abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:33:28 #276
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214641612
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:45 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Kopen is leuk als je helemaal overtuigd bent van de plek waar je wil wonen.
Anders kleven er veel risico's aan, zoals kutburen hebben of krijgen enz enz.
Als je huurt kun je makkelijk weg.
Als je koopt is het een gezeik, en als je pech hebt ook gezeik nadat je verkocht hebt.
Ik vond het kopen anders geen gezeik en het verkopen ook niet? 3x gedaan, maar ik had wellicht geluk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214641623
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nu ja, en in 2012?
Toen niet al was het toen trouwens ook geen drama.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:37:28 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214641670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vond het kopen anders geen gezeik en het verkopen ook niet? 3x gedaan, maar ik had wellicht geluk.
Ik vond het verkopen van het (onderwaterstaande) huis van mijn man in 2012/2013 dusdanig traumatisch dat ik in 2019 voor de verkoop van ons huis iemand benaderd heb waarvan ik wist dat ze een huis in onze wijk zocht.
De enige makelaar die erbij betrokken was was haar aankoopmakelaar.
Overigens hadden wij het huis ook niet van de vrije markt gehaald, want rechtstreeks gekocht van mijn ouders.

En ja, ik weet dat ons huidige huis idd zo verkocht zou zijn, maar ik ben nog niet over het 2012-2013 debacle heen, daarbij zou ik het huis liever aan mijn oudste zoon overdoen dan het verkopen, maar dan moet ik eerst even de lotto winnen, dan kan ik weer een nieuw huis voor onszelf bouwen :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:39:32 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214641691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Toen niet al was het toen trouwens ook geen drama.
Mwah, ik zie dat anders, en dan was het niet eens mijn huis.
Maar met een peuter van 2 iedere bezichtiging weer de heleboel picture perfect maken, de auto vol met speelgoed en ander spul, en iedere keer weer niets en gezeik over de blauwe keuken, wat ze op Funda ook al hadden gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214641698
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, ik zie dat anders, en dan was het niet eens mijn huis.
Maar met een peuter van 2 iedere bezichtiging weer de heleboel picture perfect maken, de auto vol met speelgoed en ander spul, en iedere keer weer niets en gezeik over de blauwe keuken, wat ze op Funda ook al hadden gezien.
Kan maar als je prijs goed was dan verkocht je het nog steeds snel. En een voordeel is dat je nieuwe woning ook goedkoper is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:42:32 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214641726
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kan maar als je prijs goed was dan verkocht je het nog steeds snel. En een voordeel is dat je nieuwe woning ook goedkoper is.
Er verkocht op dat moment niets snel, ook je standaard tussenwoning niet.
Heeft 9 maanden en een make-over van de keuken (van blauw naar wit) gekost om het te verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214641738
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heeft 9 maanden en een make-over van de keuken (van blauw naar wit) gekost om het te verkopen.
Oke dat is zuur. Ik heb meerdere vrienden gehad die ook toen in 2 maanden hun appartement kwijt waren.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:46:42 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214641761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oke dat is zuur. Ik heb meerdere vrienden gehad die ook toen in 2 maanden hun appartement kwijt waren.
Ja, maar dan zat je in een waarschijnlijk nog lager segment, dat is zeker destijds vooral opgekocht door mensen met geld die het vervolgens gingen verhuren (en die nu heel verontwaardigd zijn over het feit dat die huurinkomsten belast worden).
Mijn man had gewoon een standaard tussenwoning in een bloemkoolwijk, daar verkocht echt niets, en het is uiteindelijk met een restschuld (ook na uitkering van de beleggingshypotheek) verkocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214641786
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Was een prachtige tijd om te kopen :P.
3x wezen kijken en dan nog nagebeld worden dat er nog wat van de prijs af kon. ;).

7 jaar later verkocht voor 54% meer.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:51:19 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214641788
Wij hadden een flatje van minder dan een ton die vanaf 2012 32 maanden te koop heeft gestaan in het grootste dorp van NL.
Vertel mij niet dat alles snel verkocht als je prijs goed was }:|

Pas sinds de verkoop van ons vorige huis ben ik over het trauma en de restschuld heen van die flat verkoop :{w

(Die restschuld hadden we direct al opgelost maar ik ben er lang zuur over geweest, zo bedoel ik het)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:55:40 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214641822
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:51 schreef laziness het volgende:
Wij hadden een flatje van minder dan een ton die vanaf 2012 32 maanden te koop heeft gestaan in het grootste dorp van NL.
Vertel mij niet dat alles snel verkocht als je prijs goed was }:|

Pas sinds de verkoop van ons vorige huis ben ik over het trauma en de restschuld heen van die flat verkoop :{w

(Die restschuld hadden we direct al opgelost maar ik ben er lang zuur over geweest, zo bedoel ik het)
Zeker met een klein kind in huis was het gewoon ronduit dramatisch, je moest iedere keer voor iedere bezichtiging alles weer kindloos maken.
Reed ik weer, met de halve woonkamer in de kofferbak, want een bezichtiging.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:58:16 #287
244125 laziness
pi_214641836
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zeker met een klein kind in huis was het gewoon ronduit dramatisch, je moest iedere keer voor iedere bezichtiging alles weer kindloos maken.
Reed ik weer, met de halve woonkamer in de kofferbak, want een bezichtiging.
Waren er maar zoveel bezichtigingen dat ik het vervelend ging vinden :'(
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:59:43 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214641847
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:58 schreef laziness het volgende:

[..]
Waren er maar zoveel bezichtigingen dat ik het vervelend ging vinden :'(
:D Dat is waar, ik denk dat wij er een stuk of 10 in 9 maanden hebben gehad?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:02:00 #289
244125 laziness
pi_214641869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D Dat is waar, ik denk dat wij er een stuk of 10 in 9 maanden hebben gehad?
Ik denk 5 in bijna 3 jaar.
En dat was al meer dan anderen. Er waren namelijk flink wat blokken flats op een rij. Onze hoek had een mooi uitzicht.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:06:23 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214641908
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:02 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik denk 5 in bijna 3 jaar.
En dat was al meer dan anderen. Er waren namelijk flink wat blokken flats op een rij. Onze hoek had een mooi uitzicht.
Damn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214642723
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:27 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Hoezo ik heb in 10 jaar tijd 3 verschillende koophuizen gehad, huren was veel duurder geweest.. (centrum > randje centrum > dorp).
Omdat als je ergens woont, het kan zijn dat er asociale klote mensen naast je zitten.
Of dat er een grapjes in de straat zijn huis verkoopt aan een investeringsmaatschappij en er dronken Polen in komen te zitten.
Of wellicht een AZC wat er om de hoek wordt ingericht.

Enz.

Tja, dan kun je beter gehuurd hebben omdat het een aanslag is op de verkooopwaarde van je huis. Naast alle ergenis en frustratie.
pi_214642757
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Omdat als je ergens woont, het kan zijn dat er asociale klote mensen naast je zitten.
Of dat er een grapjes in de straat zijn huis verkoopt aan een investeringsmaatschappij en er dronken Polen in komen te zitten.
Of wellicht een AZC wat er om de hoek wordt ingericht.

Enz.

Tja, dan kun je beter gehuurd hebben omdat het een aanslag is op de verkooopwaarde van je huis. Naast alle ergenis en frustratie.
Verkopen was afgelopen 10 jaar ook zo gepiept, de afgelopen 3-4 jaar maakt het ook niet uit wie er naast je woont, verkoopt toch wel. Zelfs al zou je iets verkopen met verlies, is dat waarschijnlijk gunstiger dan huur betalen.

Het zegt natuurlijk niks over de komende 10 jaar.. maar ik denk dat de kans groter is dat de prijzen blijven stijgen dan dalen. Anders zijn heel veel mensen straks de klos....
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:57:22 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214643333
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:14 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Verkopen was afgelopen 10 jaar ook zo gepiept, de afgelopen 3-4 jaar maakt het ook niet uit wie er naast je woont, verkoopt toch wel. Zelfs al zou je iets verkopen met verlies, is dat waarschijnlijk gunstiger dan huur betalen.

Het zegt natuurlijk niks over de komende 10 jaar.. maar ik denk dat de kans groter is dat de prijzen blijven stijgen dan dalen. Anders zijn heel veel mensen straks de klos....
Over de lange termijn blijven huizenprijzen altijd stijgen, net als de lonen altijd blijven stijgen en de kosten van levensonderhoud, het verschil met nu en het verleden is alleen dat de standaard nu al een hypotheek op 2 inkomens is, dus die stijging zal vanaf nu redelijk beperkt blijven en niet meer heel erg afwijken van de stijging van het gezinsinkomen.
Het zal alleen nog flink stijgen als het gemiddelde gezin 2 fulltime inkomens heeft, want reken maar dat alle kosten (dus ook die van huizen) dan ook meestijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214644415
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:57 schreef Leandra het volgende:
Het zal alleen nog flink stijgen als het gemiddelde gezin 2 fulltime inkomens heeft, want reken maar dat alle kosten (dus ook die van huizen) dan ook meestijgen.
We zijn koploper part-time werken (met terechte of onterechte redenen), dus dat er heel veel meer stellen allebei fulltime zullen gaan werken zie ik zo niet gebeuren. Of ze moeten fulltime werken echt gaan belonen tov part-time werken (inclusief toeslagen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:06:31 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214644597
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
We zijn koploper part-time werken (met terechte of onterechte redenen), dus dat er heel veel meer stellen allebei fulltime zullen gaan werken zie ik zo niet gebeuren. Of ze moeten fulltime werken echt gaan belonen tov part-time werken (inclusief toeslagen).
Nou ja, het wordt steeds meer een mentaliteitsverhaal, de jonge vrouwen van nu die gestudeerd hebben gaan hun carrière echt niet meer opzij zetten voor de kinderen, het wordt misschien eens 32 uur werken maar ik verwacht dat dat over 10 jaar wel het gemiddelde aantal werkuren per week is voor vrouwen van 30-40 jaar oud.
Als het voor mannen dan 36 uur is dan is het verschil nog maar heel klein.

Los daarvan vind ik 32 uur ook niet echt parttime meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214649014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:15 schreef freak1 het volgende:

en nu zit je in een berg geld, je huis, waar je geen zak voor hebt hoeven te doen, te oordelen over anderen die niet dit gelukje hebben gehad.,

Het is geen kwestie van " geen zak voor hebt hoeven te doen" geweest. Het is een kwestie van oude zaken loslaten, hard werken in nieuwe & doorzetten, volhouden bij tegenwind en inzet * geweest. Kom daar bij de huidige achterbank generatie maar eens om. En inderdaad, vele van mijn generatiegenoten deden dat * niet, als "het maar makkelijk is"
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214651824
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Het is geen kwestie van " geen zak voor hebt hoeven te doen" geweest. Het is een kwestie van oude zaken loslaten, hard werken in nieuwe & doorzetten, volhouden bij tegenwind en inzet * geweest. Kom daar bij de huidige achterbank generatie maar eens om. En inderdaad, vele van mijn generatiegenoten deden dat * niet, als "het maar makkelijk is"
als je, aangezien je mijn theorie niet tegensprak, bezit hebt gehad, een huis in deze, wat 17 keer over de kop ging, dan kun je net zo hoog van de toren blazen als je wilt, zoals je ook nu doen, maar dan heb je er geen zak voor gedaan. dat is als roeien in een stroomversnelling. sure, je roeit wel, maar ook als je niet roeit kwam je er wel.
en die ultieme dooddoener daar.. "de huidige achterbank generatie".
net zoals in altijd zitten er luie kadavers bij. maar dat eeuwige gezeik.. en weer eens vanuit je ivoren toren

vroeger toen de mannen van staal waren en de boten van hout

rot op, je komt uit een generatie die nooit tegenwind heeft gehad.,
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_214653390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Los daarvan vind ik 32 uur ook niet echt parttime meer.
Met je parttime mentaliteit 😜 zelfs voor ambtenaren is dit parttime raam kijken.
pi_214653421
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef freak1 het volgende:

[..]
Als generatie misschien niet, maar om te zeggen dat niemand dat heeft gehad gaat mij te ver. Er zijn regios waar het niet perse een feest was.
pi_214653679
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef freak1 het volgende:

[..]
als je, aangezien je mijn theorie niet tegensprak, bezit hebt gehad, een huis in deze, wat 17 keer over de kop ging, dan kun je net zo hoog van de toren blazen als je wilt, zoals je ook nu doen, maar dan heb je er geen zak voor gedaan. dat is als roeien in een stroomversnelling. sure, je roeit wel, maar ook als je niet roeit kwam je er wel.
en die ultieme dooddoener daar.. "de huidige achterbank generatie".
net zoals in altijd zitten er luie kadavers bij. maar dat eeuwige gezeik.. en weer eens vanuit je ivoren toren

vroeger toen de mannen van staal waren en de boten van hout

:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')