Oké. Dan is het echt.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:47 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als ik op afbeeldingsbron zoek zie ik geen enkele bericht dat de foto's nep zouden zijn.
Hooguit af en toe een twitter post met iets als 'Does anyone know if jews paid that man to hold up the sign?"![]()
Normaal bij echte neppe foto's zie je meteen meerdere bronnen die claimen dat het nep is.
Daar twijfelt niemand overquote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.²
quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat je vraag over mijn manier van denken echt was.²
quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oké. Dan is het echt.
Je had me trouwens bij "echte neppe"
Wat een trieste boel daar.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:48 schreef Aether het volgende:
Onthuld: Studentenraad UvA had ‘Gaza’ tot april niet op de agenda staan
https://www.ewmagazine.nl(...)genda-staan-1414346/
Haha. Lekker zootje daar.quote:Als EW Pellikaan na zijn arrestatie (en vrijlating) telefonisch benadert, geeft hij aan dat hij geen Nederlands spreekt. Dit is opmerkelijk, aangezien de UvA voor het lidmaatschap van de CSR – met voor de voorzitter een bestuursbeurs van maximaal 8.640 euro per jaar – vereist dat studenten minstens Nederlands op B1-niveau (‘eenvoudig’) beheersen. Leden die hieraan niet voldoen, krijgen een taaltraining aangeboden. Ons verzoek om toelichting moet echter, net als de notulen van de studentenraad, in het Engels.
quote:Op maandag 3 juni 2024 15:06 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat een trieste boel daar.
Buitenlandse studenten die daar de baas uithangen, studentenraad dat meer een politieke beweging is dan ..studentenraad.
En geen Gaza in de agenda totdat het in Amerika begon.
Liberalen die met elkaar op de vuist gaan, wat een bende.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
De spagaat waarin de democraten en andere gekkies zitten rekt zich ondertussen steeds verder uit daar .
prima toch, ik hou wel een kostuumdrama op zijn tijdquote:Op maandag 3 juni 2024 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liberalen die met elkaar op de vuist gaan, wat een bende.
Ze hadden ook de LGBTQPalestine-vlag moeten gebruiken.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
De spagaat waarin de democraten en andere gekkies zitten rekt zich ondertussen steeds verder uit daar .
quote:De politie heeft de afgelopen avond pro-Palestijnse demonstranten aangehouden die weigerden om een universiteitsgebouw van de TU Delft te verlaten. Een deel van de ongeveer dertig actievoerders wilde niet vertrekken toen het gebouw sloot om 20.00 uur, zegt een woordvoerder van de universiteit tegen persbureau ANP.
https://nos.nl/l/2523069
Het zijn ook altijd dezelfde soort opleidingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 06:55 schreef Aether het volgende:
Haagse conservatorium-studenten melden zich aan het front, eisen ONMIDDELLIJKE breuk met Israëlische lotgenoten
https://www.geenstijl.nl/5176603/Haagse-kunststudenten
Ik vind het er niet nep uitzien, maar ik hoop wel dat het nep is. De wetenschap dat zulke onmenselijkheid bestaat is moeilijk te accepteren.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:17 schreef Zoddie het volgende:
Gisteren was er een Israël day in NYC, met een parade
Veel solidariteit, ook de burgemeester van NYC steunt Israël.
[ x ]
[ afbeelding ]
Maar je weet zo gauw iemand een Israël vlag draagt staan er meteen schuimbekkende mensen.
Dus ook weer een counter protests met dit soort pareltjes van mensen.
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Het is wel geconcentreerd in bepaalde opleidingen, maar vergis je niet: vrijwel alle universiteiten en faculteiten zijn linkse bolwerken waar de Palestijnse vlag wappert. Ik zie die ook op de exacte faculteit van de UvA en het bericht boven je gaat over een technische universiteit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd dezelfde soort opleidingen.
Sociale wetenschappen, kunst en cultuur.
Allen linkse bolwerken, je zou zeggen dat ze niets beters te doen hebben.
Ja zo kun je de TU Delft niet echt noemen hoorquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja, de TU Delft zit vol met sociale wetenschappenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:30 schreef Zoddie het volgende:
[..]
quote:Ook na toegift UGent blijven pro-Palestijnse studenten universiteit bezetten: “We blijven achter onze eisen staan”
De groep activisten en studenten die het UFO-gebouw van de Gentse universiteit bezetten, is niet van plan om te vertrekken. Dat blijkt maandag na drie dagen overleg.
Vorige week had de universiteit aangekondigd dat het de samenwerkingen met Israëlische universiteiten zou stopzetten. Maar de activisten - die bestaan uit de pro-Palestijnse ‘Students For Palestine’ en milieu-activisten van ‘End Fossil Gent’ - zijn niet voldaan. Ze blijven aanwezig in het UFO-gebouw. “In onze strijd voor solidariteit met een vrij Palestina kan er niet onderhandeld worden over onze eis voor een volledige academische boycot, noch kunnen we in onze strijd voor klimaatrechtvaardigheid onderhandelen over onze eis voor concrete actie op het vlak van duurzaamheid”, zeggen de bezetters maandagavond. Ze blijven naar eigen zeggen openstaan voor dialoog.
De vraag zal nu zijn hoe de universiteit reageert. Wil de UGent de studenten effectief weg, dan moet ze naar alle waarschijnlijkheid richting de rechtbank trekken. Een goede week geleden had rector Rik Van de Walle daar al eens mee gedreigd, maar uiteindelijk kwamen er gesprekken en werd de juridische procedure gepauzeerd.
De actievoerende studenten verblijven al sinds 6 mei in het UFO-gebouw. Ondertussen komt er meer openlijke kritiek op de bezetting. Zo schreef wetenschapsfilosoof Maarten Boudry een open brief, ondertekend door zes andere UGent-academici, waarin hij zich verzet tegen de academische boycot van Israël. “Hoewel de anti-Israëlische activisten zeer zichtbaar, luidruchtig en goed georganiseerd zijn, wil ik met deze internationale actie in eerste instantie duidelijk maken dat zij niet de hele universiteit vertegenwoordigen”, schreef Boudry.
https://www.hln.be/gent/o(...)isen-staan~a77a5353/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |