abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:16:45 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214163548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:13 schreef Gia het volgende:
Het is maar haar, geen blote tiet of zo.
Het is een glijdende schaal. Vandaag je hoofddoek af en morgen je bh. De schoonheid van een vrouw zit in eerste instantie in haar gezicht en haar.

Als die dame kuiser wilt zijn dan de rest, laat haar. We leven toch in een vrij land? Althans dat wordt altijd geroepen. Maar het begint steeds meer een holle frase te zijn. Vrij als je cleavage wilt uitbaten ja. Maar als je modest en sober wilt zijn wordt je aangevallen van écht alle kanten.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214163566
quote:

[..]
Niet mee eens. Ik ben voor de vrijheid om een hoofddoek te mogen dragen, uiteraard. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij zich kleedt, zolang het binnen de wettelijke regels is. Alleen die vrijheid is er niet vanuit de islam. En dat is waar iedereen moeite mee heeft. Een moslima die beweert dat ze haar geloof verloochent als ze even haar hoofdoek af moet doen om zich te legitimeren. Ook bij mannelijke agenten, want wat is er mis mee? Het is maar haar, geen blote tiet of zo.

Als er vrijheid is om een hoofddoek te dragen dan is er geen probleem als het ergens niet wenselijk is, of echt niet mag.

Maar die vrijheid is er absoluut niet. In huis loopt een moslima westers gekleed rond, zonder hoofddoek. Maar owee als er aangebeld wordt er en er niemand anders is om de deur open te doen. Dan is het vlug, vlug een wijd kleed over de kleding en de hoofddoek op en dan naar de deur.
Dat slaat toch nergens op!! Dan is er toch ingepompt dat mannen slecht zijn en je je goed moet bedekken.
Dat is een volstrekt onlogische redenering. Veel moslima's lopen rond zonder hoofddoek. Omdat hun interpretatie daarvan is dat het hun zonde is of omdat ze menen dat het gewoon kan binnen de interpretatie van hun religie. Dit geldt andersom voor moslimas die er voor kiezen wel een hoofddoek te dragen. Zij vinden het horen bij hun religie of traditie. Ze kiezen ervoor om op die manier hun religie uit te dragen. Die vrijheid is er dus wel degelijk. Jij geeft je eigen interpretatie aan de islam en claimt vervolgens dat moslimas zich maar moeten conformeren aan de wijze waarop jij hun religie ziet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:18:57 #103
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214163584
quote:
Alleen die vrijheid is er niet vanuit de islam.
Waarom?

Kan je refereren naar teksten in de koran die dat verplicht stellen
pi_214163592
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben er erg blij mee.
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben erg fier.
Maar voel je je nog steeds goed? 2
pi_214163615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik had meer het idee, dat zij in veel islamitische landen de wet schrijven.
Ik vrees dat ik je dan moet teleurstellen. Dat zal in een land als Afghanistan of Iran het geval kunnen zijn. Maar in de veel gevallen hebben islamitische landen een ministerie van religieuze zaken. En daaronder vallen bijv. de moskeeën, opleidingsinstituten van geestelijken etc. Zo'n ministerie wordt doorgaans niet door geestelijken gerund, maar hangen vast aan het regime.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214163631
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik vrees dat ik je dan moet teleurstellen. Dat zal in een land als Afghanistan of Iran het geval kunnen zijn. Maar in de veel gevallen hebben islamitische landen een ministerie van religieuze zaken. En daaronder vallen bijv. de moskeeën, opleidingsinstituten van geestelijken etc. Zo'n ministerie wordt niet door geestelijken gerund.
Hoeveel islamitische landen zijn echt democratisch?
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:25:51 #107
3542 Gia
User under construction
pi_214163667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is een volstrekt onlogische redenering. Veel moslima's lopen rond zonder hoofddoek. Omdat hun interpretatie daarvan is dat het hun zonde is of omdat ze menen dat het gewoon kan binnen de interpretatie van hun religie. Dit geldt andersom voor moslimas die er voor kiezen wel een hoofddoek te dragen. Zij vinden het horen bij hun religie of traditie. Ze kiezen ervoor om op die manier hun religie uit te dragen. Die vrijheid is er dus wel degelijk. Jij geeft je eigen interpretatie aan de islam en claimt vervolgens dat moslimas zich maar moeten conformeren aan de wijze waarop jij hun religie ziet.
Ik vind de vrijheid om een hoofddoek te dragen prima. Ik vind het afdwingen om een hoofddoek te mogen dragen niet okay. Als je beweert dat het van je geloof moet, is dat geen vrijheid.
pi_214163686
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een beperkt aantal. Beetje de vraag wat echt democratisch is natuurlijk, meeste zijn een constitutionele monarchie, of een militair dictatoriaal regime.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:28:34 #109
3542 Gia
User under construction
pi_214163698
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Waarom?

Kan je refereren naar teksten in de koran die dat verplicht stellen
Nee, natuurlijk niet, omdat het niet in de koran staat! Er staat nergens in de koran dat het dragen van een hoofddoek verplicht is. Maar toch bezweren moslima's dat ze die hoofddoek dragen omdat het een religieuze plicht is. Ze leggen zichzelf dus een plicht op, die feitelijk nergens op gebaseerd is, want het staat niet in de koran dat het verplicht is.
pi_214163702
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat wil je niet. Sommigen westerse leiders willen in die landen ook geen democratie zien. Als moslimlanden democratisch zouden zijn zouden in veel gevallen islamitische partijen de grootste worden. Krijg je allemaal Erdogan's, Morsi's, Hamas, FIS, etc. aan de macht.
pi_214163713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind de vrijheid om een hoofddoek te dragen prima. Ik vind het afdwingen om een hoofddoek te mogen dragen niet okay. Als je beweert dat het van je geloof moet, is dat geen vrijheid.
Afdwingen door een ander is nooit oke. Ervoor kiezen omdat je vindt dat het hoort bij je religie en de regels die daarbij horen, is gewoon vrijheid. Joodse vrouwen dragen doorgaans een pruik, omdat ze vinden dat het bij jun religie hoort. Nonnen dragen hele specifieke gewaden. Omdat ze vinden dat het bij hun geloof hoort. Allemaal hun eigen keuze.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:32:44 #112
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214163736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet, omdat het niet in de koran staat! Er staat nergens in de koran dat het dragen van een hoofddoek verplicht is. Maar toch bezweren moslima's dat ze die hoofddoek dragen omdat het een religieuze plicht is. Ze leggen zichzelf dus een plicht op, die feitelijk nergens op gebaseerd is, want het staat niet in de koran dat het verplicht is.
Nou en Gia. Laat ze lekker.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214163745
quote:

[..]
De Koran van Gia:

"Het staat nergens."
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:34:40 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214163754
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat geijl over vrijheid moet echt kappen als er mee wordt bedoeld dat deze alleen geldt als je assimileert.

Eens. Het wordt tijd voor assimilatie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_214163761
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:29 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat wil je niet. Sommigen westerse leiders willen in die landen ook geen democratie zien. Als moslimlanden democratisch zouden zijn zouden in veel gevallen islamitische partijen de grootste worden. Krijg je allemaal Erdogan's, Morsi's, Hamas, FIS, etc. aan de macht.
Interessant gezichtspunt. Maar dan is het dus weer de godsdienst die het land regeert en de wetten maakt.

Je ziet vaak ook dat de religieuze leiders eerst op de televisie een preek geven wat er gaat veranderen en dat een minister dan later met een nieuwe wet komt die dat invult. En ik weet niet of hun rechterlijke macht erg zelfstandig is.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:36:22 #116
13462 BansheeBoy
pi_214163770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Eens. Het wordt tijd voor assimilatie.
Check mijn ondertitel eens zou ik zeggen. Op een betere manier kan ik écht niet antwoorden. Ik zou er 2 zaken aan willen toevoegen:

1. We are here to stay
2. Ik voel me fier
3. Yep

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214163782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant gezichtspunt. Maar dan is het dus weer de godsdienst die het land regeert en de wetten maakt.

Je ziet vaak ook dat de religieuze leiders eerst op de televisie een preek geven wat er gaat veranderen en dat een minister dan later met een nieuwe wet komt die dat invult. En ik weet niet of hun rechterlijke macht erg zelfstandig is.
Je benoemt nu de specifieke situatie in Iran. Zo werkt dat dus specifiek daar. In andere landen werkt dat dus niet zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214163815
quote:

[..]
Het is ook vooral een sociale plicht. Makkelijk zeggen dat je het uit vrije wil draagt. Misschien doen er een paar dat ook hoor. De lol start pas als ze het opeens niet meer willen dragen. Kijken hoe hun familie en omgeving daar dan op reageert :')

Ik ken(de) er een paar. Die wilde geen hoofddoek dragen en ook niets meer te maken hebben met dat geloof. Die werden gewoon verstoten door hun familie.
Conscience do cost.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:41:12 #119
13462 BansheeBoy
pi_214163821
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:40 schreef ems. het volgende:

[..]
Het is ook vooral een sociale plicht. Makkelijk zeggen dat je het uit vrije wil draagt. Misschien doen er een paar dat ook hoor. De lol start pas als ze het opeens niet meer willen dragen. Kijken hoe hun familie en omgeving daar dan op reageert :')
Wie kan dat nou beter weten dat Moslims zelf. Ik wil niet heel intelligent doen hoor, maar Mutant en ik zijn Moslims. Vraag het ons.

vrijdag 5 juli 2024 @ 11:43:25 #120
3542 Gia
User under construction
pi_214163847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Afdwingen door een ander is nooit oke. Ervoor kiezen omdat je vindt dat het hoort bij je religie en de regels die daarbij horen, is gewoon vrijheid. Joodse vrouwen dragen doorgaans een pruik, omdat ze vinden dat het bij jun religie hoort. Nonnen dragen hele specifieke gewaden. Omdat ze vinden dat het bij hun geloof hoort. Allemaal hun eigen keuze.
Met dat verschil dat Joden en nonnen er niet moeilijk over doen om ook zonder gewaad of pruik in het openbaar te treden. Nonnen dragen hun habijt vaak alleen tijdens gebeden. Daarbuiten werken ze, vaak in zorg beroepen en dragen ze geen habijt. Ik heb vroeger een juf gehad die non was en die stond in normale kleren voor de klas.

Zodra je zegt: Ik moet dit dragen, is dat geen vrijheid meer.
pi_214163849
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wie kan dat nou beter weten dat Moslims zelf. Ik wil niet heel intelligent doen hoor, maar Mutant en ik zijn Moslims. Vraag het ons.

Nee nee, ze worden onderdrukt. Ook al schreeuwen die moslimas zelf van de daken dat ze niet onderdrukt worden. Commercieel ingestelde Lala Gul heeft altijd gelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214163869
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Met dat verschil dat Joden en nonnen er niet moeilijk over doen om ook zonder gewaad of pruik in het openbaar te treden. Nonnen dragen hun habijt vaak alleen tijdens gebeden. Daarbuiten werken ze, vaak in zorg beroepen en dragen ze geen habijt. Ik heb vroeger een juf gehad die non was en die stond in normale kleren voor de klas.

Niet correct, ze dragen pruiken en habijt gewoon in het openbaar. In Marokko zie je ze gewoon zo buiten rondlopen en hun ding doen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:45:50 #123
13462 BansheeBoy
pi_214163887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee nee, ze worden onderdrukt. Ook al schreeuwen die moslimas zelf van de daken dat ze niet onderdrukt worden. Commercieel ingestelde Lala Gul heeft altijd gelijk.
Snap je. Dus ze zijn niet voor waarheidsvinding. Ze blaten elkaar maar na en dan wordt het vanzelf wel waar. :')

vrijdag 5 juli 2024 @ 11:46:05 #124
438527 MissButterflyy
pi_214163891
quote:

[..]
Dat is flauw. Lala Gul heeft haar ervaringen gedeeld. Waarom dan nu commercieel ingesteld?

Vele mensen hebben een boek geschreven over wat ze hebben meegemaakt toen ze hun geloof de rug toekeerden.
En dat mag. De wereld mag weten hoe het er dan aan toe kan gaan.
pi_214163919
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is flauw. Lala Gul heeft haar ervaringen gedeeld. Waarom dan nu commercieel ingesteld?

Vele mensen hebben een boek geschreven over wat ze hebben meegemaakt toen ze hun geloof de rug toekeerden.
En dat mag. De wereld mag weten hoe het er dan aan toe kan gaan.
Dat is zeker flauw, tegelijkertijd wordt haar situatie nu gezien als de maatstaf. Dat is mijn punt. Een moslima die het tegenovergestelde beweert is de leugenaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214163925
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Check mijn ondertitel eens zou ik zeggen. Op een betere manier kan ik écht niet antwoorden. Ik zou er 2 zaken aan willen toevoegen:

1. We are here to stay
2. Ik voel me fier
3. Yep

Ik heb de indruk dat je het belangrijker vindt om je plaats op aarde veilig te stellen dan je plaatsje in de hemel. Correct me if I'm wrong.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:49:06 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214163930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
In het christendom en jodendom is het eerbied aan God, maar die gekke moslima’s doen het om een zo lelijk mogelijke bakkes te krijgen om al die geile moslims op afstand te houden. :') ga toch lekker buitenspelen met deze vermoeiende amateur-Wilders act.
Niet moslims, Alle mannen. Dat is uit monden van bepaalde moslims in dit en overige topics ook zodanig verwoord. Termen als kuisheid vliegen ook steeds in het rond.

Vermoeiend dat je gewoon uitermate selectief leest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214163934
quote:

[..]

De grootste fout die mensen maken is moslims vragen, ze moeten oud moslims vragen. Want moslims zelf zullen ten alle tijden hun geloof beschermen.

Er worden vrouwen onderdrukt door die doek, genoeg meiden die hem niet willen dragen. En het feit dat jij en Mutant01 dit maar blijven ontkennen of overheen praten bevestigd hoe jullie denken over de vrijheid in de islam, want jullie weten dit net zo goed.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:49:33 #129
3542 Gia
User under construction
pi_214163936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niet correct, ze dragen pruiken en habijt gewoon in het openbaar. In Marokko zie je ze gewoon zo buiten rondlopen en hun ding doen.
Kan, maar het moet niet. Dat is het verschil. Er is geen religieuze plicht dit altijd in het openbaar te dragen.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:49:46 #130
13462 BansheeBoy
pi_214163937
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:43 schreef Gia het volgende:

Je moet werken voor je centen. Gaat wat ver om dat als verkapte slavernij weg te zetten. Je bent de doelpalen aan het verplaatsen tijdens de wedstrijd. Nergens voor nodig. :')

vrijdag 5 juli 2024 @ 11:49:49 #131
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214163938
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

1. We are here to stay
2. Ik voel me fier
3. Yep

Je partiras pas, zeg maar..?

pi_214163941
M.b.t. Lale Gül vind ik haar recente reactie op Twitter X m.b.t. de hoofddoek kwestie best wel raak:

twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214163954
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:56 schreef Origami94 het volgende:

[..]
The Western Supremacy bias. Opvallend is dat landen in ZA of Azie (ZO) laag scoren
Ja, heel raar dat laatste.

Helemaal geen onderdrukking in die delen van de wereld :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:51:03 #134
13462 BansheeBoy
pi_214163956
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:48 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat je het belangrijker vindt om je plaats op aarde veilig te stellen dan je plaatsje in de hemel. Correct me if I'm wrong.
Stel je vraag eens anders. Ik kan hem niet plaatsen. Dank je.

pi_214163960
quote:

[..]

Want jij spreekt voor alle moslims oid? Een paar posts terug zat iemand nog te ageren dat er heel veel nuances zijn tussen verschillende moslimlanden etc. Vreemd hoe snel dat argument opeens wordt genegeerd ten wille van persoonlijke anekdotes.
quote:

[..]
Oh niet allemaal. Maar het gebeurt natuurlijk wel. En veel. Doen alsof dat niet zo is is typisch cultgedrag.
Conscience do cost.
pi_214163962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan, maar het moet niet. Dat is het verschil. Er is geen religieuze plicht dit altijd in het openbaar te dragen.
Het is een religieuze plicht volgens bepaalde kringen. Je bent nu een verschil aan het zoeken, maar die is er gewoon niet. In het openbaar zonder pruik is bijv. bij orthodoxe Joden echt not done.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:52:03 #137
3542 Gia
User under construction
pi_214163968
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je moet werken voor je centen. Gaat wat ver om dat als verkapte slavernij weg te zetten. Je bent de doelpalen aan het verplaatsen tijdens de wedstrijd. Nergens voor nodig. :')

Je mag werken, en dan krijg je betaald. Niemand zegt dat je moet werken.
pi_214163980
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:51 schreef ems. het volgende:
Oh niet allemaal. Maar het gebeurt natuurlijk wel. En veel. Doen alsof dat niet zo is is typisch cultgedrag.
Focus je daar dan lekker op ipv de gemiddelde moslima hiermee lastig te vallen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_214163987
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Joodse vrouwen zie ik hier nooit lopen, althans ik kan ze niet identificeren als Joods omdat ze er waarschijnlijk normaal bijlopen. Nonnen lopen doorgaans in hun gewaad zodra ze werken voor de kerk. Deze nonnen hebben ook de keuze om voor de kerk te gaan werken en te dienen, ze krijgen niet al vanaf kind te horen dat ze naar de hel gaan als ze geen nonnenpak aanhebben, ze krijgen niet te horen dat ze onzedig of een hoer zijn als ze zich niet kleden als een non. Islamitische kinderen krijgen dit met de paplepel ingegoten, teveel meiden meegemaakt die op jongere leeftijd zo tegen de hoofddoek waren en opeens na een zomertje herkomstland waren ze de meeste vrome moslima's in hoofddoek. Teveel meiden meegemaakt die niks mochten, nergens heen zonder die doek. Dus welke vrije keuze hebben ze? Ja ze hebben de keuze om die doek niet om te doen, maar dat heeft gevolgen voor hun "vrijheid".

Vrijheid om die doek te dragen, vrijheid om die doek niet te dragen. Het huidige linkerkamp en de moslims geven geen reet om die laatste vrijheid.

Sekteleden die collectief zelfmoord plegen maken die keuze ook zelf en in vrijheid, neemt niet weg dat ze jarenlang geïndoctrineerd zijn geworden door die sekte.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:54:06 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214163990
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zoals ik ook al tegen Triggershott zei:

Omdat jij als de dood bent dat je niet in het paradijs komt, o.a. door wellicht, oh gruwel, opgewonden te raken van een vrouwelijk hoofd, dient een vrouw zich te bedekken.

En dat heb je in allerlei varianten al heel vaak zo verkondigd.

Vrouwen dienen zich te bedekken omdat mannen, die jagers, 'van een andere biologische opmaak' en 'meer met seks bezig' zijn (JOUW woorden), en dus is het voor beide partijen beter zo, én verklaar je waarom jij je hoofd niet hoeft te bedekken.

Dat het verder een plicht is voor de vrouw om seks te geven aan haar man, en dat dat goed is omdat manlief anders buiten de deur gaat neuken, is nog zo'n geweldig staaltje inzicht van je, en ga ik wegens de volstrekte immoraliteit ervan niet eens meer op in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214164010
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je benoemt nu de specifieke situatie in Iran. Zo werkt dat dus specifiek daar. In andere landen werkt dat dus niet zo.
Nee, in Saudi-Arabië is er gewoon een koning (of nu dan een troonopvolger) die een bijna ongelimiteerde macht heeft. En de regering is nog gebaseerd op de oude, tribale tradities, waarbij iedereen verhaal kan gaan halen bij de grootste baas. En dat zie je dan ook op televisie, alhoewel dat bijna zeker alleen voor de show is.

In de praktijk is het dus een legertje van "sterke mannen", meestal lid van het koningshuis, die naar eigen inzicht de wetten maken. En veel onderlinge strijd, natuurlijk. Ik denk niet dat de religie daar veel inbreng heeft, behalve in alle tradities die ze blijven handhaven.
pi_214164022
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kan hem niet duidelijker stellen. Wat begrijp je niet precies? Je wil toch naar de hemel, dat is toch de reden waarom je een geloof aanhangt? Wat heeft het voor nut, te zeggen dat je hier blijft? De hemel lijkt me belangrijker dan een land, lijkt me.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:57:16 #143
3542 Gia
User under construction
pi_214164032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is een religieuze plicht volgens bepaalde kringen. Je bent nu een verschil aan het zoeken, maar die is er gewoon niet. In het openbaar zonder pruik is bijv. bij orthodoxe Joden echt not done.
Er is nog nooit een rechtszaak geweest omdat een Joodse vrouw ergens haar pruik niet mocht dragen.
Er zijn meerdere zaken geweest waar het om een hoofddoekje ging.
En nonnen hebben geen enkele religieuze plicht om in het openbaar een habijt te dragen. Ze dragen die doorgaans als ze naar het gebed gaan. Maar hier in Nederland herken je een non in het openbaar aan het opzichtige kruis dat ze om haar nek draagt en niet aan een habijt, omdat ze die vaak niet draagt.

Dat ze dat mogelijk in Marokko wel altijd doen, kan ook uit een soort van afzetten zijn. Zich willen onderscheiden.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:57:23 #144
13462 BansheeBoy
pi_214164034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:49 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De grootste fout die mensen maken is moslims vragen, ze moeten oud moslims vragen. Want moslims zelf zullen ten alle tijden hun geloof beschermen.
Wat is dat voor wetenschap. :') Alsof nestbevuilers 100% de waarheid spreken. Meestal komen ze met anekdotisch "bewijs". Alles om de ongelovige te pleasen voor persoonlijk (aards) gewin. Dit gaat verder dan naïviteit, maar dit is gewoon domheid als je die blind geloofd. Ik begrijp best dat je iemand heel graag wilt geloven die je eigen vooroordelen bevestigt. Maar wees eerlijk genoeg voor en naar jezelf om dat niet als waarheidsvinding weg te zetten. Want dat is het niet.

Menno.

vrijdag 5 juli 2024 @ 11:57:25 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214164035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals ik ook al tegen Triggershott zei:

Omdat jij als de dood bent dat je niet in het paradijs komt, o.a. door wellicht, oh gruwel, opgewonden te raken van een vrouwelijk hoofd, dient een vrouw zich te bedekken.

En dat heb je in allerlei varianten al heel vaak zo verkondigd.

Vrouwen dienen zich te bedekken omdat mannen, die jagers, 'van een andere biologische opmaak' en 'meer met seks bezig' zijn (JOUW woorden), en dus is het voor beide partijen beter zo, én verklaar je waarom jij je hoofd niet hoeft te bedekken.

Dat het verder een plicht is voor de vrouw om seks te geven aan haar man, en dat dat goed is omdat manlief anders buiten de deur gaat neuken, is nog zo'n geweldig staaltje inzicht van je, en ga ik wegens de volstrekte immoraliteit ervan niet eens meer op in.
Het is sowieso opvallend dat het "de heren" zijn die in dit topic een lans breken voor de hoofddoek.

vrijdag 5 juli 2024 @ 11:57:55 #146
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214164040
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet moslims, Alle mannen. Dat is uit monden van bepaalde moslims in dit en overige topics ook zodanig verwoord.
Oh, bepaalde moslims op het fok!forum zeggen iets anders? Dat maakt natuurlijk alles anders!
Dit, dus.
pi_214164043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:53 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Joodse vrouwen zie ik hier nooit lopen, althans ik kan ze niet identificeren als Joods omdat ze er waarschijnlijk normaal bijlopen. Nonnen lopen doorgaans in hun gewaad zodra ze werken voor de kerk. Deze nonnen hebben ook de keuze om voor de kerk te gaan werken en te dienen, ze krijgen niet al vanaf kind te horen dat ze naar de hel gaan als ze geen nonnenpak aanhebben, ze krijgen niet te horen dat ze onzedig of een hoer zijn als ze zich niet kleden als een non. Islamitische kinderen krijgen dit met de paplepel ingegoten, teveel meiden meegemaakt die op jongere leeftijd zo tegen de hoofddoek waren en opeens na een zomertje herkomstland waren ze de meeste vrome moslima's in hoofddoek. Teveel meiden meegemaakt die niks mochten, nergens heen zonder die doek. Dus welke vrije keuze hebben ze? Ja ze hebben de keuze om die doek niet om te doen, maar dat heeft gevolgen voor hun "vrijheid".

Vrijheid om die doek te dragen, vrijheid om die doek niet te dragen. Het huidige linkerkamp en de moslims geven geen reet om die laatste vrijheid.

Sekteleden die collectief zelfmoord plegen maken die keuze ook zelf en in vrijheid, neemt niet weg dat ze jarenlang geïndoctrineerd zijn geworden door die sekte.
Door moslims weg te zetten als extremisten, te vergelijken met sekteleden is het inderdaad ook zeer gemakkelijk om vervolgens te zeggen dat ze vooral niet de vrijheid moeten hebben om hun religieuze tradities te uiten. De onderdrukten helpen door te onderdrukken het is een mooi fenomeen, maar heeft dus geen reet met individuele keuzevrijheid te maken.

De focus leggen op waar de problemen zich voordoen, namelijk bepaalde gezinnen waar dit echt een issue is - lijkt mij een stukje nuttiger dan dit soort framing, generalisaties.

Verder ben je duidelijk van de stempel, als je het probleem niet ziet, dan is het er niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214164049
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik val geen moslimas lastig? Dat doen voornamelijk moslims zelf.
Conscience do cost.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:06 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Oh, bepaalde moslims op het fok!forum zeggen iets anders? Dat maakt natuurlijk alles anders!
Het maakt je standaard 'maar hullie ook' argumentatie inderdaad wederom buitengewoon armoedig.

Als je iets van intellectuele integriteit hebt, zou je die heren daar ook op aanspreken, op z'n minst vragen stellen i.p.v. constant met inhoudsloze slogans te komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:43 #150
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214164063
quote:

[..]
Joodse vrouwen zie ik hier nooit lopen, althans ik kan ze niet identificeren als Joods omdat ze er waarschijnlijk normaal bijlopen.
Ik vind dit zo’n leuke rubriek :D
Dit, dus.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:00:43 #151
13462 BansheeBoy
pi_214164071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:56 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Je wil toch naar de hemel, dat is toch de reden waarom je een geloof aanhangt? Wat heeft het voor nut, te zeggen dat je hier blijft? De hemel lijkt me belangrijker dan een land, lijkt me.
Ah, zo. Dank voor het leveren van de gevraagde verduidelijking. Ja, we are here to stay. Wen er aan is mijn goedbedoelde boodschap, dan is de frustratie een stuk minder. Je hoeft het uiteraard niet te doen, maar leven in frustratie is zo zonde. Ik ben erg fier.

pi_214164076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, in Saudi-Arabië is er gewoon een koning (of nu dan een troonopvolger) die een bijna ongelimiteerde macht heeft. En de regering is nog gebaseerd op de oude, tribale tradities, waarbij iedereen verhaal kan gaan halen bij de grootste baas. En dat zie je dan ook op televisie, alhoewel dat bijna zeker alleen voor de show is.

In de praktijk is het dus een legertje van "sterke mannen", meestal lid van het koningshuis, die naar eigen inzicht de wetten maken. En veel onderlinge strijd, natuurlijk. Ik denk niet dat de religie daar veel inbreng heeft, behalve in alle tradities die ze blijven handhaven.
Precies mijn punt.Het eerste klopt, het laatste klopt niet:

https://www.middleeasteye(...)ormer-imam-sentenced
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:01:51 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214164080
quote:

[..]

Er zijn simpelweg heel weinig Joden meer in Nederland en het overgrote deel daarvan is inderdaad seculier of liberaal Joods.
quote:

[..]

Sterker nog, de jongere generaties moslims en moslima's zijn geloviger dan hun ouders. Zie bijvoorbeeld:
quote:
'Onder jongeren neemt geloof juist toe, voor moslims is hun geloof een 'geuzenreligie'

De daling van het aantal religieuzen komt vooral door 45-plussers die zich minder vaak religieus noemen. In de leeftijd 18-45 jaar is het getal stabiel en onder jongeren tussen de 15 en 18 jaar neemt het zelfs toe. Onder protestanten is die toename licht, onder moslims sterker.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:02:43 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164086
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik focus me vooral op 'progressievelingen' en hun tenenkrommende hypocrisie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214164109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Precies mijn punt.Het eerste klopt, het laatste klopt niet:

https://www.middleeasteye(...)ormer-imam-sentenced
Ah, ze zijn die ook aan het moderniseren. Dat wist ik nog niet. Dus veel macht hebben de religieuze leiders niet meer over.
pi_214164111
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is een glijdende schaal. Vandaag je hoofddoek af en morgen je bh. De schoonheid van een vrouw zit in eerste instantie in haar gezicht en haar.

Als die dame kuiser wilt zijn dan de rest, laat haar. We leven toch in een vrij land? Althans dat wordt altijd geroepen. Maar het begint steeds meer een holle frase te zijn. Vrij als je cleavage wilt uitbaten ja. Maar als je modest en sober wilt zijn wordt je aangevallen van écht alle kanten.

Probleem is natuurlijk dat ze het niet voor zichzelf doet, maar vanuit peer pressure.

Als het met kuisheid te maken heeft zouden heel wat NL vrouwen ook een hoofddoek dragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214164125
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ah, zo. Dank voor het leveren van de gevraagde verduidelijking. Ja, we are here to stay. Wen er aan is mijn goedbedoelde boodschap, dan is de frustratie een stuk minder. Je hoeft het uiteraard niet te doen, maar leven in frustratie is zo zonde. Ik ben erg fier.

Ik hoor je niks zeggen over de hemel. Dat je hier bent is voor iedereen wel duidelijk, maar met welk doel? Een gelovig mens zou lyrisch moeten zijn over de hemel. Ik hoor enkel jouw aanwezigheid en fierheid. Dit kan toch niet de bedoeling zijn om mensen klaar te maken voor een leven in het hiernamaals?
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:05:54 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214164126
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:57 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het is sowieso opvallend dat het "de heren" zijn die in dit topic een lans breken voor de hoofddoek.
Het zijn voornamelijk moslims zelf ofwel progressief linkse 'gutmenschen'. Vanuit Islamtische kant is het natuurlijk te begrijpen en binnen progressief linkse kringen wordt de Islam verheerlijkt omdat men dit als een exotische en antiwesterse tegenhanger ziet van de oorspronkelijk Christelijke en Joodse culturen in het Westen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:06:03 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164130
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Probleem is natuurlijk dat ze het niet voor zichzelf doet, maar vanuit peer pressure.

Als het met kuisheid te maken heeft zouden heel wat NL vrouwen ook een hoofddoek dragen.
Dat je als vrouw niet kuis zou zijn omdat je je haren door de wind laat wapperen is dan ook van een afzichtelijke ridiculiteit en een affront jegens vrouwen als zodanig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214164141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is nog nooit een rechtszaak geweest omdat een Joodse vrouw ergens haar pruik niet mocht dragen.
En nonnen hebben geen enkele religieuze plicht om in het openbaar een habijt te dragen. Ze dragen die doorgaans als ze naar het gebed gaan. Maar hier in Nederland herken je een non in het openbaar aan het opzichtige kruis dat ze om haar nek draagt en niet aan een habijt, omdat ze die vaak niet draagt.

Dat ze dat mogelijk in Marokko wel altijd doen, kan ook uit een soort van afzetten zijn. Zich willen onderscheiden.
Nogmaals, dit is jouw religieuze interpretatie. Volgens anderen, waaronder Joden en Christenen is dit dus wel een plicht. Ik blijf een beetje in herhaling vallen, dus om het voorbeeld van Joodse vrouwen nog maar eens aan te halen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjeitel

En dat er geen rechtszaak is geweest is louter vanwege de aard van de bedekking. Dat heeft natuurlijk niets van doen met het onderwerp keuzevrijheid waar we nu over praten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214164154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, ze zijn die ook aan het moderniseren. Dat wist ik nog niet. Dus veel macht hebben de religieuze leiders niet meer over.
Nooit echt gehad, altijd iemand met veel meer macht geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214164170
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik focus me vooral op 'progressievelingen' en hun tenenkrommende hypocrisie.
Ik zie vooral veel verbetenheid richting moslims, links etc. Continu smijten met stereotypen is daar een kenmerk van. Maar goed, iedereen zijn ding. Doe vooral wat je gelukkig maakt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:09:10 #163
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214164171
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn voornamelijk moslims zelf ofwel progressief linkse 'gutmenschen'. Vanuit Islamtische kant is het natuurlijk te begrijpen en binnen progressief linkse kringen wordt de Islam verheerlijkt omdat men dit als een exotische en antiwesterse tegenhanger ziet van de oorspronkelijk Christelijke en Joodse culturen in het Westen.
Of omdat ze het grondwet artikel over Godsdienstvrijheid ontzettend belangrijk vinden. Geen tegenhanger, maar juist de acceptatie dat het een wezenlijk onderdeel is van de samenleving.
Dit, dus.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:10:31 #164
13462 BansheeBoy
pi_214164193
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Dat doen ze niet omdat ze de druk voelen van een andere ideologie die ze democratie en vrijheid noemen: naakt, naakter, naaktst. Je moet als vrouw je best doen om kledij te kopen die niet je bodyparts accentueert c.q. uitbaat. De liefhebbende (krolse) mannen trekken aan de touwtjes en de vrouwen hebben helaas maar te volgen. Het is zo zielig, want ze zijn er zich niet van bewust.

Hoe brengen ze ijsjes aan de man? Door een likkende vrouw in beeld te brengen. De westerse beschaving is gedegradeerd naar een door lusten en primitieve driften gedreven wereld. Maar ja, de negerslaven wisten ook niet dat ze slaven waren:

I Could Have Freed a Thousand More, If Only They Knew They Were Slaves

pi_214164200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je als vrouw niet kuis zou zijn omdat je je haren door de wind laat wapperen is dan ook van een afzichtelijke ridiculiteit en een affront jegens vrouwen als zodanig.
Het illustreert vooral de primitieve perversiteit van de mensen die een dergelijke gedachtegang eropna houden.
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat doen ze niet omdat ze de druk voelen van een andere ideologie die ze democratie en vrijheid noemen: naakt, naakter, naaktst. Je moet als vrouw je best doen om kledij te kopen die niet je bodyparts accentueert c.q. uitbaat. De liefhebbende (krolse) mannen trekken aan de touwtjes en de vrouwen hebben helaas maar te volgen. Het is zo zielig, want ze zijn er zich niet van bewust.

Hoe brengen ze ijsjes aan de man? Door een likkende vrouw in beeld te brengen. De westerse beschaving is gedegradeerd naar een door lusten en primitieve driften gedreven wereld. Maar ja, de negerslaven wisten ook niet dat ze slaven waren:

Een mooi voorbeeld van dat punt. Overal seks in zien. En seks uiteraard als zondig zien. Geen controle over de eigen impulsen en dat maar projecteren op rest van de wereld.
Conscience do cost.
pi_214164205
Mijn vader sprak een keer vanwege werk een gesluierde mevrouw, de sluier was in dit geval relevant, dus mijn pa vroeg onomwonden waarom ze dat eigenlijk droeg.

Om hem in zijn hoofd niet sexueel op hol te brengen, zei de drommel, pa heeft haar gelijk de kamer uit gezet; andere mensen gaan niet over zijn gedachten, zeker niet deze, een zwaar ongepaste bejegening vond hij het.

Ben blij dat ie nog leeft.
pi_214164215
quote:

[..]

Wat een onzin.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:12:42 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164227
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik zie vooral veel verbetenheid richting moslims, links etc. Continu smijten met stereotypen is daar een kenmerk van.
Laat met het verhelderen.

Wanneer ik zeg dat wahabi's en salafisten graag zien hoe allerlei 'progressieve' en in hun ogen usfeful idiots werkelijk nul kritiek durven dan wel mogen uiten op conservatisme in de islam, ja zelfs graag alles faciliteren en ondersteunen wat die religie ruimte geeft en voornoemde kritiek daarop trachten te smoren, dan bedoel ik daarmee dat deze groepen het zien als een fijne eerste opstap naar hun einddoel: totale overheersing door het kneden van de massa.

En geef ze eens ongelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214164230
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mijn vader sprak een keer vanwege werk een gesluierde mevrouw, de sluier was in dit geval relevant, dus mijn pa vroeg onomwonden waarom ze dat eigenlijk droeg.

Om hem in zijn hoofd niet sexueel op hol te brengen, zei de drommel, pa heeft haar gelijk de kamer uit gezet; andere mensen gaan niet over zijn gedachten, zeker niet deze, een zwaar ongepaste bejegening vond hij het.

Goed verhaal, je zal vast nog meer van dit soort Fokkiaanse anekdotes hebben.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:13:42 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164244
quote:

[..]

Ja, zoals ik ook al zei, voor jou is een vrouw of een heilige (wanneer ze zich onderwerpt aan jouw eisen) of een hoer (Westerse vrouwen).

En dat krijgt nog likes ook.

Let je op @Buitendam ?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:14:04 #171
13462 BansheeBoy
pi_214164249
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:11 schreef ems. het volgende:

[..]
Het illustreert vooral de primitieve perversiteit van de mensen die een dergelijke gedachtegang eropna houden.

Het is de westerse wereld die de vrouwen uitbuit door hun voornamelijk als lustobject weg te zetten. Nog nooit heb ik een ijsreclame gezien waarin een dikke vent aan de ijsjes likt. Geloof je me niet? Probeer eens een wijde broek te kopen voor een vrouw. :')

vrijdag 5 juli 2024 @ 12:14:39 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Banshee drijft erop, persoonlijke anekdotes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:15:25 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164266
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is de westerse wereld die de vrouwen uitbuit door hun voornamelijk als lustobject weg te zetten. Nog nooit heb ik een ijsreclame gezien waarin een dikke vent aan de ijsjes likt. Geloof je me niet? Probeer eens een wijde broek te kopen voor een vrouw. :')

Nee, jij ziet vrouwen altijd en overal als lustobject.

En omdat je daarmee richting hel gaat, dienen vrouwen zich te bedekken.

Je bent vooral een egoïst en hypocriet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214164269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat met het verhelderen.

Wanneer ik zeg dat wahabi's en salafisten graag zien hoe allerlei 'progressieve' en in hun ogen usfeful idiots werkelijk nul kritiek durven dan wel mogen uiten op conservatisme in de islam, ja zelfs graag alles faciliteren en ondersteunen wat die religie ruimte geeft en voornoemde kritiek daarop trachten te smoren, dan bedoel ik daarmee dat deze groepen het zien als een fijne eerste opstap naar hun einddoel: totale overheersing door het kneden van de massa.

En geef ze eens ongelijk.
Mooie verheldering en tegelijkertijd volstrekt onrealistisch.

Past verder wel in het narratief omvolking en moslims nemen de wereld over.

Ik zei het je eerder al, de hoofddoek en salafisten / Wahabi's zijn geen gelukkig huwelijk. Je weet wat dat betreft echt vrij weinig van de stromingen en diversiteit. Dus zal het je niet kwalijk nemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214164275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Banshee drijft erop, persoonlijke anekdotes.
Vrijbrief voor anderen om dat ook te doen natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214164277
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Graag gedaan.

De boodschap is verder onderliggend; het niet mogen verleiden van mannen is wel degelijk (voor een deel van de moslims) een belangrijk motief voor waarom vrouwen zich (deels) moeten bedekken.

Middeleeuws dat dan alleen voor vrouwen geldt.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:16:27 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Mooie verheldering en tegelijkertijd volstrekt onrealistisch.

Past verder wel in het narratief omvolking en moslims nemen de wereld over.

Ik zei het je eerder al, de hoofddoek en salafisten / Wahabi's zijn geen gelukkig huwelijk. Je weet wat dat betreft echt vrij weinig van de stromingen en diversiteit. Dus zal het je niet kwalijk nemen.
Ach, de denkbeelden omtrent 'kuisheid' verschillen niet zoveel. Het is de vrouw die zich moet bedekken, niet de man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:16:59 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Graag gedaan.

De boodschap is verder onderliggend; het niet mogen verleiden van mannen is wel degelijk (voor een deel van de moslims) een belangrijk motief voor waarom vrouwen zich (deels) moeten bedekken.

Bingo.

Ga je ook geen antwoord op krijgen.

Of de Banshee-variant: ja, mannen zijn nu eenmaal 'jagers'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:17:44 #179
13462 BansheeBoy
pi_214164292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:11 schreef Hatseflats22 het volgende:

Respect voor je vader. Maar de dapperheid die je er aan probeert te koppelen zie ik niet. Ik vind het vooral een kortzichtige reactie. En dan nog, wat zegt het eigenlijk?

Nogmaals, met respect. Ik ben een redelijk heerschap.

vrijdag 5 juli 2024 @ 12:18:01 #180
3542 Gia
User under construction
pi_214164297
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nogmaals, dit is jouw religieuze interpretatie. Volgens anderen, waaronder Joden en Christenen is dit dus wel een plicht. Ik blijf een beetje in herhaling vallen, dus om het voorbeeld van Joodse vrouwen nog maar eens aan te halen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjeitel

En dat er geen rechtszaak is geweest is louter vanwege de aard van de bedekking. Dat heeft natuurlijk niets van doen met het onderwerp keuzevrijheid waar we nu over praten.
Ik ben zelf Katholiek en weet dat de verplichting voor nonnen om, in het openbaar/tijdens het werk, een habijt te moeten dragen allang afgeschaft is. Ze dragen die wel tijdens het gebed of als ze voor de kerk aan 't werk zijn.

Jij kunt dingen als moslim weten over de islam, maar ik heb dat met mijn eigen geloof.
pi_214164300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach, de denkbeelden omtrent 'kuisheid' verschillen niet zoveel. Het is de vrouw die zich moet bedekken, niet de man.
Die verschillen enorm. Maar goed. Als je zelf het verschil tussen bijv. een burka en hoofddoek niet ziet, dan is de discussie snel klaar.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:18:47 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164308
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Respect voor je vader. Maar de dapperheid die je er aan probeert te koppelen zie ik niet. Ik vind het vooral een kortzichtige reactie. En dan nog, wat zegt het eigenlijk?

Nogmaals, met respect. Ik ben een redelijk heerschap.

Kortzichtig..

Beweren dat mannen 'seksueel op hol' geraken bij het zien van een vrouwenhoofd...

Ergens ook arrogant. Lijkt een beetje op de retoriek van homo-haters, ook die zijn kennelijk 24 uur per dag bezig met seks en geïnteresseerd in álle mannen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:19:19 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die verschillen enorm. Maar goed. Als je zelf het verschil tussen bijv. een burka en hoofddoek niet ziet, dan is de discussie snel klaar.
Wat is het wezenlijke verschil, precies? Leg eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:20:00 #184
13462 BansheeBoy
pi_214164325
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben zelf Katholiek en weet dat de verplichting voor nonnen om, in het openbaar/tijdens het werk, een habijt te moeten dragen allang afgeschaft is. Ze dragen die wel tijdens het gebed of als ze voor de kerk aan 't werk zijn.
Door wie? :?

pi_214164337
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:49 schreef Montagui het volgende:
M.b.t. Lale Gül vind ik haar recente reactie op Twitter X m.b.t. de hoofddoek kwestie best wel raak:

[ x ]
Dit moet toch wel de conclusie zijn bij iedereen die langer dan een paar minuten over dit onderwerp nadenkt?

Verder vind ik het wel knap dat BansheeBoy al een paar pagina’s lang iedereen loopt te trollen.
pi_214164358
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is het wezenlijke verschil, precies? Leg eens uit.
Het wezenlijke verschil is dar Salafisten en Wahabisten

A) uitgaan van volledige bedekking van top tot teen, inclusief aangezicht.
B) vrouwen niet buitenshuis mogen begeven zonder mahram
C) vrouwen volstrekt geen sociale interactie mogen kennen buiten goedkeuring van de man.
D) de vrouw geen keuze kent in het al of niet dragen van de bedekkende gewaden
E) ze dus ook niet mogen werken of deelnemen aan allerlei andere activiteiten
F) de lijst is eindeloos
Allah Al Watan Al Malik
pi_214164359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:21 schreef oblo het volgende:

[..]
Dit moet toch wel de conclusie zijn bij iedereen die langer dan een paar minuten over dit onderwerp nadenkt?

Verder vind ik het wel knap dat BansheeBoy al een paar pagina’s lang iedereen loopt te trollen.
dat is te veel eer
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:24:03 #188
13462 BansheeBoy
pi_214164362
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Beweren dat mannen 'seksueel op hol' geraken bij het zien van een vrouwenhoofd...
Dat kan heel goed. Maar daar moet je een echte vent voor zijn. Vrouwen willen zich o.a. beschermen tegen die uitzondering. Daarmee is niet gezegd dat alle mannen zo zijn, zeker niet. En dan nog: vrouwen dragen in eerste instantie de hijab omdat ze hun Schepper willen behagen. Los van de wijsheid dat ze zich beschermen tegen drachtige venten.

Ik kom regelmatig in verschillende omgevingen (alle lagen van de bevolking) en als je dan hoort en ziet hoe Nederlandse ongelovige mannen over vrouwen praten. En als de vrouwen in kwestie er bij zijn dan veranderen ze in Harmen Siezens. :')

Ben jij ook zo? :D

vrijdag 5 juli 2024 @ 12:25:15 #189
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214164372
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:21 schreef oblo het volgende:

[..]

Hetzelfde als de interruptie van de politica van GroenLinks, gisteren. Alleen zat dat aan de andere kant van het spectrum op dit gebied. Dat is dan toch ook niet dé conclusie voor mensen die kritisch zijn op moslims en de islam?
Dit, dus.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:25:36 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
[..]
Het wezenlijke verschil is dar Salafisten en Wahabisten

A) uitgaan van volledige bedekking van top tot teen, inclusief aangezicht.
B) vrouwen niet buitenshuis mogen begeven zonder mahram
C) vrouwen volstrekt geen sociale interactie mogen kennen buiten goedkeuring van de man.
D) de vrouw geen keuze kent in het al of niet dragen van de bedekkende gewaden
E) ze dus ook niet mogen werken of deelnemen aan allerlei andere activiteiten
F) de lijst is eindeloos
De vrouw... waarom dient de vrouw zich te bedekken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214164380
types als banshee zijn hier om te overheersen, en dat gaan ze hier doen ook
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:26:12 #192
438527 MissButterflyy
pi_214164383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn verschillende kloosterorden en er zijn echt ook nonnen die altijd het habijt moeten dragen.
Hier vlakbij is een klooster waar ze dat wel moeten en ook zelden buiten komen. Alleen als ze naar een arts gaan of in geval van nood gaan ze naar buiten, verder blijven ze in het klooster.
Dus het ligt aan de kloosterorde en de gedachte daarachter en heeft niks met afzetten te maken.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:26:38 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214164392
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:25 schreef Loverboii het volgende:
Niet echt; vrijgevochten Nederlandse vrouwen laten zich echt niet door een paar haatbaarden terug de slaapkamer/keuken in jagen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:26:45 #194
438527 MissButterflyy
pi_214164394
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:25 schreef Loverboii het volgende:
Is een trol, ik snap niet dat mensen blijven reageren op hem. Hij heeft de grootste lol.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:27:06 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214164395
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Lijkt me vooral een gevalletje van projectie. Lijkt me dan ook veel wijzer dat al die mannen die zich klaarblijkelijk niet kunnen beheersen zichzelf lekker verstoppen, in plaats van de vrouwen.
Huilen dan.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:27:20 #196
3542 Gia
User under construction
pi_214164400
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Door wie? :?

https://www.brabantserfgo(...)e-zusters-van-liefde
quote:
De frisse wind van de jaren zestig

In de jaren die volgden, bleef het religieuze leven in Nederland veranderen. Tussen 1962 en 1965 vond het Tweede Vaticaans Concilie plaats. De paus en 2500 bisschoppen van over de hele wereld kwamen samen in Rome om de toekomst van de katholieke kerk te bespreken. Aldaar maakten zij een plan om de katholieke kerk meer bij de nieuwe tijdsgeest van de jaren zestig te laten aansluiten. Met andere woorden: de kerk werd gemoderniseerd.

Als gevolg daarvan organiseerde ook de congregatie van de Zusters van Liefde verschillende kapittels, waarop zij de regels binnen de congregatie uitgebreid heroverwogen. De congregatie besloot in 1966 dat ook het habijt moest mee veranderen met de maatschappij.
pi_214164422
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt; vrijgevochten Nederlandse vrouwen laten zich echt niet door een paar haatbaarden terug de slaapkamer/keuken in jagen.
ik bedoel op fok, die krijg je hier met rationele gesprekken niet op andere gedachten
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:29:26 #198
438527 MissButterflyy
pi_214164427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is zeker flauw, tegelijkertijd wordt haar situatie nu gezien als de maatstaf. Dat is mijn punt. Een moslima die het tegenovergestelde beweert is de leugenaar.
Ik denk niet dat haar situatie als maatstaf geldt. Wel dat er veel vrouwen zijn die hetzelfde meemaken en zwijgen. Dat dit wordt doorbroken is goed.

Net als vrouwen die gevangen zitten in een sekte of een slecht huwelijk waarin ze onderdrukt worden. Het hoeft niet eens met het geloof te maken te hebben. Het is belangrijk dat het zwijgen doorbroken wordt.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:29:35 #199
13462 BansheeBoy
pi_214164431
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is een trol, ik snap niet dat mensen blijven reageren op hem. Hij heeft de grootste lol.
Het siert me dat ik overeind blijf in dit soort debatten. Ik wil ook van de gelegenheid gebruik maken om mijn respect te tonen voor de immer altijd inhoudelijke @Mutant01 Dat mag best eens gezegd zijn. Als jullie het niet doen doe ik het wel.

Menno.

pi_214164436
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Graag gedaan.

Ik zie ik hier vooral een Fokkiaanse anekdote, waarbij ik het wel bijzonder vind dat Fokkers altijd de meest bijzondere, labiele, moslims tegenkomen.

Kuisheid bewaren staat centraal, voor man en vrouw. Veel mannen houden zich hier niet aan en dat is extreem hypocriet. Punt. Komt voor uit een patriarchale cultuur, dat is duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')