het volgende:
[..]
Bovendien zal hij een hoger beroep in vrijheid mogen afwachten. Er is op dit moment nog geen echte reden voor hem om de benen te nemen.
Kan gebeuren.Scrollen kan je wel toch?quote:
Ali Alberts?quote:
Plus strafblad wegens misdrijf. Plus geen eerherstel meer. En dus ook nooit geen Ali B op volle toeren meer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:37 schreef roos94 het volgende:
Ach misschien jaar cel waarvan 6 maand voorwaardelijk. Poe poe.
Die werd heel duur na dat ongeluk, rekende voorrijkosten.quote:
Niet meer rampeneren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus strafblad wegens misdrijf. Plus geen eerherstel meer. En dus ook nooit geen Ali B op volle toeren meer.
En mocht ie vluchten: geen contact met zijn kinderen meer want nooit meer naar huis.quote:
KJquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:38 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Wat?! Hebben we nou te klagen? [ afbeelding ]
-
37 pagina's, gaat nog wel effe duren dus?
Reputatieschade kennen we in Nederland niet, dat vervalt meestal na een jaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Valt nog mee. Geen aanranding, scheelt weer wat in de straf. Die kan goed een jaartje krijgen en X maanden voorwaardelijk.
Het zal allemaal wel meevallen voor hem qua celstraf. Maar reputatieschade is er natuurlijk al wel.
Als de straf niet al te hoog uit zou pakken, maakt dat voor hem lastiger of hij in hoger beroep gaat. Wat groter risico.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Valt nog mee. Geen aanranding, scheelt weer wat in de straf. Die kan goed een jaartje krijgen en X maanden voorwaardelijk.
Het zal allemaal wel meevallen voor hem qua celstraf. Maar reputatieschade is er natuurlijk al wel.
Als-ie dat kiest, of koos.quote:
Nooit geen = altijd wélquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus strafblad wegens misdrijf. Plus geen eerherstel meer. En dus ook nooit geen Ali B op volle toeren meer.
Ach, ik neem soms de taxi naar de Alberts Heijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die werd heel duur na dat ongeluk, rekende voorrijkosten.
Om foto`s te verscheuren?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ach, ik neem soms de taxi naar de Alberts Heijn.
Vooral dat laatste. Komt nergens meer aan de bak. Zelfs vakkenvullen niet. Wegens Pretpakket, qua vakkenpakket op school.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Met Glennis toch wel?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Komt nergens meer aan de bak. Zelfs vakkenvullen niet. Wegens Pretpakket, qua vakkenpakket op school.
uit de Richtlijn voor strafvordering verkrachting (Art. 242 Sr)quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:37 schreef roos94 het volgende:
Ach misschien jaar cel waarvan 6 maand voorwaardelijk. Poe poe.
quote:Als uitgangspunt is gekozen voor een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van 36 maanden voor een vaginale/orale/anale verkrachting met de penis/vinger(s)/voorwerp(en), eenmalig gepleegd door één meerderjarige verdachte zonder recidive. Er is een uitzondering gemaakt voor de tongzoen vanwege de mindere ernst en de aard van de integriteitsinbreuk.
Praatjes voor twee idd. Misschien iets bij Bluff.quote:
Was vol.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |