Volgens mij ging de jurering vroeger ook zo. Maar zeker weten doe ik het niet. Naar mijn idee zat er toen iig wel een aannemer in de jury.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.
Ik snap niet waarom Rene en Jessica niet veel meer focussen op de styling. Ik had allang een paar hipsters uit die Rivierenbuurt meegetrokken om mee te denken over de styling van de kamer. Want dat is wat de jury nu eenmaal wil..
Die hebben op NLziet gestaan maar die afleveringen staan er steeds maar kort op. Ik schat een week ofzo. Dat is dus gelijk kijken als er weer een nieuw seizoen komt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:30 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik was ook op zoek naar de afleveringen van het blok Australië
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:14 schreef Firuze60 het volgende:
Beetje onduidelijke aflevering, wie heeft nu die bonus voor het afwerken gewonnen?
Dat zou absoluut een goede oplossing zijn, dan krijg je gewoon een eerlijk gewogen oordeel.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat RobertCarlos hierboven schrijft, dat zou een oplossing zijn. Nu zijn het twee verdwaalde hipsters die als jury fungeren.
Correct.quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
Ben ik helemaal met je eens, en dan kan je per opdracht inderdaad een gewicht bepalen. Zo kan ik mij voorstellen dat voor de badkamer en keuken de aannemer belangrijker is en voor een woonkamer of slaapkamer de stylist. Simpelweg omdat een badkamer en keuken constructief goed in elkaar moeten zitten en bij een woonkamer of slaapkamer gaat het om hoe het eruit ziet, daar hoef je constructief niets anders voor te doen dan wat muren en elektra te plaatsen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.
Wat ik niet begrijp is dat de andere 3 koppels geen werklui hebben ingehuurd om die klussen af te maken. Al hadden ze 4000 uitgegeven hadden ze nog 1000 gewonnen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Vlak niet uit wat het klussen en de arbeid doet. Ik heb zelf diabetes en toen ik ging verhuizen liep ik continu tegen te lage bloedsuikers aan waardoor ik moest bij blijven eten (ook al gebruikte ik al minder insuline).
Als ik kort na het eten een paar schroeven indraai dan heeft dat ook een verlagend effect op de bloedsuikers (want je spieren gebruiken de glucose direct en wordt minder in je bloed opgenomen).
Ik vind overigens dat Hans als een smaller bekkie heeft dan toen hij in het Blok kwam.
Ja dit. Rene en Jes kregen een hand en Hans en Famke waren ineens blij (met name Famke...). Bij de anderen was het al zo duidelijk dat het niks werd dat er verder niks over werd gezegd...quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Het heet een sensor en die is niet bedoeld voor je gewicht, maar om te weten hoe hoog of hoe laag je bloedsuiker is en daar je insuline op aan te passen (of om bij te eten als je laag zit).quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:55 schreef Irri-tante het volgende:
Gelukkig voor Anouk had ze dat kristal. Het had veel slechter kunnen aflopen.
Verder vraag ik me wel af wat je ermee moet en waarom ze niets gekozen hebben voor het huis.
Geen idee. Ik had mijn geld daar niet aan uitgegeven. Mijn voorkeur ging uit naar de kast en de deuren.quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?
Los van de smaak, voldeed de bank naar mijn idee eigenlijk het beste aan de opdracht van een pareltje van Marktplaats kopen. Waarbij je je dan kan afvragen wat een pareltje is, een doorsnee bank die je voor weinig op de kop kan tikken en precies past in je huis of iets wat echt design is voor weinig.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe vonden jullie de eyecatchers? Ik vond de kast het mooist en de bank een miskoop.
De laatste loodjes!quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij weer een avondje met ellende
😄quote:
Bij Daniël en Sanne moet idd. het stucen nog, de vloer ook dacht ik en met een beetje pech het plafond ook nog.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?
En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?
En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
Maar dan klopt de hoogte van de keuken nu nietquote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nu wordt maanden we bouwen in een paar uitzendingen gepropt.
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.
😂 jaja inderdaad. Wat een werk zal dat geweest zijn!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
Als je het relativeert valt het goed mee. Wat ze hebben moeten doen is een bestaand gebouw leegruimen, veel voorzetwandjes plaatsen en daar vervolgens wat stuc en accessoires tegenaan. Bouwkundig is er, op de badkamer na, nagenoeg niets gedaan. Denk dat Tim en Anne uiteindelijk nog het meeste hebben gedaan daarin.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nu wordt maanden we bouwen in een paar uitzendingen gepropt.
Dat zal wel meevallen. Op de badkamer van Anouk en Jair na is het meeste wel aardig voor elkaar. Zal nog wel wat gebeurd zijn sinds de afloop en voor het te koop zetten, maar dat zal echt geen maanden herstel zijn geweest.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
Ik heb ook niet anders beweerd toch?quote:Op zondag 2 juni 2024 13:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Bij Sanne en Daniël is de woning al hoger getaxeerd en dat is het uitgangspunt.
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerkingquote:Op zondag 2 juni 2024 12:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Al geef ik Tim en Anne ook een goede kans, dat is toch ook wel een goede plek om te wonen. Niet te groot, dakterras en behoorlijk goed afgewerkt tot op heden.
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijkenquote:Op zondag 26 mei 2024 05:45 schreef Regendans48 het volgende:
Ik verwacht dat komende week iedereen wegens incompetentie naar huis wordt gestuurd, behalve Hans en René. Die samen vrolijk fluitend het hele pand afklussen en opleveren.
De randjes van het gips bedoel je? Daar komt nog stuc overheen, dat hoeft niet perfect.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerkingJe ziet veel randjes die niet zijn afgewerkt, platen die niet strak zijn geplaatst, stopcontacten die schuin zitten.
quote:Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidatenThat's a first sinds de eerste avond volgens mij
Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.
Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.
Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.
Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaďr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden
Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord."Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.
En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.
Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:
[..]
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken
Gave samenvatting!!quote:Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidatenThat's a first sinds de eerste avond volgens mij
Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.
Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.
Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.
Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaďr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden
Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord."Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.
En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.
Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:
[..]
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?quote:Op zondag 2 juni 2024 18:02 schreef Soury het volgende:
Nadat de tv klussers vertrokken waren is er nog een aantal weken gewerkt in het pand voordat het in de verkoop ging.
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?
Ja dat zei Jeroen toen hij met die lijsten kwamquote:Op zondag 2 juni 2024 20:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben wel blij dat ze dit programma bij mij is de straat doen
Wat een overlast voor de buren
Je hebt de fout gevondenquote:Op zondag 2 juni 2024 22:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent.Maar inderdaad, moet er niet aan denken maanden die klusherrie en troep voor je deur.
Wij vroegen ons dat ook af. Ik meen mij te herinneren dat ze 1 dag in de week 1 gratis klushulp mochten inschakelen. Maar los van dat ik dat amper zie gebeuren zoals je zegt heb ik volgens mij ook al meermaals gezien dat er meer mensen leken te helpen.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: wat zijn nou eigenlijk de regels voor het laten helpen door vrienden/vriendinnen?
Ik zie toch vrij weinig vrienden helpen, ik zou daar zoveel mogelijk gebruik van maken.
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
Oh jaaa, Theoquote:Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:
[..]
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.
Theo: "Dat maakt mij de pis niet lauw!!"
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden!quote:Op maandag 3 juni 2024 11:36 schreef avotar het volgende:
En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, ....
Ja en hoe ze op de bovenkant ging staan (niet de hoogste tree,.nog hoger) brrrquote:Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden!![]()
![]()
(nou, je moet het gezien hebben)
Die viel mij ook op jaquote:Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden!![]()
![]()
(nou, je moet het gezien hebben)
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.
Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.
Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarričres, plafondplaten verkeerd monterenetc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.
Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddelsquote:Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:
[..]
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.
Theo: "Dat maakt mij de pis niet lauw!!"
Inderdaad. Mijn schoonvader is aannemer en werkt veel met zzp'ers. Alles plannen ze ruim van te voren. Een zzp'er die direct beschikbaar is, is dat vaak om een reden, is zijn standpunt.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.
Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.
Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarričres, plafondplaten verkeerd monterenetc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.
Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
Het probleem wat ik aankaart is meer dat de markt op dit moment zo oververhit is dat je voor klussen op korte termijn alleen bij de wat mindere klussers uitkomt.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.
Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Smaken verschillenquote:Op maandag 3 juni 2024 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
In mijn herinnering kon hij heel kwaad worden. Klopt dat…?quote:Op maandag 3 juni 2024 16:21 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:
"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren."
Jaaaaa, Smaken Verschillen.quote:
Dat was een leuk programma ja!quote:Op maandag 3 juni 2024 21:49 schreef Regendans48 het volgende:
[..]
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Jep... ik voel hem meequote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
Ja, kriebels bij dat verheven voelen want Amsterdam.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
Wat ik dan denk 'gooi jezelf weg meid'quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die badkamer vind ik echt heel erg voor zeze zijn vervelend. Alleen dit gun je niemand
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.
Hij moet er veel beter bovenop zitten, zeker op de bouwkundige zaken.
Paar weken geleden zei Jeroen zelf nog over de badkamervloer dat hij het wel vertrouwde, terwijl het vanaf dag 1 drama en lekkage is in die badkamer. Of het nu gaat om een losse cementvloer of te weinig tegellijm.
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
Ik vond Sanne ook zo ondankbaar en verwend reageren! Echt naar, die Daniël doet hartstikke zijn bestquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten(H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.
Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit)
Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
Waarom heet Daniël The Icon?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten(H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.
Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit)
Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
Ik snap m niet…?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
O jee, nu ga je er op lettten!
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijkenquote:
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande geklunsquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok)
Oh dat is me nooit opgevallen!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijken
Misschien. Eventueel. Zou kunnen.
Zo lekker herkenbaar dan inderdaadquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande gekluns
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok)
Geldt dat ook voor tegels aan de wand?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
Daar zit wel wat in ja...quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:
[..]
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
Ah pardon. Verkeerd begrepen. Heb sowieso niet meegekregen dat de tegels al een keer hersteld zouden zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
Ben het er toch niet helemaal mee eensquote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:
[..]
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |