Lol. Alsof je kunt bouwen op de input van een narcistische manipulatieve vrouw.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je dit niet aanvoelt kun je er beter helemaal mee stoppen
Het gezegde "Don't stick your dick in crazy" bestaat niet voor niets natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lol. Alsof je kunt bouwen op de input van een narcistische manipulatieve vrouw.
Niet zo naïef.²
Ja, kom je daarna pas achter hoe crazy ze is. Dan is het kwaad al geschied.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gezegde "Don't stick your dick in crazy" bestaat niet voor niets natuurlijk.
Wat is er precies mis mee om een random vrouw op straat te vertellen dat haar haar leuk zit?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Raar, niet per se strafbaar. Context kan belangrijk zijn.
Er is veel wat ik raar en niet passend vind, en zeker ongewenst en ongevraagd, maar niet direct iets waar ik een aangfite voor zou doen. Ongewenst en ongevraagd betekent ook dat die lui dat beter niet kunnen doen. Het is nog steeds geen flirten. Mannen die dergelijke zaken verdedigen als 'flirten' moeten echt op een flirt-cursus. Het is geen flirten om een totaal onbekende vrouwn op straat at random te vertellen dat ze een lekker kontje heeft of haar haar leuk zit.
Verkrachting niet maar initiatief wel. Veel vrouwen hebben later spijt van de daad terwijl het op het moment gewoon een spel is tussen de seksen.quote:
Of het raar is doet niet terzake. Het is vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 09:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Een random vreemde op straat een handkus geven vind ik behoorlijk raar hoor.
Nogmaals, je bent overgeleverd aan de genade van de vrouw. Ze KAN er een probleem van maken.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is er precies mis mee om een random vrouw op straat te vertellen dat haar haar leuk zit?
Bron?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkrachting niet maar initiatief wel. Veel vrouwen hebben later spijt van de daad terwijl het op het moment gewoon een spel is tussen de seksen.
Niet voor niks is een kwart van de aangiften vals.
Vind je 'Psst, neuken?' roepen tegen elke passerende vrouw ook vrijheid van meningsuiting?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Of het raar is doet niet terzake. Het is vrijheid van meningsuiting.
Gebedsovertuigers en mensen met Afrikaanse gewaden die zingen zijn ook raar.
Vind je het seksuele intimidatie?
quote:Op maandag 1 juli 2024 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik lees zeker mee, dit is het zoveelste teken van demasculinisatie van de samenleving. Waarbij de walgelijke linkse feministen nog meer gereedschap tot hun beschikking krijgen om mannen verder te onderdrukken en te zelfs te criminaliseren.
D66 rechters doen de rest.
In principe is dat toch wat je zegt als je zegt "Wat staat je haar leuk." maar dan wat tactvoller en een behoorlijke omweg. De ervaren vrouw prikt hier doorheen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vind je 'Psst, neuken?' roepen tegen elke passerende vrouw ook vrijheid van meningsuiting?
Vind je dat het moet kunnen, ja of nee?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe is dat toch wat je zegt als je zegt "Wat staat je haar leuk." maar dan wat tactvoller en een behoorlijke omweg. De ervaren vrouw prikt hier doorheen.²
Daar is niks mis mee op zichzelf. Maar er is nogal een verschil tussenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is er precies mis mee om een random vrouw op straat te vertellen dat haar haar leuk zit?
Jij ervaart het misschien niet als flirten, maar ik proef een soort ondertoon alsof het complimenteren van iemands haar gelijk in de creepy hoek getrokken wordt.
Je hebt het tegen een moslimextremist die het liefst vrouwen in burka ziet. Dus je kan wel raden wat hij vindt van vrouwen die zich normaal kleden. En dat probeert hij dan altijd te verpakken in nette taal. Alsof de zieke boodschap erachter dan ineens minder ziek is ofzo.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vind je dat het moet kunnen, ja of nee?
Het lijkt me dat iemand simpelweg complimenteren met haar kapsel in geen enkele interpretatie opgevat kan worden als seksuele intimidatie.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nogmaals, je bent overgeleverd aan de genade van de vrouw. Ze KAN er een probleem van maken.²
Nee, als ik zeg dat haar haar leuk zit bedoel ik dat haar haar leuk zit.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe is dat toch wat je zegt als je zegt "Wat staat je haar leuk." maar dan wat tactvoller en een behoorlijke omweg. De ervaren vrouw prikt hier doorheen.²
Niet in de creepy hoek, dat zeg ik toch. Waarom denk je dat een random vrouw op straat erop zit te wachten dat jij haar vertelt dat jij vindt dat haar haar leuk zit?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij ervaart het misschien niet als flirten, maar ik proef een soort ondertoon alsof het complimenteren van iemands haar gelijk in de creepy hoek getrokken wordt.
Nee dat is geen verschil. Dat is totaal iets anders.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee op zichzelf. Maar er is nogal een verschil tussen
"Wat een prachtig kapsel heb jij. Staat je erg leuk. Hoe kwam je op het idee daarvoor?"
Of
"Ëeeeeey, smatje. Die haren van jou zijn super geil. Wat wil je niet met me praten, kuthoer!! sssssssssssssssssssss!"
Ik zou het anders verwoorden, maar ik denk dat religieuze overtuigingen bij deze user en mogelijk bij de andere tegenstander in dit topic idd een rol spelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:21 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Je hebt het tegen een moslimextremist die het liefst vrouwen in burka ziet. Dus je kan wel raden wat hij vindt van vrouwen die zich normaal kleden. En dat probeert hij dan altijd te verpakken in nette taal. Alsof de zieke boodschap erachter dan ineens minder ziek is ofzo.
Doe er je voordeel meequote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, kom je daarna pas achter hoe crazy ze is. Dan is het kwaad al geschied.²
Complimenteren valt dan ook niet onder straatintimidatie. Tenzij je blijft doordrammen wanneer ze er niet op in gaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee dat is geen verschil. Dat is totaal iets anders.
Wat een prachtig kapsel zeggen is iemand complimenteren met haar haar.
Je seksuele opwinding laten blijken en vrouwen uitschelden heeft niets te maken met het complimenteren van iemands kapsel. Echt twee totaal verschillende zaken.
Of een generatie die het normaal vindt om te vragen "Mag ik je zoenen?" zonder dat ze dan voor mietje worden uitgemaakt, en vrouwen die het normaal vinden om initiatief te nemen naar mannen zonder dat ze daarvoor bang hoeven te zijn dat mensen haar een slet gaan vinden.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:24 schreef Elan het volgende:
Je creëert straks een hele generatie die straks seksueel geen enkel risico meer durft te nemen en een grotendeels seksloos bestaan zal leiden.
Mannen worden nooit geloofd, dat weet iedereen.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:39 schreef speedcore het volgende:
[..]
het werkt 2 kanten op. Mannen kunnen ook beschuldigen en er een strafzaak van maken.
Daar ga jij niet over. Daar gaat de vrouw over die de complimenten ontvangt en naar eigen gerieve interpreteert.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Complimenteren valt dan ook niet onder straatintimidatie. Tenzij je blijft doordrammen wanneer ze er niet op in gaat.
dat is de vraag niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet in de creepy hoek, dat zeg ik toch. Waarom denk je dat een random vrouw op straat erop zit te wachten dat jij haar vertelt dat jij vindt dat haar haar leuk zit?
Ik vind het helemaal niet ongepast. Dat jij het ongewenst vind dat kan, dat maakt het niet ongepast.quote:Maar nogmaals: ongepast, ongewenst, ongevraagd, raar, allemaal prima, maar niet strafbaar op zichzelf. Dat mag ik toch gewoon vinden? Of is zelfs dat al tegen het zere been van sommige mannen? Is het als vrouw verplicht om alles wat mannen voor zichzelf onder flirten scharen maar leuk en goed te vinden?
Daar ben ik het mee eens, maar de user waar ik op reageerde vind iemand complimenteren met het kapsel ongepast en intimiderend.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Complimenteren valt dan ook niet onder straatintimidatie. Tenzij je blijft doordrammen wanneer ze er niet op in gaat.
Precies. En zo maken we onszelf geleidelijk aan helemaal kapot, terwijl allochtoon Nederland er op los fokt als konijnen en zo langzaam heel het land overneemt. Zo zijn eerder beschavingen ten onder gegaan, de geschiedenis herhaalt zich.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker kleine zaken bij de kantonrechter worden sterk gemanipuleerd door sentimenten uit de metoo-hoek/D66.
Zie ook gemeentelijke bepalingen waarin mannen die vrouwen 'lastig vallen' op straat door te fluiten. te flirten of aan te spreken torenhoge boetes riskeren.
Vervolgens maar het gerechtshof gehakt van die boetes en vallen ze onder vrijheid van meningsuiting, een recht dat in De Grondwet verankerd ligt.
Neemt niet weg dat het constant aan de gang is. Demasculinisatie en de daardoor teruglopende geboortecijfers zijn de grootste vijand van de moderne samenleving.
Misschien heb je mijn wedervraag niet gezien net, of je doet het expres. Maar dat lijkt me niet, je bent toch gewoon op dialoog uit?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. Daar gaat de vrouw over die de complimenten ontvangt en naar eigen gerieve interpreteert.²
Ik vind dat ongepast en of jij dat wel of niet terecht vindt, is aan jou. Dat verandert niets aan mijn mening. Of het intimiderend is, ligt aan het moment en de manier waarop.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat is de vraag niet.
Ik zit er ook niet op te wachten dat iemand mij een krantenabonnement aan probeert te smeren op straat of dat iemand mij een folder in de handen wil drukken. Dat maakt het niet creepy of strafbaar.
[..]
Ik vind het helemaal niet ongepast. Dat jij het ongewenst vind dat kan, dat maakt het niet ongepast.
En nee hoor, je hoeft het niet leuk te vinden. Het gaat mij echter om het stempel dat je er op plakt. Jij vindt het niet leuk, en dat is het en daar houdt het ook op. Het is niet ongepast of intimiderend.
Niet alles wat jij niet leuk vindt is ongepast. Daarbij blijkt bij veel vrouwen het vooral uit te maken wie het zegt wat vervolgens bepaalt of het ongewenst of gewenst is.
[ afbeelding ]
Niet intimiderend, dat maak jij ervan. Wel even bij de waarheid blijven.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar de user waar ik op reageerde vind iemand complimenteren met het kapsel ongepast en intimiderend.
Dat is niet aan mij maar de rechter zag het vorig jaar nog als vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vind je 'Psst, neuken?' roepen tegen elke passerende vrouw ook vrijheid van meningsuiting?
Bekijk de statistieken maar. Import is nu de voornaamste reden van de groei van Nederland, niet de autochtone geboortecijfers.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Heb je misschien stevige bewijzen voor deze stevige beweringen?
De wet geeft helemaal geen vrij spel iedereen te beboeten die vrouwen benadert.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is niet aan mij maar de rechter zag het vorig jaar nog als vrijheid van meningsuiting.
Zag, want inmiddels is de wet aangepast en dat geeft BOA's vrij spel om iedereen te beboeten die vrouwen lastig valt benaderd.
???quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:42 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bekijk de statistieken maar. Import is nu de voornaamste reden van de groei van Nederland, niet de autochtone geboortecijfers.
Kleine nuance is wel dat allochtonen van de derde generatie aanzienlijk minder kinderen krijgen dan hun ouders en grootouders. Dat is bijna gelijk aan de autochtone bevolking. Het is voor een groot deel ook wel een cultureel verschijnsel.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:42 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bekijk de statistieken maar. Import is nu de voornaamste reden van de groei van Nederland, niet de autochtone geboortecijfers.
het gaat dus om wie het zegt (uitstraling) en niet om wat hij zegt. Dat wist ik natuurlijk al maar fijn dat je het bevestigt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ongepast en of jij dat wel of niet terecht vindt, is aan jou. Dat verandert niets aan mijn mening. Of het intimiderend is, ligt aan het moment en de manier waarop.
En nee, dat wie het zegt zo ontzettend belangrijk is, zit in de hoofden van bepaalde mannen. Het gaat niet om hoe lelijk of knap iemand is, het gaat om wat hij uitstraalt.
Niet alles wat geen goed idee is is intimiderend of ongepast. Jouw standaard is niet de maat der dingen.quote:In het voorbeeld vind ik de ogen van de kerel van wie het flirten zou zijn eng en berekenend en zou ik het creepy vinden. De ander zou ik waarschijnlijk niet creepy vinden, maar wel opdringerig. Sowieso, gewoon random op straat tegen een vrouw zeggen dat die jurk haar sexy staat? Echt? Dat kan toch werkelijk niemand een goed idee vinden.
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. Daar gaat de vrouw over die de complimenten ontvangt en naar eigen gerieve interpreteert.²
Vrouwen kunnen van alles vinden maar dan moet het ook redelijkerwijs intimiderend zijn en bewijs daarvoor zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar de user waar ik op reageerde vind iemand complimenteren met het kapsel ongepast en intimiderend.
prima, ongepast dan.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet intimiderend, dat maak jij ervan. Wel even bij de waarheid blijven.
Is iemand complimenteren met haar kapsel seksueel intimiderend?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Vrouwen kunnen van alles vinden maar dan moet het ook redelijkerwijs intimiderend zijn en bewijs daarvoor zijn.
Anders zouden ze een vraag of ze opzij willen gaan in de supermarkt ook nog wel als seksueel intimiderend kunnen interpreteren. Maar dat heft dus ook gene kans.
Lees dat artikel nou maar eens over die gozer die een boete had gekregen op basis van de APV wegens handkussen en seksuele opmerkingen en die vervolgens door rechter doodleuk geschrapt werd omdat het juridisch draagvlak ontbrak.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De wet geeft helemaal geen vrij spel iedereen te beboeten die vrouwen benadert.
Mijn standaard is voor mij de maat der dingen. Ik vind het ongepast. Ik heb het niet intimiderend genoemd, dat maak jij er van. Ik heb tevens gezegd dat alles was ik ongepast en ongewenst vind, niet ook strafbaar is of hoeft te zijn. Maar dat maakt niet dat ik iets ineens gepast ga vinden omdat jij zegt dat het niet ongepast is.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het gaat dus om wie het zegt (uitstraling) en niet om wat hij zegt. Dat wist ik natuurlijk al maar fijn dat je het bevestigt.
[..]
Niet alles wat geen goed idee is is intimiderend of ongepast. Jouw standaard is niet de maat der dingen.
Dus? Zei ik iets anders?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
prima, ongepast dan.
Blijft een totaal subjectief begrip waar je verder niet zoveel mee kan behalve constateren dat jij iets ongepast vind en een ander niet.
Ik heb geen moeite met iemands mening een mening laten. Ik heb er wel moeite mee als er gedaan wordt alsof die mening goed doordacht is maar uiteindelijk gewoon blijkt dat iemands uitstraling, oftewel iemands uiterlijk, bepalend is voor of iets als ongepast of creepy wordt ervaren.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn standaard is voor mij de maat der dingen. Ik vind het ongepast. Ik heb het niet intimiderend genoemd, dat maak jij er van. Ik heb tevens gezegd dat alles was ik ongepast en ongewenst vind, niet ook strafbaar is of hoeft te zijn. Maar dat maakt niet dat ik iets ineens gepast ga vinden omdat jij zegt dat het niet ongepast is.
Moeilijk he, iemand met een mening zijn mening laten.
Ik vind dat je er nogal krampachtig mee omgaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ongepast en of jij dat wel of niet terecht vindt, is aan jou. Dat verandert niets aan mijn mening. Of het intimiderend is, ligt aan het moment en de manier waarop.
En nee, dat wie het zegt zo ontzettend belangrijk is, zit in de hoofden van bepaalde mannen. Het gaat niet om hoe lelijk of knap iemand is, het gaat om wat hij uitstraalt. In het voorbeeld vind ik de ogen van de kerel van wie het flirten zou zijn eng en berekenend en zou ik het creepy vinden. De ander zou ik waarschijnlijk niet creepy vinden, maar wel opdringerig. Sowieso, gewoon random op straat tegen een vrouw zeggen dat die jurk haar sexy staat? Echt? Dat kan toch werkelijk niemand een goed idee vinden.
En of iets ongepast is wordt dan weer bepaald door zijn uiterlijk.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus? Zei ik iets anders?
Subjectieve zaken komen ook niet voor de rechter. Als iemand mij complimenteert met mijn haar en ik ga naar de politie, dan zeggen ze ook dat ik naar huis kan gaan want dat daar geen aangifte tegen gedaan kan worden. Het is niet strafbaar, dat is objectief. Ik kan het heel subjectief wel ontzettend ongepast vinden.
Ik heb ze gelezen Elan.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees dat artikel nou maar eens over die gozer die een boete had gekregen op basis van de APV wegens handkussen en seksuele opmerkingen en die vervolgens door rechter doodleuk geschrapt werd omdat het juridisch draagvlak ontbrak.
Je vraagt steeds op bronnen maar vervolgens lees je ze niet.
Dank je, ik ben blij dat dat mag van je. Ik voel me een stuk beter nu.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En of iets ongepast is wordt dan weer bepaald door zijn uiterlijk.
Dat mag. Inconsequent is het wel.
Hi Jason. Het is vrijheid van meningsuiting wellicht. Maar ik vind het niet kunnen. Respectloos.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Omdat het volgens de rechter onder vrijheid van meningsuiting viel.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik heb ze gelezen Elan.
Het feit dat het hof indertijd die veroordeling in eerste aanleg heeft geschrapt, betekent niets anders dat het juridisch via de AVP niet goed geregeld was. Het bewijst dus juist het tegendeel: Dat er helemaal geen vrij spel was iedereen te veroordelen die een vrouw benadert.
Dat Rotterdam hier nu mee verder gaat, na naar ik meen wijzigingen in de tweede kamer, betekent nog steeds niet dat de wet vrij spel geeft iedereen te beboeten die een vrouw benadert.
Graag een echte bron waaruit blijkt dat de wet vrij spel geeft om iedereen te veroordelen die vrouwen benadert, en wel zelf eerst lezen vooraf je ze post deze keer.
Maar leg eens uit hoe dat werkt dan?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je, ik ben blij dat dat mag van je. Ik voel me een stuk beter nu.
Sorry dat ik jouw reactie er even uitpik, het gaat me om de gehele discussie.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is iemand complimenteren met haar kapsel seksueel intimiderend?
OK, nog een keer en uitgebreid, want je verzet telkens weer de doelpalen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar leg eens uit hoe dat werkt dan?
Persoon A complimenteert je kapsel en dat is ongepast.
Persoon B complimenteer je kapsel en dat is wel gepast.
Is het dan niet gewoon zo dat er niks mis is met het complimenteren van iemands kapsel?
Als ik iets ongepast vind dan vind ik dat ongepast ongeacht wie het doet. Het is niet zo dat ik ongepast gedrag van een knappe vrouw opeens wel gepast vind. Sterker nog, als een knappe vrouw zich ongepast gedraagt knap ik daar op af.
Maar voor jou werkt dat anders, daar is hetzelfde gedrag van de ene persoon ongepast en van de andere persoon gepast. Kan je uitleggen hoe dat werkt en in welk universum dat niet inconsequent is?
Die wetswijziging komt door een specifiek incident in Spanje dat nogal dik aangezet is door de feministische beweging aldaar (die bovendien politiek heel machtig is) en vervolgens klakkeloos is overgenomen door veel andere EU-landen. Heb toch moeite om het los te zien van de hele metoo-beweging waardoor mannen en met name de mannelijke seksualiteit per definitie als een grote maatschappelijke bedreiging worden beschouwd.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sorry dat ik jouw reactie er even uitpik, het gaat me om de gehele discussie.
Deze wetsverandering heeft niets met deze zijdelingse discussie te maken.
Deze verandering gaat over verkrachting, niet over flirten of vervelend zijn.
Nu kan bv die dader die in een ziekenhuis mensen in coma heeft verkracht. Wat ieder normaal mens ook verkrachting vindt dus, veroordeeld worden voor verkrachting.
Dat maakt wel degelijk uit voor de strafmaat en maakt ook uit voor een gevoel van erkenning voor het slachtoffer.
Er zijn vele andere zaken die tot nu toe enkel stuk liepen op het ontbreken van bewijs van geweld toegediend om dwang uit te voeren.
Zaken waarbij de rechterlijke macht wel degelijk ziet dat het foute boel is, maar niet mag veroordelen.
Deze wetsverandering komt daar helemaal niet door, hoe kom je daar bij zeg?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die wetswijziging komt door een specifiek incident in Spanje dat nogal dik aangezet is door de feministische beweging aldaar (die bovendien politiek heel machtig is) en vervolgens klakkeloos is overgenomen door veel andere EU-landen. Heb toch moeite om het los te zien van de hele metoo-beweging waardoor mannen en met name de mannelijke seksualiteit per definitie als een grote maatschappelijke bedreiging worden beschouwd.
Jij vind de twee mannen uit het plaatje wellicht beiden niet aantrekkelijk of een leuke uitstraling hebben maar je zegt letterlijk:quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, nog een keer en uitgebreid, want je verzet telkens weer de doelpalen.
Ik heb gezegd dat ik het ongepast vind om ene random vrouw in de publieke ruimte te complimenteren met haar kapsel. Dat vind ik het ook altijd. Het slaat echt helemaal nergens op.
Ten tweede gaat het bij het plaatje op de opmerking "That dress looks sexy on you". Ja, dat vind ik bij een random vrouw in de publieke ruimte altijd ongepast. Ik heb je uitgelegd dat ik een verschil vind bestaan tussen die twee kerels, omdat ik de een creepy vind en de ander opdringerig. Als ze mij dus at random vertellen dat die jurk me sexy staat. Op straat. Zomaar. Dus dat plaatje ging helemaal niet over kapsel. En beide vind ik ongepast, als je goed leest heb ik van geen van beide gezegd dat ik het oké vind. Kun je me laten zien waar ik heb gezegd dat ik het van de ene wel gepast vind en van de andere niet?
Hoe kan ik dat anders interpreteren dan dat of iets beschouwd wordt als compliment of als opdringerig is gebaseerd op het uiterlijk van de persoon die het zegt?quote:Het gaat niet om hoe lelijk of knap iemand is, het gaat om wat hij uitstraalt.
Als je het op een nette manier doet, nee.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is iemand complimenteren met haar kapsel seksueel intimiderend?
Leer eens minder te beweren en meer te argumenteren. !quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die wetswijziging komt door een specifiek incident in Spanje dat nogal dik aangezet is door de feministische beweging aldaar (die bovendien politiek heel machtig is) en vervolgens klakkeloos is overgenomen door veel andere EU-landen. Heb toch moeite om het los te zien van de hele metoo-beweging waardoor mannen en met name de mannelijke seksualiteit per definitie als een grote maatschappelijke bedreiging worden beschouwd.
Ik ga ermee ophouden. Je wil niet lezen wat ik post, maar je wil jouw visie blijven opdringen, Ik ga daar niet in mee verder. Ik heb meer dan voldoende uitgelegd hoe en wat. Jij verzet telkens de doelpalen. Compliment met je kapsel is hetzelfde als wat staat die jurk je sexy kennelijk. Niet mijn discussie verder.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij vind de twee mannen uit het plaatje wellicht beiden niet aantrekkelijk of een leuke uitstraling hebben maar je zegt letterlijk:
[..]
Hoe kan ik dat anders interpreteren dan dat of iets beschouwd wordt als compliment of als opdringerig is gebaseerd op het uiterlijk van de persoon die het zegt?
En dan gaat het niet over de letterlijke quote die in dat plaatje wordt gebruikt maar gewoon een compliment op het uiterlijk in het algemeen.
De vrouw zelf doet daar toch meestal ook niets mee? Hooguit als ze dat wil tegen de man in kwestie zeggen dat hij haar met rust moet laten. Er is geen vrouw die ervoor naar de politie gaatquote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je het op een nette manier doet, nee.
Een vrouw mag het niet leuk vinden. Maar daar doet men niets mee.
Het gaat natuurlijk om de theoretische situatie of je dan een agent erbij kan roepen wegens straatintimidatie voor een enkel onschuldig compliment. Dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De vrouw zelf doet daar toch meestal ook niets mee? Hooguit als ze dat wil tegen de man in kwestie zeggen dat hij haar met rust moet laten. Er is geen vrouw die ervoor naar de politie gaat
Nee, natuurlijk niet. Dat weet ook iedereen. Op een paar mannen in paniek na, die hun flirterijen in rook op zien gaan. Geheel onterecht.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de theoretische situatie of je dan een agent erbij kan roepen wegens straatintimidatie voor een enkel onschuldig compliment. Dat is niet het geval.
Ik krijg de indruk dat jij je erg machtig voelt t.o.v. de (onnozele) man. Je bent je er goed van bewust dat mannen in principe zwakke wezens zijn. Netjes.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De vrouw zelf doet daar toch meestal ook niets mee? Hooguit als ze dat wil tegen de man in kwestie zeggen dat hij haar met rust moet laten. Er is geen vrouw die ervoor naar de politie gaat
En hoe gaat deze wijziging dan problemen met initiatief geven?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkrachting niet maar initiatief wel. Veel vrouwen hebben later spijt van de daad terwijl het op het moment gewoon een spel is tussen de seksen.
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
Grote betrokkenheid bij de vrijheid van meningsuiting hier, gelukkig maar
Klopt niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was als strafbaar en ik vind het onzin om alles maar verkrachting te noemen om de ernst uit te drukken. Je hebt de aard van het misdrijf en de ernst van het misdrijf, die zijn met elkaar verweven maar dat is nog geen excuus om het allemaal plat te slaan. Uiteindelijk doe je er alleen maar mee af aan de ernst van verkrachting.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sorry dat ik jouw reactie er even uitpik, het gaat me om de gehele discussie.
Deze wetsverandering heeft niets met deze zijdelingse discussie te maken.
Deze verandering gaat over verkrachting, niet over flirten of vervelend zijn.
Nu kan bv die dader die in een ziekenhuis mensen in coma heeft verkracht. Wat ieder normaal mens ook verkrachting vindt dus, veroordeeld worden voor verkrachting.
Voor een vrouw die de bosjes in is gesleurd en met grof geweld is verkracht zal het inderdaad heel fijn zijn dat ze gelijk wordt gesteld met een vrouw die een lompe lul had uitgezocht om mee naar bed te gaan en die niet meteen stopte toen ze geen zin meer had.quote:Dat maakt wel degelijk uit voor de strafmaat en maakt ook uit voor een gevoel van erkenning voor het slachtoffer.
De rechter kan vaak niet veroordelen omdat twee mensen elkaar vertrouwden en juist afzondering hebben opgezocht. Daardoor is het vanzelf het woord van de een tegen het woord van de ander. Daar zou een rechter niet zoveel mee moeten kunnen.quote:Er zijn vele andere zaken die tot nu toe enkel stuk liepen op het ontbreken van bewijs van geweld toegediend om dwang uit te voeren.
Zaken waarbij de rechterlijke macht wel degelijk ziet dat het foute boel is, maar niet mag veroordelen.
Is toch niet zo vreemd? In een donker steegje hetzelfde compliment is ook ongepast. En dan weet ik niet eens of het persoon A of B is, want donker.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar leg eens uit hoe dat werkt dan?
Persoon A complimenteert je kapsel en dat is ongepast.
Persoon B complimenteer je kapsel en dat is wel gepast.
Ik denk dat het hoger is. Er zullen genoeg gevallen zijn die vals zijn maar niet te bewijzen dat ze vals zijn. Ik neig ook naar de 25%.quote:
Eens! Ik roep al weken de ene nee is de andere niet. Het draait allemaal om context en perceptie.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch niet zo vreemd? In een donker steegje hetzelfde compliment is ook ongepast. En dan weet ik niet eens of het persoon A of B is, want donker.
Al naar gelang wie het zegt, hoe het gezegd wordt, en waar het gezegd wordt, maakt het gepast dan wel ongepast.
Op basis waarvan neig je naar 25%?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het hoger is. Er zullen genoeg gevallen zijn die vals zijn maar niet te bewijzen dat ze vals zijn. Ik neig ook naar de 25%.²
Ga eens naar BNW met je nepnieuwsquote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het hoger is. Er zullen genoeg gevallen zijn die vals zijn maar niet te bewijzen dat ze vals zijn. Ik neig ook naar de 25%.²
Nee dat is het niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn ook heel veel vrouwen die uiteindelijk na een gesprek of melding besluiten niet tot aangifte over te gaan. Omdat het heel moeilijk bewijsbaar is, omdat het een lang en emotioneel heel zwaar traject is, omdat er ook aan haar wat blijft plakken als ze aangifte doet en er dus mensen zullen zijn die reageren zoals zo vaak in het topic: jaja, gewoon spijt en nu is hij de gebeten hond.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Plus, niet iedere (valse) aangifte wordt (ook om dit soort redenen) in behandeling genomen.
Edit: Ik bedoel niet ieder aangifte wordt voor de rechter gebracht
Het zijn juist die grijze gebieden die voor problemen zorgen. Je kan niet je punt maken door steeds te chargeren. M.a.w.: het is niet zo wart-wit als jij schetst en wij wellicht wel met zijn allen zouden willen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:08 schreef Lenny77 het volgende:
Maar als je als man niet kan aanvoelen wat gewenst is, niet kan lezen of een vrouw wel echt wil en over half bewusteloze dronken vrouwen heen gaat, dan raad ik vooral aan om geen seks meer te hebben voor je iets op papier hebt staan. Van het moment dat je iemand moet overtuigen dan is het eigenlijk al ongewenst.
Ja ik vind dat vreemd.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch niet zo vreemd? In een donker steegje hetzelfde compliment is ook ongepast. En dan weet ik niet eens of het persoon A of B is, want donker.
Al naar gelang wie het zegt, hoe het gezegd wordt, en waar het gezegd wordt, maakt het gepast dan wel ongepast.
Waarbij Spanje door D66 steeds als gidsland is gesteld in de debatten. Maar die kijk jij vast niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Deze wetsverandering komt daar helemaal niet door, hoe kom je daar bij zeg?
Hier wordt al jaren over gesproken, door politie, hulpverlening en ga zo maar door.
Nope.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja ik vind dat vreemd.
Ik vind het ongepast op mijn bureau te schijten. En dan maakt het echt niet uit of Doutzen Kroes dat doet of Rita Verdonk.
Het gedrag maakt het ongepast, niet wie het doet. Dat maakt het hooguit ongewenst.
Natuurlijk maakt het uit wie het doet: als ik m'n vriendin in haar billen knijp dan is dat iets heel anders dan wanneer jij dat doet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja ik vind dat vreemd.
Ik vind het ongepast op mijn bureau te schijten. En dan maakt het echt niet uit of Doutzen Kroes dat doet of Rita Verdonk.
Het gedrag maakt het ongepast, niet wie het doet. Dat maakt het hooguit ongewenst.
Ik vind het ongewenst en absurd om dat tegen een vreemde te zeggen. Niet ongepast.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope.
Ik vind het gepast als ik tegen mijn dochter zeg 'ik hou van je'. Ik vind het ongepast om dat tegen een vreemde op straat te zeggen.
En vice versa.
Ja en Mohammed is van mening dat vrouwen die zonder sluier lopen ter plekke gestenigd moeten worden. Het is goddomme een democratie waarin we leven. Vrijheid van fucking meningsuiting is een kostbaar goed. Jouw normen en waarden zijn die van een ander niet en vice versa.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope.
Ik vind het gepast als ik tegen mijn dochter zeg 'ik hou van je'. Ik vind het ongepast om dat tegen een vreemde op straat te zeggen.
En vice versa.
Het maakt dus wel uit wie het doet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het ongewenst en absurd om dat tegen een vreemde te zeggen. Niet ongepast.
We hebben het over een vreemde op straat.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het uit wie het doet: als ik m'n vriendin in haar billen knijp dan is dat iets heel anders dan wanneer jij dat doet.
on·ge·past (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: ongepaster, overtreffende trap: meest ongepast)quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het ongewenst en absurd om dat tegen een vreemde te zeggen. Niet ongepast.
Het einde van de front-stopquote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:24 schreef Hexagon het volgende:
Maar wel een mooie ontwikkeling voor incels. Kunnen ze naast vrouwen nu ook de wetgever de schuld geven.
Niet voor de vraag of het ongepast is.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het maakt dus wel uit wie het doet.
Dat is het punt.
En daarom moeten we extra waakzaam zijn dat vrouwen en meiden hier in normale vrijheid kunnen leven en opgroeien.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en Mohammed is van mening dat vrouwen die zonder sluier lopen ter plekke gestenigd moeten worden. Het is goddomme een democratie waarin we leven. Vrijheid van fucking meningsuiting is een kostbaar goed. Jouw normen en waarden zijn die van een ander niet en vice versa.
Maar D66 zit niet in het kabinet. Waar in het hoofdlijnenakkoord kan ik de terugtrekkingswet vinden?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarbij Spanje door D66 steeds als gidsland is gesteld in de debatten. Maar die kijk jij vast niet.
https://nos.nl/artikel/24(...)ming-is-verkrachting
Ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
on·ge·past (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: ongepaster, overtreffende trap: meest ongepast)
1
ongeschikt, misplaatst
2
niet netjes
https://www.vandale.nl/gr(...)s/betekenis/ongepast
Maar het is niet ongepast, maar wel ongewenst en absurd?
Tja...
Wat ik ervan vind is niet zo heel relevant hè. Verder is dit een behoorlijk belachelijke discussie.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
We hebben het over een vreemde op straat.
Wat vind jij er van als jouw vriendin het vervelend vind als Braddie in haar billen knijpt op straat maar het leuk vindt als ik dat doe?
Nu niet meer nee, thank god. Maar toen dit speelde zaten ze er wel in en is de situatie in Spanje veelvuldig als argument aangehaald door Kaag en Jetten..quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar D66 zit niet in het kabinet. Waar in het hoofdlijnenakkoord kan ik de terugtrekkingswet vinden?
Dus het doet er wel toe wie het is.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja.
Wat snap je niet aan dat verschil? Ongepast is iets anders dan absurd. Ongewenst is iets anders dan ongepast.
Van sommige mensen is ongepast gedrag misschien zelfs gewenst. Als Maan zich op straat uitkleedt is dat ongepast maar voor mij niet ongewenst want ik vind haar ontiegelijk lekker.
Bemoei je er dan niet mee want dat is precies het punt:quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat ik ervan vind is niet zo heel relevant hè. Verder is dit een behoorlijk belachelijke discussie.
Lees je wel?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het doet er wel toe wie het is.
Vrij absurde discussie trouwens.
Ik verwacht onder de PVV dat het naroepen en gesis naar vrouwen eerder een tandje harder dan zachter aangepakt gaat worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar D66 zit niet in het kabinet. Waar in het hoofdlijnenakkoord kan ik de terugtrekkingswet vinden?
Wat een onzin. Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Of verzin je dit ter plekke?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Bemoei je er dan niet mee want dat is precies het punt:
Is het een leuke vent is het flirten
Is het geen leuke vent is het intimidatie.
Ik dacht dat je dit een absurde discussie vond. Bemoei je er dan niet mee.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Of verzin je dit ter plekke?
Nou, zo'n onzin is het niet. Hij brengt het wellicht wat extreem maar er zit wel degelijk wat in. Nog steeds, de vrouw bepaald. Ze krijgt teveel macht toegeschoven. Als het niet volledig ten nadele van de man zou zijn zou ik er nog enigszins achterstaan. Maar kind van de rekening wordt gewoon de (loopse) vent.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Of verzin je dit ter plekke?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |