Daar ben ik het mee eens, maar de user waar ik op reageerde vind iemand complimenteren met het kapsel ongepast en intimiderend.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Complimenteren valt dan ook niet onder straatintimidatie. Tenzij je blijft doordrammen wanneer ze er niet op in gaat.
Precies. En zo maken we onszelf geleidelijk aan helemaal kapot, terwijl allochtoon Nederland er op los fokt als konijnen en zo langzaam heel het land overneemt. Zo zijn eerder beschavingen ten onder gegaan, de geschiedenis herhaalt zich.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker kleine zaken bij de kantonrechter worden sterk gemanipuleerd door sentimenten uit de metoo-hoek/D66.
Zie ook gemeentelijke bepalingen waarin mannen die vrouwen 'lastig vallen' op straat door te fluiten. te flirten of aan te spreken torenhoge boetes riskeren.
Vervolgens maar het gerechtshof gehakt van die boetes en vallen ze onder vrijheid van meningsuiting, een recht dat in De Grondwet verankerd ligt.
Neemt niet weg dat het constant aan de gang is. Demasculinisatie en de daardoor teruglopende geboortecijfers zijn de grootste vijand van de moderne samenleving.
Misschien heb je mijn wedervraag niet gezien net, of je doet het expres. Maar dat lijkt me niet, je bent toch gewoon op dialoog uit?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. Daar gaat de vrouw over die de complimenten ontvangt en naar eigen gerieve interpreteert.²
Ik vind dat ongepast en of jij dat wel of niet terecht vindt, is aan jou. Dat verandert niets aan mijn mening. Of het intimiderend is, ligt aan het moment en de manier waarop.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat is de vraag niet.
Ik zit er ook niet op te wachten dat iemand mij een krantenabonnement aan probeert te smeren op straat of dat iemand mij een folder in de handen wil drukken. Dat maakt het niet creepy of strafbaar.
[..]
Ik vind het helemaal niet ongepast. Dat jij het ongewenst vind dat kan, dat maakt het niet ongepast.
En nee hoor, je hoeft het niet leuk te vinden. Het gaat mij echter om het stempel dat je er op plakt. Jij vindt het niet leuk, en dat is het en daar houdt het ook op. Het is niet ongepast of intimiderend.
Niet alles wat jij niet leuk vindt is ongepast. Daarbij blijkt bij veel vrouwen het vooral uit te maken wie het zegt wat vervolgens bepaalt of het ongewenst of gewenst is.
[ afbeelding ]
Niet intimiderend, dat maak jij ervan. Wel even bij de waarheid blijven.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar de user waar ik op reageerde vind iemand complimenteren met het kapsel ongepast en intimiderend.
Dat is niet aan mij maar de rechter zag het vorig jaar nog als vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vind je 'Psst, neuken?' roepen tegen elke passerende vrouw ook vrijheid van meningsuiting?
Bekijk de statistieken maar. Import is nu de voornaamste reden van de groei van Nederland, niet de autochtone geboortecijfers.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Heb je misschien stevige bewijzen voor deze stevige beweringen?
De wet geeft helemaal geen vrij spel iedereen te beboeten die vrouwen benadert.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is niet aan mij maar de rechter zag het vorig jaar nog als vrijheid van meningsuiting.
Zag, want inmiddels is de wet aangepast en dat geeft BOA's vrij spel om iedereen te beboeten die vrouwen lastig valt benaderd.
???quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:42 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bekijk de statistieken maar. Import is nu de voornaamste reden van de groei van Nederland, niet de autochtone geboortecijfers.
Kleine nuance is wel dat allochtonen van de derde generatie aanzienlijk minder kinderen krijgen dan hun ouders en grootouders. Dat is bijna gelijk aan de autochtone bevolking. Het is voor een groot deel ook wel een cultureel verschijnsel.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:42 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bekijk de statistieken maar. Import is nu de voornaamste reden van de groei van Nederland, niet de autochtone geboortecijfers.
het gaat dus om wie het zegt (uitstraling) en niet om wat hij zegt. Dat wist ik natuurlijk al maar fijn dat je het bevestigt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ongepast en of jij dat wel of niet terecht vindt, is aan jou. Dat verandert niets aan mijn mening. Of het intimiderend is, ligt aan het moment en de manier waarop.
En nee, dat wie het zegt zo ontzettend belangrijk is, zit in de hoofden van bepaalde mannen. Het gaat niet om hoe lelijk of knap iemand is, het gaat om wat hij uitstraalt.
Niet alles wat geen goed idee is is intimiderend of ongepast. Jouw standaard is niet de maat der dingen.quote:In het voorbeeld vind ik de ogen van de kerel van wie het flirten zou zijn eng en berekenend en zou ik het creepy vinden. De ander zou ik waarschijnlijk niet creepy vinden, maar wel opdringerig. Sowieso, gewoon random op straat tegen een vrouw zeggen dat die jurk haar sexy staat? Echt? Dat kan toch werkelijk niemand een goed idee vinden.
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. Daar gaat de vrouw over die de complimenten ontvangt en naar eigen gerieve interpreteert.²
Vrouwen kunnen van alles vinden maar dan moet het ook redelijkerwijs intimiderend zijn en bewijs daarvoor zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar de user waar ik op reageerde vind iemand complimenteren met het kapsel ongepast en intimiderend.
prima, ongepast dan.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet intimiderend, dat maak jij ervan. Wel even bij de waarheid blijven.
Is iemand complimenteren met haar kapsel seksueel intimiderend?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Vrouwen kunnen van alles vinden maar dan moet het ook redelijkerwijs intimiderend zijn en bewijs daarvoor zijn.
Anders zouden ze een vraag of ze opzij willen gaan in de supermarkt ook nog wel als seksueel intimiderend kunnen interpreteren. Maar dat heft dus ook gene kans.
Lees dat artikel nou maar eens over die gozer die een boete had gekregen op basis van de APV wegens handkussen en seksuele opmerkingen en die vervolgens door rechter doodleuk geschrapt werd omdat het juridisch draagvlak ontbrak.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De wet geeft helemaal geen vrij spel iedereen te beboeten die vrouwen benadert.
Mijn standaard is voor mij de maat der dingen. Ik vind het ongepast. Ik heb het niet intimiderend genoemd, dat maak jij er van. Ik heb tevens gezegd dat alles was ik ongepast en ongewenst vind, niet ook strafbaar is of hoeft te zijn. Maar dat maakt niet dat ik iets ineens gepast ga vinden omdat jij zegt dat het niet ongepast is.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het gaat dus om wie het zegt (uitstraling) en niet om wat hij zegt. Dat wist ik natuurlijk al maar fijn dat je het bevestigt.
[..]
Niet alles wat geen goed idee is is intimiderend of ongepast. Jouw standaard is niet de maat der dingen.
Dus? Zei ik iets anders?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
prima, ongepast dan.
Blijft een totaal subjectief begrip waar je verder niet zoveel mee kan behalve constateren dat jij iets ongepast vind en een ander niet.
Ik heb geen moeite met iemands mening een mening laten. Ik heb er wel moeite mee als er gedaan wordt alsof die mening goed doordacht is maar uiteindelijk gewoon blijkt dat iemands uitstraling, oftewel iemands uiterlijk, bepalend is voor of iets als ongepast of creepy wordt ervaren.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn standaard is voor mij de maat der dingen. Ik vind het ongepast. Ik heb het niet intimiderend genoemd, dat maak jij er van. Ik heb tevens gezegd dat alles was ik ongepast en ongewenst vind, niet ook strafbaar is of hoeft te zijn. Maar dat maakt niet dat ik iets ineens gepast ga vinden omdat jij zegt dat het niet ongepast is.
Moeilijk he, iemand met een mening zijn mening laten.
Ik vind dat je er nogal krampachtig mee omgaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ongepast en of jij dat wel of niet terecht vindt, is aan jou. Dat verandert niets aan mijn mening. Of het intimiderend is, ligt aan het moment en de manier waarop.
En nee, dat wie het zegt zo ontzettend belangrijk is, zit in de hoofden van bepaalde mannen. Het gaat niet om hoe lelijk of knap iemand is, het gaat om wat hij uitstraalt. In het voorbeeld vind ik de ogen van de kerel van wie het flirten zou zijn eng en berekenend en zou ik het creepy vinden. De ander zou ik waarschijnlijk niet creepy vinden, maar wel opdringerig. Sowieso, gewoon random op straat tegen een vrouw zeggen dat die jurk haar sexy staat? Echt? Dat kan toch werkelijk niemand een goed idee vinden.
En of iets ongepast is wordt dan weer bepaald door zijn uiterlijk.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus? Zei ik iets anders?
Subjectieve zaken komen ook niet voor de rechter. Als iemand mij complimenteert met mijn haar en ik ga naar de politie, dan zeggen ze ook dat ik naar huis kan gaan want dat daar geen aangifte tegen gedaan kan worden. Het is niet strafbaar, dat is objectief. Ik kan het heel subjectief wel ontzettend ongepast vinden.
Ik heb ze gelezen Elan.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees dat artikel nou maar eens over die gozer die een boete had gekregen op basis van de APV wegens handkussen en seksuele opmerkingen en die vervolgens door rechter doodleuk geschrapt werd omdat het juridisch draagvlak ontbrak.
Je vraagt steeds op bronnen maar vervolgens lees je ze niet.
Dank je, ik ben blij dat dat mag van je. Ik voel me een stuk beter nu.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En of iets ongepast is wordt dan weer bepaald door zijn uiterlijk.
Dat mag. Inconsequent is het wel.
Hi Jason. Het is vrijheid van meningsuiting wellicht. Maar ik vind het niet kunnen. Respectloos.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vind je 'Psst, neuken?' roepen tegen elke passerende vrouw ook vrijheid van meningsuiting?
Omdat het volgens de rechter onder vrijheid van meningsuiting viel.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik heb ze gelezen Elan.
Het feit dat het hof indertijd die veroordeling in eerste aanleg heeft geschrapt, betekent niets anders dat het juridisch via de AVP niet goed geregeld was. Het bewijst dus juist het tegendeel: Dat er helemaal geen vrij spel was iedereen te veroordelen die een vrouw benadert.
Dat Rotterdam hier nu mee verder gaat, na naar ik meen wijzigingen in de tweede kamer, betekent nog steeds niet dat de wet vrij spel geeft iedereen te beboeten die een vrouw benadert.
Graag een echte bron waaruit blijkt dat de wet vrij spel geeft om iedereen te veroordelen die vrouwen benadert, en wel zelf eerst lezen vooraf je ze post deze keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |