ik had gezegd dat ik er klaar mee was maar jezus wat ben je dom. kijk je nu echt niet verder dan je oogbol?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, maar jij vervormt de cijfers. Dankzij HRA en huurstijging is het verschil een stuk kleiner en wordt steeds minder. En inderdaad, kopen vereist zelfdiscipline: nu investeren wat op lange termijn een veelvoud oplevert. Maar nee, liever geld aan roken en zuipen uitgeven.
is het genot dom zijn?quote:[..]
Heb wel een liefde voor een bepaald genot, maar geen genotsmiddelen.
frappant, de adviseur werd vast niet meer gecompenseerd op aflossingsvrije hypotheken dan op annuitair. welke zou voordeliger zijn voor zijn broodheer de bank.. Frappant ja. of ben je echt oliedom?quote:[..]
Frappant, de hypotheekadviseur gaf de HRA altijd aan als hét argument om een zo hoog mogelijke aflossingsvrije hypotheek te nemen. Zo'n adviseur zal het toch wel weten?
holy fuck wat ben je domquote:
en wederom lul je als een dronken aardbei.quote:[..]
De hypotheken klappen niet, de hypotheekgevers klappen en kunnen hun rente niet meer ophoesten. Maar bij een dergelijk scenario van 11% zijn de Europese overheden allang naar de haaien en is er wel wat meer dan een te dure hypotheek.
fuck me.quote:[..]
Die DSB viel om door een gebrek aan liquiditeit. Dat had niets met de hypotheekgevers te maken.
Ja, maar er zijn dus best al wel wat gemeenten waar dat echt niet meer gaat. Dus dan ben je al snel klaar.quote:
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
de hypotheeknemers kunnen de hypotheek niet meer ophoesten. niet de gevers. daardoor kunnen de gevers hun eigen leningen niet meer betalen.
soms lees te je snel als je zoveel domheid moet corrigeren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.
Ja, als een stad/gemeente al werkelijk aan haar grenzen zit dan wordt het lastig.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn dus best al wel wat gemeenten waar dat echt niet meer gaat. Dus dan ben je al snel klaar.
Dat komt omdat mensen tegenwoordig vaak de lening de hypotheek noemen. En dat klopt dus inderdaad niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.
as stated; mea culpa. ik had zoveel domheid te corrigeren in zijn post dat ik te snel over iets heen las.. had het te druk met feiten zoeken enzo.. gelukkig laat Blomke zich niet tegenhouden door dingen als feiten en kan hij gelukkig het enige stukje kennis wat hij heeft weten vast te houden hier etaleren. bravo!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen tegenwoordig vaak de lening de hypotheek noemen. En dat klopt dus inderdaad niet.
dat jij nog dat koopcontract kon tekenen.. was dat goed bereikbaar terwijl je door de lege kratten heenwaadde en over de lege cokezakjes gleed?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:06 schreef Leandra het volgende:
Oh, toen 4 jaar geleden ons huis gebouwd werd huurden wij ook, de buren in de dikke villa hiernaast hebben hetzelfde gedaan.
Huurders... snappen er niks van, zuipen, roken.
Zo gaat dat meestal.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:41 schreef freak1 het volgende:
[..]
soms lees te je snel als je zoveel domheid moet corrigeren.
mea culpa, ik heb ze verward.
wel fijn dat dit je de kans gaf alle faire punten te negeren. wat moet dat lekker zijn in je ivoren torentje net zolang zoeken tot iemand een minimale fout maakt zodat je al je eigen stront kan negeren.
Ja, altijd een uitdagingquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:07 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat jij nog dat koopcontract kon tekenen.. was dat goed bereikbaar terwijl je door de lege kratten heenwaadde en over de lege cokezakjes gleed?
huurders he dan krijg je dat. alleen maar zuipen en roken en drugs. wat een tuig is het. gelukkig hebben we onze redder @blomke als ervaringsexpertquote:
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 zietquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Ach als je één van de haves in NL bent is er echt geen vuiltje aan de lucht.
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek. Reden(en) om niet (extra) af te lossen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
-je neemt de HRA mee waar al jaren van aan de stoelpoten wordt gezaagd
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
-volgens jou hebben kopers allemaal zelfdiscipline en huurders roken en zuipen alleen maar.
Ja, verhevenheid past jou ook veel beter. Net als de andere ivoren toren bewonerquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 ziet
dank voor de mention. pro-tip, als je @freak1 doet dan krijg ik een meldingquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 ziet
Ps. lul.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik kots van zogenaamd succesvollen. Houden met niemand rekening en frauderen voldoende. Vooringenomen ten top. Geen idee hoe de echte wereld werkt. Hebben geld om coke te gebruiken, klinieken zitten er vol mee. Jaren lang heb ik er aan gewerkt om ze achter de tralies te krijgen. Daargelaten de zogenaamde ondernemer, de eerste van wie de boeken werkelijk kloppen moet haast nog geboren worden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek.
[..]
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.
Mijn partner heeft jarenlang bij verslavingszorg (GGZ) gewerkt, je wilt niet weten waar ze kwam.
Hier haal je hypotheken en liquiditeiten door elkaar. In de eerste plaats zijn er niet "heel veel" executie verkopen geweest, beleid was juist alles op alles te zetten zodat mensen konden blijven zitten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:
"Veel klanten zagen zich genoodzaakt hun woning te verkopen en bleven zitten met een hoge restschuld."
waar denk je dat dat gebrek aan liquiditeit vandaan kwam? van mensen die niet meer konden betalen. harry.
"Op donderdag 1 oktober 2009 om 7.45 uur deed Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed een oproep in het KRO-programma Goedemorgen Nederland.[36] Hij riep alle rekeninghouders op om hun tegoeden bij DSB Bank weg te halen: 'DSB moet failliet', aldus Lakeman. Volgens hem was dat de enige manier voor gedupeerden om nog wat van hun geld terug te krijgen, omdat dan een curator de zaak eerlijk zou afhandelen.[37] De oproep van Lakeman trok veel aandacht in de media. De bank was kwetsbaar omdat veel kort spaargeld was aangetrokken om langlopende hypotheken te dekken."
die bankrun is gestart (iets wat overigens geen enkele bank overleefd maargoed) doordat al het geld in die slechte hypotheken zat.
dat er niets aan is veranderd doet niets af aan dat er al jaren aan wordt gezaagd. het is niet houdbaar. er moet iets veranderen. o.a. door die enorme ongelijkheid. dat gaat veranderen. nu denken dat je over 10 jaar nog HRA krijgt is geloven in dromen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek.
"misschien"quote:[..]
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.
Mijn partner heeft jarenlang bij verslavingszorg (GGZ) gewerkt, je wilt niet weten waar ze kwam.
ik haal niks door elkaar.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier haal je hypotheken en liquiditeiten door elkaar. In de eerste plaats zijn er niet "heel veel" executie verkopen geweest, beleid was juist alles op alles te zetten zodat mensen konden blijven zitten.
Het gebrek aan liquiditeit ontstond doordat banken elkaar niets meer wilden lenen, uit angst meegezogen te worden in faillissementen. Dat heeft/had niets met slechte hypotheken te maken.
Lakeman riep op om geld weg te halen, inderdaad, maar dat had niets met uitstaande of niet afgeloste hypotheken te maken. Toen DSB failliet was, zijn die hypotheken (tegen ongunstige voorwaarden) door andere banken overgenomen.
Er is geen enorme ongelijkheid. HRA is een doekje voor het bloeden dat je als huiseigenaar treft. Dit kabinet heeft al aangegeven niets aan de HRA te zullen wijzigen. Ik ga zeker van nog 9 jaar HRA uit inderdaad geen 10. Want dan zit mijn 30 jaar erop. Geen probleem btw dan gaat ie naar box 3quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:24 schreef freak1 het volgende:
dat er niets aan is veranderd doet niets af aan dat er al jaren aan wordt gezaagd. het is niet houdbaar. er moet iets veranderen. o.a. door die enorme ongelijkheid. dat gaat veranderen. nu denken dat je over 10 jaar nog HRA krijgt is geloven in dromen.
Dat is een keuze. Ik heb het op vele fronten ook "minder" dan een doorsnee "Hollander". Dat is geen reden om afleiding in drank en drugs te zoeken, evenmin om bij de pakken neer te gaan zitten. En al helemaal niet om te gaan zitten afwachten tot een overheid of fictief opperwezen me komt helpen met een dak boven m'n hoofd.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:24 schreef freak1 het volgende:
het zou je sieren als je wat zou dimmen over mensen die het minder hebben dan jij.
Wat hebben uitstaande hypotheken nou met geld terug halen te maken?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:31 schreef freak1 het volgende:
toen die bank begon om te vallen en ze geld nodig hadden wilde in eerste instantie niemand lenen omdat de onderpanden waardeloos waren. huizen die tegen 125 tot 150 procent gefinancieerd waren. en toen was het hek van de dam. er kwam geen geld binnen en de onderpanden waren niets waard. tadaaaa.
dat lakerman die oproep deed had alles te maken met die uistaande hypotheken. die waren namelijk absoluut debiel, en als protest riep lakerman op om dan je geld maar terug te halen.
"ieder voor zich en god voor ons allen"quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Er is geen enorme ongelijkheid. HRA is een doekje voor het bloeden dat je als huiseigenaar treft. Dit kabinet heeft al aangegeven niets aan de HRA te zullen wijzigen. Ik ga zeker van nog 9 jaar HRA uit inderdaad geen 10. Want dan zit mijn 30 jaar erop. Geen probleem btw dan gaat ie naar box 3
tuurlijk heb jij het minder. god o god ik voel nu al de pijn van je. rot toch op. uit alles blijkt dat je een typische omhoog likker en naar beneden stamper bent.quote:[..]
Dat is een keuze. Ik heb het op vele fronten ook "minder" dan een doorsnee "Hollander". Dat is geen reden om afleiding in drank en drugs te zoeken, evenmin om bij de pakken neer te gaan zitten. En al helemaal niet om te gaan zitten afwachten tot een overheid of fictief opperwezen me komt helpen.
Er is er maar één verantwoordelijk en deskundig voor je situatie en dat ben je zelf.
onderpand = garantie voor geld terug? wut?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat hebben uitstaande hypotheken nou met geld terug halen te maken?
Oef speciaalbier ❤️quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:40 schreef freak1 het volgende:
ik kom straks wel weer even langs om te kijken wat voor stront @:blomke hier weer heeft gepost, maar ik rijd straks even langs vrienden en die huren, dus dat zal wel weer drank en drugs worden.
Ik kom uit een gribus-achterbuurt, ik weet dus hoe het er aan toe gaat. Mijn voornemen was (en is) daar nooit (meer) in terecht te komen. Dat is me gelukt, en ik help mensen graag om daar ook uit te komen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:38 schreef freak1 het volgende:
zeker ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen situatie. maar zaken als erfenissen en opgroeien in een welvaartstijd zijn wel erge zilveren lepels in je mond en op zijn minst kun je erkennen dat dat je een voorsprong geeft.
uit alle voorbeelden die je geeft blijkt niet alleen je complete disdain voor alles wat zich "Beneden" je begeeft, ook je absolute schijt aan de rest van het land (als ik maar 9 jaar HRA kan houden kan de rest erin zakken of niet?) en je complete gebrek aan inlevingsvermogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |