Dit is nou een geval waar je direct met een MvW moet komen bij de regeringsverklaring. Dit kan gewoon niet. Dit is een risico voor de staatsveiligheidquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou daar als oppositie in elk debat met dat figuur op blijven hameren. Wordt ook leuk om te zien hoe onpartijdig de voorzitter dan is.
Oneens. Beetje eigen rechtertje willen spelen. En niet alleen met dat vuurwapen. Verder nog allerlei gewelds"oplossingen" voor allerlei zaken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wapenbezit is tot daar aan toe. Maar contacten met de Mossad moet in deze wereld altijd een no-go zijn. Kan gewoon niet.
En ook die MvW zal geen meerderheid halen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is nou een geval waar je direct met een MvW moet komen bij de regeringsverklaring. Dit kan gewoon niet. Dit is een risico voor de staatsveiligheid
Hé ik keur het niet goed hè? Maar ik vind het van een hele andere orde dan contacten met de Mossad.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens. Beetje eigen rechtertje willen spelen. En dat komt op een post die onder J&V danwel V&J valt..
Wat een toppersquote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:49 schreef TheVulture het volgende:
Een kabinet met Markuszower en Mona Keizer, mijn god
Elk debat dat hij komt weer indienen. Er zijn zware verdenkingen dat die man een buitenlandse staat dient! Ernstiger kan het niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook die MvW zal geen meerderheid halen.
Nogal veel overhead voor een ministerie zonder budget.quote:
Tja. Hou een debiel met een kamermeerderheid achter zich maar eens democratisch tegen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Elk debat dat hij komt weer indienen. Er zijn zware verdenkingen dat die man een buitenlandse staat dient! Ernstiger kan het niet.
Ook leuk in het licht van al dat WEF gelul.
Ik ken de meeste niet.quote:Verdeling kabinetsposten bekend: Migratie naar PVV, Financiën naar VVD
In het nieuwe kabinet-Schoof krijgt de PVV vijf ministers, de VVD en NSC allebei vier en BBB twee. Er komen 12 of 13 staatssecretarissen. Dat melden Haagse bronnen aan de NOS. De PVV zal onder meer een minister voor Migratie leveren, de VVD krijgt Financiën en BBB Landbouw. De post Binnenlandse Zaken gaat naar NSC.
PVV
De PVV krijgt vijf ministers: naast Migratie ook Zorg, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, Economische Zaken en Infrastructuur.
De PVV levert staatssecretarissen op Zorg, Justitie, Binnenlandse Zaken en Infrastructuur.
VVD
De VVD kan rekenen op vier ministersposten. Naast Financiën krijgt de VVD ook Justitie, Defensie en Klimaat. VVD-staatssecretarissen komen op Onderwijs, Sociale Zaken en Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
NSC
Ook de NSC krijgt vier ministerposten. NSC levert naast Binnenlandse Zaken ook Buitenlandse Zaken, Sociale Zaken en Onderwijs. NSC krijgt twee staatssecretarissen op Financiën en een op Justitie.
BBB
De twee ministers voor BBB gaan naar Landbouw en Wonen. De BBB-staatssecretarissen komen op Landbouw en Defensie. BBB krijgt daarmee dus zowel de minister als de staatssecretaris van Landbouw.
Vier vicepremiers
Voor de PVV is nog niet duidelijk wie de vicepremier wordt, maar de naam van Gidi Markuszower wordt genoemd. Hij zou ook minister voor Migratie worden. Sophie Hermans (VVD) zou minister van Klimaat worden en tevens vicepremier. Naar verluidt wordt NSC-Kamerlid Eddy van Hijum minister van Sociale Zaken én vicepremier. Ook in beeld als vicepremier is Mona Keijzer (BBB), die minister van Wonen zou worden.
Andere opvallende namen die worden genoemd zijn Fleur Agema (PVV) als minister van Zorg, Eelco Heinen (VVD) als minister van Financiën en Ruben Brekelmans (VVD) als minister van Defensie. David van Weel (VVD), oud-raadsadviseur van premier Rutte, wordt genoemd als minister van Justitie. Folkert Idsinga (NSC) wordt waarschijnlijk staatssecretaris van Financiën en Caspar Veldkamp (NSC) zou in beeld zijn als minister van Buitenlandse Zaken.
Ik heb die post aangevuld. Ik vind het om méérdere redenen écht niet kunnenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hé ik keur het niet goed hè? Maar ik vind het van een hele andere orde dan contacten met de Mossad.
Een aparte staatssecretaris voor het beroepsonderwijs vind ik nog wel een aardige vondst. Dat mag wel wat meer aandacht krijgen.quote:
Ik denk eigenlijk dat Hermans wel een prima bestuurder gaat zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk eigenkijk dat Hermans het daar best goed kan doen.
De enige reden dat Hermans hier wel eens positief zou kunnen afsteken, is omdat de rest van de bezetting compleet ondermaats is.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk eigenkijk dat Hermans het daar best goed kan doen.
Zolang het allemaal maar een beetje praktisch is en niet over meer fundamentele kwesties gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat Hermans wel een prima bestuurder gaat zijn.
Koninkrijksrelaties bij de PVV?!quote:
Minister voor koninkrijksrelaties van de PVV?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |