Gok dat er zich spontaan een hoop wraaklustige dames bij de politie zullen melden dat ze 'verkracht' zijn na spijt te hebben van de daad.quote:Vanaf maandag worden slachtoffers van seksueel geweld en seksueel grensoverschrijdend gedrag beter beschermd door de nieuwe Wet seksuele misdrijven. Dit verandert er voor slachtoffers en daders.
Om verkrachting of aanranding aan te tonen is het niet langer nodig om te bewijzen dat er sprake was van dwang, bijvoorbeeld door geweld of dreiging. Iemand is strafbaar als diegene seksueel contact doorzet, terwijl er duidelijke signalen zijn dat de ander geen seks wil.
Dwang kan de straf wel verzwaren, maar is niet langer een vereiste voor een veroordeling. "Slachtoffers worden dus beter beschermd met deze wet doordat de strafrechtelijke aansprakelijkheid wordt verruimd. Maar dat betekent niet dat daders sneller worden veroordeeld", legt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid uit.
De Wet seksuele misdrijven in het kort
-Dwang is niet langer een vereiste voor een veroordeling voor aanranding of verkrachting.
-Iemand is strafbaar als degene die begint met seksueel contact doorgaat terwijl op enige manier duidelijk is dat de ander dat niet wil.
- Sexchatting en seksuele intimidatie in het openbaar worden strafbaar.
-De maximumstraffen voor een aantal seksuele misdrijven worden verhoogd.
https://www.nu.nl/politie(...)or-veroordeling.html
Denk dat het wel gaat meevallen. Met een simpele beschuldiging ben je er nog niet.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Gok dat er zich spontaan een hoop wraaklustige dames bij de politie zullen melden dat ze 'verkracht' zijn na spijt te hebben van de daad.
Helaas voor hun hebben die daar helemaal geen capaciteit voor:
https://www.nu.nl/politie(...)pt-nu-al-achter.html
Ja ik lees zeker mee, dit is het zoveelste teken van demasculinisatie van de samenleving. Waarbij de walgelijke linkse feministen nog meer gereedschap tot hun beschikking krijgen om mannen verder te onderdrukken en te zelfs te criminaliseren.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat staat zelfs in de links die je zelf deelt. Lees je ze eigenlijk wel?
Dit hoort, zeker zonder ook maar enige onderbouwing, alleen op BNW thuis.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik lees zeker mee, dit is de zoveelste teken van demasculinisatie van de samenleving. Waarbij de walgelijke linkse feministen nog meer gereedschap tot hun beschikking krijgen om mannen verder te onderdrukken en te zelfs te criminaliseren.
D66 rechters doen de rest.
Tegen beter weten in hoop ik dat dit satirisch is.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik lees zeker mee, dit is het zoveelste teken van demasculinisatie van de samenleving. Waarbij de walgelijke linkse feministen nog meer gereedschap tot hun beschikking krijgen om mannen verder te onderdrukken en te zelfs te criminaliseren.
Ja dat is loze hoopquote:Op maandag 1 juli 2024 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tegen beter weten in hoop ik dat dit satirisch is.
Watquote:Op maandag 1 juli 2024 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik lees zeker mee, dit is het zoveelste teken van demasculinisatie van de samenleving. Waarbij de walgelijke linkse feministen nog meer gereedschap tot hun beschikking krijgen om mannen verder te onderdrukken en te zelfs te criminaliseren.
het werkt 2 kanten op. Mannen kunnen ook beschuldigen en er een strafzaak van maken.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Tot binnenkort in de bajes, makker.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:45 schreef Zoddie het volgende:
Ik kwam laatst nog een vrouw tegen op straat.
Komt wel erg dichtbij zo
Wat let mannen om ook in het wilde weg vrouwen te gaan beschuldigen?quote:Op maandag 1 juli 2024 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
Nou ik vind dat jullie hier wel heel luchtig reageren op de verregaande onderdrukking van mannen.
Valse beschuldigingen van verkrachting zijn meestal wraak voor iets en mannen nemen wraak op een andere manier.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:48 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Wat let mannen om ook in het wilde weg vrouwen te gaan beschuldigen?
Practisch alles ja?quote:Op maandag 1 juli 2024 14:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als man kan je je straks onmogelijk verdedigen.
We hebben het gezien tijdens en eigenlijk vooral na de #metoo hype, waarbij praktisch alles wel gelogen was of in ieder geval niet bepaald klopte.
Maar hoeveel mannen zijn daardoor wel compleet kapot gemaakt zowel privé als bijv carrière?
Denk dat ik die memo gemist hebquote:Op maandag 1 juli 2024 14:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
We hebben het gezien tijdens en eigenlijk vooral na de #metoo hype, waarbij praktisch alles wel gelogen was of in ieder geval niet bepaald klopte.
Maar hoeveel mannen zijn daardoor wel compleet kapot gemaakt zowel privé als bijv carrière?
De treinen, mutjevol met mannen die niet kunnen aantonen dat ze geen verkrachter zijn, beginnen al te rijden naar het oosten! En nu komt de NS wel op tijd, let maar op, daar zorgt Roger van Boxtel of wie dan ook de D'66'er in de top van NS moge zijn wel voor.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
Nou ik vind dat jullie hier wel heel luchtig reageren op de verregaande onderdrukking van mannen.
Dan hebben mannen nu een extra optie. Is toch mooiquote:Op maandag 1 juli 2024 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Valse beschuldigingen van verkrachting zijn meestal wraak voor iets en mannen nemen wraak op een andere manier.
quote:Op maandag 1 juli 2024 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Kun je even aanwijzen waar in de wet staat dat deze alleen door vrouwen tegen mannen gebruikt mag worden, en niet andersom?quote:Op maandag 1 juli 2024 14:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is idd voor iedereen ja.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je even aanwijzen waar in de wet staat dat deze alleen door vrouwen tegen mannen gebruikt mag worden, en niet andersom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |