Maar leg eens uit hoe dat werkt dan?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je, ik ben blij dat dat mag van je. Ik voel me een stuk beter nu.
Sorry dat ik jouw reactie er even uitpik, het gaat me om de gehele discussie.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is iemand complimenteren met haar kapsel seksueel intimiderend?
OK, nog een keer en uitgebreid, want je verzet telkens weer de doelpalen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar leg eens uit hoe dat werkt dan?
Persoon A complimenteert je kapsel en dat is ongepast.
Persoon B complimenteer je kapsel en dat is wel gepast.
Is het dan niet gewoon zo dat er niks mis is met het complimenteren van iemands kapsel?
Als ik iets ongepast vind dan vind ik dat ongepast ongeacht wie het doet. Het is niet zo dat ik ongepast gedrag van een knappe vrouw opeens wel gepast vind. Sterker nog, als een knappe vrouw zich ongepast gedraagt knap ik daar op af.
Maar voor jou werkt dat anders, daar is hetzelfde gedrag van de ene persoon ongepast en van de andere persoon gepast. Kan je uitleggen hoe dat werkt en in welk universum dat niet inconsequent is?
Die wetswijziging komt door een specifiek incident in Spanje dat nogal dik aangezet is door de feministische beweging aldaar (die bovendien politiek heel machtig is) en vervolgens klakkeloos is overgenomen door veel andere EU-landen. Heb toch moeite om het los te zien van de hele metoo-beweging waardoor mannen en met name de mannelijke seksualiteit per definitie als een grote maatschappelijke bedreiging worden beschouwd.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sorry dat ik jouw reactie er even uitpik, het gaat me om de gehele discussie.
Deze wetsverandering heeft niets met deze zijdelingse discussie te maken.
Deze verandering gaat over verkrachting, niet over flirten of vervelend zijn.
Nu kan bv die dader die in een ziekenhuis mensen in coma heeft verkracht. Wat ieder normaal mens ook verkrachting vindt dus, veroordeeld worden voor verkrachting.
Dat maakt wel degelijk uit voor de strafmaat en maakt ook uit voor een gevoel van erkenning voor het slachtoffer.
Er zijn vele andere zaken die tot nu toe enkel stuk liepen op het ontbreken van bewijs van geweld toegediend om dwang uit te voeren.
Zaken waarbij de rechterlijke macht wel degelijk ziet dat het foute boel is, maar niet mag veroordelen.
Deze wetsverandering komt daar helemaal niet door, hoe kom je daar bij zeg?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die wetswijziging komt door een specifiek incident in Spanje dat nogal dik aangezet is door de feministische beweging aldaar (die bovendien politiek heel machtig is) en vervolgens klakkeloos is overgenomen door veel andere EU-landen. Heb toch moeite om het los te zien van de hele metoo-beweging waardoor mannen en met name de mannelijke seksualiteit per definitie als een grote maatschappelijke bedreiging worden beschouwd.
Jij vind de twee mannen uit het plaatje wellicht beiden niet aantrekkelijk of een leuke uitstraling hebben maar je zegt letterlijk:quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, nog een keer en uitgebreid, want je verzet telkens weer de doelpalen.
Ik heb gezegd dat ik het ongepast vind om ene random vrouw in de publieke ruimte te complimenteren met haar kapsel. Dat vind ik het ook altijd. Het slaat echt helemaal nergens op.
Ten tweede gaat het bij het plaatje op de opmerking "That dress looks sexy on you". Ja, dat vind ik bij een random vrouw in de publieke ruimte altijd ongepast. Ik heb je uitgelegd dat ik een verschil vind bestaan tussen die twee kerels, omdat ik de een creepy vind en de ander opdringerig. Als ze mij dus at random vertellen dat die jurk me sexy staat. Op straat. Zomaar. Dus dat plaatje ging helemaal niet over kapsel. En beide vind ik ongepast, als je goed leest heb ik van geen van beide gezegd dat ik het oké vind. Kun je me laten zien waar ik heb gezegd dat ik het van de ene wel gepast vind en van de andere niet?
Hoe kan ik dat anders interpreteren dan dat of iets beschouwd wordt als compliment of als opdringerig is gebaseerd op het uiterlijk van de persoon die het zegt?quote:Het gaat niet om hoe lelijk of knap iemand is, het gaat om wat hij uitstraalt.
Als je het op een nette manier doet, nee.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is iemand complimenteren met haar kapsel seksueel intimiderend?
Leer eens minder te beweren en meer te argumenteren. !quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die wetswijziging komt door een specifiek incident in Spanje dat nogal dik aangezet is door de feministische beweging aldaar (die bovendien politiek heel machtig is) en vervolgens klakkeloos is overgenomen door veel andere EU-landen. Heb toch moeite om het los te zien van de hele metoo-beweging waardoor mannen en met name de mannelijke seksualiteit per definitie als een grote maatschappelijke bedreiging worden beschouwd.
Ik ga ermee ophouden. Je wil niet lezen wat ik post, maar je wil jouw visie blijven opdringen, Ik ga daar niet in mee verder. Ik heb meer dan voldoende uitgelegd hoe en wat. Jij verzet telkens de doelpalen. Compliment met je kapsel is hetzelfde als wat staat die jurk je sexy kennelijk. Niet mijn discussie verder.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij vind de twee mannen uit het plaatje wellicht beiden niet aantrekkelijk of een leuke uitstraling hebben maar je zegt letterlijk:
[..]
Hoe kan ik dat anders interpreteren dan dat of iets beschouwd wordt als compliment of als opdringerig is gebaseerd op het uiterlijk van de persoon die het zegt?
En dan gaat het niet over de letterlijke quote die in dat plaatje wordt gebruikt maar gewoon een compliment op het uiterlijk in het algemeen.
De vrouw zelf doet daar toch meestal ook niets mee? Hooguit als ze dat wil tegen de man in kwestie zeggen dat hij haar met rust moet laten. Er is geen vrouw die ervoor naar de politie gaatquote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je het op een nette manier doet, nee.
Een vrouw mag het niet leuk vinden. Maar daar doet men niets mee.
Het gaat natuurlijk om de theoretische situatie of je dan een agent erbij kan roepen wegens straatintimidatie voor een enkel onschuldig compliment. Dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De vrouw zelf doet daar toch meestal ook niets mee? Hooguit als ze dat wil tegen de man in kwestie zeggen dat hij haar met rust moet laten. Er is geen vrouw die ervoor naar de politie gaat
Nee, natuurlijk niet. Dat weet ook iedereen. Op een paar mannen in paniek na, die hun flirterijen in rook op zien gaan. Geheel onterecht.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de theoretische situatie of je dan een agent erbij kan roepen wegens straatintimidatie voor een enkel onschuldig compliment. Dat is niet het geval.
Ik krijg de indruk dat jij je erg machtig voelt t.o.v. de (onnozele) man. Je bent je er goed van bewust dat mannen in principe zwakke wezens zijn. Netjes.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De vrouw zelf doet daar toch meestal ook niets mee? Hooguit als ze dat wil tegen de man in kwestie zeggen dat hij haar met rust moet laten. Er is geen vrouw die ervoor naar de politie gaat
En hoe gaat deze wijziging dan problemen met initiatief geven?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkrachting niet maar initiatief wel. Veel vrouwen hebben later spijt van de daad terwijl het op het moment gewoon een spel is tussen de seksen.
Niet voor niks is een kwart van de aangiften vals.
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
Grote betrokkenheid bij de vrijheid van meningsuiting hier, gelukkig maar
Klopt niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkrachting niet maar initiatief wel. Veel vrouwen hebben later spijt van de daad terwijl het op het moment gewoon een spel is tussen de seksen.
Niet voor niks is een kwart van de aangiften vals.
Dat was als strafbaar en ik vind het onzin om alles maar verkrachting te noemen om de ernst uit te drukken. Je hebt de aard van het misdrijf en de ernst van het misdrijf, die zijn met elkaar verweven maar dat is nog geen excuus om het allemaal plat te slaan. Uiteindelijk doe je er alleen maar mee af aan de ernst van verkrachting.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sorry dat ik jouw reactie er even uitpik, het gaat me om de gehele discussie.
Deze wetsverandering heeft niets met deze zijdelingse discussie te maken.
Deze verandering gaat over verkrachting, niet over flirten of vervelend zijn.
Nu kan bv die dader die in een ziekenhuis mensen in coma heeft verkracht. Wat ieder normaal mens ook verkrachting vindt dus, veroordeeld worden voor verkrachting.
Voor een vrouw die de bosjes in is gesleurd en met grof geweld is verkracht zal het inderdaad heel fijn zijn dat ze gelijk wordt gesteld met een vrouw die een lompe lul had uitgezocht om mee naar bed te gaan en die niet meteen stopte toen ze geen zin meer had.quote:Dat maakt wel degelijk uit voor de strafmaat en maakt ook uit voor een gevoel van erkenning voor het slachtoffer.
De rechter kan vaak niet veroordelen omdat twee mensen elkaar vertrouwden en juist afzondering hebben opgezocht. Daardoor is het vanzelf het woord van de een tegen het woord van de ander. Daar zou een rechter niet zoveel mee moeten kunnen.quote:Er zijn vele andere zaken die tot nu toe enkel stuk liepen op het ontbreken van bewijs van geweld toegediend om dwang uit te voeren.
Zaken waarbij de rechterlijke macht wel degelijk ziet dat het foute boel is, maar niet mag veroordelen.
Is toch niet zo vreemd? In een donker steegje hetzelfde compliment is ook ongepast. En dan weet ik niet eens of het persoon A of B is, want donker.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar leg eens uit hoe dat werkt dan?
Persoon A complimenteert je kapsel en dat is ongepast.
Persoon B complimenteer je kapsel en dat is wel gepast.
Ik denk dat het hoger is. Er zullen genoeg gevallen zijn die vals zijn maar niet te bewijzen dat ze vals zijn. Ik neig ook naar de 25%.quote:
Eens! Ik roep al weken de ene nee is de andere niet. Het draait allemaal om context en perceptie.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch niet zo vreemd? In een donker steegje hetzelfde compliment is ook ongepast. En dan weet ik niet eens of het persoon A of B is, want donker.
Al naar gelang wie het zegt, hoe het gezegd wordt, en waar het gezegd wordt, maakt het gepast dan wel ongepast.
Op basis waarvan neig je naar 25%?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het hoger is. Er zullen genoeg gevallen zijn die vals zijn maar niet te bewijzen dat ze vals zijn. Ik neig ook naar de 25%.²
Ga eens naar BNW met je nepnieuwsquote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het hoger is. Er zullen genoeg gevallen zijn die vals zijn maar niet te bewijzen dat ze vals zijn. Ik neig ook naar de 25%.²
Nee dat is het niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn ook heel veel vrouwen die uiteindelijk na een gesprek of melding besluiten niet tot aangifte over te gaan. Omdat het heel moeilijk bewijsbaar is, omdat het een lang en emotioneel heel zwaar traject is, omdat er ook aan haar wat blijft plakken als ze aangifte doet en er dus mensen zullen zijn die reageren zoals zo vaak in het topic: jaja, gewoon spijt en nu is hij de gebeten hond.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Plus, niet iedere (valse) aangifte wordt (ook om dit soort redenen) in behandeling genomen.
Edit: Ik bedoel niet ieder aangifte wordt voor de rechter gebracht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |