Hebben ze een slechte financiële mentaliteit of ontvang je maandelijks gewoon op tijd de huur?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb huurders die het wel kunnen kopen maar niet willen, ze blijven liever huren. Ook bijzonder.
Ontvang gewoon de huur op tijd. Ze vinden het teveel gedoe een eigen huis. Heel bijzonder.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hebben ze een slechte financiële mentaliteit of ontvang je maandelijks gewoon op tijd de huur?
Ah, geen slechte financiële mentaliteit dus, gewoon een reden die voor anderen niet even logisch is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ontvang gewoon de huur op tijd. Ze vinden het teveel gedoe een eigen huis. Heel bijzonder.
Ik snap het wel, als de voegen er nu uit donderen bellen ze jou gewoon. Dan moeten ze het zelf oplossen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ontvang gewoon de huur op tijd. Ze vinden het teveel gedoe een eigen huis. Heel bijzonder.
Ja, je zal maar moeten voegen op maaiveldhoogte, ben je lekker meequote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik snap het wel, als de voegen er nu uit donderen bellen ze jou gewoon. Dan moeten ze het zelf oplossen.
Tja, dat ze daarmee veel meer huur betalen dan hypotheek voor het gemak moeten ze zelf weten. Dat huis heeft de aankomende 10 jaar weinig onderhoud van mij nodig.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik snap het wel, als de voegen er nu uit donderen bellen ze jou gewoon. Dan moeten ze het zelf oplossen.
Lekker klusje.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je zal maar moeten voegen op maaiveldhoogte, ben je lekker mee
Ik vind het dus niet zo onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, dat ze daarmee veel meer huur betalen dan hypotheek voor het gemak moeten ze zelf weten. Dat huis heeft de aankomende 10 jaar weinig onderhoud van mij nodig.
sorry. was geirriteerd.quote:
Je scheert wel een grote groep over 1 kam zeg..quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is er hoegenaamd niets gewijzigd aan de HRA, afgezien van de afbouw naar het laagste belastingtarief. Maar die afbouw was al vele daarvoor ingegaan. Verder is het EWF-% stelselmatig verlaagd en de Wet Hillen afgebouwd; eerste maatregel is gunstig voor hypotheekgevers, de tweede nadelig voor huiseigenaren zonder hypotheek. Reden(en) om niet (extra) af te lossen.
[..]
Het is misschien wat gechargeerd, maar mensen met een lage opleiding in achterstandsbuurten veroorzaken nou eenmaal veel meer overlast door drugs- en drankgebruik en criminaliteit, o.a. drugshandel en -productie. Iedere politieambtenaar kan je daarvan meer vertellen, o.a. mijn zwager. 40 jaar bij de politie van eenvoudige diender tot hoofdinspecteur. Nou hij kotst van allochtonen en achterstandsbuurten.
Mijn partner heeft jarenlang bij verslavingszorg (GGZ) gewerkt, je wilt niet weten waar ze kwam.
Heb mensen wel eens horen zeggen dat ze de flexibiliteit die huren biedt erg waarderen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, geen slechte financiële mentaliteit dus, gewoon een reden die voor anderen niet even logisch is.
Dank.
Verdubbeld, in 11 jaar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb mensen wel eens horen zeggen dat ze de flexibiliteit die huren biedt erg waarderen.
Ze vinden het kopen en verkopen te veel gedoe als ze eens ergens anders heen willen.
Kijk in 2009 snap ik dat maar eigenlijk zijn die kredietcrisis jaren een uitzondering op wat we al decennia zien.
Mijn ouders woning uit 1995 was in 2006 ook al verdubbeld in waarde.
Maar dat je die waarde stijging liever niet ziet omwille van flexibiliteit snap ik ook niet.
links of rechtsom, en dan bestrijd ik ook helemaal niet in het topic, enkel zaken in het leven zijn gewoon verstandig om er geld in te steken wanneer je kijkt naar een goede return on investment en aardig inflatie bestendig. edelmetalen, huizen (want er is NIET land genoeg) gecombineerde aandeelpakketen.. maar voor dat allemaal geld, het moet lang vast zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Verdubbeld, in 11 jaar.
Maar het maakt heel weinig ruimte om van werkgever te wisselen bijvoorbeeld. Neem een docent die nog in de flexibele schil zit, dan kan je zomaar echt tientallen kilometers verderop belanden. Dan is huur wel heel fijn dat je makkelijker kan verkassen. Zo zijn er wel meer beroepsgroepen
Heb nooit zo het idee dat het investeren in bepaalde zaken heel erg deel uit maakt van "onze cultuur".quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
links of rechtsom, en dan bestrijd ik ook helemaal niet in het topic, enkel zaken in het leven zijn gewoon verstandig om er geld in te steken wanneer je kijkt naar een goede return on investment en aardig inflatie bestendig. edelmetalen, huizen (want er is NIET land genoeg) gecombineerde aandeelpakketen.. maar voor dat allemaal geld, het moet lang vast zitten.
dat maakt het dat een huis lang niet altijd verstandig is om te kopen.. als je een appartement koopt waar je niet met 2 man kan wonen als je net aan een relatie begint, niet zo slim. in een relatie waarin je kinderen wilt een huis kopen waar geen ruimte is voor kids.. niet zo slim.. als je nog lekker van baan wilt wisselen, tijdelijk ergens moet wonen.. of gewoon het gezeik van een huis niet wilt.. dan is huren helemaal prima.
en ik ken genoeg mensen (zonder drank en drugs issues) die in een mooi huis wonen, sociale huur, 2 onder 1 kapper, in een fijne buurt, die tegen de grens van het inkomen van sociale huur aanzitten, geen klap betalen aan huur en die het gewoon echt lekker hebben financieel. die vinden het wel best, die hoeven niet zo nodig een huis te kopen. en dat snap ik volledig.
dat is echt 60+ mentaliteit dat huren altijd geld weggooien is
Typisch de groep mensen met ruime levenservaring, zeker als het om wonen gaat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:10 schreef freak1 het volgende:
Ik ken geen anderen dan mensen die met (Real Estate) beleggen, investeren en ondernemen om waardevermeerdering te creëren, bezig zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:01 schreef Kiid het volgende:
[..]
Heb nooit zo het idee dat het investeren in bepaalde zaken heel erg deel uit maakt van "onze cultuur".
Je hoort eigenlijk zelden van mensen die actief beleggen of bezig zijn om waardevermeerdering te creëren met het geld dat ze hebben.
Ik heb het gevoel dat die desktop calculatie redelijk aan de lage kant zit altijd als veiligheidsmarge voor "we zijn er nooit geweest"quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:08 schreef Leandra het volgende:
Ik zie mijn huis dan ook niet als investering maar primair als plek om te wonen, dat is ook gelijk de reden om asap van de schuld op het dak boven mijn hoofd af te willen, hoewel ik ook wel snap dat extra aflossen nu niet slim is, want ik betaal 1,57% over de openstaande schuld, de laatste 0,05% risico-opslag op de hypotheek raak ik snel genoeg kwijt door de stijgende WOZ, dus nog een keer ¤ 95 investeren in een desktoptaxatie door een knuppel die denkt dat alleen huizen in Amsterdam duur zijn is ook zinloos.
Maar ik spaar wel voor de extra aflossing, zodat we met de renteherziening in 2040 een nog kleinere restschuld hebben dan we op basis van de reguliere annuïtaire aflossingen al zouden hebben.
Dat het tegelijkertijd ook een goede investering was staat buiten kijf, maar dat is toevallig mooi meegenomen, niet het doel.
de enige levenservaring die oud zijn je geeft is dat je oud bent geworden. that's it.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Typisch de groep mensen met ruime levenservaring, zeker als het om wonen gaat.
en uiteraard ben jij het fuifnummer op die bijeenkomsten. gelukkig kunnen ze op je uitgebreide levenservaring leunen.quote:[..]
Ik ken geen anderen dan mensen die met (Real Estate) beleggen, investeren en ondernemen om waardevermeerdering te creëren, bezig zijn.
Ok boomer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:27 schreef blomke het volgende:
Ik ken geen anderen dan mensen die met (Real Estate) beleggen, investeren en ondernemen om waardevermeerdering te creëren, bezig zijn.
Kopen is leuk als je helemaal overtuigd bent van de plek waar je wil wonen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
Warm, erg warmquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:15 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik weet gewoon 100 procent zeker dat je leeftijd ergens boven de 60 zit, ik gok zo rond de 63 a 65.
Nou, in mijn geval was het duidelijk dat het meer was van "Oh, meer dan 20 km buiten Amsterdam, daar is alles goedkoop!"quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat die desktop calculatie redelijk aan de lage kant zit altijd als veiligheidsmarge voor "we zijn er nooit geweest"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo ik heb in 10 jaar tijd 3 verschillende koophuizen gehad, huren was veel duurder geweest.. (centrum > randje centrum > dorp).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kopen is leuk als je helemaal overtuigd bent van de plek waar je wil wonen.
Anders kleven er veel risico's aan, zoals kutburen hebben of krijgen enz enz.
Als je huurt kun je makkelijk weg.
Als je koopt is het een gezeik, en als je pech hebt ook gezeik nadat je verkocht hebt.
Dat is leuk bij een goedwerkende huurmarkt maar in NL heb je sneller een huis verkocht en gekocht dan een huurwoning gevonden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Verdubbeld, in 11 jaar.
Maar het maakt heel weinig ruimte om van werkgever te wisselen bijvoorbeeld. Neem een docent die nog in de flexibele schil zit, dan kan je zomaar echt tientallen kilometers verderop belanden. Dan is huur wel heel fijn dat je makkelijker kan verkassen. Zo zijn er wel meer beroepsgroepen
Plus dat we graag doen alsof het altijd zo is dat een huis meer waard wordt, maar dat geldt alleen voor de lange duur.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kopen is leuk als je helemaal overtuigd bent van de plek waar je wil wonen.
Anders kleven er veel risico's aan, zoals kutburen hebben of krijgen enz enz.
Als je huurt kun je makkelijk weg.
Als je koopt is het een gezeik, en als je pech hebt ook gezeik nadat je verkocht hebt.
Nu ja, en in 2012?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is leuk bij een goedwerkende huurmarkt maar in NL heb je sneller een huis verkocht en gekocht dan een huurwoning gevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |