Ah, zo. Dank voor het leveren van de gevraagde verduidelijking. Ja, we are here to stay. Wen er aan is mijn goedbedoelde boodschap, dan is de frustratie een stuk minder. Je hoeft het uiteraard niet te doen, maar leven in frustratie is zo zonde. Ik ben erg fier.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:56 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Je wil toch naar de hemel, dat is toch de reden waarom je een geloof aanhangt? Wat heeft het voor nut, te zeggen dat je hier blijft? De hemel lijkt me belangrijker dan een land, lijkt me.
Precies mijn punt.Het eerste klopt, het laatste klopt niet:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, in Saudi-Arabië is er gewoon een koning (of nu dan een troonopvolger) die een bijna ongelimiteerde macht heeft. En de regering is nog gebaseerd op de oude, tribale tradities, waarbij iedereen verhaal kan gaan halen bij de grootste baas. En dat zie je dan ook op televisie, alhoewel dat bijna zeker alleen voor de show is.
In de praktijk is het dus een legertje van "sterke mannen", meestal lid van het koningshuis, die naar eigen inzicht de wetten maken. En veel onderlinge strijd, natuurlijk. Ik denk niet dat de religie daar veel inbreng heeft, behalve in alle tradities die ze blijven handhaven.
Er zijn simpelweg heel weinig Joden meer in Nederland en het overgrote deel daarvan is inderdaad seculier of liberaal Joods.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Joodse vrouwen zie ik hier nooit lopen, althans ik kan ze niet identificeren als Joods omdat ze er waarschijnlijk normaal bijlopen. Nonnen lopen doorgaans in hun gewaad zodra ze werken voor de kerk. Deze nonnen hebben ook de keuze om voor de kerk te gaan werken en te dienen, ze krijgen niet al vanaf kind te horen dat ze naar de hel gaan als ze geen nonnenpak aanhebben, ze krijgen niet te horen dat ze onzedig of een hoer zijn als ze zich niet kleden als een non. Islamitische kinderen krijgen dit met de paplepel ingegoten, teveel meiden meegemaakt die op jongere leeftijd zo tegen de hoofddoek waren en opeens na een zomertje herkomstland waren ze de meeste vrome moslima's in hoofddoek. Teveel meiden meegemaakt die niks mochten, nergens heen zonder die doek. Dus welke vrije keuze hebben ze? Ja ze hebben de keuze om die doek niet om te doen, maar dat heeft gevolgen voor hun "vrijheid".
Vrijheid om die doek te dragen, vrijheid om die doek niet te dragen. Het huidige linkerkamp en de moslims geven geen reet om die laatste vrijheid.
Sekteleden die collectief zelfmoord plegen maken die keuze ook zelf en in vrijheid, neemt niet weg dat ze jarenlang geïndoctrineerd zijn geworden door die sekte.
Sterker nog, de jongere generaties moslims en moslima's zijn geloviger dan hun ouders. Zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Joodse vrouwen zie ik hier nooit lopen, althans ik kan ze niet identificeren als Joods omdat ze er waarschijnlijk normaal bijlopen. Nonnen lopen doorgaans in hun gewaad zodra ze werken voor de kerk. Deze nonnen hebben ook de keuze om voor de kerk te gaan werken en te dienen, ze krijgen niet al vanaf kind te horen dat ze naar de hel gaan als ze geen nonnenpak aanhebben, ze krijgen niet te horen dat ze onzedig of een hoer zijn als ze zich niet kleden als een non. Islamitische kinderen krijgen dit met de paplepel ingegoten, teveel meiden meegemaakt die op jongere leeftijd zo tegen de hoofddoek waren en opeens na een zomertje herkomstland waren ze de meeste vrome moslima's in hoofddoek. Teveel meiden meegemaakt die niks mochten, nergens heen zonder die doek. Dus welke vrije keuze hebben ze? Ja ze hebben de keuze om die doek niet om te doen, maar dat heeft gevolgen voor hun "vrijheid".
Vrijheid om die doek te dragen, vrijheid om die doek niet te dragen. Het huidige linkerkamp en de moslims geven geen reet om die laatste vrijheid.
Sekteleden die collectief zelfmoord plegen maken die keuze ook zelf en in vrijheid, neemt niet weg dat ze jarenlang geïndoctrineerd zijn geworden door die sekte.
quote:'Onder jongeren neemt geloof juist toe, voor moslims is hun geloof een 'geuzenreligie'
De daling van het aantal religieuzen komt vooral door 45-plussers die zich minder vaak religieus noemen. In de leeftijd 18-45 jaar is het getal stabiel en onder jongeren tussen de 15 en 18 jaar neemt het zelfs toe. Onder protestanten is die toename licht, onder moslims sterker.
Ik focus me vooral op 'progressievelingen' en hun tenenkrommende hypocrisie.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Focus je daar dan lekker op ipv de gemiddelde moslima hiermee lastig te vallen?
Ah, ze zijn die ook aan het moderniseren. Dat wist ik nog niet. Dus veel macht hebben de religieuze leiders niet meer over.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies mijn punt.Het eerste klopt, het laatste klopt niet:
https://www.middleeasteye(...)ormer-imam-sentenced
Probleem is natuurlijk dat ze het niet voor zichzelf doet, maar vanuit peer pressure.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal. Vandaag je hoofddoek af en morgen je bh. De schoonheid van een vrouw zit in eerste instantie in haar gezicht en haar.
Als die dame kuiser wilt zijn dan de rest, laat haar. We leven toch in een vrij land? Althans dat wordt altijd geroepen. Maar het begint steeds meer een holle frase te zijn. Vrij als je cleavage wilt uitbaten ja. Maar als je modest en sober wilt zijn wordt je aangevallen van écht alle kanten.²
Ik hoor je niks zeggen over de hemel. Dat je hier bent is voor iedereen wel duidelijk, maar met welk doel? Een gelovig mens zou lyrisch moeten zijn over de hemel. Ik hoor enkel jouw aanwezigheid en fierheid. Dit kan toch niet de bedoeling zijn om mensen klaar te maken voor een leven in het hiernamaals?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, zo. Dank voor het leveren van de gevraagde verduidelijking. Ja, we are here to stay. Wen er aan is mijn goedbedoelde boodschap, dan is de frustratie een stuk minder. Je hoeft het uiteraard niet te doen, maar leven in frustratie is zo zonde. Ik ben erg fier.²
Het zijn voornamelijk moslims zelf ofwel progressief linkse 'gutmenschen'. Vanuit Islamtische kant is het natuurlijk te begrijpen en binnen progressief linkse kringen wordt de Islam verheerlijkt omdat men dit als een exotische en antiwesterse tegenhanger ziet van de oorspronkelijk Christelijke en Joodse culturen in het Westen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is sowieso opvallend dat het "de heren" zijn die in dit topic een lans breken voor de hoofddoek.
Dat je als vrouw niet kuis zou zijn omdat je je haren door de wind laat wapperen is dan ook van een afzichtelijke ridiculiteit en een affront jegens vrouwen als zodanig.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat ze het niet voor zichzelf doet, maar vanuit peer pressure.
Als het met kuisheid te maken heeft zouden heel wat NL vrouwen ook een hoofddoek dragen.
Nogmaals, dit is jouw religieuze interpretatie. Volgens anderen, waaronder Joden en Christenen is dit dus wel een plicht. Ik blijf een beetje in herhaling vallen, dus om het voorbeeld van Joodse vrouwen nog maar eens aan te halen:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is nog nooit een rechtszaak geweest omdat een Joodse vrouw ergens haar pruik niet mocht dragen.
Er zijn meerdere zaken geweest waar het om een hoofddoekje ging.
En nonnen hebben geen enkele religieuze plicht om in het openbaar een habijt te dragen. Ze dragen die doorgaans als ze naar het gebed gaan. Maar hier in Nederland herken je een non in het openbaar aan het opzichtige kruis dat ze om haar nek draagt en niet aan een habijt, omdat ze die vaak niet draagt.
Dat ze dat mogelijk in Marokko wel altijd doen, kan ook uit een soort van afzetten zijn. Zich willen onderscheiden.
Nooit echt gehad, altijd iemand met veel meer macht geweest.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ze zijn die ook aan het moderniseren. Dat wist ik nog niet. Dus veel macht hebben de religieuze leiders niet meer over.
Ik zie vooral veel verbetenheid richting moslims, links etc. Continu smijten met stereotypen is daar een kenmerk van. Maar goed, iedereen zijn ding. Doe vooral wat je gelukkig maakt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik focus me vooral op 'progressievelingen' en hun tenenkrommende hypocrisie.
Of omdat ze het grondwet artikel over Godsdienstvrijheid ontzettend belangrijk vinden. Geen tegenhanger, maar juist de acceptatie dat het een wezenlijk onderdeel is van de samenleving.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk moslims zelf ofwel progressief linkse 'gutmenschen'. Vanuit Islamtische kant is het natuurlijk te begrijpen en binnen progressief linkse kringen wordt de Islam verheerlijkt omdat men dit als een exotische en antiwesterse tegenhanger ziet van de oorspronkelijk Christelijke en Joodse culturen in het Westen.
Dat doen ze niet omdat ze de druk voelen van een andere ideologie die ze democratie en vrijheid noemen: naakt, naakter, naaktst. Je moet als vrouw je best doen om kledij te kopen die niet je bodyparts accentueert c.q. uitbaat. De liefhebbende (krolse) mannen trekken aan de touwtjes en de vrouwen hebben helaas maar te volgen. Het is zo zielig, want ze zijn er zich niet van bewust.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Als het met kuisheid te maken heeft zouden heel wat NL vrouwen ook een hoofddoek dragen.
Het illustreert vooral de primitieve perversiteit van de mensen die een dergelijke gedachtegang eropna houden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je als vrouw niet kuis zou zijn omdat je je haren door de wind laat wapperen is dan ook van een afzichtelijke ridiculiteit en een affront jegens vrouwen als zodanig.
Een mooi voorbeeld van dat punt. Overal seks in zien. En seks uiteraard als zondig zien. Geen controle over de eigen impulsen en dat maar projecteren op rest van de wereld.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doen ze niet omdat ze de druk voelen van een andere ideologie die ze democratie en vrijheid noemen: naakt, naakter, naaktst. Je moet als vrouw je best doen om kledij te kopen die niet je bodyparts accentueert c.q. uitbaat. De liefhebbende (krolse) mannen trekken aan de touwtjes en de vrouwen hebben helaas maar te volgen. Het is zo zielig, want ze zijn er zich niet van bewust.
Hoe brengen ze ijsjes aan de man? Door een likkende vrouw in beeld te brengen. De westerse beschaving is gedegradeerd naar een door lusten en primitieve driften gedreven wereld. Maar ja, de negerslaven wisten ook niet dat ze slaven waren:
I Could Have Freed a Thousand More, If Only They Knew They Were Slaves²
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doen ze niet omdat ze de druk voelen van een andere ideologie die ze democratie en vrijheid noemen: naakt, naakter, naaktst. Je moet als vrouw je best doen om kledij te kopen die niet je bodyparts accentueert c.q. uitbaat. De liefhebbende (krolse) mannen trekken aan de touwtjes en de vrouwen hebben helaas maar te volgen. Het is zo zielig, want ze zijn er zich niet van bewust.
Hoe brengen ze ijsjes aan de man? Door een likkende vrouw in beeld te brengen. De westerse beschaving is gedegradeerd naar een door lusten en primitieve driften gedreven wereld. Maar ja, de negerslaven wisten ook niet dat ze slaven waren:
Laat met het verhelderen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel verbetenheid richting moslims, links etc. Continu smijten met stereotypen is daar een kenmerk van.
Goed verhaal, je zal vast nog meer van dit soort Fokkiaanse anekdotes hebben.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mijn vader sprak een keer vanwege werk een gesluierde mevrouw, de sluier was in dit geval relevant, dus mijn pa vroeg onomwonden waarom ze dat eigenlijk droeg.
Om hem in zijn hoofd niet sexueel op hol te brengen, zei de drommel, pa heeft haar gelijk de kamer uit gezet; andere mensen gaan niet over zijn gedachten, zeker niet deze, een zwaar ongepaste bejegening vond hij het.
Ben blij dat ie nog leeft.
Ja, zoals ik ook al zei, voor jou is een vrouw of een heilige (wanneer ze zich onderwerpt aan jouw eisen) of een hoer (Westerse vrouwen).quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is de westerse wereld die de vrouwen uitbuit door hun voornamelijk als lustobject weg te zetten. Nog nooit heb ik een ijsreclame gezien waarin een dikke vent aan de ijsjes likt. Geloof je me niet? Probeer eens een wijde broek te kopen voor een vrouw.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Het illustreert vooral de primitieve perversiteit van de mensen die een dergelijke gedachtegang eropna houden.
Banshee drijft erop, persoonlijke anekdotes.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed verhaal, je zal vast nog meer van dit soort Fokkiaanse anekdotes hebben.
Nee, jij ziet vrouwen altijd en overal als lustobject.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is de westerse wereld die de vrouwen uitbuit door hun voornamelijk als lustobject weg te zetten. Nog nooit heb ik een ijsreclame gezien waarin een dikke vent aan de ijsjes likt. Geloof je me niet? Probeer eens een wijde broek te kopen voor een vrouw.²
Mooie verheldering en tegelijkertijd volstrekt onrealistisch.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat met het verhelderen.
Wanneer ik zeg dat wahabi's en salafisten graag zien hoe allerlei 'progressieve' en in hun ogen usfeful idiots werkelijk nul kritiek durven dan wel mogen uiten op conservatisme in de islam, ja zelfs graag alles faciliteren en ondersteunen wat die religie ruimte geeft en voornoemde kritiek daarop trachten te smoren, dan bedoel ik daarmee dat deze groepen het zien als een fijne eerste opstap naar hun einddoel: totale overheersing door het kneden van de massa.
En geef ze eens ongelijk.
Vrijbrief voor anderen om dat ook te doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Banshee drijft erop, persoonlijke anekdotes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |