abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213643857
Van bouwval naar winst.
Na 11 jaar is de internationale hit Het Blok terug bij NET5! Vanaf maandag 22 april start deze verbouw-reality en gaan vier koppels met elkaar de strijd aan om een eigen bouwval kamer voor kamer op te leveren. Het programma wordt gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur.

Het meest succesvolle en grootste verbouwingsprogramma ter wereld keert terug bij Net5! Vier koppels krijgen ieder een eigen bouwval, waar zij intrekken én die zij kamer voor kamer moeten verbouwen. Binnen budget en natuurlijk met strakke deadlines! De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Niet alleen is dit een opwekker voor reality: het team dat het beste presteert, wint voordelen. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
pi_213644332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
Mwah, in de aflevering van vanavond neem ik het toch iets op voor Anouk. Ze is wel recht voor zijn raap en zegt gewoon midden in het gezicht van de andere kandidaten wat ze denkt (arme Jair moet daar ook in geloven). Famke en Jessica lijken dan wel wat achterbakser.
Heb je wel gekeken? Anouk heeft zo ongeveer de hele aflevering achterbaks zitten klapharken over jan en alleman?

Anouk heeft duidelijk mentale problemen. Haar hele gedrag is dat van een kleuter. Het is niet verbazend dat ze 17 was toen ze zwanger werd (waarbij ik absoluut complimenten wil geven voor de verantwoordelijkheid die ze genomen heeft toen!). Maar haar hele houding, gemis aan empathie, commanderen, etc. zijn duidelijke tekenen dat het in de bovenkamer niet helemaal lekker gaat.

Overigens een grote blunder van de jury om een badkamer die niet af is te laten winnen. Eerder waren er ook kamers niet af en ook de badkamer van Sanne en Daniël was niet af, en die werden terecht niet meegenomen in de beoordeling. Ook het feit dat de jury Anouk en Jaïr laat wegkomen met constant de regels overtreden is bijzonder irritant. Regels zijn er niet voor niets toch en gelden voor iedereen. En dan moeten we niet zo strict gaan zijn dat een klusjesman 10 minuten langer hebben werken zonder bijbetalen zorgt voor problemen, maar het stapelt wel aardig op zo wat mij betreft.

Wel goed om te zien dat Sanne eíndelijk eens de handen uit de mouwen steekt en niet enkel aan het jammeren is over hun JoeyLiviaNoelleSunshine (of whatever het is).
pi_213644347
Die winnende badkamer moet nog wat afgewerkt worden was gisteren te zien. Anouk kon na het plamuren van haar eigen gezicht zo door met het plamuren van de muur. Het zag er gewoon niet uit. Ben ook benieuwd wanneer ze hun lekkage gaan oplossen...Ik neem aan dat ze dan ook verantwoordelijk zijn voor de schade bij de buren? Vanavond komt er iets over hun budget, bij de oplevering kon je zien hoeveel budget ze nog over hadden, al ik het goed gezien heb zitten een aantal deelnemers nog vrij hoog (70%) maar Anouk en Jair al rond de 40 %.
Ook mooi, Sanne die zegt dat ze nog niets gewonnen hebben. Klopt, maar ze hebben al twee keer geld van anderen gekregen, dus ze moeten niet zo zeuren.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_213645057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:29 schreef d.k. het volgende:
Die winnende badkamer moet nog wat afgewerkt worden was gisteren te zien. Anouk kon na het plamuren van haar eigen gezicht zo door met het plamuren van de muur. Het zag er gewoon niet uit. Ben ook benieuwd wanneer ze hun lekkage gaan oplossen...Ik neem aan dat ze dan ook verantwoordelijk zijn voor de schade bij de buren? Vanavond komt er iets over hun budget, bij de oplevering kon je zien hoeveel budget ze nog over hadden, al ik het goed gezien heb zitten een aantal deelnemers nog vrij hoog (70%) maar Anouk en Jair al rond de 40 %.
Blijkbaar mag je gewoon het appartement van onderburen slopen, niet voor het eerst dat het lekt. Ik zou ook zeggen dat ze verantwoordelijk zijn en moeten lappen.

quote:
Ook mooi, Sanne die zegt dat ze nog niets gewonnen hebben. Klopt, maar ze hebben al twee keer geld van anderen gekregen, dus ze moeten niet zo zeuren.
Als je niets doet dan win je ook niets :D
pi_213645965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

[..]
Als je niets doet dan win je ook niets :D
maar als je maar zielig genoeg bent/doet, krijg je vanzelf geld van je buren :)
(op zich een leuk verdienmodel wel...)
pi_213646689
Daniel & Sanne, begane grond (4 pagina's)
(Pagina 1 is slechts gedeeltelijk zichtbaar, evenals de laatste pagina.)

... wanden en plafond)
...gelegd.
...gelegen, iedereen heeft
.. vuil in de groeven, en er
... bescherming. Platen er af,
... onder druk zetten voor
... de vloer erop.
... wanden en plafond.
..stallen.
... en isolatie.

Slaapkamer 2-week:
Al het achterstallig werk deze week voor opleveren AF.
Keukenweek:
voor- en achtergevel werk doen en opleveren.
Opleverweek:
de gang, technische ruimtes en tuin/balkons/dakterras.
Laatste loodjes:
de laatste oplevering van VVE.

Rechterwand loopt niet recht, stucwerk controleren, is niet vlak. Tegels kunnen zo in de hoek niet gekit worden, muur moet eerst gecorrigeerd worden. Moet een gladde afwerklaag op huidig stucwerk, is te grof.
Kitwerk ontbreekt.
Afmontage sanitair ontbreekt.
Doucheglas ontbreekt.
Schilderwerk niet gedaan.
Zit er een stopcontact voor een handdoekradiator?
Tegelplinten ontbreken.

WC:
Niet gedaan, moet opgeleverd worden.

Woonkamer:
Plinten afkitten en schilderen.
Schilderwerk kozijnen en ramen.
Vloer deurposten en kozijnen netjes afwerken.
Overgang tussen vloer en kozijnen achter netjes afwerken.
Warp systeem niet af, geen verdeler geplaatst. Er moet daar ook een ombouw voor komen, en er moet bedacht worden hoe de leidingen van de vloerverwarming naar de verdeler gaan lopen.

Slaapkamer:
Architraaf om deurkozijn maken.
Sausen wanden en plafond.
Schilderwerk kozijnen achter.
Overgang tussen vloer en kozijnen achter netjes afwerken.

Planning:
Al het achterstallige werk doen deze week voor oplevering.
Keukenweek:
Voor en ...
Opleverweek:
De gang, technische...
Laatste loodjes:
De laatste...
pi_213646699
René & Jessica 1e verdieping (3 pagina's)

Woonkamer:
Ventilatierooster aanbrengen in voorgevel. Roosters worden geleverd via Jeroen.
Kozijnnen binnenkant schilderwerk.

Slaapkamer:
Ventilatieroosters aanbrenegn in voorgevel. Roosters worden geleverd via Jeroen.
Ventilatie boven en onderin gasmeterkast. Mag ook door inkorten boven- en onderkant deur op plaatsen van roosters in plint.
Raam naar trappenhuis of bekleden met brandwerend plaatmateriaal, of vervangen door brandwerende ruit.
Deur vervangen garderobekast.
Plinten schilderen, bovenkant is kaal.
Sauswerk moet beter.

Badkamer:
Ramen/kozijnen schilderen.
Aanbrengen stopcontact komen voor een handdoekradiator.
Muur is nog open aan de andere kant, dus dat moet kunnen.
Afvoer wastafel aansluiten.

WC:
Deur stellen en repareren.
Plafond installeren en afwerken.
Deur en kozijn schilderen.

Technische ruimte:
Deze ruimte moet netjes afgewerkt worden (wanden en plafond) en er moet geverfd wordem en een vloer gelegd.

Gang:
Gang moet ook opgelevrd worden, wanden en plafond, sauswerl, schilderen houtwerk.

Voorgevel:
Voorgevel schoonmaken.
Kozijnen reinigen.
Alle ramen gangbaar maken en isolatiestrips plaatsen.

Achtergevel:
Gevel reinigen.
Kozijnen reinigen.
Spijkers/schroeven e.d. verwijderen.
Onderkant balkon schoonmaken en verven.
Alle ramen/deuren gangbaar maken en isolatiestrips plaatsen.
Balkon moet ook opgeleverd worden.
pi_213646705
Hans & Famke (2e verdieping), 3 pagina's.

Woonkamer:
Ventilatieroosters aanbrengen in voorgevel, roosters worden geleverd door Jeroen.
Wanden opnieuw sausen.
Ruitjes in deur vervangen door hout en schilderen, of de ruitjes vervangen door glas. Kan met geschilderd glas zo niet opgeleverd worden.
Plaatsen bodemplaat onderin kast vloerverdeler vloerverwarming.
Let op nette afwerking naast de rails van de en-suite deuren.

Slaapkamer:
Ventilatieroosters aanbrengen in voorgevel, roosters geleverd door Jeroen.

Ventilatie bovenin en onderin gasmeterkast.
Raam naar trappenhuis of bekleden met brandwerend plaatmateriaal, of vervangen door brandwerende ruit.
Planken in nis vervangen door ...
Ruimtes in vloer naast deurkozijnen en architraven netjes afwerken.
Binnenkant kasten afwerken en schilderen.
Schilderwerk wanden is matig.
Wand links van kastdeur bijwerken.
Ramen aftimmeren.

Badkamer:
Ramen/kozijnen schilderen.
Kitwerk links en rechts van deur ontbreekt dat betekent dat de wandkast tijdelijk verwijderd moet worden om erbij te kunnen.
Voeg- en kitwerk op zitje nalopen.
Afkitten architraven deurkozijn naar technische ruimte.
Sifons wastafels zijn niet geïnstalleerd.
Plafond kitten.

WC:
Afmaken.

Technische ruimte:
Deze ruimte moet netjes opgeleverd worden...

Gang:
Gang moet...

Voorgevel:
Voorgevel...
Kozijnen reinigen.
Klepramen gangbaar maken en ...
... plaatsen.

Achtergevel
Gevel reinigen.
Kozijnen reinigen.
Spijkers/schroeven e.d. verwijderen.
Onderkant balkon schoonmakenen verven.
Alle ramen/deuren gangbaar maken...
Balkon moet opgeleverd worden.
pi_213646712
Tim & Anne (4e verdieping), 2 pagina's.

Badkamer:
6 items (onleesbaar)

WC:
5 items (onleesbaar)

Gang/trap:
Dranger op toegangsdeur plaatsen.
Toegangsdeur enn kozijnen schilderen, wanden afwerken en schilderen.
Tapijt vervangen of reinigen.

Achtergevel:
Gevel reinigen.
Kozijnen reinigen.
Spijkers, schroeven e.d. verwijderen.
Alle ramen gangbaar maken en...
Kozijnen buitenkant schilderen.
Dakterras aanleggen (moet ook opgeleverd worden).

Dak:
Dakgoten voor- en achterzijde reinigen.
pi_213646714
Jaïr en Anouk (3 pagina's)

Woonkamer:
Ventilatieroosters niet aangebracht in voorgevel. Roosters geleverd door Jeroen.
Afwerken plinten, kitten en schilderen.
Gasmeteropbouw afmaken incl. ventilatie aan boven- en onderkant.
Dichtgezette en -suite kasten, maar oude schaniergaten moeten netjes afgewerkt worden.

Slaapkamer:
Vloer en plinten instaleren, plinten afkitten en schilderen.
Let op overang vloer naar balkon, moet netjes afgewerkt worden.
Sauswerk wanden en plafond.
Aftimmeren deurpost.
Schilderwerk deuren, kozijnen ramen.

WC:
Voegen.
Afkitten.
Afvoer fonteintje klopt niet, afvoer zit los en is onder spanning opzij getrokken oomdat het niet past. Afvoer aanpassen.
Achterwand wc-tank loopt schuin weg.

Badkamer:
Geen afschot vloer.

Tegelwerk is slecht, ongelijke hoogtes, dus daar gaat water blijven staan. Verder veel te weinig afschot vanuit alle kanten. richting douchegoot. Sowieso moeten de tegels in het douchegedeelte (4 stuks plus snijstukken er naast) eruit. Vermoedelijk is er te weinig hoogteverschil tussen vlakke vloer gedeelte en douchegedeelte. Het is mogelijk dat de hele vloer opnieuw moet.
Slecht voegwerk en ontbrekend voegwerk op vloer.
Afstand tussen wand en vloertegels te klein, valt zo niet goed te kitten.
Plinten moeten gekit worden, en schoongemaakt, serienummer op snijkant is zichtbaar naast rechter wastafelmeubel.
Kitten plafond.
Schilderen plafond.
Archigraaf om ddurpost.
Overgang behang op hoek wandjes is lelijk en zal los gaan zitten.

Technische ruimte:
Deze ruimte moet netjes afgewerkt worden...

Gang:
Gang moet ook opgeleverd worden, wanden en plafond sauswerk, schuren houtwerk

Voorgevel:
Voorgevel schoonmaken.
Kozijnen reinigen.
Alle ramen gangbaar maken en isolatiestrips plaatsen.

Achtergevel:
Gevel reinigen.
Kozijnen reinigen.
Spijkers, Schroeven etc. verwijderen.
Onderkant balkon schoonmaken en verven.
Alle ramen/deuren gangbaar maken en isolatiestrip plaatsen.
Balkon moet ook opgeleverd worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Regendans48 op 22-05-2024 21:09:39 ]
pi_213647672
(Ging even helemaal mis. Bedoel de foto van de een na laatste post van het vorige topic. Van Sanne in een missverkiezing)
Die foto is vreselijk, maar ik vind Sanne ook wel een heel erg mooie vrouw. Niet het saaie standaard beauty, maar iets unieks. Anouk is ook erg knap, maar meer standaard knap

Trouwens Jessica, Famke en Anne vind ik ook mooie vrouwen hoor!

Ik heb trouwens wel erg veel respect voor Daniël, zo zachtaardig. Ik mag dat wel :)

Met de tussen-interviewtjes vind ik ze soms ver gezocht hoor. Alsof ze niet gewoon lekker positief mogen zijn, dat er een negatief verhaal ergens achter moet. Zoals Hans die zei dat hij vond dat hij handig is (mee eens btw) en dan wel erachter zeggen "misschien ben ik onzeker over wat anderen ervan vinden". Het kwam gewoon niet zo authentiek op mij over, alsof de interviewer er naar groef. Al kan ik de ergernis van zorgende mensen/vrouwen wel invoelen. Grote volwassen kerel, kan prima voor zichzelf zorgen.

Wel pittig trouwens, die grote klussenlijsten die ze kregen. Snap dat het moet, alleen snap wel het steigeren. Hoop wel dat ze het gaan doen, gewoon de kopers ;) en ben benieuwd of iedereen eindelijk alles afkrijgt.
pi_213648432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
(Ging even helemaal mis. Bedoel de foto van de een na laatste post van het vorige topic. Van Sanne in een missverkiezing)
Die foto is vreselijk, maar ik vind Sanne ook wel een heel erg mooie vrouw. Niet het saaie standaard beauty, maar iets unieks. Anouk is ook erg knap, maar meer standaard knap

Trouwens Jessica, Famke en Anne vind ik ook mooie vrouwen hoor!
Ik ga niet bodyshamen of iets dergelijks, iedereen is mooi zoals hij of zij is.
Als ik toch moet oordelen dan vind ik Sanne geen (voor mij) aantrekkelijk gezicht hebben door haar uitdrukking, ze kijkt werkelijk de hele tijd of ze moet huilen. Anouk zal wel aan de standaard "schoonheid" voldoen, het laat mij eens te meer zien dat schoonheid dan van binnen zit. Ik vind het vooral makeup nep allemaal.

Jessica, Famke en Anne zijn gewoon zichzelf en hebben een vrolijke kop erop zitten.

Zoals gezegd, ik kijk even puur naar uitdrukking of gedrag. Dat is namelijk iets waar je iets aan kan doen, aan hoe je eruit ziet verder niet.

quote:
Wel pittig trouwens, die grote klussenlijsten die ze kregen. Snap dat het moet, alleen snap wel het steigeren. Hoop wel dat ze het gaan doen, gewoon de kopers ;) en ben benieuwd of iedereen eindelijk alles afkrijgt.
Ik heb het al vaker geroepen, ik vind de tijd die de kandidaten krijgen echt veel te karig om werk op serieus niveau te kunnen doen. Alles moet afgeraffeld worden en als ik het goed zeg zijn enkel Rene en Jessica in staat geweest om iets af te hebben binnen de tijd.
pi_213648509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ga niet bodyshamen of iets dergelijks, iedereen is mooi zoals hij of zij is.
Oh sorry! Ik wilde niet bodyshamen
Sorry als het zo overkwam :o
quote:
Als ik toch moet oordelen dan vind ik Sanne geen (voor mij) aantrekkelijk gezicht hebben door haar uitdrukking, ze kijkt werkelijk de hele tijd of ze moet huilen. Anouk zal wel aan de standaard "schoonheid" voldoen, het laat mij eens te meer zien dat schoonheid dan van binnen zit. Ik vind het vooral makeup nep allemaal.
Grappig hoe we er verschillend naar kijken. Dat huilerige zie ik niet zo? Maar dat zal wel aan mij liggen :)

En helemaal mee eens hoor! Een karakter maakt een mens het mooist. Doet me een beetje denken aan Roal Dalh bij het boek De Griezels. Daarin wordt dat zo mooi weergegeven (ga zo even zoeken)
quote:
Jessica, Famke en Anne zijn gewoon zichzelf en hebben een vrolijke kop erop
Zoals gezegd, ik kijk even puur naar uitdrukking of gedrag. Dat is namelijk iets waar je iets aan kan doen, aan hoe je eruit ziet verder niet.
[..]
Helemaal met je eens!

quote:
Ik heb het al vaker geroepen, ik vind de tijd die de kandidaten krijgen echt veel te karig om werk op serieus niveau te kunnen doen. Alles moet afgeraffeld worden en als ik het goed zeg zijn enkel Rene en Jessica in staat geweest om iets af te hebben binnen de tijd.
Klopt. Als een ding tegen zit is het niet meer te doen
pi_213649590
Het verbaast me dat al die roosters in de gevel ook door de kandidaten moeten worden geplaatst.
Misschien niet goed onthouden na al die jaren, maar was in de vorige Nederlandse seizoenen niet dat dit gewoon vanuit de aannemer werd gedaan?
pi_213650716
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:00 schreef NedKelly het volgende:
Het verbaast me dat al die roosters in de gevel ook door de kandidaten moeten worden geplaatst.
Misschien niet goed onthouden na al die jaren, maar was in de vorige Nederlandse seizoenen niet dat dit gewoon vanuit de aannemer werd gedaan?
Dit programma is in elkaar geflanst niet te geloven, tijdlijnen lopen door elkaar als een gek. Gisteren ineens de opmerking 'even opzij', want de buitenkozijnen worden geschilderd. Je ziet als kijker namelijk vanaf het begin een mooie Amsterdamse etage uit de jaren '30 met perfecte buitenkant. In een van de eerste afleveringen stond er continu een verhuislift/schilderslift bij de buren, iemand vroeg ook, waarom zo moeilijk met een katrol? Je kunt ook een verhuislift huren. Toch weer kijkersbedrog. Maar goed, doe alsof ik er in geloof. ;)

In dat kader snap ik Anouk juist beter: "Willen jullie mij als lui varken en bitch neerzetten, prima, ik doe mee."

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Firuze60 op 22-05-2024 19:43:02 ]
pi_213651488
Oh Rene en Jessica waren ook niet klaar :o ben het nu wel eens met Anouk
pi_213651587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
De winnende badkamer moet er bijna uit, als ik het lijstje zie.

Ik. Vind het nogal een verschil of ze bijna klaar zijn zoals Hans en Famke of dat er nog gevoegd en zo moet worden zoals bij Jaïr en Anouk.
pi_213651591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
De winnende badkamer moet er bijna uit. Als ik het lijstje zie.

Ik. Vind het nogal een verschil of ze bijna klaar zijn zoals Hans en Famke of dat er nog gevoegd en zo moet worden zoals bij Jaïr en Anouk.
Ja touche
pi_213651606
O en de bakfiets verkocht. Geen ¤900. En ook niet door Sanne en Daniel. Viel me laatst al op dat ik hem nog voorbij zag komen.
pi_213651621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:46 schreef Irri-tante het volgende:
O en de bakfiets verkocht. Geen ¤900. En ook niet door Sanne en Daniel. Viel me laatst al op dat ik hem nog voorbij zag komen.
Ja nu je het zegt
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:50:07 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213651648
Kennelijk is die lekkage nog steeds aan de gang?
pi_213651669
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Kennelijk is die lekkage nog steeds aan de gang?
Yes of alweer 🤔
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:57:10 #24
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213651726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moesten ze nog veel dan? Ik heb net een stukje gemist.
Sowieso wel slecht dat de badkamer van Anouk en Jaïr lekt en er half uit moet en toch gewonnen heeft.

Ik snap niet dat Sanne met glad gezicht durft te zeggen dat ze ambitieus is en zich in dingen vastbijt.
En dan tegen Daniël lopen janken dat alles zolang duurt, terwijl ze zelf staat te klungelen met 1 schroef.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_213651745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:57 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Moesten ze nog veel dan? Ik heb net een stukje gemist.
Sowieso wel slecht dat de badkamer van Anouk en Jaïr lekt en er half uit moet en toch gewonnen heeft.

Ik snap niet dat Sanne met glad gezicht durft te zeggen dat ze ambitieus is en zich in dingen vastbijt.
En dan tegen Daniël lopen janken dat alles zolang duurt, terwijl ze zelf staat te klungelen met 1 schroef.
Niet veel, maar ja...
Ik snap Anouk ook wel

En Sanne... ja wat moet ik daarover zitten. Slecht gecast die mensen
pi_213651807
Van deze opdracht komen mijn basisschool trauma's boven
Zaagjes die springen en het niet opschieten etc... verschrikkelijk
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:06:51 #28
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213651845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van deze opdracht komen mijn basisschool trauma's boven
Zaagjes die springen en het niet opschieten etc... verschrikkelijk
Middelbare school ook :X
Tis ook gewoon kut.
pi_213651866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:06 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Middelbare school ook :X
Tis ook gewoon kut.
Nooit bij iemand in de klas gezeten die het echt leuk vond

Maar goed... ik zal weer braaf ontopic gaan
pi_213651918
Zo, ik heb de lijst achterstallig werk van Jaïr en Anouk zojuist bijgewerkt. Zie hierboven op deze pagina.

Schokkend, vooral de badkamer is bouwkundig heel slecht gedaan. En dit was de badkamer die gewonnen heeft? Ik snap de "deskundige" jury niet.
pi_213651939
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:11 schreef Regendans48 het volgende:
Zo, ik heb de lijst achterstallig werk van Jaïr en Anouk zojuist bijgewerkt. Zie hierboven op deze pagina.

Schokkend, vooral de badkamer is bouwkundig heel slecht gedaan. En dit was de badkamer die gewonnen heeft? Ik snap de "deskundige" jury niet.
Die kijken enkel naar dat leuke bloempje of schattige schaaltje
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:29:05 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213652180
Ik weet nu wat me stoort aan Sanne: ze zorgt op geen enkele manier voor Daniël terwijl hij wel heel goed is voor haar. Heel ongelijkwaardig.
De lijken komen uit de kast bij Anouk: her en der lekkages. Moet je je ook aan de regels houden. Er zullen er nog wel meer volgen.
pi_213652193
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet nu wat me stoort aan Sanne: ze zorgt op geen enkele manier voor Daniël terwijl hij wel heel goed is voor haar. Heel ongelijkwaardig.
De lijken komen uit de kast bij Anouk: her en der lekkages. Moet je je ook aan de regels houden. Er zullen er nog wel meer volgen.
Ja idd!!!
pi_213652263
Anouk zes kilo aangekomen
Waar dan :o
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:38:47 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213652337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En… hoe heeft ze dat gemeten?
pi_213652352
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
En… hoe heeft ze dat gemeten?
Ik denk op een weegschaal :+
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:40:32 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213652365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik denk op een weegschaal :+
Die zal ze toch niet hebben meegezeuld? :o
pi_213652384
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Die zal ze toch niet hebben meegezeuld? :o
Nou ja... die zeven(toch) weken zou ik hem meenemen
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:43:56 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213652438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nou ja... die zeven(toch) weken zou ik hem meenemen
:9
pi_213653991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Spieren zijn zwaarder dan vet. Misschien heeft ze stiekem toch veel meer naar boven gesjouwd dan wij gezien hebben :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 06:41:27 #42
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213654010
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_213654015
Vlak niet uit wat slecht eten en minder sporten met je kan doen, zij lijken me van die types die normaal veel sporten.

Die badkamerlijst van hen vind ik best schokkend want eigenlijk zeggen ze dat de hele vloer opnieuw moet. Zie daarbij maar eens de tegels heel te houden, er waren er toch al te weinig? Maar zij lijken er geen problemen mee te hebben en denken er zelfs mee te verdienen. Ik denk dat ze dat nog gaat tegenvallen.

Ook mooi op de begane grond;" wij gaan voor kwaliteit en dat zie je nu terug " Een van hun muren is scheef geplaatst...
pi_213655303
Trouwens, kan die lekkage komen door die betonvloer die ze toch van Jeroen mochten houden? Want die was niet goed, en er is een laag vanaf gehaald, maar ja? Vraagtekens ;)
pi_213655432
Het is echt schandalig om te zien hoe Anouk en Jair omgaan met de situatie, Hans en Famke worden zwaar benadeeld en kunnen straks alles slopen.

En dan deze debiele figuurzaag opdracht, ophouden hoor. Het niveau valt mij echt heel erg tegen dit seizoen. Jury is een lachertje, de afwerking van de appartementen zwaar beneden maat omdat ze veel te weinig tijd krijgen, regels overtreden levert een "boete" op van 500 euro, Jeroen komt 1x per week eens een seconde kijken.

Ook het feit dat je 5 dagen in de week 45 minuten uitzending hebt is voor mij too much. Voor nu kijk ik het wel af, we zijn al over de helft. Maar een volgend seizoen, al geloof ik niet dat dat gaat komen, hoeft van mij op deze manier dus niet meer. Het lijkt in niets op eerdere seizoenen eigenlijk, echt een gemiste kans. Hele concept is in 1 seizoen gesloopt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:06:52 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213655944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 11:10 schreef GereDathan het volgende:
Het is echt schandalig om te zien hoe Anouk en Jair omgaan met de situatie, Hans en Famke worden zwaar benadeeld en kunnen straks alles slopen.

En dan deze debiele figuurzaag opdracht, ophouden hoor. Het niveau valt mij echt heel erg tegen dit seizoen. Jury is een lachertje, de afwerking van de appartementen zwaar beneden maat omdat ze veel te weinig tijd krijgen, regels overtreden levert een "boete" op van 500 euro, Jeroen komt 1x per week eens een seconde kijken.

Ook het feit dat je 5 dagen in de week 45 minuten uitzending hebt is voor mij too much. Voor nu kijk ik het wel af, we zijn al over de helft. Maar een volgend seizoen, al geloof ik niet dat dat gaat komen, hoeft van mij op deze manier dus niet meer. Het lijkt in niets op eerdere seizoenen eigenlijk, echt een gemiste kans. Hele concept is in 1 seizoen gesloopt.
Als ze meer tijd zouden krijgen valt er een groot deel vermaak weg want dan worden er minder fouten gemaakt. Maar die opdrachten vind ik ook sullig.
Ze hebben dit keer voor een ideale schoonzoon annex knappe vent Jeroen gekozen als aannemer. Hij is er idd niet vaak maar ik vind ‘m wel goed. In één van de eerste seizoenen was er aannemer Theo, die altijd zó chagrijnig was dat iedereen al wegdook als ie er aankwam.
Ja, ik kijk nog met veel plezier…!
pi_213655998
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Als ze meer tijd zouden krijgen valt er een groot deel vermaak weg want dan worden er minder fouten gemaakt. Maar die opdrachten vind ik ook sullig.
Ze hebben dit keer voor een ideale schoonzoon annex knappe vent Jeroen gekozen als aannemer. Hij is er idd niet vaak maar ik vind ‘m wel goed. In één van de eerste seizoenen was er aannemer Theo, die altijd zó chagrijnig was dat iedereen al wegdook als ie er aankwam.
Ja, ik kijk nog met veel plezier…!
*O* eens!

ik kan me het vorige blok vaag herinneren, maar ik was geloof ik nog een kind toen... kijk er nu met heel andere ogen naar
pi_213657147
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Teveel tijd is ook niet nodig, maar iets realistischer zou toch wel mogen? Je ziet nu dat iedereen, inclusief Rene en Jessica, de boel moeten afraffelen en eigenlijk nooit klaar zijn. Je zou ook nog voor een oplossing kunnen kiezen waarbij je bijvoorbeeld een week voor een kamer hebt en dan 3 dagen geen opdracht, ben je klaar dan kan je bijvoorbeeld naar huis of je voorbereiden op een volgende kamer. Ben je niet klaar dan heb je de tijd om de boel af te ronden.

De tijd van die opdrachten, zo ongeveer een halve dinsdag als ik het goed kan inschatten, zijn ze kwijt aan zinloos een debiel knutselwerkje maken.

Iets meer tijd en een strengere jury op het bouwkundige vlak zou het programma echt heel goed doen in mijn ogen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:28:20 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213657240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Teveel tijd is ook niet nodig, maar iets realistischer zou toch wel mogen? Je ziet nu dat iedereen, inclusief Rene en Jessica, de boel moeten afraffelen en eigenlijk nooit klaar zijn. Je zou ook nog voor een oplossing kunnen kiezen waarbij je bijvoorbeeld een week voor een kamer hebt en dan 3 dagen geen opdracht, ben je klaar dan kan je bijvoorbeeld naar huis of je voorbereiden op een volgende kamer. Ben je niet klaar dan heb je de tijd om de boel af te ronden.

De tijd van die opdrachten, zo ongeveer een halve dinsdag als ik het goed kan inschatten, zijn ze kwijt aan zinloos een debiel knutselwerkje maken.

Iets meer tijd en een strengere jury op het bouwkundige vlak zou het programma echt heel goed doen in mijn ogen.
Ja het is ontzettend krap, mee eens. Toch: voor de doorgewinterde klusser is het te doen (René en Jessica). De rest gaat de mist in, waarschijnlijk sympathieke Hans ook.
Die jury stelt inderdaad niets voor. In de beoordeling wordt niet meegenomen wat de kwaliteit van het werk is. Grote fout.
pi_213657410
Hans is heel sympathieke kerel, maar volgens mij niet altijd even efficiënt met zijn tijd en het stellen van prioriteiten enz
pi_213657739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hans is heel sympathieke kerel, maar volgens mij niet altijd even efficiënt met zijn tijd en het stellen van prioriteiten enz
Echte klusjesman van de oude stempel. Kan alles, maar is ook licht chaotisch. En zeer sympathiek met een hoge gunfactor.
pi_213657754
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja het is ontzettend krap, mee eens. Toch: voor de doorgewinterde klusser is het te doen (René en Jessica). De rest gaat de mist in, waarschijnlijk sympathieke Hans ook.
Die jury stelt inderdaad niets voor. In de beoordeling wordt niet meegenomen wat de kwaliteit van het werk is. Grote fout.
De jury beoordeelt of er een plantje staat en of de kleur ze aanstaat. Absurd eigenlijk. Natuurlijk wel van belang, maar niet als belangrijkste punt zou ik zeggen.

Zelfs René en Jessica halen het niet gezien de lijst die ze nog voor de kiezen krijgen. Ook zoiets vreemds overigens dat dat zomaar komt.

En ik heb mij ook verbaasd over Tim en Anne. Ik had de rest met dat afdakje lekker in de poep laten zakken. Toen de gezamenlijke schoorsteen een probleem was werden ze ook compleet genegeerd.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:47:44 #53
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213657847
Ik snap niet dat dat afdakje ineens vanuit de VVE geregeld moest worden en inderdaad die schoorsteen niet en het dakterras ook niet.

Vind het ook raar dat ze elke week de opdracht krijgen om de andere ruimtes ook af te maken, die ze de vorige keren niet af hadden. maar er geen consequenties aan zitten als dat niet gebeurt.

Een week is inderdaad erg krap om alle ruimtes af te maken, zeker als je nog zo'n prut opdracht tussendoor moet afmaken. Ook wel jammer dat je de stellen alleen in het begin naar de winkel zag gaan om bijv een badkamer uit te kiezen. maar dit nu niet ziet voor de keuken of andere spullen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:58:34 #54
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_213661054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef TaMieke het volgende:
...maar dit nu niet ziet voor de keuken of andere spullen.
Je wordt op je wenken bediend.
  donderdag 23 mei 2024 @ 22:45:01 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_213662202
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef TaMieke het volgende:
Ik snap niet dat dat afdakje ineens vanuit de VVE geregeld moest worden en inderdaad die schoorsteen niet en het dakterras ook niet.

Vind het ook raar dat ze elke week de opdracht krijgen om de andere ruimtes ook af te maken, die ze de vorige keren niet af hadden. maar er geen consequenties aan zitten als dat niet gebeurt.

Een week is inderdaad erg krap om alle ruimtes af te maken, zeker als je nog zo'n prut opdracht tussendoor moet afmaken. Ook wel jammer dat je de stellen alleen in het begin naar de winkel zag gaan om bijv een badkamer uit te kiezen. maar dit nu niet ziet voor de keuken of andere spullen.
Die consequentie is er op een gegeven moment wel. Het blok huurt dan werklui in om de kamers af te maken en de kosten gaan van het budget af. Komt een koppel daardoor in de min, dan wordt dat bedrag van de overwaarde afgehaald.
  donderdag 23 mei 2024 @ 22:46:25 #56
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_213662214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Echte klusjesman van de oude stempel. Kan alles, maar is ook licht chaotisch. En zeer sympathiek met een hoge gunfactor.
En doet veel alleen. Hij heeft niet zoveel aan Famke. Maar dat geldt voor meer mannen in dat huis.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 02:25:43 #57
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213663015
Lieve gozer die Daniel.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:35:36 #58
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213664295
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:58 schreef Beavis het volgende:

[..]
Je wordt op je wenken bediend.
Top :D Al lijkt het me sterk dat men 1 week voordat de keuken gemaakt moet worden, je pas inspiratie gaat opdoen :+

quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:45 schreef Marrije het volgende:

[..]
Die consequentie is er op een gegeven moment wel. Het blok huurt dan werklui in om de kamers af te maken en de kosten gaan van het budget af. Komt een koppel daardoor in de min, dan wordt dat bedrag van de overwaarde afgehaald.
Nou vooruit, maar niet iets wat hun nu direct raakt.

Hoe kan het budget van Tim en Anne al op zijn? Ze hebben net de badkamer af? En dan moeten ze de keuken en woonkamer nog. Ik weet dat ze een kleiner budget, maar zo klein :?
pi_213664774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:35 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Top :D Al lijkt het me sterk dat men 1 week voordat de keuken gemaakt moet worden, je pas inspiratie gaat opdoen :+
[..]

Hoe kan het budget van Tim en Anne al op zijn? Ze hebben net de badkamer af? En dan moeten ze de keuken en woonkamer nog. Ik weet dat ze een kleiner budget, maar zo klein :?
Volgens mij is de keuken al lang besteld, dat heb ik hen in aflevering 1 ofzo al horen zeggen. En als je de keuken al besteld hebt, dan is ie ook al betaald lijkt me. Tim en Anne hebben een kleiner budget waar wel meteen 7k afging voor hun pui naar het dakterras. Dus dat was een flinke hap uit het budget. En de badkamer en keuken zullen kleiner zijn dan bij de andere stellen maar zijn wel net zo compleet. En dat kost nou eenmaal geld. De besparing zit in minder tegels/minder kasten, dat zet minder zoden aan de dijk dan ovens of kranen.

Anouk en Jair willen de mannetjes van de aannemer de klusjes in de badkamer laten oplossen. Zou dat ook tegen 50 euro per uur gaan? Ik vrees dat het ze nog gaat tegenvallen...
  vrijdag 24 mei 2024 @ 11:28:05 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213665153
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:35 schreef TaMieke het volgende:

[..]
[..]

Volgens mij is hun badkamer om de één of andere reden duur uitgevallen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 11:34:04 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213665202
Komt die Beun de Haas die de lekkages veroorzaakt heeft het verhelpen, zaagt ie zó een vierkant uit de pas gestucte wand🤨
pi_213666305
In de Australische/Nieuw-Zeelandse versie lukt het toch ook in een week om de ruimtes al te maken? (meestal dan...) En daar zijn de ruimtes (meestal) groter!

[ Bericht 15% gewijzigd door the_X op 24-05-2024 13:53:47 ]
pi_213666614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:37 schreef the_X het volgende:
In de Australische/Nieuw-Zeelandse versie lukt het toch ook in een week om de ruimtes al te maken? (meestal dan...) En daar zijn de ruimtes (meestal) groter!
Ja... dat denk ik dus ook
pi_213666997
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:37 schreef the_X het volgende:
Daar werken ze wel vaak langer door (hele nachten schilderen) en lopen er vaak hele teams aan aannemers rond. Dat is in Nederland minder. Zou boven ook niet passen.
pi_213671288
Die Famke wordt steeds minder sympathiek...alleen maar negatief.
Hans vind ik een leuke vent, maar zij...
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:31:47 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213671349
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die Famke wordt steeds minder sympathiek...alleen maar negatief.
Hans vind ik een leuke vent, maar zij...
Helemaal eens. Er komt geen gezellig woord uit.
En Sanne was weer het zielige meisje die papa Daniël nodig heeft om op te staan. Alles draait om haar….
Tim en Anne vind ik steeds sympathieker: werken allebei hard en Tim is altijd geduldig en vriendelijk.
Anouk tja… wat moet ik daar nog over zeggen… }:|
pi_213671360
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Helemaal eens. Er komt geen gezellig woord uit.
En Sanne was weer het zielige meisje die papa Daniël nodig heeft om op te staan. Alles draait om haar….
Tim en Anne vind ik steeds sympathieker: werken allebei hard en Tim is altijd geduldig en vriendelijk.
Anouk tja… wat moet ik daar nog over zeggen… }:|
Ja! Helemaal mee eens

Snap ook dat Hans haar Helemaal zat is!

En Tim en Anne , die hebben een gunfactor
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:38:52 #69
8760 Beavis
pi_213671415
Mijn oordeel. Van boven naar beneden:

Anne is een gezellige lachebek, Ik hou van haar *;
Tim is een mooie droogkloot en vult Anne prima aan. Hij is erg handig en werkt lekker door.

Anouk is best een zeikwijf maar volgens mij ligt dat ook aan de edit van het Blok. Ze wordt neergezet als feeks die niet veel doet en alles vanuit bed regelt...maar ze regelt een hoop en doet het best goed.
Jaïr is top!! Lekker relaxed en hij lacht alle gezeik van Anouk weg. Fantastische vent!! ^O^

Famke is een boomer dramaqueen. Ik waardeer haar zweverige karakter en dito instelling.
Hans is een ouwe dibbes die lekker doorklust en de nukken van Famke neemt zoals het komt.
Mooi stel. Ze zijn gescheiden maar volgens mij zijn ze nog best gek op elkaar.

Jessica en René hoef ik niet eens apart te omschrijven. Passen prima bij elkaar. Lekker nuchter, hardwerkend, lekker achterbaks de rest erbij naaien en enorm fanatiek. Mooi koppel om erbij te hebben.

Sanne irriteert mij enorm!! Als ze niet jankt, is ze wel verkouden waardoor ze alsnog snottert. Snottert ze niet dan zeikt ze wel. Als ze niet zeikt is ze niet aanwezig want dan trekt ze het niet. :r
Daniël is veel te goed voor deze wereld en hij heeft enorm veel geduld.

Mijn favoriet is Jaïr maar ik gun die koppel niet om te winnen. Sorry Anouk.
Mijn favoriete koppel is Anne en Tim...of toch Famke en Hans....of Jessica en René...?
Mijn last place is Sanne en Daniël. Dat komt niet door Daniël.

Je hebt er niks aan maar je had wat te lezen :D
pi_213671424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:38 schreef Beavis het volgende:
Mijn oordeel. Van boven naar beneden:

Anne is een gezellige lachebek, Ik hou van haar *;
Tim is een mooie droogkloot en vult Anne prima aan. Hij is erg handig

Anouk is best een zeikwijf maar volgens mij ligt dat ook aan de edit van het Blok. Ze wordt neergezet als feeks die niet veel doet en alles vanuit bed regelt...maar ze regelt een hoop en doet het best goed.
Jaïr is top!! Lekker relaxed en hij lacht lacht alle gezeik van Anouk weg. Fantastische vent!! ^O^

Famke is een boomer dramaqueen. Ik waardeer haar zweverige karakter en dito instelling.
Hans is een ouwe dibbes die lekker doorklust en de nukken van Famke neemt zoals het komt.
Mooi stel. Ze zijn gescheiden maar volgens mij zijn ze nog best gek op elkaar.

Jessica en René hoef ik niet eens apart te omschrijven. Passen prima bij elkaar. Lekker nuchter, hardwerkend, lekker achterbaks de rest erbij naaien en enorm fanatiek. Mooi koppel om erbij te hebben.

Sanne irriteert mij enorm!! Als ze niet jankt, is ze wel verkouden waardoor ze alsnog snottert. Snottert ze niet dan zeikt ze wel. Als ze niet zeikt is ze niet aanwezig want dan trekt ze het niet. :r
Daniël is veel te goed voor deze wereld en hij heeft enorm veel geduld.

Mijn favoriet is Jaïr maar ik gun die koppel niet om te winnen. Sorry Anouk.
Mijn favoriete koppel is Anne en Tim...of toch Famke en Hans....of Jessica en René...?
Mijn last place is Sanne en Daniël. Dat komt niet door Daniël.

Je hebt er niks aan maar je had wat te lezen :D
Goede analyse. Niet overal mee eens, maar dat mag ;)

Was lekker lezen hoor;)
pi_213672248
Weekje afmaaktijd? Opdracht is enkel wat shoppen op MP.
pi_213673964
Ik vind dat jurystel echt niks, alsof een koper die gekke kamer van Rene en Jessica zo houdt. Dan zet je er toch zelf een bureau neer als je een homeoffice wilt.
pi_213674051
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:26 schreef Michellee het volgende:
Ik vind dat jurystel echt niks, alsof een koper die gekke kamer van Rene en Jessica zo houdt. Dan zet je er toch zelf een bureau neer als je een homeoffice wilt.
Precies dat. Die makelaar heeft kennelijk alleen maar achterlijke klanten die niet kunnen inschatten dat ze in dat kamertje een bureau of kinderbedje kwijt kunnen....
Ja er zijn veel mensen die nergens doorheen kunnen kijken, maar in je hoofd een bureau in een ruimte zetten lukt toch vrijwel iedereen (in ieder geval voor deze ruimte).
pi_213674135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:41 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Precies dat. Die makelaar heeft kennelijk alleen maar achterlijke klanten die niet kunnen inschatten dat ze in dat kamertje een bureau of kinderbedje kwijt kunnen....
Ja er zijn veel mensen die nergens doorheen kunnen kijken, maar in je hoofd een bureau in een ruimte zetten lukt toch vrijwel iedereen (in ieder geval voor deze ruimte).
Ik snap best wel dat je er niet doorheen kan kijken, als je muren eruit moet breken, of een keuken naar de andere kant van het huis moet verplaatsen en dat je potentie in een woning moet zien. Maar die opmerkingen, klanten raken in de war van deze kamer en weten niet wat ze moeten doen.

Het lijkt mij niet heel lastig, je hebt 2 kamers, dus naast je slaapkamer moet je bedenken wat je nog meer wilt. Het is niet alsof je legio mogelijkheden hebt, het is een 2de slaapkamer of een studiekamer of een kastenkamer.
pi_213674153
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:49 schreef Michellee het volgende:

[..]
Ik snap best wel dat je er niet doorheen kan kijken, als je muren eruit moet breken, of een keuken naar de andere kant van het huis moet verplaatsen en dat je potentie in een woning moet zien. Maar die opmerkingen, klanten raken in de war van deze kamer en weten niet wat ze moeten doen.

Het lijkt mij niet heel lastig, je hebt 2 kamers, dus naast je slaapkamer moet je bedenken wat je nog meer wilt. Het is niet alsof je legio mogelijkheden hebt, het is een 2de slaapkamer of een studiekamer of een kastenkamer.
Sommige mensen hebben ook wel moeite met als een woonkamer helemaal volgepropt is met grote meubels om te zien hoe groot een ruimte is en hoe hun eigen spullen erin passen. Dat snap ik nog wel.
Maar in zo'n lege kamer.

Was ook raar dat ze ineens zo gingen ageren op de afwerking bij Anne en Tim (op zich terecht, dat wel), maar een badkamer zonder voegen laten winnen.
pi_213674199
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:51 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben ook wel moeite met als een woonkamer helemaal volgepropt is met grote meubels om te zien hoe groot een ruimte is en hoe hun eigen spullen erin passen. Dat snap ik nog wel.
Maar in zo'n lege kamer.

Was ook raar dat ze ineens zo gingen ageren op de afwerking bij Anne en Tim (op zich terecht, dat wel), maar een badkamer zonder voegen laten winnen.
volgens mij kicken ze alleen op een luxe uitstraling. Dat het voor de rest echt crap in elkaar gezet is, maakt hun niet uit.

ik zou echt never nooit niet het appartement van Anouk en Jair kopen, dat is alleen voor de looks.
pi_213676308
Onder Anouk en Jair zou ik ook niet graag kopen. Wie weet hoeveel prutswerk er nog meer geleverd is door die inhuurkrachten bij hen.
pi_213679045
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:26 schreef Michellee het volgende:
Die stylist in zwervers kleren is de zus van Joy uit B&B zonder liefde, dan weet je genoeg.
pi_213683939
De nieuwe week begint alweer lekker bij Zeurstem en Schoothondje. “We hebben altijd moeite om die eerste dag iets gedaan te krijgen.” -> “We weten niet waarom we steeds niks afkrijgen.” Goh :')
Dat ze uiteindelijk - met veel pijn en moeite - een kamer enigszins weten op te leveren mag dan ook een prestatie heten. Maar als dat drukke kraanvogel-behang een eigen smaakvolle touch is van Sanne wil ik niet weten in wat voor een ADHD-kamer "Liefieja Noweeeeeee" moet doorbrengen. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze al een trauma aan tientallen teddyberen die haar vanaf alle muren aanstaren. Ook een hele rare plek om je werk- annex tweede slaapkamer te plaatsen qua ligging, zo pal aan een drukke straat. You're not in Friesland anymore!

Famke is deze week ook weer haar immer irritante zelf. Mevrouw schittert door afwezigheid met duizend en één redenen, roept evenzo vaak dat ze recalcitrant is naar aanleiding van de lijsten met achterstallige werkzaamheden en heeft ook nog het lef om Hans te bekritiseren dat hij te langzaam werkt?! Hans, die stug doorwerkt terwijl ie zich bijna een oog heeft uitgeboord, zijn hoofd moet breken over de ontelbare lekkages van boven, onbekommerd nog een afdakje uit elkaar haalt (ik zat hier echt te hopen op payback van Tim en Anne dat zij niet zouden meehelpen, maar helaas), zowat zelfstandig moet werken om dat kamertje af te werken en zich nog een bizar maar tof plan in z'n hoofd haalt met het takelbare bed - EN HIJ WERKT TE LANGZAAM?!? Ik mag echt hopen dat ik Famke nooit, maar dan ook nooit als verpleegster aan mij toegewezen krijg, want dan kan ik net zo goed direct tussen zes plankjes gaan liggen. En hoogstwaarschijnlijk heb ik meer kans dat die plankjes op elkaar aansluiten als Hans de montage doet, want Famke kan nog geen sleutel in een slot steken.

Jaïr en Anouk kibbelen weer lekker door als vanouds: met elkaar, met de andere bewoners en de ingehuurde klusjesmensen. En ik hoor het Miss Perfect nog zeggen over de badkamer: "zolang het er maar mooi uitziet." Enige probleem is wel dat je een daadwerkelijk appartement moet opleveren en geen IKEA-showroom, tante pollewop. En dat wreekt zich met het inhuren van Beun de Haas en zijn werkmannetjes die er in de badkamer een puinhoop van hebben gemaakt. Ben benieuwd wat er gebeurt als ze de twee aparte douches aanzetten terwijl er maar één douchedrain is. Laat ik het zo zeggen: als het doorlekt naar beneden hoop ik wel dat Famke er pal onder staat.
En het wordt duidelijk dat het qua communicatie tussen de twee jonggeliefden niet bepaald lekker loopt, ik zou ook denken mede door de nonchalante onvolwassenheid van Jaïr. Kijk alleen al naar het feit dat hij met twintig plinten in een verkeerde maat komt aankakken.
Overigens vond ik die boete die ze kregen omdat er tijdens het beoordelingsmoment nog iemand aan het werk was een beetje overtrokken. Als het nou in de op te leveren ruimte was, alla, maar het is niet dat die twee beoordelingsmutsen er nu veel last van hebben gehad :')

Tim en Anne doen gewoon hun ding, al snap ik niet dat ze die ruimte deze week niet hebben afgekregen (een muur was nog helemaal niet gedaan) en hoe ze hun vide in de nok hebben ingedeeld. Nu hangt die horizontale balk er nog zonder functie bij, terwijl ze daar makkelijk een grote vide op hadden kunnen creëren.

En René en Jessica ontpoppen zich steeds meer tot de smaakmakers van deze reeks. Vooral René die inmiddels lekker loskomt met zijn schunnige opmerkingen ("Dat uit zich door wilde seks in een niet-afgemaakte badkamer" en "We maken er een peeskamertje van. Knalrood en we leggen gewoon een h0er in bed") maakt hem veel leuker dan de droogstoppel die hij in het begin was :D _O_

En de vrouwen die ziedend worden bij lijstjes met achterstallig onderhoud was ook een mooi momentje van de week. "Nee, ga ik niet doen. Doei!" na er twee seconden naar gekeken te hebben. Geweldig. Kan al niet wachten op het moment dat aannemer Jeroen ze allemaal van katoen geeft komende week ~O>
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213686674
Wat een heerlijke hilarische beschrijving, Peter. Ik kan me er helemaal in vinden.

Ik verwacht dat komende week iedereen wegens incompetentie naar huis wordt gestuurd, behalve Hans en René. Die samen vrolijk fluitend het hele pand afklussen en opleveren.

Hopelijk komt er nog een moment net zoals in vorige seizoenen dat alle stellen elkaars appartement gaan reviewen.
En zou Dennis ooit nog zelf de appartementen zien? Of heeft hij huisarrest in Zaandam?

[ Bericht 0% gewijzigd door Regendans48 op 26-05-2024 14:53:34 (Spelfout) ]
  zondag 26 mei 2024 @ 09:31:10 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213687632
@PeterKelder: met plezier gelezen!!!
pi_213688439
Heerlijk om de analyses hier te lezen _O_
  maandag 27 mei 2024 @ 21:33:14 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213706700
Nou dat was ‘m weer. Arme Hans, kan ie alles alleen doen want Famke heeft het gehad. En het is zo’n vriendelijke man. Daniël is al vanaf minuut 1 te beklagen met die deadbeat van een Sanne, dit keer kirrend met Liivviiaa Noowwee. Had gelijk een hekel aan die kleine. Jessica blijft een schat O+
pi_213706951
Ik zie net Anouk (kijk achteraf) haar tanden poetsen in die badkamer boven die koperkleurige wastafel. Maar wat is daar mooi aan? Zo'n scherpe rand, alsof je boven een groot blik loopt te rochelen.
pi_213707180
Jeminee, wat kan Famke zeiken, zeg. Gunde dit stel de overwinning. Kan de combinatie Jessica en Hans ook? :D

Jair krijgt nog een probleem met Anouk, zij stelt heel terecht het belang van haar kind boven die van hem en hij begint nu al te zeiken over haar manier van opvoeden. Deze relatie houdt het nog geen twee jaar meer vol.

[ Bericht 35% gewijzigd door Firuze60 op 27-05-2024 22:20:20 ]
  dinsdag 28 mei 2024 @ 00:22:47 #86
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_213707906
Ha! Een Blok-topic! :D

Heb alles gevolgd tot nu toe. En me natuurlijk geergerd aan Anouk en Sanne. Fan van Jessica en Rene, maar vooral Anne en Tim zijn leuk en lief,

Morgenmiddag de aflevering van vandaag terugkijken! *O*
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_213708456
Hmm, ik vond de uitzending van maandag een beetje tam. Geen nieuwe of schokkende zaken. Het einde is in zicht. En gelukkig maar, want de oudjes eten alleen maar snacks van de frituur. Dat kan niet goed blijven gaan. Super Size Me.

Leuk om die familie van René en Jessica (aan het werk) te zien. Handen uit de mouwen en knallen maar.

Forumgenoten! Denken jullie er aan dat komende vrijdagochtend de inschrijving bij de notaris sluit? Zie Funda.
We kunnen nog even een actie organiseren. Als iedereen ¤ 100 inlegt, kunnen wij met z'n allen een appartement kopen. Dat zou een goede grap zijn. Dit forum zou geschiedenis schrijven.
Ik opteer voor het appartement van Jaīr en Anouk. Om dan direct alles er uit te slopen, inclusief de waterleidingen. Ha, ha.
pi_213709221
Toch geen afmaak week, gelijk keuken week. Een relatief makkelijke week denk ik, als je wanden staan en de aansluitingen op de juiste plek zitten is het een kwestie van de blokkendoos in elkaar zetten en afstellen.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:50:10 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213709456
De badkamer van Jessica en René is heel basic en mooi is anders vind ik. Lelijk hout en lelijke materialen. Ik snap nu wel dat Anouk en Jaïr de oplevering gewonnen hebben. Anders is zoiets winnen wel heel makkelijk.
pi_213710220
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:50 schreef Boca_Raton het volgende:
De badkamer van Jessica en René is heel basic en mooi is anders vind ik. Lelijk hout en lelijke materialen. Ik snap nu wel dat Anouk en Jaïr de oplevering gewonnen hebben. Anders is zoiets winnen wel heel makkelijk.
Maar hij werkt wel, in tegenstelling tot de badkamer van Anouk en Jair die er hoogstwaarschijnlijk volledig uit moet. En dat lijkt mij voor een wedstrijd waar het gaat om het verbouwen van een uitgewoond pand tot een functioneel appartement wel essentieel.

Overigens is de badkamer van Anouk en Jair enkel op een afstandje om aan te zien. Gisteren zag je Anouk bij de spiegel staan en zag je dat er tussen de kraanuitloop en de knop nog een extra gat zat wat ze geprobeerd hadden weg te schilderen.

Smaak als criterium gebruiken voor een programma als Het Blok is overigens prima. Ik denk dat je als kandidaat juist het verschil kunt maken in de afwerking en accessoires. Maar ik vind het belangrijkste punt dat een kamer nagenoeg af is, en daarna ga je door naar de afwerking en styling. En wat dat betreft geef ik de rest van de kandidaten gelijk, de badkamer van Anouk en Jair (en die van Sanne en Daniël) waren simpelweg in de verste verte niet af. En dan kan je niet mee doen met een oplevering wat mij betreft.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 11:18:25 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213710280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar hij werkt wel, in tegenstelling tot de badkamer van Anouk en Jair die er hoogstwaarschijnlijk volledig uit moet. En dat lijkt mij voor een wedstrijd waar het gaat om het verbouwen van een uitgewoond pand tot een functioneel appartement wel essentieel.

Overigens is de badkamer van Anouk en Jair enkel op een afstandje om aan te zien. Gisteren zag je Anouk bij de spiegel staan en zag je dat er tussen de kraanuitloop en de knop nog een extra gat zat wat ze geprobeerd hadden weg te schilderen.

Smaak als criterium gebruiken voor een programma als Het Blok is overigens prima. Ik denk dat je als kandidaat juist het verschil kunt maken in de afwerking en accessoires. Maar ik vind het belangrijkste punt dat een kamer nagenoeg af is, en daarna ga je door naar de afwerking en styling. En wat dat betreft geef ik de rest van de kandidaten gelijk, de badkamer van Anouk en Jair (en die van Sanne en Daniël) waren simpelweg in de verste verte niet af. En dan kan je niet mee doen met een oplevering wat mij betreft.
Ja oké, er zaten veel mankementen aan. Maar wat vind je dan van de badkamer van René? Dat is toch drie keer niks? Dat (steiger-?)hout en dat volgens mij, neppe chroom?
pi_213710551
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja oké, er zaten veel mankementen aan. Maar wat vind je dan van de badkamer van René? Dat is toch drie keer niks? Dat (steiger-?)hout en dat volgens mij, neppe chroom?
Ik vind dat een kwestie van smaak. Overigens ook niet mijn smaak hoor. Maar voor mij is smaak wel iets wat op de 2e plaats komt bij een bouwprogramma, als het enkel om smaak gaat dan zijn er andere programma's wat mij betreft (die ik niet kijk, afschuwelijk). Overigens vond ik het geen mankementen, eigenlijk werkte er helemaal niks. En wat wel werkte zorgde voor grote lekkages.

Wat mij betreft hadden ze alleen de badkamers van Hans en Famke, Rene en Jessica en Tim en Anne beoordeelt. Die waren allen bruikbaar af volgens mij. En dan kan je vervolgens andere zaken gaan meewegen als bruikbaarheid (ook daarin faalden Anouk en Jair hopeloos, totaal onbruikbaar met 2 douches in zeer smalle nissen en maar 1 kleine drain) en als laatste stijl. Leuk dat je een mooie bos bloemen kan neerzetten, maar als vervolgens al het water bij je benedenburen uit het dak stroomt (wat dus ook daadwerkelijk zo was) dan kan je nooit winnen in een programma als dit.

Het voelt een beetje hetzelfde als bij, om het actueel te houden, Te Land Ter Zee En In De Lucht ineens niet meer te beoordelen of iemand de bel heeft laten horen heeft maar of hij/zij de verf gelijkmatig op het voertuig aangebracht heeft.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 12:00:12 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213710622
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart. Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
pi_213711244
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart.
Daarin zijn we het zeker niet oneens. Het oog wil ook wat en een stukje apartheid mag beloond worden. Maar als de opdracht is een badkamer op te leveren dan is de opdracht niet "lever een badkamer op die er leuk uit ziet maar niet bruikbaar is" toch? Als jij een auto koopt dan verwacht je toch ook dat hij rijdt?

quote:
Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
Dat zou je prima als eis kunnen hebben, dat het water (mits aanwezig) erop staat. En in dat geval zouden dus Rene en Jessica ook niet kunnen winnen.

Tim en Anne waren wel af, dat ze een behangetje plakken maakt de ruimte af. Dat je het niet mooi vind, dat is een ander verhaal. Maar daarmee is de ruimte niet ineens niet af of onbruikbaar.
pi_213713343
Heeft iemand een idee waar je vorige seizoenen terug kan kijken toevallig? Bij nlziet kan ik niet verder terug dan het huidige seizoen en bij kijk.nl werken de oude seizoenen helaas niet.
pi_213714420
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:31 schreef Captainkahuna het volgende:
Heeft iemand een idee waar je vorige seizoenen terug kan kijken toevallig? Bij nlziet kan ik niet verder terug dan het huidige seizoen en bij kijk.nl werken de oude seizoenen helaas niet.
Ik was ook op zoek naar de afleveringen van het blok Australië
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:47:14 #97
124676 RobertoCarlos
pi_213714587
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart. Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.

Ik snap niet waarom Rene en Jessica niet veel meer focussen op de styling. Ik had allang een paar hipsters uit die Rivierenbuurt meegetrokken om mee te denken over de styling van de kamer. Want dat is wat de jury nu eenmaal wil..
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:49:02 #98
124676 RobertoCarlos
pi_213714605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 07:24 schreef Regendans48 het volgende:
Hmm, ik vond de uitzending van maandag een beetje tam. Geen nieuwe of schokkende zaken. Het einde is in zicht. En gelukkig maar, want de oudjes eten alleen maar snacks van de frituur. Dat kan niet goed blijven gaan. Super Size Me.

Die Hans met zijn diabetes-stip op zijn arm en die alleen maar slecht eet waardoor zijn glucose strak omhoog gaat.... :N
pi_213715015
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Die Hans met zijn diabetes-stip op zijn arm en die alleen maar slecht eet waardoor zijn glucose strak omhoog gaat.... :N
Vlak niet uit wat het klussen en de arbeid doet. Ik heb zelf diabetes en toen ik ging verhuizen liep ik continu tegen te lage bloedsuikers aan waardoor ik moest bij blijven eten (ook al gebruikte ik al minder insuline).
Als ik kort na het eten een paar schroeven indraai dan heeft dat ook een verlagend effect op de bloedsuikers (want je spieren gebruiken de glucose direct en wordt minder in je bloed opgenomen).
Ik vind overigens dat Hans als een smaller bekkie heeft dan toen hij in het Blok kwam.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 19:47:21 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213715330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Daarin zijn we het zeker niet oneens. Het oog wil ook wat en een stukje apartheid mag beloond worden. Maar als de opdracht is een badkamer op te leveren dan is de opdracht niet "lever een badkamer op die er leuk uit ziet maar niet bruikbaar is" toch? Als jij een auto koopt dan verwacht je toch ook dat hij rijdt?
[..]
Dat zou je prima als eis kunnen hebben, dat het water (mits aanwezig) erop staat. En in dat geval zouden dus Rene en Jessica ook niet kunnen winnen.

Tim en Anne waren wel af, dat ze een behangetje plakken maakt de ruimte af. Dat je het niet mooi vind, dat is een ander verhaal. Maar daarmee is de ruimte niet ineens niet af of onbruikbaar.
Wat RobertCarlos hierboven schrijft, dat zou een oplossing zijn. Nu zijn het twee verdwaalde hipsters die als jury fungeren.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 20:59:11 #101
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213716493
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.

Ik snap niet waarom Rene en Jessica niet veel meer focussen op de styling. Ik had allang een paar hipsters uit die Rivierenbuurt meegetrokken om mee te denken over de styling van de kamer. Want dat is wat de jury nu eenmaal wil..
Volgens mij ging de jurering vroeger ook zo. Maar zeker weten doe ik het niet. Naar mijn idee zat er toen iig wel een aannemer in de jury.

Ik snap sowieso niet waarom Rene en Jessica zo terugvallen op hun eigen huis qua styling. Niet dat het fout is, maar geweldig is het ook niet.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 21:33:11 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213716928
Rustige aflevering. Sanne en Daniël zijn de klussers from hell, alles stapelt zich op en aan Sanne heb je niks. Sneu voor Tim en Anne dat ze het niet afkregen. Ik gun het hun. Jessica en René hebben niet veel smaak, oh oh oh wat sjouwen ze nog het huis in… Anouk is kennelijk teruggekomen op haar beslissing dat ze de rest niet nodig hebben want zij klaagt morgen dat ze niet mee-eten. :Y)
pi_213717672
Wel sneu eigenlijk hoe Anouk en Jaïr uit de groep liggen. Doen ze zelf, maar desondanks sneu
pi_213717840
Op de kluslijst van jair en Anouk stond het vervangen/aanpassen van de badkamervloer. Hebben ze dat nou al gedaan? Of was dat niet voor deze deadline?
pi_213718335
Beetje onduidelijke aflevering, wie heeft nu die bonus voor het afwerken gewonnen?
pi_213718766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:30 schreef Michellee het volgende:

[..]
Ik was ook op zoek naar de afleveringen van het blok Australië
Die hebben op NLziet gestaan maar die afleveringen staan er steeds maar kort op. Ik schat een week ofzo. Dat is dus gelijk kijken als er weer een nieuw seizoen komt.
pi_213719136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 23:14 schreef Firuze60 het volgende:
Beetje onduidelijke aflevering, wie heeft nu die bonus voor het afwerken gewonnen?
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
pi_213720323
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat RobertCarlos hierboven schrijft, dat zou een oplossing zijn. Nu zijn het twee verdwaalde hipsters die als jury fungeren.
Dat zou absoluut een goede oplossing zijn, dan krijg je gewoon een eerlijk gewogen oordeel.
pi_213720328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
Correct.
pi_213720349
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, en dan kan je per opdracht inderdaad een gewicht bepalen. Zo kan ik mij voorstellen dat voor de badkamer en keuken de aannemer belangrijker is en voor een woonkamer of slaapkamer de stylist. Simpelweg omdat een badkamer en keuken constructief goed in elkaar moeten zitten en bij een woonkamer of slaapkamer gaat het om hoe het eruit ziet, daar hoef je constructief niets anders voor te doen dan wat muren en elektra te plaatsen.
pi_213722919
quote:

[..]
Wat ik niet begrijp is dat de andere 3 koppels geen werklui hebben ingehuurd om die klussen af te maken. Al hadden ze 4000 uitgegeven hadden ze nog 1000 gewonnen.

Anouk en Jaïr betalen dan wel de timmerman extra om sommige klussen af te maken, maar verzuimen te schilderen.
En stonden ook zaken op als kitten en voegen. Bij Sanne en Daniël bijvoorbeeld maar 1 randje ... daar moet je toch even tijd voor kunnen vrijmaken.
  woensdag 29 mei 2024 @ 18:38:18 #112
124676 RobertoCarlos
pi_213725192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Vlak niet uit wat het klussen en de arbeid doet. Ik heb zelf diabetes en toen ik ging verhuizen liep ik continu tegen te lage bloedsuikers aan waardoor ik moest bij blijven eten (ook al gebruikte ik al minder insuline).
Als ik kort na het eten een paar schroeven indraai dan heeft dat ook een verlagend effect op de bloedsuikers (want je spieren gebruiken de glucose direct en wordt minder in je bloed opgenomen).
Ik vind overigens dat Hans als een smaller bekkie heeft dan toen hij in het Blok kwam.
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)
  woensdag 29 mei 2024 @ 18:41:28 #113
124676 RobertoCarlos
pi_213725215
quote:

[..]
Ja dit. Rene en Jes kregen een hand en Hans en Famke waren ineens blij (met name Famke...). Bij de anderen was het al zo duidelijk dat het niks werd dat er verder niks over werd gezegd...
pi_213725503
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)
Het heet een sensor en die is niet bedoeld voor je gewicht, maar om te weten hoe hoog of hoe laag je bloedsuiker is en daar je insuline op aan te passen (of om bij te eten als je laag zit).
Overigens zijn boterhammen net zo slecht voor je bloedsuikers, dus het blijft behelpen in zo'n klushuis.
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:30:27 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213727195
Hoe vonden jullie de eyecatchers? Ik vond de kast het mooist en de bank een miskoop.
pi_213727530
Gelukkig voor Anouk had ze dat kristal. Het had veel slechter kunnen aflopen.

Verder vraag ik me wel af wat je ermee moet en waarom ze niets gekozen hebben voor het huis.
  woensdag 29 mei 2024 @ 22:05:05 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213727654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:55 schreef Irri-tante het volgende:
Gelukkig voor Anouk had ze dat kristal. Het had veel slechter kunnen aflopen.

Verder vraag ik me wel af wat je ermee moet en waarom ze niets gekozen hebben voor het huis.
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?
pi_213727710
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?
Geen idee. Ik had mijn geld daar niet aan uitgegeven. Mijn voorkeur ging uit naar de kast en de deuren.

Die bank is niet per se mijn smaak, maar het is wel zoeken naar een speld in een hooiberg als je een bank zoekt met allemaal specifieke eisen.

Ook grappig dat de families van Anouk en Jaïr elkaar voor het eerst zagen. Haar vader keek bij het eten wel een beetje van 'wat krijg ik nu te eten?'.
pi_213729233
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe vonden jullie de eyecatchers? Ik vond de kast het mooist en de bank een miskoop.
Los van de smaak, voldeed de bank naar mijn idee eigenlijk het beste aan de opdracht van een pareltje van Marktplaats kopen. Waarbij je je dan kan afvragen wat een pareltje is, een doorsnee bank die je voor weinig op de kop kan tikken en precies past in je huis of iets wat echt design is voor weinig.
De rest van de items kwam bij handelaren vandaan die op Marktplaats adverteren. Maar die handelaren kun je ook gewoon via Google vinden via hun eigen site.
Ik hou wel van kristallen (verder geen verstand van) maar dat was denk ik sowieso niet 2e hands en kwam gewoon uit een winkel.
pi_213736185
Volgens mij weer een avondje met ellende
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:12:12 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213736841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij weer een avondje met ellende
De laatste loodjes!
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:37:20 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213737170
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voor hen en voor ons ;)
😄
Maar ‘t was weer smullen. Sanne had een kamerbrede lach toen de keukeninstallateur kwam, jaja ze hielp zowaar mee. Jessica vind ik steeds leuker, wat een lief mens. Anouk en Jaïr zitten er doorheen maar zij hebben zoveel tegenslagen gehad. En het geld is ook nog op. Ik heb met hen te doen. Famke beweert dat ze alleen na het opstaan niet te genieten is maar wij weten dat ze dat doorgaans altijd is… En ook Anne en Tim worden geplaagd door veel tegenslagen in het kleine appartementje. Morgen weer!
pi_213739687
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?

En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 08:43:27 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213739922
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?

En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
Bij Daniël en Sanne moet idd. het stucen nog, de vloer ook dacht ik en met een beetje pech het plafond ook nog.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 13:54:06 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213742883
Waar zijn de fans? :? Ik mis de fans.
pi_213743533
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:

Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.
pi_213745144
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 14:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.
Maar dan klopt de hoogte van de keuken nu niet ;) tenzij ze die expres hoger gezet hebben. Ze moeten isolatie en de vloerverwarming kwijt op die vloer en dan nog de pvc vloer, dat is zo meer dan een centimeter. Die dikke vloerplaten moesten liggen er sowieso wel onder, want die hebben ze gelegd tijdens het keuken zetten, dat bespraken ze.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 18:06:40 #129
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213745380
Wordt nog leuk als ze het plafond nog niet gedaan hebben.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 22:17:13 #130
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213748190
Oké, hoe was het vanavond. Nogmaals de laatste loodjes voor iedereen. Was een wat vermoeide sfeer overal. De moeder van Anouk kwam langs, opvallend polsend hoe het stond met de relatie van haar dochter met Jaïr.
Binnenkort moeten ze geld ophoesten voor het opknappen van het trappenhuis maar omdat ze blut zijn overwoog Anouk om die hele rekening maar niet meer te betalen. :')
Famke en Hans als vanouds hun rolverdeling: Hans werkt gestaag door, Famke vervalt in zucht puf zwaar recalcitrant etc. Niets nieuws onder de zon dus.
Zowaar, zowáár hielp Sanne mee op de BG en ik moet zeggen: dan is ze leuk. Maar ook hun twee moeten nog veel doen.
De laatste twee koppels daar valt weinig over te melden: altijd hard aan het werk en Tim en Anne hebben bijna geen ruimte in hun appartement meer door de bouwmaterialen. De keuken bij Jessica en René geeft wat problemen.
Volgende week de finale ^O^
pi_213748377
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nu wordt maanden we bouwen in een paar uitzendingen gepropt.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 21:58:31 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213758860
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.
pi_213758895
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 21:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 22:01:48 #134
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213758911
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
😂 jaja inderdaad. Wat een werk zal dat geweest zijn!
pi_213764362
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Als je het relativeert valt het goed mee. Wat ze hebben moeten doen is een bestaand gebouw leegruimen, veel voorzetwandjes plaatsen en daar vervolgens wat stuc en accessoires tegenaan. Bouwkundig is er, op de badkamer na, nagenoeg niets gedaan. Denk dat Tim en Anne uiteindelijk nog het meeste hebben gedaan daarin.

En ja, een aantal koppels heeft het enige wat echt moeilijk was (de badkamer) stevig verprutst. Die prijswinnende bak ellende van Anouk en Jair als topper natuurlijk, compleet onbruikbaar en dat gaat nog stevig geld kosten om het naderhand allemaal te fixen.
pi_213764420
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen. Op de badkamer van Anouk en Jair na is het meeste wel aardig voor elkaar. Zal nog wel wat gebeurd zijn sinds de afloop en voor het te koop zetten, maar dat zal echt geen maanden herstel zijn geweest.

Maar voor de winnaar maakt het niet uit, die kosten gaan van de overwaarde/winst af. Dus hoe slechter je gepresteerd hebt hoe minder kans op de winst. En daarmee lijkt mij op dit moment het lot van Anouk en Jair al bezegeld.

Dankzij de inhaalslag van Sanne en Daniël denk ik dat die nog wel in de buurt gaan komen van een mooie opbrengst. Zij hebben als supervoordeel natuurlijk de tuin, dat drijft zonder meer de prijs op omdat er meer gegadigden voor zullen zijn. Al geef ik Tim en Anne ook een goede kans, dat is toch ook wel een goede plek om te wonen. Niet te groot, dakterras en behoorlijk goed afgewerkt tot op heden. Zelf zou ik denk ik, als ik zou moeten, kiezen voor die etage. Ik houd niet van bovenburen ;)
  zondag 2 juni 2024 @ 13:06:48 #137
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213764630
Bij Sanne en Daniël is de woning al hoger getaxeerd en dat is het uitgangspunt.
pi_213766124
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 13:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Bij Sanne en Daniël is de woning al hoger getaxeerd en dat is het uitgangspunt.
Ik heb ook niet anders beweerd toch?

De markt is weer behoorlijk veranderd in het afgelopen jaar, en ik verwacht dat Sanne en Daniël daar optimaal van zullen profiteren.
pi_213766443
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 12:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Al geef ik Tim en Anne ook een goede kans, dat is toch ook wel een goede plek om te wonen. Niet te groot, dakterras en behoorlijk goed afgewerkt tot op heden.
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerking :@ Je ziet veel randjes die niet zijn afgewerkt, platen die niet strak zijn geplaatst, stopcontacten die schuin zitten.

Puur voor de afwerking zou ik voor verdieping 1 of 2 gaan.

Als potentiële koper zou ik gaan voor de begane grond. Voldoende afgewerkt, tuintje erbij en de stijl van Sanne vind ik ook wel iets hebben, dus daar hoef ik dan als koper ook niet gelijk alles te veranderen.
pi_213766479
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidaten :o That's a first sinds de eerste avond volgens mij _O- Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.

Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.

Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.

Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaïr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden _O-

Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord." :D Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.

En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.

Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 05:45 schreef Regendans48 het volgende:

Ik verwacht dat komende week iedereen wegens incompetentie naar huis wordt gestuurd, behalve Hans en René. Die samen vrolijk fluitend het hele pand afklussen en opleveren.
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken :D
pi_213766596
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 17:15 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerking :@ Je ziet veel randjes die niet zijn afgewerkt, platen die niet strak zijn geplaatst, stopcontacten die schuin zitten.
De randjes van het gips bedoel je? Daar komt nog stuc overheen, dat hoeft niet perfect.

Stopcontacten niet opgevallen, maar dat zal wel komen omdat ik dat ook niet kan _O-
pi_213766611
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidaten :o That's a first sinds de eerste avond volgens mij _O- Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.

Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.

Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.

Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaïr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden _O-

Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord." :D Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.

En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.

Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:
[..]
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken :D
_O_ wat een heerlijke analyse, met veel plezier gelezen
  zondag 2 juni 2024 @ 17:34:35 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213766730
quote:

[..]
Gave samenvatting!!
  zondag 2 juni 2024 @ 18:02:30 #144
168093 Soury
Squeek
pi_213767149
Nadat de tv klussers vertrokken waren is er nog een aantal weken gewerkt in het pand voordat het in de verkoop ging.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_213768617
quote:
84s.gif Op zondag 2 juni 2024 18:02 schreef Soury het volgende:
Nadat de tv klussers vertrokken waren is er nog een aantal weken gewerkt in het pand voordat het in de verkoop ging.
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?
pi_213769464
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.
pi_213770152
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 20:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.
Ja dat zei Jeroen toen hij met die lijsten kwam
pi_213770161
Ben wel blij dat ze dit programma bij mij is de straat doen

Wat een overlast voor de buren
  zondag 2 juni 2024 @ 21:52:37 #149
124676 RobertoCarlos
pi_213770661
Wat ik me nog afvroeg: wat zijn nou eigenlijk de regels voor het laten helpen door vrienden/vriendinnen?
Ik zie toch vrij weinig vrienden helpen, ik zou daar zoveel mogelijk gebruik van maken.

Overigens vond ik de (gescheiden?) moeder van Anouk eigenlijk best vervelend. Ik bedoel: ze gaat voor een draaiende camera even laten merken dat zij het allemaal beter weet en dat A&J er niet veel van bakken. Dat is wel zo, maar waarom dat zo uitgebreid laten merken voor de camera :?

Ik ben trouwens zelf nu ook een beetje aan het klussen en ik betrap mij erop dat ik regelmatig in mijn achterhoofd De Zeurstem hoor als er iets niet perfect gaat. Of ik hoor Anouk op mij bitchen als ik even wat bouwspullen koop. Of Rene kortaf kritiek hebben....
Is dit herkenbaar voor mensen hier die ook klussen?

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 02-06-2024 22:03:23 ]
pi_213771185
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben wel blij dat ze dit programma bij mij is de straat doen

Wat een overlast voor de buren
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent. _O- Maar inderdaad, moet er niet aan denken maanden die klusherrie en troep voor je deur.
pi_213773944
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 22:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent. _O- Maar inderdaad, moet er niet aan denken maanden die klusherrie en troep voor je deur.
Je hebt de fout gevonden
;)

En wat dacht je ook van de cameraploegen etc
pi_213774157
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: wat zijn nou eigenlijk de regels voor het laten helpen door vrienden/vriendinnen?
Ik zie toch vrij weinig vrienden helpen, ik zou daar zoveel mogelijk gebruik van maken.
Wij vroegen ons dat ook af. Ik meen mij te herinneren dat ze 1 dag in de week 1 gratis klushulp mochten inschakelen. Maar los van dat ik dat amper zie gebeuren zoals je zegt heb ik volgens mij ook al meermaals gezien dat er meer mensen leken te helpen.

De regels zijn mij volledig onduidelijk. En dat is 1 van mijn irritaties van dit seizoen, op een rijtje:
1) Consequent te weinig tijd, al lijkt het nu met de keuken wel ingezien door de productie (ze hebben paar extra dagen gehad).
2) Dennis is welgeteld 2 keer langs geweest, bij de start en nu op het eind (kan nog meer worden).
3) Beoordeling van ruimtes enkel op styling en niet op functioneel zijn. Het hoeft wat mij betreft niet tot de laatste verfstreep af te zijn, maar mijn inziens beoordeel je enkel kamers die minimaal bruikbaar zijn voor het doel (dus kunnen wonen, slapen of douchen, los van of het water erop staat waar je geen invloed op hebt).
4) Absurde tijdrovende opdrachtjes tussendoor die 0 meerwaarde bieden en enkel spuuglelijke troep opleveren die ze ook nog eens verplicht in het interieur moeten gebruiken.

Voor de rest de afgelopen 6 weken zeker met plezier gekeken en komende week ook weer vol spanning hoe het wordt. Heb ook bewust nog niet op Funda gekeken, daar zie ik ook wel naar uit. Ik verwacht dat we vrijdag namelijk niet de huizen volledig Funda-proof zullen zien.
  maandag 3 juni 2024 @ 11:36:34 #153
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213774609
Misschien dat we natuurlijk ook verwend zijn door Australië en NZ, waar ze continue van de productie, maar ook vanuit de aannemer met een opzichter(s) rondliepen.
Dat helpt ook wel bij de kwaliteit lijkt me en ook bij de bouwveiligheid.

En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, dat had bij Peter Wolfkamp geen waar geweest.
Het lijkt allemaal veel vrijer te zijn dan daar.

De enige overeenkomsten lijken de klusopdrachten op momenten dat het totaal niet uitkomt en een jury die op de (wat mij betreft) compleet verkeerde dingen let.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_213775450
Het vrijblijvende vind ik wel het meest storend in vergelijking met AUS/NZ inderdaad.
Allemaal even naar de kinderen, alles mogen uitbesteden, geen strenge handhaving van oplevering en budget.
Nog steeds leuk om te kijken, maar AUS/NZ zijn vele malen leuker.
  maandag 3 juni 2024 @ 13:45:51 #155
8760 Beavis
pi_213776062
quote:
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.
Theo: "Dat maakt mij de pis niet lauw!!" _O-
pi_213776168
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:

[..]
Oh jaaa, Theo _O_
Dat was in elk geval niet zo'n shabby makelaarstype als er nu rondloopt :')
  maandag 3 juni 2024 @ 14:52:24 #157
124676 RobertoCarlos
pi_213776614
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:36 schreef avotar het volgende:
En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, ....
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden! :X :X
(nou ja, je moet het gezien hebben :s) )

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 03-06-2024 16:40:34 ]
pi_213776629
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden! :X :X
(nou, je moet het gezien hebben :s) )

Ja en hoe ze op de bovenkant ging staan (niet de hoogste tree,.nog hoger) brrr
pi_213776729
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
(nou, je moet het gezien hebben :s) )

Die viel mij ook op ja _O-
Kutten met een stanleymes in je handen, wat kan er mis gaan :')
pi_213776882
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.

Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.

Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarrières, plafondplaten verkeerd monteren 8)7 etc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.

Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool :D ) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
pi_213777162
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.

Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.

Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarrières, plafondplaten verkeerd monteren 8)7 etc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.

Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool :D ) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.

Maar misschien zou een tussenvariant wel een optie zijn. Een pool met betrouwbare mensen die snel beschikbaar zijn voor zeg 75 euro per uur. En dat je dan ook zelf op zoek mag, maar dan is het jouw risico en probleem.
pi_213777288
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:

[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels ;(
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:

"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren." })
  maandag 3 juni 2024 @ 16:59:12 #163
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213777566
quote:

Inderdaad. Mijn schoonvader is aannemer en werkt veel met zzp'ers. Alles plannen ze ruim van te voren. Een zzp'er die direct beschikbaar is, is dat vaak om een reden, is zijn standpunt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_213777663
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.
Het probleem wat ik aankaart is meer dat de markt op dit moment zo oververhit is dat je voor klussen op korte termijn alleen bij de wat mindere klussers uitkomt.

Een goede klusser (of hovenier) vind je nu niet meer op korte termijn. Klusprojecten staan al maanden, soms zelfs een jaar gepland.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:38:51 #165
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213777814
quote:

Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
pi_213777921
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
Smaken verschillen :P
Ik vind het juist niet leuk om te kijken naar klusjesmannen die weglopen of die zo slecht klussen dat het opnieuw moet.

Ik kan daarentegen juist wel genieten van een Hans en René die lekker zelf klussen en mooi afgewerkt resultaat leveren of van zo'n keukenzetter die keurig werkt en positief is en zo Sanne en Daniël ook in beweging krijgt.

Ik kijk Het Blok niet voor de spanning, maar echt voor het klussen en de oplevering.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:59:13 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213777999
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels ;(
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:

"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren." })
In mijn herinnering kon hij heel kwaad worden. Klopt dat…?
pi_213781073
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:50 schreef FYazz het volgende:

[..]
Smaken verschillen :P
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Met legendarische types, zoals die man met z'n theedoek die werkelijk voor alles gebruikt werd. En die vrouw met haar sm-kamer.
Geweldig.
pi_213782656
Die badkamer :o het is nog erger dan ik dacht. En dan merkt jair terecht op dat die gipsplaten teveel beschadigd zijn, maar er wordt verder niets mee gedaan. En die emmer pis, die zal daar toch niet al die tijd gestaan hebben? :X En nu beginnen ze eindelijk aan hun keuken, fijn Ikea kastjes bouwen als je al moe bent. Heeeeeerlijke klus. En waarom Ikea? Niks mis met Ikea, heb zelf een Ikea keuken, maar ze wilde toch een sjieke en luxe stijl? Nou ja, ben benieuwd hoe die keuken wordt.

Die van de zolder wordt mooi, zeker gezien de beperkte ruimte. Ze doen er wel lang over, zoveel kastjes waren het nou ook weer niet.

Benieuwd wie wint.
pi_213782841
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:49 schreef Regendans48 het volgende:

[..]
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Dat was een leuk programma ja!
Net als “wie is de chef”.
pi_213782859
Die badkamer vind ik echt heel erg voor ze -O- ze zijn vervelend. Alleen dit gun je niemand -O-
pi_213783476
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
pi_213783488
Dat Engels van Hans _O-
Het werkt, iig, maar ik voel me een stuk beter over mijn eigen Engels nu ;)
pi_213783489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
Jep... ik voel hem mee
pi_213783935
quote:
Ja, kriebels bij dat verheven voelen want Amsterdam. 8)7
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 10:24:49 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213783956
quote:
Wat ik dan denk 'gooi jezelf weg meid'
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_213786089
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 07:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die badkamer vind ik echt heel erg voor ze -O- ze zijn vervelend. Alleen dit gun je niemand -O-
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.
Hij moet er veel beter bovenop zitten, zeker op de bouwkundige zaken.

Paar weken geleden zei Jeroen zelf nog over de badkamervloer dat hij het wel vertrouwde, terwijl het vanaf dag 1 drama en lekkage is in die badkamer. Of het nu gaat om een losse cementvloer of te weinig tegellijm.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:14:28 #178
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213786220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:51 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.
Hij moet er veel beter bovenop zitten, zeker op de bouwkundige zaken.

Paar weken geleden zei Jeroen zelf nog over de badkamervloer dat hij het wel vertrouwde, terwijl het vanaf dag 1 drama en lekkage is in die badkamer. Of het nu gaat om een losse cementvloer of te weinig tegellijm.
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 16:57:34 #179
124676 RobertoCarlos
pi_213787693
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten :? (H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.

Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit _O- )

Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
pi_213787915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 17:28:19 #181
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213788041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:

[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
pi_213788048
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten :? (H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.

Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit _O- )

Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
Ik vond Sanne ook zo ondankbaar en verwend reageren! Echt naar, die Daniël doet hartstikke zijn best
  dinsdag 4 juni 2024 @ 17:34:51 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213788098
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

Waarom heet Daniël The Icon?
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:17:27 #184
124676 RobertoCarlos
pi_213789453
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Waarom heet Daniël The Icon?

O jee, nu ga je er op lettten! ;)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:19:59 #185
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213789478
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

O jee, nu ga je er op lettten! ;)
Ik snap m niet…? :)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:20:37 #186
124676 RobertoCarlos
pi_213789491
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok :s) )
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:21:21 #187
124676 RobertoCarlos
pi_213789497
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik snap m niet…? :)
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijken :)
Misschien. Eventueel. Zou kunnen.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:23:18 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213789525
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok :s) )
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande gekluns O-)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:24:21 #189
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213789541
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijken :)
Misschien. Eventueel. Zou kunnen.
Oh dat is me nooit opgevallen!
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:24:56 #190
124676 RobertoCarlos
pi_213789551
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande gekluns O-)
Zo lekker herkenbaar dan inderdaad _O- ^O^
pi_213789755
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 20:05:10 #192
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213790092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
Geldt dat ook voor tegels aan de wand?
  dinsdag 4 juni 2024 @ 20:17:17 #193
124676 RobertoCarlos
pi_213790260
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Daar zit wel wat in ja... ^O^
pi_213790860
Terechte winnaars! Ik vind die keuken zo gezellig en knus O+
  dinsdag 4 juni 2024 @ 21:28:30 #196
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213791066
Volgens mij klopt er iets niet: enkele weken geleden leverden D en S een badkamer op met hoeken waar een centimeter tussen zat. Dat moest toen over. En nu opeens is het helemaal goed. :{
  dinsdag 4 juni 2024 @ 21:43:48 #197
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213791188
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:

[..]
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ah pardon. Verkeerd begrepen. Heb sowieso niet meegekregen dat de tegels al een keer hersteld zouden zijn.

Die pet van Sanne was erg lelijk. En idd heel ondankbaar over dr cadeau’s.

Keuken van Tim en Anne was leuk.
Kan die makelaar niet uitstaan. Met dr “beperkte doelgroep” :{w
En sinds wanneer is de keuken voor entertainment en het gedeelte waar je altijd zit? Ik zit liever op de bank dan aan zo’n dom barretje.
pi_213791723
Misschien ligt het aan mijn omgeving, maar met verjaardagen is het wel altijd druk in de keukens ;-)
pi_213791874
Die tuthola jurylid met haar Amsterdamse makelaar gesnoef zit ver in mijn irritatie. Dan moet ik weer lachen om Anouk die ooit op de opmerking van die troel over hun woonkamer: "Dit lijkt wel een wachtkamer van een schoonheidskliniek.", reageerde met: " Die kent ze kennelijk goed."

Sowieso die twee mutsen in de jury en suffe Dennis er naast vind ik 10 keer niks. Maar Anouk en Jair hebben gegokt en verloren (grote halen snel thuis).
pi_213792444
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:

[..]
Ben het er toch niet helemaal mee eens :@, Jeroen valt wellicht niets te verwijten, toch is hij wel de aannemer en bouwbegeleider en ook de eindverantwoordelijke. Ik verwacht juist van hem wat meer controle en sturing bij o.a. Anouk en Jaïr en Sanne en Daniël.

Als vanaf dag 1 het al niet goed gaat in een badkamer, bij oplevering ook blijkt dat het niet goed is en herstelwerkzaamheden nodig zijn en je ook weet dat het koppel zelf geen verstand heeft van badkamers, dan zou ik als aannemer een oogje in het zeil houden.
Niet eens voor het programma, maar gewoon voor de bouw en oplevering zelf en je eigen imago als bouwbegeleider.
pi_213792562
Zijn er echt mensen die hele dag/avond rondom zo'n gigantisch keukenblok hangen? Volgens mij hadden ze ook allemaal maar 2 zit plaatsen. Meestal maak je het eten in de keuken en eet je het daarna op aan de eettafel of bank of ben ik nou gek.
pi_213792945
Ik vind het toch wel grote keukens in niet hele grote huizen. Waarom die kookeilanden waardoor je nauwelijks je kont kan keren in huis?

De keuken van Anne en Tim vind ik wel erg leuk en praktisch voor zo'n klein huis.
pi_213793368
In zulke huizen kun je beter voor een smallere keuken gaan met een grote tafel. Dan kunnen kopers het gemakkelijker naar hun eigen zin maken. Die keuken zijn, behalve van Tim en Anne, allemaal echt propkeukens.
  woensdag 5 juni 2024 @ 08:45:13 #204
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213793621
Ik vond vooral de keuken van Hans en Famke wat donker en log, wat de jury ook zei. En wat ze bij Jessica en Rene aangaven is ook niet handig, dat je zo tegen dat blok aanloopt als je de deur doorloopt.
Keukenblokje kan leuk zijn, maar of dat in zo'n klein appartement moet....
pi_213796505
Dit programma is mede mogelijk gemaakt door Quooker...
pi_213798174
En Warp, Sounis, Floorify, Praxis, Keukenloods, Sanitairwinkel.

Bedenk me dat de meeste appartement 1 slaapkamer hebben, dus max 2 personen. Dat maken die keukens helemaal bizar.
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:18:39 #207
124676 RobertoCarlos
pi_213798301
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:04 schreef __Fokker__ het volgende:

Bedenk me dat de meeste appartement 1 slaapkamer hebben, dus max 2 personen. Dat maken die keukens helemaal bizar.
'Sounis'? Is dat die klusjeman die bij de badkamer van Anouk & Jair in die emmer pieste? Of bedoel je 'Soudal'?

Trouwens: ik zat net even op Marktplaats, joh! wat handig is dat zeg! Je kunt gewoon heel duurzaam én goedkoop spullen kopen! Kan ik écht iedereen aanraden!
pi_213798340
Ah Soudal.. dat was hem. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er voor dit programma nog nooit van gehoord had.

Dat warp had ik ook nog nooit van gehoord en ziet er ook erg handig uit, wat betreft werkt het wel. Jammer dat 30m2 meteen al zo'n 6000 euro is.
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:27:43 #209
124676 RobertoCarlos
pi_213798393
Ik vind de toelichting van de jury over hun beslissing wel erg mager. Het is mij niet duidelijk waarom T&A nu gewonnen hebben...al gun ik het hen wel, maar daar gaat het niet om...

Trouwens jammer dat we nu in 1 week 2 opleveringen gepropt krijgen...... nu krijgen we in 2 dagen tijd een hele oplevering van de woonkamer. Had wat mij betreft langer mogen duren!
En inderdaad: het overvalt mij ook ineens hoezeer sommige woningen ineens klaar zijn.. met name S&D..

Mijn momentje van deze aflevering was toen, in de keuken van D&A, 'Ik, als Amsterdamse makelaar' gecorrigeerd werd door styliste Eva over dat het appartement van D&A sowieso alleen al geschikt is voor een specifieke doelgroep. En dat de keuken daarom zo klein was.
Dat had 'Ik, de Amsterdamse makelaar' in al haar arrogantie wijsheid nog niet bedacht! _O-
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:29:21 #210
124676 RobertoCarlos
pi_213798410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:21 schreef __Fokker__ het volgende:
Ah Soudal.. dat was hem. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er voor dit programma nog nooit van gehoord had.
:s) Ik ook alleen maar omdat ze een wielren-ploeg sponsoren. En omdat ik nu wat dingen moet kitten... :{

quote:
Dat warp had ik ook nog nooit van gehoord en ziet er ook erg handig uit, wat betreft werkt het wel. Jammer dat 30m2 meteen al zo'n 6000 euro is.
Bovendien zag ik in vorige afleveringen toch best wel wat koppels worstelen met dit systeem qua handleiding enzo.
pi_213798417
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

Trouwens jammer dat we nu in 1 week 2 opleveringen gepropt krijgen...... nu krijgen we in 2 dagen tijd een hele oplevering van de woonkamer. Had wat mij betreft langer mogen duren!
En inderdaad: het overvalt mij ook ineens hoezeer sommige woningen ineens klaar zijn.. met name S&D..

De woonkamer is allang een keer opgeleverd. Dat het er bij veel nu weer uitziet als opslagruimte is iets anders.
pi_213798436
De woonkamer is toch aan opgeleverd? Als tweede geloof ik. Alleen de zolder deed toen nog niet mee dus die moeten nog.
Alle appartementen behalve de zolder hebben twee kamers, ze zijn alleen niet ingericht als slaapkamer maar vaak als kantoor.
pi_213798456
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:32 schreef d.k. het volgende:
De woonkamer is toch aan opgeleverd? Als tweede geloof ik. Alleen de zolder deed toen nog niet mee dus die moeten nog.
Alle appartementen behalve de Older hebben twee kamers, ze zijn alleen niet ingericht als slaapkamer maar vaak als kantoor.
Die waren niet klaar met de woonkamer. Ze zijn ingestapt na de oplevering van de eerste slaapkamer, omdat zij maar 1 slaapkamer hebben en geen twee.
pi_213798459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:04 schreef __Fokker__ het volgende:

Alleen de zolder heeft maar 1 slaapkamer, de rest 2 slaapkamers. Alleen heeft niemand het ingericht als 2e slaapkamer, maar meer als werkkamer.
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:49:12 #215
124676 RobertoCarlos
pi_213798602
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:30 schreef NedKelly het volgende:

[..]
De woonkamer is allang een keer opgeleverd. Dat het er bij veel nu weer uitziet als opslagruimte is iets anders.
Ah! :X Het gaat ook zo snel ;)
  woensdag 5 juni 2024 @ 17:52:09 #216
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213799456
Die prijs voor Anne en Tim was volgens mij omdat zij nog niets gewonnen hadden. Ik vond de keuken van S en D het mooist al blijven het allemaal blokkendozen.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:24:29 #217
124676 RobertoCarlos
pi_213801087
Wat ik me nog afvroeg: hoe kan het nou dat T&A nog geen elektriciteit, water en warmte hebben? Iedereen heeft dat nu toch al wel? Lijkt me lastig werken trouwens, alles met accu's doen...
pi_213803281
De grote waffel van Anouk is ook weggesmolten... het is gewoon zielig hun situatie -O- gun het geen van hen
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:37:21 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213803455
Uiteindelijk heeft Daniël zo goed als alles gedaan. Zou je niet zeggen als je Sanne tegenkomt. A en J hebben bijna alles uitbesteed, vandaar dat ze failliet zijn. Jammer.
pi_213804087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
De grote waffel van Anouk is ook weggesmolten... het is gewoon zielig hun situatie -O- gun het geen van hen
De aflevering van vanavond nu aan het kijken, had gisteren al een heel klein beetje medelijden met die grote waffel van Anouk, maar toch. Genadeloos die grote waffel en gebluf afgestraft had ik dan weer geen medelij mee en vond haar empatisch vermogen niet erg groot naar de andere deelnemers.
pi_213804232
"De aangewaaide interieur stylist Daan..." :D
pi_213804629
Ik snap dat hele vloerverwarming systeem daar niet. In plaats van het warme water via radiatoren aan de gevel ooit door een gasketel het huis te jagen nu dus door een soort tuinslangensysteem onder de vloer? En als er dan iets gaat lekken? Waar moet je ontluchten?
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:18:30 #223
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213806556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:04 schreef Firuze60 het volgende:
Ik snap dat hele vloerverwarming systeem daar niet. In plaats van het warme water via radiatoren aan de gevel ooit door een gasketel het huis te jagen nu dus door een soort tuinslangensysteem onder de vloer? En als er dan iets gaat lekken? Waar moet je ontluchten?
Het is toch hetzelfde als een "normale" vloerverwarming? Alleen hoeft deze niet in beton. (voor zover ik verstand heb van vloerverwarming :+).
Ontluchten weet ik dus niet, maar neem aan op dezelfde manier/niet als met andere vloerverwarming.
pi_213806759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren tijdens de kibbeling gaf ze aan dat ze het (eventueel) gewonnen geld willen investeren om nog een keer zo'n huis te "flippen".

En als argumentatie: "dit was een test om te kijken of dit ons bevalt".

maar, de feiten:
1. ze zijn er niet goed.
2. ze lijken er niet gelukkig van te worden.

wat zijn dan de redenen om bovestaande nog een keer te gaan doen?
pi_213809682
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:42 schreef koemleit het volgende:

[..]
Gisteren tijdens de kibbeling gaf ze aan dat ze het (eventueel) gewonnen geld willen investeren om nog een keer zo'n huis te "flippen".

En als argumentatie: "dit was een test om te kijken of dit ons bevalt".

maar, de feiten:
1. ze zijn er niet goed.
2. ze lijken er niet gelukkig van te worden.

wat zijn dan de redenen om bovestaande nog een keer te gaan doen?
En dan ook nog in het buitenland :+ :+ :+
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:51:22 #226
124676 RobertoCarlos
pi_213811803
Net terug gekeken. Best zielig idd dat A&J niet inzien dat ze dit helemaal niet kunnen, maar ja als je een grote waffel hebt....
Ik vond het tijdens het Kibbeling-overleg vooral zielig voor Hans, dat hij zelf helemaal niks mocht overhouden van eventueel gewonnen geld. Ik vind die Famke nu ineens een kutwijf eigenlijk om die alimentatie zo te regelen..... }:|

Ik had trouwens wel een vileine sneer verwacht van Voice-over Harm, toen Rene zogenaamd grappig over 'wijn' en 'homo's' begon. Ik denk dat Harm ook naar het einde van Het Blok snakt :s)

En volgens mij hebben R&J al een paar opleveringen terug besloten dat ze zich richten op het eindresultaat en niet zozeer op de opleveringen. Vind ik eigenlijk wel slim. En o ja! Ik vond het best ontroerend en lief hoe R&J dat kastje naar die mensen op de hoek brachten

Ik zit trouwens wel te genieten van de droge humor van Tim, maar daar ben ik vast de enige in.

Zo, dat waren mijn gedachten over deze aflevering. :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 06-06-2024 18:31:56 ]
pi_213814690
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net terug gekeken. Best zielig idd dat A&J niet inzien dat ze dit helemaal niet kunnen, maar ja als je een grote waffel hebt....
Ik vond het tijdens het Kibbeling-overleg vooral zielig voor Hans, dat hij zelf helemaal niks mocht overhouden van eventueel gewonnen geld. Ik vind die Famke nu ineens een kutwijf eigenlijk om die alimentatie zo te regelen..... }:|

Ik had trouwens wel een vileine sneer verwacht van Voice-over Harm, toen Rene zogenaamd grappig over 'wijn' en 'homo's' begon. Ik denk dat Harm ook naar het einde van Het Blok snakt :s)

En volgens mij hebben R&J al een paar opleveringen terug besloten dat ze zich richten op het eindresultaat en niet zozeer op de opleveringen. Vind ik eigenlijk wel slim. En o ja! Ik vond het best ontroerend en lief hoe R&J dat kastje naar die mensen op de hoek brachten

Ik zit trouwens wel te genieten van de droge humor van Tim, maar daar ben ik vast de enige in.

Zo, dat waren mijn gedachten over deze aflevering. :s)
Helemaal mee eens. De zelfkennis is bij A&J ver te zoeken. Die ontboezemingen wat ze met het gewonnen geld zouden gaan doen vond ik een beetje geforceerd overkomen (leek geregisseerd). Bovendien als ze een ton winnen blijft er netto ook maar de helft over. En kennelijk heeft Hans (alimentatie?) schulden bij Famke, vandaar dat stuk saggerijn, ze gaat steeds zuurder kijken. En die domme homofobe grapjes van Rene, niet te hachelen.
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 21:18:35 #228
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_213815575
Was het geen grapje van Hans en Famke? :o

(Dat het gewonnen prijzengeld volledig naar haar ging)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_213815638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:18 schreef Meke het volgende:
Was het geen grapje van Hans en Famke? :o

(Dat het gewonnen prijzengeld volledig naar haar ging)
Ik dacht ook dat het een grap was... zo niet dan is Hans een slappe zak... want hij heeft het leeuwendeel gedaan
pi_213815898
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat het een grap was... zo niet dan is Hans een slappe zak... want hij heeft het leeuwendeel gedaan
Ik hoop het dan. Het gezicht van Famke keek niet echt vrolijk en als het een grap was had ze vast meegelachen.
pi_213816059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik hoop het dan. Het gezicht van Famke keek niet echt vrolijk en als het een grap was had ze vast meegelachen.
-O-
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 21:43:26 #232
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_213816266
Sanne in een wifebeater met tattoos lijkt echt een compleet andere vrouw _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_213817275
Die gang bij Sanne en Daniel, manoman, hoe breed is die, 80 cm? Helemaal dichtgeplakt met isolatie en gips.
pi_213817495
Hans: "Ik had dit met iedereen behalve Famke kunnen doen." Oei, wat een sneer was dat. Toch een lamlul. Ook een grapje?
pi_213818073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
Hans: "Ik had dit met iedereen behalve Famke kunnen doen." Oei, wat een sneer was dat. Toch een lamlul. Ook een grapje?
Dat was heel onverwacht, wat een nare opmerking. Is hij dan toch niet die goedmoedige lobbes, waar we hem voor hielden?
pi_213818092
Wat ik eigenlijk niet goed snap is die schouw.
In de eerste week ging iedereen de schouw slopen. Maar bij de oplevering zien we in elk appartement weer een schouw? Of is dit wat anders?
pi_213818148
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 23:21 schreef Regendans48 het volgende:
Wat ik eigenlijk niet goed snap is die schouw.
In de eerste week ging iedereen de schouw slopen. Maar bij de oplevering zien we in elk appartement weer een schouw? Of is dit wat anders?
In die appartementen zaten twee schouwen.
pi_213818153
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 23:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
In die appartementen zaten twee schouwen.
Aha, dat verklaart het. Tnx!
pi_213818226
Wel elke keer een mooi drone (lucht)beeld van de uitbreiding door stadsarchitecten van Amsterdam in de jaren 1920'30.
pi_213818511
Op de een of andere manier heb ik een vermoeden dat de zolder gaat winnen. Heb net op Funda gekeken, alle appartementen staan nu zogenaamd nog 'onder bod'. Begane grond voor 7 ton, de rest 6.5 en de zolder voor 4k.

4k is voor hartje Amsterdam te doen, dus ik vermoed dat dat stel gaat winnen. Of de begane grond. De rest geen kans.
pi_213819238
Gaat het huis van Jaïr en Anouk nu in de verkoop zonder badkamer??
pi_213819352
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 07:20 schreef Irri-tante het volgende:
Gaat het huis van Jaïr en Anouk nu in de verkoop zonder badkamer??
Nee joh, die badkamer hebben René en Hans even samen op een avond afgemaakt. En anders heeft Jeroen vast voor een bataljon echte vakmannen gezorgd.
Ik ben heel benieuwd vanavond!
pi_213820238
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 00:25 schreef Firuze60 het volgende:
Op de een of andere manier heb ik een vermoeden dat de zolder gaat winnen. Heb net op Funda gekeken, alle appartementen staan nu zogenaamd nog 'onder bod'. Begane grond voor 7 ton, de rest 6.5 en de zolder voor 4k.

4k is voor hartje Amsterdam te doen, dus ik vermoed dat dat stel gaat winnen. Of de begane grond. De rest geen kans.
Waarom zouden ze daarmee winnen? Het gaat om de overwaarde, niet of het huis verkocht wordt. Het appartement met de meeste overwaarde t.o.v. de initiële taxatie wint.
pi_213820716
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 09:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waarom zouden ze daarmee winnen? Het gaat om de overwaarde, niet of het huis verkocht wordt. Het appartement met de meeste overwaarde t.o.v. de initiële taxatie wint.
meeste percentuele overwaarde, toch?

De zolder was bij de initiële taxatie nog het meest een ruimte waar het lastig was mee te doen, denk ik. Ik snap wel als daar dus in verhouding meer overwaarde gecreëerd is - zeker met het dak wat nu open is. Dat de vide mist, is wel echt een gemiste kans; extra bruikbare vierkante meters zijn erg veel geld waard.
tsja
pi_213820793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:21 schreef pinkelmans het volgende:

[..]
meeste percentuele overwaarde, toch?

De zolder was bij de initiële taxatie nog het meest een ruimte waar het lastig was mee te doen, denk ik. Ik snap wel als daar dus in verhouding meer overwaarde gecreëerd is - zeker met het dak wat nu open is. Dat de vide mist, is wel echt een gemiste kans; extra bruikbare vierkante meters zijn erg veel geld waard.
Uiteraard procentueel, dat kan niet anders met de verschillende taxaties. Appartementen hadden geen gelijke startwaarde. Maar ik denk dat de zolder daar geen groot voordeel bij heeft dat het de zolder is en "maar" 400k kost. De ruimte is ook aanzienlijk kleiner dan van de rest, die allemaal voor 650k staan geloof ik.

Zelf denk ik dat Hans en Famke gaan winnen als ik de foto's zo zie op Funda (nu pas gekeken). Al ziet alles er verder netjes uit nadat Jeroen met zijn team de boel heeft afgemaakt. Zelfs de badkamer van Anouk en Jaïr is mooi geworden.
pi_213820834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Uiteraard procentueel, dat kan niet anders met de verschillende taxaties. Appartementen hadden geen gelijke startwaarde. Maar ik denk dat de zolder daar geen groot voordeel bij heeft dat het de zolder is en "maar" 400k kost. De ruimte is ook aanzienlijk kleiner dan van de rest, die allemaal voor 650k staan geloof ik.

Zelf denk ik dat Hans en Famke gaan winnen als ik de foto's zo zie op Funda (nu pas gekeken). Al ziet alles er verder netjes uit nadat Jeroen met zijn team de boel heeft afgemaakt. Zelfs de badkamer van Anouk en Jaïr is mooi geworden.
even voor mijn duidelijkheid, die kosten voor het "verkoopklaar maken" worden van de overwaarde afgetrokken toch?

Die badkamer is ook het mooiste voorbeeld wat er mis is met de uitvoering van dit programma.
Met die onbruikbare, niet afgevoegde, lekke badkamer, hebben ze een oplevering gewonnen. Omdat 2 huppelkutjes het zo slim ingedeeld vonden.

Ze hadden beter een tekening met een idee kunnen laten zien als het daar om ging. (had minder schade/kosten met zicht meegebracht).

Mijns inziens gaat het dus niet alleen om idee maar zeker ook om uitvoering.
pi_213821069
Ergens heb ik wat dat betreft inderdaad ook wel wat zorgen voor de zolder; voor een kleine zolder ruimte (inclusief het ongemak van trappen lopen), is er ook echt wel een plafond wat iemand er voor uitgeeft. Hoe luxe en mooi het ook is. Dat plafond verwacht ik dat echt heel erg veel hoger moet zijn voor de benedenwoning.

Maar goed, ik ken de markt in Amsterdam niet.

Ik ben ook voor het eerst begonnen met The Block AUS, en wat mij daar ook heel erg opvalt, is dat iedereen gewoon eigen vervoer heeft. Dat gezeur met het gedeelde busje (en een bakfiets, is misschien even leuk voor de kijker, maar reduceert natuurlijk ook flink wat er allemaal in een week tijd te doen is. Hetzelfde dat ze daar wel direct een eigen slaapkamer hebben en vooral veel ruimte om de klusspullen (en afval..) te stallen - ook dat scheelt veel in wat je kan bereiken in een week.

Misschien dat ik het leuker zou vinden als het budget omhoog gaat, en er geen gedeeld vervoer is. Dat men dus echt keuzes moet gaan maken.

Er zit zo veel inefficiënte in het klussen. Het verbaasde mij bijvoorbeeld ook dat je regelmatig mensen zag wachten op een vrije trap - en het blijkbaar niet overwogen werd om die paar tientjes voor een 2e klustrap uit te geven.
tsja
  vrijdag 7 juni 2024 @ 11:27:35 #248
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213821439
Vind het appartement van Tim en Anne heel leuk geworden. Klein maar schattig O+

Hans en Famke hebben die bedlift af? :o dat zie ik nu pas. Vind hun appartement wel heel donker, terwijl ze toch best veel ramen en licht hebben.

A&J en S&D moeten echt niet nog meer gaan klussen in de toekomst. Waarom denken ze beide dat dat een goed idee is?

Wanneer is de finale? Waarom wordt dat niet genoemd? Ik snap het niet. Of is dat vanavond?
pi_213821557
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:27 schreef TaMieke het volgende:
Wanneer is de finale? Waarom wordt dat niet genoemd? Ik snap het niet. Of is dat vanavond?
Volgens mij vanavond idd
tsja
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 11:42:23 #250
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_213821606
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:53 schreef pinkelmans het volgende:
Ergens heb ik wat dat betreft inderdaad ook wel wat zorgen voor de zolder; voor een kleine zolder ruimte (inclusief het ongemak van trappen lopen), is er ook echt wel een plafond wat iemand er voor uitgeeft. Hoe luxe en mooi het ook is. Dat plafond verwacht ik dat echt heel erg veel hoger moet zijn voor de benedenwoning.

Maar goed, ik ken de markt in Amsterdam niet.

Ik ben ook voor het eerst begonnen met The Block AUS, en wat mij daar ook heel erg opvalt, is dat iedereen gewoon eigen vervoer heeft. Dat gezeur met het gedeelde busje (en een bakfiets, is misschien even leuk voor de kijker, maar reduceert natuurlijk ook flink wat er allemaal in een week tijd te doen is. Hetzelfde dat ze daar wel direct een eigen slaapkamer hebben en vooral veel ruimte om de klusspullen (en afval..) te stallen - ook dat scheelt veel in wat je kan bereiken in een week.

Misschien dat ik het leuker zou vinden als het budget omhoog gaat, en er geen gedeeld vervoer is. Dat men dus echt keuzes moet gaan maken.

Er zit zo veel inefficiënte in het klussen. Het verbaasde mij bijvoorbeeld ook dat je regelmatig mensen zag wachten op een vrije trap - en het blijkbaar niet overwogen werd om die paar tientjes voor een 2e klustrap uit te geven.
Waar kijk je dat? O-)
pi_213822072
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:36 schreef koemleit het volgende:

[..]
even voor mijn duidelijkheid, die kosten voor het "verkoopklaar maken" worden van de overwaarde afgetrokken toch?
Ja. Net als het tekort wat Anouk en Jaïr hadden.

En reken maar dat Jeroen een stuk duurder is dan zelf doen of iemand inhuren :)
pi_213822101
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:27 schreef TaMieke het volgende:
Vind het appartement van Tim en Anne heel leuk geworden. Klein maar schattig O+
Ik denk dat zowel het appartement van Tim en Anne als het appartement van Daniël en Sanne het snelst verkocht zullen zijn. Tim en Anne inderdaad omdat het enerzijds betaalbaar is (jaja, 4 ton is nog steeds absurd maar de realiteit) en geschikt voor 2 mensen. Daniël en Sanne omdat het een tuin heeft. De andere 3 appartementen vallen een beetje buiten de toom qua prijs en wat je dan krijgt. Zal wel verkopen in deze absurde markt, maar ik verwacht minder snel of voor minder geld.

quote:
Hans en Famke hebben die bedlift af? :o dat zie ik nu pas. Vind hun appartement wel heel donker, terwijl ze toch best veel ramen en licht hebben.
Komt deels door de schuifdeuren die zijn gebleven, maar dat geeft juist wel iets extra wat mij betreft.

Dat bed verraste mij ook! Geen idee waarom ze dat nog gemaakt hebben, na de oplevering levert dat niets meer op lijkt mij.

quote:
Zoals gezegd vanavond, is toch meermaals genoemd?
  vrijdag 7 juni 2024 @ 15:59:01 #253
124676 RobertoCarlos
pi_213824119
Net gekeken en mij viel natuurlijk ook die sneue tatoeage (want een tijger past totaal niet bij Sanne..) op...

Verder, los van wat hier al werd genoemd, viel mij ook nog op dat er heel weinig gebruik werd gemaakt door de koppels van de mogelijkheid om in de laatste week oneindig veel klushulp in te schakelen... dat snap ik dus niet...

Ik ben trouwens bang dat de woning met de meeste overwaarde niet de woning van R&J zal zijn. Die hebben het beste geklust dus die zouden het verdienen imho... mensen die voor dat geld die woning kopen zijn vaak hipster-types die niet zo'n rustige inrichting willen zoals R&J hebben gedaan

Dus ben bang dat het S&D wordt.... of idd T&A aangezien ze het dakterras en de hoogte hebben toegevoegd aan de oorspronkelijke taxatiewaarde..

Voor mij is Het Blok nu eigenlijk al afgelopen -O- ... zo'n gala-avond die trouwens vanavond wordt gehouden met de winnaars interesseert mij eigenlijk niet zo erg...
pi_213827439
Hoezo is de finale niet live? Wat een domper :{
pi_213827598
De indeling van die huizen vind ik raar
pi_213827605
Die afterbeelden van de appartementen zijn wel raar gemonteerd. Hele ruimtes worden overgeslagen _O-
En vijf keer datzelfde kutmuziekje is ook vreselijk :X
pi_213827635
Dennis kan ook niet lekker van een autocue lezen hè _O-
pi_213827691
"Volgens mij dacht iedereen dat wij in week 2 zouden opgeven." Ahhhh, ze lezen mee :D :W
pi_213827910
De tyfus, Jaïr en Anouk zitten 18.000 euro in de min :o _O-
En 19.000 euro aan herstelkosten :X
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:10:43 #260
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213827958
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:06 schreef PeterKelder het volgende:
De tyfus, Jaïr en Anouk zitten 18.000 euro in de min :o _O-
En dan nog een factuur van Jeroen van &19.000 :o
pi_213827996
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:10 schreef TaMieke het volgende:

[..]
En dan nog een factuur van Jeroen van &19.000 :o
En dan nóg een verkoopwaarde van 732.700 euro :o
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:19:29 #262
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213828045
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:15 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
En dan nóg een verkoopwaarde van 732.700 euro :o
Zijn die min bedragen daar allemaal vanaf? Ik snap t niet helemaal :@
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:19:52 #263
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213828053
Rene en Jessica terecht gewonnen *O*
Maar wat een bedragen :o
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 21:20:35 #265
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213828063
Hoezo is die van hun 30k meer waard. Bizar?
pi_213828117
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:20 schreef Rene het volgende:
Hoezo is die van hun 30k meer waard. Bizar?
Tja, of puur geluk met iemand die het perse wil hebben en krankzinnig biedt.
Daarom is een open veiling ook veel eerlijker bij zoiets. Maar ja...
Sowieso lame dat de koppels de overwaarde niet mogen houden.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:26:17 #267
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213828121
Tja, het zat er wel in.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 21:26:39 #268
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213828127
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:26 schreef Piles het volgende:

[..]
Tja, of puur geluk met iemand die het perse wil hebben en krankzinnig biedt.
Daarom is een open veiling ook veel eerlijker bij zoiets. Maar ja...
Sowieso lame dat de koppels de overwaarde niet mogen houden.
Nouja. Dat inderdaad.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:29:24 #269
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213828162
Zo jammer dat het afgelopen is. ;(
pi_213828173
Ik heb het gevolgd maar de laatste 2 weken niet meer vanwege tijdgebrek.
Ik lees hier wel nog mee.

Hoezo mogen ze de overwaarde niet houden? En de winnaars? Die wel?

Hoe zit het nu? ;(
pi_213828289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:30 schreef lily het volgende:

Hoe zit het nu? ;(
Dat vraag ik mijzelf ook af! Hebben ze nu 7 weken voor niets lopen klooien?
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:41:30 #272
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213828297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:30 schreef lily het volgende:

Hoe zit het nu? ;(
Niemand mocht de overwaarde houden. Is geen deel van het prijzengeld. Ook de winnaars niet.
pi_213828525
René en Jessica hebben terecht gewonnen, al had ik het Hans ook van harte gegund. Famke niet, alleen Hans.

"Je hebt er hard voor gewerkt dus is het fijn als je ervoor beloond wordt."
HARD VOOR GEWERKT?! PARDON ME??? Als ik nu een compilatie kon instarten van momentjes dat Anouk en Jaïr vooral aan het kibbelen waren, op bed lagen, liepen te mekkeren op het door anderen geleverde werk of liepen te janken omdat ze niet mochten meedoen met iets zou ik het doen. Maar we kunnen ons er allemaal wel iets bij voorstellen na de afgelopen zeven weken. Dat ze nog een project in het buitenland willen doen na deze beleving is beyond me. En vertel mij niet dat het goed zit in die relatie, met de manier waarop ze communiceren - of beter gezegd: niet communiceren.

Wat communicatie betreft vond ik het wel leuk hoe dat tussen Tim en Anne deze week nog even op de voorgrond kwam. Een paar voorbeeldjes:

“Hoe was het op het dak?”
- "Lullo!"

“Screw you met je tapijtje! Ik wil een oven!”

“Ja, we vinden elkaar helemaal enig nog.” *Lacht*
- “Ben je nou sarcastisch?”
“Nee, niet eens.”
- “Ik proef toch een vleugje sarcasme.”
“Nou, ik ben toch blij als je weer aan het werk gaat.”
- “Dat bedoel ik.”

Heerlijk toch als je als koppel zo lekker en liefdevol met elkaar kan kibbelen? Dat vind ik nou lief :D *;

Toch nog effe zeiken op dat juryduo Botox en Filler. Die mutsen worden he-le-maal blij van een Quooker. Nooit van een waterkoker gehoord in Amsterdam?
En komt die Daan Alferink die langskwam voor stylingadvies uit dezelfde fabriek als de Meilandjes? Vreselijk typetje. Maar ja, 'bekend van TikTok' dus dan weet je al genoeg :{

Ik moest ook wel gniffelen om al die 5 centjes op de achterwand van de keuken van Hans en Famke… Als Jaïr en Anouk dat ding hadden kunnen jatten met hun geldnood hadden ze het gedaan denk ik. Want de tyfus: in je laatste week nog in een bouwval zitten is ook een kunst hoor. Daar hebben de klusjesmannen van Jeroen nog een hoop werk aan gehad, want niet álles is met wat plakplastic te wrappen :X

Ook een soort van af: het appartement van Daniël en Sanne. Maar aan die tuin hebben ze niks meer gedaan, behalve die lampjes op de schutting hangen. Waar Schoothondje óók nog de hulp nodig had van Zeurstemmetje, terwijl zelfs Stevie Wonder nog kon zien dat die lampjes niet op die hoogste schuttingplank moesten komen. En hij wil de bouw in? Dan toch alleen bij projecten waar zij aannemer is dunkt me, want anders loopt dat op niks uit.

René en Jessica waren ook lekker aan het kibbelen, maar dat is zo'n twee-eenheid dat dat wel goed zit. Al is uren discussiëren over wel of geen dorpels in het huis wel vreselijk hoor _O- Ook heerlijk hoe zij dat overtollige kastje aan buurtbewoners wisten te slijten en daar op het balkon naar de andere Blok-bewoners aan het roepen waren _O- Eerlijk: zij zijn echt gegroeid tot mijn favoriete duo van dit seizoen.

En zelfs zo’n typisch sponsormomentje met het ophalen van een puinzak bij de Praxis weten René en Hans nog leuk te maken. Geef die twee alsjeblieft hun eigen klusprogramma, dat kan niet anders dan leuk worden _O_

---

Afijn, wat een heerlijke weken waren dit om Het Blok te kijken. Vooraf was ik huiverig, ook door de vele afleveringen, maar het bleek heerlijk bingemateriaal te zijn voor in het weekend. En ja, ik kon in mijn commentaar hard zijn over sommige koppels, maar goed: ze hebben er zelf voor gekozen om mee te doen zonder enige kennis of voorbereiding óf terwijl ze jonge kinderen thuis hebben zitten, dan maak je het er ook wel naar. Maar ik las al dat ze bij het volgende seizoen niet zeven maar tien weken de tijd krijgen, dus de productie zal ook wel hebben ingezien dat het wat te krap was. Als ze nu nog inzien dat Dennis geen match is voor dit programma (of presenteren in het algemeen... wat kan ie judoën hè) en Erik terughalen of Harm promoveren tot algehele host heb ik er alle vertrouwen in *)
  vrijdag 7 juni 2024 @ 22:07:08 #274
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213828592
Dank je @PeterKelder voor je heerlijke blik op Het Blok!!
pi_213828941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:40 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Dat vraag ik mijzelf ook af! Hebben ze nu 7 weken voor niets lopen klooien?
Ik dacht dit ook.
Dat je de overwaarde mocht houden en de winnaars nog het prijzengeld erbovenop.

Waarom zou je hier dan in godsnaam aan meedoen?
  vrijdag 7 juni 2024 @ 22:37:36 #276
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213829006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:33 schreef lily het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook.

Je maakt 20% kans op een ton. Als je tenminste enkel voor het geld meedoet.
pi_213829157
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, dat begreep ik dus al.
No way dus (voor mij persoonlijk).
pi_213829563
quote:

[..]
Miss Perfect rekende zich al rijk toen haar overwaarde-percentage bekend werd, maar zelfs dát liep niet goed af _O-

Maar eerlijk: die meid heeft ook geen al te beste reclame voor zichzelf en d'r keukenwrap-bedrijf gemaakt met deze deelname, auwch :')
pi_213829711
De beste klusser heeft gewonnen. Zou zelf nooit vallen op hun appartement, dan liever Hans en Famke met de originele schuifdeuren, die drankkasten en dat lelijke keukenblok liever weg dan, maar goed. Ze hebben terecht gewonnen want het meeste goed afgewerkt en over smaak valt niet te twisten.

[ Bericht 80% gewijzigd door Firuze60 op 07-06-2024 23:28:00 ]
pi_213830043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:33 schreef lily het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook.

Ze krijgen een vergoeding per dag, je werkt dus sowieso niet voor niets.
pi_213830077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ze krijgen een vergoeding per dag, je werkt dus sowieso niet voor niets.
Ah oke.
Ik heb dat hele concept dus blijkbaar verkeerd begrepen.
pi_213830083
Terechte winnaars. Vermakelijk om te zien hoe Anouk de deksel op de neus kreeg en heel onsportief weigerde de winnaars te feliciteren (tijdens de aftiteling).
pi_213831540
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:57 schreef GereDathan het volgende:
Terechte winnaars. Vermakelijk om te zien hoe Anouk de deksel op de neus kreeg en heel onsportief weigerde de winnaars te feliciteren (tijdens de aftiteling).
oh ik heb dit niet eens gezien. Terechte winnaar. Ik ga er vanuit dat de kopers het programma ook hebben gezien? Dan zou ik ook het appartement van Rene en Jessica kopen. Of die van Hans en Famke, dan weet je dat het goed zit. Dat andere is gewoon prutswerk, kan Jeroen het wel afgemaakt hebben, maar bij zon bedrag zou ik niet zon geprutst appartement willen hebben.

De zolder vond ik echt wel cute ingericht. Maar eigenlijk was het niet te vergelijken met de andere appartementen
pi_213831713
Wat jammer dat de verkoop niet live was. Deze manier van winnaar kiezen kan ervoor zorgen dat mensen hoog gaan bieden waardoor de percentages hoog zijn, maar ze uiteindelijk niet verkocht worden.

Wel terechte winnaars. Het viel.me nog mee wat Sanne en Daniël en Anouk en Jaïr extra kwijt waren aan het verkoop klaarmaken van hun appartement. Ik had eigenlijk nog willen weten wat aannemer Jeroen nog moest doen in alle appartementen.

Anouk en Jaïr badkamer en volgens mij bij Daniel en Sanne de wc. Bij Tim en Anne nog afwerken.

Anouk vond ik wel wat zuur kijken en Sanne heeft wel zelfspot.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 10:08:22 #285
8760 Beavis
pi_213831809
Voor mij de terechte winnaar!

Ik ga mij nu weer storten op Survivor.
Dat is de Amerikaanse variant van Expeditie Robinson. Inmiddels zijn daar 46 seizoenen van en ik heb ze allemaal gezien. Ik ben weer opnieuw begonnen vanaf seizoen 20 en ik zit nu weer in de 29e seizoen. Van de eerdere edities kan ik geen fatsoenlijke kwaliteit meer vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 juni 2024 @ 12:21:36 #286
862 Arcee
Look closer
pi_213832964
Ik had de verkoopwaarde van de benedenwoning (ruim) hoger dan de middenetages geschat, want tuin enzo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 12:56:08 #287
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213833334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef Arcee het volgende:
Ik had de verkoopwaarde van de benedenwoning (ruim) hoger dan de middenetages geschat, want tuin enzo.
Nou tuin, volgens mij was het meer een plaatsje…
pi_213833459
Wie zoekt die vindt, dus hier nog een trip down memory lane rond de eerste seizoenen van Het Blok *)

Leader seizoen 5:
https://vimeo.com/137353447

Leader seizoen 6:
https://vimeo.com/9832406

Leader seizoen 7:
https://vimeo.com/29028018

Een compilatie van het eerste seizoen (2004), met opper-opzichter Theo in de hoofdrol:

En nog een compilatie uit 2004 met alle klusbloopers:

Een samenvatting van al het drama dat zich onttrok in het tweede seizoen (2005):

Maar gelukkig was er ook genoeg te lachen in dat jaar:

Een compilatie van de hilariteit uit het derde seizoen (2006):

Maar ook in 2006 was er genoeg tragiek te beleven, zoals te zien in deze samenvatting:

Het vierde seizoen (2007) begon nog positief, maar de onderlinge verhoudingen zetten de boel algauw op scherp:

Een compilatie van dieptepunten uit het vierde seizoen, met de onverbiddelijke opzichter Ruud die geen genade kende:

Een van de challenges uit het vierde seizoen: schatgraven op het strand:
https://vimeo.com/19778544

De openingsbattle van het vijfde seizoen (2008), waarin de productie full Wie is De Mol ging qua opdracht:
https://vimeo.com/19773641

Een compilatie van seizoen 5 (2008):
https://vimeo.com/137353451

Nog een compilatie uit seizoen 5, met alle hilarische hoogtepunten:
https://vimeo.com/137353448

De onverbiddelijke exit van Eleanor en Roek, nadat ze halverwege de wedstrijd als failliet waren:
https://vimeo.com/19759987

En de ietwat wereldvreemde Yarno en Kristel uit het Gelderse Wamel waren ook smaakmakers van dat seizoen:
https://vimeo.com/137353452

Een compilatie van alle leuke momentjes rond de kandidaten uit het zesde seizoen (2010):
https://vimeo.com/137355083

Maar ook dat jaar was niet alles pais en vree in Het Blok:
https://vimeo.com/137355085

En met een seizoen dat midden in een helse winter werd opgenomen waren er in 2010 ook de nodige ontberingen:
https://vimeo.com/137355088

...eigenlijk valt wel te stellen dat de huidige makers nog een hoop kunnen leren voor een volgend seizoen :7
pi_213833668
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nog best wel redelijke tuin volgens Funda:
- Achtertuin met schuur (ca. 33m²)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 juni 2024 @ 14:10:50 #290
862 Arcee
Look closer
pi_213833915
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Voor Amsterdam is elk plaatsje een tuin.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 17:53:21 #291
124676 RobertoCarlos
pi_213835710
Vond deze aflevering alleen vermakelijk vanwege de cijfer-info, maar gelukkig een terechte winnaar.

Hoe dan ook, het was gezellig, jammer dat ik niet eerder in dit draadje meedeed! *O*
Nu even nadenken of ik volgend jaar mee ga doen ;)
pi_213835886
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef Arcee het volgende:
Ik had dat ook verwacht, snap wel dat ze wat teleurgesteld waren. Zeker na de extra kosten die bijzonder hoog waren als je bedenkt dat Anouk en Jaïr veel minder opgeleverd hadden.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 18:34:44 #293
16715 Mylene
*schatje*
pi_213836061

[ Bericht 73% gewijzigd door Mylene op 08-06-2024 20:28:03 (nvm) ]
  zaterdag 8 juni 2024 @ 18:50:13 #294
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213836291
Even nog: is de meerwaarde nou gerekend aan de hand van de verkoopwaarde of van de hoogste biedingsprijs?
pi_213836388
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Even nog: is de meerwaarde nou gerekend aan de hand van de verkoopwaarde of van de hoogste biedingsprijs?
Hoogste bod werd uitgelegd.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 18:58:17 #296
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213836411
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:56 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Hoogste bod werd uitgelegd.
Maar dan kun je dus iemand flink hoog op jouw appartement laten bieden want dan win je…
pi_213836837
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar dan kun je dus iemand flink hoog op jouw appartement laten bieden want dan win je…
Kost dan wel serieus geld. Want je moest een bod bij de notaris indienen.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 20:48:31 #298
124676 RobertoCarlos
pi_213837951
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik had dat ook verwacht, snap wel dat ze wat teleurgesteld waren. Zeker na de extra kosten die bijzonder hoog waren als je bedenkt dat Anouk en Jaïr veel minder opgeleverd hadden.
Ik denk dat de tuin enzo al bij de taxatiewaarde was inbegrepen. Het gaat erom wat je als klusser echt toevoegt aan de woning
  zaterdag 8 juni 2024 @ 20:48:57 #299
124676 RobertoCarlos
pi_213837955
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:23 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Kost dan wel serieus geld. Want je moest een bod bij de notaris indienen.
Dan kun je omdat het onder voorbehoud van financiering was alsnog afhaken toch? })
  zondag 9 juni 2024 @ 06:04:27 #300
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_213842130
quote:

[..]
Wat erg.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 9 juni 2024 @ 06:04:37 #301
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_213842131
Vol
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties