abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 augustus 2024 @ 17:43:35 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214628116
Jezus echt, doen alsof iedere huurder zuipt en rookt... boomer much?

Wat zal dat volk met hun aflossingsvrije hypotheken wel niet verzopen en verrookt hebben, met alleen maar rente betalen en daar ook nog eens de helft van terugkrijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 augustus 2024 @ 17:52:52 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214628261
Oh, en het "De adviseur adviseerde dat" argument ook, mijn god... waarom zou je nog zelf nadenken en je moraal laten spreken (je schulden aflossen), en iets anders doen dan de adviseur zegt.
Maar nee hoor, geen eigen verantwoordelijkheid nemen, je schulden niet aflossen, doen alsof het aan de adviseur ligt dat je daar zelf geen verantwoordelijkheid voor neemt en dan anderen verwijten een "slechte financiële mentaliteit" te hebben?
Als er iets getuigt van een slechte mentaliteit is dat het niet aflossen van je schulden wel, en dat doen op kosten van de samenleving is helemaal een walgelijke financiële mentaliteit.

Dus zolang je nog een aflossingsvrije hypotheek hebt heb je helemaal geen recht van spreken over de vermeende slechte mentaliteit van mensen op basis van het feit dat ze een woning huren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214628399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Tuurlijk kan dat, maar jij vervormt de cijfers. Dankzij HRA en huurstijging is het verschil een stuk kleiner en wordt steeds minder. En inderdaad, kopen vereist zelfdiscipline: nu investeren wat op lange termijn een veelvoud oplevert. Maar nee, liever geld aan roken en zuipen uitgeven.
ik had gezegd dat ik er klaar mee was maar jezus wat ben je dom. kijk je nu echt niet verder dan je oogbol?
-je neemt maar even aan dat iedereen zijn hypotheek 30 jaar rentevast is en annuitair
-je neemt totaal geen historische cijfers van huurstijgingen mee, die zijn rond de 2 procent, niet de 5
-je neemt de HRA mee waar al jaren van aan de stoelpoten wordt gezaagd
-volgens jou hebben kopers allemaal zelfdiscipline en huurders roken en zuipen alleen maar.
man o man wat zul jij een fuinummer op feestjes zijn.
als je alleen maar kan drogredeneren en onzin kan verkopen ben ik klaar met de discussie.
quote:
[..]
Heb wel een liefde voor een bepaald genot, maar geen genotsmiddelen O-) .
is het genot dom zijn?
quote:
[..]
Frappant, de hypotheekadviseur gaf de HRA altijd aan als hét argument om een zo hoog mogelijke aflossingsvrije hypotheek te nemen. Zo'n adviseur zal het toch wel weten?
frappant, de adviseur werd vast niet meer gecompenseerd op aflossingsvrije hypotheken dan op annuitair. welke zou voordeliger zijn voor zijn broodheer de bank.. Frappant ja. of ben je echt oliedom?
niet voor niets is er bij wet een enorm pakket maatregelen geweest om die business aan banden te leggen omdat het alles bij elkaar loog en bedroog.
quote:
[..]
Huren stijgen meestal sterker dan de inflatie:

[ afbeelding ]
holy fuck wat ben je dom
je eigen fucking grafiek geeft je ongelijk over die 5 procent aan die jij even als stijging neemt voor 30 jaar, en toont mijn 2 procent aan het afgelopen jaar wat ik aannam.. pak anders ff het grafiekje van de laatste 20 jaar.. mijn bron was van vorig jaar.. die van jou van 11 jaar geleden tot aan 30 jaar geleden. lekker relevant.
quote:
[..]
De hypotheken klappen niet, de hypotheekgevers klappen en kunnen hun rente niet meer ophoesten. Maar bij een dergelijk scenario van 11% zijn de Europese overheden allang naar de haaien en is er wel wat meer dan een te dure hypotheek.
en wederom lul je als een dronken aardbei.
excuus > hier wisselde ik nemer en gever om, my bad. de rest is nog altijd relevant. mea culpa. ik erken mijn fout.
wat een aanname weer dat de overheden dan naar de haaien zijn. 11 procent was heel normaal in de jaren 90. ze zijn nog wel hoger geweest. en ook nu schurken we weer tegen de 5 procent aan.
heb jij enig idee wat de impact is?
als ik een hypotheek van 450K heb.. en die heb ik 10 jaar vast.. tegen 3 procent. en dan ga ik na die 10 jaar van 3 procent naar 5 procent. dat is toch niet zo raar? dan heb ik nog een 350K open staan..
dan ga ik van 1897 per maand naar 2310 euro. dan moet ik ineens van de ene op de andere dag 400 per maand meer ophoesten. dat is geld. en dat zijn dan hele normale bedragen.. als het dan naar 8 procent springt, wat echt heel realistisch is, moet ik van de ene op de andere dag meer dna 1000 euro per maand extra betalen..

quote:
[..]
Die DSB viel om door een gebrek aan liquiditeit. Dat had niets met de hypotheekgevers te maken.
fuck me.
lees anders even
https://nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank

ik quote
"Door deze gang van zaken waren de afgesloten leningen soms erg hoog in vergelijking met de marktwaarde van de woning, en ook in vergelijking met de financiële draagkracht c.q. het inkomen. "
en
"ndanks de hoge hypotheek leken de maandlasten in eerste instantie mee te vallen, de klanten van DSB gingen af op de in reclame en/of promotie vermelde (lagere) hypotheekrente voor de beginperiode. De lage hypotheekrente was echter van korte duur, al snel (gemiddeld na één jaar) werd conform het contract de rente verhoogd (een fenomeen ook bekend van de Amerikaanse 'rommelhypotheken'). "

"Veel klanten zagen zich genoodzaakt hun woning te verkopen en bleven zitten met een hoge restschuld."

waar denk je dat dat gebrek aan liquiditeit vandaan kwam? van mensen die niet meer konden betalen. harry.

"Op donderdag 1 oktober 2009 om 7.45 uur deed Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed een oproep in het KRO-programma Goedemorgen Nederland.[36] Hij riep alle rekeninghouders op om hun tegoeden bij DSB Bank weg te halen: 'DSB moet failliet', aldus Lakeman. Volgens hem was dat de enige manier voor gedupeerden om nog wat van hun geld terug te krijgen, omdat dan een curator de zaak eerlijk zou afhandelen.[37] De oproep van Lakeman trok veel aandacht in de media. De bank was kwetsbaar omdat veel kort spaargeld was aangetrokken om langlopende hypotheken te dekken."

die bankrun is gestart (iets wat overigens geen enkele bank overleefd maargoed) doordat al het geld in die slechte hypotheken zat.

[ Bericht 1% gewijzigd door freak1 op 08-08-2024 18:40:51 ]
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_214628485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 16:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet als ze ervoor terugbouwen.
Ja, maar er zijn dus best al wel wat gemeenten waar dat echt niet meer gaat. Dus dan ben je al snel klaar.
pi_214628725
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:59 schreef freak1 het volgende:

de hypotheeknemers kunnen de hypotheek niet meer ophoesten. niet de gevers. daardoor kunnen de gevers hun eigen leningen niet meer betalen.
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214629034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 18:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Je weet het verschil niet tussen de hypotheekgever en de hypotheeknemer? Waar mee je je dus volledig diskwalificeert.
soms lees te je snel als je zoveel domheid moet corrigeren.
mea culpa, ik heb ze verward.

wel fijn dat dit je de kans gaf alle faire punten te negeren. wat moet dat lekker zijn in je ivoren torentje net zolang zoeken tot iemand een minimale fout maakt zodat je al je eigen stront kan negeren.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 8 augustus 2024 @ 18:47:32 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214629130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 18:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, maar er zijn dus best al wel wat gemeenten waar dat echt niet meer gaat. Dus dan ben je al snel klaar.
Ja, als een stad/gemeente al werkelijk aan haar grenzen zit dan wordt het lastig.
Daarom heeft Amersfoort de gemeente Hoogland er in de jaren 70 bijgegapt...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214629246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 18:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat komt omdat mensen tegenwoordig vaak de lening de hypotheek noemen. En dat klopt dus inderdaad niet.
pi_214629412
as stated
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 18:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat komt omdat mensen tegenwoordig vaak de lening de hypotheek noemen. En dat klopt dus inderdaad niet.
as stated; mea culpa. ik had zoveel domheid te corrigeren in zijn post dat ik te snel over iets heen las.. had het te druk met feiten zoeken enzo.. gelukkig laat Blomke zich niet tegenhouden door dingen als feiten en kan hij gelukkig het enige stukje kennis wat hij heeft weten vast te houden hier etaleren. bravo!
en dank u meneer Dood,
  donderdag 8 augustus 2024 @ 19:06:07 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214629476
Oh, toen 4 jaar geleden ons huis gebouwd werd huurden wij ook, de buren in de dikke villa hiernaast hebben hetzelfde gedaan.
Huurders... snappen er niks van, zuipen, roken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214629501
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:06 schreef Leandra het volgende:
Oh, toen 4 jaar geleden ons huis gebouwd werd huurden wij ook, de buren in de dikke villa hiernaast hebben hetzelfde gedaan.
Huurders... snappen er niks van, zuipen, roken.
dat jij nog dat koopcontract kon tekenen.. was dat goed bereikbaar terwijl je door de lege kratten heenwaadde en over de lege cokezakjes gleed?
en dank u meneer Dood,
pi_214629571
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 18:41 schreef freak1 het volgende:

[..]
soms lees te je snel als je zoveel domheid moet corrigeren.
mea culpa, ik heb ze verward.

wel fijn dat dit je de kans gaf alle faire punten te negeren. wat moet dat lekker zijn in je ivoren torentje net zolang zoeken tot iemand een minimale fout maakt zodat je al je eigen stront kan negeren.
Zo gaat dat meestal.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 19:11:29 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214629576
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:07 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat jij nog dat koopcontract kon tekenen.. was dat goed bereikbaar terwijl je door de lege kratten heenwaadde en over de lege cokezakjes gleed?
Ja, altijd een uitdaging :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214629597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, altijd een uitdaging :D
huurders he dan krijg je dat. alleen maar zuipen en roken en drugs. wat een tuig is het. gelukkig hebben we onze redder @blomke als ervaringsexpert
en dank u meneer Dood,
  donderdag 8 augustus 2024 @ 19:12:41 #225
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214629608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 10:59 schreef laziness het volgende:

[..]
Ach als je één van de haves in NL bent is er echt geen vuiltje aan de lucht.
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 ziet
pi_214629614
quote:

-je neemt de HRA mee waar al jaren van aan de stoelpoten wordt gezaagd
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek. Reden(en) om niet (extra) af te lossen.

quote:
-volgens jou hebben kopers allemaal zelfdiscipline en huurders roken en zuipen alleen maar.
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.

Mijn partner heeft jarenlang bij verslavingszorg (GGZ) gewerkt, je wilt niet weten waar ze kwam.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 08-08-2024 19:19:21 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214629627
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gaat mij meer om de breed verbreide onbeschofte hufterigheid zoals je die ook bij Freak1 ziet
Ja, verhevenheid past jou ook veel beter. Net als de andere ivoren toren bewoner :)
pi_214629663
quote:

[..]
dank voor de mention. pro-tip, als je @freak1 doet dan krijg ik een melding :)

maar verklaar u nader, waar zit mijn onbeschofte hufterigheid? examples please :) beschuldigen kunnen we allemaal. ik ben niet degene die
a)vanuit Duitsland probeer foutief beleid en foutieve zaken in NL goed te praten
en
b)alles wat niet op mij lijkt (bijv. huurders) af te schilderen als drugs en drankgebruikers
en dank u meneer Dood,
pi_214629676
quote:

[..]
Ps. lul.

wilde je niet teleurstellen :')
en dank u meneer Dood,
pi_214629681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek.
[..]
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.

Mijn partner heeft jarenlang bij verslavingszorg (GGZ) gewerkt, je wilt niet weten waar ze kwam.
Ik kots van zogenaamd succesvollen. Houden met niemand rekening en frauderen voldoende. Vooringenomen ten top. Geen idee hoe de echte wereld werkt. Hebben geld om coke te gebruiken, klinieken zitten er vol mee. Jaren lang heb ik er aan gewerkt om ze achter de tralies te krijgen. Daargelaten de zogenaamde ondernemer, de eerste van wie de boeken werkelijk kloppen moet haast nog geboren worden.
pi_214629761
quote:

"Veel klanten zagen zich genoodzaakt hun woning te verkopen en bleven zitten met een hoge restschuld."

waar denk je dat dat gebrek aan liquiditeit vandaan kwam? van mensen die niet meer konden betalen.
harry.

"Op donderdag 1 oktober 2009 om 7.45 uur deed Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed een oproep in het KRO-programma Goedemorgen Nederland.[36] Hij riep alle rekeninghouders op om hun tegoeden bij DSB Bank weg te halen: 'DSB moet failliet', aldus Lakeman. Volgens hem was dat de enige manier voor gedupeerden om nog wat van hun geld terug te krijgen, omdat dan een curator de zaak eerlijk zou afhandelen.[37] De oproep van Lakeman trok veel aandacht in de media. De bank was kwetsbaar omdat veel kort spaargeld was aangetrokken om langlopende hypotheken te dekken."

die bankrun is gestart (iets wat overigens geen enkele bank overleefd maargoed) doordat al het geld in die slechte hypotheken zat.

Hier haal je hypotheken en liquiditeiten door elkaar. In de eerste plaats zijn er niet "heel veel" executie verkopen geweest, beleid was juist alles op alles te zetten zodat mensen konden blijven zitten.

Het gebrek aan liquiditeit ontstond doordat banken elkaar niets meer wilden lenen, uit angst meegezogen te worden in faillissementen. Dat heeft/had niets met slechte hypotheken te maken.

Lakeman riep op om geld weg te halen, inderdaad, maar dat had niets met uitstaande of niet afgeloste hypotheken te maken. Toen DSB failliet was, zijn die hypotheken (tegen ongunstige voorwaarden) door andere banken overgenomen.
pi_214629906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek.
dat er niets aan is veranderd doet niets af aan dat er al jaren aan wordt gezaagd. het is niet houdbaar. er moet iets veranderen. o.a. door die enorme ongelijkheid. dat gaat veranderen. nu denken dat je over 10 jaar nog HRA krijgt is geloven in dromen.
quote:
[..]

"misschien" :')
volgens jou, in al je topics, zijn huurders het laagste van het laagste, vooral sociale huur. uitkeringstrekkers, tuig, jatters etc. etc. allemaal.
een paar jaar kleuterschool zou je goed doen. bloemkool is een groente maar niet alle groente is bloemkool. zegt je dat wat? absoluut zal een groot gedeelte van de criminelen in achterstandswijken wonen. niet heel raar toch? jij woont in een sociale huurwoning, werkt je de ballen uit de broek bij de Dirk om de hoek maar krijgt vooral hautaine mannetjes die langs je af lopen, nog net niet op je pissen en hun oordeel al klaar hebben. jij zit in de sociale huur, dus je bent een mongool. een crimineel. een drugsgebruiker en drankmisbruiker. maak plaats maak plaats voor de succesvolle 60er die hier langs komt lopen!
ik vind het niet raar dat je dan vanuit je sociale woning in je slechte wijk denkt, waarom hij wel en ik niet? ik praat het niet goed, maar ik begrijp het wel. die weten ontzettend goed dat de kans op groei uit die wijk minimaal gaat zijn. en zoeken dus uitwegen. maar in plaats van de minste gram begrip op te brengen kies je voor afgeven. dat is een bewuste keus van jou die meer over jou laat zien dan over de mensen die daar wonen.

ik geloof je onmiddelijk dus dat de gemiddelde politie agent niet blij wordt van de achterstandswijken en het volk wat daar woont. allochtoon of autochtoon. zie de filmpjes van de politie in kanaleneiland maar als voorbeeld.

maar dat is een gevolg, niet een oorzaak. het is een gevolg van de ivoren toren houding van al die 60ers nu, die zich te goed voelen geen inlevingsvermogen hebben en met hun rijkdom en hun holyer than thou houding te koop lopen.

ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel.

het zou je sieren als je wat zou dimmen over mensen die het minder hebben dan jij.
en dank u meneer Dood,
pi_214630081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Hier haal je hypotheken en liquiditeiten door elkaar. In de eerste plaats zijn er niet "heel veel" executie verkopen geweest, beleid was juist alles op alles te zetten zodat mensen konden blijven zitten.

Het gebrek aan liquiditeit ontstond doordat banken elkaar niets meer wilden lenen, uit angst meegezogen te worden in faillissementen. Dat heeft/had niets met slechte hypotheken te maken.

Lakeman riep op om geld weg te halen, inderdaad, maar dat had niets met uitstaande of niet afgeloste hypotheken te maken. Toen DSB failliet was, zijn die hypotheken (tegen ongunstige voorwaarden) door andere banken overgenomen.
ik haal niks door elkaar.

de liquiditeit van de bank wordt o.a. gemaakt door binnenkomende aflossingen en rentes, in een vooraf berekende verhouding zodat er bij een normaal aflossingsgedrag een groot gedeelte onmiddelijk uitbetaald kan worden.

verder zijn er wel heel veel gedwongen verkopen geweest onder de DSB bank. dat staat o.a. in dat wikipedia artikel maar ook in vele andere artikele over de hele DSB affaire. de hele truc was om mensen een veel te hoge hypotheek aan te smeren door alles mee te rekenen van zwart geld aan toe, lage maandlasten voor te schotelen, en dan mensen een jaar later kapot te maken met de hogere rentes, gekoppelde woekerpolisen en huizen in te nemen.
toen die bank begon om te vallen en ze geld nodig hadden wilde in eerste instantie niemand lenen omdat de onderpanden waardeloos waren. huizen die tegen 125 tot 150 procent gefinancieerd waren. en toen was het hek van de dam. er kwam geen geld binnen en de onderpanden waren niets waard. tadaaaa.

dat lakerman die oproep deed had alles te maken met die uistaande hypotheken. die waren namelijk absoluut debiel, en als protest riep lakerman op om dan je geld maar terug te halen.
en dank u meneer Dood,
pi_214630100
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:24 schreef freak1 het volgende:

dat er niets aan is veranderd doet niets af aan dat er al jaren aan wordt gezaagd. het is niet houdbaar. er moet iets veranderen. o.a. door die enorme ongelijkheid. dat gaat veranderen. nu denken dat je over 10 jaar nog HRA krijgt is geloven in dromen.

Er is geen enorme ongelijkheid. HRA is een doekje voor het bloeden dat je als huiseigenaar treft. Dit kabinet heeft al aangegeven niets aan de HRA te zullen wijzigen. Ik ga zeker van nog 9 jaar HRA uit inderdaad geen 10. Want dan zit mijn 30 jaar erop. Geen probleem btw dan gaat ie naar box 3 *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:24 schreef freak1 het volgende:

het zou je sieren als je wat zou dimmen over mensen die het minder hebben dan jij.
Dat is een keuze. Ik heb het op vele fronten ook "minder" dan een doorsnee "Hollander". Dat is geen reden om afleiding in drank en drugs te zoeken, evenmin om bij de pakken neer te gaan zitten. En al helemaal niet om te gaan zitten afwachten tot een overheid of fictief opperwezen me komt helpen met een dak boven m'n hoofd.

Er is er maar één verantwoordelijk en deskundig voor je situatie en dat ben je zelf.
pi_214630204
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:31 schreef freak1 het volgende:

toen die bank begon om te vallen en ze geld nodig hadden wilde in eerste instantie niemand lenen omdat de onderpanden waardeloos waren. huizen die tegen 125 tot 150 procent gefinancieerd waren. en toen was het hek van de dam. er kwam geen geld binnen en de onderpanden waren niets waard. tadaaaa.

dat lakerman die oproep deed had alles te maken met die uistaande hypotheken. die waren namelijk absoluut debiel, en als protest riep lakerman op om dan je geld maar terug te halen.
Wat hebben uitstaande hypotheken nou met geld terug halen te maken?
pi_214630226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Er is geen enorme ongelijkheid. HRA is een doekje voor het bloeden dat je als huiseigenaar treft. Dit kabinet heeft al aangegeven niets aan de HRA te zullen wijzigen. Ik ga zeker van nog 9 jaar HRA uit inderdaad geen 10. Want dan zit mijn 30 jaar erop. Geen probleem btw dan gaat ie naar box 3 *O*
"ieder voor zich en god voor ons allen"

quote:
[..]
Dat is een keuze. Ik heb het op vele fronten ook "minder" dan een doorsnee "Hollander". Dat is geen reden om afleiding in drank en drugs te zoeken, evenmin om bij de pakken neer te gaan zitten. En al helemaal niet om te gaan zitten afwachten tot een overheid of fictief opperwezen me komt helpen.

Er is er maar één verantwoordelijk en deskundig voor je situatie en dat ben je zelf.
tuurlijk heb jij het minder. god o god ik voel nu al de pijn van je. rot toch op. uit alles blijkt dat je een typische omhoog likker en naar beneden stamper bent.

zeker ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen situatie. maar zaken als erfenissen en opgroeien in een welvaartstijd zijn wel erge zilveren lepels in je mond en op zijn minst kun je erkennen dat dat je een voorsprong geeft.

uit alle voorbeelden die je geeft blijkt niet alleen je complete disdain voor alles wat zich "Beneden" je begeeft, ook je absolute schijt aan de rest van het land (als ik maar 9 jaar HRA kan houden kan de rest erin zakken of niet?) en je complete gebrek aan inlevingsvermogen.

heb je al de quote over de bloemkool is groente maar niet alle groente is bloemkool begrepen?
en dank u meneer Dood,
pi_214630248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat hebben uitstaande hypotheken nou met geld terug halen te maken?
onderpand = garantie voor geld terug? wut?
en dank u meneer Dood,
pi_214630257
ik kom straks wel weer even langs om te kijken wat voor stront @blomke hier weer heeft gepost, maar ik rijd straks even langs vrienden en die huren, dus dat zal wel weer drank en drugs worden.
en dank u meneer Dood,
pi_214630329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:40 schreef freak1 het volgende:
ik kom straks wel weer even langs om te kijken wat voor stront @:blomke hier weer heeft gepost, maar ik rijd straks even langs vrienden en die huren, dus dat zal wel weer drank en drugs worden.
Oef speciaalbier ❤️
pi_214630339
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 19:38 schreef freak1 het volgende:

zeker ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen situatie. maar zaken als erfenissen en opgroeien in een welvaartstijd zijn wel erge zilveren lepels in je mond en op zijn minst kun je erkennen dat dat je een voorsprong geeft.

uit alle voorbeelden die je geeft blijkt niet alleen je complete disdain voor alles wat zich "Beneden" je begeeft, ook je absolute schijt aan de rest van het land (als ik maar 9 jaar HRA kan houden kan de rest erin zakken of niet?) en je complete gebrek aan inlevingsvermogen.
Ik kom uit een gribus-achterbuurt, ik weet dus hoe het er aan toe gaat. Mijn voornemen was (en is) daar nooit (meer) in terecht te komen. Dat is me gelukt, en ik help mensen graag om daar ook uit te komen.

Inderdaad is mijn empathische vermogen << gemiddeld. Dat neemt niet weg dat ik er toch uitgeklommen ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 08-08-2024 20:02:03 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')