abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214258216
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is er bewijs trouwens? Lijkt me wel handig in dit soort zaken. Of kan je tegenwoordig ook al berecht worden op basis van wat een vrouw zegt.
Ronnie Flex is half/half een getuige, maar hij zou niks gezien hebben. Toch wordt de situatie gedeeltelijk bevestigd met zijn verklaring, lijkt me zo.
pi_214258242
quote:
Is er bewijs trouwens? Lijkt me wel handig in dit soort zaken. Of kan je tegenwoordig ook al berecht worden op basis van wat een vrouw zegt.
Als in; spermavlekken op kleding? Nee zulk tastbaar bewijs is er niet.

Maar er is sowieso wel de getuige die een zichtbaar aangedaan slachtoffer een lift naar het station gaf na afloop van een samenzijn met Ali
pi_214258261
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 08:59 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]

Maar er is sowieso wel de getuige die een zichtbaar aangedaan slachtoffer een lift naar het station gaf na afloop van een samenzijn met Ali
Nee als in beelden, iemand die het gezien heeft. Vrouwen kunnen wel van alles zeggen
pi_214258309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 08:59 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]

Een getuige die niet wist hoe het slachtoffer eruit zag.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 09:09:07 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214258320
quote:
Als hij veroordeeld wordt dan is dat niet op basis van wat een vrouw zegt maar op basis van wat meerdere vrouwen zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214258335
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:01 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Nee als in beelden, iemand die het gezien heeft. Vrouwen kunnen wel van alles zeggen
Het blijft zijn woord tegen dat van meerdere vrouwen, dat is waar.
Maar wat voor belang heeft bijv een Ellen ten Damme erbij om zoiets te verzinnen over Ali?
Geen enkel belang lijkt me.

Ben echt zeer benieuwd wat de uitspraak zal zijn.
Zou mij niet verbazen trouwens als het op advies van zn advocaat geweest is dat Ali er niet bij is vandaag. Zijn spreekrecht was nou niet bepaald in zn voordeel.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juli 2024 @ 09:13:27 #38
408813 crew  trein2000
pi_214258355
quote:

[..]
Op basis van enkel een verklaring (of welk ander bewijsmiddel dan ook) kun je niet veroordeeld worden. Er zijn altijd ten minste twee bewijsmiddelen nodig. Uitgezonderd de verklaring van de opsporingsambtenaar.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juli 2024 @ 09:14:36 #39
408813 crew  trein2000
pi_214258364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:10 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Het blijft zijn woord tegen dat van meerdere vrouwen, dat is waar.
Maar wat voor belang heeft bijv een Ellen ten Damme erbij om zoiets te verzinnen over Ali?
Geen enkel belang lijkt me.

Ben echt zeer benieuwd wat de uitspraak zal zijn.
Zou mij niet verbazen trouwens als het op advies van zn advocaat geweest is dat Ali er niet bij is vandaag. Zijn spreekrecht was nou niet bepaald in zn voordeel.
De uitspraak staat al op papier natuurlijk. Het is niet zo dat hij er nog ff een jaartje bij krijgt omdat hij er als een ongeïnteresseerde zak bijzit vandaag. Ik denk dat het eerder is om hem te beschermen tegen de media.
zie email 27 oktober
  vrijdag 12 juli 2024 @ 09:20:56 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214258403
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De uitspraak staat al op papier natuurlijk. Het is niet zo dat hij er nog ff een jaartje bij krijgt omdat hij er als een ongeïnteresseerde zak bijzit vandaag. Ik denk dat het eerder is om hem te beschermen tegen de media.
Als hij de verwachting had dat het vrijspraak zou worden dan zou hij er vast zijn, maar ook Ali B. en zijn advocaat hebben die overtuiging kennelijk niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214258424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als hij de verwachting had dat het vrijspraak zou worden dan zou hij er vast zijn, maar ook Ali B. en zijn advocaat hebben die overtuiging kennelijk niet meer.
Aan de andere kant kan een eventuele positieve reactie op een eventuele vrijspraak ook weer een fout signaal afgeven wat bij mensen in het verkeerde keelgat zou kunnen schieten.
Voor velen is hij absoluut schuldig en als hij dan daar straks blij zou gaan lopen doen dat hij niet gestraft zou worden, zou allerlei ideeën kunnen opwekken bij die mensen.
pi_214258430
"Zie hem daar blij doen over dat hij dat allemaal bij die vrouwen heeft kunnen doen zonder er gestraft voor te worden!" enzo.

Maar ik ga er van uit dat hij niet volledig vrijgesproken zal worden, en dan is het idd ook veiliger dat hij zijn bakkes niet in het openbaar laat zien als hij dat te horen krijgt.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 09:34:38 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214258521
quote:
Nou idd, die vrouwen roepen ook maar van alles tegenwoordig. Zou verboden moeten worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214258547
quote:
Hoeveel moeite heb je zelf eigenlijk gedaan om het antwoord op die vraag te vinden? Er is zoveel over geschreven in dit topic, recentelijk nog door het bericht van Chris Klomp op X te delen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214258565
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Nou idd, die vrouwen roepen ook maar van alles tegenwoordig. Zou verboden moeten worden
Het is maar goed dat vrouwen, of mensen in het algemeen, niet meteen op hun woord geloofd worden in dergelijke zaken. Een vorm van bewijs is wel handig voor objectieve beoordeling. Hoe een vrouw (of man) een situatie ervaart is volledig subjectief en het is aan een rechter om daar objectief over te oordelen.
pi_214258573
quote:

[..]
Zuurstoftekort bij je geboorte?
pi_214258628
Schakelbewijs:

quote:
Ook in zedenzaken komt toepassing van schakelbewijs regelmatig voor. Dit heeft er mee te maken dat er in zedenzaken vaak sprake is van bewijsnood. Het gaat vaak om iets intiems dat is gebeurd tussen de verdachte en het slachtoffer. Er zijn meestal geen getuigen. Ook ontbreken vaak camerabeelden of technisch bewijs. Het daarom vaak het verhaal van het slachtoffer tegenover het verhaal van de verdachte. Als de verdachte ontkent of een beroep doet op zijn zwijgrecht, is er in veel gevallen te weinig wettig bewijs.

Echter, wanneer er meerdere slachtoffers zijn die hebben verklaard over dezelfde verdachte, dan kan men hun verklaringen over en weer als steunbewijs gebruiken. Zoals hieronder blijkt, moet het dan wel zo zijn dat er kenmerkende overeenkomsten zijn tussen de diverse verklaringen.
Steunbewijs:

quote:
Steunbewijs, zoals sporen op het lichaam, camerabeelden of WhatsApp berichten, kan het verhaal van een slachtoffer ondersteunen.
Specifiek over de zaak Ali B.:

quote:
Steunbewijs is vaak schaars bij zedendelicten, maar het OM vindt de verklaringen van de vrouwen stuk voor stuk „ingebed in een concrete context die bevestiging vindt in andere bronnen”. Daarbij vormt het patroon van opdringerig en grensoverschrijdend gedrag volgens de officier van justitie „schakelbewijs”. Zeven vrouwen, inclusief de drie veronderstelde slachtoffers, hebben verklaringen afgelegd over of tegen Ali B. (...) Alle verklaringen tezamen vormen nu een keten van zogeheten schakelbewijs.
pi_214258683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:47 schreef ToT het volgende:

[..]
Die is dus de Sjaak.
Als je de laatste link leest, dan zie je wat Swier hier tegenin heeft gebracht. Hij vindt dat het programma BOOS een dubieuze rol heeft gespeeld en verklaringen heeft 'gegenereerd'. Daarnaast ontkent hij dat er een patroon is en zegt hij dat de getuigen die er waren de verkrachting niet kunnen bevestigen.

Daar staat tegenover dat er steunbewijs is, zoals het afgetapte gesprek tussen Ali B. en zijn vrouw en de verklaring van de vrouw die Naomi een lift heeft gegeven. Maar Swier heeft geprobeerd de rechtbank ervan te overtuigen dat de lezing van het OM ten aanzien van het gesprek niet klopt en dat de recente verklaring ongeloofwaardig is.

Het hangt er dus vanaf of de rechtbank de lezing van het OM overneemt. Dat is zeker niet vanzelfsprekend.
pi_214258729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je de laatste link leest, dan zie je wat Swier hier tegenin heeft gebracht. Hij vindt dat het programma BOOS een dubieuze rol heeft gespeeld en verklaringen heeft 'gegenereerd'. Daarnaast ontkent hij dat er een patroon is en zegt hij dat de getuigen die er waren de verkrachting niet kunnen bevestigen.

Daar staat tegenover dat er steunbewijs is, zoals het afgetapte gesprek tussen Ali B. en zijn vrouw en de verklaring van de vrouw die Naomi een lift heeft gegeven. Maar Swier heeft geprobeerd de rechtbank ervan te overtuigen dat de lezing van het OM ten aanzien van het gesprek niet klopt en dat de recente verklaring ongeloofwaardig is.

Het hangt er dus vanaf of de rechtbank de lezing van het OM overneemt. Dat is zeker niet vanzelfsprekend.
Hmmmm spannend dus.
pi_214259045
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:40 schreef Document1 het volgende:

[..]
Zuurstoftekort bij je geboorte?
Sneeuwvlokje
pi_214259053
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 09:34 schreef Molo het volgende:

[..]
We wonen in een land waarbij de rechtspraak is op basis van bewijslast. Weet niet uit welk land jij gemigreerd bent?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 11:09:42 #53
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214259545
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 11:17:16 #54
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214259596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
We wonen in een land waarbij de rechtspraak is op basis van bewijslast. Weet niet uit welk land jij gemigreerd bent?
Hij zegt het wat gechargeerd, maar het komt helaas wel voor. Erg dom omdat zulke immorele vrouwen er daarmee voor zorgen dat elke zaak, echt of niet, met de nodige argwaan wordt benaderd/behandeld/bekeken/opgepakt/aanschouwt. Je zou maar een echt slachtoffer zijn. Ik heb met ze te doen.

Overigens is dit een generieke antwoord en is dit niet of nauwelijks van toepassing op de werken van Ali Bounty.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214259843
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Sneeuwvlokje
Incel simp.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 11:45:41 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214259857
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij zegt het wat gechargeerd, maar het komt helaas wel voor. Erg dom omdat zulke immorele vrouwen er daarmee voor zorgen dat elke zaak, echt of niet, met de nodige argwaan wordt benaderd/behandeld/bekeken/opgepakt/aanschouwt. Je zou maar een echt slachtoffer zijn. Ik heb met ze te doen.

Overigens is dit een generieke antwoord en is dit niet of nauwelijks van toepassing op de werken van Ali Bounty.

Je hebt helemaal niet met echte slachtoffers te doen als je deze vrouwen niet als slachtoffer ziet.
En dat doe je niet want je noemt ze "immorele vrouwen".

Je hebt geen enkele sympathie voor de slachtoffers omdat ze in jouw ogen geen slachtoffer kunnen zijn als ze in jouw ogen ook al immorele vrouwen zijn, en dat zal vrijwel iedere vrouw zijn die niet aan jouw kuisheidseisen voldoet.

Dus bespaar me je sympathie voor "de echte slachtoffers", want die erken je ook niet als zodanig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2024 @ 11:54:33 #57
13462 BansheeBoy
pi_214259969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je hebt helemaal niet met echte slachtoffers te doen als je deze vrouwen niet als slachtoffer ziet.
En dat doe je niet want je noemt ze "immorele vrouwen".
Ik bedoel hier specifiek de vrouwen die een vals/leugenachtig/nep verhaal ophangen. Die zij immoreel. Ik heb te doen met de échte (vrouwelijke) slachtoffers, want die lijden daar ook onder. Ze moeten opboksen tegen alle argwaan juist dankzij die immorele vrouwen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:01:30 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214260024
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik bedoel hier specifiek de vrouwen die een vals/leugenachtig/nep verhaal ophangen. Die zij immoreel. Ik heb te doen met de échte (vrouwelijke) slachtoffers, want die lijden daar ook onder. Ze moeten opboksen tegen alle argwaan juist dankzij die immorele vrouwen.

Oh, die 5% van de valse aangiftes, nou dat percentage is een prima argument om de suggestie te wekken dat de slachtoffers in deze zaak geen echte slachtoffers zouden zijn.

Met het lage percentage valse aangiftes en het hoge percentage vrijspraken in zedenzaken is de kans dat je onterecht veroordeeld wordt vrijwel nihil, de kans echter dat je niet veroordeeld wordt terwijl je wel echte slachtoffers hebt gemaakt, is helaas bizar groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:14:39 #59
13462 BansheeBoy
pi_214260158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, die 5% van de valse aangiftes, nou dat percentage is een prima argument om de suggestie te wekken dat de slachtoffers in deze zaak geen echte slachtoffers zouden zijn.
De realiteit laat helaas anders zien. Daarom zouden we samen moeten optrekken om die valse aangiftes keihard en ondubbelzinnig af te keuren en waar mogelijk extra te straffen. De echte slachtoffers lijden hieronder. Dat moeten niet willen. Ik kan me voorstellen dat het hoofdje van Ali Bounty de kijk een beetje vertroebeld, maar dit moete we los van deze zaak zien.

vrijdag 12 juli 2024 @ 12:18:09 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214260194
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De realiteit laat helaas anders zien. Daarom zouden we samen moeten optrekken om die valse aangiftes keihard en ondubbelzinnig af te keuren en waar mogelijk extra te straffen. De echte slachtoffers lijden hieronder. Dat moeten niet willen. Ik kan me voorstellen dat het hoofdje van Ali Bounty de kijk een beetje vertroebeld, maar dit moete we los van deze zaak zien.

En wederom de suggestie wekken dat het in deze zaak om valse aangiftes zou gaan...
Het percentage valse aangiftes in zedenzaken is met 5% zeer laag, en de aangiftes in deze zaak vallen niet onder die 5%.

Dat de dames niet aan jouw kuisheidsregels voldoen maakt nog niet dat ze geen slachtoffers zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:19:54 #61
13462 BansheeBoy
pi_214260237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
En wederom de suggestie wekken dat het in deze zaak om valse aangiftes zou gaan...
Het percentage valse aangiftes in zedenzaken is met 5% zeer laag, en de aangiftes in deze zaak vallen niet onder die 5%.
Ja, die 5% valse zaken hebben hun weerslag op de echte zaken. Helaas. Daarom moeten we die keihard aanpakken.

Ik denk zelf dat het meer dan 5% is. Maar waarschijnlijk zijn die minder hard te maken. Maakt op zich voor mijn standpunt niet uit. Elk procent is er een te veel.

Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 12:20:11 #62
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214260246
Hoelaat wordt de uitspraak verwacht?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo