abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214281573
Ik geloof dat wij een mutantje hebben hier.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214281969
Ik weet even niet waar ik het anders moet vragen, dus toch maar hier.

Ik was gisteravond de klimop aan het snoeien. Onder de klimop verstopt zat een klein plankje tegen de schuur en daar zat ook een kikker tegen de muur.
Dat plankje (en andere latjes van de vorige bewoners) wilde ik verwijderen. Maar wat moet ik dan met de kikker? :D Ik heb geen vijver en verplaatsen vinden ze ook niet zo leuk. Misschien maar de plank laten staan en kijken hoelang de kikker hier blijft wonen. :)
(Wel lastig want ik kan dus nu niet rigoureus aan de slag en blijft de oude boel de oude boel. |:) )
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 14 juli 2024 @ 10:26:47 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214282331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:15 schreef z80 het volgende:
De rozen terugsnoeien tot net boven de grond zodra deze is uitgebloeid. Dan groeit deze met de snelheid van onkruid weer terug. Eventueel met hulp van wat mest/voedingsstoffen.
ik heb ook en flink aantal rozen wat ik " wat mee moet " is dit het beste advies voor een roos ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 14 juli 2024 @ 10:28:47 #179
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214282353
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 09:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik geloof dat wij een mutantje hebben hier.
[ afbeelding ]
Mooi kleurtje wel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 14 juli 2024 @ 11:03:30 #180
63722 z80
I fink you freaky
pi_214282705
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ik heb ook en flink aantal rozen wat ik " wat mee moet " is dit het beste advies voor een roos ?
Hier staan 2 rozen naast de voordeur. Om de paar jaar gaat er de snoeischaar in. En dan niet uitdunnen maar tot vlak boven de grond. Eigenlijk is de enige beperking dat je dit iet moet doen vlak voor een vorst. Dan heb je kans dat de boel dood vriest.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214284241
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 09:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik weet even niet waar ik het anders moet vragen, dus toch maar hier.

Ik was gisteravond de klimop aan het snoeien. Onder de klimop verstopt zat een klein plankje tegen de schuur en daar zat ook een kikker tegen de muur.
Dat plankje (en andere latjes van de vorige bewoners) wilde ik verwijderen. Maar wat moet ik dan met de kikker? :D Ik heb geen vijver en verplaatsen vinden ze ook niet zo leuk. Misschien maar de plank laten staan en kijken hoelang de kikker hier blijft wonen. :)
(Wel lastig want ik kan dus nu niet rigoureus aan de slag en blijft de oude boel de oude boel. |:) )
Lief dat je zo bezorgd bent ^O^
Die kikker blijft vast niet eeuwig op dat plankje zitten.
Doe gewoon je ding in de tuin, die kikker vind wel weer een andere plekje of trekt door naar een vijvertje in de omgeving
pi_214284361
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Nee. Dat hangt van het soort roos af.
Wat voor rozen heb je? Struikroos/klimroos/rambler/wild/..?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214288144
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 13:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb een struikroos, ooit meegenomen uit Engeland, die staat al jaren in de tuin, en is eigenlijk niet mooi van vorm meer, Hoe pak ik dat goed aan om weer in vorm en betere conditie te brengen? Ik heb nog nooit aan deze struik gesnoeid.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:28:21 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214290593
Het ziet er allemaal nogal aangeharkt uit :+ . Maar hopelijk volgend jaar al wat meer weelde.

Als eerste m'n grootste pluk duizendknoop die het op een muur op het eerste prima naar z'n zin heeft.

Daarbij ook zonnehoedjes (rode die overlopen in geel), hosta, vrouwenmantel en achter de pot nog wat verdwaalde rode hemelsleutel.

Je ziet 'm nog niet goed maar tussen de varens staat nu een eucalyptus. Die gaat als het goed is dit jaar nog enorm de lucht in.

M'n man wilde een plateau voor de hottub, ik heb daar Muhlenbergia Capillaris en Viburnum omheen gezet. Hopelijk groeit Viburnum snel (de grote struik hadden we al).

Nog een eucalyptus aan de andere kant van de varen. De Hosta's verplaats ik naar de voorkant van het huis (veel meer schaduw op het noorden).

Ooievaarsbek van het nichtje van m'n vader gekregen. Ik vermoed dat dit aan het eind van de zomer helemaal dichtgegroeid is.

En de wadi is nu helemaal aangeplant. Engels gras, salvia, prachtkaars, nog wat salvia. M'n schoonmoeder had nog kruipend zenegroen in de purpurea uitvoering dus die staat er nu ook bij. En van de week nog ff de grote pimpernel verplekken hier naartoe voor m'n natte biotoop experimentje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Seven. op 14-07-2024 20:34:40 ]
Resistance is futile.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:36:29 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214290783
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:40 schreef Verida het volgende:

[..]
Ik heb een struikroos, ooit meegenomen uit Engeland, die staat al jaren in de tuin, en is eigenlijk niet mooi van vorm meer, Hoe pak ik dat goed aan om weer in vorm en betere conditie te brengen? Ik heb nog nooit aan deze struik gesnoeid.
Heb je een foto?
Resistance is futile.
pi_214291284
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Heb je een foto?
ik weet niet hoe ik hier foto's moet plaatsen. Hij ziet er gewoon warrig uit, met af en toe een dor takje en een beetje een warboel onderaan.

hij bloeit nog wel mooi, met heel lekker ruikende bloemen, is paars van kleur.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:54:40 #187
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214292568
Mijn platte vedergras verplaatst naar een plek waar het meer open is ipv de jasmijn die er tegenaan duwt en ze staan allemaal weer rechtop _O_
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 14 juli 2024 @ 21:56:24 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214292600
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:54 schreef laziness het volgende:
Mijn platte vedergras verplaatst naar een plek waar het meer open is ipv de jasmijn die er tegenaan duwt en ze staan allemaal weer rechtop _O_
De mijne staan krap 2 weken in de grond dus hier nog ff geduld.
Resistance is futile.
pi_214296226
Het ging over rozen (gheghe 8-)). Online zegt vrijwel iedereen dat je rozen flink moet snoeien. De enige uitzondering erop die ik tegen ben gekomen, zijn de Garden Professors. Die stellen dat snoei altijd ten koste van de groei en bloei van een plant gaat.

Mij is opgevallen dat de ene roos de andere niet is. Ik heb zes verschillende soorten, als ik de pioenrozen en botanische rozen niet meereken. De een zit op dit moment prachtig in het blad en de ander heeft nauwelijks blad. Wel bloeien ze dit jaar allemaal weelderig. Romke van de Kaa zegt: rozen houden van leem of klei, maar:

quote:
Zelfs op vruchtbare kleigrond levert de roos niet altijd een vrolijke aanblik. Dat komt doordat niet iedere roos beschikt over wat rozenkwekers wel eens het ‘zelfschonend vermogen’ noemen. Een zelfschonende roos laat na de bloei de bloemblaadjes vallen; een niet-zelfschonende struik houdt die blaadjes hardnekkig vast.
Mijn eigen observaties:
- Rozen staan graag in de volle zon. Een van mijn klimrozen is een uitzondering en doet het goed op het oosten.
- Het doet ertoe welke roos je hebt. Ik heb er drie in dezelfde border staan en die groeien allemaal anders.
- Ik snoei alleen voor de vorm en om dode takken eruit te halen. In de zomer doe ik regelmatig een ronde door de tuin om uitgebloeide bloemen eruit te snoeien en zo de bloei te verlengen. Dat lijkt te werken.
- Ik gebruik dit jaar voor het eerst meststof. Dat doe ik in de regel bij planten niet, maar omdat sommige rozen nauwelijks bloeiden was ik benieuwd of het effect zou hebben. Dat lijkt het inderdaad te hebben, al vind ik het nog wat vroeg om dat te concluderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214296258
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Welke molinia is dit?
Ugh, hoe kom ik er nu weer bij dat het een molinia is. Het is de calamagrostis acutiflora ‘Karl Foerster’.
pi_214296262
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 21:17 schreef AnneX het volgende:
Grappig: ieder jaar bloeit de hibiscus van de buurman volop, in de volle zon.
De mijne begint veel later, staat in de schaduw of in avondzon.
Dit jaar loopt de mijne voor.
De eerste foto is ingezoomd. De 2e van afstand.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat je hibiscus al bloeit. :o
pi_214296318
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:29 schreef Seven. het volgende:

Oh, ik las dat grote pimpernel het ook goed zou doen in een wadi. Dat heb ik nou juist op een wat droger stukje gezet, maar ik kan wel een verhuizing op touw zetten morgen en dan een experimentje doen.
Pimpernel staat bij mij aan een oever en doet het inderdaad goed. Wist je dat er veel verschillende soorten zijn? Ik heb er twee. Ik kon het begin dit jaar niet laten er een te kopen die bijzonder blad had.

Ik merk wel dat pimpernel een plant is die ik moet beschermen. Kattenstaart is heel sterk, groeit hard en zaait zich rijkelijk uit. Waterdrieblad heeft weer een uitgebreid wortelstelsel. Tegen al dat geweld lijkt pimpelnel niet goed op te kunnen, dus ik houd die planten wat extra in de gaten.

Over oeverplanten gesproken: dit jaar heeft zwanenbloem bij mij en de buurvrouw niet gebloeid. ;( Opvallend wel.
pi_214300580
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:46 schreef Claudia_x het volgende:
Online zegt vrijwel iedereen dat je rozen flink moet snoeien.
Klimrozen en ramblers snoei je zeker niet bij de grond af! Beetje bijsnoeien, wat vormsnoei, dode takken er uit.
Wilde rozen (jij hebt toch ook hondsroos of egelantier staan?) wordt ook al alleen licht gesnoeid (als je die al wil snoeien).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 15 juli 2024 @ 18:44:27 #194
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214301238
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 13:23 schreef sigme het volgende:

[..]
ja :Y

:D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_214301634
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:28 schreef Seven. het volgende:
Het ziet er allemaal nogal aangeharkt uit :+ . Maar hopelijk volgend jaar al wat meer weelde.

Als eerste m'n grootste pluk duizendknoop die het op een muur op het eerste prima naar z'n zin heeft.

[ link | afbeelding ]

Wat is die duizendknoop leuk. O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 15 juli 2024 @ 19:50:03 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214301817
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 19:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat is die duizendknoop leuk. O+
Ja hè? Gratis opgehaald via marktplaats en in eerste instantie stond het er maar zielig bij want in juni pas verplaatst op een warme dag. Maar het heeft zich wonderwel enorm goed hersteld en het oogt ook gewoon heel leuk op die muur. Ik heb het op nog 2 plekken staan en voor de voortuin heb ik ook een beetje achtergehouden zodat het een terugkerend thema wordt.

Volgens mij is het deze: Persicaria amplexicaulis 'Speciosa'
Resistance is futile.
pi_214303701
Wat ziet jullie tuin nú al volwassen, @Seven _O_
pi_214306816
Pff, dit stuk wordt eindelijk een beetje bloemig. Was 2 (of 3?) jaar geleden gras, dat heb ik onder 20cm houtsnippers begraven en nu is het dit. Nu nog die afschuwelijke basterdwederik kwijtraken en dan kan er nog wat ander zaad bij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214308011
Spontaan opgekomen, zijn bijna 2 meter hoog.. Prachtige Kaardenbollen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gast_op_Afstand_GOA op 16-07-2024 14:47:09 ]
Keyboard Knight
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:33:14 #200
249756 Symphonic
Look o Look
pi_214311852
Hier staat de kaardebol ook op punt van bloeien.
Ik hoop datweer volgend jaar weer plezier van hebben
Juin uit Eigen Tuin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')