abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:59:32 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213720072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat mij betreft valt niet alleen hij, maar de hele partij NSC volledig door de mand. Ik had nog wel hoop op dat die partij echt een aanwinst kon worden gezien de kieslijst, maar of ze zijn allemaal net zo populistisch als hun partijleider, of ze durven hem echt nooit tegen te spreken. Hier had iemand als Palmen toch in moeten grijpen?
Omtzigt is en was vanaf dag 1 al een wolf in schaapskleren.

Blij dat men, weliswaar veel te laat, nu ziet dat het altijd al een populist is geweest.
pi_213720075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 02:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ken geen enkele PVV'er. Dat kan ook niet want ik ga met hoog opgeleide mensen om. Intelligentie is normaal verdeeld, de helft van het volk is altijd minder slim dan gemiddeld. Waarom dan een kwart geen slechte keuze zou kunnen maken zul je moeten uitleggen.

Maar ik geloof nog wel dat er ook mensen op PVV stemmen die niet bij de sociale werkplaats werken. Die snappen niks van politiek.

Laten we niet doen alsof er ook PVV'ers zijn die Nobelprijzen binnenslepen.
Jij bent natuurlijk nogal intelligent en beweegt je in de gegoede kringen. Dan kun je mij vast ook wel vertellen wat het wegzetten van PVV stemmers als domme mensen die foute keuzes maken, nu precies oplevert voor de goede partijen en voor de goede keuzes.

Ik leef namelijk niet in jouw bubbel en derhalve snap ik niet zo goed hoe “dom” en “foute keuze” een uitnodiging naar de andere betere keuze kunnen zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hersenen hebben is dan ook wat anders dan ze altijd consequent gebruiken.


[ Bericht 15% gewijzigd door KaheemSaid op 29-05-2024 09:09:04 ]
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 09:06:43 #178
236264 crew  capricia
pi_213720128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt is trouwens van 'ik wil het compleet, nu, met een feitenrelaas, naar de Kamer, DAAR HEBBEN WE RECHT OP' naar 'nee, bepaalde informatie delen we niet, transparantie is niet belangrijk' gegaan:

https://www.volkskrant.nl(...)r-de-kamer~b51e32d1/
[..]

Weer interessant om te zien hoe macht hem verandert.
Al verbaast mij dit niet. De man is natuurlijk ook gewoon een beroepspoliticus met een lange staat van dienst. Maar cynisch word je er wel van.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:08:36 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213720136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt is trouwens van 'ik wil het compleet, nu, met een feitenrelaas, naar de Kamer, DAAR HEBBEN WE RECHT OP' naar 'nee, bepaalde informatie delen we niet, transparantie is niet belangrijk' gegaan:

https://www.volkskrant.nl(...)r-de-kamer~b51e32d1/
[..]

Ok, nu is ie definitief af.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:10:02 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213720146
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Weer interessant om te zien hoe macht hem verandert.
Al verbaast mij dit niet. De man is natuurlijk ook gewoon een beroepspoliticus met een lange staat van dienst. Maar cynisch word je er wel van.
U vraagt, wij draaien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:11:40 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213720164
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jij bent natuurlijk nogal intelligent en beweegt je in de gegoede kringen. Dan kun je mij vast ook wel vertellen wat het wegzetten van PVV stemmers als domme mensen die foute keuzes maken, nu precies oplevert voor de goede partijen en voor de goede keuzes.

Ik leef namelijk niet in jouw bubbel en derhalve snap ik niet zo goed hoe “dom” en “foute keuze” een uitnodiging naar de andere betere keuze kunnen zijn?
[..]

Nouja dat is niet mijn rol op dit forum. Dit is meer een uitlaatklep. Politieke marketing is voor degenen wiens baan het is.
pi_213720205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is geen natuurwet, hè. En er is wel meer dat politiewerk is, en waar we nu niet aan toekomen omdat er voor 128 manjaar aan agenten rondom stadions wordt ingezet, omdat geen van de betrokken partijen (KNVB, clubs, supportersverenigingen) zijn verantwoordelijkheid wil nemen. Dit is gewoon niet meer uit te leggen.

En als de club het niet kan rondkrijgen dan doen ze het maar met minder mensen. Net zoals dat voor ieder ander evenement ook geldt. We moeten maar eens af van de status aparte van het voetbal.
Dat gaat natuurlijk niet. Want Henk Hooligan komt ook wel als hij geen kaartje heeft. Daar zijn genoeg voorbeelden van.

En bewapenen van particuliere partijen gaan we natuurlijk niet doen. Iets met een geweldsmonopolie.
zie email 27 oktober
pi_213720224
quote:
88s.gif Op woensdag 29 mei 2024 07:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nederlands Engels pluk je er ook zo uit.
Het helpt al een beetje als men de V als een W zou uitspreken ipv een F.
pi_213720236
Ik erger mij wel eens aan de woede die ontwijkend antwoorden oplevert, maar ook aan de naïviteit waarmee mensen in deze “andere manier van politiek bedrijven” trappen. Voor een broze samenwerking is het wel eens gemakkelijk om iets te verzwijgen en niet alles in te kunnen zien.
pi_213720247
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Omtzigt is en was vanaf dag 1 al een wolf in schaapskleren.

Blij dat men, weliswaar veel te laat, nu ziet dat het altijd al een populist is geweest.
Ik zie het meer als een schaap in wolfskleren met een CDA inslag in het willen nemen van verantwoordelijkheid.

Zie liever Omtzigt als brug naar links hier en waar BBB en PVV niet heel blij mee zijn, dan een SGP.
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:22:57 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213720250
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het helpt al een beetje als men de V als een W zou uitspreken ipv een F.
Sowieso hebben Nederlanders moeilijk met stemhebbende medeklinkers als laatste letter van Engelse woorden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213720257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik erger mij wel eens aan de woede die ontwijkend antwoorden oplevert, maar ook aan de naïviteit waarmee mensen in deze “andere manier van politiek bedrijven” trappen. Voor een broze samenwerking is het wel eens gemakkelijk om iets te verzwijgen en niet alles in te kunnen zien.
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".
pi_213720260
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sowieso hebben Nederlanders moeilijk met stemhebbende medeklinkers als laatste letter van Engelse woorden.
Wat ook wel moeilijk is, is het moeten kiezen tussen een Brits of Amerikaanse inslag. We krijgen hier series en films in de talen van beide landen bijna 50-50 mee.
pi_213720270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt is trouwens van 'ik wil het compleet, nu, met een feitenrelaas, naar de Kamer, DAAR HEBBEN WE RECHT OP' naar 'nee, bepaalde informatie delen we niet, transparantie is niet belangrijk' gegaan:

https://www.volkskrant.nl(...)r-de-kamer~b51e32d1/
[..]

Tja, vanuit andere rollen volgen andere afwegingen. D66 neemt nu het initiatief om die ambtelijke stukken openbaar te maken, daar hadden ze zelf ook geen zin in toen ze nog in de coalitie zaten.
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:26:33 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213720272
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".
In de praktijk blijkt Omtzigt ook van de achterkamertjespolitiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:27:06 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213720278
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik zie het meer als een schaap in wolfskleren met een CDA inslag in het willen nemen van verantwoordelijkheid.

Zie liever Omtzigt als brug naar links hier en waar BBB en PVV niet heel blij mee zijn, dan een SGP.
Omtzigt kan die brug zijn inderdaad, maar het is wel dezelfde man die heel hard heeft gegild om een beter bestuurscultuur maar zelf er alles aan doet om daar niet aan te voldoen.

Hij heeft ook uitgesproken absoluut niet met PVV in zee te willen. Here we are. Het is gewoon een populist die met alle winden meewaait maar soms beetje tegenstribbelt om nog de imago te houden dat hij echt wel op zijn strepen staat.

Omtzigt is ook de man die alles tot in puntjes onderbouwd wil hebben. En dan kom je met zulk flut hoofdlijnenakkoord waarbij onderbouwing met een zijden draadje is vastgebonden. Dat strookt ook niet met zijn eerdere uitlatingen.
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:28:05 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213720288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".
CPB rekent alles door natuurlijk. Dus als ze met rotzooi komen, vallen ze vanzelf door de mand.

Overigens boeit hetmij niet of het tekort, 2,6% of 3,6% is. We kunnen ons wat veroorloven. We rekenen onszelf arm.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:28:29 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213720290
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat ook wel moeilijk is, is het moeten kiezen tussen een Brits of Amerikaanse inslag. We krijgen hier series en films in de talen van beide landen bijna 50-50 mee.
Ik maak er inderdaad ook gewoon een mengelmoes van.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213720293
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
CPB rekent alles door natuurlijk. Dus als ze met rotzooi komen, vallen ze vanzelf door de mand.

Overigens boeit hetmij niet of het tekort, 2,6% of 3,6% is. We kunnen ons wat veroorloven. We rekenen onszelf arm.
Dit gaat om rapporten over juridische haalbaarheid van de plannen door de ministeries, niet om doorrekeningen.
pi_213720295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".
Als ik het stuk in de Volkskrant goed begrijp, is hun standpunt dat ze die rapporten vooral willen delen zodra het hoofdlijnenakkoord is uitgewerkt naar een concreet regeerakkoord.

In die ambtelijke stukken zal het nu ook veel gissen zijn lijkt me. Het hoofdlijnenakkoord is nog niet erg concreet.
pi_213720309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die laatste zin kan niet. Je kunt niet een groep geweldadige mensen de boel laten slopen omdat je geen tijd hebt. Bij geweld moet de politie er gewoon zijn. Of dat nu bij een voetbalwedstrijd, bij een demonstratie of bij Lowlands is.
Op Lowlands heb je echt geen politie nodig hoor, liever niet zelfs.
Ga zelf graag naar Fusion in Duitsland en daar wilde de politie ook aanwezig zijn op het festival, dat heeft het festival geweigerd. Je wil immers niet feesten tussen de stillen. Die mochten dan een politietent opzetten buiten het terrein waar vervolgens ongeveer niemand gebruik van maakt. Dat festival is een stuk groter dan Lowlands 70.000 bezoekers en je kan gewoon met je auto iedereen omver rijden op grote stages en ze verkopen flessen bier die waarmee je artiesten flink zou kunnen raken maar dat doen mensen niet.

Dus nee als je festival niet op aso's gericht is kun je prima zonder politieinzet. De meeste sporten kunnen dat ook, als ik naar weet ik veel het tennis toernooi in Rosmalen ga is er echt 0,0 reden om politie in te zetten, ja misschien als verkeersregelaars.
pi_213720330
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:29 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Als ik het stuk in de Volkskrant goed begrijp, is hun standpunt dat ze die rapporten vooral willen delen zodra het hoofdlijnenakkoord is uitgewerkt naar een concreet regeerakkoord.

In die ambtelijke stukken zal het nu ook veel gissen zijn lijkt me. Het hoofdlijnenakkoord is nog niet erg concreet.
Nee, ze willen deze rapporten nooit delen. Ze willen eventueel wel nieuwe rapporten vragen bij het regeerakkoord. Maar deze rapporten blijven dus in de kluis en komen nooit naar de Kamer. In november was Omtzigt daar nog woest om geworden, daarnaast is tegenwoordig de afspraak dat alle opgevraagde info rondom de formatie naar de Kamer gaat en daar wil hij dus niet eens aan voldoen.
pi_213720346
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Op Lowlands heb je echt geen politie nodig hoor, liever niet zelfs.
Ga zelf graag naar Fusion in Duitsland en daar wilde de politie ook aanwezig zijn op het festival, dat heeft het festival geweigerd. Je wil immers niet feesten tussen de stillen. Die mochten dan een politietent opzetten buiten het terrein waar vervolgens ongeveer niemand gebruik van maakt. Dat festival is een stuk groter dan Lowlands 70.000 bezoekers en je kan gewoon met je auto iedereen omver rijden op grote stages en ze verkopen flessen bier die waarmee je artiesten flink zou kunnen raken maar dat doen mensen niet.

Dus nee als je festival niet op aso's gericht is kun je prima zonder politieinzet. De meeste sporten kunnen dat ook, als ik naar weet ik veel het tennis toernooi in Rosmalen ga is er echt 0,0 reden om politie in te zetten, ja misschien als verkeersregelaars.
Ik zei ook niet dat het op Lowlands nu nodig was, ik zei dat als er daar jaarlijks geweld buiten het terrein plaats zou vinden, de politie daar ook zou moeten staan. Ik pakte daarmee terug op een voorbeeld eerder in het topic.
pi_213720359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ze willen deze rapporten nooit delen. Ze willen eventueel wel nieuwe rapporten vragen bij het regeerakkoord. Maar deze rapporten blijven dus in de kluis en komen nooit naar de Kamer. In november was Omtzigt daar nog woest om geworden, daarnaast is tegenwoordig de afspraak dat alle opgevraagde info rondom de formatie naar de Kamer gaat en daar wil hij dus niet eens aan voldoen.
Blij dat Omtzigt wat realistischer is geworden dan. Onzin om die stukken te delen, bereik je alleen maar mee dat ambtenaren angstig worden om de waarheid op te schrijven.
pi_213720378
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:37 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Blij dat Omtzigt wat realistischer is geworden dan. Onzin om die stukken te delen, bereik je alleen maar mee dat ambtenaren angstig worden om de waarheid op te schrijven.
Bij een juridische analyse? Dat lijkt me sterk.

Het gaat hier gewoon om het feit dat Omtzigt ontzettend goed weet dat zo'n 80% van het hoofdlijnenakkoord niet door een juridische analyse heen komt. Misschien is hij bang dat PVV en BBB er uit stappen als openbaar wordt dat 0% van hun deel van de plannen uitgevoerd gaat worden.


Ik ben ook niet voor het altijd delen van alle info, helemaal niet zelfs. Maar een juridische analyse van plannen die al openbaar zijn gemaakt moet je gewoon kunnen delen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2024 09:41:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')