De status aparte hebben ze volgens mij al doordat ze niet verzekerd kunnen worden. Maar mij lijkt het beter dat hier een oplossing voor gecreëerd wordt dan niets te doen omdat deze groep bestaat.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:20 schreef nostra het volgende:
[..]
En de mensen die weggelachen worden door een verzekeraar, want erfelijke aandoening of een keer een depressie gehad, krijgen die dan weer een status aparte?
Het afwijzen van een onderzeeboot aankoop kan gewoon. Als het geen optie zou mogen zijn dan moet je de wet maar aanpassen zodat het niet door de TK hoeft te worden goedgekeurd. Verder is het allemaal aanstellerij van een VVD die wanhopig probeert te doen alsof ze heus wel het beste met het land voor hebben na 14 jaar lang vooral om zichzelf te hebben gegeven.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Een capability gap creëren of Oekraïne niet steunen vind ik niet bepaald koffievlekken op tafel, eerder verborgen gebreken.
Het lijkt me dat voor elke partij het landsbelang voorop moet staan bij een stemming en dat die stemming dus onafhankelijk moet zijn van de (zeer onwenselijke) situatie waarin de coalitie het onderling niet eens wordt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Ps. hoe zou jij als PvdA willen voorkomen dat jij degene bent die alle gaten dicht rent die de PVV laat vallen en hoe zou jij proberen om coalitie breed gedragen steun voor de hulp aan Oekraïne af te dwingen @:nostra?
Was al Kamerlid voor de VVD, en partner geweest bij Baker&McKensie, lijkt dus prima. Oh Wopkequote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een nieuwe naam die ik hier nog niet had gezien
[..]
Was dat ook niet verplicht?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, daar betaal je zorgpremie voor
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Totale afbraak van onderwijs wordt doorgezet
Daar zullen ze content mee zijn bij de regeringspartijen
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hermans (waarschijnlijk) op Onderwijs @:Janneke141
Ben je vast verguld mee.
Kan niet wachten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hermans (waarschijnlijk) op Onderwijs @:Janneke141
Ben je vast verguld mee.
Waar komt deze vandaan?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:25 schreef Koffieplanter het volgende:
PVV: migratie, zorg, buitenlandse handel, ontwikkelingssamenwerking, economische zaken en infrastructuur
VVD: financiën, justitie, defensie en klimaat
NSC: binnenlandse zaken, buitenlandse zaken, sociale zaken en onderwijs
BBB: landbouw en wonen
PVV: zorg, justitie, binnenlandse zaken en infrastructuur
VVD: onderwijs, sociale zaken en volksgezondheid, welzijn en sport
NSC: financiën en justitie
BBB: landbouw
Boven ministers, onder staatssecretarissen
Wat een heerlijke post moet dat zijn. Geldkraan volledig dichtdraaien, rest van het ambt op je reet zitten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:27 schreef Slobeend het volgende:
PVV krijgt ontwikkelingssamenwerking, dat is een grap toch?
Als je het toch wil afschaffen, dan kun je er maar beter minister van worden toch? Zit je tenminste kort op de kist.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:27 schreef Slobeend het volgende:
Het kan heus nóg ergerquote:
Hertzberger zal wel onderwijs en wetenschap worden.quote:
Dat lijkt me nog de minst slechte keus.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Herzberger zal wel onderwijs en wetenschap worden.
De gruwel.quote:Voor de PVV is nog niet duidelijk wie de vicepremier wordt, maar de naam van Gidi Markuszower wordt genoemd. Hij zou ook minister voor Migratie worden. Sophie Hermans (VVD) zou minister van Klimaat worden en tevens vicepremier.
Zeg datquote:
Zoveel valt daar toch niet te verknoeien zolang de vuist op de Brusselse tafel geen effect heeft.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:34 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Ja dat kan toch niet. Wat een ellende.
En dan ook nog wonen erbijquote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:34 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Ja dat kan toch niet. Wat een ellende.
Als die nul op het rekest krijgen van de EU kunnen ze in elk geval niet de schuld naar een andere partij schuiven.quote:
Ja dat is dan ook wel weer zoquote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zoveel valt daar toch niet te verknoeien zolang de vuist op de Brusselse tafel geen effect heeft.
Tuequote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als die nul op het rekest krijgen van de EU kunnen ze in elk geval niet de schuld naar een andere partij schuiven.
Wordt omgekat naar Ministerie van Herkolonisatie en Wingewesten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:27 schreef Slobeend het volgende:
Gidi kom er maar in!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:25 schreef Koffieplanter het volgende:
PVV: migratie, zorg, buitenlandse handel, ontwikkelingssamenwerking, economische zaken en infrastructuur
VVD: financiën, justitie, defensie en klimaat
NSC: binnenlandse zaken, buitenlandse zaken, sociale zaken en onderwijs
BBB: landbouw en wonen
PVV: zorg, justitie, binnenlandse zaken en infrastructuur
VVD: onderwijs, sociale zaken en volksgezondheid, welzijn en sport
NSC: financiën en justitie
BBB: landbouw
Boven ministers, onder staatssecretarissen
Bij mijn weten heeft hij geen dubbele nationaliteit.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Gidi kom er maar in!
Op migratie.
Dubbele nationaliteiten opeens geen probleem meer.
Gelukkig heeft de pers wel heel braaf allerlei door Omtzigt verzonnen labeltjes op dit kabinet geplakt. Want het zou toch zo anders en vernieuwend zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:30 schreef Slobeend het volgende:
En ik hoor nog weinig over ministers van buiten?
Het volluk wil dat. Gidi is bovendien een uitstekende minister van Israëlische zaken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Markuszower kan écht éch écht niet hoor
Klimaat ? Daar doen we straks niet meer aan.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stikstofproblematiek laten ze dan maar bij Klimaat (Hermans) lijkt me? Anders krijg je Wonen + Stikstof + Landbouw bij BBB. Wat een ellende hebben ze dan bij elkaar geraapt...
Wonen + Landbouw gaat al genoeg tegenstrijdige belangen opleveren.
Nou ja. Verboden wapenbezit dan. En contacten met de Mossad.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:56 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft hij geen dubbele nationaliteit.
Ja, van een extraparlementair kabinet is niets over zo.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:30 schreef Slobeend het volgende:
En ik hoor nog weinig over ministers van buiten?
Dan had je moeten schrijven 'verboden wapenbezit opeens geen probleem meer en contacten met de Mossad ook niet'.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja. Verboden wapenbezit dan. En contacten met de Mossad.
"Een risico voor de integriteit van Nederland"
PVV'er ging weg na waarschuwing AIVD - https://nos.nl/l/159060
Shoot me.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dan had je moeten schrijven 'verboden wapenbezit opeens geen probleem meer en contacten met de Mossad ook niet'.
Ik zei het je vanmiddag al.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
Gidi op J&V en vice-MP. Dat kan écht niet.
Eenduidig beleid zonder uitzonderingen, helemaal top.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat een heerlijke post moet dat zijn. Geldkraan volledig dichtdraaien, rest van het ambt op je reet zitten.
Dat wapenbezit is tot daar aan toe. Maar contacten met de Mossad moet in deze wereld altijd een no-go zijn. Kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja. Verboden wapenbezit dan. En contacten met de Mossad.
"Een risico voor de integriteit van Nederland"
PVV'er ging weg na waarschuwing AIVD - https://nos.nl/l/159060
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
Bestuurspartij vVD vindt het wel prima anders.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
Bijzonder is wat aan de milde kant wat mij betreftquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zei het je vanmiddag al.
Al ben ik geen Haagse Insider.![]()
Bijzonder hè.
Ja, dat artikel hadden we alquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:04 schreef trein2000 het volgende:
Andere opvallende namen die worden genoemd zijn Fleur Agema (PVV) als minister van Zorg, Eelco Heinen (VVD) als minister van Financiën en Ruben Brekelmans (VVD) als minister van Defensie. David van Weel (VVD), oud-raadsadviseur van premier Rutte, wordt genoemd als minister van Justitie. Folkert Idsinga (NSC) wordt waarschijnlijk staatssecretaris van Financiën en Casper Veldkamp (NSC) zou in beeld zijn als minister van Buitenlandse Zaken.
Bron:NOS
Ik zou daar als oppositie in elk debat met dat figuur op blijven hameren. Wordt ook leuk om te zien hoe onpartijdig de voorzitter dan is.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wapenbezit is tot daar aan toe. Maar contacten met de Mossad moet in deze wereld altijd een no-go zijn. Kan gewoon niet.
Dit is nou een geval waar je direct met een MvW moet komen bij de regeringsverklaring. Dit kan gewoon niet. Dit is een risico voor de staatsveiligheidquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou daar als oppositie in elk debat met dat figuur op blijven hameren. Wordt ook leuk om te zien hoe onpartijdig de voorzitter dan is.
Oneens. Beetje eigen rechtertje willen spelen. En niet alleen met dat vuurwapen. Verder nog allerlei gewelds"oplossingen" voor allerlei zaken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wapenbezit is tot daar aan toe. Maar contacten met de Mossad moet in deze wereld altijd een no-go zijn. Kan gewoon niet.
En ook die MvW zal geen meerderheid halen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is nou een geval waar je direct met een MvW moet komen bij de regeringsverklaring. Dit kan gewoon niet. Dit is een risico voor de staatsveiligheid
Hé ik keur het niet goed hè? Maar ik vind het van een hele andere orde dan contacten met de Mossad.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens. Beetje eigen rechtertje willen spelen. En dat komt op een post die onder J&V danwel V&J valt..
Wat een toppersquote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:49 schreef TheVulture het volgende:
Een kabinet met Markuszower en Mona Keizer, mijn god
Elk debat dat hij komt weer indienen. Er zijn zware verdenkingen dat die man een buitenlandse staat dient! Ernstiger kan het niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook die MvW zal geen meerderheid halen.
Nogal veel overhead voor een ministerie zonder budget.quote:
Tja. Hou een debiel met een kamermeerderheid achter zich maar eens democratisch tegen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Elk debat dat hij komt weer indienen. Er zijn zware verdenkingen dat die man een buitenlandse staat dient! Ernstiger kan het niet.
Ook leuk in het licht van al dat WEF gelul.
Ik ken de meeste niet.quote:Verdeling kabinetsposten bekend: Migratie naar PVV, Financiën naar VVD
In het nieuwe kabinet-Schoof krijgt de PVV vijf ministers, de VVD en NSC allebei vier en BBB twee. Er komen 12 of 13 staatssecretarissen. Dat melden Haagse bronnen aan de NOS. De PVV zal onder meer een minister voor Migratie leveren, de VVD krijgt Financiën en BBB Landbouw. De post Binnenlandse Zaken gaat naar NSC.
PVV
De PVV krijgt vijf ministers: naast Migratie ook Zorg, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, Economische Zaken en Infrastructuur.
De PVV levert staatssecretarissen op Zorg, Justitie, Binnenlandse Zaken en Infrastructuur.
VVD
De VVD kan rekenen op vier ministersposten. Naast Financiën krijgt de VVD ook Justitie, Defensie en Klimaat. VVD-staatssecretarissen komen op Onderwijs, Sociale Zaken en Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
NSC
Ook de NSC krijgt vier ministerposten. NSC levert naast Binnenlandse Zaken ook Buitenlandse Zaken, Sociale Zaken en Onderwijs. NSC krijgt twee staatssecretarissen op Financiën en een op Justitie.
BBB
De twee ministers voor BBB gaan naar Landbouw en Wonen. De BBB-staatssecretarissen komen op Landbouw en Defensie. BBB krijgt daarmee dus zowel de minister als de staatssecretaris van Landbouw.
Vier vicepremiers
Voor de PVV is nog niet duidelijk wie de vicepremier wordt, maar de naam van Gidi Markuszower wordt genoemd. Hij zou ook minister voor Migratie worden. Sophie Hermans (VVD) zou minister van Klimaat worden en tevens vicepremier. Naar verluidt wordt NSC-Kamerlid Eddy van Hijum minister van Sociale Zaken én vicepremier. Ook in beeld als vicepremier is Mona Keijzer (BBB), die minister van Wonen zou worden.
Andere opvallende namen die worden genoemd zijn Fleur Agema (PVV) als minister van Zorg, Eelco Heinen (VVD) als minister van Financiën en Ruben Brekelmans (VVD) als minister van Defensie. David van Weel (VVD), oud-raadsadviseur van premier Rutte, wordt genoemd als minister van Justitie. Folkert Idsinga (NSC) wordt waarschijnlijk staatssecretaris van Financiën en Caspar Veldkamp (NSC) zou in beeld zijn als minister van Buitenlandse Zaken.
Ik heb die post aangevuld. Ik vind het om méérdere redenen écht niet kunnenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hé ik keur het niet goed hè? Maar ik vind het van een hele andere orde dan contacten met de Mossad.
Een aparte staatssecretaris voor het beroepsonderwijs vind ik nog wel een aardige vondst. Dat mag wel wat meer aandacht krijgen.quote:
Ik denk eigenlijk dat Hermans wel een prima bestuurder gaat zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk eigenkijk dat Hermans het daar best goed kan doen.
De enige reden dat Hermans hier wel eens positief zou kunnen afsteken, is omdat de rest van de bezetting compleet ondermaats is.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk eigenkijk dat Hermans het daar best goed kan doen.
Zolang het allemaal maar een beetje praktisch is en niet over meer fundamentele kwesties gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat Hermans wel een prima bestuurder gaat zijn.
Koninkrijksrelaties bij de PVV?!quote:
Minister voor koninkrijksrelaties van de PVV?quote:
Welke idioot gaat er zitten als hoger onderwijs staats als daar flink op bezuinigd gaat worden?quote:
Minister, ik denk dat het Hertzberger wordt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke idioot gaat er zitten als hoger onderwijs staats als daar flink op bezuinigd gaat worden?
Kennelijk iemand van NSCquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke idioot gaat er zitten als hoger onderwijs staats als daar flink op bezuinigd gaat worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |