ik heb ook en flink aantal rozen wat ik " wat mee moet " is dit het beste advies voor een roos ?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:15 schreef z80 het volgende:
De rozen terugsnoeien tot net boven de grond zodra deze is uitgebloeid. Dan groeit deze met de snelheid van onkruid weer terug. Eventueel met hulp van wat mest/voedingsstoffen.
Mooi kleurtje welquote:Op zondag 14 juli 2024 09:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik geloof dat wij een mutantje hebben hier.
[ afbeelding ]
Hier staan 2 rozen naast de voordeur. Om de paar jaar gaat er de snoeischaar in. En dan niet uitdunnen maar tot vlak boven de grond. Eigenlijk is de enige beperking dat je dit iet moet doen vlak voor een vorst. Dan heb je kans dat de boel dood vriest.quote:Op zondag 14 juli 2024 10:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb ook en flink aantal rozen wat ik " wat mee moet " is dit het beste advies voor een roos ?
Lief dat je zo bezorgd bentquote:Op zondag 14 juli 2024 09:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik weet even niet waar ik het anders moet vragen, dus toch maar hier.
Ik was gisteravond de klimop aan het snoeien. Onder de klimop verstopt zat een klein plankje tegen de schuur en daar zat ook een kikker tegen de muur.
Dat plankje (en andere latjes van de vorige bewoners) wilde ik verwijderen. Maar wat moet ik dan met de kikker?Ik heb geen vijver en verplaatsen vinden ze ook niet zo leuk. Misschien maar de plank laten staan en kijken hoelang de kikker hier blijft wonen.
(Wel lastig want ik kan dus nu niet rigoureus aan de slag en blijft de oude boel de oude boel.)
Nee. Dat hangt van het soort roos af.quote:Op zondag 14 juli 2024 10:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb ook en flink aantal rozen wat ik " wat mee moet " is dit het beste advies voor een roos ?
Ik heb een struikroos, ooit meegenomen uit Engeland, die staat al jaren in de tuin, en is eigenlijk niet mooi van vorm meer, Hoe pak ik dat goed aan om weer in vorm en betere conditie te brengen? Ik heb nog nooit aan deze struik gesnoeid.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Dat hangt van het soort roos af.
Wat voor rozen heb je? Struikroos/klimroos/rambler/wild/..?
Heb je een foto?quote:Op zondag 14 juli 2024 17:40 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik heb een struikroos, ooit meegenomen uit Engeland, die staat al jaren in de tuin, en is eigenlijk niet mooi van vorm meer, Hoe pak ik dat goed aan om weer in vorm en betere conditie te brengen? Ik heb nog nooit aan deze struik gesnoeid.
ik weet niet hoe ik hier foto's moet plaatsen. Hij ziet er gewoon warrig uit, met af en toe een dor takje en een beetje een warboel onderaan.quote:
De mijne staan krap 2 weken in de grond dus hier nog ff geduld.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:54 schreef laziness het volgende:
Mijn platte vedergras verplaatst naar een plek waar het meer open is ipv de jasmijn die er tegenaan duwt en ze staan allemaal weer rechtop
Mijn eigen observaties:quote:Zelfs op vruchtbare kleigrond levert de roos niet altijd een vrolijke aanblik. Dat komt doordat niet iedere roos beschikt over wat rozenkwekers wel eens het ‘zelfschonend vermogen’ noemen. Een zelfschonende roos laat na de bloei de bloemblaadjes vallen; een niet-zelfschonende struik houdt die blaadjes hardnekkig vast.
Ugh, hoe kom ik er nu weer bij dat het een molinia is. Het is de calamagrostis acutiflora ‘Karl Foerster’.quote:
Dat je hibiscus al bloeit.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:17 schreef AnneX het volgende:
Grappig: ieder jaar bloeit de hibiscus van de buurman volop, in de volle zon.
De mijne begint veel later, staat in de schaduw of in avondzon.
Dit jaar loopt de mijne voor.
De eerste foto is ingezoomd. De 2e van afstand.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Pimpernel staat bij mij aan een oever en doet het inderdaad goed. Wist je dat er veel verschillende soorten zijn? Ik heb er twee. Ik kon het begin dit jaar niet laten er een te kopen die bijzonder blad had.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:29 schreef Seven. het volgende:
Oh, ik las dat grote pimpernel het ook goed zou doen in een wadi. Dat heb ik nou juist op een wat droger stukje gezet, maar ik kan wel een verhuizing op touw zetten morgen en dan een experimentje doen.
Klimrozen en ramblers snoei je zeker niet bij de grond af! Beetje bijsnoeien, wat vormsnoei, dode takken er uit.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:46 schreef Claudia_x het volgende:
Online zegt vrijwel iedereen dat je rozen flink moet snoeien.
jaquote:Op zondag 14 juli 2024 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Dat hangt van het soort roos af.
Wat voor rozen heb je? Struikroos/klimroos/rambler/wild/..?
Wat is die duizendknoop leuk.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:28 schreef Seven. het volgende:
Het ziet er allemaal nogal aangeharkt uit. Maar hopelijk volgend jaar al wat meer weelde.
Als eerste m'n grootste pluk duizendknoop die het op een muur op het eerste prima naar z'n zin heeft.
[ link | afbeelding ]
Ja hè? Gratis opgehaald via marktplaats en in eerste instantie stond het er maar zielig bij want in juni pas verplaatst op een warme dag. Maar het heeft zich wonderwel enorm goed hersteld en het oogt ook gewoon heel leuk op die muur. Ik heb het op nog 2 plekken staan en voor de voortuin heb ik ook een beetje achtergehouden zodat het een terugkerend thema wordt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |