Denk dat dat vooral deterrence en stoer praat is. Puntje bij paaltje gaat het echt niet gebeuren. Dan kun je net zo goed er ook van uit gaan dat er ook kernwapens gebruikt gaan worden.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Toch zou ik er maar rekening mee houden dat we daar niet meer onderuit gaan komen.
Gozer ze zijn nu zelfs zo'n beetje eerlijk over het feit dat ze heel Oekraïne willen.. Jij denkt dat het daar bij gaat blijven?quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat dat vooral deterrence en stoer praat is. Puntje bij paaltje gaat het echt niet gebeuren. Dan kun je net zo goed er ook van uit gaan dat er ook kernwapens gebruikt gaan worden.
Ik denk ook niet dat het een heel realistisch iets is om te doen... En idd, het gaat gewoon tegen het HOR in, het is dezelfde categorie als je bv. verschuilen achter een rood kruis of het pak van de tegenstander aantrekken.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat ligt in een conflictgebied wat lastig denk ik zo, maar waar ik op doel is het verbergen achter een burgerluchtvaart id terwijl je een militair toestel bent niet heel erg legaal.
Daar weet @:achja ongetwijfeld veel meer over.
Geen idee waar je het over hebt maar je vraag was wat de Amerikanen nog konden gevenquote:Op woensdag 10 juli 2024 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar F16's zijn toch al het plafond?
Waarom niet?quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:16 schreef BEFEM het volgende:
Maar die zou niet boven dat gebied vliegen toch?
En daarom post je hier "vrijwillig" (pro-)Russische propaganda voor het regime van je eigenaresse.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Deze onwetendheid![]()
Bij een Russische vrouw kan, nee moet je gewoon de man zijn thuis. De gemiddelde Nederlandse jaknikker zou niet eens met dit concept om kunnen gaan.
Nou ja, als liefhebbers van de burger luchtvaart wisten wij toen ook niet beter dat alles boven FL330 wel veilig was boven bepaalde conflict gebieden.quote:
Tomahawks mogen wat mij betreft ook wel om wat vliegvelden voor/met Tu-160's en Tu-95's te mollen, dat zou ook een flinke slok op een borrel schelen voor de Oekraïners.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt maar je vraag was wat de Amerikanen nog konden geven
Antwoord is de gevechtshelikopter
Lufthansa, KLM, Virgin, Singapore Airlines, Thai Airways, er vloog nog van alles over Oekraine destijds.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Die laatste zin stelt ook niemand ter discussie, wel of dat vliegtuig daar überhaupt had moeten vliegen.
Waarom vlogen de UK en US daar niet dan?
300 Meter boven het gesloten luchtruim vliegen is ook wel heel minimaal.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:32 schreef MatthijsDJ het volgende:
Nou ja, als liefhebbers van de burger luchtvaart wisten wij toen ook niet beter dat alles boven FL330 wel veilig was boven bepaalde conflict gebieden.
Dat bijv Air France het wel wist en KLM (zelfde bedrijf ffs..) dus niet. Was uiteindelijk veroorzaakt doordat AF een innige relatie had met de Franse inlichtingdiensten en KLM dus niet met de Nederlandse..
Sinds MH17 en deze oorlog weten we helaas wel beter..
Waar moeten die dan vanaf geschoten worden?quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:32 schreef spicymchaggis het volgende:
Tomahawks mogen wat mij betreft ook wel om wat vliegvelden voor/met Tu-160's en Tu-95's te mollen, dat zou ook een flinke slok op een borrel schelen voor de Oekraïners.
Wat die clown Medvedev allemaal zegt, het is om je stuk van te lachen. Zoals ik al zo vaak heb gezegd: Ze hebben die capaciteit helemaal niet. Nu niet en over tien jaar niet. Dat hele Baltische staten next is zo ongeloofwaardig. Poetin is echt niet dom. Die weet ook wel dat ie tegen de NAVO niets kan beginnen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gozer ze zijn nu zelfs zo'n beetje eerlijk over het feit dat ze heel Oekraïne willen.. Jij denkt dat het daar bij gaat blijven?
Meer in de zin van what's next: tomahawks? boots on the ground? no fly? Met geven bedoelde ik zowel fysiek materiaal als acties zelf.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:26 schreef sp3c het volgende:
Geen idee waar je het over hebt maar je vraag was wat de Amerikanen nog konden geven
Die dingen schieten toch van afstand kruisraketten en dergelijke af en vliegen niet boven oorlogsgebied? Sowieso hadden de Oekraïners die niet denk ik? Hadden ze andere vliegtuigen die zo hoog konden vliegen?quote:
- Oekraine heeft geen Tupolevsquote:Op woensdag 10 juli 2024 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe hoog denk je dat bv een Tu-160 of 22 vliegen? Hoogte is totaal niet relevant.
Ik denk gevechtshelikoptersquote:Op woensdag 10 juli 2024 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meer in de zin van what's next: tomahawks? boots on the ground? no fly? Met geven bedoelde ik zowel fysiek materiaal als acties zelf.
Realiseer jij je nou maar aan wie de bevrijding van de Nazi's grotendeels te danken hebt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:08 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja, want eigenlijk zijn de Russen een vredelievend en sympathiek volk en bovendien hebben ze ook nog nooit smerige, weerzinwekkende misdaden tegen de mensheid gepleegd.
Klopt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En daarom post je hier "vrijwillig" (pro-)Russische propaganda voor het regime van je eigenaresse.(Want als zij geen Poetin aanhanger zou zijn zou jij hier geen Russische leugens verspreiden)
Iets met een klok en een klepel..quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Realiseer jij je nou maar aan wie de bevrijding van de Nazi's grotendeels te danken hebt.
Hint het waren niet de Canadezen of Amerikanen.
Oekraïne heulde samen met diezelfde Nazi's.
Ik heb een nieuwtje voor je over "samenwerken met de nazi's"....quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je zo redeneert had letterlijk heel Oost Europa moeten staan springen toen de Nazi's kwamen. Wat natuurlijk onzin is.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Iets met een klok en een klepel..
Hint, zoek even op waarom Oekraïne in eerste instantie heel blij was met de Duitse invasie..
quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die dingen schieten toch van afstand kruisraketten en dergelijke af en vliegen niet boven oorlogsgebied? Sowieso hadden de Oekraïners die niet denk ik? Hadden ze andere vliegtuigen die zo hoog konden vliegen?
Het waren voorbeelden om aan te geven dat de hoogte ansich geen reet zegt of het een militair of civiel vliegtuig is. Een maand voor de MH17 werd er nog een Oekraiense Candid de lucht uitgeschoten, die hebben ook een plafond van 13k meter.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:44 schreef oheng het volgende:
[..]
- Oekraine heeft geen Tupolevs
- je gaat niet met militaire vliegtuigen boven deze frontlinie vliegen.
- Richting rusland.
- op een commerciele route
De soviets zijn niet de Russenquote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Realiseer jij je nou maar aan wie de bevrijding van de Nazi's grotendeels te danken hebt.
Wel An-26s en An-30s met een ceiling van 27000 voet. Exact die eerste werd er 3 dagen ervoor nog 1 neergehaald.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:44 schreef oheng het volgende:
[..]
- Oekraine heeft geen Tupolevs
- je gaat niet met militaire vliegtuigen boven deze frontlinie vliegen.
- Richting rusland.
- op een commerciele route
Dat waren Oekraïners.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon pro Rusland.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Ben gewoon pro Rusland geen troll en zit ook niet onder de plak thuis.
Is dat verboden soms?
Iemand die zegt gewoon pro rusland te zijn confronteren met russische oorlogsmisdaden is geen topicvervuiling.quote:
En ik wil alleen maar aangeven dat er een triggerhappy randdebiel het bevel gaf om te vuren.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Het waren voorbeelden om aan te geven dat de hoogte ansich geen reet zegt of het een militair of civiel vliegtuig is. Een maand voor de MH17 werd er nog een Oekraiense Candid de lucht uitgeschoten, die hebben ook een plafond van 13k meter.
Deze?quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar moeten die dan vanaf geschoten worden?
Dat de Russen niet zo professioneel waren en zijn is al ff duidelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:02 schreef oheng het volgende:
[..]
En ik wil alleen maar aangeven dat er een triggerhappy randdebiel het bevel gaf om te vuren.
Op zijn minst had er twijfel moeten wezen. Want ze zagen ook andere commerciele vliegtuigen op die route.
Gorequote:
Die beelden kan ik posten uit Rusland. Maar dan is het natuurlijk direct weer Russische staatspropaganda.quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon pro Rusland.
Ben jij ook pro kinderziekenhuizen bombarderen? Want dat is gewoon wat rusland doet.
[ x ]
[ x ]
1,37 miljoen Oekrainsche soldaten vochten en stierven in het rode leger, oftewel ruim 15% van het totaal. In verhouding meer dan de russen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
En tóch weten ze het iedere keer weer te overtreffen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat de Russen niet zo professioneel waren en zijn is al ff duidelijk natuurlijk.
quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze?
[ afbeelding ]
Marines’ Tomahawk Missile Launching Drone Truck Breaks Cover
Of deze?
[ afbeelding ]
RCCTO Successfully Demonstrates Launch from Mid-Range Capability System
Maar goed; voorlopig is oekraine meer geholpen met dat we ze hebben, dieper in rusland mogen gebruiken. Dan heeft ze spul geven wat nog meer bereik heeft totaal geen zin.
En die Typhon hebben ze volgens mij nog maar 1 van.quote:The Corps hopes to have a multi-battery LMSL battalion with an unspecified number of launchers fully operational by 2030.
Beneden 10k meter vuren vrij.quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:02 schreef oheng het volgende:
[..]
En ik wil alleen maar aangeven dat er een triggerhappy randdebiel het bevel gaf om te vuren.
Op zijn minst had er twijfel moeten wezen. Want ze zagen ook andere commerciele vliegtuigen op die route.
Er zijn twee scenario's voor Rusland. In het (voor Rusland) beste geval komt Rusland helemaal onder plak te zitten bij China. In het (voor Rusland) slechtste geval wordt het de komende decenia een paria richting het westen en een zielig landje richting de rest van de wereld waar China vrolijk stukjes grensgebieden van afknabbelt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:15 schreef Elan het volgende:
Zien jullie nog een realistische scenario dat Oekraïne kan verslaan? Rusland produceert momenteel 7x zoveel gevechtsdrones als de VS las ik net op Reuters. Lijkt me vooral een kwestie van tijd.
Weet je hoeveel brimstone launchers het VK had voor ze die aan oekraine doneerde?quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
En die Typhon hebben ze volgens mij nog maar 1 van.
Dus, je weet niet dat rusland in oorlog is met Oekraine, en niet de VS. VS productie is irrelevant.quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:15 schreef Elan het volgende:
Zien jullie nog een realistische scenario dat Oekraïne kan verslaan? Rusland produceert momenteel 7x zoveel gevechtsdrones als de VS las ik net op Reuters.
quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 juli 2024 22:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Sus, je weet niet dat rusland in oorlog is met Oekraine, en niet de VS. VS productie is irrelevant.
Hier gestopt met lezen .quote:Op woensdag 10 juli 2024 22:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
WO II is door de Russen samen met de Nazi's begonnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |