Ik zou het nooit zo rechtstreeks willen doen, dan is het alsof je politie in huurt. En als je dan niet betaalt, komt de politie dan niet?quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ook in Engeland is er nog altijd flink veel politie rondom voetbalwedstrijden. Daar is ook al aangeboden om collectief in de kosten mee te delen. Dat zou voor Nederland ook kunnen, dat de eredivisie een jaarlijks een bepaald bedrag aan het politiebudget bijdraagt.
Zoals ze dat ook doen bij demonstraties. Het beschermen van de veiligheid in de openbare ruimte is de belangrijkste politietaak en dat betekent gewoon dat je bij grote groepen mensen in de openbare ruimte ook politie nodig hebt. Maar als je de kans op geweld drastisch weet te verkleinen door voetbalwetten zoals in Engeland, dan kan het echt wel met minder agenten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar die grote aantallen agenten stappen niet in de auto als het weer eens uit de hand loopt, die worden al weken voor de wedstrijden ingeroosterd. En als het dan wel rustig blijft, dan staan ze met honderd man te koekeloeren rond het stadion.
De eredivisie betaalt collectief. Als niet wordt betaald worden wedstrijden gewoon op last van de plaatselijke veiligheidsdriehoeken verboden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou het nooit zo rechtstreeks willen doen, dan is het alsof je politie in huurt. En als je dan niet betaalt, komt de politie dan niet?
Een accijns op voetbalkaartjes vanwege de maatschappelijke kosten van het voetbal zou kunnen, maar die gaat dan gewoon naar de schatkist. Kun je daarna vanuit de schatkist het politiebudget vergroten, als dat budget het probleem is (al denk ik eerder dat personele krapte het probleem is, niet te weinig budget).
Dat gaat niet lukken dus dat heeft ook niet zoveel zin om te wensen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:23 schreef TAmaru het volgende:
De relschoppers moeten gewoon zelf betalen, zowel de politie-inzet als de dingen die ze kapotmaken.
Rare post. Als hoger opgeleid persoon zou je moeten weten dat de normaalverdeling niets zegt over de mate van intelligentie, hooguit hoe het zich verhoudt ten opzichte van anderen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 02:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele PVV'er. Dat kan ook niet want ik ga met hoog opgeleide mensen om. Intelligentie is normaal verdeeld, de helft van het volk is altijd minder slim dan gemiddeld. Waarom dan een kwart geen slechte keuze zou kunnen maken zul je moeten uitleggen.
Maar ik geloof nog wel dat er ook mensen op PVV stemmen die niet bij de sociale werkplaats werken. Die snappen niks van politiek.
Laten we niet doen alsof er ook PVV'ers zijn die Nobelprijzen binnenslepen.
Op zich wel eens maar vergeet ook niet dat in Engeland het hooliganisme ook is afgenomen omdat de ticketprijzen in de Premier League hoger liggen dan voorheen en het publiek tegenwoordig een andere demografische samenstelling heeft. Op lager niveau wil het regelmatig nog wel gewelddadig worden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:24 schreef Hanca het volgende:
Maar als je de kans op geweld drastisch weet te verkleinen door voetbalwetten zoals in Engeland, dan kan het echt wel met minder agenten.
Ik heb zelf dit keer een weloverwogen keuze voor de PVV gemaakt en heb een universitaire master afgerond. Ik ken nog wel iemand die hoger opgeleid is en op de PVV stemt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 02:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele PVV'er. Dat kan ook niet want ik ga met hoog opgeleide mensen om. Intelligentie is normaal verdeeld, de helft van het volk is altijd minder slim dan gemiddeld. Waarom dan een kwart geen slechte keuze zou kunnen maken zul je moeten uitleggen.
Maar ik geloof nog wel dat er ook mensen op PVV stemmen die niet bij de sociale werkplaats werken. Die snappen niks van politiek.
Hersenen hebben is dan ook wat anders dan ze altijd consequent gebruiken.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:26 schreef Weird- het volgende:
Ik ken universitair geschoolden die PVV gestemd hebben
Ik ben er nog steeds voor dat er na elke rel of gewelddadig protest of wat dan ook een rekening wordt opgemaakt en dat die wordt verdeeld over alle mensen die bij die rellen gearresteerd en/of geïdentificeerd zijn. Dus als de rekening 5 miljoen is en er zijn 100 mensen opgepakt, dan mogen die 100 mensen lekker allemaal 50k gaan terugbetalen. En als ze hun vrienden erbij lappen, gaat die rekening natuurlijk omlaag.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:33 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft voeren ze gewoon dwangarbeid in als straf voor hooliganisme.
Geen dwangarbeid, we zijn geen Noord Korea. Wel een meldplicht. En daarnaast de normale straffen, zoals je die ook zou geven als het niet voetbalgerelateerd was. En bij herhaling bij een club gewoon 10 wedstrijden zonder (uit)publiek. En als het regelmatig mis gaan bij meerdere clubs, dan toch een totaal verbod op uitpubliek of zelfs op publiek overwegen. Dat laatste laat alleen wel veel clubs failliet gaan, vrees ik.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:33 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft voeren ze gewoon dwangarbeid in als straf voor hooliganisme.
Ja, en je ziet welke groepen mensen het verbindt ...quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:40 schreef Hexagon het volgende:
Clubs failliet vind ik iets dat we moeten voorkomen. Voetbal is een van die dingen die nog veel groepen mensen verbind.
Hoe generaliserend.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, en je ziet welke groepen mensen het verbindt ...
Eens. Daarom is volledig zonder publiek laten spelen ook alleen een uiterste middel. Dat kunnen de clubs niet lang dragen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:40 schreef Hexagon het volgende:
Clubs failliet vind ik iets dat we moeten voorkomen. Voetbal is een van die dingen die nog veel groepen mensen verbind.
Iedere soort mens, van de businessclub tot de goedkoopste vakken. En ook buiten het stadion aan de koffieautomaat.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, en je ziet welke groepen mensen het verbindt ...
Alleen graag niet op kosten van de samenleving. Als voetbalfans zo graag voetbal willen zien kunnen ze best de portemonnee trekken als hun favoriete club in zwaar weer zit.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:40 schreef Hexagon het volgende:
quote:De juridische toets van het hoofdlijnenakkoord, waarin ambtenaren waarschuwen voor de zwakke plekken van de coalitieplannen, wordt vooralsnog niet gedeeld met de Tweede Kamer. Een verzoek daartoe vanuit de oppositie kreeg dinsdag niet de steun van de formerende partijen. Ook Pieter Omtzigts NSC is tegen.
Godver.quote:Op woensdag 29 mei 2024 02:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele PVV'er. Dat kan ook niet want ik ga met hoog opgeleide mensen om.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt is trouwens van 'ik wil het compleet, nu, met een feitenrelaas, naar de Kamer, DAAR HEBBEN WE RECHT OP' naar 'nee, bepaalde informatie delen we niet, transparantie is niet belangrijk' gegaan:
https://www.volkskrant.nl(...)r-de-kamer~b51e32d1/
[..]
Vrouwen moeten op de tribune zitten om de man en kinderen aan te moedigen!quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:45 schreef -XOR- het volgende:
Ik denk zelfs dat de investering in vrouwenvoetbal zich uiteindelijk gaat uitbetalen in minder geweld. Hoe meer vrouwen betrokken raken bij voetbal, hoe meer vrouwen er ook naar echt voetbal mannenvoetbal zullen gaan kijken. Daarvan kan wel eens een zeer heilzame werking uitgaan.
Hij weet het ongetwijfeld voor zichzelf knap recht te lullen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt is trouwens van 'ik wil het compleet, nu, met een feitenrelaas, naar de Kamer, DAAR HEBBEN WE RECHT OP' naar 'nee, bepaalde informatie delen we niet, transparantie is niet belangrijk' gegaan:
[..]
Wat mij betreft valt niet alleen hij, maar de hele partij NSC volledig door de mand. Ik had nog wel hoop op dat die partij echt een aanwinst kon worden gezien de kieslijst, maar of ze zijn allemaal net zo populistisch als hun partijleider, of ze durven hem echt nooit tegen te spreken. Hier had iemand als Palmen toch in moeten grijpen?quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij weet het ongetwijfeld voor zichzelf knap recht te lullen.
Omtzigt is en was vanaf dag 1 al een wolf in schaapskleren.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft valt niet alleen hij, maar de hele partij NSC volledig door de mand. Ik had nog wel hoop op dat die partij echt een aanwinst kon worden gezien de kieslijst, maar of ze zijn allemaal net zo populistisch als hun partijleider, of ze durven hem echt nooit tegen te spreken. Hier had iemand als Palmen toch in moeten grijpen?
Jij bent natuurlijk nogal intelligent en beweegt je in de gegoede kringen. Dan kun je mij vast ook wel vertellen wat het wegzetten van PVV stemmers als domme mensen die foute keuzes maken, nu precies oplevert voor de goede partijen en voor de goede keuzes.quote:Op woensdag 29 mei 2024 02:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hersenen hebben is dan ook wat anders dan ze altijd consequent gebruiken.
Weer interessant om te zien hoe macht hem verandert.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, nu is ie definitief af.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Weer interessant om te zien hoe macht hem verandert.
Al verbaast mij dit niet. De man is natuurlijk ook gewoon een beroepspoliticus met een lange staat van dienst. Maar cynisch word je er wel van.
Nouja dat is niet mijn rol op dit forum. Dit is meer een uitlaatklep. Politieke marketing is voor degenen wiens baan het is.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk nogal intelligent en beweegt je in de gegoede kringen. Dan kun je mij vast ook wel vertellen wat het wegzetten van PVV stemmers als domme mensen die foute keuzes maken, nu precies oplevert voor de goede partijen en voor de goede keuzes.
Ik leef namelijk niet in jouw bubbel en derhalve snap ik niet zo goed hoe “dom” en “foute keuze” een uitnodiging naar de andere betere keuze kunnen zijn?
[..]
Dat gaat natuurlijk niet. Want Henk Hooligan komt ook wel als hij geen kaartje heeft. Daar zijn genoeg voorbeelden van.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is geen natuurwet, hè. En er is wel meer dat politiewerk is, en waar we nu niet aan toekomen omdat er voor 128 manjaar aan agenten rondom stadions wordt ingezet, omdat geen van de betrokken partijen (KNVB, clubs, supportersverenigingen) zijn verantwoordelijkheid wil nemen. Dit is gewoon niet meer uit te leggen.
En als de club het niet kan rondkrijgen dan doen ze het maar met minder mensen. Net zoals dat voor ieder ander evenement ook geldt. We moeten maar eens af van de status aparte van het voetbal.
Het helpt al een beetje als men de V als een W zou uitspreken ipv een F.quote:Op woensdag 29 mei 2024 07:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nederlands Engels pluk je er ook zo uit.
Ik zie het meer als een schaap in wolfskleren met een CDA inslag in het willen nemen van verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omtzigt is en was vanaf dag 1 al een wolf in schaapskleren.
Blij dat men, weliswaar veel te laat, nu ziet dat het altijd al een populist is geweest.
Sowieso hebben Nederlanders moeilijk met stemhebbende medeklinkers als laatste letter van Engelse woorden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het helpt al een beetje als men de V als een W zou uitspreken ipv een F.
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik erger mij wel eens aan de woede die ontwijkend antwoorden oplevert, maar ook aan de naïviteit waarmee mensen in deze “andere manier van politiek bedrijven” trappen. Voor een broze samenwerking is het wel eens gemakkelijk om iets te verzwijgen en niet alles in te kunnen zien.
Wat ook wel moeilijk is, is het moeten kiezen tussen een Brits of Amerikaanse inslag. We krijgen hier series en films in de talen van beide landen bijna 50-50 mee.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso hebben Nederlanders moeilijk met stemhebbende medeklinkers als laatste letter van Engelse woorden.
Tja, vanuit andere rollen volgen andere afwegingen. D66 neemt nu het initiatief om die ambtelijke stukken openbaar te maken, daar hadden ze zelf ook geen zin in toen ze nog in de coalitie zaten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de praktijk blijkt Omtzigt ook van de achterkamertjespolitiek.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".
Omtzigt kan die brug zijn inderdaad, maar het is wel dezelfde man die heel hard heeft gegild om een beter bestuurscultuur maar zelf er alles aan doet om daar niet aan te voldoen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een schaap in wolfskleren met een CDA inslag in het willen nemen van verantwoordelijkheid.
Zie liever Omtzigt als brug naar links hier en waar BBB en PVV niet heel blij mee zijn, dan een SGP.
CPB rekent alles door natuurlijk. Dus als ze met rotzooi komen, vallen ze vanzelf door de mand.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".
Ik maak er inderdaad ook gewoon een mengelmoes van.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat ook wel moeilijk is, is het moeten kiezen tussen een Brits of Amerikaanse inslag. We krijgen hier series en films in de talen van beide landen bijna 50-50 mee.
Dit gaat om rapporten over juridische haalbaarheid van de plannen door de ministeries, niet om doorrekeningen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CPB rekent alles door natuurlijk. Dus als ze met rotzooi komen, vallen ze vanzelf door de mand.
Overigens boeit hetmij niet of het tekort, 2,6% of 3,6% is. We kunnen ons wat veroorloven. We rekenen onszelf arm.
Als ik het stuk in de Volkskrant goed begrijp, is hun standpunt dat ze die rapporten vooral willen delen zodra het hoofdlijnenakkoord is uitgewerkt naar een concreet regeerakkoord.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op Lowlands heb je echt geen politie nodig hoor, liever niet zelfs.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die laatste zin kan niet. Je kunt niet een groep geweldadige mensen de boel laten slopen omdat je geen tijd hebt. Bij geweld moet de politie er gewoon zijn. Of dat nu bij een voetbalwedstrijd, bij een demonstratie of bij Lowlands is.
Nee, ze willen deze rapporten nooit delen. Ze willen eventueel wel nieuwe rapporten vragen bij het regeerakkoord. Maar deze rapporten blijven dus in de kluis en komen nooit naar de Kamer. In november was Omtzigt daar nog woest om geworden, daarnaast is tegenwoordig de afspraak dat alle opgevraagde info rondom de formatie naar de Kamer gaat en daar wil hij dus niet eens aan voldoen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:29 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als ik het stuk in de Volkskrant goed begrijp, is hun standpunt dat ze die rapporten vooral willen delen zodra het hoofdlijnenakkoord is uitgewerkt naar een concreet regeerakkoord.
In die ambtelijke stukken zal het nu ook veel gissen zijn lijkt me. Het hoofdlijnenakkoord is nog niet erg concreet.
Ik zei ook niet dat het op Lowlands nu nodig was, ik zei dat als er daar jaarlijks geweld buiten het terrein plaats zou vinden, de politie daar ook zou moeten staan. Ik pakte daarmee terug op een voorbeeld eerder in het topic.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op Lowlands heb je echt geen politie nodig hoor, liever niet zelfs.
Ga zelf graag naar Fusion in Duitsland en daar wilde de politie ook aanwezig zijn op het festival, dat heeft het festival geweigerd. Je wil immers niet feesten tussen de stillen. Die mochten dan een politietent opzetten buiten het terrein waar vervolgens ongeveer niemand gebruik van maakt. Dat festival is een stuk groter dan Lowlands 70.000 bezoekers en je kan gewoon met je auto iedereen omver rijden op grote stages en ze verkopen flessen bier die waarmee je artiesten flink zou kunnen raken maar dat doen mensen niet.
Dus nee als je festival niet op aso's gericht is kun je prima zonder politieinzet. De meeste sporten kunnen dat ook, als ik naar weet ik veel het tennis toernooi in Rosmalen ga is er echt 0,0 reden om politie in te zetten, ja misschien als verkeersregelaars.
Blij dat Omtzigt wat realistischer is geworden dan. Onzin om die stukken te delen, bereik je alleen maar mee dat ambtenaren angstig worden om de waarheid op te schrijven.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze willen deze rapporten nooit delen. Ze willen eventueel wel nieuwe rapporten vragen bij het regeerakkoord. Maar deze rapporten blijven dus in de kluis en komen nooit naar de Kamer. In november was Omtzigt daar nog woest om geworden, daarnaast is tegenwoordig de afspraak dat alle opgevraagde info rondom de formatie naar de Kamer gaat en daar wil hij dus niet eens aan voldoen.
Bij een juridische analyse? Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Blij dat Omtzigt wat realistischer is geworden dan. Onzin om die stukken te delen, bereik je alleen maar mee dat ambtenaren angstig worden om de waarheid op te schrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |