Het stokpaardje om de joodse hond te slaan ook.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje.
Nee hoor, extreem rechts is nog steeds antisemitisch, je moet nog steeds hard zoeken naar extreem-rechts om het te vinden.quote:Het pro Israel zijn van extreemrechts is wel nieuw omdat het in het moslims = slecht mantra past, dat er sinds 9/11 is.
Woke avant la lettrequote:Op woensdag 5 juni 2024 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar klassiek extreemlinks is niet per se woke.
Nee hoor: wat nieuw is, is dat nu dat woke gekloot serieus genomen wordt op universiteiten en scholen, én de media.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje. Het pro Israel zijn van extreemrechts is wel nieuw omdat het in het moslims = slecht mantra past, dat er sinds 9/11 is.
Glasharde activisten, en waarschijnlijk wat geld uit Saudi-Arabië en Qatar.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En onthoud daar goed bij : hier zit meer achter dan een stel dromerige wereldverbeteraars.
Je blijft het maar ontkennen he?quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat die pro-Palestijnse demonstranten agressief zijn is mij bekend. Maar wat er precies "woke" aan die mensen is allerminst.
Doen er genoeg; die onzalige mixture van woke studenten en salafistische haatbaarden ziet ze overal en denkt er ook continu aan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
would anyone think about the zionists
Het is gewoon gegoochel met definities om alles dat je niet leuk vind in het woke hokje te kunnen stoppen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je blijft het maar ontkennen he?
![]()
![]()
Nee, je wil gewoon niet toegeven dat woke inderdaad een groot probleem is, zoals Claudia haarfijn uitlegde.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gewoon gegoochel met definities om alles dat je niet leuk vind in het woke hokje te kunnen stoppen.
Correct. Dat wordt dan ook niet gezegd.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
quote:Ruim een ton schade na vernielingen pro-Palestina protest op Erasmus Universiteit
De vernielingen en bekladdingen door pro-Palestina demonstranten op campus Woudestein van de Erasmus Universiteit hebben voor ongeveer een ton aan schade gezorgd. Dat meldt de Erasmus Universiteit. Onder andere het grote scherm op het Erasmus Plaza is kapot en het Tinbergen Building is beklad. De universiteit gaat kijken of ze de kosten kunnen verhalen op de demonstranten.
De schoonmaakkosten lopen op tot 100.000 euro, laat een woordvoerder van de universiteit weten. De kosten van de schoonmaak lopen zo hoog op omdat de muren met watervaste verf zijn beklad. Ook moet er een kapot scherm worden gerepareerd. Dat kost enkele tienduizenden euro's.
In de loop van woensdag zijn er weer nieuwe bekladdingen bij gekomen. Daarvan wordt aangifte gedaan door de universiteit.
Nog steeds demonstranten op de campus
Tientallen pro-Palestina demonstranten verzamelden zich vorige week donderdag op campus Woudestein aan de Burgemeester Oudlaan. Zij willen dat de Erasmus Universiteit alle banden met Israël verbreekt. Er zijn woensdag nog steeds demonstranten aanwezig op de campus. Het is onduidelijk of deze mensen er al sinds donderdag zijn of dat de demonstranten elkaar afwisselen. Er staan wel tenten op de campus.
Het College van Bestuur kondigde maandag aan strenger te gaan optreden tegen de pro-Palestina demonstranten. Bij nieuwe bekladdingen of vernielingen zou direct aangifte worden gedaan, liet het College van Bestuur toen weten.
https://www.rijnmond.nl/n(...)erasmus-universiteit
Die niet nee.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
3 keer gearresteerd? Dan hebben ze waarschijnlijk niet hard genoeg geslagen, anders had ze na de eerste keer haar lesje al geleerd.quote:
Die mensen leren geen lesjes.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:33 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
3 keer gearresteerd? Dan hebben ze waarschijnlijk niet hard genoeg geslagen, anders had ze na de eerste keer haar lesje al geleerd.
https://tweedekamer.sgp.n(...)iker-op-universiteitquote:SGP-Kamerlid Diederik van Dijk stelt samen met Joost Eerdmans (JA21) en Gijs Tuinman (BBB) schriftelijke Kamervragen aan minister Yeşilgöz van Justitie en Veiligheid over het bericht dat de Europese coördinator van Samidoun, een organisatie die verboden is in Duitsland, op 10 juni komt spreken op de Radboud Universiteit. De Kamervragen van SGP, JA21 en BBB zijn hieronder te lezen.
1. Bent u ervan op de hoogte dat Mohammed Khatib van Samidoun op 10 juni komt spreken op de Radboud Universiteit?
2. Bent u bereid met uw Duitse collega’s in gesprek te gaan om te bezien wat er mogelijk is om Samidoun een halt toe te roepen vanwege het steun verlenen aan Hamas, het verspreiden van anti-Joodse propaganda, het bepleiten en uitlokken van geweld als middel om politieke belangen af te dwingen, het oproepen tot een wereldwijde studentenintifada en het verheerlijken van de terreur op 7 oktober jegens de staat Israël?
3. Bent u het met de stelling eens dat het totaal onwenselijk is dat een dergelijke uitgesproken antisemitische organisatie in Nederland actief kan zijn en zelfs kan spreken op een Nederlandse universiteit?
4. Bent u van mening dat het ontoelaatbaar is dat docenten van Nederlandse universiteiten actief uitnodigingen verspreiden en stellen ‘verheugd’ te zijn dat een lid van het in Duitsland verboden ‘Samidoun’ openlijk (joden)haat komt verspreiden op een Nederlandse universiteit?
5. Bent u bereid om Mohammed Khatib de toegang tot Nederland te ontzeggen op grond van de mogelijkheden die de Twbmt biedt teneinde de nationale veiligheid te waarborgen? Kunt u hierbij de overwegingen van de Belgische staatssecretaris meenemen in haar besluit om Khatib te bestempelen als ‘een extremistische haatprediker’?
6. Bent u bereid om in overleg met de Radboud Universiteit de bijeenkomst van Samidoun te beletten en in overleg met het OM te verkennen wat er nodig is om Samidoun in Nederland te verbieden? Wilt u hierbij ook ingaan op de aangenomen motie van Diederik van Dijk, Kamerstuk 36476-6, over zich er in Europees verband voor inspannen dat organisaties zoals Samidoun op de Europese lijst van terroristische organisaties worden geplaatst?
7. Kunt u deze vragen vòòr 10 juni beantwoorden?
Het is een non-binair die zichzelf aanduid met hunquote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:33 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
3 keer gearresteerd? Dan hebben ze waarschijnlijk niet hard genoeg geslagen, anders had ze na de eerste keer haar lesje al geleerd.
Heel mooi dat bijna alle universiteiten in Nederland hun rug recht houden en niet meegaan in de bizarre eis om alle bijna met Israëlische onderwijsinstellingen te verbreken. Het zal wel een golf van nieuwe vernielingen en geweldplegingen gaan opleveren van dit tuig, maar het is goed dat ze niet buigen voor dergelijke terreur.quote:Universiteiten willen banden met Israël niet verbreken
Nederlandse universiteiten zijn niet van plan hun samenwerking met alle Israëlische partners stop te zetten, schrijven ze in een open brief in Trouw. De rectoren van de vijftien universiteiten laten daarin weten ,,de individuele academische vrijheid van onderwijs en onderzoek” te beschermen.
Op veel universiteiten vonden de afgelopen tijd protesten plaats, waarin studenten eisten dat de onderwijsinstellingen de banden met Israël verbreken. Dat ontaardde in een aantal gevallen in vernielingen. ,,Dit betreuren wij ten zeerste”, aldus de universiteiten. ,,Niettemin: de vraag achter al deze protesten is legitiem: hoe verhouden wij ons tot onze zusterinstellingen in gebieden waar zich een grootschalig conflict afspeelt?”
Daarover schrijven de rectoren: ,,Als de in het academische ethos verankerde waarden, met de mogelijkheid tot een open en academisch debat als minimale vereiste, samenwerking met Israëlische en Palestijnse universiteiten niet in de weg staan, zien wij geen reden om die banden te heroverwegen of te verbreken. Wij vinden het belangrijk kritische Israëlische wetenschappers niet te isoleren, net zo goed als wij er sterk aan hechten onze Palestijnse collega’s te steunen.”
De universiteiten laten verder weten dat zij ,,sowieso” nooit banden met een heel land zullen verbreken, tenzij de overheid dat oplegt, zoals bij Rusland het geval was. In de brief schrijven ze zich te houden aan een protocol waarbij ze zusterinstellingen die kernwaarden schenden daarop worden aangesproken, en zich van deze organisaties distantiëren ,,als zo’n gesprek niet mogelijk blijkt”.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbreken~a2b7a2bc/
Het is inderdaad jammer dat er zo lang over nagedacht moest worden. Maar wel de juiste boodschap.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:29 schreef Claudia_x het volgende:
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen. En ze zijn rijkelijk laat met deze verklaring.
Ja, ik moet zeggen dat ik opgelucht ben, want je weet maar nooit waar het naartoe gaat met de ideologische gekte. Maar ik had er niet zo heel veel seconden voor nodig om het volgende te bedenken:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad jammer dat er zo lang over nagedacht moest worden. Maar wel de juiste boodschap.
quote:‘Wij willen hulp bieden aan Oekraïense wetenschappers in nood. Wat betreft de studenten uit Rusland die al voor de inval in Nederland waren: dit zijn onze huidige studenten, wij beschouwen hen als onderdeel van de academische gemeenschap en vinden het belangrijk om hen niet persoonlijk verantwoordelijk te houden voor de inval van het Russische regime in de Oekraïne. Ook de minister van OCW heeft dit expliciet aan ons gevraagd. Vandaar dat wij de noodhulp aan zittende studenten op dit moment zonder aanziens des persoons verstrekken.’ (bron)
Ik kan je wel vertellen wat ze van huis uit hebben meegekregen:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Ook hier nog maar even herhalen:
Zo erg blij dat mijn opa en oma dit niet hoeven mee te maken.
Mijn oma had al die demonstranten een draai om de oren gegeven en mijn opa had ze daarna de gracht ingeschopt.
Wat hebben deze kinderen vroeger van huis uit meegekregen?
Totaal niks!
Nee, een rationeel statement dat alles uitspreekt waar een universiteit voor zou moeten staan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:56 schreef Nexum het volgende:
Ontzettend hypocriet statement maar ik had niks anders verwacht.
Gecheckt: volgens mij zijn het alle Nederlandse universiteiten.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 06:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heel mooi dat bijna alle universiteiten in Nederland hun rug recht houden en niet meegaan in de bizarre eis om alle bijna met Israëlische onderwijsinstellingen te verbreken. Het zal wel een golf van nieuwe vernielingen en geweldplegingen gaan opleveren van dit tuig, maar het is goed dat ze niet buigen voor dergelijke terreur.
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gecheckt: volgens mij zijn het alle Nederlandse universiteiten.
Dat is het zeker, dit hadden ze allemaal meteen moeten doen. Nu komt voor de UvA weer compleet hypocriet over.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:56 schreef Nexum het volgende:
Ik weet dat de Universiteit van Utrecht lijsten heeft gepubliceerd van alle Israëlische samenwerkingen en met hen in gesprek is gegaan om te kijken of dat in de toekomst nog door kan gaan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gecheckt: volgens mij zijn het alle Nederlandse universiteiten.
Hypocriet is het alles behalve. De Nederlandse Universiteiten buigen dus toch niet voor een bende van extreme activisten die met de radicale Islam en Islamitisch terreur heulen. Dat is mooi om te zien.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:56 schreef Nexum het volgende:
Azerbeidzjan pleegt genocide? Leg eens uit.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hypocriet is het alles behalve. De Nederlandse Universiteiten buigen dus toch niet voor een bende van extreme activisten die met de radicale Islam en Islamitisch terreur heulen. Dat is mooi om te zien.
Het is overigens ook juist bij deze activisten waar zich de daadwerkelijk hypocrisie bevind. Men pretendeert zich druk te maken over genocide (die er helemaal niet is) maar vind het vervolgens helemaal geen probleem als de universiteiten banden hebben met landen waar daadwerkelijke genocide plaatsvindt zoals China, Pakistan of Azerbeidzjan .
Israël is een relatief Westers land met goede wetenschappelijke instituten en de Nederlandse academische wereld zou zichzelf in de vingers snijden om deze op basis van leugens, haat en antisemitisme zomaar op te zeggen.
Azerbeidzjan heeft een paar maanden geleden nog een heel gebied (Nagorno-Karabach) etnisch gezuiverd van Armeense Christenen, waarbij enkele honderden ook zijn omgekomen. De intentie is daar duidelijk het kapotmaken van de cultuur van deze mensen en het verwijderen van een volk op basis van etniciteit. Dit kan daarom onder genocide worden geschaard.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:45 schreef Nexum het volgende:
[..]
Azerbeidzjan pleegt genocide? Leg eens uit.
Overduidelijk genocide. Ik wist het al maar ik ben blij dat we het op dit vlak eens kunnen zijn. Mag ik dan vragen waarom je deze zelfde uitleg niet van toepassing vind op de Palestijnen?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Azerbeidzjan heeft een paar maanden geleden nog een heel gebied (Nagorno-Karabach) etnisch gezuiverd van Armeense Christenen, waarbij enkele honderden ook zijn omgekomen. De intentie is daar duidelijk het kapotmaken van de cultuur van deze mensen en het verwijderen van een volk op basis van etniciteit. Dit kan daarom onder genocide worden geschaard.
Zie bijvoorbeeld: Nagorno-Karabakh exodus amounts to a war crime, legal experts say
Omdat de intentie van het Israëlische leger niet is om de Palestijnse cultuur (die eigenlijk niet eens bestaat) of het Palestijnse volk te vernietigen. Men wil de terroristische infrastructuur in de Gazastrook en de tienduizenden terroristen neutraliseren. Dat deze Palestijnse terroristen vervolgens tussen en onder burgers gaan zitten zorgt voor meer slachtoffers dan nodig is.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:18 schreef Nexum het volgende:
[..]
Overduidelijk genocide. Ik wist het al maar ik ben blij dat we het op dit vlak eens kunnen zijn. Mag ik dan vragen waarom je deze zelfde uitleg niet van toepassing vind op de Palestijnen?
Hier staat de ingezonden brief: Universiteiten: ‘Wij willen Israëlische wetenschappers niet isoleren’. Die is ondertekend door:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet dat de Universiteit van Utrecht lijsten heeft gepubliceerd van alle Israëlische samenwerkingen en met hen in gesprek is gegaan om te kijken of dat in de toekomst nog door kan gaan.
En de Universiteit van Amsterdam heeft zo'n soortgelijke maatregel genomen inclusief stopzetting van nieuwe stageovereenkomsten en toekomstige samenwerkingen.
Ik wist dus niet zeker of geen enkele universiteit de banden met Israël compleet had verbroken.
quote:Wim van de Donk rector magnificus Tilburg University
Hester Bijl rector magnificus Universiteit Leiden
Peter-Paul Verbeek rector magnificus, Universiteit van Amsterdam
Theo Bastiaens rector magnificus Open Universiteit
Carolien Kroeze rector magnificus Wageningen University & Research
Jacquelien Scherpen rector magnificus Rijksuniversiteit Groningen
Silvia Lenaerts rector magnificus TU Eindhoven
José Sanders rector magnificus Radboud Universiteit
Henk Kummeling rector magnificus Universiteit Utrecht
Joke van Saane rector magnificus Universiteit voor Humanistiek
Pamela Habibović rector magnificus Universiteit Maastricht
Annelien Bredenoord rector magnificus Erasmus Universiteit Rotterdam
Tom Veldkamp rector magnificus Universiteit Twente
Tim van der Hagen rector magnificus TU Delft
Jeroen Geurts rector magnificus Vrije Universiteit Amsterdam
Niet alle banden met Israëlische samenwerkingen doorsnijden, maar wel lijsten van die Israëlische samenwerkingen publiceren en aparte en strengere eisen stellen aan die samenwerking dan aan al je andere contacten.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier staat de ingezonden brief: Universiteiten: ‘Wij willen Israëlische wetenschappers niet isoleren’. Die is ondertekend door:
[..]
De UU bedoel je? En vergeet Leiden niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet alle banden met Israëlische samenwerkingen doorsnijden, maar wel lijsten van die Israëlische samenwerkingen publiceren en aparte en strengere eisen stellen aan die samenwerking dan aan al je andere contacten.
Het gaat lang niet zo ver als die 'studenten' geëist hadden, maar de beslissingen van de UvU en UvA vind ik nog steeds laakbaar.
Ja, en ik kan me herinneren dat er in deze reeks ook nog een kunstacademie oid langs is gekomen die wel alle banden met Israël heeft doorgesneden. Maar geen universiteit dus die alle eisen van demonstranten heeft ingewilligd.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De UU bedoel je? En vergeet Leiden niet.
Mooi, het tij lijkt te keren, oprotten met die pallie-terroristen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Demonstranten' die de boel in Den Haag wilden vernielden hard aangepakt door Hagenezen![]()
[ x ]
De begeleidende tekst bij dat filmpje is ehm... kleurrijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Demonstranten' die de boel in Den Haag wilden vernielden hard aangepakt door Hagenezen![]()
[ x ]
quote:Om de een of andere reden vinden demonstranten vaak dat dingen vernield of beklad moeten worden om een punt te maken. Dat zagen we al bij meerdere bezettingen van universiteitsgebouwen en gisteren was het ook raak bij de Haagse Hoftoren. Een tweetal pro-Palestina demonstranten stonden deze van teksten te voorzien, maar daar waren twee Hagenezen het niet mee eens. Opzouten!
Mooi, trap ze maar het ziekenhuis in.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Witte Europese professoren die Malcolm X gaan quoten...quote:
quote:De pro-Palestina demonstranten die sinds vorige week donderdag op het terrein van de Erasmus Universiteit bivakkeerden, zijn zondagavond om 20.00 uur stipt vertrokken. Burgemeester Ahmed Aboutaleb had ze tot uiterlijk zondagavond de tijd gegeven om hun boeltje te pakken. De dertigtal demonstranten moesten om 18.00 uur het terrein van de campus verlaten.
https://www.ad.nl/rotterd(...)aat-paraat~af0bb969/
Relschoppers gaan voorzien van kruidige pasteitjes en trendy cakes.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat in sommige gevallen zeker op. Absoluut. Maar in de context van het demonstreren voor deze nobele zaak ben ik er van overtuigd dat als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails) ze voor veel goodwill zouden zorgen. Die goodwill zet zit zich dan om in een keurige demonstratie waardoor ze aan de voorkant nog maar 4 a 5 fte nodig zouden hebben.²
Oorzaak en gevolg omdraaien. Ben er nog niet over uit welke klassieke debat truuk dit nu weer is. Maar je gaat al vooruit, je zegt niks over Noren. Enfin: dat is juist het hele punt: ze worden geen relschoppers als je ze voorziet van beverages en andere spijzen.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Relschoppers gaan voorzien van kruidige pasteitjes en trendy cakes.
Betreffende user is er ongetwijfeld voorstander van om ook bij allerhande andere demonstraties de deelnemers in de watten te leggen, nietwaar?quote:Op zondag 9 juni 2024 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Relschoppers gaan voorzien van kruidige pasteitjes en trendy cakes.
![]()
![]()
Misschien dat ze eindelijk eens een keer zelf iets kunnen maken ipv slopen.
Mooie poging, maar deze demonstraties zijn verre van nobel.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Edwin Wagensveld vindt wat BBQ-vlees bij z'n koranverbrandingen vast wel lekker, zwarte piet-friezen krijgen pepernoten en pro-Israeldemonstranten hebben uiteraard recht op koosjer voedsel, allemaal verstrekt door de politie.
Waardeloze stelregel. Vertel dat aan chirurgen die levens redden.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als je meent voor de goede zaak te vechten hoef je je gezicht niet te verbergen
dat heeft dan ook een andere reden maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waardeloze stelregel. Vertel dat aan chirurgen die levens redden.²
Die zullen jou vertellen dat ze die dingen dragen wegens hygiënische noodzaak, en juist om te voorkomen dat een leven verloren gaat door te voorkomen dingetjes als infecties en zo.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Ik geef slechts aan dat deze regel niet absoluut is. Maar dat jij op jouw beurt ook vast wel.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat heeft dan ook een andere reden maar dat weet je zelf ook wel.
nee je maakte een erg rare vergelijking om jouw gelijk te halen waar je dat niet hebt. Zwak.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Ik geef slechts aan dat deze regel niet absoluut is. Maar dat jij op jouw beurt ook vast wel.²
Regel is niet absoluut. Dat is mijn standpunt. Daar mag je het mee doen.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:51 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
nee je maakte een erg rare vergelijking om jouw gelijk te halen waar je dat niet hebt. Zwak.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wacht even, dus een chirurg die levens red moet ik gaan vertellen dat hij zijn gezicht niet hoeft te bedekken?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Awh... Nog niet duidelijk en alleen maar nóg meer onduidelijkheid..quote:Op zondag 9 juni 2024 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Regel is niet absoluut. Dat is mijn standpunt. Daar mag je het mee doen.²
Hier gaat niet op gereageerd worden door BansheeBoyquote:Op zondag 9 juni 2024 23:23 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wacht even, dus een chirurg die levens red moet ik gaan vertellen dat hij zijn gezicht niet hoeft te bedekken?
Maar die verzorgingsmaatregelen zijn vanwege de patiënt veiligheid en niet voor zijn eigen goeddunken.Of doelde je niet op de chirurgische maskers en dergelijke?
Je wilde gewoon even een stellinkje poneren dat die artsen die zo goed werk doen in Gaza niet hun gezichten hoeven te bedekken ofzo? Of wat, huh - ja lap zeg... Nu volg ik mijzelf niet eens meer.Ben dan eens duidelijk BansheeBoy!
[..]
Awh... Nog niet duidelijk en alleen maar nóg meer onduidelijkheid..![]()
Ik denk eigenlijk wel dat het best duidelijk is:quote:Op zondag 9 juni 2024 23:23 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Awh... Nog niet duidelijk en alleen maar nóg meer onduidelijkheid..![]()
Hier is ook een noodzaak helaas. Dat er negatieve gevolgen kunnen zijn nl.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zullen jou vertellen dat ze die dingen dragen wegens hygiënische noodzaak, en juist om te voorkomen dat een leven verloren gaat door te voorkomen dingetjes als infecties en zo.
Het is verbodenquote:Op maandag 10 juni 2024 00:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier is ook een noodzaak helaas. Dat er negatieve gevolgen kunnen zijn nl.
En de mogelijk negatieve gevolgen hoeven geen directe link te hebben met het gedrag van desbetreffend persoon, maar puur omdat hij of zij er bij is. In dat geval better safe than sorry.
Ik ben volwassen.²
Ik durf hem nog wel scherper te stellen: als je nu nog bij die demonstraties bent dan ben je niet te goeder trouw. Het loopt telkens uit op geweld, dat weet je als je er naar toegaat inmiddels. Het is hetzelfde als koffiedrinken met Willem Engel.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als je meent voor de goede zaak te vechten hoef je je gezicht niet te verbergen
Daar heb ik niks tegen in te brengen. Zie je mensen, zo reageer je op goede argumenten.quote:
Je kunt je afvragen of ze ook uitdraaien op geweld als de politie een (meer) faciliterende rol zou aannemen met het rondbrengen van beverages en andere spijzen. Probeer het, wat heb je te verliezen.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik durf hem nog wel scherper te stellen: als je nu nog bij die demonstraties bent dan ben je niet te goeder trouw. Het loopt telkens uit op geweld, dat weet je als je er naar toegaat inmiddels.
Je plaat blijft hangenquote:Op maandag 10 juni 2024 00:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of ze ook uitdraaien op geweld als de politie een (meer) faciliterende rol zou aannemen met het rondbrengen van beverages en andere spijzen. Probeer het, wat heb je te verliezen.²
Het laatste beetje zelfrespect, imago, agenten die andere baan zoeken omdat ze wel nog wat zelfrespect hebben.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of ze ook uitdraaien op geweld als de politie een (meer) faciliterende rol zou aannemen met het rondbrengen van beverages en andere spijzen. Probeer het, wat heb je te verliezen.²
Ik sta hier totaal anders. Een beetje pragmatisme geeft je onderaan de streep zoveel meer. Maar je moet inderdaad wel over je ego stappen. Aan de andere kant, ze mogen zichzelf ook laven aan die beverages en spijzen.quote:Op maandag 10 juni 2024 10:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het laatste beetje zelfrespect, imago, agenten die andere baan zoeken omdat ze wel nog wat zelfrespect hebben.
Een politieagent werkt in dienst van de opdracht die hem gegeven wordt, niet voor zijn egoquote:Op maandag 10 juni 2024 11:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik sta hier totaal anders. Een beetje pragmatisme geeft je onderaan de streep zoveel meer. Maar je moet inderdaad wel over je ego stappen. Aan de andere kant, ze mogen zichzelf ook laven aan die beverages en spijzen.²
quote:
quote:
Heb je misschien een cateringbedrijf dat zo heet?quote:
quote:
Volledig interview: https://www.dewereldmorge(...)-kan-palestijn-zijn/quote:Van de rivier tot de zee
Wat bedoel je precies met die slogan?
“Historisch Palestina ligt nu eenmaal tussen de rivier en de zee en het is in dit hele gebied dat de bevrijding moet plaatsvinden. In Gaza is er een blokkade. De Westelijke Jordaanoever wordt volledig gecontroleerd door Israël en de Palestijnen die in ‘48 (binnen de staat Israël, nvdr.) wonen, hebben te maken met Apartheid.”
“De zeven miljoen Palestijnse vluchtelingen in de diaspora verdienen hun recht op terugkeer naar hun thuisland en er moeten herstelbetalingen worden gedaan door Israël en het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en de Europese Unie.”
“Dit zal nooit gebeuren zonder een overwinning op het zionisme en de internationale isolatie van Israël, zonder de ontmanteling van het zionistische leger en de kolonies. Net zoals het koloniale systeem ontmanteld moest worden in Algerije of in Zuid-Afrika, moet dit ook in Palestina gebeuren.”
“Al willen we ook niet kopiëren wat er in die landen gebeurd is.”
Hoe zou een vrij Palestina er volgens jou moeten uitzien?
“Een samenleving vrij van racisme, waar iedereen moet kunnen leven in gelijkheid en rechtvaardigheid ongeacht hun religie of geslacht, een samenleving die migranten en vluchtelingen verwelkomt en beschermt, en hen niet deporteert of isoleert.”
Dit zou je bij geen enkele werkgever kunnen uitvreten maar die lui komen echt overal mee weg.quote:Op maandag 10 juni 2024 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176750/Sarah-Bracke
Van je werknemers moet je het in deze kwestie ook niet echt hebben he.
quote:Op maandag 10 juni 2024 18:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Sharia was dus een zelfmoordterroriste bij wie de bom, die ze in de jaren zeventig in Tel Aviv wilde laten afgaan, voortijdig explodeerde en sindsdien geldt als een van de eerste vrouwelijke Palestijnse ’martelaars’.
Vanavond hebben de krakers Mohammed Khatib van de Palestijnse organisatie Samidoun uitgenodigd. In Duitsland verboden en de Belgisch autoriteit probeert zijn vluchtelingenstatus in te trekken omdat hij wordt gezien als extremistische haatprediker.
[..]
Volledig interview: https://www.dewereldmorge(...)-kan-palestijn-zijn/
Hoe wereldvreemd kan men zijn?quote:Hoe zou een vrij Palestina er volgens jou moeten uitzien?
“Een samenleving vrij van racisme, waar iedereen moet kunnen leven in gelijkheid en rechtvaardigheid ongeacht hun religie of geslacht, een samenleving die migranten en vluchtelingen verwelkomt en beschermt, en hen niet deporteert of isoleert.”
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er woke is aan Palestina demonstranten.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Hexagon
Weer wat woke-spokerij aan de UvA.
Wellicht had Claudia gewoon gelijk.
Uw belastinggeld aan het 'werk'.quote:Op maandag 10 juni 2024 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176750/Sarah-Bracke
Van je werknemers moet je het in deze kwestie ook niet echt hebben he.
Omdat je niet leest.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er woke is aan Palestina demonstranten.
Intersectionaliteitdenkenquote:Op maandag 10 juni 2024 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er woke is aan Palestina demonstranten.
Tja, als je mensen weg laat komen met vernielingen, bedreigingen, intimidatie, kraken, activisme vermomd als wetenschap en het aan de schandpaal nagelen van de eigen werkgever, dan is dit wat je krijgt. Dat mag niet verbazen.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit zou je bij geen enkele werkgever kunnen uitvreten maar die lui komen echt overal mee weg.
Mevrouw schrijft ook dat we met een niet houdbaar kapitalistisch systeem zitten en dat het allemaal eerlijker verdeeld moet worden en gebaseerd op 'gemeenschap'.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, als je mensen weg laat komen met vernielingen, bedreigingen, intimidatie, kraken, activisme vermomd als wetenschap en het aan de schandpaal nagelen van de eigen werkgever, dan is dit wat je krijgt. Dat mag niet verbazen.
Ik snap oprecht niet wat dit met wetenschap te maken heeft. Houd je particuliere meninkjes lekker voor je, zou ik tegen d'r zeggen.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mevrouw schrijft ook dat we met een niet houdbaar kapitalistisch systeem zitten en dat het allemaal eerlijker verdeeld moet worden en gebaseerd op 'gemeenschap'.
Dat is dus iemand die van (royaal) belastinggeld dit soort bagger de wereld in helpt.
Neo-marxisme spat ervan af. Altijd makkelijk als je zelf niet produceert maar gewoon binnenhaalt wat anderen produceren.
Woke is dan ook niet zo van feiten of wetenschap; het is vooral propageren van een ranzige ideologie.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet wat dit met wetenschap te maken heeft. Houd je particuliere meninkjes lekker voor je, zou ik tegen d'r zeggen.
Waarom gaan ze dan niet de politiek in? Wat moeten ze aan de universiteit?quote:Op maandag 10 juni 2024 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke is dan ook niet zo van feiten of wetenschap; het is vooral propageren van een ranzige ideologie.
Omdat ze in de politiek weerwoord krijgen.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom gaan ze dan niet de politiek in? Wat moeten ze aan de universiteit?
Dat is niet mijn ervaring van hoe wetenschap werkt. Het is moeilijk om een vaste plek te bemachtigen, je krijgt veel kritiek, moet een dikke huid hebben, staat onder druk om te presteren.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ze in de politiek weerwoord krijgen.
Daarbij ben je als woke onderzoeker aan een universiteit gewoon binnen. Geen enkele kritiek, alles wordt gefaciliteerd en je kunt met je goudgerande CAO nog jaren door blijven hobby'en op kosten van Jan Boerenlul.
Dan heb je het over echte wetenschap. Dit is woke.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring van hoe wetenschap werkt. Het is moeilijk om een vaste plek te bemachtigen, je krijgt veel kritiek, moet een dikke huid hebben, staat onder druk om te presteren.
En dat klopt niet?quote:Op maandag 10 juni 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mevrouw schrijft ook dat we met een niet houdbaar kapitalistisch systeem zitten en dat het allemaal eerlijker verdeeld moet worden ...
Het is vooral een 'want list' zonder enige fatsoenlijke alternatieven aan te bieden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |