SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
quote:Nog 36 verdachten vast na demonstratie op de Dam, aantal maakt identiteit niet bekend
https://www.at5.nl/artike(...)monstratie-op-de-dam
Van de 73 verdachten die maandagavond werden aangehouden bij een tegendemonstratie in de buurt van de Dam, zitten er nog 36 vast. Dat meldt de politie aan AT5.
Beter lekker thuisblijven en Israël laten doen wat het moet doen.quote:
In welke beschermde bubbel ben je opgegroeid als je daar gearresteerd ligt te worden en je denkt je behandeling te kunnen regisseren?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:36 schreef Haags het volgende:
[ x ]
SjEeM oN jOe
hahahahahah @:ettovanbelgie
quote:Universiteit Wageningen doet aangifte van leus bij pro-Palestijns protest
De universiteit in Wageningen heeft aangifte gedaan van een leus die gisteren werd gescandeerd bij een pro-Palestijnse betoging. In een verklaring op de website schrijft het bestuur van van Wageningen University & Research dat de leus "onacceptabel" was.
Daarbij wordt gedoeld op de leus 'Zionists are all the same, Nazis by a different name'. Betogers vergelijken daarmee voorstanders van de staat Israël met nazi's. Dat beschouwt het universiteitsbestuur als groepsbelediging, waar geen plek voor is "in onze gemeenschap en het draagt ook niet bij aan een inhoudelijk debat".
https://nos.nl/artikel/25(...)o-palestijns-protest
Valt me wel vaker op dat het gedrag van de politie juist zorgt voor een geweldsexplosie. Waar ze juist faciliterend en de-escalerend zouden moeten optreden. Ze hebben duidelijk nog een hoop te leren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:36 schreef Haags het volgende:
[ x ]
SjEeM oN jOe
hahahahahah @:ettovanbelgie
"Dat de politie binnenkwam om de inbreker te arresteren zorgt juist voor een geweldsexplosie."quote:Op woensdag 29 mei 2024 05:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Valt me wel vaker op dat het gedrag van de politie juist zorgt voor een geweldsexplosie. Waar ze juist faciliterend en de-escalerend zouden moeten optreden. Ze hebben duidelijk nog een hoop te leren.²
Dat gaat in sommige gevallen zeker op. Absoluut. Maar in de context van het demonstreren voor deze nobele zaak ben ik er van overtuigd dat als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails) ze voor veel goodwill zouden zorgen. Die goodwill zet zit zich dan om in een keurige demonstratie waardoor ze aan de voorkant nog maar 4 a 5 fte nodig zouden hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:54 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
"Dat de politie binnenkwam om de inbreker te arresteren zorgt juist voor een geweldsexplosie."
Nee, omdat je niet luistert naar de politie als ze voor de zoveelste keer sommeren dat je weg moet, dat zorgt voor de geweldsexplosie. Niet oorzaak gevolg door elkaar halen.²
Toch wel heerlijk hoor, zo 's ochtends met een bakje koffie de parallelle wereld van Fok betreden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails)
quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat in sommige gevallen zeker op. Absoluut. Maar in de context van het demonstreren voor deze nobele zaak ben ik er van overtuigd dat als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails) ze voor veel goodwill zouden zorgen. Die goodwill zet zit zich dan om in een keurige demonstratie waardoor ze aan de voorkant nog maar 4 a 5 fte nodig zouden hebben.²
Het is inderdaad de schuld van de politie, hadden ze maar kruidige pasteitjes en mocktails moeten uitdelen!quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat in sommige gevallen zeker op. Absoluut. Maar in de context van het demonstreren voor deze nobele zaak ben ik er van overtuigd dat als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails) ze voor veel goodwill zouden zorgen. Die goodwill zet zit zich dan om in een keurige demonstratie waardoor ze aan de voorkant nog maar 4 a 5 fte nodig zouden hebben.²
Ik begrijp je gedachtengang. Zo ver wil ik zelf echter niet gaan. Wel vind ik dat ze meer kunnen doen aan de achterkant. Ja, dat wel. Aan de voorkant zou het dan voor relief moeten zorgen. Denk daarbij aan het soort wat zich het beste leent voor mastodonten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:10 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Het is inderdaad de schuld van de politie, hadden ze maar kruidige pasteitjes en mocktails moeten uitdelen!
Die studenten en anderen zouden stiekem niet eens willen dat de universiteiten hun eisen inwilligen, want dan hebben ze geen reden om te barricaderen en gebouwen over te nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een koloniale post. Ik ruik gewoon dat je een witte hetero cisgender boomer bent. SHAME ON YOU! SHAME ON YOU! SHAME ON YOU!quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:13 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die studenten en anderen zouden stiekem niet eens willen dat de universiteiten hun eisen inwilligen, want dan hebben ze geen reden om te barricaderen en gebouwen over te nemen.
Het enige wat ze willen doen is doen wat ze in Amerika ook deden wat het is een hype en daar moet je met mee doen.
Dus doen ze een letterlijke kopie.
Tentenkampen, barricades, universiteitsgebouwen bezetten, boel onderkladden, eisen indienen bij universiteit, keffiyeh's dragen (waar is de cultural appropiation gebleven? of komt dat nu ineens niet goed uit?)
Dus geen wonder dat universitetien niet overeen komen met hun studenten want die willen niets anders als lekker rebels en anti-westers zijn.
Daar kun je niet mee praten, want laten we eerlijk zijn het zijn niet de meest mentaal stabiele studenten die staan te protesteren.
Een kopje thee met ze drinken dus, dat beleid werkt al jaren zo goed.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep, ik ben inderdaad een cisgender hetero blanke witte man.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:58 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wat een koloniale post. Ik ruik gewoon dat je een witte hetero cisgender boomer bent. SHAME ON YOU! SHAME ON YOU! SHAME ON YOU!
Geen tenderloin?quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja dat steenkolenengels is lastig te verstaan. Jammer dat ze niet gewoon Nederlands kunnen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik dacht steeds dat ze zongen we are people what are you? Vond het al zo'n vreemde leus
Oh, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik dacht steeds dat ze zongen we are people what are you? Vond het al zo'n vreemde leus
UvA-oproerkraaiersquote:Op woensdag 29 mei 2024 14:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Samer Adnan Mohammad Abu Aldab’at...
- vlucht naar Nederland
- pleegt vernielingen op een universiteit
- wordt opgepakt voor die vernielingen
- "mimimi ik ben hier gekomen voor m'n veiligheid"
[ x ]
Als je veiligheid belangrijk vindt moet je misschien niet meehelpen aan het creeren van onveilige situaties, Samer.
https://www.geenstijl.nl/5176502/nu-live#fold
Schijtvolk, keihard aanpakken en die palestijn gaat maar fijn terug en daar zijn homo-zijn prediken. Zijn we daar ook van af...quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
- vlucht naar Nederland
[ x ]
Als je veiligheid belangrijk vindt moet je misschien niet meehelpen aan het creeren van onveilige situaties, Samer.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
- vlucht naar Nederland
[ x ]
quote:OvJ eist twee maanden cel tegen de Palestijnse sloopkogel Samer Adnan Mohammad Abu Aldab’at.
In een extreem-linkse en pro-islam stad als Amsterdam, voelt hij prima aan wat te zeggen om er mee weg te komen. Hij is niet dom. Wel heel schaamteloos.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]dat ie dat allemaal nog durft uit te spreken.
Direct terugsturen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
- vlucht naar Nederland
[ x ]
Met zo'n naam weet je gewoon dat de betreffende persoon minstens vijf keer per dag Allahu Akbar roeptquote:Op woensdag 29 mei 2024 14:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"ik heb nog nooit zoiets meegemaakt."quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
- vlucht naar Nederland
[ x ]
Dat zou de studenten heel wat moeten zeggen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lekker, gesteund worden door deze clown.
quote:In response to escalating protests against Israel on university campuses, the Greek government has announced the deportation of nine foreign students from the United Kingdom and European Union member states. These students were detained following a solidarity protest for Palestine at Athens Law School on May 14.
A total of 28 individuals were arrested during the protest, facing charges such as disturbing the peace, damaging property, trespassing, and violations related to weapons and flares. Among those detained, nine foreign nationals have been classified as "unwanted aliens" and are considered a threat to public order and national security, prompting their deportation.
Anti israelquote:
Super.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:08 schreef Zoddie het volgende:
Greece to Deport Foreign Students Engaged in Anti-Israel Protests
[..]
Ik heb sowieso nooit zo veel begrepen van al die zogenaamd progressieve mensen die aan de ene kant het christendom tot nationale pispaal hebben gemaakt, maar tegelijkertijd de rode loper uitrollen voor zo’n barbaarse veroveringsideologie als de islam.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:05 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat zou de studenten heel wat moeten zeggen.
Helaas echter zijn ze zelfs blij met Noord Korea, want Noord Korea erkent Palestina....
Komt uiteindelijk neer op anti-westers zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso nooit zo veel begrepen van al die zogenaamd progressieve mensen die aan de ene kant het christendom tot nationale pispaal hebben gemaakt, maar tegelijkertijd de rode loper uitrollen voor zo’n barbaarse veroveringsideologie als de islam.
Zouden die lui überhaupt begrijpen hoe de heer Khamenei over niet- of andersgelovigen denkt?
quote:Interview studenten met Halsema vanwege veiligheid verplaatst van UvA naar Stopera
Burgemeester Femke Halsema zegt dat het niet veilig genoeg is om morgen op het UvA-terrein op het Roeterseiland geïnterviewd te worden. Het Openbaar Ministerie en de politie hebben daarom geadviseerd om niet naar het UvA-terrein te gaan. Halsema heeft dat de studenten van het interviewprogramma Room for Discussion laten weten en gezegd dat zij het gesprek wel op de Stopera kunnen houden.
https://www.at5.nl/artike(...)van-uva-naar-stopera
“Vreedzaam”.quote:
Daar hebben ze ook al een speciale 'dialog polis' eenheid blijkbaar, wat bij ons vredeseenheid heet.quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:56 schreef Aether het volgende:
Swedish police clear out pro-Palestinian tent protest at university
[ x ]
Toch wel mooi, steun vanuit Iran, Rusland, Noord-Korea en als Adolf had geleefd had hij ook achter de studentenprotesten gestaan, die kan Adolf nog wel herinneren van zijn tijd toen dat hoogopgeleide studenten volk, wat volgens velen altijd gelijk heeft ,massaal voor de nazi's demonstreerden.quote:
quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toch wel mooi, steun vanuit Iran, Rusland, Noord-Korea en als Adolf had geleefd had hij ook achter de studentenprotesten gestaan, die kan Adolf nog wel herinneren van zijn tijd toen dat hoogopgeleide studenten volk, wat volgens velen altijd gelijk heeft ,massaal voor de nazi's demonstreerden.
De juiste kant van de geschiedenis.
Gezien er westerse studenten zijn die hier door de straten marcheren op zoek naar Joden en er westerse landen zijn waar de linkse regering palestina erkent zal ik nooit denken dat het westen altijd goed is, het feit dat vele politici en media ook wegkijken van het groeiend geweld en haat jegens de Joden in het westen terwijl we wel elk jaar hypocriet herdenken bevestigd dat beeld.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Deze user met zijn constante getroll
Of je moet echt denken westen = altijd goed, oosten = altijd slecht. Dan kan je er niet veel zelf aandoen
En ondertussen zitten ze in een morele paniek over een ultra-rechts kabinet onze rode en islamitische fascisten 😂quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toch wel mooi, steun vanuit Iran, Rusland, Noord-Korea en als Adolf had geleefd had hij ook achter de studentenprotesten gestaan, die kan Adolf nog wel herinneren van zijn tijd toen dat hoogopgeleide studenten volk, wat volgens velen altijd gelijk heeft ,massaal voor de nazi's demonstreerden.
De juiste kant van de geschiedenis.
Mag er misschien geen grapjes over maken, maar vind het toch een beetje buitenaards volk allemaal hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De studenten zijn niet bepaald tevreden met de antwoorden van Halsema
Riep ik al vanaf het begin, dit zijn geen spontane ideologische protestenquote:Op donderdag 30 mei 2024 13:54 schreef Aether het volgende:
Het web van de tentbewoners
Het wordt steeds duidelijker welke internationale netwerken achter de universiteitsprotesten zitten. Academici beginnen zich voorzichtig uit te spreken tegen de terreur en intimidatie op hun universiteit.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Om de dialoog te ontregelen. Dat is waarschijnlijk ook waarom meerdere keren het brandalarm afging tijdens het debat.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat respectloos zeg. Waarom kom je dan naar die Stopera
Kinderachtig idd.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:40 schreef MadMaster het volgende:
Ook bijzonder dat als je de kans hebt om de discussie aan te gaan je met je rug naar degene gaat staan met wie de discussie kan voeren en dan vervolgens, na 'Free, free Palestine' te hebben geroepen, de zaal verlaat, ondanks dat je zelfs nog gevraagd wordt om te blijven en daadwerkelijk de discussie aan te gaan.
Kennelijk heb je dan inhoudelijk niets te melden en blijft het bij wat kreten, die op dat moment helemaal niet relevant zijn…
Vanaf 10.35 in de YouTube clip:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ff denken, 2024 - +/- 25 = 1999quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:58 schreef FvanS het volgende:
[..]
Mag er misschien geen grapjes over maken, maar vind het toch een beetje buitenaards volk allemaal hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen maar de boel verzieken. En dan ook nog het lef hebben om van alles te komen eisenquote:Op donderdag 30 mei 2024 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Om de dialoog te ontregelen. Dat is waarschijnlijk ook waarom meerdere keren het brandalarm afging tijdens het debat.
Wie zegt dat het een hij of zij wasquote:Op donderdag 30 mei 2024 19:30 schreef Aether het volgende:
Agenten herkennen verdachte bij demonstratie Stopera
https://www.at5.nl/artike(...)demonstratie-stopera
Agenten hebben iemand herkend tijdens een demonstratie bij de Stopera die verdacht wordt van openlijke geweldpleging richting de Mobiele Eenheid. De verdachte zou het geweld afgelopen maandag bij een demonstratie op de Dam hebben gebruikt. Hij of zij is aangehouden, meldt de politie op X.
Voor wie het niet weet, het CvB bestaat uit drie leden. Eerder kwam Peter-Paul Verbeek al voorbij vanwege zijn interview met Nieuwsuur. Die is rector magnificus. De notulen van de vergaderingen van het CvB zijn openbaar. Ik zat er wat in te neuzen en kwam dit tegen:quote:Ik ben wel overvallen door het geweld waarmee de protesten gepaard gingen en door de enorme vernielingen die plaatsvonden bij de voorheen Academische Club en de week erna bij het Roeterseiland. De bezettingen en de jacht naar de zesde verdieping waar medewerkers echt in paniek het pand uit zijn gevlucht, zijn ongekend en onacceptabel.”
Ik was me niet bewust van dit incident. Hier is er meer informatie over te vinden: Hoe het gesprek met NAVO-militair Rob Bauer onmogelijk werd gemaakt. Het artikel toont een patroon aan, eerder al werd het Shell en Jordan Peterson onmogelijk gemaakt om te komen praten.quote:Lintsen voerde een gesprek met Room for Discussion. Rondom het incident met NAVO-admiraal Bauer zijn de organisatoren ook persoonlijk aangevallen; zij zijn daarvan bijzonder ontdaan. Lintsen constateerde dat het College meer kan doen aan nazorg bij dergelijke incidenten, naar zowel RfD als de gast in kwestie. Afgesproken is, dat RfD met IV bekijkt hoe om te gaan met volgende gasten waarbij een veiligheidsrisico geldt.
Boeien. Wordt toch weer vrijgesproken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:30 schreef Aether het volgende:
Agenten hebben iemand herkend tijdens een demonstratie bij de Stopera die verdacht wordt van openlijke geweldpleging richting de Mobiele Eenheid. De verdachte zou het geweld afgelopen maandag bij een demonstratie op de Dam hebben gebruikt. Hij of zij is aangehouden, meldt de politie op X.
Deze kerel, rechts op de foto, dus: https://www.geenstijl.nl/5176561/ooooozannnnnnquote:Op donderdag 30 mei 2024 19:30 schreef Aether het volgende:
Blijkt ook op de links/islamo fascistische, en door ons belastinggeld gefinancierde, haatsite Joop.nl te zitten.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Deze kerel, rechts op de foto, dus: https://www.geenstijl.nl/5176561/ooooozannnnnn
[ afbeelding ]
Ook weer een fris figuur, zo te lezen.
Ah, de politiebusbeklimmer.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Deze kerel, rechts op de foto, dus: https://www.geenstijl.nl/5176561/ooooozannnnnn
[ afbeelding ]
Schijnt opgepakt te zijn.quote:
Nu die mepper links nog. Ze kennen elkaar vast wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:25 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Zieke gast, oppakken en uitzetten, zo niet dan trappen we hem zelf op een gegeven moment land wel uit om in zijn eigen woorden te spreken, zo iemand heeft hier niets te zoeken.
[ x ]
quote:undercover zionisten gedetecteerd
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:25 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Zieke gast, oppakken en uitzetten, zo niet dan trappen we hem zelf op een gegeven moment land wel uit om in zijn eigen woorden te spreken, zo iemand heeft hier niets te zoeken.
[ x ]
Wat voor propaganda kanalen volgen ze dat de waarheid zo getwist wordt dat men letterlijk denkt dat Hamas nu bijna Israël verslagen heeft?quote:Victory is close!
Beetje cosplayen als zelfverklaard bevrijder. Gebiedje bevrijd verklaren van ongewenste elementen die waarschijnlijk toch al niet gevaarlijk of zelfs maar aanwezig waren, dan voor ordedienstje spelen en stoer doen tegen vlaggetjes enzo die je niet wilt zien.quote:
Jezus wat een nazi ben jij dan, sterk in vergist.quote:
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen gezichtsbedekking???
Ze was een beetje dom.
quote:Halsema: drie aangiftes en zestig klachten tegen politie na demonstraties UvA
https://www.at5.nl/artike(...)na-demonstraties-uva
Er zijn zestig klachten tegen de politie ingediend na de UvA-demonstraties van de afgelopen weken. De helft is terzijde geschoven. De klachten gaan over het gebruik van geweld door agenten. Ook zijn er drie aangiftes gedaan. Het onderzoek naar het politieoptreden en de evaluatie lopen op dit moment nog. Dat zegt burgemeester Femke Halsema in AT5's Het Gesprek met de Burgemeester. "Vooralsnog ga ik er vanuit dat het politieoptreden proportioneel is geweest."
"We hebben op dit moment zestig meldingen liggen, waarvan er ongeveer dertig terzijde moeten worden geschoven, omdat het in die gevallen niet gaat om mensen die zelf betrokken waren, maar het bijvoorbeeld op tv hebben gezien", legt Halsema uit.
Of dat veel meldingen en aangiftes zijn? Halsema: "Dat kan ik niet goed beoordelen. Politiegeweld in Amsterdam is uitzonderlijk, we proberen het koste wat het kost te vermijden."
Precies; gewoon intersectioneel denken... Diversiteit en inclusie, behalve voor sommigen.quote:
Lafbekken met hun mondkapjes. Aan de start op progressieve Amerikaanse media zelfs nog gelezen dat het uit bescherming tegen corona was.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:17 schreef Zoddie het volgende:
Gisteren was er een Israël day in NYC, met een parade
Veel solidariteit, ook de burgemeester van NYC steunt Israël.
[ x ]
[ afbeelding ]
Maar je weet zo gauw iemand een Israël vlag draagt staan er meteen schuimbekkende mensen.
Dus ook weer een counter protests met dit soort pareltjes van mensen.
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Als je zulke walgelijke teksten ziet weet je dat israel het echt bont heeft gemaakt. Te bont.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:17 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Maar je weet zo gauw iemand een Israël vlag draagt staan er meteen schuimbekkende mensen.
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
https://www.dailymail.co.(...)l-hostages-sign.htmlquote:Op maandag 3 juni 2024 13:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Volgens mij zijn dat wel nepfoto's hoor
Want als het op de Daily Mail staat is het waar?quote:Op maandag 3 juni 2024 13:29 schreef Zoddie het volgende:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)l-hostages-sign.html
Walgelijke teksten? Schuld van Israëlquote:Op maandag 3 juni 2024 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je zulke walgelijke teksten ziet weet je dat israel het echt bont heeft gemaakt. Te bont.²
Ja, dat ben ik met je eens. Eigenlijk zei ik dat ook met ietwat andere bewoordingen. Wordt tijd dat ze zich snel gaan gedragen.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:32 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Walgelijke teksten? Schuld van Israël
Hoe werkt dat allemaal in je koppie?quote:Op maandag 3 juni 2024 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Eigenlijk zei ik dat ook met ietwat andere bewoordingen. Wordt tijd dat ze zich snel gaan gedragen.²
Wat precies? Deze vraag kan ik niet plaatsen.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Hoe werkt dat allemaal in je koppie?
Als ik op afbeeldingsbron zoek zie ik geen enkele bericht dat de foto's nep zouden zijn.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Want als het op de Daily Mail staat is het waar?
Zelfs zonder bril zie ik dat die laatste 2 foto's niet helemaal kloppen.
Mijn opmerking was sarcastisch. Als je je teen stoot aan een tafelpoot is het natuurlijk ook de schuld van Isreäl. Bizar hoe je alles zo om kunt draaien, ik vraag me dan ook oprecht af wat er in je hoofd afspeelt.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat precies? Deze vraag kan ik niet plaatsen.²
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Mijn opmerking was sarcastisch. Als je je teen stoot aan een tafelpoot is het natuurlijk ook de schuld van Isreäl. Bizar hoe je alles zo om kunt draaien, ik vraag me dan ook oprecht af wat er in je hoofd afspeelt.
Oké. Dan is het echt.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:47 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als ik op afbeeldingsbron zoek zie ik geen enkele bericht dat de foto's nep zouden zijn.
Hooguit af en toe een twitter post met iets als 'Does anyone know if jews paid that man to hold up the sign?"![]()
Normaal bij echte neppe foto's zie je meteen meerdere bronnen die claimen dat het nep is.
Daar twijfelt niemand overquote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.²
quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.²
quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oké. Dan is het echt.
Je had me trouwens bij "echte neppe"
Wat een trieste boel daar.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:48 schreef Aether het volgende:
Onthuld: Studentenraad UvA had ‘Gaza’ tot april niet op de agenda staan
https://www.ewmagazine.nl(...)genda-staan-1414346/
Haha. Lekker zootje daar.quote:Als EW Pellikaan na zijn arrestatie (en vrijlating) telefonisch benadert, geeft hij aan dat hij geen Nederlands spreekt. Dit is opmerkelijk, aangezien de UvA voor het lidmaatschap van de CSR – met voor de voorzitter een bestuursbeurs van maximaal 8.640 euro per jaar – vereist dat studenten minstens Nederlands op B1-niveau (‘eenvoudig’) beheersen. Leden die hieraan niet voldoen, krijgen een taaltraining aangeboden. Ons verzoek om toelichting moet echter, net als de notulen van de studentenraad, in het Engels.
quote:Op maandag 3 juni 2024 15:06 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat een trieste boel daar.
Buitenlandse studenten die daar de baas uithangen, studentenraad dat meer een politieke beweging is dan ..studentenraad.
En geen Gaza in de agenda totdat het in Amerika begon.
Liberalen die met elkaar op de vuist gaan, wat een bende.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
De spagaat waarin de democraten en andere gekkies zitten rekt zich ondertussen steeds verder uit daar .
prima toch, ik hou wel een kostuumdrama op zijn tijdquote:Op maandag 3 juni 2024 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liberalen die met elkaar op de vuist gaan, wat een bende.
Ze hadden ook de LGBTQPalestine-vlag moeten gebruiken.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
De spagaat waarin de democraten en andere gekkies zitten rekt zich ondertussen steeds verder uit daar .
quote:De politie heeft de afgelopen avond pro-Palestijnse demonstranten aangehouden die weigerden om een universiteitsgebouw van de TU Delft te verlaten. Een deel van de ongeveer dertig actievoerders wilde niet vertrekken toen het gebouw sloot om 20.00 uur, zegt een woordvoerder van de universiteit tegen persbureau ANP.
https://nos.nl/l/2523069
Het zijn ook altijd dezelfde soort opleidingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 06:55 schreef Aether het volgende:
Haagse conservatorium-studenten melden zich aan het front, eisen ONMIDDELLIJKE breuk met Israëlische lotgenoten
https://www.geenstijl.nl/5176603/Haagse-kunststudenten
Ik vind het er niet nep uitzien, maar ik hoop wel dat het nep is. De wetenschap dat zulke onmenselijkheid bestaat is moeilijk te accepteren.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:17 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Het is wel geconcentreerd in bepaalde opleidingen, maar vergis je niet: vrijwel alle universiteiten en faculteiten zijn linkse bolwerken waar de Palestijnse vlag wappert. Ik zie die ook op de exacte faculteit van de UvA en het bericht boven je gaat over een technische universiteit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd dezelfde soort opleidingen.
Sociale wetenschappen, kunst en cultuur.
Allen linkse bolwerken, je zou zeggen dat ze niets beters te doen hebben.
Ja zo kun je de TU Delft niet echt noemen hoorquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja, de TU Delft zit vol met sociale wetenschappenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
quote:Ook na toegift UGent blijven pro-Palestijnse studenten universiteit bezetten: “We blijven achter onze eisen staan”
De groep activisten en studenten die het UFO-gebouw van de Gentse universiteit bezetten, is niet van plan om te vertrekken. Dat blijkt maandag na drie dagen overleg.
Vorige week had de universiteit aangekondigd dat het de samenwerkingen met Israëlische universiteiten zou stopzetten. Maar de activisten - die bestaan uit de pro-Palestijnse ‘Students For Palestine’ en milieu-activisten van ‘End Fossil Gent’ - zijn niet voldaan. Ze blijven aanwezig in het UFO-gebouw. “In onze strijd voor solidariteit met een vrij Palestina kan er niet onderhandeld worden over onze eis voor een volledige academische boycot, noch kunnen we in onze strijd voor klimaatrechtvaardigheid onderhandelen over onze eis voor concrete actie op het vlak van duurzaamheid”, zeggen de bezetters maandagavond. Ze blijven naar eigen zeggen openstaan voor dialoog.
De vraag zal nu zijn hoe de universiteit reageert. Wil de UGent de studenten effectief weg, dan moet ze naar alle waarschijnlijkheid richting de rechtbank trekken. Een goede week geleden had rector Rik Van de Walle daar al eens mee gedreigd, maar uiteindelijk kwamen er gesprekken en werd de juridische procedure gepauzeerd.
De actievoerende studenten verblijven al sinds 6 mei in het UFO-gebouw. Ondertussen komt er meer openlijke kritiek op de bezetting. Zo schreef wetenschapsfilosoof Maarten Boudry een open brief, ondertekend door zes andere UGent-academici, waarin hij zich verzet tegen de academische boycot van Israël. “Hoewel de anti-Israëlische activisten zeer zichtbaar, luidruchtig en goed georganiseerd zijn, wil ik met deze internationale actie in eerste instantie duidelijk maken dat zij niet de hele universiteit vertegenwoordigen”, schreef Boudry.
https://www.hln.be/gent/o(...)isen-staan~a77a5353/
Knuppeltijdquote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die andere universiteit in Amsterdam kon natuurlijk niet achterblijven en demonstranten hebben nu ook de VU bezet om hun eisen kracht bij te zetten:
quote:Bij een pro-Palestijns protest in het centrum van Den Haag zijn tientallen actievoerders aangehouden door de politie. Ze protesteerden bij het gebouw van universiteitskoepel Universiteiten van Nederland aan de Lange Houtstraat en reageerden niet op oproepen van de politie om de betoging te beëindigen.
De betogers willen dat de universiteiten vanwege de oorlog in de Gazastrook hun banden met Israëlische instellingen verbreken. Aan het pand hingen ze spandoeken op met teksten als "Nederlandse universiteiten medeplichtig aan genocide" en "Boycott en divest". Ook hielden ze de entree bezet. Ze kwamen het kantoor zelf niet binnen omdat daarvoor een toegangspasje nodig is, meldt persbureau ANP.
https://nos.nl/l/2522943#UPDATE-container-77979282
Zucht... weer zo'n roomblanke vrouw met bedekt gezicht die even 'opkomt voor de onderdrukten'.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Knuppeltijd![]()
Laat ze maar eens zien hoe die vredelievende islam rolt
Woke bestaat niet volgens sommigenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is wel geconcentreerd in bepaalde opleidingen, maar vergis je niet: vrijwel alle universiteiten en faculteiten zijn linkse bolwerken waar de Palestijnse vlag wappert. Ik zie die ook op de exacte faculteit van de UvA en het bericht boven je gaat over een technische universiteit.
Vreselijk hè.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zucht... weer zo'n roomblanke vrouw met bedekt gezicht die even 'opkomt voor de onderdrukten'.
In Iran worden vrouwen hersendood geslagen wanneer ze hun hoofd niet bedekken. Is kennelijk niet feministisch genoeg, die zaak. Beter hier strijden tegen het afschuwelijke patriarchaat.
Neuh, die groeit er net als het gros der ideologische studenten gewoon uit wanneer het lui studentenleven voorbij is, er 9 tot 5 gewerkt moet worden en blijkt dat dat kapitalisme nogal hardnekkig is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vreselijk hè.
En dat is onze toekomst.
Ze verdienen het, toegeven aan terroristen is het slechtste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In België is er al bijna een maand lang een bezetting en de universiteit heeft nu de banden met Israëlische scholen verbroken. Maar dat is niet voldoende voor de demonstranten en ze gaan gewoon door.
[..]
Beetje janken omdat je niet van de wc's gebruik kan maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Knuppeltijd![]()
Laat ze maar eens zien hoe die vredelievende islam rolt
Huilen omdat ze niet binnen mogen pissen. En ze waarschijnlijk daar binnen de boel kapot maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, jahoor, u bent niet herkenbaar hoor mevrouw
[ afbeelding ]
godallejezus wat een domheid. Doe dan geen gezichtsbedekkende kleding aan.
Schandalig dat AT5 hier zich weer voor laat lenen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, jahoor, u bent niet herkenbaar hoor mevrouw
[ afbeelding ]
godallejezus wat een domheid. Doe dan geen gezichtsbedekkende kleding aan.
Het is vooral een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke bestaat niet volgens sommigen
@:Hexagon
Die verrotting zit dan ook niet bij dat clubje meelopers, maar bij het paradigma aangehangen aan universiteiten, zoals Claudia al fijntjes aangaf.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vooral een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat.
Correct.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is wel geconcentreerd in bepaalde opleidingen, maar vergis je niet: vrijwel alle universiteiten en faculteiten zijn linkse bolwerken waar de Palestijnse vlag wappert. Ik zie die ook op de exacte faculteit van de UvA en het bericht boven je gaat over een technische universiteit.
Ze maken anders wel veel kabaal.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo marginaal dat er in Amsterdam weer een evenement wordt afgezegd vanwege een veiligheidsdreiging.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er zo woke aan die Palestina lui?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo marginaal dat er in Amsterdam weer een evenement wordt afgezegd vanwege een veiligheidsdreiging.
Opstaan tegen sociale onderdrukking (van Palestijnen) en structureel privilege (het westen dat Israël steunt).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er zo woke aan die Palestina lui?
Tamelijk vergezocht.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opstaan tegen sociale onderdrukking (van Palestijnen) en structureel privilege (het westen dat Israël steunt).
Eh, nee. Dat is juist de essentie.quote:
“Woke” is een relatief modern label voor een fenomeen dat je al heel lang onder progressieven ziet: opkomen voor de onderdrukten en haat jegens de eigen geprivilegieerde positie. Ooit waren de joden de onderdrukten, nu zijn het de Palestijnen. Wie het zieligst wordt gevonden, is aan mode onderhevig.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Palestina is al een hobby van extreemlinkse lui ver voor woke was uitgevonden.
In ieder geval staat ze open voor wat de dragqueen zegt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:38 schreef Mubassie het volgende:
Dit zegt heel veel![]()
https://www.dumpert.nl/item/100094175_c87826aa
Of zou het een sketch zijn
Het was een opvallende normale discussie, mensen die luisteren naar antwoorden en durven te zeggen dat ze iets niet wisten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
In ieder geval staat ze open voor wat de dragqueen zegt.
Ben benieuwd of ze dat ook zou zijn naar een normale kerel maar ik ga even uit van het positieve dat ze wel open staat om haar beweringen aan te passen of in ieder geval te luisteren.
Dat is al 10x meer dan de meesten.
En zeurt dan over de linkse studenten van later.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, die groeit er net als het gros der ideologische studenten gewoon uit wanneer het lui studentenleven voorbij is, er 9 tot 5 gewerkt moet worden en blijkt dat dat kapitalisme nogal hardnekkig is.
Die stemt VVD over een jaar of 10.
Niks, gewoon waterkanon, wapenstok en honden inzetten. Korte metten maken met die lui. Als ze zo pro palestina zijn, gaan ze maar naar Gaza, meevechten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
De politie moet op tijd begrijpen dat faciliteren (beverages en mocktails uitdelen, weghouden tegenstanders, afbakenen locatie etc.) de weg met de minste schade is. Die verantwoordelijkheid hebben ze ook vind ik.²
Zo werkt het wel, he.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:54 schreef Gia het volgende:
[..]
En zeurt dan over de linkse studenten van later.
Dit is niet hoe je de-escalerend te werk gaat. Het hoeft ook niet veel te kosten. Kant en klare beverages en mocktails zijn helemaal niet zo duur. En dan nog de kosten gaan voor de baten uit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks, gewoon waterkanon, wapenstok en honden inzetten. Korte metten maken met die lui. Als ze zo pro palestina zijn, gaan ze maar naar Gaza, meevechten.
Ik ben 60 en heel verstandig.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zo werkt het wel, he.![]()
Als je twintig bent en niet links stemt, heb je geen hart.
Als je veertig bent en niet rechts stemt, heb je geen verstand.![]()
Ik heb geen verstand
Daar is er weer eentje, met z'n "onacceptabel". Het is dus onacceptabel, en hoe laten we zien dat we het niet accepteren? Door toe te geven aan de dreigers en verstoorders, en het interview ergens anders te doen.quote:De Amsterdamse VVD-fractievoorzitter Daan Wijnants noemt het zorgelijk dat de UvA 'geen plek meer lijkt te zijn voor dialoog of debat'. "De dreiging van geweld vanuit pro-Palestinagroepen is onacceptabel. Het zou goed zijn als de burgemeester ook dit interview op het stadhuis kan organiseren."
Ah, ik zie dat het nieuws inmiddels bekend is. Zie ook deze posting hieronder van me. Eerder al kon het gesprek van Room for Discussion met NAVO-adminiraal Bauer niet doorgaan vanwege een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat, aldus @Hexagon . Let wel: de Amsterdamse driehoek heeft dringend geadviseerd de bijeenkomst met Ollongren niet door te laten gaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:52 schreef Aether het volgende:
Interview met minister Kajsa Ollongren op de Universiteit van Amsterdam afgelast vanwege veiligheidsoverwegingen
https://www.parool.nl/ams(...)erwegingen~b2e49dd8/
[ x ]
[ x ]
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:08 schreef Claudia_x het volgende:
[...]
De notulen van de vergaderingen van het CvB zijn openbaar. Ik zat er wat in te neuzen en kwam dit tegen:
"Lintsen voerde een gesprek met Room for Discussion. Rondom het incident met NAVO-admiraal Bauer zijn de organisatoren ook persoonlijk aangevallen; zij zijn daarvan bijzonder ontdaan. Lintsen constateerde dat het College meer kan doen aan nazorg bij dergelijke incidenten, naar zowel RfD als de gast in kwestie. Afgesproken is, dat RfD met IV bekijkt hoe om te gaan met volgende gasten waarbij een veiligheidsrisico geldt."
Ik was me niet bewust van dit incident. Hier is er meer informatie over te vinden: Hoe het gesprek met NAVO-militair Rob Bauer onmogelijk werd gemaakt. Het artikel toont een patroon aan, eerder al werd het Shell en Jordan Peterson onmogelijk gemaakt om te komen praten.
[...]
Ik vind dat de UvA en de Amsterdamse driehoek ernstig tekortschieten. De slappe manier waarop er met "demonstranten" wordt omgegaan is onlosmakelijk verbonden aan het niet door kunnen laten gaan van dit soort bijeenkomsten. De academische vrijheid wordt ingeperkt en de open uitwisseling van ideeën wordt gesmoord. De driehoek geeft eenvoudigweg meer prioriteit aan het demonstratierecht, ten koste van de vrijheid en veiligheid van anderen. Er is hier geen sprake van onmacht maar van onwil.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Daar is er weer eentje, met z'n "onacceptabel". Het is dus onacceptabel, en hoe laten we zien dat we het niet accepteren? Door toe te geven aan de dreigers en verstoorders, en het interview ergens anders te doen.
Waarom demonstranten tussen aanhalingstekens?quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
De slappe manier waarop er met "demonstranten" wordt omgegaan
Omdat dit natuurlijk niks op heeft met demonstranten.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom demonstranten tussen aanhalingstekens?
Omdat ze dat niet zijn, daarom...quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En onthoud daar goed bij : hier zit meer achter dan een stel dromerige wereldverbeteraars.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat de UvA en de Amsterdamse driehoek ernstig tekortschieten. De slappe manier waarop er met "demonstranten" wordt omgegaan is onlosmakelijk verbonden aan het niet door kunnen laten gaan van dit soort bijeenkomsten. De academische vrijheid wordt ingeperkt en de open uitwisseling van ideeën wordt gesmoord. De driehoek geeft eenvoudigweg meer prioriteit aan het demonstratierecht, ten koste van de vrijheid en veiligheid van anderen. Er is hier geen sprake van onmacht maar van onwil.
Het gebeurt tegenwoordig overal. Toen de burgemeester van Amsterdam gewoon in overleg wou met studenten van de UvA op de universiteit zelf werd dat gesprek direct onmogelijk gemaakt vanwege dreigende rellen. Toen dat gesprek alsnog doorging, maar nu op het gemeentehuis liep het alsnog uit de hand. Na een kwartier werd er minutenlang leuzen gescandeerd door een deel van die studenten. Ze draaiden hun rug naar Halsema toe en weigerden te vertrekken of stil te zijn. Toen ze alsnog verwijderd waren klonk een paar minuten later het brandalarm. Pas na een hoop extra veiligheidsmaatregelen kon het simpele gesprek doorgaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En onthoud daar goed bij : hier zit meer achter dan een stel dromerige wereldverbeteraars.
Dat klopt. Je geeft een signaal af dat je met dram en dwang altijd je zin kan krijgen en dat is precies wat we nu zieh.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gebeurt tegenwoordig overal. Toen de burgemeester van Amsterdam gewoon in overleg wou met studenten van de UvA op de universiteit zelf werd dat gesprek direct onmogelijk gemaakt vanwege dreigende rellen. Toen dat gesprek alsnog doorging, maar nu op het gemeentehuis liep het alsnog uit de hand. Na een kwartier werd er minutenlang leuzen gescandeerd door een deel van die studenten. Ze draaiden hun rug naar Halsema toe en weigerden te vertrekken of stil te zijn. Toen ze alsnog verwijderd waren klonk een paar minuten later het brandalarm. Pas na een hoop extra veiligheidsmaatregelen kon het simpele gesprek doorgaan.
Van de week hield PvdA/Gl gewoon een normale ledenvergadering in Hilversum. Toen het onderwerp op Israël kwam en Timmermans een antwoord gaf dat bepaalde leden niet beviel waren ze ook minutenlang leuzen en beledigingen naar Timmermans aan het schreeuwen. Ze weigerden stil te zijn of te vertrekken en moesten uiteindelijk schreeuwend en gillend door beveiligers verwijderd worden.
Het is echt erg geworden.
Natuurlijk niet, dit is een forum.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
Kunnen jullie het reageren gewoon laten aan diegene die gequote wordt
Omdat ik het een milde benaming vind voor mensen die allerlei dingen eisen op straffe van bezettingen, vernielingen, intimidatie en geweld.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dram en dwang, dat heb je mooi geformuleerd. En dat heeft dus he-le-maal niks met de academische opdracht van ons hoger onderwijs te maken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt. Je geeft een signaal af dat je met dram en dwang altijd je zin kan krijgen en dat is precies wat we nu zieh.
Dat die pro-Palestijnse demonstranten agressief zijn is mij bekend. Maar wat er precies "woke" aan die mensen is allerminst.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat het nieuws inmiddels bekend is. Zie ook deze posting hieronder van me. Eerder al kon het gesprek van Room for Discussion met NAVO-adminiraal Bauer niet doorgaan vanwege een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat, aldus @:hexagon . Let wel: de Amsterdamse driehoek heeft dringend geadviseerd de bijeenkomst met Ollongren niet door te laten gaan.
[..]
quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat die pro-Palestijnse demonstranten agressief zijn is mij bekend. Maar wat er precies "woke" aan die mensen is allerminst.
Wordt hier prima uitgelegd.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
“Woke” is een relatief modern label voor een fenomeen dat je al heel lang onder progressieven ziet: opkomen voor de onderdrukten en haat jegens de eigen geprivilegieerde positie. Ooit waren de joden de onderdrukten, nu zijn het de Palestijnen. Wie het zieligst wordt gevonden, is aan mode onderhevig.
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje. Het pro Israel zijn van extreemrechts is wel nieuw omdat het in het moslims = slecht mantra past, dat er sinds 9/11 is.quote:
Dat is precies wat er staat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje
Het stokpaardje om de joodse hond te slaan ook.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje.
Nee hoor, extreem rechts is nog steeds antisemitisch, je moet nog steeds hard zoeken naar extreem-rechts om het te vinden.quote:Het pro Israel zijn van extreemrechts is wel nieuw omdat het in het moslims = slecht mantra past, dat er sinds 9/11 is.
Woke avant la lettrequote:Op woensdag 5 juni 2024 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar klassiek extreemlinks is niet per se woke.
Nee hoor: wat nieuw is, is dat nu dat woke gekloot serieus genomen wordt op universiteiten en scholen, én de media.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje. Het pro Israel zijn van extreemrechts is wel nieuw omdat het in het moslims = slecht mantra past, dat er sinds 9/11 is.
Glasharde activisten, en waarschijnlijk wat geld uit Saudi-Arabië en Qatar.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En onthoud daar goed bij : hier zit meer achter dan een stel dromerige wereldverbeteraars.
Je blijft het maar ontkennen he?quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat die pro-Palestijnse demonstranten agressief zijn is mij bekend. Maar wat er precies "woke" aan die mensen is allerminst.
Doen er genoeg; die onzalige mixture van woke studenten en salafistische haatbaarden ziet ze overal en denkt er ook continu aan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
would anyone think about the zionists
Het is gewoon gegoochel met definities om alles dat je niet leuk vind in het woke hokje te kunnen stoppen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je blijft het maar ontkennen he?
![]()
![]()
Nee, je wil gewoon niet toegeven dat woke inderdaad een groot probleem is, zoals Claudia haarfijn uitlegde.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gewoon gegoochel met definities om alles dat je niet leuk vind in het woke hokje te kunnen stoppen.
Correct. Dat wordt dan ook niet gezegd.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
quote:Ruim een ton schade na vernielingen pro-Palestina protest op Erasmus Universiteit
De vernielingen en bekladdingen door pro-Palestina demonstranten op campus Woudestein van de Erasmus Universiteit hebben voor ongeveer een ton aan schade gezorgd. Dat meldt de Erasmus Universiteit. Onder andere het grote scherm op het Erasmus Plaza is kapot en het Tinbergen Building is beklad. De universiteit gaat kijken of ze de kosten kunnen verhalen op de demonstranten.
De schoonmaakkosten lopen op tot 100.000 euro, laat een woordvoerder van de universiteit weten. De kosten van de schoonmaak lopen zo hoog op omdat de muren met watervaste verf zijn beklad. Ook moet er een kapot scherm worden gerepareerd. Dat kost enkele tienduizenden euro's.
In de loop van woensdag zijn er weer nieuwe bekladdingen bij gekomen. Daarvan wordt aangifte gedaan door de universiteit.
Nog steeds demonstranten op de campus
Tientallen pro-Palestina demonstranten verzamelden zich vorige week donderdag op campus Woudestein aan de Burgemeester Oudlaan. Zij willen dat de Erasmus Universiteit alle banden met Israël verbreekt. Er zijn woensdag nog steeds demonstranten aanwezig op de campus. Het is onduidelijk of deze mensen er al sinds donderdag zijn of dat de demonstranten elkaar afwisselen. Er staan wel tenten op de campus.
Het College van Bestuur kondigde maandag aan strenger te gaan optreden tegen de pro-Palestina demonstranten. Bij nieuwe bekladdingen of vernielingen zou direct aangifte worden gedaan, liet het College van Bestuur toen weten.
https://www.rijnmond.nl/n(...)erasmus-universiteit
Die niet nee.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
3 keer gearresteerd? Dan hebben ze waarschijnlijk niet hard genoeg geslagen, anders had ze na de eerste keer haar lesje al geleerd.quote:
Die mensen leren geen lesjes.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:33 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
3 keer gearresteerd? Dan hebben ze waarschijnlijk niet hard genoeg geslagen, anders had ze na de eerste keer haar lesje al geleerd.
https://tweedekamer.sgp.n(...)iker-op-universiteitquote:SGP-Kamerlid Diederik van Dijk stelt samen met Joost Eerdmans (JA21) en Gijs Tuinman (BBB) schriftelijke Kamervragen aan minister Yeşilgöz van Justitie en Veiligheid over het bericht dat de Europese coördinator van Samidoun, een organisatie die verboden is in Duitsland, op 10 juni komt spreken op de Radboud Universiteit. De Kamervragen van SGP, JA21 en BBB zijn hieronder te lezen.
1. Bent u ervan op de hoogte dat Mohammed Khatib van Samidoun op 10 juni komt spreken op de Radboud Universiteit?
2. Bent u bereid met uw Duitse collega’s in gesprek te gaan om te bezien wat er mogelijk is om Samidoun een halt toe te roepen vanwege het steun verlenen aan Hamas, het verspreiden van anti-Joodse propaganda, het bepleiten en uitlokken van geweld als middel om politieke belangen af te dwingen, het oproepen tot een wereldwijde studentenintifada en het verheerlijken van de terreur op 7 oktober jegens de staat Israël?
3. Bent u het met de stelling eens dat het totaal onwenselijk is dat een dergelijke uitgesproken antisemitische organisatie in Nederland actief kan zijn en zelfs kan spreken op een Nederlandse universiteit?
4. Bent u van mening dat het ontoelaatbaar is dat docenten van Nederlandse universiteiten actief uitnodigingen verspreiden en stellen ‘verheugd’ te zijn dat een lid van het in Duitsland verboden ‘Samidoun’ openlijk (joden)haat komt verspreiden op een Nederlandse universiteit?
5. Bent u bereid om Mohammed Khatib de toegang tot Nederland te ontzeggen op grond van de mogelijkheden die de Twbmt biedt teneinde de nationale veiligheid te waarborgen? Kunt u hierbij de overwegingen van de Belgische staatssecretaris meenemen in haar besluit om Khatib te bestempelen als ‘een extremistische haatprediker’?
6. Bent u bereid om in overleg met de Radboud Universiteit de bijeenkomst van Samidoun te beletten en in overleg met het OM te verkennen wat er nodig is om Samidoun in Nederland te verbieden? Wilt u hierbij ook ingaan op de aangenomen motie van Diederik van Dijk, Kamerstuk 36476-6, over zich er in Europees verband voor inspannen dat organisaties zoals Samidoun op de Europese lijst van terroristische organisaties worden geplaatst?
7. Kunt u deze vragen vòòr 10 juni beantwoorden?
Het is een non-binair die zichzelf aanduid met hunquote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:33 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
3 keer gearresteerd? Dan hebben ze waarschijnlijk niet hard genoeg geslagen, anders had ze na de eerste keer haar lesje al geleerd.
Heel mooi dat bijna alle universiteiten in Nederland hun rug recht houden en niet meegaan in de bizarre eis om alle bijna met Israëlische onderwijsinstellingen te verbreken. Het zal wel een golf van nieuwe vernielingen en geweldplegingen gaan opleveren van dit tuig, maar het is goed dat ze niet buigen voor dergelijke terreur.quote:Universiteiten willen banden met Israël niet verbreken
Nederlandse universiteiten zijn niet van plan hun samenwerking met alle Israëlische partners stop te zetten, schrijven ze in een open brief in Trouw. De rectoren van de vijftien universiteiten laten daarin weten ,,de individuele academische vrijheid van onderwijs en onderzoek” te beschermen.
Op veel universiteiten vonden de afgelopen tijd protesten plaats, waarin studenten eisten dat de onderwijsinstellingen de banden met Israël verbreken. Dat ontaardde in een aantal gevallen in vernielingen. ,,Dit betreuren wij ten zeerste”, aldus de universiteiten. ,,Niettemin: de vraag achter al deze protesten is legitiem: hoe verhouden wij ons tot onze zusterinstellingen in gebieden waar zich een grootschalig conflict afspeelt?”
Daarover schrijven de rectoren: ,,Als de in het academische ethos verankerde waarden, met de mogelijkheid tot een open en academisch debat als minimale vereiste, samenwerking met Israëlische en Palestijnse universiteiten niet in de weg staan, zien wij geen reden om die banden te heroverwegen of te verbreken. Wij vinden het belangrijk kritische Israëlische wetenschappers niet te isoleren, net zo goed als wij er sterk aan hechten onze Palestijnse collega’s te steunen.”
De universiteiten laten verder weten dat zij ,,sowieso” nooit banden met een heel land zullen verbreken, tenzij de overheid dat oplegt, zoals bij Rusland het geval was. In de brief schrijven ze zich te houden aan een protocol waarbij ze zusterinstellingen die kernwaarden schenden daarop worden aangesproken, en zich van deze organisaties distantiëren ,,als zo’n gesprek niet mogelijk blijkt”.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbreken~a2b7a2bc/
Het is inderdaad jammer dat er zo lang over nagedacht moest worden. Maar wel de juiste boodschap.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:29 schreef Claudia_x het volgende:
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen. En ze zijn rijkelijk laat met deze verklaring.
Ja, ik moet zeggen dat ik opgelucht ben, want je weet maar nooit waar het naartoe gaat met de ideologische gekte. Maar ik had er niet zo heel veel seconden voor nodig om het volgende te bedenken:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad jammer dat er zo lang over nagedacht moest worden. Maar wel de juiste boodschap.
quote:‘Wij willen hulp bieden aan Oekraïense wetenschappers in nood. Wat betreft de studenten uit Rusland die al voor de inval in Nederland waren: dit zijn onze huidige studenten, wij beschouwen hen als onderdeel van de academische gemeenschap en vinden het belangrijk om hen niet persoonlijk verantwoordelijk te houden voor de inval van het Russische regime in de Oekraïne. Ook de minister van OCW heeft dit expliciet aan ons gevraagd. Vandaar dat wij de noodhulp aan zittende studenten op dit moment zonder aanziens des persoons verstrekken.’ (bron)
Ik kan je wel vertellen wat ze van huis uit hebben meegekregen:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Ook hier nog maar even herhalen:
Zo erg blij dat mijn opa en oma dit niet hoeven mee te maken.
Mijn oma had al die demonstranten een draai om de oren gegeven en mijn opa had ze daarna de gracht ingeschopt.
Wat hebben deze kinderen vroeger van huis uit meegekregen?
Totaal niks!
Nee, een rationeel statement dat alles uitspreekt waar een universiteit voor zou moeten staan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:56 schreef Nexum het volgende:
Ontzettend hypocriet statement maar ik had niks anders verwacht.
Gecheckt: volgens mij zijn het alle Nederlandse universiteiten.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 06:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heel mooi dat bijna alle universiteiten in Nederland hun rug recht houden en niet meegaan in de bizarre eis om alle bijna met Israëlische onderwijsinstellingen te verbreken. Het zal wel een golf van nieuwe vernielingen en geweldplegingen gaan opleveren van dit tuig, maar het is goed dat ze niet buigen voor dergelijke terreur.
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gecheckt: volgens mij zijn het alle Nederlandse universiteiten.
Dat is het zeker, dit hadden ze allemaal meteen moeten doen. Nu komt voor de UvA weer compleet hypocriet over.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:56 schreef Nexum het volgende:
Ik weet dat de Universiteit van Utrecht lijsten heeft gepubliceerd van alle Israëlische samenwerkingen en met hen in gesprek is gegaan om te kijken of dat in de toekomst nog door kan gaan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gecheckt: volgens mij zijn het alle Nederlandse universiteiten.
Hypocriet is het alles behalve. De Nederlandse Universiteiten buigen dus toch niet voor een bende van extreme activisten die met de radicale Islam en Islamitisch terreur heulen. Dat is mooi om te zien.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:56 schreef Nexum het volgende:
Azerbeidzjan pleegt genocide? Leg eens uit.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hypocriet is het alles behalve. De Nederlandse Universiteiten buigen dus toch niet voor een bende van extreme activisten die met de radicale Islam en Islamitisch terreur heulen. Dat is mooi om te zien.
Het is overigens ook juist bij deze activisten waar zich de daadwerkelijk hypocrisie bevind. Men pretendeert zich druk te maken over genocide (die er helemaal niet is) maar vind het vervolgens helemaal geen probleem als de universiteiten banden hebben met landen waar daadwerkelijke genocide plaatsvindt zoals China, Pakistan of Azerbeidzjan .
Israël is een relatief Westers land met goede wetenschappelijke instituten en de Nederlandse academische wereld zou zichzelf in de vingers snijden om deze op basis van leugens, haat en antisemitisme zomaar op te zeggen.
Azerbeidzjan heeft een paar maanden geleden nog een heel gebied (Nagorno-Karabach) etnisch gezuiverd van Armeense Christenen, waarbij enkele honderden ook zijn omgekomen. De intentie is daar duidelijk het kapotmaken van de cultuur van deze mensen en het verwijderen van een volk op basis van etniciteit. Dit kan daarom onder genocide worden geschaard.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:45 schreef Nexum het volgende:
[..]
Azerbeidzjan pleegt genocide? Leg eens uit.
Overduidelijk genocide. Ik wist het al maar ik ben blij dat we het op dit vlak eens kunnen zijn. Mag ik dan vragen waarom je deze zelfde uitleg niet van toepassing vind op de Palestijnen?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Azerbeidzjan heeft een paar maanden geleden nog een heel gebied (Nagorno-Karabach) etnisch gezuiverd van Armeense Christenen, waarbij enkele honderden ook zijn omgekomen. De intentie is daar duidelijk het kapotmaken van de cultuur van deze mensen en het verwijderen van een volk op basis van etniciteit. Dit kan daarom onder genocide worden geschaard.
Zie bijvoorbeeld: Nagorno-Karabakh exodus amounts to a war crime, legal experts say
Omdat de intentie van het Israëlische leger niet is om de Palestijnse cultuur (die eigenlijk niet eens bestaat) of het Palestijnse volk te vernietigen. Men wil de terroristische infrastructuur in de Gazastrook en de tienduizenden terroristen neutraliseren. Dat deze Palestijnse terroristen vervolgens tussen en onder burgers gaan zitten zorgt voor meer slachtoffers dan nodig is.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:18 schreef Nexum het volgende:
[..]
Overduidelijk genocide. Ik wist het al maar ik ben blij dat we het op dit vlak eens kunnen zijn. Mag ik dan vragen waarom je deze zelfde uitleg niet van toepassing vind op de Palestijnen?
Hier staat de ingezonden brief: Universiteiten: ‘Wij willen Israëlische wetenschappers niet isoleren’. Die is ondertekend door:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet dat de Universiteit van Utrecht lijsten heeft gepubliceerd van alle Israëlische samenwerkingen en met hen in gesprek is gegaan om te kijken of dat in de toekomst nog door kan gaan.
En de Universiteit van Amsterdam heeft zo'n soortgelijke maatregel genomen inclusief stopzetting van nieuwe stageovereenkomsten en toekomstige samenwerkingen.
Ik wist dus niet zeker of geen enkele universiteit de banden met Israël compleet had verbroken.
quote:Wim van de Donk rector magnificus Tilburg University
Hester Bijl rector magnificus Universiteit Leiden
Peter-Paul Verbeek rector magnificus, Universiteit van Amsterdam
Theo Bastiaens rector magnificus Open Universiteit
Carolien Kroeze rector magnificus Wageningen University & Research
Jacquelien Scherpen rector magnificus Rijksuniversiteit Groningen
Silvia Lenaerts rector magnificus TU Eindhoven
José Sanders rector magnificus Radboud Universiteit
Henk Kummeling rector magnificus Universiteit Utrecht
Joke van Saane rector magnificus Universiteit voor Humanistiek
Pamela Habibović rector magnificus Universiteit Maastricht
Annelien Bredenoord rector magnificus Erasmus Universiteit Rotterdam
Tom Veldkamp rector magnificus Universiteit Twente
Tim van der Hagen rector magnificus TU Delft
Jeroen Geurts rector magnificus Vrije Universiteit Amsterdam
Niet alle banden met Israëlische samenwerkingen doorsnijden, maar wel lijsten van die Israëlische samenwerkingen publiceren en aparte en strengere eisen stellen aan die samenwerking dan aan al je andere contacten.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier staat de ingezonden brief: Universiteiten: ‘Wij willen Israëlische wetenschappers niet isoleren’. Die is ondertekend door:
[..]
De UU bedoel je? En vergeet Leiden niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet alle banden met Israëlische samenwerkingen doorsnijden, maar wel lijsten van die Israëlische samenwerkingen publiceren en aparte en strengere eisen stellen aan die samenwerking dan aan al je andere contacten.
Het gaat lang niet zo ver als die 'studenten' geëist hadden, maar de beslissingen van de UvU en UvA vind ik nog steeds laakbaar.
Ja, en ik kan me herinneren dat er in deze reeks ook nog een kunstacademie oid langs is gekomen die wel alle banden met Israël heeft doorgesneden. Maar geen universiteit dus die alle eisen van demonstranten heeft ingewilligd.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De UU bedoel je? En vergeet Leiden niet.
Mooi, het tij lijkt te keren, oprotten met die pallie-terroristen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Demonstranten' die de boel in Den Haag wilden vernielden hard aangepakt door Hagenezen![]()
[ x ]
De begeleidende tekst bij dat filmpje is ehm... kleurrijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Demonstranten' die de boel in Den Haag wilden vernielden hard aangepakt door Hagenezen![]()
[ x ]
quote:Om de een of andere reden vinden demonstranten vaak dat dingen vernield of beklad moeten worden om een punt te maken. Dat zagen we al bij meerdere bezettingen van universiteitsgebouwen en gisteren was het ook raak bij de Haagse Hoftoren. Een tweetal pro-Palestina demonstranten stonden deze van teksten te voorzien, maar daar waren twee Hagenezen het niet mee eens. Opzouten!
Mooi, trap ze maar het ziekenhuis in.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Witte Europese professoren die Malcolm X gaan quoten...quote:
quote:De pro-Palestina demonstranten die sinds vorige week donderdag op het terrein van de Erasmus Universiteit bivakkeerden, zijn zondagavond om 20.00 uur stipt vertrokken. Burgemeester Ahmed Aboutaleb had ze tot uiterlijk zondagavond de tijd gegeven om hun boeltje te pakken. De dertigtal demonstranten moesten om 18.00 uur het terrein van de campus verlaten.
https://www.ad.nl/rotterd(...)aat-paraat~af0bb969/
Relschoppers gaan voorzien van kruidige pasteitjes en trendy cakes.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg omdraaien. Ben er nog niet over uit welke klassieke debat truuk dit nu weer is. Maar je gaat al vooruit, je zegt niks over Noren. Enfin: dat is juist het hele punt: ze worden geen relschoppers als je ze voorziet van beverages en andere spijzen.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Relschoppers gaan voorzien van kruidige pasteitjes en trendy cakes.
Betreffende user is er ongetwijfeld voorstander van om ook bij allerhande andere demonstraties de deelnemers in de watten te leggen, nietwaar?quote:Op zondag 9 juni 2024 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Relschoppers gaan voorzien van kruidige pasteitjes en trendy cakes.
![]()
![]()
Misschien dat ze eindelijk eens een keer zelf iets kunnen maken ipv slopen.
Mooie poging, maar deze demonstraties zijn verre van nobel.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Edwin Wagensveld vindt wat BBQ-vlees bij z'n koranverbrandingen vast wel lekker, zwarte piet-friezen krijgen pepernoten en pro-Israeldemonstranten hebben uiteraard recht op koosjer voedsel, allemaal verstrekt door de politie.
Waardeloze stelregel. Vertel dat aan chirurgen die levens redden.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als je meent voor de goede zaak te vechten hoef je je gezicht niet te verbergen
dat heeft dan ook een andere reden maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waardeloze stelregel. Vertel dat aan chirurgen die levens redden.²
Die zullen jou vertellen dat ze die dingen dragen wegens hygiënische noodzaak, en juist om te voorkomen dat een leven verloren gaat door te voorkomen dingetjes als infecties en zo.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Ik geef slechts aan dat deze regel niet absoluut is. Maar dat jij op jouw beurt ook vast wel.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat heeft dan ook een andere reden maar dat weet je zelf ook wel.
nee je maakte een erg rare vergelijking om jouw gelijk te halen waar je dat niet hebt. Zwak.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Ik geef slechts aan dat deze regel niet absoluut is. Maar dat jij op jouw beurt ook vast wel.²
Regel is niet absoluut. Dat is mijn standpunt. Daar mag je het mee doen.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:51 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
nee je maakte een erg rare vergelijking om jouw gelijk te halen waar je dat niet hebt. Zwak.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wacht even, dus een chirurg die levens red moet ik gaan vertellen dat hij zijn gezicht niet hoeft te bedekken?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Awh... Nog niet duidelijk en alleen maar nóg meer onduidelijkheid..quote:Op zondag 9 juni 2024 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Regel is niet absoluut. Dat is mijn standpunt. Daar mag je het mee doen.²
Hier gaat niet op gereageerd worden door BansheeBoyquote:Op zondag 9 juni 2024 23:23 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wacht even, dus een chirurg die levens red moet ik gaan vertellen dat hij zijn gezicht niet hoeft te bedekken?
Maar die verzorgingsmaatregelen zijn vanwege de patiënt veiligheid en niet voor zijn eigen goeddunken.Of doelde je niet op de chirurgische maskers en dergelijke?
Je wilde gewoon even een stellinkje poneren dat die artsen die zo goed werk doen in Gaza niet hun gezichten hoeven te bedekken ofzo? Of wat, huh - ja lap zeg... Nu volg ik mijzelf niet eens meer.Ben dan eens duidelijk BansheeBoy!
[..]
Awh... Nog niet duidelijk en alleen maar nóg meer onduidelijkheid..![]()
Ik denk eigenlijk wel dat het best duidelijk is:quote:Op zondag 9 juni 2024 23:23 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Awh... Nog niet duidelijk en alleen maar nóg meer onduidelijkheid..![]()
Hier is ook een noodzaak helaas. Dat er negatieve gevolgen kunnen zijn nl.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zullen jou vertellen dat ze die dingen dragen wegens hygiënische noodzaak, en juist om te voorkomen dat een leven verloren gaat door te voorkomen dingetjes als infecties en zo.
Het is verbodenquote:Op maandag 10 juni 2024 00:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier is ook een noodzaak helaas. Dat er negatieve gevolgen kunnen zijn nl.
En de mogelijk negatieve gevolgen hoeven geen directe link te hebben met het gedrag van desbetreffend persoon, maar puur omdat hij of zij er bij is. In dat geval better safe than sorry.
Ik ben volwassen.²
Ik durf hem nog wel scherper te stellen: als je nu nog bij die demonstraties bent dan ben je niet te goeder trouw. Het loopt telkens uit op geweld, dat weet je als je er naar toegaat inmiddels. Het is hetzelfde als koffiedrinken met Willem Engel.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als je meent voor de goede zaak te vechten hoef je je gezicht niet te verbergen
Daar heb ik niks tegen in te brengen. Zie je mensen, zo reageer je op goede argumenten.quote:
Je kunt je afvragen of ze ook uitdraaien op geweld als de politie een (meer) faciliterende rol zou aannemen met het rondbrengen van beverages en andere spijzen. Probeer het, wat heb je te verliezen.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik durf hem nog wel scherper te stellen: als je nu nog bij die demonstraties bent dan ben je niet te goeder trouw. Het loopt telkens uit op geweld, dat weet je als je er naar toegaat inmiddels.
Je plaat blijft hangenquote:Op maandag 10 juni 2024 00:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of ze ook uitdraaien op geweld als de politie een (meer) faciliterende rol zou aannemen met het rondbrengen van beverages en andere spijzen. Probeer het, wat heb je te verliezen.²
Het laatste beetje zelfrespect, imago, agenten die andere baan zoeken omdat ze wel nog wat zelfrespect hebben.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of ze ook uitdraaien op geweld als de politie een (meer) faciliterende rol zou aannemen met het rondbrengen van beverages en andere spijzen. Probeer het, wat heb je te verliezen.²
Ik sta hier totaal anders. Een beetje pragmatisme geeft je onderaan de streep zoveel meer. Maar je moet inderdaad wel over je ego stappen. Aan de andere kant, ze mogen zichzelf ook laven aan die beverages en spijzen.quote:Op maandag 10 juni 2024 10:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het laatste beetje zelfrespect, imago, agenten die andere baan zoeken omdat ze wel nog wat zelfrespect hebben.
Een politieagent werkt in dienst van de opdracht die hem gegeven wordt, niet voor zijn egoquote:Op maandag 10 juni 2024 11:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik sta hier totaal anders. Een beetje pragmatisme geeft je onderaan de streep zoveel meer. Maar je moet inderdaad wel over je ego stappen. Aan de andere kant, ze mogen zichzelf ook laven aan die beverages en spijzen.²
quote:
quote:
Heb je misschien een cateringbedrijf dat zo heet?quote:
quote:
Volledig interview: https://www.dewereldmorge(...)-kan-palestijn-zijn/quote:Van de rivier tot de zee
Wat bedoel je precies met die slogan?
“Historisch Palestina ligt nu eenmaal tussen de rivier en de zee en het is in dit hele gebied dat de bevrijding moet plaatsvinden. In Gaza is er een blokkade. De Westelijke Jordaanoever wordt volledig gecontroleerd door Israël en de Palestijnen die in ‘48 (binnen de staat Israël, nvdr.) wonen, hebben te maken met Apartheid.”
“De zeven miljoen Palestijnse vluchtelingen in de diaspora verdienen hun recht op terugkeer naar hun thuisland en er moeten herstelbetalingen worden gedaan door Israël en het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en de Europese Unie.”
“Dit zal nooit gebeuren zonder een overwinning op het zionisme en de internationale isolatie van Israël, zonder de ontmanteling van het zionistische leger en de kolonies. Net zoals het koloniale systeem ontmanteld moest worden in Algerije of in Zuid-Afrika, moet dit ook in Palestina gebeuren.”
“Al willen we ook niet kopiëren wat er in die landen gebeurd is.”
Hoe zou een vrij Palestina er volgens jou moeten uitzien?
“Een samenleving vrij van racisme, waar iedereen moet kunnen leven in gelijkheid en rechtvaardigheid ongeacht hun religie of geslacht, een samenleving die migranten en vluchtelingen verwelkomt en beschermt, en hen niet deporteert of isoleert.”
Dit zou je bij geen enkele werkgever kunnen uitvreten maar die lui komen echt overal mee weg.quote:Op maandag 10 juni 2024 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176750/Sarah-Bracke
Van je werknemers moet je het in deze kwestie ook niet echt hebben he.
quote:Op maandag 10 juni 2024 18:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Sharia was dus een zelfmoordterroriste bij wie de bom, die ze in de jaren zeventig in Tel Aviv wilde laten afgaan, voortijdig explodeerde en sindsdien geldt als een van de eerste vrouwelijke Palestijnse ’martelaars’.
Vanavond hebben de krakers Mohammed Khatib van de Palestijnse organisatie Samidoun uitgenodigd. In Duitsland verboden en de Belgisch autoriteit probeert zijn vluchtelingenstatus in te trekken omdat hij wordt gezien als extremistische haatprediker.
[..]
Volledig interview: https://www.dewereldmorge(...)-kan-palestijn-zijn/
Hoe wereldvreemd kan men zijn?quote:Hoe zou een vrij Palestina er volgens jou moeten uitzien?
“Een samenleving vrij van racisme, waar iedereen moet kunnen leven in gelijkheid en rechtvaardigheid ongeacht hun religie of geslacht, een samenleving die migranten en vluchtelingen verwelkomt en beschermt, en hen niet deporteert of isoleert.”
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er woke is aan Palestina demonstranten.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Hexagon
Weer wat woke-spokerij aan de UvA.
Wellicht had Claudia gewoon gelijk.
Uw belastinggeld aan het 'werk'.quote:Op maandag 10 juni 2024 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176750/Sarah-Bracke
Van je werknemers moet je het in deze kwestie ook niet echt hebben he.
Omdat je niet leest.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er woke is aan Palestina demonstranten.
Intersectionaliteitdenkenquote:Op maandag 10 juni 2024 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er woke is aan Palestina demonstranten.
Tja, als je mensen weg laat komen met vernielingen, bedreigingen, intimidatie, kraken, activisme vermomd als wetenschap en het aan de schandpaal nagelen van de eigen werkgever, dan is dit wat je krijgt. Dat mag niet verbazen.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit zou je bij geen enkele werkgever kunnen uitvreten maar die lui komen echt overal mee weg.
Mevrouw schrijft ook dat we met een niet houdbaar kapitalistisch systeem zitten en dat het allemaal eerlijker verdeeld moet worden en gebaseerd op 'gemeenschap'.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, als je mensen weg laat komen met vernielingen, bedreigingen, intimidatie, kraken, activisme vermomd als wetenschap en het aan de schandpaal nagelen van de eigen werkgever, dan is dit wat je krijgt. Dat mag niet verbazen.
Ik snap oprecht niet wat dit met wetenschap te maken heeft. Houd je particuliere meninkjes lekker voor je, zou ik tegen d'r zeggen.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mevrouw schrijft ook dat we met een niet houdbaar kapitalistisch systeem zitten en dat het allemaal eerlijker verdeeld moet worden en gebaseerd op 'gemeenschap'.
Dat is dus iemand die van (royaal) belastinggeld dit soort bagger de wereld in helpt.
Neo-marxisme spat ervan af. Altijd makkelijk als je zelf niet produceert maar gewoon binnenhaalt wat anderen produceren.
Woke is dan ook niet zo van feiten of wetenschap; het is vooral propageren van een ranzige ideologie.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet wat dit met wetenschap te maken heeft. Houd je particuliere meninkjes lekker voor je, zou ik tegen d'r zeggen.
Waarom gaan ze dan niet de politiek in? Wat moeten ze aan de universiteit?quote:Op maandag 10 juni 2024 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke is dan ook niet zo van feiten of wetenschap; het is vooral propageren van een ranzige ideologie.
Omdat ze in de politiek weerwoord krijgen.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom gaan ze dan niet de politiek in? Wat moeten ze aan de universiteit?
Dat is niet mijn ervaring van hoe wetenschap werkt. Het is moeilijk om een vaste plek te bemachtigen, je krijgt veel kritiek, moet een dikke huid hebben, staat onder druk om te presteren.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ze in de politiek weerwoord krijgen.
Daarbij ben je als woke onderzoeker aan een universiteit gewoon binnen. Geen enkele kritiek, alles wordt gefaciliteerd en je kunt met je goudgerande CAO nog jaren door blijven hobby'en op kosten van Jan Boerenlul.
Dan heb je het over echte wetenschap. Dit is woke.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring van hoe wetenschap werkt. Het is moeilijk om een vaste plek te bemachtigen, je krijgt veel kritiek, moet een dikke huid hebben, staat onder druk om te presteren.
En dat klopt niet?quote:Op maandag 10 juni 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mevrouw schrijft ook dat we met een niet houdbaar kapitalistisch systeem zitten en dat het allemaal eerlijker verdeeld moet worden ...
Het is vooral een 'want list' zonder enige fatsoenlijke alternatieven aan te bieden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |