Jezus wat een nazi ben jij dan, sterk in vergist.quote:
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen gezichtsbedekking???
Ze was een beetje dom.
quote:Halsema: drie aangiftes en zestig klachten tegen politie na demonstraties UvA
https://www.at5.nl/artike(...)na-demonstraties-uva
Er zijn zestig klachten tegen de politie ingediend na de UvA-demonstraties van de afgelopen weken. De helft is terzijde geschoven. De klachten gaan over het gebruik van geweld door agenten. Ook zijn er drie aangiftes gedaan. Het onderzoek naar het politieoptreden en de evaluatie lopen op dit moment nog. Dat zegt burgemeester Femke Halsema in AT5's Het Gesprek met de Burgemeester. "Vooralsnog ga ik er vanuit dat het politieoptreden proportioneel is geweest."
"We hebben op dit moment zestig meldingen liggen, waarvan er ongeveer dertig terzijde moeten worden geschoven, omdat het in die gevallen niet gaat om mensen die zelf betrokken waren, maar het bijvoorbeeld op tv hebben gezien", legt Halsema uit.
Of dat veel meldingen en aangiftes zijn? Halsema: "Dat kan ik niet goed beoordelen. Politiegeweld in Amsterdam is uitzonderlijk, we proberen het koste wat het kost te vermijden."
Precies; gewoon intersectioneel denken... Diversiteit en inclusie, behalve voor sommigen.quote:
Lafbekken met hun mondkapjes. Aan de start op progressieve Amerikaanse media zelfs nog gelezen dat het uit bescherming tegen corona was.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:17 schreef Zoddie het volgende:
Gisteren was er een Isral day in NYC, met een parade
Veel solidariteit, ook de burgemeester van NYC steunt Isral.
[ x ]
[ afbeelding ]
Maar je weet zo gauw iemand een Isral vlag draagt staan er meteen schuimbekkende mensen.
Dus ook weer een counter protests met dit soort pareltjes van mensen.
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Als je zulke walgelijke teksten ziet weet je dat israel het echt bont heeft gemaakt. Te bont.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:17 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Maar je weet zo gauw iemand een Isral vlag draagt staan er meteen schuimbekkende mensen.
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
https://www.dailymail.co.(...)l-hostages-sign.htmlquote:Op maandag 3 juni 2024 13:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Volgens mij zijn dat wel nepfoto's hoor
Want als het op de Daily Mail staat is het waar?quote:Op maandag 3 juni 2024 13:29 schreef Zoddie het volgende:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)l-hostages-sign.html
Walgelijke teksten? Schuld van Isralquote:Op maandag 3 juni 2024 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je zulke walgelijke teksten ziet weet je dat israel het echt bont heeft gemaakt. Te bont.
Ja, dat ben ik met je eens. Eigenlijk zei ik dat ook met ietwat andere bewoordingen. Wordt tijd dat ze zich snel gaan gedragen.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:32 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Walgelijke teksten? Schuld van Isral
Hoe werkt dat allemaal in je koppie?quote:Op maandag 3 juni 2024 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Eigenlijk zei ik dat ook met ietwat andere bewoordingen. Wordt tijd dat ze zich snel gaan gedragen.
Wat precies? Deze vraag kan ik niet plaatsen.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Hoe werkt dat allemaal in je koppie?
Als ik op afbeeldingsbron zoek zie ik geen enkele bericht dat de foto's nep zouden zijn.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Want als het op de Daily Mail staat is het waar?
Zelfs zonder bril zie ik dat die laatste 2 foto's niet helemaal kloppen.
Mijn opmerking was sarcastisch. Als je je teen stoot aan een tafelpoot is het natuurlijk ook de schuld van Isrel. Bizar hoe je alles zo om kunt draaien, ik vraag me dan ook oprecht af wat er in je hoofd afspeelt.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat precies? Deze vraag kan ik niet plaatsen.
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Mijn opmerking was sarcastisch. Als je je teen stoot aan een tafelpoot is het natuurlijk ook de schuld van Isrel. Bizar hoe je alles zo om kunt draaien, ik vraag me dan ook oprecht af wat er in je hoofd afspeelt.
Ok. Dan is het echt.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:47 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als ik op afbeeldingsbron zoek zie ik geen enkele bericht dat de foto's nep zouden zijn.
Hooguit af en toe een twitter post met iets als 'Does anyone know if jews paid that man to hold up the sign?"![]()
Normaal bij echte neppe foto's zie je meteen meerdere bronnen die claimen dat het nep is.
Daar twijfelt niemand overquote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.
quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.
quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ok. Dan is het echt.
Je had me trouwens bij "echte neppe"
Wat een trieste boel daar.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:48 schreef Aether het volgende:
Onthuld: Studentenraad UvA had ‘Gaza’ tot april niet op de agenda staan
https://www.ewmagazine.nl(...)genda-staan-1414346/
Haha. Lekker zootje daar.quote:Als EW Pellikaan na zijn arrestatie (en vrijlating) telefonisch benadert, geeft hij aan dat hij geen Nederlands spreekt. Dit is opmerkelijk, aangezien de UvA voor het lidmaatschap van de CSR – met voor de voorzitter een bestuursbeurs van maximaal 8.640 euro per jaar – vereist dat studenten minstens Nederlands op B1-niveau (‘eenvoudig’) beheersen. Leden die hieraan niet voldoen, krijgen een taaltraining aangeboden. Ons verzoek om toelichting moet echter, net als de notulen van de studentenraad, in het Engels.
quote:Op maandag 3 juni 2024 15:06 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat een trieste boel daar.
Buitenlandse studenten die daar de baas uithangen, studentenraad dat meer een politieke beweging is dan ..studentenraad.
En geen Gaza in de agenda totdat het in Amerika begon.
Liberalen die met elkaar op de vuist gaan, wat een bende.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
De spagaat waarin de democraten en andere gekkies zitten rekt zich ondertussen steeds verder uit daar .
prima toch, ik hou wel een kostuumdrama op zijn tijdquote:Op maandag 3 juni 2024 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liberalen die met elkaar op de vuist gaan, wat een bende.
Ze hadden ook de LGBTQPalestine-vlag moeten gebruiken.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
De spagaat waarin de democraten en andere gekkies zitten rekt zich ondertussen steeds verder uit daar .
quote:De politie heeft de afgelopen avond pro-Palestijnse demonstranten aangehouden die weigerden om een universiteitsgebouw van de TU Delft te verlaten. Een deel van de ongeveer dertig actievoerders wilde niet vertrekken toen het gebouw sloot om 20.00 uur, zegt een woordvoerder van de universiteit tegen persbureau ANP.
https://nos.nl/l/2523069
Het zijn ook altijd dezelfde soort opleidingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 06:55 schreef Aether het volgende:
Haagse conservatorium-studenten melden zich aan het front, eisen ONMIDDELLIJKE breuk met Isralische lotgenoten
https://www.geenstijl.nl/5176603/Haagse-kunststudenten
Ik vind het er niet nep uitzien, maar ik hoop wel dat het nep is. De wetenschap dat zulke onmenselijkheid bestaat is moeilijk te accepteren.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:17 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Het is wel geconcentreerd in bepaalde opleidingen, maar vergis je niet: vrijwel alle universiteiten en faculteiten zijn linkse bolwerken waar de Palestijnse vlag wappert. Ik zie die ook op de exacte faculteit van de UvA en het bericht boven je gaat over een technische universiteit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd dezelfde soort opleidingen.
Sociale wetenschappen, kunst en cultuur.
Allen linkse bolwerken, je zou zeggen dat ze niets beters te doen hebben.
Ja zo kun je de TU Delft niet echt noemen hoorquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja, de TU Delft zit vol met sociale wetenschappenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
quote:Ook na toegift UGent blijven pro-Palestijnse studenten universiteit bezetten: “We blijven achter onze eisen staan”
De groep activisten en studenten die het UFO-gebouw van de Gentse universiteit bezetten, is niet van plan om te vertrekken. Dat blijkt maandag na drie dagen overleg.
Vorige week had de universiteit aangekondigd dat het de samenwerkingen met Isralische universiteiten zou stopzetten. Maar de activisten - die bestaan uit de pro-Palestijnse ‘Students For Palestine’ en milieu-activisten van ‘End Fossil Gent’ - zijn niet voldaan. Ze blijven aanwezig in het UFO-gebouw. “In onze strijd voor solidariteit met een vrij Palestina kan er niet onderhandeld worden over onze eis voor een volledige academische boycot, noch kunnen we in onze strijd voor klimaatrechtvaardigheid onderhandelen over onze eis voor concrete actie op het vlak van duurzaamheid”, zeggen de bezetters maandagavond. Ze blijven naar eigen zeggen openstaan voor dialoog.
De vraag zal nu zijn hoe de universiteit reageert. Wil de UGent de studenten effectief weg, dan moet ze naar alle waarschijnlijkheid richting de rechtbank trekken. Een goede week geleden had rector Rik Van de Walle daar al eens mee gedreigd, maar uiteindelijk kwamen er gesprekken en werd de juridische procedure gepauzeerd.
De actievoerende studenten verblijven al sinds 6 mei in het UFO-gebouw. Ondertussen komt er meer openlijke kritiek op de bezetting. Zo schreef wetenschapsfilosoof Maarten Boudry een open brief, ondertekend door zes andere UGent-academici, waarin hij zich verzet tegen de academische boycot van Isral. “Hoewel de anti-Isralische activisten zeer zichtbaar, luidruchtig en goed georganiseerd zijn, wil ik met deze internationale actie in eerste instantie duidelijk maken dat zij niet de hele universiteit vertegenwoordigen”, schreef Boudry.
https://www.hln.be/gent/o(...)isen-staan~a77a5353/
Knuppeltijdquote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die andere universiteit in Amsterdam kon natuurlijk niet achterblijven en demonstranten hebben nu ook de VU bezet om hun eisen kracht bij te zetten:
quote:Bij een pro-Palestijns protest in het centrum van Den Haag zijn tientallen actievoerders aangehouden door de politie. Ze protesteerden bij het gebouw van universiteitskoepel Universiteiten van Nederland aan de Lange Houtstraat en reageerden niet op oproepen van de politie om de betoging te beindigen.
De betogers willen dat de universiteiten vanwege de oorlog in de Gazastrook hun banden met Isralische instellingen verbreken. Aan het pand hingen ze spandoeken op met teksten als "Nederlandse universiteiten medeplichtig aan genocide" en "Boycott en divest". Ook hielden ze de entree bezet. Ze kwamen het kantoor zelf niet binnen omdat daarvoor een toegangspasje nodig is, meldt persbureau ANP.
https://nos.nl/l/2522943#UPDATE-container-77979282
Zucht... weer zo'n roomblanke vrouw met bedekt gezicht die even 'opkomt voor de onderdrukten'.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Knuppeltijd![]()
Laat ze maar eens zien hoe die vredelievende islam rolt
Woke bestaat niet volgens sommigenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is wel geconcentreerd in bepaalde opleidingen, maar vergis je niet: vrijwel alle universiteiten en faculteiten zijn linkse bolwerken waar de Palestijnse vlag wappert. Ik zie die ook op de exacte faculteit van de UvA en het bericht boven je gaat over een technische universiteit.
Vreselijk h.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zucht... weer zo'n roomblanke vrouw met bedekt gezicht die even 'opkomt voor de onderdrukten'.
In Iran worden vrouwen hersendood geslagen wanneer ze hun hoofd niet bedekken. Is kennelijk niet feministisch genoeg, die zaak. Beter hier strijden tegen het afschuwelijke patriarchaat.
Neuh, die groeit er net als het gros der ideologische studenten gewoon uit wanneer het lui studentenleven voorbij is, er 9 tot 5 gewerkt moet worden en blijkt dat dat kapitalisme nogal hardnekkig is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vreselijk h.
En dat is onze toekomst.
Ze verdienen het, toegeven aan terroristen is het slechtste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Belgi is er al bijna een maand lang een bezetting en de universiteit heeft nu de banden met Isralische scholen verbroken. Maar dat is niet voldoende voor de demonstranten en ze gaan gewoon door.
[..]
Beetje janken omdat je niet van de wc's gebruik kan maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Knuppeltijd![]()
Laat ze maar eens zien hoe die vredelievende islam rolt
Huilen omdat ze niet binnen mogen pissen. En ze waarschijnlijk daar binnen de boel kapot maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, jahoor, u bent niet herkenbaar hoor mevrouw
[ afbeelding ]
godallejezus wat een domheid. Doe dan geen gezichtsbedekkende kleding aan.
Schandalig dat AT5 hier zich weer voor laat lenen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, jahoor, u bent niet herkenbaar hoor mevrouw
[ afbeelding ]
godallejezus wat een domheid. Doe dan geen gezichtsbedekkende kleding aan.
Het is vooral een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke bestaat niet volgens sommigen
@:Hexagon
Die verrotting zit dan ook niet bij dat clubje meelopers, maar bij het paradigma aangehangen aan universiteiten, zoals Claudia al fijntjes aangaf.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vooral een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat.
Correct.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is wel geconcentreerd in bepaalde opleidingen, maar vergis je niet: vrijwel alle universiteiten en faculteiten zijn linkse bolwerken waar de Palestijnse vlag wappert. Ik zie die ook op de exacte faculteit van de UvA en het bericht boven je gaat over een technische universiteit.
Ze maken anders wel veel kabaal.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo marginaal dat er in Amsterdam weer een evenement wordt afgezegd vanwege een veiligheidsdreiging.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er zo woke aan die Palestina lui?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo marginaal dat er in Amsterdam weer een evenement wordt afgezegd vanwege een veiligheidsdreiging.
Opstaan tegen sociale onderdrukking (van Palestijnen) en structureel privilege (het westen dat Isral steunt).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er zo woke aan die Palestina lui?
Tamelijk vergezocht.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opstaan tegen sociale onderdrukking (van Palestijnen) en structureel privilege (het westen dat Isral steunt).
Eh, nee. Dat is juist de essentie.quote:
“Woke” is een relatief modern label voor een fenomeen dat je al heel lang onder progressieven ziet: opkomen voor de onderdrukten en haat jegens de eigen geprivilegieerde positie. Ooit waren de joden de onderdrukten, nu zijn het de Palestijnen. Wie het zieligst wordt gevonden, is aan mode onderhevig.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Palestina is al een hobby van extreemlinkse lui ver voor woke was uitgevonden.
In ieder geval staat ze open voor wat de dragqueen zegt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:38 schreef Mubassie het volgende:
Dit zegt heel veel![]()
https://www.dumpert.nl/item/100094175_c87826aa
Of zou het een sketch zijn
Het was een opvallende normale discussie, mensen die luisteren naar antwoorden en durven te zeggen dat ze iets niet wisten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
In ieder geval staat ze open voor wat de dragqueen zegt.
Ben benieuwd of ze dat ook zou zijn naar een normale kerel maar ik ga even uit van het positieve dat ze wel open staat om haar beweringen aan te passen of in ieder geval te luisteren.
Dat is al 10x meer dan de meesten.
En zeurt dan over de linkse studenten van later.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, die groeit er net als het gros der ideologische studenten gewoon uit wanneer het lui studentenleven voorbij is, er 9 tot 5 gewerkt moet worden en blijkt dat dat kapitalisme nogal hardnekkig is.
Die stemt VVD over een jaar of 10.
Niks, gewoon waterkanon, wapenstok en honden inzetten. Korte metten maken met die lui. Als ze zo pro palestina zijn, gaan ze maar naar Gaza, meevechten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
De politie moet op tijd begrijpen dat faciliteren (beverages en mocktails uitdelen, weghouden tegenstanders, afbakenen locatie etc.) de weg met de minste schade is. Die verantwoordelijkheid hebben ze ook vind ik.
Zo werkt het wel, he.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:54 schreef Gia het volgende:
[..]
En zeurt dan over de linkse studenten van later.
Dit is niet hoe je de-escalerend te werk gaat. Het hoeft ook niet veel te kosten. Kant en klare beverages en mocktails zijn helemaal niet zo duur. En dan nog de kosten gaan voor de baten uit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks, gewoon waterkanon, wapenstok en honden inzetten. Korte metten maken met die lui. Als ze zo pro palestina zijn, gaan ze maar naar Gaza, meevechten.
Ik ben 60 en heel verstandig.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zo werkt het wel, he.![]()
Als je twintig bent en niet links stemt, heb je geen hart.
Als je veertig bent en niet rechts stemt, heb je geen verstand.![]()
Ik heb geen verstand
Daar is er weer eentje, met z'n "onacceptabel". Het is dus onacceptabel, en hoe laten we zien dat we het niet accepteren? Door toe te geven aan de dreigers en verstoorders, en het interview ergens anders te doen.quote:De Amsterdamse VVD-fractievoorzitter Daan Wijnants noemt het zorgelijk dat de UvA 'geen plek meer lijkt te zijn voor dialoog of debat'. "De dreiging van geweld vanuit pro-Palestinagroepen is onacceptabel. Het zou goed zijn als de burgemeester ook dit interview op het stadhuis kan organiseren."
Ah, ik zie dat het nieuws inmiddels bekend is. Zie ook deze posting hieronder van me. Eerder al kon het gesprek van Room for Discussion met NAVO-adminiraal Bauer niet doorgaan vanwege een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat, aldus @Hexagon . Let wel: de Amsterdamse driehoek heeft dringend geadviseerd de bijeenkomst met Ollongren niet door te laten gaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:52 schreef Aether het volgende:
Interview met minister Kajsa Ollongren op de Universiteit van Amsterdam afgelast vanwege veiligheidsoverwegingen
https://www.parool.nl/ams(...)erwegingen~b2e49dd8/
[ x ]
[ x ]
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:08 schreef Claudia_x het volgende:
[...]
De notulen van de vergaderingen van het CvB zijn openbaar. Ik zat er wat in te neuzen en kwam dit tegen:
"Lintsen voerde een gesprek met Room for Discussion. Rondom het incident met NAVO-admiraal Bauer zijn de organisatoren ook persoonlijk aangevallen; zij zijn daarvan bijzonder ontdaan. Lintsen constateerde dat het College meer kan doen aan nazorg bij dergelijke incidenten, naar zowel RfD als de gast in kwestie. Afgesproken is, dat RfD met IV bekijkt hoe om te gaan met volgende gasten waarbij een veiligheidsrisico geldt."
Ik was me niet bewust van dit incident. Hier is er meer informatie over te vinden: Hoe het gesprek met NAVO-militair Rob Bauer onmogelijk werd gemaakt. Het artikel toont een patroon aan, eerder al werd het Shell en Jordan Peterson onmogelijk gemaakt om te komen praten.
[...]
Ik vind dat de UvA en de Amsterdamse driehoek ernstig tekortschieten. De slappe manier waarop er met "demonstranten" wordt omgegaan is onlosmakelijk verbonden aan het niet door kunnen laten gaan van dit soort bijeenkomsten. De academische vrijheid wordt ingeperkt en de open uitwisseling van ideen wordt gesmoord. De driehoek geeft eenvoudigweg meer prioriteit aan het demonstratierecht, ten koste van de vrijheid en veiligheid van anderen. Er is hier geen sprake van onmacht maar van onwil.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Daar is er weer eentje, met z'n "onacceptabel". Het is dus onacceptabel, en hoe laten we zien dat we het niet accepteren? Door toe te geven aan de dreigers en verstoorders, en het interview ergens anders te doen.
Waarom demonstranten tussen aanhalingstekens?quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
De slappe manier waarop er met "demonstranten" wordt omgegaan
Omdat dit natuurlijk niks op heeft met demonstranten.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom demonstranten tussen aanhalingstekens?
Omdat ze dat niet zijn, daarom...quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En onthoud daar goed bij : hier zit meer achter dan een stel dromerige wereldverbeteraars.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat de UvA en de Amsterdamse driehoek ernstig tekortschieten. De slappe manier waarop er met "demonstranten" wordt omgegaan is onlosmakelijk verbonden aan het niet door kunnen laten gaan van dit soort bijeenkomsten. De academische vrijheid wordt ingeperkt en de open uitwisseling van ideen wordt gesmoord. De driehoek geeft eenvoudigweg meer prioriteit aan het demonstratierecht, ten koste van de vrijheid en veiligheid van anderen. Er is hier geen sprake van onmacht maar van onwil.
Het gebeurt tegenwoordig overal. Toen de burgemeester van Amsterdam gewoon in overleg wou met studenten van de UvA op de universiteit zelf werd dat gesprek direct onmogelijk gemaakt vanwege dreigende rellen. Toen dat gesprek alsnog doorging, maar nu op het gemeentehuis liep het alsnog uit de hand. Na een kwartier werd er minutenlang leuzen gescandeerd door een deel van die studenten. Ze draaiden hun rug naar Halsema toe en weigerden te vertrekken of stil te zijn. Toen ze alsnog verwijderd waren klonk een paar minuten later het brandalarm. Pas na een hoop extra veiligheidsmaatregelen kon het simpele gesprek doorgaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En onthoud daar goed bij : hier zit meer achter dan een stel dromerige wereldverbeteraars.
Dat klopt. Je geeft een signaal af dat je met dram en dwang altijd je zin kan krijgen en dat is precies wat we nu zieh.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gebeurt tegenwoordig overal. Toen de burgemeester van Amsterdam gewoon in overleg wou met studenten van de UvA op de universiteit zelf werd dat gesprek direct onmogelijk gemaakt vanwege dreigende rellen. Toen dat gesprek alsnog doorging, maar nu op het gemeentehuis liep het alsnog uit de hand. Na een kwartier werd er minutenlang leuzen gescandeerd door een deel van die studenten. Ze draaiden hun rug naar Halsema toe en weigerden te vertrekken of stil te zijn. Toen ze alsnog verwijderd waren klonk een paar minuten later het brandalarm. Pas na een hoop extra veiligheidsmaatregelen kon het simpele gesprek doorgaan.
Van de week hield PvdA/Gl gewoon een normale ledenvergadering in Hilversum. Toen het onderwerp op Isral kwam en Timmermans een antwoord gaf dat bepaalde leden niet beviel waren ze ook minutenlang leuzen en beledigingen naar Timmermans aan het schreeuwen. Ze weigerden stil te zijn of te vertrekken en moesten uiteindelijk schreeuwend en gillend door beveiligers verwijderd worden.
Het is echt erg geworden.
Natuurlijk niet, dit is een forum.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
Kunnen jullie het reageren gewoon laten aan diegene die gequote wordt
Omdat ik het een milde benaming vind voor mensen die allerlei dingen eisen op straffe van bezettingen, vernielingen, intimidatie en geweld.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dram en dwang, dat heb je mooi geformuleerd. En dat heeft dus he-le-maal niks met de academische opdracht van ons hoger onderwijs te maken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt. Je geeft een signaal af dat je met dram en dwang altijd je zin kan krijgen en dat is precies wat we nu zieh.
Dat die pro-Palestijnse demonstranten agressief zijn is mij bekend. Maar wat er precies "woke" aan die mensen is allerminst.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat het nieuws inmiddels bekend is. Zie ook deze posting hieronder van me. Eerder al kon het gesprek van Room for Discussion met NAVO-adminiraal Bauer niet doorgaan vanwege een marginaal clubje mensen waar weinig dreiging vanuit gaat, aldus @:hexagon . Let wel: de Amsterdamse driehoek heeft dringend geadviseerd de bijeenkomst met Ollongren niet door te laten gaan.
[..]
quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat die pro-Palestijnse demonstranten agressief zijn is mij bekend. Maar wat er precies "woke" aan die mensen is allerminst.
Wordt hier prima uitgelegd.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
“Woke” is een relatief modern label voor een fenomeen dat je al heel lang onder progressieven ziet: opkomen voor de onderdrukten en haat jegens de eigen geprivilegieerde positie. Ooit waren de joden de onderdrukten, nu zijn het de Palestijnen. Wie het zieligst wordt gevonden, is aan mode onderhevig.
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje. Het pro Israel zijn van extreemrechts is wel nieuw omdat het in het moslims = slecht mantra past, dat er sinds 9/11 is.quote:
Dat is precies wat er staat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en ook al uitgelegd dat dat niet klopt. De Palestijnen zijn al tientallen jaren een extreemlinks stokpaardje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |