Eerder dat constante in de rede vallen door die Eickhout en Gerbrandy.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:28 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Walgelijk speels ingeleid weer met een liedje en die kut buttons
Die pvv er is ook niet het scherpste mes uit de lade.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:45 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Eerder dat constante in de rede vallen door die Eickhout en Gerbrandy.
Gerbrandy vind ik wel o.k.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:02 schreef Hexagon het volgende:
Zijn duidelijk allemaal B-garnituur debaters.
Die is ergens in de jaren tachtig blijven hangen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:23 schreef PotjeSambal het volgende:
Die BBB'er is écht storend in het debat.
Daarover gesproken heeft Daniël van Duijn (LEF) zich nog misdragen?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:23 schreef PotjeSambal het volgende:
Die BBB'er is écht storend in het debat.
Die partij doet niet mee aan de EU verkiezingen dus wat deze vraag in dit topic doet ontgaat mij totaal.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Daarover gesproken heeft Daniël van Duijn (LEF) zich nog misdragen?
Volgens mij worden de uitslagen pas bekend gemaakt nadat alle verkiezingen gedaan zijn, dus na zondag.....quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:21 schreef Gia het volgende:
Apart dat Nederland als eerste land de verkiezingen achter de rug heeft. Andere landen kunnen dus kijken hoe Nederland gekozen heeft. Niet dat dit nu zo'n grote invloed zal hebben op het stemgedrag van andere burgers, maar toch. Ik had liever alles op dezelfde dag gehad.
Dus, er is donderdagavond geen uitslagenavond? Okay, dat wist ik niet. Ging ervan uit dat we direct de uitslagen kregen.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij worden de uitslagen pas bekend gemaakt nadat alle verkiezingen gedaan zijn, dus na zondag.....
Op zondag?quote:Op zondag 2 juni 2024 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Ik wordt nu doodgegooid met SGP-ads op internet. Die proberen nog hard om terug te komen.
Shockingquote:Op zondag 2 juni 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, zonet nog op Youtube. Blijkbaar kunnen de principes even opzij.
Zo te zien heeft de BBB het weer eens hoog in de bol.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:23 schreef VoMy het volgende:
Europees BBB-fractievoorzitter Sander Smit: Green Deal eruit of Von der Leyen eruit
Ursula von der Leyen mag niet door als voorzitter van de Europese Commissie als de Green Deal niet van tafel verdwijnt. Dat stelt de Europese fractie van BBB. Fractievoorzitter Sander Smit stemt tegen een tweede termijn Von der Leyen zolang de erfenis van voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans niet door de papierversnipperaar gaat.
Wil de BBB zich niet aansluiten bij de EVP wat ook weer de partij van Von der Leyen is? Is dit een goede manier van solliciteren?
Sander Smit, loopt al 10 jaar mee in Brussel als CDAer in de EVP-fractie. Je weet wel, waar Von der Leyen vandaan komt.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:23 schreef VoMy het volgende:
Europees BBB-fractievoorzitter Sander Smit: Green Deal eruit of Von der Leyen eruit
Ursula von der Leyen mag niet door als voorzitter van de Europese Commissie als de Green Deal niet van tafel verdwijnt. Dat stelt de Europese fractie van BBB. Fractievoorzitter Sander Smit stemt tegen een tweede termijn Von der Leyen zolang de erfenis van voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans niet door de papierversnipperaar gaat.
Wil de BBB zich niet aansluiten bij de EVP wat ook weer de partij van Von der Leyen is? Is dit een goede manier van solliciteren?
En die ene nog onzekere zetel van BBB gaat Von der Leyen wegstemmen? Nog los van het feit dat iedereen inmiddels weet dat de regeringsleiders over de opvolging gaan en als de coalitie niet op schiet wordt dat gewoon Rutte die dat beslist namens Nederland.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:23 schreef VoMy het volgende:
Het is toch heel simpel? Dit komt af van partijen en figuren die er, terecht, van uitgaan dat hun achterban geen flauw idee heeft waar het over gaat maar die hele-maal blij worden van inhoudsloze stoere taal.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die ene nog onzekere zetel van BBB gaat Von der Leyen wegstemmen? Nog los van het feit dat iedereen inmiddels weet dat de regeringsleiders over de opvolging gaan en als de coalitie niet op schiet wordt dat gewoon Rutte die dat beslist namens Nederland.
Wat dat betreft vond ik dat NRC interview met Dirk Gotink, Europees NSC-lijsttrekker, helemaal een afgang. Wat een trieste inhoudsloze bedoeling is dat.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel? Dit komt af van partijen en figuren die er, terecht, van uitgaan dat hun achterban geen flauw idee heeft waar het over gaat maar die hele-maal blij worden van inhoudsloze stoere taal.
En ze zijn vrij wanhopig. De kans is redelijk aanwezig dat straks 2 van de 4 partijen uit de nieuwe coalitie bij verkiezingen vlak daarna die zoals iedereen weet vooral over landelijke items gaat, op 0 zetels uit komen. Maar zelfs op 1 zetel uit komen is voor beide gewoon een onvoldoende op het rapport.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel? Dit komt af van partijen en figuren die er, terecht, van uitgaan dat hun achterban geen flauw idee heeft waar het over gaat maar die hele-maal blij worden van inhoudsloze stoere taal.
Dat kan de opkomst wel serieus verhogen, over vuurwerk hebben de meeste mensen wel een sterke voorkeur voor of tegen.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als stemmenteller verwacht ik dat de opkomst nogal mager zal zijn. In de gemeente van het stembureau is nog een referendum over vuurwerk ook, dus dat is nog meer telwerk.
Die er niet was.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:10 schreef Hexagon het volgende:
Ach de BBB wil even de aandacht afleiden van hun zeperd bij de Eurocommissaris.
Lijkt me geen verkeerde move trouwens.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:12 schreef Hexagon het volgende:
Overigens voorspelde PG Kroeger dat Von der Leyen mogelijk wel eens het veld zou moeten ruimen voor Mario Draghi. Dan kan BBB natuurlijk roepen dat dat door hen komt.
Waarschijnlijk niet, tenzij GeenStijl of andere media iets gaan organiseren.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 23:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
is er wel een soort exitpolls na de stemming?
Draghi is tegen de tijd dat hij dan wordt aangesteld zo goed als 77, een commissie zit er 5 jaar. Dan is hij 82. Lijkt me wel een enorm risico. Ik heb het inderdaad eerder ook gelezen, oa hier: https://www.bnnvara.nl/jo(...)rt-met-extreemrechtsquote:Op zondag 2 juni 2024 12:12 schreef Hexagon het volgende:
Overigens voorspelde PG Kroeger dat Von der Leyen mogelijk wel eens het veld zou moeten ruimen voor Mario Draghi. Dan kan BBB natuurlijk roepen dat dat door hen komt.
Ik heb echt moeten lachen om de reacties in de topic reeksen over de verkiezingen, had gehoopt dat dit jaar weer zo zal zijnquote:Op zondag 2 juni 2024 12:42 schreef freako het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, tenzij GeenStijl of andere media iets gaan organiseren.
Kan natuurlijk een move zijn om Scholz van een probleem af te helpen. Die heeft de Duitse zetel namelijk aan de Groenen beloofd. En in ruil daarvoor krijgt hij weer wat van Scholz.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Draghi is tegen de tijd dat hij dan wordt aangesteld zo goed als 77, een commissie zit er 5 jaar. Dan is hij 82. Lijkt me wel een enorm risico. Ik heb het inderdaad eerder ook gelezen, oa hier: https://www.bnnvara.nl/jo(...)rt-met-extreemrechts
Maar ik vind het wat betreft boosheid om de flirt met raficaalrechts ook wel opvallend, omdat Draghi juist dat in Italië ook heeft gedaan: flirten met en uiteindelijk de macht overdragen aan radicaalrechts.
Nos organiseert gewoon een exitpoll donderdagavond.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:42 schreef freako het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, tenzij GeenStijl of andere media iets gaan organiseren.
quote:NOS Europa Kiest: de Stemming
Nederlandse kiesgerechtigden hebben hun stem uitgebracht en in de exitpolls van 21.00 uur (voorlopig) en 21.30 uur (definitief) wordt duidelijk welke politieke partijen hebben gewonnen en welke verloren. Presentator Rob Trip schakelt in de uitzending met NOS-verslaggevers op de partijbijeenkomsten in het land. Ook praat hij met Arjan Noorlander voor de politieke consequenties in Nederland en met Brussel-correspondent Kysia Hekster over de gevolgen voor het Europees Parlement. Malou Petter staat bij het uitslagenscherm en presenteert de uitkomsten van de exitpoll én van een Ipsos-enquête naar de mening van de kiezer over de Europese Unie. Daarover gaat het ook in bijdragen van Jeroen Gortworst en Margot Oosterwechel van de NOS YouTube-serie De Peilers (zie hierna onder ‘Online’). Zij hebben met Nederlanders uitgebreide gesprekken gevoerd over de EU.
Donderdag 6 juni, 20.33-22.01 uur, NPO 1
Vertel, waarom ligt het nu weer aan links?quote:Op zondag 2 juni 2024 17:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zal wel kneiterrechts worden.
En dat mag 'links' zichzelf vooral aanrekenen.
Renew Europequote:Op zondag 2 juni 2024 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vertel, waarom ligt het nu weer aan links?
Ik verwacht ook een hoge score voor de PVV overigens. Hoop vooral dat progressieve partijen zoals GroenLinks - PvdA, D66, en Volt zich goed staande weten te houden.
Gewoon om verantwoordelijkheid te kunnen afschuiven. Het is immers helemaal hot om jezelf als zielig en hulpeloos neer te zetten zodat je er niks aan kan doen.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vertel, waarom ligt het nu weer aan links?
Snap sowieso niet waarom je steeds op de bres springt voor links; zoveel linkse standpunten heb je niet. Integendeel.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon om verantwoordelijkheid te kunnen afschuiven. Het is immers helemaal hot om jezelf als zielig en hulpeloos neer te zetten zodat je er niks aan kan doen.
De Joop-reactie gaat in ieder geval mensen niet warmer maken voor 'links'.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Renew Europeis mijn keuze.
Denk dat extreem rechts wel binnen de perken gehouden kan worden. NL is nou ook weer niet zo groot. Iets van 33 van de 700 zetels ofzo.
Al kan dat nieuws uit DL, dat die agent overleden is, natuurlijk daar wel enorme invloed hebben.
Geen idee. Ik lees dat niet echt. Joop is meer voor eigen publiek.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Joop-reactie gaat in ieder geval mensen niet warmer maken voor 'links'.
Jij schijnt ook links te zijn maar daar is ook weinig van terug te zien.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom je steeds op de bres springt voor links; zoveel linkse standpunten heb je niet. Integendeel.
de VVD zal je bedoelenquote:Op zondag 2 juni 2024 17:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zal wel kneiterrechts worden.
En dat mag 'links' zichzelf vooral aanrekenen.
Ik zie graag een gezond evenwicht in de Nederlandse politiek. En daar hoort ook een gezonde linkerflank bij. En geen extreemrechts blok waarbij het voortdurend wordt vergoeilijkt als een logische keuze voor als je niet blij bent met de regering of op basis van woke-spoken die op heel links worden geprojecteerd.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom je steeds op de bres springt voor links; zoveel linkse standpunten heb je niet. Integendeel.
ouderwets-arbeiderachtig-linksquote:Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij schijnt ook links te zijn maar daar is ook weinig van terug te zien.
Even zien.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij schijnt ook links te zijn maar daar is ook weinig van terug te zien.
Je bedoelt die spoken die je eigen D66 gewoon benoemt in haar 'introspectieve' rapport?quote:Op zondag 2 juni 2024 19:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie graag een gezond evenwicht in de Nederlandse politiek. En daar hoort ook een gezonde linkerflank bij. En geen extreemrechts blok waarbij het voortdurend wordt vergoeilijkt als een logische keuze voor als je niet blij bent met de regering of op basis van woke-spoken die op heel links worden geprojecteerd.
Gewoon links.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ouderwets-arbeiderachtig-links
Wat betreft kan vlindereterbeter leven in de jaren 80 van de vorige eeuw
Ja dat soort dingen zijn gewoon aan verandering onderhevig.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon links.
Zonder identiteitspolitiek. Dat was jarenlang vooral een rechts dingetje.
Er zijn meer partijen waar je op kan stemmen dan D66 die niet extreemrechts zijn. Dus nul argument daarvoor.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt die spoken die je eigen D66 gewoon benoemt in haar 'introspectieve' rapport?
Je vindt links afvallen belangrijker dan al die andere standpunten schijnbaar.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook van jou heb ik nog geen enkel voorbeeld gezien waaruit zou blijken dat ik rechtse denkbeelden zou hebben.
Schijnbaar vindt jij het ook enorm belangrijk aangezien je het er bijna ieder topic met de haren bijsleept.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zonder identiteitspolitiek. Dat was jarenlang vooral een rechts dingetje.
Ik val links niet af. Ik val 'links' af.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je vindt links afvallen belangrijker dan al die andere standpunten schijnbaar.
Ik zie je nauwelijks anders doen.
Ach, zo hebben anderen dat weer met extreemrechts en populisme.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Schijnbaar vindt jij het ook enorm belangrijk aangezien je het er bijna ieder topic met de haren bijsleept.
En zo zijn er weer anderen die POL er aan de haren bij slepen in NWS. Oh wacht, dat was Etto zelf.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, zo hebben anderen dat weer met extreemrechts en populisme.
Zoals NWS hier wel eens aan de orde komt?quote:Op zondag 2 juni 2024 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En zo zijn er weer anderen die POL er aan de haren bij slepen in NWS. Oh wacht, dat was Etto zelf.
quote:Op zondag 2 juni 2024 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik val links niet af. Ik val 'links' af.
Ja, dat er nog steeds lieden zijn die bijvoorbeeld D66 onder links scharen blijft verbazingwekkendquote:
Bij Kiespijn zat Pechtold naast Hanneke Groentemanquote:Op zondag 2 juni 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat er nog steeds lieden zijn die bijvoorbeeld D66 onder links scharen blijft verbazingwekkend
Zat hij links of rechts van haar?quote:Op zondag 2 juni 2024 20:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Bij Kiespijn zat Pechtold naast Hanneke Groenteman
Ze laten zelfs sexy blonde boerendeernes aanrukken om zoveel mogelijk stemmen te krijgen.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:03 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Shocking![]()
Laat ze een voorbeeld nemen aan het Reformatorisch Dagblad.
https://www.rd.nl/zondag
Of het is gewoon een vrouw met een politiek verhaal.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze laten zelfs sexy blonde boerendeernes aanrukken om zoveel mogelijk stemmen te krijgen.![]()
Aliensquote:Op zondag 2 juni 2024 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze laten zelfs sexy blonde boerendeernes aanrukken om zoveel mogelijk stemmen te krijgen.![]()
Waarom niet?quote:Op zondag 2 juni 2024 21:05 schreef trein2000 het volgende:
Ik ga natuurlijk stemmen. Maar voor het eerst heb ik echt geen idee waarop nog.
Inhoudelijk nog steeds niets. Alleen ik hou niet zo van het enabelen van radicaal rechts. Daar komt bij dat ik de EVP de Europese VVD vind, een politiek vehikel dat enkel door macht gedreven wordt en elke vorm van inhoud daaraan ondergeschikt maakt.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik ken jou als een NSC, oud VVD, man. Wat staat je tegen aan de NSC?
Staat er niet iemand op die lijst die jou kan bekoren? Waar je een goed gevoel over hebt.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inhoudelijk nog steeds niets. Alleen ik hou niet zo van het enabelen van radicaal rechts. Daar komt bij dat ik de EVP de Europese VVD vind, een politiek vehikel dat enkel door macht gedreven wordt en elke vorm van inhoud daaraan ondergeschikt maakt.
Maar het kan zo nog NSC worden hoor.
vraag is niet aan mij, maar ik ken niemand van die lijst dus ja ik zou niet weten over wie ik een goed gevoel moet hebbenquote:Op zondag 2 juni 2024 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Staat er niet iemand op die lijst die jou kan bekoren? Waar je een goed gevoel over hebt.
#teamblanco-ongeldigquote:Op zondag 2 juni 2024 21:05 schreef trein2000 het volgende:
Ik ga natuurlijk stemmen. Maar voor het eerst heb ik echt geen idee waarop nog.
Van de NSC-lijst?quote:Op zondag 2 juni 2024 21:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
vraag is niet aan mij, maar ik ken niemand van die lijst dus ja ik zou niet weten over wie ik een goed gevoel moet hebben![]()
"Sexy"quote:Op zondag 2 juni 2024 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
NSC kan mij ook niet echt bekoren. Tja, het is ook wel een ver van mijn bedshow.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Van de NSC-lijst?
Veel hebben al 8 of 9 jaar voor het CDA in Brussel gezeten. Je kunt zo opzoeken hoeveel bijdragen aan het debat ze geleverd hebben (en dat zal voor CDAers wel goed zitten, in tegenstelling tot PVVers)
Het is wel jammer dat er zo weinig aandacht voor de EU is op de TV. Ik volg het wel, maar dan moet je zo specifiek zaken volgen. Dus ik ben het wel met je eens.
Ah okquote:Op zondag 2 juni 2024 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat doe ik alleen bij waterschapsverkiezingen
Kijk maar waar jijzelf vindt dat je hoort. NSC en BBB gaan bij de Christen democraten is de verwachting. Het CDA dus. Dat is waar Von der Leyen vandaan komt.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
NSC kan mij ook niet echt bekoren. Tja, het is ook wel een ver van mijn bedshow.
Ik loop naar een hokje om mijn stembiljet voor de Eerste Kamer Provinciale Staten in te vullen.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah ok![]()
Ga jij dan wel eerst naar een hokje of loop je rechtstreeks naar de stembus?
mij lijkt het raar om eerst naar een hokje te gaan
Er zal vast een reden achter zitten dat ze daarvoor net haar hebben gecast.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of het is gewoon een vrouw met een politiek verhaal.
ja en dat andere biljet raak je helemaal niet aan?quote:Op zondag 2 juni 2024 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik loop naar een hokje om mijn stembiljet voor de Eerste Kamer Provinciale Staten in te vullen.
Ja, om te laten zien dat er ook jonge vrouwen de SGP steunen.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zal vast een reden achter zitten dat ze daarvoor net haar hebben gecast.
Dit klopt dus niet. Een fractie is geen partij en fractiediscipline bestaat niet in het EP. Het maakt dus zeker uit of je CDA, CU, BBB of NSC stemt, ondanks dat ze alle 4 dezelfde fractie in willen (waarbij BBB dat nog maar moet lukken, die zijn echt teveel anti-europa en passen beter bij de fractie waar ook SGP in zit).quote:Op zondag 2 juni 2024 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk maar waar jijzelf vindt dat je hoort. NSC en BBB gaan bij de Christen democraten is de verwachting. Het CDA dus. Dat is waar Von der Leyen vandaan komt.
Als je je daar thuis voelt, kun je ieder van die drie partijen stemmen.![]()
De grootste partij van de EU.
Uitstekend.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:02 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Timmermans wordt weer lastiggevallen door de krijsende Palliewappies.
Nee.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ja en dat andere biljet raak je helemaal niet aan?
Het lastige van CU is wel is dat er best nog wel bandbreedte is wat betreft groen denken. Zometeen is Anja ziek en is de vervanger iemand als van Dalen die noch voor noch tegen groene wetten stemt.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet. Een fractie is geen partij en fractiediscipline bestaat niet in het EP. Het maakt dus zeker uit of je CDA, CU, BBB of NSC stemt, ondanks dat ze alle 4 dezelfde fractie in willen (waarbij BBB dat nog maar moet lukken, die zijn echt teveel anti-europa en passen beter bij de fractie waar ook SGP in zit).
Of denk je dat de hele EVP net als Anja Haga van de CU fel voor de green deal, tegen het gebruik van gifstoffen in de landbouw en tegen de bio-industrie is (en ook nog eens volledig plasticloos leeft, dat vind ik echt knap)?
Laat je niet verblinden door de fracties, of je partij nu in EVP, S&D, Renew, de Groenen of ECR zit maakt feitelijk zeer weinig uit. In alle gevallen heb je invloed en in alle gevallen kun je precies zo stemmen als je zelf wil. Alleen een fractieloze stemmen is niet handig qua invloed. Maar verder is de fractie echt van zeer ondergeschikt belang.
Wat vind je een nachtje slapen later zelf nou van zo'n reactie?quote:Op zondag 2 juni 2024 21:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Sexy"
Je kunt aan dat inteelthoofd al zien dat ze bij de SGP hoort.
Ik denk dat dat Timmermans juist goed uitkomt want zo kan hij zich ervan distantiëren.quote:Op maandag 3 juni 2024 06:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor de ondergang van PvdAGL wel ja.
Nee. Daarvoor is een kiezerspas nodig. Aanvragen via de gemeente. Het verschilt per gemeente, maar als je 'm nog per post wil ontvangen moet je opschieten, uiterlijk vandaag zal de deadline zijn. Aan de balie kan nog t/m woensdagochtend.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
mag je ook in andere gemeenten stemmen zonder dingen hoeven aan te vragen?
Niet deugen is toch juist goed?quote:Op maandag 3 juni 2024 06:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat vind je een nachtje slapen later zelf nou van zo'n reactie?
Ongeveer 80% van de boeren stemt op Fascisten. Wat een kutvolk, hopelijk naait BBB ze allemaal failliet. Maakt wel duidelijk waarom ze constant aan het janken zijn en alleen maar domme beslissingen maken.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Voor wat het waard is. Maar in deze poll wil de helft van de bieren BBB stemmen.
https://www.veld-post.nl/(...)ropese-verkiezingen/
Wel bijzonder dat er nog meer bieren op D66 en de PvdD stemmen dan op NSC.
Proostquote:Op maandag 3 juni 2024 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Voor wat het waard is. Maar in deze poll wil de helft van de bieren BBB stemmen.
https://www.veld-post.nl/(...)ropese-verkiezingen/
Wel bijzonder dat er nog meer bieren op D66 en de PvdD stemmen dan op NSC.
Die verkiezingen komen geen moment te laat voor de BBB.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ongeveer 80% van de boeren stemt op Fascisten. Wat een kutvolk, hopelijk naait BBB ze allemaal failliet. Maakt wel duidelijk waarom ze constant aan het janken zijn en alleen maar domme beslissingen maken.
En dan lullen ze over de vluchtelingencrisis.
Hopelijk begint PvdAGL een keer stampij te maken over de veel ergere boerencrisis waar deze extreem-rechtse lui leven in Nederland onmogelijk maken.
Zal wel meevallen toch, denk niet dat dat volk zon gevolgtrekking weet te maken. Dat iemand die zegt voor ze op te komen ze ook kan naaien. Case in point, ze stemmen op BBB. Daarvoor op partijen als het CDA die ze natuurlijk ook altijd naar de mond praatte en oneerlijke voordeeltjes voor ze probeerde te fixen.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die verkiezingen komen geen moment te laat voor de BBB.
Als volgens jaar ingedaald is hoe BBB in belangen verkocht heeft dan denk ik dat ze met trekkers rondom het partijkantoor staan.
Nouja gezien BBB ze momenteel niet gaat redden terwijl ze verzuipen in hun eigen mest, zal die gevolgtrekking snel komen.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zal wel meevallen toch, denk niet dat dat volk zon gevolgtrekking weet te maken. Dat iemand die zegt voor ze op te komen ze ook kan naaien. Case in point, ze stemmen op BBB. Daarvoor op partijen als het CDA die ze natuurlijk ook altijd naar de mond praatte en oneerlijke voordeeltjes voor ze probeerde te fixen.
De Nederlandse boer is gewoon een rupsje nooitgenoeg.
Boeren zijn niet de mensen die de BBB aan zetels helpen want daar zijn er gewoon simpelweg veel te weinig van.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja gezien BBB ze momenteel niet gaat redden terwijl ze verzuipen in hun eigen mest, zal die gevolgtrekking snel komen.
"Boycot van de Israëlische vlag" ook echt... wat zijn het toch een onuitstaanbare leeghoofden.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:02 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Timmermans wordt weer lastiggevallen door de krijsende Palliewappies.
Klopt, maar als boeren luidruchtig laten weten dat ze klaar zijn met de BBB, dan zal de motivatie in die groep ook wel wegebben. Wie gaat er nog stemmen op een boerenpartij die door boeren wordt uitgekotst?quote:Op maandag 3 juni 2024 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Boeren zijn niet de mensen die de BBB aan zetels helpen want daar zijn er gewoon simpelweg veel te weinig van.
Laagopgeleide 50+ stemmers zijn de BBB achterban voornamelijk.
Dat vraag ik me dus af bij die post van Hexagon.quote:Op maandag 3 juni 2024 06:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat vind je een nachtje slapen later zelf nou van zo'n reactie?
Wat vind je een nachtje slapen later zelf nou van zo'n post? Wat voor gedrochten van vrouwen ben jij tegen gekomen waardoor je deze mevrouw sexy noemt?quote:Op zondag 2 juni 2024 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vond het verhaal van Huitema wel een verhaal dat ik niet van een VVD'er had verwacht.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
Een beeld van het werk van 4 europarlementariërs en wat ze bereikt hebben: https://www.trouw.nl/poli(...)n-bereiken~b76f302a/
Alles voor je stem. 7 juni doen ze het tegenovergestelde.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vond het verhaal van Huitema wel een verhaal dat ik niet van een VVD'er had verwacht.
Waar heb jij het over? Het EUP gaat hier helemaal niet over, de regeringen van de lidstaten hebben het migratiepact met elkaar afgesproken.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Alles voor je stem. 7 juni doen ze het tegenovergestelde.
Heel geloofwaardig altijd.
[ x ]
Dat wat je hebt gequote is een verhaal wat ze de afgelopen 5 jaar hebben gedaan, Huitema is niet eens herkiesbaar.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Alles voor je stem. 7 juni doen ze het tegenovergestelde.
quote:Dit kan natuurlijk na de verkiezingen veranderen, daar zíjn verkiezingen voor. Zou het Europees Parlement een auto zijn, dan zaten de afgelopen vijf jaar de drie grote partijen aan het stuur, waarbij de Europese PvdA het stuur naar links trok en de Europese VVD en CDA naar rechts. De Groenen drukten regelmatig het gaspedaal nog wat verder in, JA21 en SGP stonden juist op de rem. De Partij voor de Dieren en ChristenUnie legden vanaf de passagiersstoel uit waar het eigenlijk naartoe zou moeten, D66 was daar al en de anderen zaten ruziënd op de achterbank.
Voor het complete artikel: https://jacobin.nl/van-in(...)ng-wolfgang-streeck/quote:27 mei 2024
BrusselDuitsland
EUPolitiek
Van integratie naar samenwerking
Door Wolfgang Streeck
De EU zal alleen standhouden als ze de democratische staten hun soevereiniteit teruggeeft. Want een federaal Europa is onbereikbaar en de aanhoudende onduidelijkheid ondraaglijk.
Als het nu, vlak voor de verkiezingen voor een nieuw Europarlement, niet het goede moment is om ons af te vragen wat het einddoel is – haar finalité, zoals de Fransen zeggen – van de ever closer union among the peoples of Europe, zoals ze het in Brussel graag noemen, wanneer dan wel? Dit zou eigenlijk de vraag aller vragen moeten zijn, zowel in Brussel als in de hoofdsteden van Europa.
En hoewel deze vraag op de een of andere manier altijd en overal boven de vergadertafels hangt, wordt hij met inmiddels verbazingwekkende virtuositeit buiten de deur gehouden. Want elke poging die vraag ter sprake te brengen, zou een eind kunnen maken aan het catastrofale zelfbedrog van de EU-Europeanen: namelijk dat iedereen zich bij de EU hetzelfde zou voorstellen en wel precies datgene wat men zich zélf voorstelt...
Streeck heeft dit stokpaardje al meer dan een decennium. Zijn kritiek dat kapitalisme en democratie niet samengaan klopt uiteraard volledig. Maar waarom Europese eenwording niet goed is, die analyse van hem vond ik heel zwak. Heb dat boek van hem ook gelezen gekochte tijd: De uitgestelde crisis van het democratisch kapitalismequote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Een uitstekende analyse van de oud-directeur van het Max Planck Instituut voor sociale wetenschappen Wolfgang Streeck.
[..]
Voor het complete artikel: https://jacobin.nl/van-in(...)ng-wolfgang-streeck/
Gewoon even van wikipedia. Deel jij ook dat we moeten stoppen met de Euro of Zuid-Europese landen eruit trappen?quote:Streeck staat bekend als criticus van de Europese eenwording. In de jaren 80 werkte hij nog samen met vakbonden aan voorstellen om een Europees sociaal beleid tot stand te brengen; naar eigen zeggen was dit uiteindelijk vergeefse moeite.
Met name de Europese muntunie is mikpunt van Streecks kritiek. De hoop van politici als Juncker en Kohl dat de euro de eenwording zou bevorderen is gelogenstraft, meent hij, door de eurocrisis en de reacties daarop. De verklaring hiervoor zoekt hij in het geen rekening houden met regionale verschillen in economische stelsels. Wat de euro in plaats daarvan doet is het Noord-Europese, neoliberale stelsel, gericht op export en dus harde valuta, opleggen aan Zuid-Europa, dat gekenmerkt wordt door gerichtheid op de eigen interne markten met devaluatie en sterke regulering van de banken als beleidsinstrumenten. Streeck voorspelt dat de economische en politieke ontwrichting die dit met zich meebrengt, de eurozone nog lang in een crisistoestand zal houden en de EU "kapot" zal maken als de zuidelijke landen niet uit de euro stappen
Dat voorspeld een compleet andere koers na de verkiezingen.quote:Nederlanders ontevreden over EU, maar willen geen nexit
Hoewel bij de meeste Nederlanders ontevredenheid over het Europese beleid overheerst, willen niet veel mensen uit de EU stappen. Uit onderzoek van instituut Clingendael blijkt dat 15 procent van de Nederlanders voorstander is van zo'n nexit, driekwart van de ondervraagden wil in de EU blijven en met de euro blijven betalen.
Daartegenover staat dat weinig Nederlanders (12 procent) het idee hebben dat de EU voor hen opkomt. Ongeveer een kwart vindt dat de EU vooral andere lidstaten helpt. De groep die vindt dat Europa zich vooral inzet voor mensen van buiten de EU is met 30 procent nog groter.
Het meest ontevreden zijn Nederlanders over de Europese aanpak van migratie, het landbouwbeleid en het conflict tussen Israël en Hamas. Het beeld van het merendeel van de ondervraagden is dat Europa de burger uit het oog verliest en er vooral oog is voor bedrijven, politici, migranten en rijken.
Volgens Clingendael blijkt uit het onderzoek dat Nederlanders de EU onmisbaar vinden, maar wel willen dat de unie een andere koers gaat varen.
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-willen-geen-nexit
Een andere koers van wie of wat?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat voorspeld een compleet andere koers na de verkiezingen.
Waarom denk jij dat? Je begrijpt toch wel dat het EUP die koers niet bepaald maar dat dit van de lidstaten afkomt?quote:
Ik weet heus wel hoe het werkt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat? Je begrijpt toch wel dat het EUP die koers niet bepaald maar dat dit van de lidstaten afkomt?
Nu wordt de meerderheid gedomineerd door de partijen binnen EVP, S&D en Renew, die houden een meerderheid. Wat gaat dan voor die andere koers zorgen?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat voorspeld een compleet andere koers na de verkiezingen.
Tja, als je weet hoe het werkt dan vraag ik mij af waarom je denkt dat een poll in Nederland die ook nog eens aangeeft dat Nederlanders de EU essentieel vinden de EU van koers zal laten veranderen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet heus wel hoe het werkt.
Het bestaan van de EU is voor Nederlanders essentieel en een Nexit is onbespreekbaar voor velen, maar als slechts 12% tevreden is met de huidige gang van zaken dan hoeft maar een klein deel van die 88% anderen op een EU-kritische partij te stemmen om een heel andere samenstelling te bewerkstelligen. Die 88% van Nederland is overigens geen uitzondering in de EU.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als je weet hoe het werkt dan vraag ik mij af waarom je denkt dat een poll in Nederland die ook nog eens aangeeft dat Nederlanders de EU essentieel vinden de EU van koers zal laten veranderen.
Het grote probleem is de beeldvorming, alle successen worden geclaimed door de politici van de lidstaten en alle problemen worden op de EU geschoven en de EU doet veel te weinig om zichzelf bij de burger te promoten en duidelijk te maken wat het wel en niet doet.
En nogmaals, stemmen op het EUP levert in dat verband weinig tot niets op. Het zijn de lidstaten die de koers van de EU bepalen, niet het EUP.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bestaan van de EU is voor Nederlanders essentieel en een Nexit is onbespreekbaar voor velen, maar als slechts 12% tevreden is met de huidige gang van zaken dan hoeft maar een klein deel van die 88% anderen op een EU-kritische partij te stemmen om een heel andere samenstelling te bewerkstelligen. Die 88% van Nederland is overigens geen uitzondering in de EU.
NSC?quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef RealistAtheist het volgende:
De kieswijzer schiet ook niet op. CU op 1 bij mij.alleen om hun standpunten omtrend ouderschap voor ouders van gelijk geslacht en hun standpunten omtrend abortus zou ik zelfs nog niet op hun stemmen als de enige partij waren.
Geen idee wat ik wel moet stemmen trouwens. VVD staat op 2? Heel vreemd. Partij voor de Dieren staat ook hoog. Maar die hebben hun standpunten omtrent immigratie waar ik niks mee kan.
Blanco stemmen dan maar?man man man is er nou geen enkele partij die scherp op milieu en sociaal is. Maar niet de halve wereld hierheen wil halen?
Die zijn juist niet scherp op milieu. Willen meer uitzonderingen voor onze boeren regelen in Brussel. Maar als het gaat om investeringen, dan zijn de Europese regels heilig. Nee we kunnen niet investeren want Europese begrotingsregels ofzo.quote:
Die zijn qua migratie weer erg barnhartig. Ik denk alleen an bepaalde oost europese landen die groen zijn maar wel bijna antimigratie. Kdenk zoiets als KSCM communisten van tsjechiequote:Op woensdag 5 juni 2024 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die zijn juist niet scherp op milieu. Willen meer uitzonderingen voor onze boeren regelen in Brussel. Maar als het gaat om investeringen, dan zijn de Europese regels heilig. Nee we kunnen niet investeren want Europese begrotingsregels ofzo.
PvdA/Gl is wel een goede.
En wat is dat standpunt dan? Volgens mij hebben ze alleen een standpunt over meerouderschap (door genoeg juristen ook als onwenselijk gezien). Van de 7 LHBTI+ parlementariërs in Nederland zit er 1 namens de CU in de Eerste Kamer. Die man heeft geen kinderen met zijn partner, maar dat was echt geen bezwaar geweest.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef RealistAtheist het volgende:
De kieswijzer schiet ook niet op. CU op 1 bij mij.alleen om hun standpunten omtrend ouderschap voor ouders van gelijk geslacht...
PvdD is behoorlijk kritisch op de EU en wil fors minder bevoegdheden naar de EU.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:36 schreef Bananenbennie het volgende:
Ik heb me er niet enorm in verdiept maar waar kun je überhaupt op stemmen als je anti-EU bent? In NL zijn er dan niet zoveel smaakjes. PVV heeft zijn Nexit keutel alweer ingetrokken. Dan blijft alleen FvD nog over? Maar dat gaat hem ook echt niet worden voor mij.
Sowieso bijzonder dat in heel Europa alleen die radicaal rechtse partijen anti-EU zijn. Als je je daar niet mee verbonden voelt kun je eigenlijk nergens op stemmen.
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd.
Helaas, in percentage nog niet: https://www.ipsos-publiek(...)eeds-gelijk-aan-kop/quote:
en willen geen wapens en geld richting Oekraine sturen, das op zich wel een belangrijk punt (voor mij). Bedankt voor je toelichting.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:06 schreef Hanca het volgende:
De SP verzet zich ook tegen een Europese superstaat: https://www.sp.nl/onderwe(...)-europese-superstaat.
Ook de SGP heeft alles uit de kast getrokken. Ze debken soms dat wij als kiezers kleine kinderen zijn die niet zelf kunnen nadenkenquote:Op woensdag 5 juni 2024 19:07 schreef Hanca het volgende:
Krijg nu zelfs een sms van de ChristenUnie dat ik moet gaan stemmen, dat is voor het eerst in 18 jaar lidmaatschap. Ze zijn wel wanhopig bezig hun achterban te ronselen. Want dat is het nu: wie krijgt met die opkomst van waarschijnlijk rond de 40% zijn achterban zo compleet mogelijk naar de stembus?
Ik las vandaag in de NRC dat zowel CU als SGP door niet langer met een gezamelijke lijst te komen buiten de boot dreigen te vallen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:07 schreef Hanca het volgende:
Krijg nu zelfs een sms van de ChristenUnie dat ik moet gaan stemmen, dat is voor het eerst in 18 jaar lidmaatschap. Ze zijn wel wanhopig bezig hun achterban te ronselen. Want dat is het nu: wie krijgt met die opkomst van waarschijnlijk rond de 40% zijn achterban zo compleet mogelijk naar de stembus?
ik heb een folder van Partij voor de Dieren nu in handen. Nederland verdient meer partijenzetelsquote:Op woensdag 5 juni 2024 19:07 schreef Hanca het volgende:
Idd, die gezamelijke lijst kon echt niet meer. Nergens eigenlijk meer, maar zeker in de EU ook niet. Rechts-zeer conservatief-zeer eurosceptisch-tegen milieu vs Links-progressief-licht eurokritisch-voor meer milieubescherming.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik las vandaag in de NRC dat zowel CU als SGP door niet langer met een gezamelijke lijst te komen buiten de boot dreigen te vallen.
Die gezamelijke lijst lijkt mij ook wel iets wat niet te handhaven was gezien het verschil tussen de partijen.
3/4 weken geleden stonden ze nog op 1 zetel in de peiling.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:26 schreef Hexagon het volgende:
Overigens gaat de SGP die Europese kiesdrempel nooit meer zelfstandig halen. Die moeten dan met een JA21 samen een lijst gaan indienen als die dan nog bestaan.
Ik vraag me eigenlijk af waar dat dan vandaan kwam. De kiesdrempel is gelijk aan ongeveer 5 kamerzetels. Iets dat de SGP nooit gehaald heeft. Hun beste landelijke score de afgelopen 50 jaar was 2,09%. Dat is bij lange na niet genoeg.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
3/4 weken geleden stonden ze nog op 1 zetel in de peiling.
Ja,quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Wat een dom idee een duo-lijsttrekker bij Volt. Het is al lastig zat een persoon in de bekendheid te krijgen.
SGP en uit de kast vind ik een curieuze combinatie.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ook de SGP heeft alles uit de kast getrokken. Ze debken soms dat wij als kiezers kleine kinderen zijn die niet zelf kunnen nadenken
Ja. Europa stemt grotendeels op zondag. Want dan is iedereen vrij. Maar NL niet. Want dat is de Rustdag des Heeren.quote:
Ah ja das juist. Sorry.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Europa stemt grotendeels op zondag. Want dan is iedereen vrij. Maar NL niet. Want dat is de Rustdag des Heeren.
Dat kan het best repareren. 40& opkomst, ze halen in de TK ongeveer 3 zetels. Weten zij 80% van hun kiezers te mobiliseren, heb je ruim 1 zetel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af waar dat dan vandaan kwam. De kiesdrempel is gelijk aan ongeveer 5 kamerzetels. Iets dat de SGP nooit gehaald heeft. Hun beste landelijke score de afgelopen 50 jaar was 2,09%. Dat is bij lange na niet genoeg.
De lagere opkomst is wel wat in hun voordeel maar ook dat repareert het niet.
De uitslag hoeft er niet voor maandag te zijn, dus als je moe bent gewoon naar huis. Je hebt nog 3 dagen om te tellen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:04 schreef Magister_Artium het volgende:
Wel interessant is dat de stembussen in België veel eerder dicht zijn. 16:00 begreep ik, en dan tellen maar.
Morgen beginnen ze hier om 21:00 te tellen. Wordt een vermoeiende gebeurtenis.
Op zondag heeft men vaak helemaal niet meer lege tijd dan doordeweeks, ik denk dat de opkomst lager zou zijn op zondag. En dan niet door de christenen, maar door iedereen die een dag weg is en dus helemaal niet in eigen plaats. Christenen komen best stemmen na de kerkdienst. Als je tenminste genoeg vrijwilligers kunt vinden voor het stembureau.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Europa stemt grotendeels op zondag. Want dan is iedereen vrij. Maar NL niet. Want dat is de Rustdag des Heeren.
En er is maar de helft te tellen deze verkiezingenquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De uitslag hoeft er niet voor maandag te zijn, dus als je moe bent gewoon naar huis. Je hebt nog 3 dagen om te tellen.
Deze keer wel, maar bij andere verkiezingen heb je minder ruimte.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De uitslag hoeft er niet voor maandag te zijn, dus als je moe bent gewoon naar huis. Je hebt nog 3 dagen om te tellen.
Waarom is dat eigenlijk? Zijn we het enige land dat op woensdag meer tijd heeft voor privé zaken?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zondag heeft men vaak helemaal niet meer lege tijd dan doordeweeks, ik denk dat de opkomst lager zou zijn op zondag. En dan niet door de christenen, maar door iedereen die een dag weg is en dus helemaal niet in eigen plaats. Christenen komen best stemmen na de kerkdienst. Als je tenminste genoeg vrijwilligers kunt vinden voor het stembureau.
De woensdag lijkt me de ideale stemdag, dan werkt nog een relatief groot deel niet en is toch niemand een dag weg. Maar dat mag niet van de EU.
Drie flyers gekregen. PvdD, Groenlinks/PvdA en D66. Ik zag ook Volt staan. Was richting Den Haag centraal.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik heb een folder van Partij voor de Dieren nu in handen. Nederland verdient meer partijenzetels
Dat het op donderdag mag is al een afwijking, de EU wil het eigenlijk in het weekend maar dat mag niet van onze kieswet. De verkiezing 2 dagen rekken was al een concessie.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk? Zijn we het enige land dat op woensdag meer tijd heeft voor privé zaken?
Heeft ook met de tellers te maken. Die moeten dan werken op zondag.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat het op donderdag mag is al een afwijking, de EU wil het eigenlijk in het weekend maar dat mag niet van onze kieswet. De verkiezing 2 dagen rekken was al een concessie.
Dat we vast houden aan niet op zondag stemmen heeft nog maar 2 redenen en dat is niet omdat christenen het blokkeren, die meerderheid hebben ze niet. Nee, er zijn op zondag te weinig vrijwilligers (christenen zijn vaker vrijwilliger dan gemiddeld) en ik denk dat zeker 1 op de 5 stembureaus in een kerk is, die zijn niet beschikbaar op zondag.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft ook met de tellers te maken. Die moeten dan werken op zondag.
Het is een gewoonte. Geen verkiezingen in het weekend /op zondag komt gewoon nog uit de verzuiling.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat we vast houden aan niet op zondag stemmen heeft nog maar 2 redenen en dat is niet omdat christenen het blokkeren, die meerderheid hebben ze niet. Nee, er zijn op zondag te weinig vrijwilligers (christenen zijn vaker vrijwilliger dan gemiddeld) en ik denk dat zeker 1 op de 5 stembureaus in een kerk is, die zijn niet beschikbaar op zondag.
Als de verzuiling toen al in de weg had gestaan, waren we op zaterdag gaan stemmen. Maar nee, dan vinden we het voetbalveld en het winkelcentrum belangrijker.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een gewoonte. Geen verkiezingen in het weekend /op zondag komt gewoon nog uit de verzuiling.
Nee want dan hadden ze op zondag moeten tellen. Zaterdag is dus geen optie.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:33 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Als de verzuiling toen al in de weg had gestaan, waren we op zaterdag gaan stemmen. Maar nee, dan vinden we het voetbalveld en het winkelcentrum belangrijker.
Ja, maar de Europese verkiezingen zijn van na de verzuiling. Het is gewoon zo dat we niet genoeg stembureaus hebben op zondag.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een gewoonte. Geen verkiezingen in het weekend /op zondag komt gewoon nog uit de verzuiling.
Nou doe je flauw, zo denkt zelfs maar een kwart van de SGP stemmers er over, nog geen eens 1 zetel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee want dan hadden ze op zondag moeten tellen. Zaterdag is dus geen optie.
Het is inderdaad vanuit gewoonte en dat zie ik ook niet snel veranderen. En Katholieken zijn inderdaad altijd wat pragmatischer geweestquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje spruitjeslucht.
In normale katholieke landen is dat nooit een probleem geweest. In NL wel.
https://www.kiesraad.nl/o(...)t-europees-parlementquote:Voor zondag is met name niet gekozen uit oogpunt van eerbiediging van de zondagsrust.
Dan huren we jou in voor 4 stembureau's, dat scheelt dan weer wat tijdquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee want dan hadden ze op zondag moeten tellen. Zaterdag is dus geen optie.
Oorspronkelijk ja. Maar meer landen stemden eerst niet op zondag en later wel. Dat het nooit is aangepast komt gewoon door het aantal stembureaus.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:35 schreef capricia het volgende:
Het staat er letterlijk
[..]
https://www.kiesraad.nl/o(...)t-europees-parlement
Zondagsrust dus.
Stuur een brief, begin een petitie, kan allemaalquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:35 schreef capricia het volgende:
Het staat er letterlijk
[..]
Zondagsrust dus.
Ik vind het prima hoor. Stemmen op donderdag.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Stuur een brief, begin een petitie, kan allemaal
Dat is idd ook wel de andere kant.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ach, die ene dag. In India duurden de verkiezingen zes weken.
Dit is wel de oorsprong. Maar ik denk dat meer partijen dan de SGP steigeren als je nu besluit op zondag te gaan stemmen. Een PVV en SP gaan dat ook niet leuk vinden. Vanwege traditie en de stemmentellers.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje spruitjeslucht.
In normale katholieke landen is dat nooit een probleem geweest. In NL wel.
Denk ook dat er weinig mensen problemen mee hebben. Met stemmen op woensdag of donderdag. Maar het is wel de oorsprong, ja.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit is wel de oorsprong. Maar ik denk dat meer partijen dan de SGP steigeren als je nu besluit op zondag te gaan stemmen. Een PVV en SP gaan dat ook niet leuk vinden. Vanwege traditie en de stemmentellers.
CU zal ook tegen zijn en het CDA niet erg enthousiast. Een meerderheid zal wel lukken maar denk niet dat men zin heeft in het gezeik aangezien de voordelen ook marginaal zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit is wel de oorsprong. Maar ik denk dat meer partijen dan de SGP steigeren als je nu besluit op zondag te gaan stemmen. Een PVV en SP gaan dat ook niet leuk vinden. Vanwege traditie en de stemmentellers.
Het was niet mijn bedoeling om af te geven.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou doe je flauw, zo denkt zelfs maar een kwart van de SGP stemmers er over, nog geen eens 1 zetel.
Je klinkt zelf erg spruitjeslucht op deze manier, afgeven op christenen is vrij ouderwets.
Stond ook wel ergens in of net buiten de top 5 bij mij jah. Dat is wellicht nog een optie. Maar ik weet niet hoe zij op het gebied van milieu zijn. Dat zou ik dan nog even uit moeten zoeken.quote:
Hier ookquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Zo, ik heb mijn democratische plicht gedaan.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Zo, ik heb mijn democratische plicht gedaan.
De GR is in 2006 een dag naar voren gehaald ivm Dankdag van Gewas en Arbeid....quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:35 schreef capricia het volgende:
Het staat er letterlijk
[..]
Zondagsrust dus.
Valt me nog mee. Ik heb nauwelijks het gevoel dat het écht leeft ofzo, maar besef me ook dat dat helemaal aan mij ligtquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Opkomst 23%. Was 19% op hetzelfde tijdstip in 2019.
ik herken dat gevoel wel, beetje ver van je bed show en echt weinig aandacht. Met de tweede kamerverkiezingen wordt je er 2 maanden vantevoren vol mee geconfronteerd. Wel geweest vanmorgenquote:Op donderdag 6 juni 2024 17:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Valt me nog mee. Ik heb nauwelijks het gevoel dat het écht leeft ofzo, maar besef me ook dat dat helemaal aan mij ligt![]()
Bij de TK zat ik weken vooraf al te wikken en wegen, nu heb ik er nog geen 5 minuten aan besteed denk ik en twijfel ik daarom ook of ik überhaupt nog wel ga
Die hadden al een enorm probleem door het einde van de lijstcombinatie met CU. Die op zijn beurt ook een probleem heeft.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:39 schreef VoMy het volgende:
Als de opkomst daadwerkelijk nog enkele procenten hoger is dan vorige keer dan gaat de kiesdeler richting de 200.000. Probleem voor iig de SGP.
Nou ja, dat ja. Aan de ene kant wil ik graag gaan stemmen, je hebt immers het recht om dat te doen, maar ik wil ook heel graag niet ongeinformeerd stemmen, want ongeinformeerde stemmen zijn ook maar kut. Dilemmaquote:Op donderdag 6 juni 2024 17:37 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik herken dat gevoel wel, beetje ver van je bed show en echt weinig aandacht. Met de tweede kamerverkiezingen wordt je er 2 maanden vantevoren vol mee geconfronteerd. Wel geweest vanmorgen
Ach met dat standpunt ben je waarschijnlijk toch al meer geinformeerd dan de meeste stemmers. Zou gewoon gaan, in mijn omgeving hoor ik ongeveer iedereen zeggen dat ze zich er maar weinig in verdiept hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat ja. Aan de ene kant wil ik graag gaan stemmen, je hebt immers het recht om dat te doen, maar ik wil ook heel graag niet ongeinformeerd stemmen, want ongeinformeerde stemmen zijn ook maar kut. Dilemma
Als de Hond het zegt kun je het negerenquote:Op donderdag 6 juni 2024 18:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vraag me af wat een hogere opkomst doet.
Maurice de Hond zei gisteren wel heel stellig dat dat in het voordeel van de PVV is, maar kan het niet gewoon zo zijn dat links (gezien de uitslag van de TK-verkiezingen) wat fanatieker reageert? En rechts het wel best vindt, nu de winst in de TK al binnen is? Kan nog een verrassende uitslag worden dan.
Kgeloof ook niet dat veel mensen debatten volgen en moties doorbladeren om info te verzamelen ofzoquote:Op donderdag 6 juni 2024 18:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach met dat standpunt ben je waarschijnlijk toch al meer geinformeerd dan de meeste stemmers. Zou gewoon gaan, in mijn omgeving hoor ik ongeveer iedereen zeggen dat ze zich er maar weinig in verdiept hebben.
Gedaanquote:Op donderdag 6 juni 2024 18:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach met dat standpunt ben je waarschijnlijk toch al meer geinformeerd dan de meeste stemmers. Zou gewoon gaan, in mijn omgeving hoor ik ongeveer iedereen zeggen dat ze zich er maar weinig in verdiept hebben.
Ah, van dat moment kan ik me dus herinneren dat ze het hadden over de onmogelijkheid om te stemmen zonder kerken als stembureaus. Op Dankdag hebben bijna alle kerken om 19u of 19.30u kerk, dan was dus een fors deel van de stembureaus uiterlijk om 18u dicht gegaan oid.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:11 schreef borisz het volgende:
[..]
De GR is in 2006 een dag naar voren gehaald ivm Dankdag van Gewas en Arbeid....
Daarom stemmen we nu ook in het tweede deel van de maand omdat daar dan weinig last hebben van christelijke dagen. Een aanpassing van de kieswet tien jaar geleden oid.
Dat is ook niet geheel logisch, als een grote lokale partij veel stemmen trekt en die partijen doen niet mee met andere verkiezingen dan zal de opkomst daardoor laag zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:07 schreef VoMy het volgende:
Opkomst in Den Haag en Rotterdam weer extreem laag. Niet geheel toevallig twee steden waar al jaren partijen van het volk (Leefbaar, Hart voor) een grote ondermijnende rol spelen. Dergelijke clubs hebben helemaal geen baat bij het trekken van stemmers, enkel bij het zaaien van wantrouwen tegen alle politici en partijen; met blijvend lage opkomst tot gevolg, want door de ontevreden niet-stemmer centraal te stellen als het volk creeer je vooral veel ontevreden niet-stemmers die zich nergens nog gehoord voelen.
Exitpoll is meestal best betrouwbaarquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:41 schreef StephanL het volgende:
Oh alleen Exitpoll en geen uitslag. Nouja exitpoll komt redelijk in de buurt van de uitslag.
En hun partij wenst ze alle ziektes toe die mogelijk te maken hebben met bestrijdingsmiddelen zo bleek vandaag. Met dat soort vrienden heb je geen vijanden nodig.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ongeveer 80% van de boeren stemt op Fascisten. Wat een kutvolk, hopelijk naait BBB ze allemaal failliet. Maakt wel duidelijk waarom ze constant aan het janken zijn en alleen maar domme beslissingen maken.
Klopt, soms een zetel er naast, maar klopt aardig.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Exitpoll is meestal best betrouwbaar
En hun partij wenst ze alle ziektes toe die mogelijk te maken hebben met bestrijdingsmiddelen zo bleek vandaag. Met dat soort vrienden heb je geen vijanden nodig.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit is wel een hele mooie.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Want elke poging die vraag ter sprake te brengen, zou een eind kunnen maken aan het catastrofale zelfbedrog van de EU-Europeanen: namelijk dat iedereen zich bij de EU hetzelfde zou voorstellen en wel precies datgene wat men zich zélf voorstelt...
Maar bij gemeenteraadsverkiezingen is de opkomst er eveneens dramatisch. Het is juist bij elke verkiezing zo, en ik denk dat dat komt omdat de partijen die veel aandacht opeisen een permanente anti-campagne tegen de politiek voeren. Ik heb het niet cijfermatig uitgezocht, maar als ik het in een atlas-vorm giet dan mag ik de komende 10 jaar mijn conclusies als waarheid op tv en in interviews laten optekenen. Denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook niet geheel logisch, als een grote lokale partij veel stemmen trekt en die partijen doen niet mee met andere verkiezingen dan zal de opkomst daardoor laag zijn.
Lokale partijen gaan geen campagne voeren voor verkiezingen waar ze niet aan mee doen, je legt de schuld hier bij partijen terwijl het probleem de kiezer is, die partijen ondermijnen helemaal niets, ze doen alleen niet mee aan andere verkiezingen en terecht als je een lokale partij bent.
Dat lijkt mij gewoon onwaar, juist de lokale partijen zijn heel actief in het werven van stemmen maar die doen dat alleen bij lokale verkiezingen, ik zie geen enkele anti-campagne van lokale partijen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar bij gemeenteraadsverkiezingen is de opkomst er eveneens dramatisch. Het is juist bij elke verkiezing zo, en ik denk dat dat komt omdat de partijen die veel aandacht opeisen een permanente anti-campagne tegen de politiek voeren. Ik heb het niet cijfermatig uitgezocht, maar als ik het in een atlas-vorm giet dan mag ik de komende 10 jaar mijn conclusies als waarheid op tv en in interviews laten optekenen. Denk ik.
Ik gok dat een hoge opkomst deze keer gunstig is voor de PVV. De gemiddelde D66/VVD-stemmer gaat toch al stemmen voor de Europese verkiezingen, gemiddelde PVV/FvD stemmer is door de band genomen wellicht qua Europa minder politiek geïnteresseerd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Precies, hoge opkomst was doorgaans juist slecht voor PVV. Die hele ontevreden kiezers bleven vaker thuis.
Kan natuurlijk dat nu ze genormaliseerd worden door de andere rechtse partijen ze weer goed scoren. Van de andere kant is hun Europa verhaal misschien ook voor veel van hun stemmers ook niet echt aantrekkelijk geloof dat NL wel positiever is over de EU dan PVV.
Dit is wel een hele mooie.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Want elke poging die vraag ter sprake te brengen, zou een eind kunnen maken aan het catastrofale zelfbedrog van de EU-Europeanen: namelijk dat iedereen zich bij de EU hetzelfde zou voorstellen en wel precies datgene wat men zich zélf voorstelt...
Dat is gewoon een logisch gevolg vroeg of laat. Wat mij betreft heeft de man volledig gelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Gewoon even van wikipedia. Deel jij ook dat we moeten stoppen met de Euro of Zuid-Europese landen eruit trappen?
Voor de PVV zeker niet, maar dat zijn 4 zetels van de FvD die destijds nog niet totaal klapwappie was en zeg een zetel van zowel vvd als cda.quote:
Dit inderdaadquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:04 schreef -XOR- het volgende:
Een zetel verloren en dan keihard juichen![]()
Ik schaam me nu al voor mijn stem.
Die stond sowieso niet op de lijst.quote:
Wel als lijstduwerquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die stond sowieso niet op de lijst.
Ik had er ook meer van verwacht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:04 schreef -XOR- het volgende:
Een zetel verloren en dan keihard juichen![]()
Ik schaam me nu al voor mijn stem.
Ah, wat een onzin.quote:
Idd.. Nog los van het feit dat niet iedereen eerlijk toegeeft dat ze PVV hebben gestemd, kan dat veranderen. PvdA/GL zijn binnen EU ook 2 partijenquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zo overdreven blij met een zetel verlies
Die kan inderdaad nog zetels opleveren of kosten, zeker omdat dit pas de eerste exit poll is, de officieele exitpoll komt om 21:30 en die zat er vorige keer ook nog naast bij sommige partijen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
Veel naar 0. Benieuwd naar de daadwerkelijke uitslag.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heeft iemand een screen van die uitslag
Topic moet ook nog gereekst worden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ah thanks, die kan zo in de OP
Mwoah, exit polls zijn echt wel vrij nauwkeurig doorgaans hoor. Het is niet zozeer een "shy voter effect" wat je in Nederland ziet als meer een "late decider effect". Zie bijvoorbeeld die van de TK in 2023: https://www.ipsos.com/nl-nl/exitpoll-tk23-verschil-met-de-uitslagquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd.. Nog los van het feit dat niet iedereen eerlijk toegeeft dat ze PVV hebben gestemd, kan dat veranderen. PvdA/GL zijn binnen EU ook 2 partijen
Lekker juichen
37% om 19:45u, gaat dus hoger uitvallen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoge opkomst zegt ze, het was toch 38%
Is toch 3x niksquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
37% om 19:45u, gaat dus hoger uitvallen.
Ik kom ook net van een bedrijfsfeestje, dus in ieder geval nog iets gemeen met Caroline.quote:
Tussen de voorlopige en definitieve exit poll zie je regelmatig nog verschuivingenquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, exit polls zijn echt wel vrij nauwkeurig doorgaans hoor. Het is niet zozeer een "shy voter effect" wat je in Nederland ziet als meer een "late decider effect". Zie bijvoorbeeld die van de TK in 2023: https://www.ipsos.com/nl-nl/exitpoll-tk23-verschil-met-de-uitslag
Ja, maar anderzijds heeft de PvdA de vorige keer extreem geprofiteerd van het feit dat Timmermans zo'n beetje de enige bekende en gekende Brusselse politicus was. Dat voordeel is nu weggevallen en desondanks blijven ze enigszins stabiel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd.. Nog los van het feit dat niet iedereen eerlijk toegeeft dat ze PVV hebben gestemd, kan dat veranderen. PvdA/GL zijn binnen EU ook 2 partijen
Lekker juichen
Zoals het er nu naar uitziet gewoon de grootste partij. Niet op gestemd, maar waarom zou dat geen reden tot juichen zijn?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:10 schreef ashardalan het volgende:
Triestheid van de PvdGL ook weer evident... Verliezen en toch KEIHARD juichen omdat je groter lijkt te zijn/blijven dan de pvv
Ondanks dat ik SP heb gestemd (en dus nutteloos mijn huis verlaten lijk te hebben), hoop ik dat de pvv er 1 bij krijgt & PvdGL er 1 verliest.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tussen de voorlopige en definitieve exit poll zie je regelmatig nog verschuivingen
Mag PSV ook niet juichen als ze komend seizoen kampioen worden met 2 punten minder dan dit seizoen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:10 schreef ashardalan het volgende:
Triestheid van de PvdGL ook weer evident... Verliezen en toch KEIHARD juichen omdat je groter lijkt te zijn/blijven dan de pvv
Omdat ze vooral juichen omdat de politieke tegenstander kleiner blijft.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet gewoon de grootste partij. Niet op gestemd, maar waarom zou dat geen reden tot juichen zijn?
Iets verliezen, maar toch winnen. Of mag je tegenwoordig ook niet meer blij zijn als je de grootste partij bij de verkiezingen bent. Moet het almaar meer, meer, meer? Dat is toch niet reëel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:10 schreef ashardalan het volgende:
Hier ookquote:
Nee, het is alsof ze bij Feyenoord keihard gaan juichen omdat ajax onder hen staan, ondanks dat ze zelf geen kampioen zijn geworden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mag PSV ook niet juichen als ze komend seizoen kampioen worden met 2 punten minder dan dit seizoen?
Ik heb liever Europapaquote:
Het opkomstpercentage bij de GR in Rotterdam ligt onder de 40%. Die lokale partij daar trekt dus helemaal geen extra mensen naar de stembus, ze zijn het grootst in een stad van niet-stemmers.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij gewoon onwaar, juist de lokale partijen zijn heel actief in het werven van stemmen maar die doen dat alleen bij lokale verkiezingen, ik zie geen enkele anti-campagne van lokale partijen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |