?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Meer koop- dan huurhuizen op funda. Idem de keuze.
Zo gaat dat al eeuwen, of denk je dat de binnenstad van Londen, Parijs, New York vroeger alleen dure huizen had?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:02 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dan verban je lagere inkomens uit de centra en naar de periferie.
Huurders staan nou eenmaal bekend om hun slechte financiële mentaliteit, dus dat een huurder die ¤739 betaalt, ¤17000/jaar kan sparen is theorie maar in de praktijk allang aan genotsmiddelen verspijkerd. Die hypotheek van ¤2100/maand is excl. HRA, dus in werkelijkheid een stuk lager.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:00 schreef freak1 het volgende:
na 30 jaar ben je van de hypotheeklasten aan MITS je annuitair hebt zoals in mijn voorbeeld.
maar, om appels met appels te vergelijken, het gaat hier om (in de huidige markt!!!) 2100 euro vs 700 euro. dat is 1400 euro per maand dat je kan sparen. dat doe je dan in ETF of wat dan ook met een goede return. of in goud, boeit mij het. dan spaar je dus ongeveer 17.000 euro per jaar. na 30 jaar heb je dus 510.000 gespaard.
Wel eens in Amsterdam West in die buurten rondgesjouwd? Lekkere vrinden zul je daar vinden.....quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:01 schreef freak1 het volgende:
een huis kopen is niet altijd een financieel voordelige noch verstandige keuze. ergens 3 jaar werken dan weer terug naar je regio? ga huren. wil je in hartje amsterdam wonen en boeit je woning niet terwijl je hoog op de lijst staat? sociale huur is je vriend.
Wat is dit nou weer voor BS?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Huurders staan nou eenmaal bekend om hun slechte financiële mentaliteit, dus dat een huurder die ¤739 betaalt, ¤17000/jaar kan sparen is theorie maar in de praktijk allang aan genotsmiddelen verspijkerd. Die ¤2100 is excl. HRA, dus in werkelijkheid een stuk lager.
Stel een huurder begint met die ¤739 en krijgt jaarlijks +5% huurverhoging, na 30 jaar betaalt ie ¤3041/maand en in die 30 jaar heeft ie ¤589179,- huur betaald. De koper heeft dan geen hypotheek(lasten) meer.
kijk en hier haak ik af.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Huurders staan nou eenmaal bekend om hun slechte financiële mentaliteit, dus dat een huurder die ¤739 betaalt, ¤17000/jaar kan sparen is theorie maar in de praktijk allang aan genotsmiddelen verspijkerd. Die hypotheek van ¤2100/maand is excl. HRA, dus in werkelijkheid een stuk lager.
Stel een huurder begint met die ¤739 en krijgt jaarlijks +5% huurverhoging, na 30 jaar betaalt ie ¤3041/maand en in die 30 jaar heeft ie ¤589179,- huur betaald. De koper heeft dan geen hypotheek(lasten) meer.
wat snap je niet aan "boeit je woning je niet"quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel eens in Amsterdam West in die buurten rondgesjouwd? Lekkere vrinden zul je daar vinden.....
Tuurlijk kan dat, maar jij vervormt de cijfers. Dankzij HRA en huurstijging is het verschil een stuk kleiner en wordt steeds minder. En inderdaad, kopen vereist zelfdiscipline: nu investeren wat op lange termijn een veelvoud oplevert. Maar nee, liever geld aan roken en zuipen uitgeven.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:26 schreef freak1 het volgende:
dat je dan ook meteen grijpt naar dat die 17K aan genotsmiddelen op zou gaankomop hey. de meerderheid van huurders die 730 neer kan leggen kan niet 2100 neerleggen voor een hypotheek, dat is de praktijk.
Heb wel een liefde voor een bepaald genot, maar geen genotsmiddelenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:26 schreef freak1 het volgende:
heb je zelf een liefde voor genotsmiddelen dat daar iedere cent volgens jou heen moet gaan?
Frappant, de hypotheekadviseur gaf de HRA altijd aan als hét argument om een zo hoog mogelijke aflossingsvrije hypotheek te nemen. Zo'n adviseur zal het toch wel weten?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:26 schreef freak1 het volgende:
verder is HRA al helemaal een kul argument, maar het geeft wederom je wereldvreemde kijk en ook een beetje je leeftijd aan.
ook met HRA moet je gewoon 2100 euro lappen en krijg je via een belastingmaatregel, waarvan het nog maar de vraag is hoelang die nog bestaat, een 500 euro terug.
Huren stijgen meestal sterker dan de inflatie:quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:26 schreef freak1 het volgende:
de gemiddelde stijging is in NL rond de 2 procent, maar sociale huur stijgt een stuk minder. dus wederom, kolder wat je kletst.
De hypotheken klappen niet, de hypotheekgevers klappen en kunnen hun rente niet meer ophoesten. Maar bij een dergelijk scenario van 11% zijn de Europese overheden allang naar de haaien en is er wel wat meer dan een te dure hypotheek.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:26 schreef freak1 het volgende:om even terug te komen op een wat meer realistisch DSB scenario, na 10 jaar is je vaste renteperiode voorbij. en de rente op dat moment is dezelfde als die van, laten we zeggen, 1990. mensen gaan dan van 3 a 4 procent ineens naar 11 procent. hoeveel hypotheken klappen dan?
Die DSB viel om door een gebrek aan liquiditeit. Dat had niets met de hypotheekgevers te maken.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:26 schreef freak1 het volgende:
waardoor je op de eerste je hypotheek betaald en iedere maand bid dat je geen stornatie krijgt tot dat geld op de 15e er is.. zo leeft een zeer groot gedeelte van de huizenbezitters, zeker medio 2000.. de DSB bank is er door omgevallen..
ik had gezegd dat ik er klaar mee was maar jezus wat ben je dom. kijk je nu echt niet verder dan je oogbol?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, maar jij vervormt de cijfers. Dankzij HRA en huurstijging is het verschil een stuk kleiner en wordt steeds minder. En inderdaad, kopen vereist zelfdiscipline: nu investeren wat op lange termijn een veelvoud oplevert. Maar nee, liever geld aan roken en zuipen uitgeven.
is het genot dom zijn?quote:[..]
Heb wel een liefde voor een bepaald genot, maar geen genotsmiddelen.
frappant, de adviseur werd vast niet meer gecompenseerd op aflossingsvrije hypotheken dan op annuitair. welke zou voordeliger zijn voor zijn broodheer de bank.. Frappant ja. of ben je echt oliedom?quote:[..]
Frappant, de hypotheekadviseur gaf de HRA altijd aan als hét argument om een zo hoog mogelijke aflossingsvrije hypotheek te nemen. Zo'n adviseur zal het toch wel weten?
holy fuck wat ben je domquote:
en wederom lul je als een dronken aardbei.quote:[..]
De hypotheken klappen niet, de hypotheekgevers klappen en kunnen hun rente niet meer ophoesten. Maar bij een dergelijk scenario van 11% zijn de Europese overheden allang naar de haaien en is er wel wat meer dan een te dure hypotheek.
fuck me.quote:[..]
Die DSB viel om door een gebrek aan liquiditeit. Dat had niets met de hypotheekgevers te maken.
Ja, maar er zijn dus best al wel wat gemeenten waar dat echt niet meer gaat. Dus dan ben je al snel klaar.quote:
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
de hypotheeknemers kunnen de hypotheek niet meer ophoesten. niet de gevers. daardoor kunnen de gevers hun eigen leningen niet meer betalen.
soms lees te je snel als je zoveel domheid moet corrigeren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.
Ja, als een stad/gemeente al werkelijk aan haar grenzen zit dan wordt het lastig.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn dus best al wel wat gemeenten waar dat echt niet meer gaat. Dus dan ben je al snel klaar.
Dat komt omdat mensen tegenwoordig vaak de lening de hypotheek noemen. En dat klopt dus inderdaad niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.
as stated; mea culpa. ik had zoveel domheid te corrigeren in zijn post dat ik te snel over iets heen las.. had het te druk met feiten zoeken enzo.. gelukkig laat Blomke zich niet tegenhouden door dingen als feiten en kan hij gelukkig het enige stukje kennis wat hij heeft weten vast te houden hier etaleren. bravo!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen tegenwoordig vaak de lening de hypotheek noemen. En dat klopt dus inderdaad niet.
dat jij nog dat koopcontract kon tekenen.. was dat goed bereikbaar terwijl je door de lege kratten heenwaadde en over de lege cokezakjes gleed?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:06 schreef Leandra het volgende:
Oh, toen 4 jaar geleden ons huis gebouwd werd huurden wij ook, de buren in de dikke villa hiernaast hebben hetzelfde gedaan.
Huurders... snappen er niks van, zuipen, roken.
Zo gaat dat meestal.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:41 schreef freak1 het volgende:
[..]
soms lees te je snel als je zoveel domheid moet corrigeren.
mea culpa, ik heb ze verward.
wel fijn dat dit je de kans gaf alle faire punten te negeren. wat moet dat lekker zijn in je ivoren torentje net zolang zoeken tot iemand een minimale fout maakt zodat je al je eigen stront kan negeren.
Ja, altijd een uitdagingquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:07 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat jij nog dat koopcontract kon tekenen.. was dat goed bereikbaar terwijl je door de lege kratten heenwaadde en over de lege cokezakjes gleed?
huurders he dan krijg je dat. alleen maar zuipen en roken en drugs. wat een tuig is het. gelukkig hebben we onze redder @blomke als ervaringsexpertquote:
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 zietquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Ach als je één van de haves in NL bent is er echt geen vuiltje aan de lucht.
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek. Reden(en) om niet (extra) af te lossen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
-je neemt de HRA mee waar al jaren van aan de stoelpoten wordt gezaagd
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
-volgens jou hebben kopers allemaal zelfdiscipline en huurders roken en zuipen alleen maar.
Ja, verhevenheid past jou ook veel beter. Net als de andere ivoren toren bewonerquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 ziet
dank voor de mention. pro-tip, als je @freak1 doet dan krijg ik een meldingquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 ziet
Ps. lul.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik kots van zogenaamd succesvollen. Houden met niemand rekening en frauderen voldoende. Vooringenomen ten top. Geen idee hoe de echte wereld werkt. Hebben geld om coke te gebruiken, klinieken zitten er vol mee. Jaren lang heb ik er aan gewerkt om ze achter de tralies te krijgen. Daargelaten de zogenaamde ondernemer, de eerste van wie de boeken werkelijk kloppen moet haast nog geboren worden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek.
[..]
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.
Mijn partner heeft jarenlang bij verslavingszorg (GGZ) gewerkt, je wilt niet weten waar ze kwam.
Hier haal je hypotheken en liquiditeiten door elkaar. In de eerste plaats zijn er niet "heel veel" executie verkopen geweest, beleid was juist alles op alles te zetten zodat mensen konden blijven zitten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
"Veel klanten zagen zich genoodzaakt hun woning te verkopen en bleven zitten met een hoge restschuld."
waar denk je dat dat gebrek aan liquiditeit vandaan kwam? van mensen die niet meer konden betalen. harry.
"Op donderdag 1 oktober 2009 om 7.45 uur deed Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed een oproep in het KRO-programma Goedemorgen Nederland.[36] Hij riep alle rekeninghouders op om hun tegoeden bij DSB Bank weg te halen: 'DSB moet failliet', aldus Lakeman. Volgens hem was dat de enige manier voor gedupeerden om nog wat van hun geld terug te krijgen, omdat dan een curator de zaak eerlijk zou afhandelen.[37] De oproep van Lakeman trok veel aandacht in de media. De bank was kwetsbaar omdat veel kort spaargeld was aangetrokken om langlopende hypotheken te dekken."
die bankrun is gestart (iets wat overigens geen enkele bank overleefd maargoed) doordat al het geld in die slechte hypotheken zat.
dat er niets aan is veranderd doet niets af aan dat er al jaren aan wordt gezaagd. het is niet houdbaar. er moet iets veranderen. o.a. door die enorme ongelijkheid. dat gaat veranderen. nu denken dat je over 10 jaar nog HRA krijgt is geloven in dromen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek.
"misschien"quote:[..]
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.
Mijn partner heeft jarenlang bij verslavingszorg (GGZ) gewerkt, je wilt niet weten waar ze kwam.
ik haal niks door elkaar.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier haal je hypotheken en liquiditeiten door elkaar. In de eerste plaats zijn er niet "heel veel" executie verkopen geweest, beleid was juist alles op alles te zetten zodat mensen konden blijven zitten.
Het gebrek aan liquiditeit ontstond doordat banken elkaar niets meer wilden lenen, uit angst meegezogen te worden in faillissementen. Dat heeft/had niets met slechte hypotheken te maken.
Lakeman riep op om geld weg te halen, inderdaad, maar dat had niets met uitstaande of niet afgeloste hypotheken te maken. Toen DSB failliet was, zijn die hypotheken (tegen ongunstige voorwaarden) door andere banken overgenomen.
Er is geen enorme ongelijkheid. HRA is een doekje voor het bloeden dat je als huiseigenaar treft. Dit kabinet heeft al aangegeven niets aan de HRA te zullen wijzigen. Ik ga zeker van nog 9 jaar HRA uit inderdaad geen 10. Want dan zit mijn 30 jaar erop. Geen probleem btw dan gaat ie naar box 3quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:24 schreef freak1 het volgende:
dat er niets aan is veranderd doet niets af aan dat er al jaren aan wordt gezaagd. het is niet houdbaar. er moet iets veranderen. o.a. door die enorme ongelijkheid. dat gaat veranderen. nu denken dat je over 10 jaar nog HRA krijgt is geloven in dromen.
Dat is een keuze. Ik heb het op vele fronten ook "minder" dan een doorsnee "Hollander". Dat is geen reden om afleiding in drank en drugs te zoeken, evenmin om bij de pakken neer te gaan zitten. En al helemaal niet om te gaan zitten afwachten tot een overheid of fictief opperwezen me komt helpen met een dak boven m'n hoofd.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:24 schreef freak1 het volgende:
het zou je sieren als je wat zou dimmen over mensen die het minder hebben dan jij.
Wat hebben uitstaande hypotheken nou met geld terug halen te maken?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:31 schreef freak1 het volgende:
toen die bank begon om te vallen en ze geld nodig hadden wilde in eerste instantie niemand lenen omdat de onderpanden waardeloos waren. huizen die tegen 125 tot 150 procent gefinancieerd waren. en toen was het hek van de dam. er kwam geen geld binnen en de onderpanden waren niets waard. tadaaaa.
dat lakerman die oproep deed had alles te maken met die uistaande hypotheken. die waren namelijk absoluut debiel, en als protest riep lakerman op om dan je geld maar terug te halen.
"ieder voor zich en god voor ons allen"quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Er is geen enorme ongelijkheid. HRA is een doekje voor het bloeden dat je als huiseigenaar treft. Dit kabinet heeft al aangegeven niets aan de HRA te zullen wijzigen. Ik ga zeker van nog 9 jaar HRA uit inderdaad geen 10. Want dan zit mijn 30 jaar erop. Geen probleem btw dan gaat ie naar box 3
tuurlijk heb jij het minder. god o god ik voel nu al de pijn van je. rot toch op. uit alles blijkt dat je een typische omhoog likker en naar beneden stamper bent.quote:[..]
Dat is een keuze. Ik heb het op vele fronten ook "minder" dan een doorsnee "Hollander". Dat is geen reden om afleiding in drank en drugs te zoeken, evenmin om bij de pakken neer te gaan zitten. En al helemaal niet om te gaan zitten afwachten tot een overheid of fictief opperwezen me komt helpen.
Er is er maar één verantwoordelijk en deskundig voor je situatie en dat ben je zelf.
onderpand = garantie voor geld terug? wut?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat hebben uitstaande hypotheken nou met geld terug halen te maken?
Oef speciaalbier ❤️quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:40 schreef freak1 het volgende:
ik kom straks wel weer even langs om te kijken wat voor stront @:blomke hier weer heeft gepost, maar ik rijd straks even langs vrienden en die huren, dus dat zal wel weer drank en drugs worden.
Ik kom uit een gribus-achterbuurt, ik weet dus hoe het er aan toe gaat. Mijn voornemen was (en is) daar nooit (meer) in terecht te komen. Dat is me gelukt, en ik help mensen graag om daar ook uit te komen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:38 schreef freak1 het volgende:
zeker ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen situatie. maar zaken als erfenissen en opgroeien in een welvaartstijd zijn wel erge zilveren lepels in je mond en op zijn minst kun je erkennen dat dat je een voorsprong geeft.
uit alle voorbeelden die je geeft blijkt niet alleen je complete disdain voor alles wat zich "Beneden" je begeeft, ook je absolute schijt aan de rest van het land (als ik maar 9 jaar HRA kan houden kan de rest erin zakken of niet?) en je complete gebrek aan inlevingsvermogen.
Kap hier eens mee.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:40 schreef freak1 het volgende:
ik kom straks wel weer even langs om te kijken wat voor stront @:blomke hier weer heeft gepost, maar ik rijd straks even langs vrienden en die huren, dus dat zal wel weer drank en drugs worden.
Ah, het is dus vooral neerkijken op je eigen achtergrond, duidelijk weer.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik kom uit een gribus-achterbuurt, ik weet dus hoe het er aan toe gaat. Mijn voornemen was (en is) daar nooit (meer) in terecht te komen. Dat is me gelukt. Inderdaad is mijn empathische vermogen << gemiddeld. Dat neemt niet weg dat ik er toch uitgeklommen ben.
Ook daar heb je steeds meer gentrificatie, over 20 jaar is het weer helemaal bon ton om daar te wonen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar wonen hoegenaamd geen autochtonen meer.
Je bent wel erg van het aflossen hè..quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:52 schreef Leandra het volgende:
Oh, en het "De adviseur adviseerde dat" argument ook, mijn god... waarom zou je nog zelf nadenken en je moraal laten spreken (je schulden aflossen), en iets anders doen dan de adviseur zegt.
Maar nee hoor, geen eigen verantwoordelijkheid nemen, je schulden niet aflossen, doen alsof het aan de adviseur ligt dat je daar zelf geen verantwoordelijkheid voor neemt en dan anderen verwijten een "slechte financiële mentaliteit" te hebben?
Als er iets getuigt van een slechte mentaliteit is dat het niet aflossen van je schulden wel, en dat doen op kosten van de samenleving is helemaal een walgelijke financiële mentaliteit.
Dus zolang je nog een aflossingsvrije hypotheek hebt heb je helemaal geen recht van spreken over de vermeende slechte mentaliteit van mensen op basis van het feit dat ze een woning huren.
Het was een reactie op iemand die stelt dat huurders een "slechte financiële mentaliteit hebben", terwijl hij zelf een aflossingsvrije hypotheek heeft en daar niet alleen trots op is en blij mee is (ongeacht zijn standaard rants over financiële adviseurs) maar daar ook gretig aan vasthoudt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:24 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je bent wel erg van het aflossen hè..![]()
Leuk al die argumenten die aangeeft maar het ligt bij iedere situatie anders. Wij hebben een groot deel van onze hypotheek nog aflossingsvrij tegen 1,46% rente nog 27 jaar vast. Je krijgt iets meer dan 3% rente over je spaargeld. Dan ben je toch een dief van je portemonnee als je gaat aflossen en geen beschikking meer hebt over je vermogen?
Deze zin:
Als er iets getuigt van een slechte mentaliteit is dat het niet aflossen van je schulden wel, en dat doen op kosten van de samenleving is helemaal een walgelijke financiële mentaliteit.
Ik voel mij bijna schuldig..![]()
HRA op aflossingsvrij zou inderdaad niet moeten kunnen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:24 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je bent wel erg van het aflossen hè..![]()
Leuk al die argumenten die aangeeft maar het ligt bij iedere situatie anders. Wij hebben een groot deel van onze hypotheek nog aflossingsvrij tegen 1,46% rente nog 27 jaar vast. Je krijgt iets meer dan 3% rente over je spaargeld. Dan ben je toch een dief van je portemonnee als je gaat aflossen en geen beschikking meer hebt over je vermogen?
Deze zin:
Ik voel mij bijna schuldig..![]()
Ik heb huurders die het wel kunnen kopen maar niet willen, ze blijven liever huren. Ook bijzonder.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was een reactie op iemand die stelt dat huurders een "slechte financiële mentaliteit hebben", terwijl hij zelf een aflossingsvrije hypotheek heeft en daar niet alleen trots op is en blij mee is (ongeacht zijn standaard rants over financiële adviseurs) maar daar ook gretig aan vasthoudt.
Dus voel je vooral niet schuldig, tenzij je huurders ook neerzet als mensen die onverantwoordelijk met hun geld omgaan en het liever verroken en verzuipen dan een huis kopen, dan mag je je aangesproken voelen.
En dan te bedenken dat een deel van de sociale huurders nooit een hypotheek zou kunnen krijgen, tenzij ze bijvoorbeeld een WIA-uitkering hebben en een behoorlijke erfenis hebben gehad.
Dat moet idd zo snel mogelijk vervallen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
HRA op aflossingsvrij zou inderdaad niet moeten kunnen.
Geniet er zelf ook van, zeker. Maar dat zou er echt wel wat sneller af mogen
Hebben ze een slechte financiële mentaliteit of ontvang je maandelijks gewoon op tijd de huur?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb huurders die het wel kunnen kopen maar niet willen, ze blijven liever huren. Ook bijzonder.
Ontvang gewoon de huur op tijd. Ze vinden het teveel gedoe een eigen huis. Heel bijzonder.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hebben ze een slechte financiële mentaliteit of ontvang je maandelijks gewoon op tijd de huur?
Ah, geen slechte financiële mentaliteit dus, gewoon een reden die voor anderen niet even logisch is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ontvang gewoon de huur op tijd. Ze vinden het teveel gedoe een eigen huis. Heel bijzonder.
Ik snap het wel, als de voegen er nu uit donderen bellen ze jou gewoon. Dan moeten ze het zelf oplossen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ontvang gewoon de huur op tijd. Ze vinden het teveel gedoe een eigen huis. Heel bijzonder.
Ja, je zal maar moeten voegen op maaiveldhoogte, ben je lekker meequote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik snap het wel, als de voegen er nu uit donderen bellen ze jou gewoon. Dan moeten ze het zelf oplossen.
Tja, dat ze daarmee veel meer huur betalen dan hypotheek voor het gemak moeten ze zelf weten. Dat huis heeft de aankomende 10 jaar weinig onderhoud van mij nodig.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik snap het wel, als de voegen er nu uit donderen bellen ze jou gewoon. Dan moeten ze het zelf oplossen.
Lekker klusje.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je zal maar moeten voegen op maaiveldhoogte, ben je lekker mee
Ik vind het dus niet zo onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, dat ze daarmee veel meer huur betalen dan hypotheek voor het gemak moeten ze zelf weten. Dat huis heeft de aankomende 10 jaar weinig onderhoud van mij nodig.
sorry. was geirriteerd.quote:
Je scheert wel een grote groep over 1 kam zeg..quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek. Reden(en) om niet (extra) af te lossen.
[..]
Heb mensen wel eens horen zeggen dat ze de flexibiliteit die huren biedt erg waarderen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, geen slechte financiële mentaliteit dus, gewoon een reden die voor anderen niet even logisch is.
Dank.
Verdubbeld, in 11 jaar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb mensen wel eens horen zeggen dat ze de flexibiliteit die huren biedt erg waarderen.
Ze vinden het kopen en verkopen te veel gedoe als ze eens ergens anders heen willen.
Kijk in 2009 snap ik dat maar eigenlijk zijn die kredietcrisis jaren een uitzondering op wat we al decennia zien.
Mijn ouders woning uit 1995 was in 2006 ook al verdubbeld in waarde.
Maar dat je die waarde stijging liever niet ziet omwille van flexibiliteit snap ik ook niet.
links of rechtsom, en dan bestrijd ik ook helemaal niet in het topic, enkel zaken in het leven zijn gewoon verstandig om er geld in te steken wanneer je kijkt naar een goede return on investment en aardig inflatie bestendig. edelmetalen, huizen (want er is NIET land genoeg) gecombineerde aandeelpakketen.. maar voor dat allemaal geld, het moet lang vast zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Verdubbeld, in 11 jaar.
Maar het maakt heel weinig ruimte om van werkgever te wisselen bijvoorbeeld. Neem een docent die nog in de flexibele schil zit, dan kan je zomaar echt tientallen kilometers verderop belanden. Dan is huur wel heel fijn dat je makkelijker kan verkassen. Zo zijn er wel meer beroepsgroepen
Heb nooit zo het idee dat het investeren in bepaalde zaken heel erg deel uit maakt van "onze cultuur".quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
links of rechtsom, en dan bestrijd ik ook helemaal niet in het topic, enkel zaken in het leven zijn gewoon verstandig om er geld in te steken wanneer je kijkt naar een goede return on investment en aardig inflatie bestendig. edelmetalen, huizen (want er is NIET land genoeg) gecombineerde aandeelpakketen.. maar voor dat allemaal geld, het moet lang vast zitten.
dat maakt het dat een huis lang niet altijd verstandig is om te kopen.. als je een appartement koopt waar je niet met 2 man kan wonen als je net aan een relatie begint, niet zo slim. in een relatie waarin je kinderen wilt een huis kopen waar geen ruimte is voor kids.. niet zo slim.. als je nog lekker van baan wilt wisselen, tijdelijk ergens moet wonen.. of gewoon het gezeik van een huis niet wilt.. dan is huren helemaal prima.
en ik ken genoeg mensen (zonder drank en drugs issues) die in een mooi huis wonen, sociale huur, 2 onder 1 kapper, in een fijne buurt, die tegen de grens van het inkomen van sociale huur aanzitten, geen klap betalen aan huur en die het gewoon echt lekker hebben financieel. die vinden het wel best, die hoeven niet zo nodig een huis te kopen. en dat snap ik volledig.
dat is echt 60+ mentaliteit dat huren altijd geld weggooien is
Typisch de groep mensen met ruime levenservaring, zeker als het om wonen gaat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:10 schreef freak1 het volgende:
Ik ken geen anderen dan mensen die met (Real Estate) beleggen, investeren en ondernemen om waardevermeerdering te creëren, bezig zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:01 schreef Kiid het volgende:
[..]
Heb nooit zo het idee dat het investeren in bepaalde zaken heel erg deel uit maakt van "onze cultuur".
Je hoort eigenlijk zelden van mensen die actief beleggen of bezig zijn om waardevermeerdering te creëren met het geld dat ze hebben.
Ik heb het gevoel dat die desktop calculatie redelijk aan de lage kant zit altijd als veiligheidsmarge voor "we zijn er nooit geweest"quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:08 schreef Leandra het volgende:
Ik zie mijn huis dan ook niet als investering maar primair als plek om te wonen, dat is ook gelijk de reden om asap van de schuld op het dak boven mijn hoofd af te willen, hoewel ik ook wel snap dat extra aflossen nu niet slim is, want ik betaal 1,57% over de openstaande schuld, de laatste 0,05% risico-opslag op de hypotheek raak ik snel genoeg kwijt door de stijgende WOZ, dus nog een keer ¤ 95 investeren in een desktoptaxatie door een knuppel die denkt dat alleen huizen in Amsterdam duur zijn is ook zinloos.
Maar ik spaar wel voor de extra aflossing, zodat we met de renteherziening in 2040 een nog kleinere restschuld hebben dan we op basis van de reguliere annuïtaire aflossingen al zouden hebben.
Dat het tegelijkertijd ook een goede investering was staat buiten kijf, maar dat is toevallig mooi meegenomen, niet het doel.
de enige levenservaring die oud zijn je geeft is dat je oud bent geworden. that's it.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Typisch de groep mensen met ruime levenservaring, zeker als het om wonen gaat.
en uiteraard ben jij het fuifnummer op die bijeenkomsten. gelukkig kunnen ze op je uitgebreide levenservaring leunen.quote:[..]
Ik ken geen anderen dan mensen die met (Real Estate) beleggen, investeren en ondernemen om waardevermeerdering te creëren, bezig zijn.
Ok boomer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:27 schreef blomke het volgende:
Ik ken geen anderen dan mensen die met (Real Estate) beleggen, investeren en ondernemen om waardevermeerdering te creëren, bezig zijn.
Kopen is leuk als je helemaal overtuigd bent van de plek waar je wil wonen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
Warm, erg warmquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:15 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik weet gewoon 100 procent zeker dat je leeftijd ergens boven de 60 zit, ik gok zo rond de 63 a 65.
Nou, in mijn geval was het duidelijk dat het meer was van "Oh, meer dan 20 km buiten Amsterdam, daar is alles goedkoop!"quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat die desktop calculatie redelijk aan de lage kant zit altijd als veiligheidsmarge voor "we zijn er nooit geweest"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo ik heb in 10 jaar tijd 3 verschillende koophuizen gehad, huren was veel duurder geweest.. (centrum > randje centrum > dorp).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kopen is leuk als je helemaal overtuigd bent van de plek waar je wil wonen.
Anders kleven er veel risico's aan, zoals kutburen hebben of krijgen enz enz.
Als je huurt kun je makkelijk weg.
Als je koopt is het een gezeik, en als je pech hebt ook gezeik nadat je verkocht hebt.
Dat is leuk bij een goedwerkende huurmarkt maar in NL heb je sneller een huis verkocht en gekocht dan een huurwoning gevonden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Verdubbeld, in 11 jaar.
Maar het maakt heel weinig ruimte om van werkgever te wisselen bijvoorbeeld. Neem een docent die nog in de flexibele schil zit, dan kan je zomaar echt tientallen kilometers verderop belanden. Dan is huur wel heel fijn dat je makkelijker kan verkassen. Zo zijn er wel meer beroepsgroepen
Plus dat we graag doen alsof het altijd zo is dat een huis meer waard wordt, maar dat geldt alleen voor de lange duur.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je koopt is het een gezeik, en als je pech hebt ook gezeik nadat je verkocht hebt.
Nu ja, en in 2012?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is leuk bij een goedwerkende huurmarkt maar in NL heb je sneller een huis verkocht en gekocht dan een huurwoning gevonden.
Ik vond het kopen anders geen gezeik en het verkopen ook niet? 3x gedaan, maar ik had wellicht geluk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Toen niet al was het toen trouwens ook geen drama.quote:
Ik vond het verkopen van het (onderwaterstaande) huis van mijn man in 2012/2013 dusdanig traumatisch dat ik in 2019 voor de verkoop van ons huis iemand benaderd heb waarvan ik wist dat ze een huis in onze wijk zocht.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vond het kopen anders geen gezeik en het verkopen ook niet? 3x gedaan, maar ik had wellicht geluk.
Mwah, ik zie dat anders, en dan was het niet eens mijn huis.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Toen niet al was het toen trouwens ook geen drama.
Kan maar als je prijs goed was dan verkocht je het nog steeds snel. En een voordeel is dat je nieuwe woning ook goedkoper is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik zie dat anders, en dan was het niet eens mijn huis.
Maar met een peuter van 2 iedere bezichtiging weer de heleboel picture perfect maken, de auto vol met speelgoed en ander spul, en iedere keer weer niets en gezeik over de blauwe keuken, wat ze op Funda ook al hadden gezien.
Er verkocht op dat moment niets snel, ook je standaard tussenwoning niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan maar als je prijs goed was dan verkocht je het nog steeds snel. En een voordeel is dat je nieuwe woning ook goedkoper is.
Oke dat is zuur. Ik heb meerdere vrienden gehad die ook toen in 2 maanden hun appartement kwijt waren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er verkocht op dat moment niets snel, ook je standaard tussenwoning niet.
Heeft 9 maanden en een make-over van de keuken (van blauw naar wit) gekost om het te verkopen.
Ja, maar dan zat je in een waarschijnlijk nog lager segment, dat is zeker destijds vooral opgekocht door mensen met geld die het vervolgens gingen verhuren (en die nu heel verontwaardigd zijn over het feit dat die huurinkomsten belast worden).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oke dat is zuur. Ik heb meerdere vrienden gehad die ook toen in 2 maanden hun appartement kwijt waren.
Was een prachtige tijd om te kopenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er verkocht op dat moment niets snel, ook je standaard tussenwoning niet.
Heeft 9 maanden en een make-over van de keuken (van blauw naar wit) gekost om het te verkopen.
Zeker met een klein kind in huis was het gewoon ronduit dramatisch, je moest iedere keer voor iedere bezichtiging alles weer kindloos maken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:51 schreef laziness het volgende:
Wij hadden een flatje van minder dan een ton die vanaf 2012 32 maanden te koop heeft gestaan in het grootste dorp van NL.
Vertel mij niet dat alles snel verkocht als je prijs goed was![]()
Pas sinds de verkoop van ons vorige huis ben ik over het trauma en de restschuld heen van die flat verkoop
(Die restschuld hadden we direct al opgelost maar ik ben er lang zuur over geweest, zo bedoel ik het)
Waren er maar zoveel bezichtigingen dat ik het vervelend ging vindenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zeker met een klein kind in huis was het gewoon ronduit dramatisch, je moest iedere keer voor iedere bezichtiging alles weer kindloos maken.
Reed ik weer, met de halve woonkamer in de kofferbak, want een bezichtiging.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Waren er maar zoveel bezichtigingen dat ik het vervelend ging vinden
Ik denk 5 in bijna 3 jaar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]Dat is waar, ik denk dat wij er een stuk of 10 in 9 maanden hebben gehad?
Damnquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik denk 5 in bijna 3 jaar.
En dat was al meer dan anderen. Er waren namelijk flink wat blokken flats op een rij. Onze hoek had een mooi uitzicht.
Omdat als je ergens woont, het kan zijn dat er asociale klote mensen naast je zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:27 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoezo ik heb in 10 jaar tijd 3 verschillende koophuizen gehad, huren was veel duurder geweest.. (centrum > randje centrum > dorp).
Verkopen was afgelopen 10 jaar ook zo gepiept, de afgelopen 3-4 jaar maakt het ook niet uit wie er naast je woont, verkoopt toch wel. Zelfs al zou je iets verkopen met verlies, is dat waarschijnlijk gunstiger dan huur betalen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Omdat als je ergens woont, het kan zijn dat er asociale klote mensen naast je zitten.
Of dat er een grapjes in de straat zijn huis verkoopt aan een investeringsmaatschappij en er dronken Polen in komen te zitten.
Of wellicht een AZC wat er om de hoek wordt ingericht.
Enz.
Tja, dan kun je beter gehuurd hebben omdat het een aanslag is op de verkooopwaarde van je huis. Naast alle ergenis en frustratie.
Over de lange termijn blijven huizenprijzen altijd stijgen, net als de lonen altijd blijven stijgen en de kosten van levensonderhoud, het verschil met nu en het verleden is alleen dat de standaard nu al een hypotheek op 2 inkomens is, dus die stijging zal vanaf nu redelijk beperkt blijven en niet meer heel erg afwijken van de stijging van het gezinsinkomen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:14 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Verkopen was afgelopen 10 jaar ook zo gepiept, de afgelopen 3-4 jaar maakt het ook niet uit wie er naast je woont, verkoopt toch wel. Zelfs al zou je iets verkopen met verlies, is dat waarschijnlijk gunstiger dan huur betalen.
Het zegt natuurlijk niks over de komende 10 jaar.. maar ik denk dat de kans groter is dat de prijzen blijven stijgen dan dalen. Anders zijn heel veel mensen straks de klos....
We zijn koploper part-time werken (met terechte of onterechte redenen), dus dat er heel veel meer stellen allebei fulltime zullen gaan werken zie ik zo niet gebeuren. Of ze moeten fulltime werken echt gaan belonen tov part-time werken (inclusief toeslagen).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:57 schreef Leandra het volgende:
Het zal alleen nog flink stijgen als het gemiddelde gezin 2 fulltime inkomens heeft, want reken maar dat alle kosten (dus ook die van huizen) dan ook meestijgen.
Nou ja, het wordt steeds meer een mentaliteitsverhaal, de jonge vrouwen van nu die gestudeerd hebben gaan hun carrière echt niet meer opzij zetten voor de kinderen, het wordt misschien eens 32 uur werken maar ik verwacht dat dat over 10 jaar wel het gemiddelde aantal werkuren per week is voor vrouwen van 30-40 jaar oud.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zijn koploper part-time werken (met terechte of onterechte redenen), dus dat er heel veel meer stellen allebei fulltime zullen gaan werken zie ik zo niet gebeuren. Of ze moeten fulltime werken echt gaan belonen tov part-time werken (inclusief toeslagen).
Het is geen kwestie van " geen zak voor hebt hoeven te doen" geweest. Het is een kwestie van oude zaken loslaten, hard werken in nieuwe & doorzetten, volhouden bij tegenwind en inzet * geweest. Kom daar bij de huidige achterbank generatie maar eens om. En inderdaad, vele van mijn generatiegenoten deden dat * niet, als "het maar makkelijk is"quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:15 schreef freak1 het volgende:
en nu zit je in een berg geld, je huis, waar je geen zak voor hebt hoeven te doen, te oordelen over anderen die niet dit gelukje hebben gehad.,
als je, aangezien je mijn theorie niet tegensprak, bezit hebt gehad, een huis in deze, wat 17 keer over de kop ging, dan kun je net zo hoog van de toren blazen als je wilt, zoals je ook nu doen, maar dan heb je er geen zak voor gedaan. dat is als roeien in een stroomversnelling. sure, je roeit wel, maar ook als je niet roeit kwam je er wel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van " geen zak voor hebt hoeven te doen" geweest. Het is een kwestie van oude zaken loslaten, hard werken in nieuwe & doorzetten, volhouden bij tegenwind en inzet * geweest. Kom daar bij de huidige achterbank generatie maar eens om. En inderdaad, vele van mijn generatiegenoten deden dat * niet, als "het maar makkelijk is"
Met je parttime mentaliteit 😜 zelfs voor ambtenaren is dit parttime raam kijken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Los daarvan vind ik 32 uur ook niet echt parttime meer.
Als generatie misschien niet, maar om te zeggen dat niemand dat heeft gehad gaat mij te ver. Er zijn regios waar het niet perse een feest was.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
rot op, je komt uit een generatie die nooit tegenwind heeft gehad.,
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
als je, aangezien je mijn theorie niet tegensprak, bezit hebt gehad, een huis in deze, wat 17 keer over de kop ging, dan kun je net zo hoog van de toren blazen als je wilt, zoals je ook nu doen, maar dan heb je er geen zak voor gedaan. dat is als roeien in een stroomversnelling. sure, je roeit wel, maar ook als je niet roeit kwam je er wel.
en die ultieme dooddoener daar.. "de huidige achterbank generatie".
net zoals in altijd zitten er luie kadavers bij. maar dat eeuwige gezeik.. en weer eens vanuit je ivoren toren
vroeger toen de mannen van staal waren en de boten van hout
rot op, je komt uit een generatie die nooit tegenwind heeft gehad.,
Geen tegenwind?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef freak1 het volgende:
je komt uit een generatie die nooit tegenwind heeft gehad.,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |