Is het wel een teunisbloem en geen kaasjeskruid ofzo al is die paarsquote:
Wat is het toch een prachtplant, met zijn paarse rokjequote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Spontaan opgekomen, zijn bijna 2 meter hoog.. Prachtige Kaardenbollen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat ik hier niet te maken heb met teunisbloem. Zal morgen plantnet er ff op loslaten.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het wel een teunisbloem en geen kaasjeskruid ofzo al is die paars?
Van de week had ik er weer 50 te pakkenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begin me bijna schuldig te voelen door de hoeveelheid slakken die ik heb vermoord en/of heb verbannen naar de GFTEr zijn periodes geweest dat ik er elke avond 10 vond (vooral huisjes slakken) en de mini versies (van 2mm groot) zijn niet te tellen die zijn plat gedrukt. Maar het lijkt on uitputtelijk.
Ik hoop dat er voldoende overblijven
O wauw ❤❤❤❤ die bijen ookquote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Spontaan opgekomen, zijn bijna 2 meter hoog.. Prachtige Kaardenbollen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja wat leuk he! Hier ookquote:Op zondag 21 juli 2024 09:40 schreef Seven. het volgende:
M'n duizendknoop zit vol met tientallen bijen
Een zwart juffertje ?quote:Op zondag 21 juli 2024 09:28 schreef sigme het volgende:
Juffertjes in het groen!
[ afbeelding ]
En fresia en roos.
Prachtig. De buren van ons vorige huis hadden ook zo’n prachtquote:
Bij mij verschijnen de knoppen ook al!quote:Op zondag 21 juli 2024 12:12 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
Een deel van mijn herfstanemonen bloeit al. En de eerste witte en paarse bloemetjes verschijnen ook in de herfstasters.
Ja, mijn Viburnum bloeit ook!quote:Op zondag 21 juli 2024 12:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier begint de viburnum bodnantense Charles Lamont al te bloeien. Da’s een winterbloeier
Zulke rekjes ook niet? Om in de grond te steken: https://www.tuinen-shop.n(...)gc8cs3hoCDuEQAvD_BwEquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:58 schreef Hupje het volgende:
Passiebloem doet het hier echt nietAl meerdere pogingen voor gedaan.
Ik moest vandaag alle bloemen uit een van de hortensias knippen. Hij ging ten onder aan zijn eigen succes. Megabloemen! Maar alle stengels bogen dus door. En op die plek heb ik helaas geen mogelijkheid tot opbinden.
Je ziet door de bomen het bos niet meerquote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef z80 het volgende:
Wat een nette tuinen hier. Dit is mijn groene hel achter mijn huis.
Appelboom en twee perenbomen.
[ afbeelding ]
De laagstampruim met zijn eerste vruchten.
[ afbeelding ]
En een pruim waarvan ik de soort niet weet. Kleine vruchten, donker blauw en smaken naar de pruimen uit de supermarkt.
[ afbeelding ]
En een zoekplaatje. Er zit ergens een libelle in deze groene massa.
[ afbeelding ]
Haha, die Romke:quote:Op zondag 28 juli 2024 11:47 schreef AnneX het volgende:
Remedie - de zoveelste - tegen slakken.
https://archive.ph/ghPrk
quote:Neem-olie is bij ons in het dorp niet te krijgen, maar op internet te kust en te keur. Je gebruikt de olie als volgt: je giet een scheutje in een liter water en voegt wat groene zeep toe opdat de olie beter uitvloeit. Met een plantenspuit verstuif je de olie op de door naaktslakken bedreigde planten.
En ik kan u melden, beste lezer: sindsdien is er geen hapje meer uit mijn basilicum en mijn sperziebonen genomen. Rest de vraag of die straks nog eetbaar zijn. Want de olie is niet giftig maar ruikt wel sterk naar motorolie. Ik laat het u weten.
De appelboom weinig. De perenbomen hangen afgeladen vol.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je ziet door de bomen het bos niet meer. Hangen er al veel vruchten aan je appel en peer?
quote:
Tenzij olijfolie (maar die zal niet naar motorolie ruiken) zou ik dit niet doen. En wie wil er nou zeep op zijn boontjesquote:Frequent and prolonged contact with used engine oil may cause dermatitis and other skin disorders, including skin cancer. Avoid unnecessary contact with used engine oil. Adopt safe systems of work, wear protective clothing which should be cleaned or replaced regularly.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft het over Neem-olie. Niet over motorolie (en al helemaal niet over afgewerkte motoroliequote:Op maandag 29 juli 2024 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]want de olie is niet giftig
[..]
Tenzij olijfolie (maar die zal niet naar motorolie ruiken) zou ik dit niet doen. En wie wil er nou zeep op zijn boontjes
Ik las dat soort dingen toch niet, ik werk veel met lenzenolie/immersieolie is ook carcinogeen, volgensmij is vrij veel fossiele olie dat. Geen idee wat neem is maar als dat plantaardig is valt het vast meequote:Op maandag 29 juli 2024 20:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij heeft het over Neem-olie. Niet over motorolie (en al helemaal niet over afgewerkte motorolie). Het spul ruikt naar motorolie, niets anders.
https://www.berivita.com/(...)hta-indica-neem-olie
Nouja, dit komt dus van een boomquote:Op maandag 29 juli 2024 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik las dat soort dingen toch niet, ik werk veel met lenzenolie/immersieolie is ook carcinogeen, volgensmij is vrij veel fossiele olie dat. Geen idee wat neem is maar als dat plantaardig is valt het vast mee
Mee eens ik vang ze gewoon en die ik niet vind die hebben gelukquote:Op maandag 29 juli 2024 23:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nouja, dit komt dus van een boom. Van een Azadirachta indica om precies te zijn. Also known as "Neemboom". Maar ik kan mij voorstellen dat die "ruikt naar motorolie" je op het verkeerde been zette.
En moet zeggen, voel er weinig voor om het te proberen. Ik ben het punt voorbij dat ik slimmer wil zijn dan de natuur, om de natuur in de tuin in stand te willen houden. Kost te veel negatieve energie. Dan maar hopen op meer egels en vogels.
Ik wat siertuin betreft ook. Op de bloembakken na alles het gewoon kunnen overleven zonder dat ik daar elke week of zelfs elke dag mee bezig moet zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:45 schreef bleiblei het volgende:
En moet zeggen, voel er weinig voor om het te proberen. Ik ben het punt voorbij dat ik slimmer wil zijn dan de natuur, om de natuur in de tuin in stand te willen houden . Kost te veel negatieve energie. Dan maar hopen op meer egels en vogels.
quote:Op maandag 29 juli 2024 20:15 schreef AnneX het volgende:
Ziet, het hortensia geweld van de overbuurvrouw:Wow, echt mooi. Wat me wel altijd opvalt met hortensia's is dat het vrijwel geen bijen en vlinders aantrekt. Of ligt dat aan mij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Nee dat ligt niet aan jou. Een van de vele redenen dat ik geen hortensia’s in de tuin wil. Al zijn pluimhortensia’s volgens mij voor vlinders wel aantrekkelijk. Buren om ons heen hebben hortensia’s, maar die zijn dan ook allemaal panisch als er iets rondvliegt. Ene buur wilde zelfs de wormen doodmaken, want ‘die eten m’n gras op’, gelukkig heeft de partner uitgelegd dat wormen dat niet doen en dat wormen juist heel goed zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wow, echt mooi. Wat me wel altijd opvalt met hortensia's is dat het vrijwel geen bijen en vlinders aantrekt. Of ligt dat aan mij?
Ook wel een punt voor de slakken, al die slakkenstront is natuurlijk prima bemestingquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee dat ligt niet aan jou. Een van de vele redenen dat ik geen hortensia’s in de tuin wil. Al zijn pluimhortensia’s volgens mij voor vlinders wel aantrekkelijk. Buren om ons heen hebben hortensia’s, maar die zijn dan ook allemaal panisch als er iets rondvliegt. Ene buur wilde zelfs de wormen doodmaken, want ‘die eten m’n gras op’, gelukkig heeft de partner uitgelegd dat wormen dat niet doen en dat wormen juist heel goed zijn.
Ik heb hortensia's maar bij nieuwe keuze zou ik die niet meer in de tuin zetten. Maar ik ga ze ook niet weghalen ofzoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee dat ligt niet aan jou. Een van de vele redenen dat ik geen hortensia’s in de tuin wil. Al zijn pluimhortensia’s volgens mij voor vlinders wel aantrekkelijk. Buren om ons heen hebben hortensia’s, maar die zijn dan ook allemaal panisch als er iets rondvliegt. Ene buur wilde zelfs de wormen doodmaken, want ‘die eten m’n gras op’, gelukkig heeft de partner uitgelegd dat wormen dat niet doen en dat wormen juist heel goed zijn.
Zelfde hier maar de planten bieden dapper weerstandquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik strooi liever koemestkorrels dan dat ik de slakken hun gang laat gaan. Elke dag raap ik er fiks wat en die krijgen een enkeltje kliko
Ik heb die van de vorige bewoner verplaatst. Samen met 2 Skimmia's en een enorme hoeveelheid Hosta's. De rest was ziek of totaal scheef gegroeid na jaren verwaarlozing en gebrek aan licht.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb hortensia's maar bij nieuwe keuze zou ik die niet meer in de tuin zetten. Maar ik ga ze ook niet weghalen ofzo
Brandnetel is een zeer nuttige waardplant voor vlinders.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef Seeburg54 het volgende:
Net een nieuwe schutting geplaatst, de bedoeling is dat er grote vuurdoorns tegenaan komen. Fijn voor de vogels die erin nestelen en de besjes eten. In het voorjaar verwacht ik veel bijen.![]()
Ook wil ik grote zuilvormige hulst op stam. Mooi wintergroen, dus in de winter ook een aanwinst. Werk zat nog hier, de tuin moet vriendelijker voor dieren, dus ik zal ook op zoek naar waardplanten.
De doorns zijn zeker vrij heftig bij de vuurdoorn, maar doeltreffend voor onverlaten die mijn schutting willen beklimmen en fijn voor de vogels. Ik neem ze voor lief.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Brandnetel is een zeer nuttige waardplant voor vlinders.
Oost-Indische kers voor koolwitjes. En salomonszegel voor de salomonszegelbladwesp.
Vuurdoorn: super planten, alleen jammer van de doorns. Ik heb ook overwogen om er één te zetten.
Heb je een foto van je oprit? Wij moeten die ook nog eens opnieuw doen en ik wil het eigenlijk zo groen mogelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik strooi liever koemestkorrels dan dat ik de slakken hun gang laat gaan. Elke dag raap ik er fiks wat en die krijgen een enkeltje kliko.
Het is aardig wat gesjouw met gieters water de laatste weken, maar de groene oprit van klaver wordt wel heel mooi nu. Ik denk dat ik morgen de stokjes en touwtjes van de afzetting wel kan verwijderen.
Je merkt nu sowieso wel dat er nog veel nieuwe cq jonge plantjes in de tuin staan, ze hebben een paar weken ideaal groeiweer gehad, maar met deze warmte en droogte moet ik ze echt wel elke dag water geven. De helft van de rode beukenhaag lijkt het niet te gaan overleven, een paar weken geleden nog voor de droogte zei de hovenier dat ze er zo zielig uitzagen omdat ze te weinig water kregen… ik zou eerder op teveel water hebben gegokt, maar goed, ik geef ze al weken braaf veel water en ik zie nog geen vooruitgang, integendeel.
Ik zal eens kijken of ik het vandaag op de foto kan zettenquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heb je een foto van je oprit? Wij moeten die ook nog eens opnieuw doen en ik wil het eigenlijk zo groen mogelijk.
Wij hebben ook een aantal vuurdoorns: 1 gele achterin de hoek bij de lelijke overkapping van de buren en we hebben aan de zijkant tegen de ook foeilelijke schutting van de andere buren onlangs nog 2 red columns gezet om de boel qua uitzicht iets te breken. De hovenier heeft tegen het huis nog 3 in de border gezet die meer als kruipende struik ingezet zijn en die vormen nu na een paar maanden al een aardig groene massa daar.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
De doorns zijn zeker vrij heftig bij de vuurdoorn, maar doeltreffend voor onverlaten die mijn schutting willen beklimmen en fijn voor de vogels. Ik neem ze voor lief.
Ik wil achterin de tuin een muur van groen, ook in de winter. Bovendien vind ik de bloei en later de bessen ook prachtig.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij hebben ook een aantal vuurdoorns: 1 gele achterin de hoek bij de lelijke overkapping van de buren en we hebben aan de zijkant tegen de ook foeilelijke schutting van de andere buren onlangs nog 2 red columns gezet om de boel qua uitzicht iets te breken. De hovenier heeft tegen het huis nog 3 in de border gezet die meer als kruipende struik ingezet zijn en die vormen nu na een paar maanden al een aardig groene massa daar.
Een indrukquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heb je een foto van je oprit? Wij moeten die ook nog eens opnieuw doen en ik wil het eigenlijk zo groen mogelijk.
Ik vind het een plaatje!quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Een indruk
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Er passen net 2 autootjes achter elkaar op (we zijn verplicht 2 parkeerplekken in stand te houden) als de stapel tegels voor in de kas weg is. De tegels vanuit de bouw zijn hergebruikt. Het werd me te kostbaar om die te vervangen door klinkertjes en achteraf ben ik daar ook wel blij mee want sommige klinkertjes zijn niet zo sterk als gehoopt. Origineel waren de rijpaden maar 1 tegel breed en waren de staptegels er niet, maar dat ging me te ver, ik wil nog wel normaal uit kunnen stappen en langs de auto kunnen lopen zonder in de modder te staan als het nat is.
Zou ik ook denken inderdaad, een schimmel. Hoe zijn de omstandigheden verder? Genoeg zon? Genoeg ruimte om te wortelen?quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:38 schreef Puala het volgende:
Iemand een idee waar mijn Sering last van heeft? Volgens de buren doet hij het al een paar jaar slecht, dus mijn eerste gedachte is een ziekte/schimmel ipv natte voeten. De vraag is of t te behandelen gaat zijn of dat ik de zaag dr in ga zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank. Vanwege herkenbaarheid heb ik zo min mogelijk van de rest er omheen op de foto gezet, maar het oogt echt als een groene oase in een wereld vol harde materialen. We krijgen ook echt leuke reacties van buurtbewoners die langslopen.quote:
Wat voor onkruid heb je in je grasmat? En hoe groot is je gazon?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:54 schreef Debsterr het volgende:
Onze achtertuin is sinds we hier wonen niet echt bijgehouden, met als gevolg een compleet door onkruid overwoekerde grasmat. Nu willen we volgend jaar de achtertuin gaan aanpakken en dus ook het gras vernieuwen. Omdat we een kleine meid hebben willen we wel gras terug (en geen kunst), maar hoe pakken we dat het beste aan om te voorkomen dat er straks meteen weer onkruid doorheen schiet?
Ik dacht aan afgraven in het najaar, afdekken met zwart zeil zodat het helemaal dood gaat in de winter wat er nog zit en in het voorjaar nieuw gras leggen. Maar misschien heeft iemand betere tips?
quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Gras is ook niet te doen, ik loop het hele jaar gras uit mijn mos te plukken
Pfoe, het stond onlangs helemaal vol met gele bloemetjes, kniehoog ongeveer. Maar ook paardenbloem, straatgras, heermoes, donkere klaver.. zo ongeveer allesquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat voor onkruid heb je in je grasmat? En hoe groot is je gazon?
Uiteindelijk is maaien, maaien en nog eens maaien het meest effectief. Ik heb bij ons het gras niet eens hoeven vernieuwen, regelmatig maaien was genoeg. Als je er niet genoeg discipline voor hebt, kan een robotmaaier uitkomst bieden.
@Seven. heeft net zoden gelegd en kan je vast vertellen hoe zij dat heeft gedaan. Ik zou zelf alleen maaien, dan komt je gras waarschijnlijk wel mooi terug. Eventueel kun je op moeilijke plekken wat bijzaaien (nadat je lokaal onkruid weg hebt gehaald). Steek je de kanten af, dan ziet het er al gauw netter uit.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Pfoe, het stond onlangs helemaal vol met gele bloemetjes, kniehoog ongeveer. Maar ook paardenbloem, straatgras, heermoes, donkere klaver.. zo ongeveer alles.
Zal om ongeveer 30 m2? gaan zo geschat.
Onkruid kun je ook wegkrijgen met kalk, mesten, verticuteren en maaien. Weet je zeker dat je de heisa van afdekken etc wilt opzoeken?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:54 schreef Debsterr het volgende:
Onze achtertuin is sinds we hier wonen niet echt bijgehouden, met als gevolg een compleet door onkruid overwoekerde grasmat. Nu willen we volgend jaar de achtertuin gaan aanpakken en dus ook het gras vernieuwen. Omdat we een kleine meid hebben willen we wel gras terug (en geen kunst), maar hoe pakken we dat het beste aan om te voorkomen dat er straks meteen weer onkruid doorheen schiet?
Ik dacht aan afgraven in het najaar, afdekken met zwart zeil zodat het helemaal dood gaat in de winter wat er nog zit en in het voorjaar nieuw gras leggen. Maar misschien heeft iemand betere tips?
Volgens mij kun je het ook gewoon afsteken en omkeren maar mogelijk krijgt je onkruid dan gewoon weer een kans. Dus ik zou gewoon afsteken, netjes vlak maken en dan direct graszoden erop.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:54 schreef Debsterr het volgende:
Ik vind zelf gras heel makkelijk. Ik doe er van alles mee, zoals afsteken en als puzzelstukjes op een andere plek terugleggen. Gaat altijd goed. Misschien komt het doordat mijn gras genoeg zon en water krijgt. Er groeit wel een en ander doorheen, maar dat vind ik niet erg. En als je elke week maait, zie je er weinig van. Je zou een gedeelte zelfs wat langer ongemaaid kunnen laten om wilde bloemen een kans te geven. In de tijd dat pinksterbloemen groeien is dat bijvoorbeeld leuk om te doen. En ik vind uitgebloeide paardenbloemen fraai.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:11 schreef Debsterr het volgende:
Geen idee, het leek me het makkelijkst! Maar we kunnen altijd proberen het te redden natuurlijk.
Als je in het najaar de boel wil omgooien, dan afdekken en in het voorjaar weer van gras wil voorzien dan heb je de herfst, winter en lente geen grasveld beschikbaar. Mijn ervaring is dat een kindproof tuin heel welkom is bij een dreumes/peuter/kleuter.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:11 schreef Debsterr het volgende:
Geen idee, het leek me het makkelijkst! Maar we kunnen altijd proberen het te redden natuurlijk.
Met als kanttekeningen:quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:41 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor onkruid zit er in het gras dan? Merendeel maai je gewoon kapot. Meeste planten vinden het niet gaaf om elke keer of 3cm hoogte gekortwiekt te worden. Hou je dingen als klaver en ander klein grut over. Tja, ik zou dat gewoon koesteren. Kinderen kunnen daar ook prima op spelen en een perfect natuurlijk grasveld zonder iets anders dan gras is bijzonder veel werk(gras is niet voor niets het meest arbeidsintensieve spul dat je in je tuin kan planten
).
Dus ik zou beginnen met 2 keer per week goed kort (2cm) maaien. Grond testen en dan de juiste hoeveelheid mesten&kalk (testen kan bij de boerenbond) en als laatste ergens eind september
/oktober kale plekken inzaaien met graszaad.
Mijn geranium achtigen hebben ook geen tweede bloei doorgemaakt. Heb sowieso het idee dat ons tuintje zo langzamerhand in de herfststand gaat. Het ging allemaal heel vroeg en snel maar het lijkt nu opquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:48 schreef laziness het volgende:
Mijn geranium heeft wel gebloeid maar produceert niet opnieuw bloemen. Ik dacht dat het door de vele regen kwam maar ik zie bij anderen 'm wel volop in bloei staan. Wat zou het kunnen zijn?
Ik heb nav de foto van Claudia trouwens Liatris Spicata geplant in twee kleuren. Ze zijn enorm gegroeid in een paar weken tijd en staan op het punt te bloeien. Goede aanwinst
Die laatste, wat is datquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Weertje, hoor.Hoe kun je hier nu niet vrolijk van worden?
[ afbeelding ]
Ik houd van oranje in de tuin.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leeuwenoor (leonotis leonurus). Helaas is-ie bij ons eenjarig, tenzij je 'em binnen overwintert.quote:
Dat is een kunstwerkje.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:15 schreef Dagoduck het volgende:
Ooit zo'n ongeregelde lavendel gezien?Heb deze 6 lavendelplantjes begin dit jaar in de grond gezet.
[ afbeelding ]
Wij hebben er ekoboard langs gezet, met de kantjes maaier is het echt een superstrakke mat geworden. Wel paar oneffenheden omdat we niet gewalst hebben, maar niet storend.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:24 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Die laatste, wat is dat?
Wb het gras - het gaat er allemaal uit en direct nieuwe zoden in. Man is niet content hoe hobbelig alles is plus er loopt nog een soort border langs met wildgroei, die halen we ook meteen leeg en dan netjes een strakke grasmat erop.
Ik ook, als het een weide is ipv een achtertuintjequote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het hobbelige wordt vanzelf minder als je regelmatig matig. Ik vind zelf een "glooiend" gazon juist mooi.
Ik ben zelf noodgedwongen pragmatisch, want ik kan mijn gazon niet vlak houden. De grond klinkt in (veengrond) en mollen zorgen lokaal voor verzakkingen. Wat de afgelopen jaren tuinieren mij hebben geleerd, is dat gras vergevingsgezind is, dat regelmatig maaien de sleutel is tot een mooie mat en dat alles er mooier uitziet met strakke kanten. Nu ik een robotmaaier heb, is dat laatste het enige wat ik doe: randen strak houden. De rommelige borders zien er dan ineens weer mooi uit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik ook, als het een weide is ipv een achtertuintje.
Helemaal vol bijen/hommels nu in de ochtendquote:
Altijd fijn een zoemende tuin.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Helemaal vol bijen/hommels nu in de ochtend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |