abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2024 @ 20:59:11 #101
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213716493
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.

Ik snap niet waarom Rene en Jessica niet veel meer focussen op de styling. Ik had allang een paar hipsters uit die Rivierenbuurt meegetrokken om mee te denken over de styling van de kamer. Want dat is wat de jury nu eenmaal wil..
Volgens mij ging de jurering vroeger ook zo. Maar zeker weten doe ik het niet. Naar mijn idee zat er toen iig wel een aannemer in de jury.

Ik snap sowieso niet waarom Rene en Jessica zo terugvallen op hun eigen huis qua styling. Niet dat het fout is, maar geweldig is het ook niet.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 28 mei 2024 @ 21:33:11 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213716928
Rustige aflevering. Sanne en Daniël zijn de klussers from hell, alles stapelt zich op en aan Sanne heb je niks. Sneu voor Tim en Anne dat ze het niet afkregen. Ik gun het hun. Jessica en René hebben niet veel smaak, oh oh oh wat sjouwen ze nog het huis in… Anouk is kennelijk teruggekomen op haar beslissing dat ze de rest niet nodig hebben want zij klaagt morgen dat ze niet mee-eten. :Y)
pi_213717672
Wel sneu eigenlijk hoe Anouk en Jaďr uit de groep liggen. Doen ze zelf, maar desondanks sneu
pi_213717840
Op de kluslijst van jair en Anouk stond het vervangen/aanpassen van de badkamervloer. Hebben ze dat nou al gedaan? Of was dat niet voor deze deadline?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_213718335
Beetje onduidelijke aflevering, wie heeft nu die bonus voor het afwerken gewonnen?
pi_213718766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:30 schreef Michellee het volgende:

[..]
Ik was ook op zoek naar de afleveringen van het blok Australië
Die hebben op NLziet gestaan maar die afleveringen staan er steeds maar kort op. Ik schat een week ofzo. Dat is dus gelijk kijken als er weer een nieuw seizoen komt.
pi_213719136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 23:14 schreef Firuze60 het volgende:
Beetje onduidelijke aflevering, wie heeft nu die bonus voor het afwerken gewonnen?
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
pi_213720323
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat RobertCarlos hierboven schrijft, dat zou een oplossing zijn. Nu zijn het twee verdwaalde hipsters die als jury fungeren.
Dat zou absoluut een goede oplossing zijn, dan krijg je gewoon een eerlijk gewogen oordeel.
pi_213720328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 06:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Zoals ik het begreep aan het eind van de voice-over iedereen die zijn lijstje af had, dus zowel René en Jessica als Hans en Famke.
Correct.
pi_213720349
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.

Ben ik helemaal met je eens, en dan kan je per opdracht inderdaad een gewicht bepalen. Zo kan ik mij voorstellen dat voor de badkamer en keuken de aannemer belangrijker is en voor een woonkamer of slaapkamer de stylist. Simpelweg omdat een badkamer en keuken constructief goed in elkaar moeten zitten en bij een woonkamer of slaapkamer gaat het om hoe het eruit ziet, daar hoef je constructief niets anders voor te doen dan wat muren en elektra te plaatsen.
pi_213722919
quote:

[..]
Wat ik niet begrijp is dat de andere 3 koppels geen werklui hebben ingehuurd om die klussen af te maken. Al hadden ze 4000 uitgegeven hadden ze nog 1000 gewonnen.

Anouk en Jaďr betalen dan wel de timmerman extra om sommige klussen af te maken, maar verzuimen te schilderen.
En stonden ook zaken op als kitten en voegen. Bij Sanne en Daniël bijvoorbeeld maar 1 randje ... daar moet je toch even tijd voor kunnen vrijmaken.
  woensdag 29 mei 2024 @ 18:38:18 #112
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_213725192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Vlak niet uit wat het klussen en de arbeid doet. Ik heb zelf diabetes en toen ik ging verhuizen liep ik continu tegen te lage bloedsuikers aan waardoor ik moest bij blijven eten (ook al gebruikte ik al minder insuline).
Als ik kort na het eten een paar schroeven indraai dan heeft dat ook een verlagend effect op de bloedsuikers (want je spieren gebruiken de glucose direct en wordt minder in je bloed opgenomen).
Ik vind overigens dat Hans als een smaller bekkie heeft dan toen hij in het Blok kwam.
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 29 mei 2024 @ 18:41:28 #113
124676 RobertoCarlos
pi_213725215
quote:

[..]
Ja dit. Rene en Jes kregen een hand en Hans en Famke waren ineens blij (met name Famke...). Bij de anderen was het al zo duidelijk dat het niks werd dat er verder niks over werd gezegd...
pi_213725503
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Natuurlijk is zo klussen zwaar en is het goed dat hij bij-eet, alleen is snacken en alle andere zooi die hij eet erg slecht voor oa je diabetes. Ik vind Hans trouwens toch nog steeds te dik voor een persoon met diabetes, zo'n stip heeft dan geen echt effect (behalve dat je weet wanneer je glucose te hoog/laag is)
Het heet een sensor en die is niet bedoeld voor je gewicht, maar om te weten hoe hoog of hoe laag je bloedsuiker is en daar je insuline op aan te passen (of om bij te eten als je laag zit).
Overigens zijn boterhammen net zo slecht voor je bloedsuikers, dus het blijft behelpen in zo'n klushuis.
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:30:27 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213727195
Hoe vonden jullie de eyecatchers? Ik vond de kast het mooist en de bank een miskoop.
pi_213727530
Gelukkig voor Anouk had ze dat kristal. Het had veel slechter kunnen aflopen.

Verder vraag ik me wel af wat je ermee moet en waarom ze niets gekozen hebben voor het huis.
  woensdag 29 mei 2024 @ 22:05:05 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213727654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:55 schreef Irri-tante het volgende:
Gelukkig voor Anouk had ze dat kristal. Het had veel slechter kunnen aflopen.

Verder vraag ik me wel af wat je ermee moet en waarom ze niets gekozen hebben voor het huis.
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?
pi_213727710
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Weet jij er iets van? Dat ding kostte 850 euro, is dat reëel?
Geen idee. Ik had mijn geld daar niet aan uitgegeven. Mijn voorkeur ging uit naar de kast en de deuren.

Die bank is niet per se mijn smaak, maar het is wel zoeken naar een speld in een hooiberg als je een bank zoekt met allemaal specifieke eisen.

Ook grappig dat de families van Anouk en Jaďr elkaar voor het eerst zagen. Haar vader keek bij het eten wel een beetje van 'wat krijg ik nu te eten?'.
pi_213729233
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe vonden jullie de eyecatchers? Ik vond de kast het mooist en de bank een miskoop.
Los van de smaak, voldeed de bank naar mijn idee eigenlijk het beste aan de opdracht van een pareltje van Marktplaats kopen. Waarbij je je dan kan afvragen wat een pareltje is, een doorsnee bank die je voor weinig op de kop kan tikken en precies past in je huis of iets wat echt design is voor weinig.
De rest van de items kwam bij handelaren vandaan die op Marktplaats adverteren. Maar die handelaren kun je ook gewoon via Google vinden via hun eigen site.
Ik hou wel van kristallen (verder geen verstand van) maar dat was denk ik sowieso niet 2e hands en kwam gewoon uit een winkel.
pi_213736185
Volgens mij weer een avondje met ellende
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:12:12 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213736841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij weer een avondje met ellende
De laatste loodjes!
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:37:20 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213737170
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voor hen en voor ons ;)
😄
Maar ‘t was weer smullen. Sanne had een kamerbrede lach toen de keukeninstallateur kwam, jaja ze hielp zowaar mee. Jessica vind ik steeds leuker, wat een lief mens. Anouk en Jaďr zitten er doorheen maar zij hebben zoveel tegenslagen gehad. En het geld is ook nog op. Ik heb met hen te doen. Famke beweert dat ze alleen na het opstaan niet te genieten is maar wij weten dat ze dat doorgaans altijd is… En ook Anne en Tim worden geplaagd door veel tegenslagen in het kleine appartementje. Morgen weer!
pi_213739687
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?

En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 08:43:27 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213739922
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:
Het geld is zeker op. Ineens zitten ze zelfs al bijna op -4k. Als dat Excel document klopt want Jair heeft al een week niks er aan gedaan. O en dan moeten de tegels in de badkamer nog lijkt me, op kosten van de aannemer.
Hoop dat ze nog wat bonnen bewaard hebben, er ligt nog heel veel apul in dat appartement, misschien kunnen ze nog wat terugbrengen?

En beneden, stucen na de keuken? En hoe zit het met de vloer? Die lag ook nog niet toch? Dat wordt ook nog wat.
Bij Daniël en Sanne moet idd. het stucen nog, de vloer ook dacht ik en met een beetje pech het plafond ook nog.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 13:54:06 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213742883
Waar zijn de fans? :? Ik mis de fans.
pi_213743533
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:12 schreef d.k. het volgende:

Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.
pi_213745144
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 14:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vloer is niet zo gek, die ligt normaliter niet onder de keuken volgens mij. Die wordt meestal tot net onder de plint geplaatst.
Maar dan klopt de hoogte van de keuken nu niet ;) tenzij ze die expres hoger gezet hebben. Ze moeten isolatie en de vloerverwarming kwijt op die vloer en dan nog de pvc vloer, dat is zo meer dan een centimeter. Die dikke vloerplaten moesten liggen er sowieso wel onder, want die hebben ze gelegd tijdens het keuken zetten, dat bespraken ze.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 18:06:40 #129
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213745380
Wordt nog leuk als ze het plafond nog niet gedaan hebben.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 22:17:13 #130
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213748190
Oké, hoe was het vanavond. Nogmaals de laatste loodjes voor iedereen. Was een wat vermoeide sfeer overal. De moeder van Anouk kwam langs, opvallend polsend hoe het stond met de relatie van haar dochter met Jaďr.
Binnenkort moeten ze geld ophoesten voor het opknappen van het trappenhuis maar omdat ze blut zijn overwoog Anouk om die hele rekening maar niet meer te betalen. :')
Famke en Hans als vanouds hun rolverdeling: Hans werkt gestaag door, Famke vervalt in zucht puf zwaar recalcitrant etc. Niets nieuws onder de zon dus.
Zowaar, zowáár hielp Sanne mee op de BG en ik moet zeggen: dan is ze leuk. Maar ook hun twee moeten nog veel doen.
De laatste twee koppels daar valt weinig over te melden: altijd hard aan het werk en Tim en Anne hebben bijna geen ruimte in hun appartement meer door de bouwmaterialen. De keuken bij Jessica en René geeft wat problemen.
Volgende week de finale ^O^
pi_213748377
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nu wordt maanden we bouwen in een paar uitzendingen gepropt.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 21:58:31 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213758860
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Het einde is wel n zicht. Ik vind wel dat het 'snel' gaat. Je ziet helaas weinig van het hele proces. Vooral het gezeur er omheen. Dat maakt het ook aantrekkelijk om te volgen, maar iets meer aandacht voor verbouwingen zou ik leuk vinden.
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.
pi_213758895
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 21:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou het is geen maanden bouwen hoor. Ze zijn straks op het eind ongeveer vijf weken bezig geweest.
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 22:01:48 #134
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213758911
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en de rest van bouwvakkers nog maanden bezig geweest om alles te herstellen voor de verkoop.
😂 jaja inderdaad. Wat een werk zal dat geweest zijn!
pi_213764362
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:38 schreef Irri-tante het volgende:
Als je het relativeert valt het goed mee. Wat ze hebben moeten doen is een bestaand gebouw leegruimen, veel voorzetwandjes plaatsen en daar vervolgens wat stuc en accessoires tegenaan. Bouwkundig is er, op de badkamer na, nagenoeg niets gedaan. Denk dat Tim en Anne uiteindelijk nog het meeste hebben gedaan daarin.

En ja, een aantal koppels heeft het enige wat echt moeilijk was (de badkamer) stevig verprutst. Die prijswinnende bak ellende van Anouk en Jair als topper natuurlijk, compleet onbruikbaar en dat gaat nog stevig geld kosten om het naderhand allemaal te fixen.
pi_213764420
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen. Op de badkamer van Anouk en Jair na is het meeste wel aardig voor elkaar. Zal nog wel wat gebeurd zijn sinds de afloop en voor het te koop zetten, maar dat zal echt geen maanden herstel zijn geweest.

Maar voor de winnaar maakt het niet uit, die kosten gaan van de overwaarde/winst af. Dus hoe slechter je gepresteerd hebt hoe minder kans op de winst. En daarmee lijkt mij op dit moment het lot van Anouk en Jair al bezegeld.

Dankzij de inhaalslag van Sanne en Daniël denk ik dat die nog wel in de buurt gaan komen van een mooie opbrengst. Zij hebben als supervoordeel natuurlijk de tuin, dat drijft zonder meer de prijs op omdat er meer gegadigden voor zullen zijn. Al geef ik Tim en Anne ook een goede kans, dat is toch ook wel een goede plek om te wonen. Niet te groot, dakterras en behoorlijk goed afgewerkt tot op heden. Zelf zou ik denk ik, als ik zou moeten, kiezen voor die etage. Ik houd niet van bovenburen ;)
  zondag 2 juni 2024 @ 13:06:48 #137
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213764630
Bij Sanne en Daniël is de woning al hoger getaxeerd en dat is het uitgangspunt.
pi_213766124
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 13:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Bij Sanne en Daniël is de woning al hoger getaxeerd en dat is het uitgangspunt.
Ik heb ook niet anders beweerd toch?

De markt is weer behoorlijk veranderd in het afgelopen jaar, en ik verwacht dat Sanne en Daniël daar optimaal van zullen profiteren.
pi_213766443
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 12:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Al geef ik Tim en Anne ook een goede kans, dat is toch ook wel een goede plek om te wonen. Niet te groot, dakterras en behoorlijk goed afgewerkt tot op heden.
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerking :@ Je ziet veel randjes die niet zijn afgewerkt, platen die niet strak zijn geplaatst, stopcontacten die schuin zitten.

Puur voor de afwerking zou ik voor verdieping 1 of 2 gaan.

Als potentiële koper zou ik gaan voor de begane grond. Voldoende afgewerkt, tuintje erbij en de stijl van Sanne vind ik ook wel iets hebben, dus daar hoef ik dan als koper ook niet gelijk alles te veranderen.
pi_213766479
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidaten :o That's a first sinds de eerste avond volgens mij _O- Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.

Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.

Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.

Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaďr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden _O-

Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord." :D Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.

En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.

Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 05:45 schreef Regendans48 het volgende:

Ik verwacht dat komende week iedereen wegens incompetentie naar huis wordt gestuurd, behalve Hans en René. Die samen vrolijk fluitend het hele pand afklussen en opleveren.
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213766596
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 17:15 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik vind het een leuk stel, maar Tim vind ik juist niet goed in de afwerking :@ Je ziet veel randjes die niet zijn afgewerkt, platen die niet strak zijn geplaatst, stopcontacten die schuin zitten.
De randjes van het gips bedoel je? Daar komt nog stuc overheen, dat hoeft niet perfect.

Stopcontacten niet opgevallen, maar dat zal wel komen omdat ik dat ook niet kan _O-
pi_213766611
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidaten :o That's a first sinds de eerste avond volgens mij _O- Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.

Verder was het een moeizaam weekje. Bij alle koppels is de rek er wel uit, zelfs bij de anders zo eensgezinde René en Jessica zijn er spanningen. Maar met een keuken die gemaakt lijkt te zijn voor reuzen kan ik mij ook voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.

Om even een verdieping mee te zakken met de moed: Daniël en Sanne. De keuken zit er in, al is dat vooral dankzij de gewonnen keukenzetter, want anders had er nog geen enkel deel gestaan denk ik. Niet zo gek ook, want Zeurstem is vooral bezig met te zeggen dat ze er zó geen zin meer in heeft. Om vervolgens direct te zeggen dat dat niet echt zo is. Maar als we van de afgelopen zes weken een count moeten gaan houden ga ik toch denken dat ze de waarheid spreekt. Het werd ook direct duidelijk dat ze niet lekker in d'r vel zit toen Jeroen het onverbiddelijke oordeel velde over de enorme lijst aan achterstallig onderhoud niet heel veel minder werd.

Maar in tegenstelling tot eerdere jaren, waarin het productieteam ingreep als opleveringen niet gehaald werden of het een gigantische budgettaire puinhoop was, mogen de huidige kluskoppels vrolijk verder gaan met de chaos compleet maken. Zie daar: Jaďr en Anouk. Er is geen geld meer, het appartement is een bende doordat alles wat geplaatst is er weer uit moet, ingehuurde klusjesmannen lopen gillend weg, de lijst achterstallige onderhoud wordt met elke minuut langer - maar hey, ze willen dit ook gaan doen in Spanje?! Ik mag hopen dat dit een grap was, anders moeten we de Spaanse ambassade informeren over dit onzalige plan. Net als dat kristal van 850 euro een enorme grap was. Het moest geld en rijkdom opleveren, maar de 2500 euro die ze ermee konden winnen ging aan hun neus voorbij en Miss Perfect kon bijna van het Amsterdamse asfalt geschraapt worden _O-

Op de bovenverdieping gaat het ook niet van een leien dakje, al kan de relatie van Tim en Anne wel tegen een stootje, als je hoort hoe ze onderling met elkaar én over elkaar communiceren. "Ze zegt al “bewaren”. Nou, die zetten we effe op stil hoor. Niks gehoord." :D Maar ook daar: budgettaire problemen, alles wat tegelijk op hen afkomt en de geringe ruimte maakt het hen ook niet gemakkelijk.

En heel de week is Famke weer haar immer vrolijke, levenslustige zelf. Of nou ja, wat daarvoor moet doorgaan. Hans gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is en dankzij zijn doorzettingsvermogen krijgen ze zelfs nog extra bouwbudget. Want als het aan recalcitrante Famke had gelegen was dat lijstje linea recta in het vuur gegooid. Nee, Hans vertrouw ik het wel toe om een verbouwinkje te doen, zolang hij Famke maar thuis laat.

Met nog maar één uitzendweek te gaan heb ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch effe op Funda gekeken naar het eindresultaat van al het klusgeweld. Maar in sommige gevallen kán het toch niet anders dan dat er achteraf nog een hoop tijd en werk is gaan zitten in de afwerking. Zeker bij de appartementen van Miss Perfect & d'r Toyboy én Zeurstem & Schoothondje kan ik niet geloven dat ze dat in de laatste week nog helemaal af hebben gekregen. Ja, of René en Hans moeten nog tezamen de handen uit de mouwen hebben gestoken, zoals Regendans48 al hoopte:
[..]
Ergens wil ik gewoon dat die twee een klusprogramma gaan maken, De Bouwdouwers of zo. Ik zou kijken :D
_O_ wat een heerlijke analyse, met veel plezier gelezen
  zondag 2 juni 2024 @ 17:34:35 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213766730
quote:

[..]
Gave samenvatting!!
  zondag 2 juni 2024 @ 18:02:30 #144
168093 Soury
Squeek
pi_213767149
Nadat de tv klussers vertrokken waren is er nog een aantal weken gewerkt in het pand voordat het in de verkoop ging.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_213768617
quote:
84s.gif Op zondag 2 juni 2024 18:02 schreef Soury het volgende:
Nadat de tv klussers vertrokken waren is er nog een aantal weken gewerkt in het pand voordat het in de verkoop ging.
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?
pi_213769464
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Die klussen die na hen gedaan werden, worden toch betaald vanuit de overwaarde van de woningen?
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.
pi_213770152
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 20:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Volgens mij wel. En van eventueel bouwbudget wat over was.
Ja dat zei Jeroen toen hij met die lijsten kwam
pi_213770161
Ben wel blij dat ze dit programma bij mij is de straat doen

Wat een overlast voor de buren
  zondag 2 juni 2024 @ 21:52:37 #149
124676 RobertoCarlos
pi_213770661
Wat ik me nog afvroeg: wat zijn nou eigenlijk de regels voor het laten helpen door vrienden/vriendinnen?
Ik zie toch vrij weinig vrienden helpen, ik zou daar zoveel mogelijk gebruik van maken.

Overigens vond ik de (gescheiden?) moeder van Anouk eigenlijk best vervelend. Ik bedoel: ze gaat voor een draaiende camera even laten merken dat zij het allemaal beter weet en dat A&J er niet veel van bakken. Dat is wel zo, maar waarom dat zo uitgebreid laten merken voor de camera :?

Ik ben trouwens zelf nu ook een beetje aan het klussen en ik betrap mij erop dat ik regelmatig in mijn achterhoofd De Zeurstem hoor als er iets niet perfect gaat. Of ik hoor Anouk op mij bitchen als ik even wat bouwspullen koop. Of Rene kortaf kritiek hebben....
Is dit herkenbaar voor mensen hier die ook klussen?

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 02-06-2024 22:03:23 ]
pi_213771185
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben wel blij dat ze dit programma bij mij is de straat doen

Wat een overlast voor de buren
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent. _O- Maar inderdaad, moet er niet aan denken maanden die klusherrie en troep voor je deur.
pi_213773944
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 22:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent. _O- Maar inderdaad, moet er niet aan denken maanden die klusherrie en troep voor je deur.
Je hebt de fout gevonden
;)

En wat dacht je ook van de cameraploegen etc
pi_213774157
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: wat zijn nou eigenlijk de regels voor het laten helpen door vrienden/vriendinnen?
Ik zie toch vrij weinig vrienden helpen, ik zou daar zoveel mogelijk gebruik van maken.
Wij vroegen ons dat ook af. Ik meen mij te herinneren dat ze 1 dag in de week 1 gratis klushulp mochten inschakelen. Maar los van dat ik dat amper zie gebeuren zoals je zegt heb ik volgens mij ook al meermaals gezien dat er meer mensen leken te helpen.

De regels zijn mij volledig onduidelijk. En dat is 1 van mijn irritaties van dit seizoen, op een rijtje:
1) Consequent te weinig tijd, al lijkt het nu met de keuken wel ingezien door de productie (ze hebben paar extra dagen gehad).
2) Dennis is welgeteld 2 keer langs geweest, bij de start en nu op het eind (kan nog meer worden).
3) Beoordeling van ruimtes enkel op styling en niet op functioneel zijn. Het hoeft wat mij betreft niet tot de laatste verfstreep af te zijn, maar mijn inziens beoordeel je enkel kamers die minimaal bruikbaar zijn voor het doel (dus kunnen wonen, slapen of douchen, los van of het water erop staat waar je geen invloed op hebt).
4) Absurde tijdrovende opdrachtjes tussendoor die 0 meerwaarde bieden en enkel spuuglelijke troep opleveren die ze ook nog eens verplicht in het interieur moeten gebruiken.

Voor de rest de afgelopen 6 weken zeker met plezier gekeken en komende week ook weer vol spanning hoe het wordt. Heb ook bewust nog niet op Funda gekeken, daar zie ik ook wel naar uit. Ik verwacht dat we vrijdag namelijk niet de huizen volledig Funda-proof zullen zien.
  maandag 3 juni 2024 @ 11:36:34 #153
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213774609
Misschien dat we natuurlijk ook verwend zijn door Australië en NZ, waar ze continue van de productie, maar ook vanuit de aannemer met een opzichter(s) rondliepen.
Dat helpt ook wel bij de kwaliteit lijkt me en ook bij de bouwveiligheid.

En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, dat had bij Peter Wolfkamp geen waar geweest.
Het lijkt allemaal veel vrijer te zijn dan daar.

De enige overeenkomsten lijken de klusopdrachten op momenten dat het totaal niet uitkomt en een jury die op de (wat mij betreft) compleet verkeerde dingen let.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_213775450
Het vrijblijvende vind ik wel het meest storend in vergelijking met AUS/NZ inderdaad.
Allemaal even naar de kinderen, alles mogen uitbesteden, geen strenge handhaving van oplevering en budget.
Nog steeds leuk om te kijken, maar AUS/NZ zijn vele malen leuker.
  maandag 3 juni 2024 @ 13:45:51 #155
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_213776062
quote:
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.
Theo: "Dat maakt mij de pis niet lauw!!" _O-
pi_213776168
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:

[..]
Oh jaaa, Theo _O_
Dat was in elk geval niet zo'n shabby makelaarstype als er nu rondloopt :')
  maandag 3 juni 2024 @ 14:52:24 #157
124676 RobertoCarlos
pi_213776614
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:36 schreef avotar het volgende:
En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, ....
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden! :X :X
(nou ja, je moet het gezien hebben :s) )

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 03-06-2024 16:40:34 ]
pi_213776629
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden! :X :X
(nou, je moet het gezien hebben :s) )

Ja en hoe ze op de bovenkant ging staan (niet de hoogste tree,.nog hoger) brrr
pi_213776729
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
(nou, je moet het gezien hebben :s) )

Die viel mij ook op ja _O-
Kutten met een stanleymes in je handen, wat kan er mis gaan :')
pi_213776882
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.

Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.

Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarričres, plafondplaten verkeerd monteren 8)7 etc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.

Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool :D ) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
pi_213777162
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.

Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.

Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarričres, plafondplaten verkeerd monteren 8)7 etc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.

Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool :D ) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.

Maar misschien zou een tussenvariant wel een optie zijn. Een pool met betrouwbare mensen die snel beschikbaar zijn voor zeg 75 euro per uur. En dat je dan ook zelf op zoek mag, maar dan is het jouw risico en probleem.
pi_213777288
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:

[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels ;(
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:

"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren." })
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 3 juni 2024 @ 16:59:12 #163
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213777566
quote:

Inderdaad. Mijn schoonvader is aannemer en werkt veel met zzp'ers. Alles plannen ze ruim van te voren. Een zzp'er die direct beschikbaar is, is dat vaak om een reden, is zijn standpunt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_213777663
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.
Het probleem wat ik aankaart is meer dat de markt op dit moment zo oververhit is dat je voor klussen op korte termijn alleen bij de wat mindere klussers uitkomt.

Een goede klusser (of hovenier) vind je nu niet meer op korte termijn. Klusprojecten staan al maanden, soms zelfs een jaar gepland.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:38:51 #165
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213777814
quote:

Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
pi_213777921
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
Smaken verschillen :P
Ik vind het juist niet leuk om te kijken naar klusjesmannen die weglopen of die zo slecht klussen dat het opnieuw moet.

Ik kan daarentegen juist wel genieten van een Hans en René die lekker zelf klussen en mooi afgewerkt resultaat leveren of van zo'n keukenzetter die keurig werkt en positief is en zo Sanne en Daniël ook in beweging krijgt.

Ik kijk Het Blok niet voor de spanning, maar echt voor het klussen en de oplevering.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:59:13 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213777999
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels ;(
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:

"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren." })
In mijn herinnering kon hij heel kwaad worden. Klopt dat…?
pi_213781073
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:50 schreef FYazz het volgende:

[..]
Smaken verschillen :P
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Met legendarische types, zoals die man met z'n theedoek die werkelijk voor alles gebruikt werd. En die vrouw met haar sm-kamer.
Geweldig.
pi_213782656
Die badkamer :o het is nog erger dan ik dacht. En dan merkt jair terecht op dat die gipsplaten teveel beschadigd zijn, maar er wordt verder niets mee gedaan. En die emmer pis, die zal daar toch niet al die tijd gestaan hebben? :X En nu beginnen ze eindelijk aan hun keuken, fijn Ikea kastjes bouwen als je al moe bent. Heeeeeerlijke klus. En waarom Ikea? Niks mis met Ikea, heb zelf een Ikea keuken, maar ze wilde toch een sjieke en luxe stijl? Nou ja, ben benieuwd hoe die keuken wordt.

Die van de zolder wordt mooi, zeker gezien de beperkte ruimte. Ze doen er wel lang over, zoveel kastjes waren het nou ook weer niet.

Benieuwd wie wint.
pi_213782841
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:49 schreef Regendans48 het volgende:

[..]
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Dat was een leuk programma ja!
Net als “wie is de chef”.
pi_213782859
Die badkamer vind ik echt heel erg voor ze -O- ze zijn vervelend. Alleen dit gun je niemand -O-
pi_213783476
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
pi_213783488
Dat Engels van Hans _O-
Het werkt, iig, maar ik voel me een stuk beter over mijn eigen Engels nu ;)
pi_213783489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
Jep... ik voel hem mee
pi_213783935
quote:
Ja, kriebels bij dat verheven voelen want Amsterdam. 8)7
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 10:24:49 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213783956
quote:
Wat ik dan denk 'gooi jezelf weg meid'
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_213786089
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 07:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die badkamer vind ik echt heel erg voor ze -O- ze zijn vervelend. Alleen dit gun je niemand -O-
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.
Hij moet er veel beter bovenop zitten, zeker op de bouwkundige zaken.

Paar weken geleden zei Jeroen zelf nog over de badkamervloer dat hij het wel vertrouwde, terwijl het vanaf dag 1 drama en lekkage is in die badkamer. Of het nu gaat om een losse cementvloer of te weinig tegellijm.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:14:28 #178
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213786220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:51 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik vind dit ook echt erg voor ze en persoonlijk vind ik het ook wel een blamage van de aannemer.
Hij moet er veel beter bovenop zitten, zeker op de bouwkundige zaken.

Paar weken geleden zei Jeroen zelf nog over de badkamervloer dat hij het wel vertrouwde, terwijl het vanaf dag 1 drama en lekkage is in die badkamer. Of het nu gaat om een losse cementvloer of te weinig tegellijm.
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 16:57:34 #179
124676 RobertoCarlos
pi_213787693
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten :? (H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.

Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit _O- )

Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
pi_213787915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Dat vond ik ook raar. Jeroen zei zelf dat hij het wel vertrouwde. Daarna allemaal lekkages, waar niemand iets over zegt en nu moet de hele vloer eruit. Dus hij heeft het ook slecht beoordeeld en had waarschijnlijk veel eerder al kunnen aangeven dat die vloer toch echt niet goed was.
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 17:28:19 #181
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213788041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef TaMieke het volgende:

[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
pi_213788048
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg dat A&J de badkamer helemaal overnieuw moeten doen. Niet alleen omdat ze helemaal niet kunnen klussen en dus alleen maar klusjemensen inschakelen. Ook niet omdat ze alleen de allergoedkoopste werkkrachten inschakelen/uitbuiten :? (H&F en J&R hebben nooit dit soort problemen met hun werklui...)
Zelfs ook niet omdat ze op z'n minst niet eens enige controle op de klusjesmensen hebben gehouden.

Maar veel meer omdat ze gewoon geld hebben gewonnen bij de oplevering van diezelfde mislukte badkamer! Ze hebben wmb nog geluk dat ze dat geld niet alsnog moeten teruggeven! (zo, dat is eruit _O- )

Verder is het maar goed dat Het Blok binnenkort stopt, want ik kan die Sanne echt niet meer zien... Hoe ondankbaar ze omging met het kadootje van 'The Icon'! Alhoewel dat ook weer zijn eigen schuld is, want als ik het goed begreep noteer hij elke opmerking van Sanne over iets wat ze leuk vindt.... nou dan ben je ook niet helemaal goed bij je pannetje...8)7
Ik vond Sanne ook zo ondankbaar en verwend reageren! Echt naar, die Daniël doet hartstikke zijn best
  dinsdag 4 juni 2024 @ 17:34:51 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213788098
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

Waarom heet Daniël The Icon?
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:17:27 #184
124676 RobertoCarlos
pi_213789453
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Waarom heet Daniël The Icon?

O jee, nu ga je er op lettten! ;)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:19:59 #185
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213789478
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

O jee, nu ga je er op lettten! ;)
Ik snap m niet…? :)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:20:37 #186
124676 RobertoCarlos
pi_213789491
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
De tegels moeten van de vloer af omdat de lijm maar op enkele plekken op de tegels zit. Dat gaat stuk.
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok :s) )
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:21:21 #187
124676 RobertoCarlos
pi_213789497
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik snap m niet…? :)
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijken :)
Misschien. Eventueel. Zou kunnen.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:23:18 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213789525
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik snapte alleen de opmerking van Jeroen niet zo heel goed. Hij zei dat de tegels overal egaal gelijmd moesten zijn om ervoor te zorgen dat de vloer waterdicht is. Maar je maakt het toch sowieso waterdicht doordat je de voegen van de tegels goed laat sluiten en de buitenranden afkit? Dat staat toch los van het wel of niet goed vastlijmen van de vloer?
(ben geen doe-het-zelver, maar probeer toch nog wel wat op te steken van Het Blok :s) )
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande gekluns O-)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:24:21 #189
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213789541
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nu je weet dat Daniel heel vaak een petje met 'Icon' op heeft, ga je iedere keer naar zijn pet kijken :)
Misschien. Eventueel. Zou kunnen.
Oh dat is me nooit opgevallen!
  dinsdag 4 juni 2024 @ 19:24:56 #190
124676 RobertoCarlos
pi_213789551
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Begrijp ik ook niet. Ik ben ook geen klusser, ik kijk vooral om omvallende verfbussen te zien en verder allerhande gekluns O-)
Zo lekker herkenbaar dan inderdaad _O- ^O^
pi_213789755
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 20:05:10 #192
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213790092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat niet egaal gelijmde tegels kunnen wippen cq doorbuigen. Dat zorgt ervoor dat je voegen speling krijgen en dus niet meer waterdicht zullen zijn.
Geldt dat ook voor tegels aan de wand?
  dinsdag 4 juni 2024 @ 20:17:17 #193
124676 RobertoCarlos
pi_213790260
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Daar zit wel wat in ja... ^O^
pi_213790860
Terechte winnaars! Ik vind die keuken zo gezellig en knus O+
  dinsdag 4 juni 2024 @ 21:28:30 #196
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213791066
Volgens mij klopt er iets niet: enkele weken geleden leverden D en S een badkamer op met hoeken waar een centimeter tussen zat. Dat moest toen over. En nu opeens is het helemaal goed. :{
  dinsdag 4 juni 2024 @ 21:43:48 #197
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_213791188
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:

[..]
Jeroen heeft aangegeven dat de betonvloer in orde was, dat de tegelvloer aangepast moest worden was na oplevering van de badkamer al bekend. En toen hebben ze hun tegelzetter opnieuw gevraagd de vloer te leggen. Met het resultaat daarvan was Anouk niet tevreden en ze heeft toen Jeroen gevraagd of ze niet te streng was. En pas toen bleek dat de tegelzetter het de tweede keer nog meer verkloot had en was het verwijderen van de vloer de enige optie. Dus dit is niet iets dat Jeroen te verwijten is, de betonvloer was goed, maar tegelzetter is een vak, juist ook bij die grote tegels die dan moeten aflopen richting een drain.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ah pardon. Verkeerd begrepen. Heb sowieso niet meegekregen dat de tegels al een keer hersteld zouden zijn.

Die pet van Sanne was erg lelijk. En idd heel ondankbaar over dr cadeau’s.

Keuken van Tim en Anne was leuk.
Kan die makelaar niet uitstaan. Met dr “beperkte doelgroep” :{w
En sinds wanneer is de keuken voor entertainment en het gedeelte waar je altijd zit? Ik zit liever op de bank dan aan zo’n dom barretje.
pi_213791723
Misschien ligt het aan mijn omgeving, maar met verjaardagen is het wel altijd druk in de keukens ;-)
pi_213791874
Die tuthola jurylid met haar Amsterdamse makelaar gesnoef zit ver in mijn irritatie. Dan moet ik weer lachen om Anouk die ooit op de opmerking van die troel over hun woonkamer: "Dit lijkt wel een wachtkamer van een schoonheidskliniek.", reageerde met: " Die kent ze kennelijk goed."

Sowieso die twee mutsen in de jury en suffe Dennis er naast vind ik 10 keer niks. Maar Anouk en Jair hebben gegokt en verloren (grote halen snel thuis).
pi_213792444
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:17 schreef d.k. het volgende:

[..]
Ben het er toch niet helemaal mee eens :@, Jeroen valt wellicht niets te verwijten, toch is hij wel de aannemer en bouwbegeleider en ook de eindverantwoordelijke. Ik verwacht juist van hem wat meer controle en sturing bij o.a. Anouk en Jaďr en Sanne en Daniël.

Als vanaf dag 1 het al niet goed gaat in een badkamer, bij oplevering ook blijkt dat het niet goed is en herstelwerkzaamheden nodig zijn en je ook weet dat het koppel zelf geen verstand heeft van badkamers, dan zou ik als aannemer een oogje in het zeil houden.
Niet eens voor het programma, maar gewoon voor de bouw en oplevering zelf en je eigen imago als bouwbegeleider.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')