Heb je wel gekeken? Anouk heeft zo ongeveer de hele aflevering achterbaks zitten klapharken over jan en alleman?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
Mwah, in de aflevering van vanavond neem ik het toch iets op voor Anouk. Ze is wel recht voor zijn raap en zegt gewoon midden in het gezicht van de andere kandidaten wat ze denkt (arme Jair moet daar ook in geloven). Famke en Jessica lijken dan wel wat achterbakser.
Blijkbaar mag je gewoon het appartement van onderburen slopen, niet voor het eerst dat het lekt. Ik zou ook zeggen dat ze verantwoordelijk zijn en moeten lappen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:29 schreef d.k. het volgende:
Die winnende badkamer moet nog wat afgewerkt worden was gisteren te zien. Anouk kon na het plamuren van haar eigen gezicht zo door met het plamuren van de muur. Het zag er gewoon niet uit. Ben ook benieuwd wanneer ze hun lekkage gaan oplossen...Ik neem aan dat ze dan ook verantwoordelijk zijn voor de schade bij de buren? Vanavond komt er iets over hun budget, bij de oplevering kon je zien hoeveel budget ze nog over hadden, al ik het goed gezien heb zitten een aantal deelnemers nog vrij hoog (70%) maar Anouk en Jair al rond de 40 %.
Als je niets doet dan win je ook nietsquote:Ook mooi, Sanne die zegt dat ze nog niets gewonnen hebben. Klopt, maar ze hebben al twee keer geld van anderen gekregen, dus ze moeten niet zo zeuren.
maar als je maar zielig genoeg bent/doet, krijg je vanzelf geld van je burenquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Als je niets doet dan win je ook niets
Ik ga niet bodyshamen of iets dergelijks, iedereen is mooi zoals hij of zij is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
(Ging even helemaal mis. Bedoel de foto van de een na laatste post van het vorige topic. Van Sanne in een missverkiezing)
Die foto is vreselijk, maar ik vind Sanne ook wel een heel erg mooie vrouw. Niet het saaie standaard beauty, maar iets unieks. Anouk is ook erg knap, maar meer standaard knap
Trouwens Jessica, Famke en Anne vind ik ook mooie vrouwen hoor!
Ik heb het al vaker geroepen, ik vind de tijd die de kandidaten krijgen echt veel te karig om werk op serieus niveau te kunnen doen. Alles moet afgeraffeld worden en als ik het goed zeg zijn enkel Rene en Jessica in staat geweest om iets af te hebben binnen de tijd.quote:Wel pittig trouwens, die grote klussenlijsten die ze kregen. Snap dat het moet, alleen snap wel het steigeren. Hoop wel dat ze het gaan doen, gewoon de kopersen ben benieuwd of iedereen eindelijk alles afkrijgt.
Oh sorry! Ik wilde niet bodyshamenquote:Op woensdag 22 mei 2024 16:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ga niet bodyshamen of iets dergelijks, iedereen is mooi zoals hij of zij is.
Grappig hoe we er verschillend naar kijken. Dat huilerige zie ik niet zo? Maar dat zal wel aan mij liggenquote:Als ik toch moet oordelen dan vind ik Sanne geen (voor mij) aantrekkelijk gezicht hebben door haar uitdrukking, ze kijkt werkelijk de hele tijd of ze moet huilen. Anouk zal wel aan de standaard "schoonheid" voldoen, het laat mij eens te meer zien dat schoonheid dan van binnen zit. Ik vind het vooral makeup nep allemaal.
Helemaal met je eens!quote:Jessica, Famke en Anne zijn gewoon zichzelf en hebben een vrolijke kop erop
Zoals gezegd, ik kijk even puur naar uitdrukking of gedrag. Dat is namelijk iets waar je iets aan kan doen, aan hoe je eruit ziet verder niet.
[..]
Klopt. Als een ding tegen zit is het niet meer te doenquote:Ik heb het al vaker geroepen, ik vind de tijd die de kandidaten krijgen echt veel te karig om werk op serieus niveau te kunnen doen. Alles moet afgeraffeld worden en als ik het goed zeg zijn enkel Rene en Jessica in staat geweest om iets af te hebben binnen de tijd.
Dit programma is in elkaar geflanst niet te geloven, tijdlijnen lopen door elkaar als een gek. Gisteren ineens de opmerking 'even opzij', want de buitenkozijnen worden geschilderd. Je ziet als kijker namelijk vanaf het begin een mooie Amsterdamse etage uit de jaren '30 met perfecte buitenkant. In een van de eerste afleveringen stond er continu een verhuislift/schilderslift bij de buren, iemand vroeg ook, waarom zo moeilijk met een katrol? Je kunt ook een verhuislift huren. Toch weer kijkersbedrog. Maar goed, doe alsof ik er in geloof.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:00 schreef NedKelly het volgende:
Het verbaast me dat al die roosters in de gevel ook door de kandidaten moeten worden geplaatst.
Misschien niet goed onthouden na al die jaren, maar was in de vorige Nederlandse seizoenen niet dat dit gewoon vanuit de aannemer werd gedaan?
De winnende badkamer moet er bijna uit, als ik het lijstje zie.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh Rene en Jessica waren ook niet klaarben het nu wel eens met Anouk
Ja touchequote:Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
De winnende badkamer moet er bijna uit. Als ik het lijstje zie.
Ik. Vind het nogal een verschil of ze bijna klaar zijn zoals Hans en Famke of dat er nog gevoegd en zo moet worden zoals bij Jaïr en Anouk.
Ja nu je het zegtquote:Op woensdag 22 mei 2024 20:46 schreef Irri-tante het volgende:
O en de bakfiets verkocht. Geen ¤900. En ook niet door Sanne en Daniel. Viel me laatst al op dat ik hem nog voorbij zag komen.
Yes of alweer 🤔quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Kennelijk is die lekkage nog steeds aan de gang?
Moesten ze nog veel dan? Ik heb net een stukje gemist.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh Rene en Jessica waren ook niet klaarben het nu wel eens met Anouk
Niet veel, maar ja...quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:57 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Moesten ze nog veel dan? Ik heb net een stukje gemist.
Sowieso wel slecht dat de badkamer van Anouk en Jaïr lekt en er half uit moet en toch gewonnen heeft.
Ik snap niet dat Sanne met glad gezicht durft te zeggen dat ze ambitieus is en zich in dingen vastbijt.
En dan tegen Daniël lopen janken dat alles zolang duurt, terwijl ze zelf staat te klungelen met 1 schroef.
Middelbare school ookquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van deze opdracht komen mijn basisschool trauma's boven
Zaagjes die springen en het niet opschieten etc... verschrikkelijk
Nooit bij iemand in de klas gezeten die het echt leuk vondquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:06 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Middelbare school ook
Tis ook gewoon kut.
Die kijken enkel naar dat leuke bloempje of schattige schaaltjequote:Op woensdag 22 mei 2024 21:11 schreef Regendans48 het volgende:
Zo, ik heb de lijst achterstallig werk van Jaïr en Anouk zojuist bijgewerkt. Zie hierboven op deze pagina.
Schokkend, vooral de badkamer is bouwkundig heel slecht gedaan. En dit was de badkamer die gewonnen heeft? Ik snap de "deskundige" jury niet.
Ja idd!!!quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet nu wat me stoort aan Sanne: ze zorgt op geen enkele manier voor Daniël terwijl hij wel heel goed is voor haar. Heel ongelijkwaardig.
De lijken komen uit de kast bij Anouk: her en der lekkages. Moet je je ook aan de regels houden. Er zullen er nog wel meer volgen.
En… hoe heeft ze dat gemeten?quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Anouk zes kilo aangekomen
Waar dan
Nou ja... die zeven(toch) weken zou ik hem meenemenquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die zal ze toch niet hebben meegezeuld?
quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou ja... die zeven(toch) weken zou ik hem meenemen
Spieren zijn zwaarder dan vet. Misschien heeft ze stiekem toch veel meer naar boven gesjouwd dan wij gezien hebbenquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Anouk zes kilo aangekomen
Waar dan
Als ze meer tijd zouden krijgen valt er een groot deel vermaak weg want dan worden er minder fouten gemaakt. Maar die opdrachten vind ik ook sullig.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:10 schreef GereDathan het volgende:
Het is echt schandalig om te zien hoe Anouk en Jair omgaan met de situatie, Hans en Famke worden zwaar benadeeld en kunnen straks alles slopen.
En dan deze debiele figuurzaag opdracht, ophouden hoor. Het niveau valt mij echt heel erg tegen dit seizoen. Jury is een lachertje, de afwerking van de appartementen zwaar beneden maat omdat ze veel te weinig tijd krijgen, regels overtreden levert een "boete" op van 500 euro, Jeroen komt 1x per week eens een seconde kijken.
Ook het feit dat je 5 dagen in de week 45 minuten uitzending hebt is voor mij too much. Voor nu kijk ik het wel af, we zijn al over de helft. Maar een volgend seizoen, al geloof ik niet dat dat gaat komen, hoeft van mij op deze manier dus niet meer. Het lijkt in niets op eerdere seizoenen eigenlijk, echt een gemiste kans. Hele concept is in 1 seizoen gesloopt.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ze meer tijd zouden krijgen valt er een groot deel vermaak weg want dan worden er minder fouten gemaakt. Maar die opdrachten vind ik ook sullig.
Ze hebben dit keer voor een ideale schoonzoon annex knappe vent Jeroen gekozen als aannemer. Hij is er idd niet vaak maar ik vind ‘m wel goed. In één van de eerste seizoenen was er aannemer Theo, die altijd zó chagrijnig was dat iedereen al wegdook als ie er aankwam.
Ja, ik kijk nog met veel plezier…!
Teveel tijd is ook niet nodig, maar iets realistischer zou toch wel mogen? Je ziet nu dat iedereen, inclusief Rene en Jessica, de boel moeten afraffelen en eigenlijk nooit klaar zijn. Je zou ook nog voor een oplossing kunnen kiezen waarbij je bijvoorbeeld een week voor een kamer hebt en dan 3 dagen geen opdracht, ben je klaar dan kan je bijvoorbeeld naar huis of je voorbereiden op een volgende kamer. Ben je niet klaar dan heb je de tijd om de boel af te ronden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ze meer tijd zouden krijgen valt er een groot deel vermaak weg want dan worden er minder fouten gemaakt. Maar die opdrachten vind ik ook sullig.
Ja het is ontzettend krap, mee eens. Toch: voor de doorgewinterde klusser is het te doen (René en Jessica). De rest gaat de mist in, waarschijnlijk sympathieke Hans ook.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Teveel tijd is ook niet nodig, maar iets realistischer zou toch wel mogen? Je ziet nu dat iedereen, inclusief Rene en Jessica, de boel moeten afraffelen en eigenlijk nooit klaar zijn. Je zou ook nog voor een oplossing kunnen kiezen waarbij je bijvoorbeeld een week voor een kamer hebt en dan 3 dagen geen opdracht, ben je klaar dan kan je bijvoorbeeld naar huis of je voorbereiden op een volgende kamer. Ben je niet klaar dan heb je de tijd om de boel af te ronden.
De tijd van die opdrachten, zo ongeveer een halve dinsdag als ik het goed kan inschatten, zijn ze kwijt aan zinloos een debiel knutselwerkje maken.
Iets meer tijd en een strengere jury op het bouwkundige vlak zou het programma echt heel goed doen in mijn ogen.
Echte klusjesman van de oude stempel. Kan alles, maar is ook licht chaotisch. En zeer sympathiek met een hoge gunfactor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hans is heel sympathieke kerel, maar volgens mij niet altijd even efficiënt met zijn tijd en het stellen van prioriteiten enz
De jury beoordeelt of er een plantje staat en of de kleur ze aanstaat. Absurd eigenlijk. Natuurlijk wel van belang, maar niet als belangrijkste punt zou ik zeggen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja het is ontzettend krap, mee eens. Toch: voor de doorgewinterde klusser is het te doen (René en Jessica). De rest gaat de mist in, waarschijnlijk sympathieke Hans ook.
Die jury stelt inderdaad niets voor. In de beoordeling wordt niet meegenomen wat de kwaliteit van het werk is. Grote fout.
Je wordt op je wenken bediend.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef TaMieke het volgende:
...maar dit nu niet ziet voor de keuken of andere spullen.
Die consequentie is er op een gegeven moment wel. Het blok huurt dan werklui in om de kamers af te maken en de kosten gaan van het budget af. Komt een koppel daardoor in de min, dan wordt dat bedrag van de overwaarde afgehaald.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef TaMieke het volgende:
Ik snap niet dat dat afdakje ineens vanuit de VVE geregeld moest worden en inderdaad die schoorsteen niet en het dakterras ook niet.
Vind het ook raar dat ze elke week de opdracht krijgen om de andere ruimtes ook af te maken, die ze de vorige keren niet af hadden. maar er geen consequenties aan zitten als dat niet gebeurt.
Een week is inderdaad erg krap om alle ruimtes af te maken, zeker als je nog zo'n prut opdracht tussendoor moet afmaken. Ook wel jammer dat je de stellen alleen in het begin naar de winkel zag gaan om bijv een badkamer uit te kiezen. maar dit nu niet ziet voor de keuken of andere spullen.
En doet veel alleen. Hij heeft niet zoveel aan Famke. Maar dat geldt voor meer mannen in dat huis.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Echte klusjesman van de oude stempel. Kan alles, maar is ook licht chaotisch. En zeer sympathiek met een hoge gunfactor.
Topquote:
Nou vooruit, maar niet iets wat hun nu direct raakt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die consequentie is er op een gegeven moment wel. Het blok huurt dan werklui in om de kamers af te maken en de kosten gaan van het budget af. Komt een koppel daardoor in de min, dan wordt dat bedrag van de overwaarde afgehaald.
Volgens mij is de keuken al lang besteld, dat heb ik hen in aflevering 1 ofzo al horen zeggen. En als je de keuken al besteld hebt, dan is ie ook al betaald lijkt me. Tim en Anne hebben een kleiner budget waar wel meteen 7k afging voor hun pui naar het dakterras. Dus dat was een flinke hap uit het budget. En de badkamer en keuken zullen kleiner zijn dan bij de andere stellen maar zijn wel net zo compleet. En dat kost nou eenmaal geld. De besparing zit in minder tegels/minder kasten, dat zet minder zoden aan de dijk dan ovens of kranen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:35 schreef TaMieke het volgende:
[..]
TopAl lijkt het me sterk dat men 1 week voordat de keuken gemaakt moet worden, je pas inspiratie gaat opdoen
[..]
Nou vooruit, maar niet iets wat hun nu direct raakt.
Hoe kan het budget van Tim en Anne al op zijn? Ze hebben net de badkamer af? En dan moeten ze de keuken en woonkamer nog. Ik weet dat ze een kleiner budget, maar zo klein
Volgens mij is hun badkamer om de één of andere reden duur uitgevallen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:35 schreef TaMieke het volgende:
[..]
TopAl lijkt het me sterk dat men 1 week voordat de keuken gemaakt moet worden, je pas inspiratie gaat opdoen
[..]
Nou vooruit, maar niet iets wat hun nu direct raakt.
Hoe kan het budget van Tim en Anne al op zijn? Ze hebben net de badkamer af? En dan moeten ze de keuken en woonkamer nog. Ik weet dat ze een kleiner budget, maar zo klein
Ja... dat denk ik dus ookquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:37 schreef the_X het volgende:
In de Australische/Nieuw-Zeelandse versie lukt het toch ook in een week om de ruimtes al te maken? (meestal dan...) En daar zijn de ruimtes (meestal) groter!
Daar werken ze wel vaak langer door (hele nachten schilderen) en lopen er vaak hele teams aan aannemers rond. Dat is in Nederland minder. Zou boven ook niet passen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:37 schreef the_X het volgende:
In de Australische/Nieuw-Zeelandse versie lukt het toch ook in een week om de ruimtes al te maken? (meestal dan...) En daar zijn de ruimtes (meestal) groter!
Helemaal eens. Er komt geen gezellig woord uit.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die Famke wordt steeds minder sympathiek...alleen maar negatief.
Hans vind ik een leuke vent, maar zij...
Ja! Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Helemaal eens. Er komt geen gezellig woord uit.
En Sanne was weer het zielige meisje die papa Daniël nodig heeft om op te staan. Alles draait om haar….
Tim en Anne vind ik steeds sympathieker: werken allebei hard en Tim is altijd geduldig en vriendelijk.
Anouk tja… wat moet ik daar nog over zeggen…
Goede analyse. Niet overal mee eens, maar dat magquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:38 schreef Beavis het volgende:
Mijn oordeel. Van boven naar beneden:
Anne is een gezellige lachebek, Ik hou van haar![]()
Tim is een mooie droogkloot en vult Anne prima aan. Hij is erg handig
Anouk is best een zeikwijf maar volgens mij ligt dat ook aan de edit van het Blok. Ze wordt neergezet als feeks die niet veel doet en alles vanuit bed regelt...maar ze regelt een hoop en doet het best goed.
Jaïr is top!! Lekker relaxed en hij lacht lacht alle gezeik van Anouk weg. Fantastische vent!!![]()
Famke is een boomer dramaqueen. Ik waardeer haar zweverige karakter en dito instelling.
Hans is een ouwe dibbes die lekker doorklust en de nukken van Famke neemt zoals het komt.
Mooi stel. Ze zijn gescheiden maar volgens mij zijn ze nog best gek op elkaar.
Jessica en René hoef ik niet eens apart te omschrijven. Passen prima bij elkaar. Lekker nuchter, hardwerkend, lekker achterbaks de rest erbij naaien en enorm fanatiek. Mooi koppel om erbij te hebben.
Sanne irriteert mij enorm!! Als ze niet jankt, is ze wel verkouden waardoor ze alsnog snottert. Snottert ze niet dan zeikt ze wel. Als ze niet zeikt is ze niet aanwezig want dan trekt ze het niet.
Daniël is veel te goed voor deze wereld en hij heeft enorm veel geduld.
Mijn favoriet is Jaïr maar ik gun die koppel niet om te winnen. Sorry Anouk.
Mijn favoriete koppel is Anne en Tim...of toch Famke en Hans....of Jessica en René...?
Mijn last place is Sanne en Daniël. Dat komt niet door Daniël.
Je hebt er niks aan maar je had wat te lezen
Precies dat. Die makelaar heeft kennelijk alleen maar achterlijke klanten die niet kunnen inschatten dat ze in dat kamertje een bureau of kinderbedje kwijt kunnen....quote:Op zaterdag 25 mei 2024 08:26 schreef Michellee het volgende:
Ik vind dat jurystel echt niks, alsof een koper die gekke kamer van Rene en Jessica zo houdt. Dan zet je er toch zelf een bureau neer als je een homeoffice wilt.
Ik snap best wel dat je er niet doorheen kan kijken, als je muren eruit moet breken, of een keuken naar de andere kant van het huis moet verplaatsen en dat je potentie in een woning moet zien. Maar die opmerkingen, klanten raken in de war van deze kamer en weten niet wat ze moeten doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 08:41 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Precies dat. Die makelaar heeft kennelijk alleen maar achterlijke klanten die niet kunnen inschatten dat ze in dat kamertje een bureau of kinderbedje kwijt kunnen....
Ja er zijn veel mensen die nergens doorheen kunnen kijken, maar in je hoofd een bureau in een ruimte zetten lukt toch vrijwel iedereen (in ieder geval voor deze ruimte).
Sommige mensen hebben ook wel moeite met als een woonkamer helemaal volgepropt is met grote meubels om te zien hoe groot een ruimte is en hoe hun eigen spullen erin passen. Dat snap ik nog wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 08:49 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik snap best wel dat je er niet doorheen kan kijken, als je muren eruit moet breken, of een keuken naar de andere kant van het huis moet verplaatsen en dat je potentie in een woning moet zien. Maar die opmerkingen, klanten raken in de war van deze kamer en weten niet wat ze moeten doen.
Het lijkt mij niet heel lastig, je hebt 2 kamers, dus naast je slaapkamer moet je bedenken wat je nog meer wilt. Het is niet alsof je legio mogelijkheden hebt, het is een 2de slaapkamer of een studiekamer of een kastenkamer.
volgens mij kicken ze alleen op een luxe uitstraling. Dat het voor de rest echt crap in elkaar gezet is, maakt hun niet uit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 08:51 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben ook wel moeite met als een woonkamer helemaal volgepropt is met grote meubels om te zien hoe groot een ruimte is en hoe hun eigen spullen erin passen. Dat snap ik nog wel.
Maar in zo'n lege kamer.
Was ook raar dat ze ineens zo gingen ageren op de afwerking bij Anne en Tim (op zich terecht, dat wel), maar een badkamer zonder voegen laten winnen.
Die stylist in zwervers kleren is de zus van Joy uit B&B zonder liefde, dan weet je genoeg.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 08:26 schreef Michellee het volgende:
Ik vind dat jurystel echt niks, alsof een koper die gekke kamer van Rene en Jessica zo houdt. Dan zet je er toch zelf een bureau neer als je een homeoffice wilt.
Maar hij werkt wel, in tegenstelling tot de badkamer van Anouk en Jair die er hoogstwaarschijnlijk volledig uit moet. En dat lijkt mij voor een wedstrijd waar het gaat om het verbouwen van een uitgewoond pand tot een functioneel appartement wel essentieel.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:50 schreef Boca_Raton het volgende:
De badkamer van Jessica en René is heel basic en mooi is anders vind ik. Lelijk hout en lelijke materialen. Ik snap nu wel dat Anouk en Jaïr de oplevering gewonnen hebben. Anders is zoiets winnen wel heel makkelijk.
Ja oké, er zaten veel mankementen aan. Maar wat vind je dan van de badkamer van René? Dat is toch drie keer niks? Dat (steiger-?)hout en dat volgens mij, neppe chroom?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar hij werkt wel, in tegenstelling tot de badkamer van Anouk en Jair die er hoogstwaarschijnlijk volledig uit moet. En dat lijkt mij voor een wedstrijd waar het gaat om het verbouwen van een uitgewoond pand tot een functioneel appartement wel essentieel.
Overigens is de badkamer van Anouk en Jair enkel op een afstandje om aan te zien. Gisteren zag je Anouk bij de spiegel staan en zag je dat er tussen de kraanuitloop en de knop nog een extra gat zat wat ze geprobeerd hadden weg te schilderen.
Smaak als criterium gebruiken voor een programma als Het Blok is overigens prima. Ik denk dat je als kandidaat juist het verschil kunt maken in de afwerking en accessoires. Maar ik vind het belangrijkste punt dat een kamer nagenoeg af is, en daarna ga je door naar de afwerking en styling. En wat dat betreft geef ik de rest van de kandidaten gelijk, de badkamer van Anouk en Jair (en die van Sanne en Daniël) waren simpelweg in de verste verte niet af. En dan kan je niet mee doen met een oplevering wat mij betreft.
Ik vind dat een kwestie van smaak. Overigens ook niet mijn smaak hoor. Maar voor mij is smaak wel iets wat op de 2e plaats komt bij een bouwprogramma, als het enkel om smaak gaat dan zijn er andere programma's wat mij betreft (die ik niet kijk, afschuwelijk). Overigens vond ik het geen mankementen, eigenlijk werkte er helemaal niks. En wat wel werkte zorgde voor grote lekkages.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja oké, er zaten veel mankementen aan. Maar wat vind je dan van de badkamer van René? Dat is toch drie keer niks? Dat (steiger-?)hout en dat volgens mij, neppe chroom?
Daarin zijn we het zeker niet oneens. Het oog wil ook wat en een stukje apartheid mag beloond worden. Maar als de opdracht is een badkamer op te leveren dan is de opdracht niet "lever een badkamer op die er leuk uit ziet maar niet bruikbaar is" toch? Als jij een auto koopt dan verwacht je toch ook dat hij rijdt?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart.
Dat zou je prima als eis kunnen hebben, dat het water (mits aanwezig) erop staat. En in dat geval zouden dus Rene en Jessica ook niet kunnen winnen.quote:Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
Ik was ook op zoek naar de afleveringen van het blok Australiëquote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:31 schreef Captainkahuna het volgende:
Heeft iemand een idee waar je vorige seizoenen terug kan kijken toevallig? Bij nlziet kan ik niet verder terug dan het huidige seizoen en bij kijk.nl werken de oude seizoenen helaas niet.
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart. Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
Die Hans met zijn diabetes-stip op zijn arm en die alleen maar slecht eet waardoor zijn glucose strak omhoog gaat....quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:24 schreef Regendans48 het volgende:
Hmm, ik vond de uitzending van maandag een beetje tam. Geen nieuwe of schokkende zaken. Het einde is in zicht. En gelukkig maar, want de oudjes eten alleen maar snacks van de frituur. Dat kan niet goed blijven gaan. Super Size Me.
Vlak niet uit wat het klussen en de arbeid doet. Ik heb zelf diabetes en toen ik ging verhuizen liep ik continu tegen te lage bloedsuikers aan waardoor ik moest bij blijven eten (ook al gebruikte ik al minder insuline).quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die Hans met zijn diabetes-stip op zijn arm en die alleen maar slecht eet waardoor zijn glucose strak omhoog gaat....
Wat RobertCarlos hierboven schrijft, dat zou een oplossing zijn. Nu zijn het twee verdwaalde hipsters die als jury fungeren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarin zijn we het zeker niet oneens. Het oog wil ook wat en een stukje apartheid mag beloond worden. Maar als de opdracht is een badkamer op te leveren dan is de opdracht niet "lever een badkamer op die er leuk uit ziet maar niet bruikbaar is" toch? Als jij een auto koopt dan verwacht je toch ook dat hij rijdt?
[..]
Dat zou je prima als eis kunnen hebben, dat het water (mits aanwezig) erop staat. En in dat geval zouden dus Rene en Jessica ook niet kunnen winnen.
Tim en Anne waren wel af, dat ze een behangetje plakken maakt de ruimte af. Dat je het niet mooi vind, dat is een ander verhaal. Maar daarmee is de ruimte niet ineens niet af of onbruikbaar.
Volgens mij ging de jurering vroeger ook zo. Maar zeker weten doe ik het niet. Naar mijn idee zat er toen iig wel een aannemer in de jury.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.
Ik snap niet waarom Rene en Jessica niet veel meer focussen op de styling. Ik had allang een paar hipsters uit die Rivierenbuurt meegetrokken om mee te denken over de styling van de kamer. Want dat is wat de jury nu eenmaal wil..
Die hebben op NLziet gestaan maar die afleveringen staan er steeds maar kort op. Ik schat een week ofzo. Dat is dus gelijk kijken als er weer een nieuw seizoen komt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:30 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik was ook op zoek naar de afleveringen van het blok Australië
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:14 schreef Firuze60 het volgende:
Beetje onduidelijke aflevering, wie heeft nu die bonus voor het afwerken gewonnen?
Dat zou absoluut een goede oplossing zijn, dan krijg je gewoon een eerlijk gewogen oordeel.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat RobertCarlos hierboven schrijft, dat zou een oplossing zijn. Nu zijn het twee verdwaalde hipsters die als jury fungeren.
Correct.quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
Ben ik helemaal met je eens, en dan kan je per opdracht inderdaad een gewicht bepalen. Zo kan ik mij voorstellen dat voor de badkamer en keuken de aannemer belangrijker is en voor een woonkamer of slaapkamer de stylist. Simpelweg omdat een badkamer en keuken constructief goed in elkaar moeten zitten en bij een woonkamer of slaapkamer gaat het om hoe het eruit ziet, daar hoef je constructief niets anders voor te doen dan wat muren en elektra te plaatsen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.
Wat ik niet begrijp is dat de andere 3 koppels geen werklui hebben ingehuurd om die klussen af te maken. Al hadden ze 4000 uitgegeven hadden ze nog 1000 gewonnen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Vlak niet uit wat het klussen en de arbeid doet. Ik heb zelf diabetes en toen ik ging verhuizen liep ik continu tegen te lage bloedsuikers aan waardoor ik moest bij blijven eten (ook al gebruikte ik al minder insuline).
Als ik kort na het eten een paar schroeven indraai dan heeft dat ook een verlagend effect op de bloedsuikers (want je spieren gebruiken de glucose direct en wordt minder in je bloed opgenomen).
Ik vind overigens dat Hans als een smaller bekkie heeft dan toen hij in het Blok kwam.
Ja dit. Rene en Jes kregen een hand en Hans en Famke waren ineens blij (met name Famke...). Bij de anderen was het al zo duidelijk dat het niks werd dat er verder niks over werd gezegd...quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Het heet een sensor en die is niet bedoeld voor je gewicht, maar om te weten hoe hoog of hoe laag je bloedsuiker is en daar je insuline op aan te passen (of om bij te eten als je laag zit).quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:55 schreef Irri-tante het volgende:
Gelukkig voor Anouk had ze dat kristal. Het had veel slechter kunnen aflopen.
Verder vraag ik me wel af wat je ermee moet en waarom ze niets gekozen hebben voor het huis.
Geen idee. Ik had mijn geld daar niet aan uitgegeven. Mijn voorkeur ging uit naar de kast en de deuren.quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?
Los van de smaak, voldeed de bank naar mijn idee eigenlijk het beste aan de opdracht van een pareltje van Marktplaats kopen. Waarbij je je dan kan afvragen wat een pareltje is, een doorsnee bank die je voor weinig op de kop kan tikken en precies past in je huis of iets wat echt design is voor weinig.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe vonden jullie de eyecatchers? Ik vond de kast het mooist en de bank een miskoop.
De laatste loodjes!quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij weer een avondje met ellende
😄quote:
Bij Daniël en Sanne moet idd. het stucen nog, de vloer ook dacht ik en met een beetje pech het plafond ook nog.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?
En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?
En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
Maar dan klopt de hoogte van de keuken nu nietquote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nu wordt maanden we bouwen in een paar uitzendingen gepropt.
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.
😂 jaja inderdaad. Wat een werk zal dat geweest zijn!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
Als je het relativeert valt het goed mee. Wat ze hebben moeten doen is een bestaand gebouw leegruimen, veel voorzetwandjes plaatsen en daar vervolgens wat stuc en accessoires tegenaan. Bouwkundig is er, op de badkamer na, nagenoeg niets gedaan. Denk dat Tim en Anne uiteindelijk nog het meeste hebben gedaan daarin.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nu wordt maanden we bouwen in een paar uitzendingen gepropt.
Dat zal wel meevallen. Op de badkamer van Anouk en Jair na is het meeste wel aardig voor elkaar. Zal nog wel wat gebeurd zijn sinds de afloop en voor het te koop zetten, maar dat zal echt geen maanden herstel zijn geweest.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
Ik heb ook niet anders beweerd toch?quote:Op zondag 2 juni 2024 13:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Bij Sanne en Daniël is de woning al hoger getaxeerd en dat is het uitgangspunt.
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerkingquote:Op zondag 2 juni 2024 12:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Al geef ik Tim en Anne ook een goede kans, dat is toch ook wel een goede plek om te wonen. Niet te groot, dakterras en behoorlijk goed afgewerkt tot op heden.
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijkenquote:Op zondag 26 mei 2024 05:45 schreef Regendans48 het volgende:
Ik verwacht dat komende week iedereen wegens incompetentie naar huis wordt gestuurd, behalve Hans en René. Die samen vrolijk fluitend het hele pand afklussen en opleveren.
De randjes van het gips bedoel je? Daar komt nog stuc overheen, dat hoeft niet perfect.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerkingJe ziet veel randjes die niet zijn afgewerkt, platen die niet strak zijn geplaatst, stopcontacten die schuin zitten.
quote:Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidatenThat's a first sinds de eerste avond volgens mij
Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.
Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.
Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.
Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaïr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden
Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord."Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.
En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.
Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:
[..]
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken
Gave samenvatting!!quote:Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidatenThat's a first sinds de eerste avond volgens mij
Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.
Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.
Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.
Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaïr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden
Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord."Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.
En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.
Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:
[..]
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?quote:Op zondag 2 juni 2024 18:02 schreef Soury het volgende:
Nadat de tv klussers vertrokken waren is er nog een aantal weken gewerkt in het pand voordat het in de verkoop ging.
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?
Ja dat zei Jeroen toen hij met die lijsten kwamquote:Op zondag 2 juni 2024 20:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben wel blij dat ze dit programma bij mij is de straat doen
Wat een overlast voor de buren
Je hebt de fout gevondenquote:Op zondag 2 juni 2024 22:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent.Maar inderdaad, moet er niet aan denken maanden die klusherrie en troep voor je deur.
Wij vroegen ons dat ook af. Ik meen mij te herinneren dat ze 1 dag in de week 1 gratis klushulp mochten inschakelen. Maar los van dat ik dat amper zie gebeuren zoals je zegt heb ik volgens mij ook al meermaals gezien dat er meer mensen leken te helpen.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: wat zijn nou eigenlijk de regels voor het laten helpen door vrienden/vriendinnen?
Ik zie toch vrij weinig vrienden helpen, ik zou daar zoveel mogelijk gebruik van maken.
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
Oh jaaa, Theoquote:Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:
[..]
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.
Theo: "Dat maakt mij de pis niet lauw!!"
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden!quote:Op maandag 3 juni 2024 11:36 schreef avotar het volgende:
En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, ....
Ja en hoe ze op de bovenkant ging staan (niet de hoogste tree,.nog hoger) brrrquote:Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden!![]()
![]()
(nou, je moet het gezien hebben)
Die viel mij ook op jaquote:Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden!![]()
![]()
(nou, je moet het gezien hebben)
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.
Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.
Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarrières, plafondplaten verkeerd monterenetc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.
Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddelsquote:Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:
[..]
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.
Theo: "Dat maakt mij de pis niet lauw!!"
Inderdaad. Mijn schoonvader is aannemer en werkt veel met zzp'ers. Alles plannen ze ruim van te voren. Een zzp'er die direct beschikbaar is, is dat vaak om een reden, is zijn standpunt.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.
Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.
Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarrières, plafondplaten verkeerd monterenetc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.
Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
Het probleem wat ik aankaart is meer dat de markt op dit moment zo oververhit is dat je voor klussen op korte termijn alleen bij de wat mindere klussers uitkomt.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.
Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Smaken verschillenquote:Op maandag 3 juni 2024 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
In mijn herinnering kon hij heel kwaad worden. Klopt dat…?quote:Op maandag 3 juni 2024 16:21 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:
"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren."
Jaaaaa, Smaken Verschillen.quote:
Dat was een leuk programma ja!quote:Op maandag 3 juni 2024 21:49 schreef Regendans48 het volgende:
[..]
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Jep... ik voel hem meequote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
Ja, kriebels bij dat verheven voelen want Amsterdam.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
Wat ik dan denk 'gooi jezelf weg meid'quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die badkamer vind ik echt heel erg voor zeze zijn vervelend. Alleen dit gun je niemand
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.
Hij moet er veel beter bovenop zitten, zeker op de bouwkundige zaken.
Paar weken geleden zei Jeroen zelf nog over de badkamervloer dat hij het wel vertrouwde, terwijl het vanaf dag 1 drama en lekkage is in die badkamer. Of het nu gaat om een losse cementvloer of te weinig tegellijm.
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
Ik vond Sanne ook zo ondankbaar en verwend reageren! Echt naar, die Daniël doet hartstikke zijn bestquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten(H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.
Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit)
Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
Waarom heet Daniël The Icon?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten(H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.
Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit)
Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
Ik snap m niet…?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
O jee, nu ga je er op lettten!
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijkenquote:
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande geklunsquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok)
Oh dat is me nooit opgevallen!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijken
Misschien. Eventueel. Zou kunnen.
Zo lekker herkenbaar dan inderdaadquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande gekluns
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok)
Geldt dat ook voor tegels aan de wand?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
Daar zit wel wat in ja...quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:
[..]
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
Ah pardon. Verkeerd begrepen. Heb sowieso niet meegekregen dat de tegels al een keer hersteld zouden zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
Ben het er toch niet helemaal mee eensquote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:
[..]
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
'Sounis'? Is dat die klusjeman die bij de badkamer van Anouk & Jair in die emmer pieste? Of bedoel je 'Soudal'?quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:04 schreef __Fokker__ het volgende:
En Warp, Sounis, Floorify, Praxis, Keukenloods, Sanitairwinkel.
Bedenk me dat de meeste appartement 1 slaapkamer hebben, dus max 2 personen. Dat maken die keukens helemaal bizar.
quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:21 schreef __Fokker__ het volgende:
Ah Soudal.. dat was hem. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er voor dit programma nog nooit van gehoord had.
Bovendien zag ik in vorige afleveringen toch best wel wat koppels worstelen met dit systeem qua handleiding enzo.quote:Dat warp had ik ook nog nooit van gehoord en ziet er ook erg handig uit, wat betreft werkt het wel. Jammer dat 30m2 meteen al zo'n 6000 euro is.
De woonkamer is allang een keer opgeleverd. Dat het er bij veel nu weer uitziet als opslagruimte is iets anders.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Trouwens jammer dat we nu in 1 week 2 opleveringen gepropt krijgen...... nu krijgen we in 2 dagen tijd een hele oplevering van de woonkamer. Had wat mij betreft langer mogen duren!
En inderdaad: het overvalt mij ook ineens hoezeer sommige woningen ineens klaar zijn.. met name S&D..
Die waren niet klaar met de woonkamer. Ze zijn ingestapt na de oplevering van de eerste slaapkamer, omdat zij maar 1 slaapkamer hebben en geen twee.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:32 schreef d.k. het volgende:
De woonkamer is toch aan opgeleverd? Als tweede geloof ik. Alleen de zolder deed toen nog niet mee dus die moeten nog.
Alle appartementen behalve de Older hebben twee kamers, ze zijn alleen niet ingericht als slaapkamer maar vaak als kantoor.
Alleen de zolder heeft maar 1 slaapkamer, de rest 2 slaapkamers. Alleen heeft niemand het ingericht als 2e slaapkamer, maar meer als werkkamer.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:04 schreef __Fokker__ het volgende:
En Warp, Sounis, Floorify, Praxis, Keukenloods, Sanitairwinkel.
Bedenk me dat de meeste appartement 1 slaapkamer hebben, dus max 2 personen. Dat maken die keukens helemaal bizar.
Ah!quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:30 schreef NedKelly het volgende:
[..]
De woonkamer is allang een keer opgeleverd. Dat het er bij veel nu weer uitziet als opslagruimte is iets anders.
De aflevering van vanavond nu aan het kijken, had gisteren al een heel klein beetje medelijden met die grote waffel van Anouk, maar toch. Genadeloos die grote waffel en gebluf afgestraft had ik dan weer geen medelij mee en vond haar empatisch vermogen niet erg groot naar de andere deelnemers.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
De grote waffel van Anouk is ook weggesmolten... het is gewoon zielig hun situatiegun het geen van hen
Het is toch hetzelfde als een "normale" vloerverwarming? Alleen hoeft deze niet in beton. (voor zover ik verstand heb van vloerverwarmingquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:04 schreef Firuze60 het volgende:
Ik snap dat hele vloerverwarming systeem daar niet. In plaats van het warme water via radiatoren aan de gevel ooit door een gasketel het huis te jagen nu dus door een soort tuinslangensysteem onder de vloer? En als er dan iets gaat lekken? Waar moet je ontluchten?
Gisteren tijdens de kibbeling gaf ze aan dat ze het (eventueel) gewonnen geld willen investeren om nog een keer zo'n huis te "flippen".quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
De grote waffel van Anouk is ook weggesmolten... het is gewoon zielig hun situatiegun het geen van hen
En dan ook nog in het buitenlandquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
Gisteren tijdens de kibbeling gaf ze aan dat ze het (eventueel) gewonnen geld willen investeren om nog een keer zo'n huis te "flippen".
En als argumentatie: "dit was een test om te kijken of dit ons bevalt".
maar, de feiten:
1. ze zijn er niet goed.
2. ze lijken er niet gelukkig van te worden.
wat zijn dan de redenen om bovestaande nog een keer te gaan doen?
Helemaal mee eens. De zelfkennis is bij A&J ver te zoeken. Die ontboezemingen wat ze met het gewonnen geld zouden gaan doen vond ik een beetje geforceerd overkomen (leek geregisseerd). Bovendien als ze een ton winnen blijft er netto ook maar de helft over. En kennelijk heeft Hans (alimentatie?) schulden bij Famke, vandaar dat stuk saggerijn, ze gaat steeds zuurder kijken. En die domme homofobe grapjes van Rene, niet te hachelen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net terug gekeken. Best zielig idd dat A&J niet inzien dat ze dit helemaal niet kunnen, maar ja als je een grote waffel hebt....
Ik vond het tijdens het Kibbeling-overleg vooral zielig voor Hans, dat hij zelf helemaal niks mocht overhouden van eventueel gewonnen geld. Ik vind die Famke nu ineens een kutwijf eigenlijk om die alimentatie zo te regelen.....![]()
Ik had trouwens wel een vileine sneer verwacht van Voice-over Harm, toen Rene zogenaamd grappig over 'wijn' en 'homo's' begon. Ik denk dat Harm ook naar het einde van Het Blok snakt![]()
En volgens mij hebben R&J al een paar opleveringen terug besloten dat ze zich richten op het eindresultaat en niet zozeer op de opleveringen. Vind ik eigenlijk wel slim. En o ja! Ik vond het best ontroerend en lief hoe R&J dat kastje naar die mensen op de hoek brachten
Ik zit trouwens wel te genieten van de droge humor van Tim, maar daar ben ik vast de enige in.
Zo, dat waren mijn gedachten over deze aflevering.![]()
Ik dacht ook dat het een grap was... zo niet dan is Hans een slappe zak... want hij heeft het leeuwendeel gedaanquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:18 schreef Meke het volgende:
Was het geen grapje van Hans en Famke?
(Dat het gewonnen prijzengeld volledig naar haar ging)
Ik hoop het dan. Het gezicht van Famke keek niet echt vrolijk en als het een grap was had ze vast meegelachen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het een grap was... zo niet dan is Hans een slappe zak... want hij heeft het leeuwendeel gedaan
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik hoop het dan. Het gezicht van Famke keek niet echt vrolijk en als het een grap was had ze vast meegelachen.
Dat was heel onverwacht, wat een nare opmerking. Is hij dan toch niet die goedmoedige lobbes, waar we hem voor hielden?quote:Op donderdag 6 juni 2024 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
Hans: "Ik had dit met iedereen behalve Famke kunnen doen." Oei, wat een sneer was dat. Toch een lamlul. Ook een grapje?
In die appartementen zaten twee schouwen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:21 schreef Regendans48 het volgende:
Wat ik eigenlijk niet goed snap is die schouw.
In de eerste week ging iedereen de schouw slopen. Maar bij de oplevering zien we in elk appartement weer een schouw? Of is dit wat anders?
Aha, dat verklaart het. Tnx!quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In die appartementen zaten twee schouwen.
Nee joh, die badkamer hebben René en Hans even samen op een avond afgemaakt. En anders heeft Jeroen vast voor een bataljon echte vakmannen gezorgd.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:20 schreef Irri-tante het volgende:
Gaat het huis van Jaïr en Anouk nu in de verkoop zonder badkamer??
Waarom zouden ze daarmee winnen? Het gaat om de overwaarde, niet of het huis verkocht wordt. Het appartement met de meeste overwaarde t.o.v. de initiële taxatie wint.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:25 schreef Firuze60 het volgende:
Op de een of andere manier heb ik een vermoeden dat de zolder gaat winnen. Heb net op Funda gekeken, alle appartementen staan nu zogenaamd nog 'onder bod'. Begane grond voor 7 ton, de rest 6.5 en de zolder voor 4k.
4k is voor hartje Amsterdam te doen, dus ik vermoed dat dat stel gaat winnen. Of de begane grond. De rest geen kans.
meeste percentuele overwaarde, toch?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daarmee winnen? Het gaat om de overwaarde, niet of het huis verkocht wordt. Het appartement met de meeste overwaarde t.o.v. de initiële taxatie wint.
Uiteraard procentueel, dat kan niet anders met de verschillende taxaties. Appartementen hadden geen gelijke startwaarde. Maar ik denk dat de zolder daar geen groot voordeel bij heeft dat het de zolder is en "maar" 400k kost. De ruimte is ook aanzienlijk kleiner dan van de rest, die allemaal voor 650k staan geloof ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:21 schreef pinkelmans het volgende:
[..]
meeste percentuele overwaarde, toch?
De zolder was bij de initiële taxatie nog het meest een ruimte waar het lastig was mee te doen, denk ik. Ik snap wel als daar dus in verhouding meer overwaarde gecreëerd is - zeker met het dak wat nu open is. Dat de vide mist, is wel echt een gemiste kans; extra bruikbare vierkante meters zijn erg veel geld waard.
even voor mijn duidelijkheid, die kosten voor het "verkoopklaar maken" worden van de overwaarde afgetrokken toch?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Uiteraard procentueel, dat kan niet anders met de verschillende taxaties. Appartementen hadden geen gelijke startwaarde. Maar ik denk dat de zolder daar geen groot voordeel bij heeft dat het de zolder is en "maar" 400k kost. De ruimte is ook aanzienlijk kleiner dan van de rest, die allemaal voor 650k staan geloof ik.
Zelf denk ik dat Hans en Famke gaan winnen als ik de foto's zo zie op Funda (nu pas gekeken). Al ziet alles er verder netjes uit nadat Jeroen met zijn team de boel heeft afgemaakt. Zelfs de badkamer van Anouk en Jaïr is mooi geworden.
Volgens mij vanavond iddquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:27 schreef TaMieke het volgende:
Wanneer is de finale? Waarom wordt dat niet genoemd? Ik snap het niet. Of is dat vanavond?
Waar kijk je dat?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:53 schreef pinkelmans het volgende:
Ergens heb ik wat dat betreft inderdaad ook wel wat zorgen voor de zolder; voor een kleine zolder ruimte (inclusief het ongemak van trappen lopen), is er ook echt wel een plafond wat iemand er voor uitgeeft. Hoe luxe en mooi het ook is. Dat plafond verwacht ik dat echt heel erg veel hoger moet zijn voor de benedenwoning.
Maar goed, ik ken de markt in Amsterdam niet.
Ik ben ook voor het eerst begonnen met The Block AUS, en wat mij daar ook heel erg opvalt, is dat iedereen gewoon eigen vervoer heeft. Dat gezeur met het gedeelde busje (en een bakfiets, is misschien even leuk voor de kijker, maar reduceert natuurlijk ook flink wat er allemaal in een week tijd te doen is. Hetzelfde dat ze daar wel direct een eigen slaapkamer hebben en vooral veel ruimte om de klusspullen (en afval..) te stallen - ook dat scheelt veel in wat je kan bereiken in een week.
Misschien dat ik het leuker zou vinden als het budget omhoog gaat, en er geen gedeeld vervoer is. Dat men dus echt keuzes moet gaan maken.
Er zit zo veel inefficiënte in het klussen. Het verbaasde mij bijvoorbeeld ook dat je regelmatig mensen zag wachten op een vrije trap - en het blijkbaar niet overwogen werd om die paar tientjes voor een 2e klustrap uit te geven.
Ja. Net als het tekort wat Anouk en Jaïr hadden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
even voor mijn duidelijkheid, die kosten voor het "verkoopklaar maken" worden van de overwaarde afgetrokken toch?
Ik denk dat zowel het appartement van Tim en Anne als het appartement van Daniël en Sanne het snelst verkocht zullen zijn. Tim en Anne inderdaad omdat het enerzijds betaalbaar is (jaja, 4 ton is nog steeds absurd maar de realiteit) en geschikt voor 2 mensen. Daniël en Sanne omdat het een tuin heeft. De andere 3 appartementen vallen een beetje buiten de toom qua prijs en wat je dan krijgt. Zal wel verkopen in deze absurde markt, maar ik verwacht minder snel of voor minder geld.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:27 schreef TaMieke het volgende:
Vind het appartement van Tim en Anne heel leuk geworden. Klein maar schattig
Komt deels door de schuifdeuren die zijn gebleven, maar dat geeft juist wel iets extra wat mij betreft.quote:Hans en Famke hebben die bedlift af?dat zie ik nu pas. Vind hun appartement wel heel donker, terwijl ze toch best veel ramen en licht hebben.
Zoals gezegd vanavond, is toch meermaals genoemd?quote:Wanneer is de finale? Waarom wordt dat niet genoemd? Ik snap het niet. Of is dat vanavond?
En dan nog een factuur van Jeroen van &19.000quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:06 schreef PeterKelder het volgende:
De tyfus, Jaïr en Anouk zitten 18.000 euro in de min![]()
En dan nóg een verkoopwaarde van 732.700 euroquote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:10 schreef TaMieke het volgende:
[..]
En dan nog een factuur van Jeroen van &19.000
Zijn die min bedragen daar allemaal vanaf? Ik snap t niet helemaalquote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:15 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En dan nóg een verkoopwaarde van 732.700 euro
Tja, of puur geluk met iemand die het perse wil hebben en krankzinnig biedt.quote:
Nouja. Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, of puur geluk met iemand die het perse wil hebben en krankzinnig biedt.
Daarom is een open veiling ook veel eerlijker bij zoiets. Maar ja...
Sowieso lame dat de koppels de overwaarde niet mogen houden.
Dat vraag ik mijzelf ook af! Hebben ze nu 7 weken voor niets lopen klooien?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:30 schreef lily het volgende:
Ik heb het gevolgd maar de laatste 2 weken niet meer vanwege tijdgebrek.
Ik lees hier wel nog mee.
Hoezo mogen ze de overwaarde niet houden? En de winnaars? Die wel?
Hoe zit het nu?
Niemand mocht de overwaarde houden. Is geen deel van het prijzengeld. Ook de winnaars niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:30 schreef lily het volgende:
Ik heb het gevolgd maar de laatste 2 weken niet meer vanwege tijdgebrek.
Ik lees hier wel nog mee.
Hoezo mogen ze de overwaarde niet houden? En de winnaars? Die wel?
Hoe zit het nu?
Ik dacht dit ook.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:40 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Dat vraag ik mijzelf ook af! Hebben ze nu 7 weken voor niets lopen klooien?
Je maakt 20% kans op een ton. Als je tenminste enkel voor het geld meedoet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:33 schreef lily het volgende:
[..]
Ik dacht dit ook.
Dat je de overwaarde mocht houden en de winnaars nog het prijzengeld erbovenop.
Waarom zou je hier dan in godsnaam aan meedoen?
Ja, dat begreep ik dus al.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je maakt 20% kans op een ton. Als je tenminste enkel voor het geld meedoet.
Miss Perfect rekende zich al rijk toen haar overwaarde-percentage bekend werd, maar zelfs dát liep niet goed afquote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze krijgen een vergoeding per dag, je werkt dus sowieso niet voor niets.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:33 schreef lily het volgende:
[..]
Ik dacht dit ook.
Dat je de overwaarde mocht houden en de winnaars nog het prijzengeld erbovenop.
Waarom zou je hier dan in godsnaam aan meedoen?
Ah oke.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze krijgen een vergoeding per dag, je werkt dus sowieso niet voor niets.
oh ik heb dit niet eens gezien. Terechte winnaar. Ik ga er vanuit dat de kopers het programma ook hebben gezien? Dan zou ik ook het appartement van Rene en Jessica kopen. Of die van Hans en Famke, dan weet je dat het goed zit. Dat andere is gewoon prutswerk, kan Jeroen het wel afgemaakt hebben, maar bij zon bedrag zou ik niet zon geprutst appartement willen hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:57 schreef GereDathan het volgende:
Terechte winnaars. Vermakelijk om te zien hoe Anouk de deksel op de neus kreeg en heel onsportief weigerde de winnaars te feliciteren (tijdens de aftiteling).
Nou tuin, volgens mij was het meer een plaatsje…quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef Arcee het volgende:
Ik had de verkoopwaarde van de benedenwoning (ruim) hoger dan de middenetages geschat, want tuin enzo.
Nog best wel redelijke tuin volgens Funda:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou tuin, volgens mij was het meer een plaatsje…
Voor Amsterdam is elk plaatsje een tuin.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou tuin, volgens mij was het meer een plaatsje…
Ik had dat ook verwacht, snap wel dat ze wat teleurgesteld waren. Zeker na de extra kosten die bijzonder hoog waren als je bedenkt dat Anouk en Jaïr veel minder opgeleverd hadden.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef Arcee het volgende:
Ik had de verkoopwaarde van de benedenwoning (ruim) hoger dan de middenetages geschat, want tuin enzo.
Hoogste bod werd uitgelegd.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Even nog: is de meerwaarde nou gerekend aan de hand van de verkoopwaarde of van de hoogste biedingsprijs?
Kost dan wel serieus geld. Want je moest een bod bij de notaris indienen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar dan kun je dus iemand flink hoog op jouw appartement laten bieden want dan win je…
Ik denk dat de tuin enzo al bij de taxatiewaarde was inbegrepen. Het gaat erom wat je als klusser echt toevoegt aan de woningquote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik had dat ook verwacht, snap wel dat ze wat teleurgesteld waren. Zeker na de extra kosten die bijzonder hoog waren als je bedenkt dat Anouk en Jaïr veel minder opgeleverd hadden.
Dan kun je omdat het onder voorbehoud van financiering was alsnog afhaken toch?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:23 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Kost dan wel serieus geld. Want je moest een bod bij de notaris indienen.
Wat erg.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |