quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was ook zo’n vreemd shot ja. Die had je juist van voren in beeld moeten brengen, dan was het ook gewoon een leuk grapje geweest.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die beetje gare visuals zijn natuurlijk wel heel erg Joost. Het moet er niet té strak uitzien. Maar het probleem is dat je ze amper kon zien, zoals die grap over de visual die hij was verloren... wie heeft dat nou echt meegekregen? Ik denk dat zelfs het merendeel van de Nederlanders niet heeft begrepen dat hij zegt "ik ben alles kwijt, behalve de tijd" en dat de grap dan is dat hij ook de visual kwijt was.
Als zaaloptreden werkte het erg goed, met name door het opbouwende lied en zijn eigen energie. De visuals voegden daar voor mij niet zoveel toe.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:01 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
[/b]
Geloof mij, niets in die staging is een toevalstreffer, de punten komen op een andere manier ook ergens voor. Over elke milliseconde is nagedacht, zelfs over de wat sommigen "rommelige camerashots' noemen. Deze staging is een totaalervaring. Vraagje aan @:Cee en wie er nog meer in Malmö was.... Hoe stak dit optreden als podiumervaring af vergeleken bij de andere optredens? Hadden jullie het idee dat je als publiek daar meer of minder aan je trekken kwam dan de tv-kijker uiteindelijk?
Want in mijn optiek was dit een perfecte symbiose tussen een in de kern tv-optreden en een in de kern zaaloptreden.
O jee.. Dat komt z'n populariteit misschien niet zo goed uit nu. Kun je zien of het Anouk ft. Joost is of Joost ft. Anouk? Want in dat eerste geval heeft zij er denk ik schijt aan om het gewoon uit te brengen. En ach, misschien Joost zelf ook wel trouwens.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:24 schreef blackswangreen het volgende:
Nieuw Joost-liedje dat is geregistreerd, met een interessante duet-partner. Ik vraag me af of dit binnenkort nog gereleased gaat worden, aangezien deze partner op het moment gecanceld is
97. Title of Version ZONDER JOU
Duration: 00:04:00 ISWC: GEMA work no.: 36565724-001
interested party CAE/IPI Role
TEEUWE, ANOUK 00265929230 composer
KRUIF DE, TEUN 00677177401 composer
KLEIN, JOOST 00865583297 composer
STORM, ARIE 00499272205 composer
TEEUWE, ANOUK 00265929230 author
KRUIF DE, TEUN 00677177401 author
KLEIN, JOOST 00865583297 author
STORM, ARIE 00499272205 author
GOLDILOX2 PUBLISHING 01022534409 original publisher
BMG RIGHTS MANAGEMENT GMBH 00567521924 sub-publisher
Zonder jou en dan zonder de andere uitbrengenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:31 schreef d_elise het volgende:
[..]
O jee.. Dat komt z'n populariteit misschien niet zo goed uit nu. Kun je zien of het Anouk ft. Joost is of Joost ft. Anouk? Want in dat eerste geval heeft zij er denk ik schijt aan om het gewoon uit te brengen. En ach, misschien Joost zelf ook wel trouwens.
Oh god, ben je meteen al die songfestivalfans ook weer kwijt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:24 schreef blackswangreen het volgende:
Nieuw Joost-liedje dat is geregistreerd, met een interessante duet-partner. Ik vraag me af of dit binnenkort nog gereleased gaat worden, aangezien deze partner op het moment gecanceld is
29 juni in Genk ook al gratis te zien. Daar is de capaciteit al verhoogd en zijn alle verloven van de hulpdiensten ingetrokkenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:12 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Joost Klein op zomerparkfeest in Venlo.
Wow dat wordt een partijtje druk daar dan, aangezien het gratis entree is.......
Zijn nieuwe fans lijken een beetje op K-Pop fans qua gedragquote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:03 schreef d_elise het volgende:
Die nieuwe fans zijn wel echt dedicated, he. In m'n algoritme zie ik ineens een fan account dat Nederlandse Joost content voorziet van ondertiteling, zoals de video van De Kluis. Hij is echt een international artist now 😂
O wow. Ik opperde hier al eens een duet van Joost met een zangeres voor ESC2025. Dit was wel wat geweest, als Anouk niet zo'n enorme B was.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:24 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zag het op tv (bij de tweede halve finale) niet zo duidelijk terug, vandaar dat ik twijfelde.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:01 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Geloof mij, niets in die staging is een toevalstreffer, de punten komen op een andere manier ook ergens voor. Over elke milliseconde is nagedacht, zelfs over de wat sommigen "rommelige camerashots' noemen. Deze staging is een totaalervaring.
Ik heb begin dit jaar kaartjes gekocht voor een festival waar ik elk jaar naartoe ga, blijkt Joost daar te spelen. Het is is al lang uvk, maar ik verwacht alsnog mogelijk wel hysterische taferelen. Ik hoop dat ze het een beetje kunnen reguleren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:12 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Joost Klein op zomerparkfeest in Venlo.
Wow dat wordt een partijtje druk daar dan, aangezien het gratis entree is.......
Maar dat was puur een concertstaging. Voor TV heb iets anders nodig. Concert registraties zijn zelden interessant op tv. De clip gaf al aan dat er toch echt al voor een vorm van stilering was gekozen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:56 schreef HiZ het volgende:
Ik had een veel ruigere en wildere staging gehad willen hebben. Zoals op EiC in Afas.
hahaha hij was gisteren nog onderdeel van het NOS journaal.....hoezo liggende storm 😊quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Sandrie het volgende:
Wel jammer dat ie nu het momentum heeft maar niks kan/wil doen aan marketing en verdere promotie.
De storm begint langzaamaan te liggen heb ik het gevoel.
Lekker liedje vind ik dat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:44 schreef GotC het volgende:
Net hardgelopen met Joost in m’n orenBuurman uit Berlijn zorgt wel voor aardige versnelling
Ik bedoel meer buiten Nederland 😊quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:41 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
hahaha hij was gisteren nog onderdeel van het NOS journaal.....hoezo liggende storm 😊
Ik kende wel wat, maar inmiddels zijn volledige discografie van buiten. Na de diskwalificatie namelijk met mijn zoon afgesproken één week lang geen enkele andere muziek dan Joost te luisterenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ook!
Blij dat ik Joost z’n muziek heb leren kennen dankzij ESF
Hij staat in heel veel landen hoog in de streamingslijsten. ook die storm ligt nog niet hoor. En over een paar weken komt het proces.... Die publiciteit gaat nog wel even door. De likes en de comments onder zijn halve finale optreden ook. Joost is voorlopig niet klein te krijgen in Europa. Europapa ook niet.quote:
Geniaalquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik kende wel wat, maar inmiddels zijn volledige discografie van buiten. Na de diskwalificatie namelijk met mijn zoon afgesproken één week lang geen enkele andere muziek dan Joost te luisteren
Ik denk eerlijk gezegd dat ie sowieso wel wat rust voor zichzelf ingebouwd heeft na het ESF, ook zonder de DQ is het zwaar geweest (mentaal). Nu dus al helemaal. En als klap op de vuurpijl ook ineens ongekend succes. Dat vind ie vast fijn, maar waarschijnlijk ook heel overweldigend. Ondanks dat ie (gelukkig!) vrolijk op het podium stond zondag, gok ik dat zijn hoofd overloopt van allerlei emoties en verwerkingsprocessen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Sandrie het volgende:
Wel jammer dat ie nu het momentum heeft maar niks kan/wil doen aan marketing en verdere promotie.
De storm begint langzaamaan te liggen heb ik het gevoel.
Boh lastige. Europapa en Droom Groot zijn wel duidelijke #1 en #2. Maar dan is het moeilijk kiezen. Ome Robert, PTSD, Friesenjung, Ik Wil Je en Summervibes doen het hier goed. Ik vind Florida 2009 ook mooi natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:02 schreef GotC het volgende:
[..]
GeniaalEn wat is jullie top 3 favoriete liedjes nu?
+1 en wachtmuziek doet het hier ook goedquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Boh lastige. Europapa en Droom Groot zijn wel duidelijke #1 en #2. Maar dan is het moeilijk kiezen. Ome Robert, PTSD, Friesenjung, Ik Wil Je en Summervibes doen het hier goed. Ik vind Florida 2009 ook mooi natuurlijk.
AT doet wel gewoon mee met Junior Songfestival van jouw geld. Wordt nog leuk intern denk ik.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:24 schreef Cee het volgende:
Ik wil dat er geen cent van “MiJn GeLd!!” naar dat zooitje gaat volgend jaar als ze verdommen zich te veranderen.
Dit zijn unieke luisteraars.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Das toch mooi 30-40k. Er zijn maanden dat ik minder verdien.
Ik sluit m ook net af ... Ik volg Vocalissima (uit Buenos Aires) al een tijdje dus ik liep er ook tegen aan ...quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:40 schreef d_elise het volgende:
Ik dacht dat mijn woede/verdriet eindelijk een beetje was omgeslagen in kalmte en trotsheid op Joost, maar ik zag net dit nieuwe interview van Joost en Gover voorbij komen met een Spaanse journalist en het is weer helemaal terugZo'n leuk interview weer met antwoorden waaruit z'n liefde voor Eurovisie en zo blijkt en dan te bedenken hoe het is afgelopen en dat we nooit meer zo'n leuke inzending gaan krijgen
(vanaf 1:00:00 ongeveer)
Dan zou ik Wiwi interview met Joost over de betekenis van Europapa niet opnieuw luisteren (kwam ik gister weer tegen)…quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:40 schreef d_elise het volgende:
Ik dacht dat mijn woede/verdriet eindelijk een beetje was omgeslagen in kalmte en trotsheid op Joost, maar ik zag net dit nieuwe interview van Joost en Gover voorbij komen met een Spaanse journalist en het is weer helemaal terugZo'n leuk interview weer met antwoorden waaruit z'n liefde voor Eurovisie en zo blijkt en dan te bedenken hoe het is afgelopen en dat we nooit meer zo'n leuke inzending gaan krijgen
(vanaf 1:00:00 ongeveer)
Walgelijke delegatiequote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef d_elise het volgende:
Deze mensen waren echt 24/7 iedereen aan het filmen hè? En dat dat ongewenst was schaadt de zero-tolerance policy natuurlijk niet![]()
[ x ]
Zij is de composer.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:24 schreef blackswangreen het volgende:
Echt heel goed, ja! En in iemands ogen schijnen met een zaklamp lijkt me vervelender dan een camera wegduwen. Maar goed, hopelijk sterkt dit de zaak van Joost en AvroTros idd!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:31 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat Joost z'n advocaat dat mooi kan gebruiken, dat er dus in 2022 óók al een officiële klacht is ingediend door AvroTros omdat backstagemedewerkers maar aan de gang bleven met foto's en filmpjes. En dat er toen iemand met haar meeliep om met ene zaklamp in de richting van diegenen te schijnen.
Is wel een risico, in 2009 hebben we ook eens artiesten naar het songfestival gestuurd met lampjes, het jaar erop mochten we niet meer meedoen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:31 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat Joost z'n advocaat dat mooi kan gebruiken, dat er dus in 2022 óók al een officiële klacht is ingediend door AvroTros omdat backstagemedewerkers maar aan de gang bleven met foto's en filmpjes. En dat er toen iemand met haar meeliep om met ene zaklamp in de richting van diegenen te schijnen.
Zou die Zweedse advocaat dit meekrijgen denk je? Ik betwijfel het. Hoop het wel. Want het lijkt me best bruikbare info.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:35 schreef d_elise het volgende:
[..]
Echt heel goed, ja! En in iemands ogen schijnen met een zaklamp lijkt me vervelender dan een camera wegduwen. Maar goed, hopelijk sterkt dit de zaak van Joost en AvroTros idd!
Coole locatiequote:Op woensdag 22 mei 2024 00:11 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zondag... in Canada
[ afbeelding ]
Hoe randomquote:Op woensdag 22 mei 2024 00:11 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zondag... in Canada
[ afbeelding ]
Cornald benaderen is altijd goed! Ik denk ook wel dat de AvroTros dit in hun eigen zaak kan aandragen (of al heeft gedaan) bij hun protest en eventuele verdere acties. Misschien hebben ze Joost en z'n advocaat hier ook van op de hoogte gesteld, ja. Lijkt me toch dat je alles aanpakt om de verdediging zo sterk mogelijk te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou die Zweedse advocaat dit meekrijgen denk je? Ik betwijfel het. Hoop het wel. Want het lijkt me best bruikbare info.
Edit: ik dm Cornald even. Die kan er dan misschien even achteraan om die info daar te krijgen als dat al niet zo is.
Voor een mooi doel ook nog eens!quote:Op woensdag 22 mei 2024 00:11 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zondag... in Canada
[ afbeelding ]
Doen hangjongeren tegenwoordig ook, hebben dan een flitslampje bij zich zodat mensen geen foto's kunnen nemen, alles overbelicht..quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:35 schreef d_elise het volgende:
[..]
Echt heel goed, ja! En in iemands ogen schijnen met een zaklamp lijkt me vervelender dan een camera wegduwen. Maar goed, hopelijk sterkt dit de zaak van Joost en AvroTros idd!
Pffquote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef d_elise het volgende:
Deze mensen waren echt 24/7 iedereen aan het filmen hè? En dat dat ongewenst was schaadt de zero-tolerance policy natuurlijk niet![]()
[ x ]
Het zoveelste filmpje.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
quote:Op woensdag 22 mei 2024 00:26 schreef d_elise het volgende:
[..]
Cornald benaderen is altijd goed! Ik denk ook wel dat de AvroTros dit in hun eigen zaak kan aandragen (of al heeft gedaan) bij hun protest en eventuele verdere acties. Misschien hebben ze Joost en z'n advocaat hier ook van op de hoogte gesteld, ja. Lijkt me toch dat je alles aanpakt om de verdediging zo sterk mogelijk te maken.
Ik hoop voor hem dat ie lekker wat eerder is vertrokken om te genieten van een paar daagjes Canada.quote:Op woensdag 22 mei 2024 00:11 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zondag... in Canada
[ afbeelding ]
Hij staat ook als uitvoerend artiest. Al zal het misschien eerder zo zijn dat hij rapt en Anouk de coupletten zingtquote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:33 schreef Za het volgende:
[..]
Zij is de composer.
Hij gaat toch zeker geen duet zingen?
Voor mij is inmiddels wel duidelijk dat Joost helemaal gek is gemaakt door voornamelijk deze Israëlische trut en dat zijn advocaat dit heel duidelijk moet maken. Het kan niet zo zijn dat hij wordt gestraft en de Israëli's volgend jaar vrolijk weer meedoen alsof er niks is gebeurd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Ja, wat We Are Domi doet is vrij irritant. Ze zitten eigenlijk alleen maar te subtweeten en alleen maar vragen op te roepen. Als je écht iets te zeggen hebt wat ervoor kan zorgen dat de druk op de organisatie om te veranderen nog groter wordt, wees dan concreet en trek dan je muil open in plaats van geheimzinnig lopen te doen voor aandacht.quote:Op woensdag 22 mei 2024 06:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
[ x ]
Dit is denk ik niet echt iets van alleen dit jaar.![]()
(Wel een hekel aan dit soort tweets, zeg dan gewoon wat er is.)
Ben ook wel benieuwd naar verhaal van die Nederlandse security man ondertussen. Zegt wel wat dat artiesten zelfs in de artiestenbubbel persoonlijke beveiliging nodig hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Ik sluit een top 10 en misschien wel een 1e plek echt niet uitquote:Op woensdag 22 mei 2024 08:59 schreef Fretwork het volgende:
Hoe hoog zal Europapa binnen komen in de top2000 dit jaar?
Dat is wel heel veel eer.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik sluit een top 10 en misschien wel een 1e plek echt niet uit
Nou het is voor ons wel over dus, helaas.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:34 schreef Greys het volgende:
Het hoofd van de Reference Group is toevallig ook een board member van de Zwitserse omroep die het volgend jaar gaat organiseren en die vindt onder andere dat
- de DQ van Joost terecht was
- de deelname van Israël terecht was
Dus ik zie weinig veranderen volgend jaar.
https://eurovoix.com/2024(...)ses-eurovision-2024/
https://www.20min.ch/stor(...)nP6qCrESSXxixeFeR1ymquote:Auch die Disqualifikation des niederländischen Künstlers Joost Klein sorgt immer noch für Aufsehen. War es rückblickend der richtige Entscheid?
Ja. Und Sie können mir glauben, dass wir noch so gern auf eine zusätzliche Krise verzichtet hätten. Den Vorgang haben die Gremien, in denen gewählte Teilnehmer des ESC zusammensitzen, intensiv diskutiert. Der Entscheid war richtig: Es gab ein inakzeptables Verhalten gegenüber einer Produktionsmitarbeiterin. Wenn über 1000 Menschen bei einer Produktion sind, die in Sicherheit arbeiten wollen, dann müssen nicht nur klare Verhaltensregeln gelten, sondern diese vor allem auch konsequent umgesetzt werden. Und das haben die verantwortlichen Mitglieder der EBU getan.
Fuck the EBUquote:Op woensdag 22 mei 2024 09:34 schreef Greys het volgende:
Het hoofd van de Reference Group is toevallig ook een board member van de Zwitserse omroep die het volgend jaar gaat organiseren en die vindt onder andere dat
Maar niks over de klachten van artiesten?quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:34 schreef Greys het volgende:
Israël gaat gewoon weer meedoen, de sponsor is gewoon straks weer Israëlisch, geen woord in dat artikel over het welzijn van deelnemers etc. Hier gaat niks veranderen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:55 schreef TheVulture het volgende:
Lijkt me wel een beetje een reactie van "wiens brood men eet"/ "Wij van WC-Eend"
Deze man kan nu moeilijk iets anders zeggen, want dan gooit ie Osterdahl en zijn collega's onder de bus, terwijl hij net de sleutels voor 2025 in handen krijgt.
Ik hoop gewoon dat er begin juni duidelijk wordt wat er is gebeurd...
Maar die mensen blijven er zitten, dus die man blijft dan ook hetzelfde zeggen…quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:55 schreef TheVulture het volgende:
Lijkt me wel een beetje een reactie van "wiens brood men eet"/ "Wij van WC-Eend"
Deze man kan nu moeilijk iets anders zeggen, want dan gooit ie Osterdahl en zijn collega's onder de bus, terwijl hij net de sleutels voor 2025 in handen krijgt.
Ja dat. Dit zit er volgend jaar zelfs in twee hoedanigheden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar die mensen blijven er zitten, dus die man blijft dan ook hetzelfde zeggen…
Ben benieuwd hoeveel landen die geklaagd hebben nu voet bij stuk houden. Hopelijk veel. En niet allemaal met hangende pootjes weer terugkomen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Israël gaat gewoon weer meedoen, de sponsor is gewoon straks weer Israëlisch, geen woord in dat artikel over het welzijn van deelnemers etc. Hier gaat niks veranderen.
Ik ben benieuwd, wanneer is die HoD-meeting eigenlijkquote:Op woensdag 22 mei 2024 09:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Israël gaat gewoon weer meedoen, de sponsor is gewoon straks weer Israëlisch, geen woord in dat artikel over het welzijn van deelnemers etc. Hier gaat niks veranderen.
Als de geruchten over Tsjechie kloppen heeft de EBU al een probleem, dan zijn er nog 36 landen over. En ik gok dat er maar weinig landen gaan terugkomen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:58 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel landen die geklaagd hebben nu voet bij stuk houden. Hopelijk veel. En niet allemaal met hangende pootjes weer terugkomen.
*Wij van WC-eend high five*quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:55 schreef TheVulture het volgende:
Misschien heeft de Avrotros of de advocaat ook al wel gesprekken gevoerd met voormalige deelnemers over de situatie achter de schermen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 00:26 schreef d_elise het volgende:
[..]
Cornald benaderen is altijd goed! Ik denk ook wel dat de AvroTros dit in hun eigen zaak kan aandragen (of al heeft gedaan) bij hun protest en eventuele verdere acties. Misschien hebben ze Joost en z'n advocaat hier ook van op de hoogte gesteld, ja. Lijkt me toch dat je alles aanpakt om de verdediging zo sterk mogelijk te maken.
“Have once again been the presenting partner” dus dat impliceert niet meteen dat ze er als presenting partner bij zijn in 2025 toch? Ondanks de ‘see you in Switzerland in 2025’, want dat kan ook algemeen opgevat worden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:50 schreef Em31 het volgende:
Moroccanoil is ook weer de sponsor volgend jaar, dus Israël is er sowieso weer bij.
https://eurovision.moroccanoil.com/
Dat laatste klinkt voor mij toch ook wel gewoon als dat zij er in Zwitserland gewoon weer bij zijn. Hoe graag ik het ook anders zou willen lezen. Want wat hebben ze daar anders te zoeken als ze dan geen sponsor meer zouden zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:06 schreef Cee het volgende:
[..]
“Have once again been the presenting partner” dus dat impliceert niet meteen dat ze er als presenting partner bij zijn in 2025 toch? Ondanks de ‘see you in Switzerland in 2025’, want dat kan ook algemeen opgevat worden.
Ik neem toch aan dat als S10 iemand bij zich had met een zaklamp, dat de AT dit ook wel weetquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:05 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Misschien heeft de Avrotros of de advocaat ook al wel gesprekken gevoerd met voormalige deelnemers over de situatie achter de schermen.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:09 schreef Cyan9 het volgende:
Ik kies er ondanks alles voor om er toch maar redelijk optimistisch in te staan. Er kan in een jaar veel veranderen, en er lijkt in ieder geval een flink dossier op het bureau van de EBU te liggen die barst van de ontevredenheid.
Dit, ik geloof echt niet dat er geen koppen gaan rollen...quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:09 schreef Cyan9 het volgende:
Ik kies er ondanks alles voor om er toch maar redelijk optimistisch in te staan. Er kan in een jaar veel veranderen, en er lijkt in ieder geval een flink dossier op het bureau van de EBU te liggen die barst van de ontevredenheid.
Ja, en als het al gebeurt, zoals bij de FIFA of het IOC er af en toe weleens één of enkele figuren uitvliegen, dan worden die ook weer vervangen door vergelijkbare gekken, en zo blijft alles decennia lang ongeveer hetzelfde.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat we er achter gaan komen dat in europees wijde organisaties koppen minder makkelijk rollen dan de van nieuwkerken et al. in nederland.
Daarnaast raak ik extreem in de mineur door dingen pessimistisch te benaderen (iets met een vrij drastische negatieve spiraal), dus..quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit, ik geloof echt niet dat er geen koppen gaan rollen...
Spanje, Noorwegen en Ierland gaan Palestijnse staat erkennen, Israël roept diplomaten terugquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso hoeft Israel van mij nu niet al definitief verbannen te worden. Volgend jaar ziet de wereld er wellicht weer anders uit politiek gezien, en daarnaast ben je er denk ik ook al een heel eind als die giftige delegatieleden niet meer worden toegelaten. De vraag is nu alleen of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren...
Toch moet de organisatie met de billen bloot en duidelijk zeggen welke grens er overschreden is; anders staan de artiesten onder een nog grotere druk om maar niets verkeerds te doen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:48 schreef Fred_B het volgende:
Voor de volledigheid uit het interview zelf:
[..]
https://www.20min.ch/stor(...)nP6qCrESSXxixeFeR1ym
Het gebruik van de term “consequent” in dit verhaal roept wel heel veel cynisme op.
Jij denkt echt dat Keren eruit gepleurd gaat worden als ze nu de hele twee weken heur goddelijke gang mocht gaan met nul reprimandes of wapperen met zero tolerance?quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso hoeft Israel van mij nu niet al definitief verbannen te worden. Volgend jaar ziet de wereld er wellicht weer anders uit politiek gezien, en daarnaast ben je er denk ik ook al een heel eind als die giftige delegatieleden niet meer worden toegelaten. De vraag is nu alleen of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren...
Ijdele hoop, I knowquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat Keren eruit gepleurd gaat worden als ze nu de hele twee weken heur goddelijke gang mocht gaan met nul reprimandes of wapperen met zero tolerance?
Daarmee zouden ze het tij wellicht wel Keren.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat Keren eruit gepleurd gaat worden als ze nu de hele twee weken heur goddelijke gang mocht gaan met nul reprimandes of wapperen met zero tolerance?
Songfestivalbestuurder steunt diskwalificatie Joost Klein: ‘Er was onacceptabel gedrag’quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:27 schreef Tinkepink het volgende:
Heeft iemand een samenvatting van het artikeltje op de Telegraaf?
Dat is het vooral.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:24 schreef Em31 het volgende:
Vind het vooral pijnlijk dat we gehoord hebben over veel klachten, ook officiële klachten, we het ene na het andere filmpje van treiteren hebben gezien, maar als het over Joost gaat het ineens wel steeds over 'consequent zijn' gaat.
Zeker wanneer straks blijkt dat het incident gegaan is zoals iedereen behalve de EBU beweert en het om een weggeduwde camera gaat. Had Joost maar iemand op de grond gemept, dan was het allemaal zoveel makkelijker te accepteren.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:24 schreef Em31 het volgende:
Vind het vooral pijnlijk dat we gehoord hebben over veel klachten, ook officiële klachten, we het ene na het andere filmpje van treiteren hebben gezien, maar als het over Joost gaat het ineens wel steeds over 'consequent zijn' gaat.
Ja en nu ook weer, 'er was onacceptabel gedrag'. Ja WAT dan? Want nu horen we dit weer, wordt het weer overal gedeeld, maar WAT het dan was, wordt weer niet benoemd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:33 schreef d_elise het volgende:
[..]
Zeker wanneer straks blijkt dat het incident gegaan is zoals iedereen behalve de EBU beweert en het om een weggeduwde camera gaat. Had Joost maar iemand op de grond gemept, dan was het allemaal zoveel makkelijker te accepteren.
Wat me nog enigszins hoop geeft is zijn opmerking over "huiswerk" nav oa de opmerkingen van zijn eigen deelnemer Nemo....quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
Songfestivalbestuurder steunt diskwalificatie Joost Klein: ‘Er was onacceptabel gedrag’
https://www.ad.nl/show/so(...)bel-gedrag~a064c876/
Ik zou weinig solidariteit verwachten. Na de oorlog zat iedereen in het verzet, maar je zag in die finale al dat iedereen weer vrolijk in de pas liep. Vandaar waarschijnlijk dat dansende honden-filmpje van Joost.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:12 schreef zatoichi het volgende:
Prima toch, ESF is in ieder geval duidelijk. Het beleid zal niet veranderen, daar hebben wij geen(weinig) invloed op. Waar we wel invloed op hebben is of we er aan mee gaan doen, en daarmee het beleid gaan onderschrijven. Wat mij betreft bedanken we daarvoor. Zal dat uitmaken voor het ESF? Waarschijnlijk niet, tenzij, en dat zou echt mooi zijn, er enkele landen mee doen met een boycot.
Gewoon een e-learning voor alle toekomstige deelnemers/medewerkers dat je je moet gedragen. Waarsch heeft vriendje van een van bestuurders wel bedrijfje daarvoorquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat me nog enigszins hoop geeft is zijn opmerking over "huiswerk" nav oa de opmerkingen van zijn eigen deelnemer Nemo....
En zelfs dan; als een vrouw twee weken lang was lastig gevallen door een man had de wereld staan toejuichen als ze die man in zijn ballen had geschopt en in zijn gezicht had gespuugd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zou weinig solidariteit verwachten. Na de oorlog zat iedereen in het verzet, maar je zag in die finale al dat iedereen weer vrolijk in de pas liep. Vandaar waarschijnlijk dat dansende honden-filmpje van Joost.
Maar dat wil niet zeggen dat je je als land vrolijk moet laten naaien natuurlijk. Wij moeten sowieso niet meer meedoen, tenzij natuurlijk echt blijkt dat Joost dat meisje heeft mishandeld... waar nog steeds nul komma nul bewijs voor is.
Misschien iets met muziek op een plein.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:22 schreef Aadrianus het volgende:
Als EBU blijft volharden in het huidige standpunt, hoop ik dat AvroTros de stekker eruit trekt voor onbepaalde tijd. Waarom zou je nog mee doen aan een festival dat van alles aan mooie idealen in het vaandel heeft staan maar uiteindelijk selectief winkelt in de eigen regelgeving? Aan een festival waar de optredende artiesten alleen maar pionnen zijn om zoveel mogelijk kijkcijfers binnen te halen. Wat valt daar nog voor eer te behalen?
Laat AvroTros een initiatief starten met landen die dit jaar al Israël-kritisch waren, om een mooi en alternatief muziekfeest te organiseren. Een alternatief waar het delen van muziek centraal staat en het competitie element buiten de deur blijft.
😊 Ik denk aan iets met meer ambitie 😊quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:25 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Misschien iets met muziek op een plein.
Dat wordt een flop. Dat zie je bij de gewone tv ook, al die wedstrijden van mensen die graag muzikant willen worden worden goed bekeken, maar concerten van mensen die daadwerkelijk iets kunnen (zonder competitie-element) daar kijkt geen hond naar.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:22 schreef Aadrianus het volgende:
Een alternatief waar het delen van muziek centraal staat en het competitie element buiten de deur blijft.
Maar waarom pas volgend jaar vroeg ik me af.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:32 schreef blackswangreen het volgende:
Alle venues voor de Europese tour worden de laatste dagen geüpgrade. Hij staat nu bv. in Wenen en Berlijn in venues voor 3000-3500 man. Zeg maar de grootte van 013 of meer.
Misschien ruimte laten om dit jaar nog lekker wat met Käärijä te doen aan optredens als ze hun gezamenlijke lied Traffic uitbrengen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:42 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Maar waarom pas volgend jaar vroeg ik me af.
Kan een avond mooie Europese tv opleveren. Het is niet bedoeld om het ESF naar de kroon te steken. Maar als kleine middelvinger naar de EBU om te laten zien: United by Music kan er ook zo uitzien.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:30 schreef Cyan9 het volgende:
Zo'n alternatief songfestival heeft in mijn optiek echt geen kans van slagen.
Alleen staat dat er dus niet expliciet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:45 schreef NailQueen het volgende:
Ik merk dat ik weer woedend wordt. Joost wordt om iets kleins gediskwalificeerd maar de Israëlische delegatie wordt het hand boven het hoofd gehouden. En gewoon weer doodleuk in zee gaan met een Israëlische sponsor. Echt gatverdamme
Zoals het er nu uitziet ga ik volgend jaar alleen de nationale finales en de interne liedjes volgen. Eurovision in Concert pak er ook wel bij want dat gaat echt om de artiesten en het feestje. Maar de semi's en de finales kunnen me gestolen worden.
Zie je bij al die Eurovisie artiesten eigenlijk. Meestal treden die dan jaar later in Jan/feb/maart op in Europese landen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:42 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Maar waarom pas volgend jaar vroeg ik me af.
Dit is toch ook bizar. Nooit een keer zeggen wat er nou precies was en ook nooit ontkennen of er inderdaad afspraken waren om niet te filmen. Als je zo zeker van je zaak bent waarom dan zo vaag blijven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:36 schreef Greys het volgende:
Ik neem m'n eerdere moppertjes op Aran hierbij terug.
[ x ]
Dat we het nog mogen meemaken dat zelfs de roddel-/entertainment pers aan de kant van Joost staat na een DQ. Had ik na die eerste paar schopjes vlak na het hele gebeuren niet verwacht, maar dat geeft des te meer aan hoe slecht de EBU heeft gefunctioneerd, als zelfs de 'sensatiepers' tegen je is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:36 schreef Greys het volgende:
Ik neem m'n eerdere moppertjes op Aran hierbij terug.
[ x ]
quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:51 schreef Em31 het volgende:
Nederland maakt twee keer melding van een onveilige sfeer, andere landen doen dit ook:![]()
![]()
Joost reageert z’n frustratie af op een medewerker: ja nee we moeten consequent blijven!!
Had hij haar maar een klap gegeven, dan was dit alles tenminste logisch geweest.
En nog niet 1x zelf gepromoot.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:32 schreef blackswangreen het volgende:
Alle venues voor de Europese tour worden de laatste dagen geüpgrade. Hij staat nu bv. in Wenen en Berlijn in venues voor 3000-3500 man. Zeg maar de grootte van 013 of meer.
Het lijkt me duidelijk: Joost moet onder de bus, en dan gaan we vrolijk weer verder waar we gebleven waren. Hij moet hoe dan ook hangen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is toch ook bizar. Nooit een keer zeggen wat er nou precies was en ook nooit ontkennen of er inderdaad afspraken waren om niet te filmen. Als je zo zeker van je zaak bent waarom dan zo vaag blijven.
Ja mooi hequote:
Zo goed!! Ik denk langzamerhand wel dat hij zich stil gaat houden totdat er een uitspraak is begin juni. En als z'n advocaat gelijk heeft, Joost dan binnen 10 minuten z'n EBU disstrack droptquote:
Wat een mongool, als ze willen dat men terug treed moet vooral zo door blijven gaan. Kortzichtige domme mensen zijn het. Ik zeg we doen voorlopig NIET meer mee.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:34 schreef Greys het volgende:
Die lui zitten op dit moment 24/7 te bidden dat het een boete wordt, zelfs al zou het alsnog totaal niet in verhouding zijn met een diskwalificatie. God wat hoop ik dat de AVROTROS dit niet zomaar laat gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk: Joost moet onder de bus, en dan gaan we vrolijk weer verder waar we gebleven waren. Hij moet hoe dan ook hangen.
[..]
Ja mooi heLetterlijk helemaal niks erover gezegd. Moet ook wel vreemd aanvoelen voor marketingkoning Joost. Je doet niks en je tour verkoopt uit over heel Europa.
Besa's liedje wordt steeds leuker en leuker op deze manierquote:
Ik vraag me af wie daar precies over gaat bij AVROTROS. Volgens mij heb ik Cornald al horen zeggen dat ie denkt dat we gewoon weer mee zouden moeten doen (iets als: "Veel mensen roepen nu: terugtrekken, maar ik denk dat...")quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:30 schreef Em31 het volgende:
God wat hoop ik dat de AVROTROS dit niet zomaar laat gaan.
Kafka is nog nooit zo actueel geweestquote:Op woensdag 22 mei 2024 13:36 schreef Em31 het volgende:
Kan het nog steeds moeilijk geloven allemaal. Hele Songfestival voor ons naar de tyfus en we weten nog steeds niet waarom precies.
Ook voor Cornald geldt hier natuurlijk het financiële belang. Als het ESF niet relevant meer is, komt hij ook veel minder in beeld. Het is immers niet zo waarschijnlijk dat Avrotros met de huidige kijkcijfers nog eens 12 nieuwe seizoenen van Volle Zalen bijbestelt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:57 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie daar precies over gaat bij AVROTROS. Volgens mij heb ik Cornald al horen zeggen dat ie denkt dat we gewoon weer mee zouden moeten doen (iets als: "Veel mensen roepen nu: terugtrekken, maar ik denk dat...")
Ik snap nu waar die oervervelende neefjes van KrisKros het van hebbenquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:26 schreef Michie_ het volgende:
https://www.mediacourant.(...)ijn-al-15-jaar-dood/
Vraag mij af of Henny Huisman niet stiekem een paar chromosomen mist.
Ik dacht dat Henny Huisman al 15 jaar dood was.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:26 schreef Michie_ het volgende:
Echt hequote:Op woensdag 22 mei 2024 15:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap nu waar die oervervelende neefjes van KrisKros het van hebben
WTF wat een debiele uitspraakquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:26 schreef Michie_ het volgende:
Hoe krijg je het je bek uit?! Maar goed, dit is natuurlijk nog de enige manier waarop hij nog een beetje relevant blijft.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:26 schreef Michie_ het volgende:
Nou dat.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:44 schreef d_elise het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je bek uit?! Maar goed, dit is natuurlijk nog de enige manier waarop hij nog een beetje relevant blijft.
Waar is Henny Huisman de laatste jaren ook alweer bekend van?quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:26 schreef Michie_ het volgende:
Een stoel voor bejaarden toch?quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Waar is Henny Huisman de laatste jaren ook alweer bekend van?
Ik hoop voor de verandering echt dat dit fake is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:26 schreef Michie_ het volgende:
Henny Huisman die als 72-jarige z'n moeder verliest. Wees verdomme blij dat je tot zo'n oude leeftijd je moeder hebt gehad, idioot.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:26 schreef Michie_ het volgende:
Ik wou net zeggen volgens mij weet hij niet eens hoe het is om zo jong beide ouders kwijt te raken dus wat lult hij nou.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Henny Huisman die als 72-jarige z'n moeder verliest. Wees verdomme blij dat je tot zo'n oude leeftijd je moeder hebt gehad, idioot.![]()
En dat vergelijken met een jongen die het als tiener meegemaakt heeft. Ik wist niet dat Henny zo achterlijk was.
Is hier een werkelijke bron van?quote:Het gerucht gaat dat Joost nóg een keer naar het Songfestival wil
Denk dat dat wel echt wishfull thinking is van veel mensen. Zie dat niet snel gebeuren. Vanuit Joost dan he.quote:
Ik weet het wel vrij zeker dat hij echt niet nog een keer gaat.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat dat wel echt wishfull thinking is van veel mensen. Zie dat niet snel gebeuren. Vanuit Joost dan he.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:02 schreef Arizona het volgende:
Ondertussen vliegt Joost lekket business class naar (waarschijnlijk) Canada, aldus zijn insta story
Joost heeft nog helemaal niks over het songfestival gezegd, dus nee.quote:
Denk dat het realistischer is dat hij misschien keer als een act gaat optreden tijdens het stemmen. Maar ook dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Joost heeft nog helemaal niks over het songfestival gezegd, dus nee.
Maar ik denk dat de kans dat we Joost ooit nog op Eurovisie zien 0,00001% is. Voorafgaand aan de diskwalificatie had hij er ook al weinig lol in.
Of punten geven namens Nederland en dan al grijnzend zwaaiend zoals tijdens Europapaquote:Op woensdag 22 mei 2024 16:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Denk dat het realistischer is dat hij misschien keer als een act gaat optreden tijdens het stemmen. Maar ook dat zie ik niet snel gebeuren.
Hij mag in theorie wel punten geven voor NL volgende editie (ik ga er gewoon vanuit dat we meedoen als dat mag vanuit de EBU).quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:34 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Of punten geven namens Nederland en dan al grijnzend zwaaiend zoals tijdens Europapa
(Dat had me afgelopen editie ook wel geinig geleken)
Geen finale hebben gehad, maar wel een lullige act als opvulling moeten opvoeren. Ik hoop echt dat hij zich te goed voelt hiervoor.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Denk dat het realistischer is dat hij misschien keer als een act gaat optreden tijdens het stemmen. Maar ook dat zie ik niet snel gebeuren.
Het was al vrij onrealistisch om te denken dat bijv. Osterdahl gelijk zou vertrekken. Zo gaat dat nooit bij directies en hoger geplaatste figuren in geval van mismanagement. Dan lijkt het bijna altijd alsof er geen consequenties zijn, totdat er ineens een berichtje komt dat diegene 'toe is aan een nieuwe uitdaging' of soortgelijke BS. Dat houdt in dat iemand er wel degelijk uit gewerkt is, maar zonder al te veel gezichtsverlies mag vertrekken. Meestal is er in de tussentijd dan ook een opvolger gevonden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit, ik geloof echt niet dat er geen koppen gaan rollen...
Daarom zei ik ook dat zie ik ook niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geen finale hebben gehad, maar wel een lullige act als opvulling moeten opvoeren. Ik hoop echt dat hij zich te goed voelt hiervoor.
Wat een lief liedje.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:57 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie daar precies over gaat bij AVROTROS. Volgens mij heb ik Cornald al horen zeggen dat ie denkt dat we gewoon weer mee zouden moeten doen (iets als: "Veel mensen roepen nu: terugtrekken, maar ik denk dat...")
De meeste hoger geplaatste figuren worden niet voor het oog van 160 miljoen kijkers uitgejouwd natuurlijk. Maar het kan wel zijn dat hij vertrekt om de continuïteit van de organisatie niet in de weg te staan ofzo, of wordt weggepromoveerd naar een minder prominente functie.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Het was al vrij onrealistisch om te denken dat bijv. Osterdahl gelijk zou vertrekken. Zo gaat dat nooit bij directies en hoger geplaatste figuren in geval van mismanagement. Dan lijkt het bijna altijd alsof er geen consequenties zijn, totdat er ineens een berichtje komt dat diegene 'toe is aan een nieuwe uitdaging' of soortgelijke BS. Dat houdt in dat iemand er wel degelijk uit gewerkt is, maar zonder al te veel gezichtsverlies mag vertrekken. Meestal is er in de tussentijd dan ook een opvolger gevonden.
Dit zie ik nog wel gebeuren.
Bakel 't Orakelquote:Op woensdag 22 mei 2024 17:39 schreef quirina het volgende:
Bakel Walden heeft gesproken!
Joost is terecht gediskwalificeerd.(volgens hem)
Stond op nu.nl.
Ik denk dat die man een moeilijke jeugd heeft gehad of zo…
Er is ook weinig eer aan te behalen. De kans op winst is in het 50/50 systeem minimaal en een uitslag in de middenmoot is nou niet echt de ultieme wraak.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat zie ik ook niet snel gebeuren.Maar nog een keer meedoen zie ik helemaal niet gebeuren.
van onze belastingcenten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:02 schreef Arizona het volgende:
Ondertussen vliegt Joost lekket business class naar (waarschijnlijk) Canada, aldus zijn insta story
Jij denkt dat we bovenop diskwalificatie ook nog een “rode kaart” krijgen voor volgend jaar?quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:35 schreef Ama het volgende:
[..](ik ga er gewoon vanuit dat we meedoen als dat mag vanuit de EBU).
Weet niet wat de regels daarin zijn eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:00 schreef Dave het volgende:
[..]
Jij denkt dat we bovenop diskwalificatie ook nog een “rode kaart” krijgen voor volgend jaar?
Dan zou die shitshow wel helemaal compleet zijn zeg.
Er zijn waarschijnlijk geen regels, behalve dan dat Österdahl dat in z’n eentje mag beslissen en de beslissing direct definitief is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Weet niet wat de regels daarin zijn eerlijk gezegd.
Sowieso niet gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Weet niet wat de regels daarin zijn eerlijk gezegd.
Ik vraag me af hoe al die nieuwe fans hierop gaan reageren, want die vinden Anouk na haar uitspraken van laatst echt compleet kut.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:04 schreef hole1988 het volgende:
De nieuwe plaat, die al besproken is, wordt uitgevoerd door "JOOST FT. ANOUK".
[ afbeelding ]
Anouk was al sinds haar zielige eerste janknummers compleet kutquote:Op woensdag 22 mei 2024 18:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe al die nieuwe fans hierop gaan reageren, want die vinden Anouk na haar uitspraken van laatst echt compleet kut.
Haar uitspraken zijn klote, maar ze heeft wel het songfestival gered..quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Anouk was al sinds haar zielige eerste janknummers compleet kut
Is hij wel weer gelijk van al die Kpop stans af die hij nu lijkt aan te sprekenquote:Op woensdag 22 mei 2024 18:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe al die nieuwe fans hierop gaan reageren, want die vinden Anouk na haar uitspraken van laatst echt compleet kut.
Nou, daar verschillen we van mening van vrees ikquote:Op woensdag 22 mei 2024 18:55 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Haar uitspraken zijn klote, maar ze heeft wel het songfestival gered..
Bizar dat jaquote:Op woensdag 22 mei 2024 18:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Is hij wel weer gelijk van al die Kpop stans af die hij nu lijkt aan te spreken
Dat is waar. Wat ik af en toe langs zie komenquote:Op woensdag 22 mei 2024 18:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Is hij wel weer gelijk van al die Kpop stans af die hij nu lijkt aan te spreken
Ik las dat hij zelfs Loreen haar record van snelste 100 miljoen streams nog kan verbreken. Nog 8 dagen over geloof ik, maar dan moet het wel elke dag rond de 2,5 miljoen zijn dus dat zal vast net niet gaan lukken.quote:
Het gaat nu wel iets langzamer met de streams dan op de piek, en hij is nu ook naar 2 gezakt in Nederland. Gisteren overigens nog wel een kleine 2 miljoen wereldwijd, dus het is niet dat het instort ofzo.quote:Op woensdag 22 mei 2024 19:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik las dat hij zelfs Loreen haar record van snelste 100 miljoen streams nog kan verbreken. Nog 8 dagen over geloof ik, maar dan moet het wel elke dag rond de 2,5 miljoen zijn dus dat zal vast net niet gaan lukken.
Al laat het wel zien hoe populair zijn nummer is, als je al close komt.
Dat mag, hoor. Maar het is toch zo, na al die jaren van niet naar de finale gaan voor Nederland. Ze heeft, wat mij betreft, laten zien hoe het wel moest.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, daar verschillen we van mening van vrees ik
Gerda en Henk waren eerst nog overtuigd dat we niet doorgingen met Treble, Toppers, 3JS, Sieneke etc. omdat Europa ons haatte.quote:Op woensdag 22 mei 2024 19:18 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Dat mag, hoor. Maar het is toch zo, na al die jaren van niet naar de finale gaan voor Nederland. Ze heeft, wat mij betreft, laten zien hoe het wel moest.
Nee, Johan Derksen vond ook dat Joost het gegeven van zijn ouders uitmolk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoop voor de verandering echt dat dit fake is.
Dat mag, hoor. Maar het is toch zo, na al die jaren van niet naar de finale voor Nederland. Ze heeft, wat mij betreft, laten zien hoe het wel moest.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, daar verschillen we van mening van vrees ik
Engeland dacht dat vanwege de Brexit, tja. En toen liet Sam Ryder zien hoe het (ook alweer) moest en daar deden ze niks meequote:Op woensdag 22 mei 2024 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Gerda en Henk waren eerst nog overtuigd dat we niet doorgingen met Treble, Toppers, 3JS, Sieneke etc. omdat Europa ons haatte.
Ik hoop nog steeds opquote:Op woensdag 22 mei 2024 19:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het gaat nu wel iets langzamer met de streams dan op de piek, en hij is nu ook naar 2 gezakt in Nederland. Gisteren overigens nog wel een kleine 2 miljoen wereldwijd, dus het is niet dat het instort ofzo.
Hier staat ie nog op 79nogwat als ik op Spotify kijk maar die moet nog updaten denk ik.quote:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar hoe kun je dat zien op Spotify?quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier staat ie nog op 79nogwat als ik op Spotify kijk maar die moet nog updaten denk ik.
Artist · 10.3M monthly listeners.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:27 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Stomme vraag waarschijnlijk, maar hoe kun je dat zien op Spotify?
En worden in het totaal aantal streams enkel de streams van een officiële single op Spotify meegeteld?
Daarom moeten we ook eerst onszelf zsm terugtrekken. Zoals ontslag nemen voordat je zelf ontslagen wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:00 schreef Dave het volgende:
[..]
Jij denkt dat we bovenop diskwalificatie ook nog een “rode kaart” krijgen voor volgend jaar?
Dan zou die shitshow wel helemaal compleet zijn zeg.
Ja sorry maar ik word ook wel een beetje moe van mensen die zeggen dat hij nog eens moet gaan uit wraak, als ik hem was zou ik met de hele bende nooit meer iets te maken willen hebben.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat dat wel echt wishfull thinking is van veel mensen. Zie dat niet snel gebeuren. Vanuit Joost dan he.
WTF, ik kan dit niet geloven. Die titel ook.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:04 schreef hole1988 het volgende:
De nieuwe plaat, die al besproken is, wordt uitgevoerd door "JOOST FT. ANOUK".
[ afbeelding ]
Deze obsessie blijft lachenquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:32 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
Dit gaat nooit meer goedkomen, he?
Spuit 11
Doe maar niet, volgend jaar gewoon terugslaan met wéér een tof nummer en dan winnenquote:Op woensdag 22 mei 2024 20:32 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Daarom moeten we ook eerst onszelf zsm terugtrekken. Zoals ontslag nemen voordat je zelf ontslagen wordt.
Fixedquote:Op woensdag 22 mei 2024 20:22 schreef GeorgeM het volgende:
![]()
Ik krijg het filmpje niet geplaatst, alleen de link.
Thnx!quote:
De link voor "shorts" is anders en wordt nog niet herkend. @Danny @Breulsquote:Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Thnx!
Normaal lukt het gewoon, snap er niks van
1 2 3 | https://youtube.com/shorts/TUzS3B4zCXs?si=wlRlvLnllk5HvQW8 vervangen voor https://youtube.be/TUzS3B4zCXs?si=wlRlvLnllk5HvQW8 |
Mag ik zeggen dat ik het ergens enorm sneu van Nielson vindquote:
Eens. Denk omdat nielson beetje in glijdende schaal zit qua carriere dat die hoopte hiermee een boost te krijgen maar wordt helemaal niks.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:26 schreef Benny het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik het ergens enorm sneu van Nielson vind
Dat. En het zit hem ook een beetje met hoe hij er meteen bovenop zat, het op Threads bracht en het heeft iets uitmelkerrigs ofzo.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Eens. Denk omdat nielson beetje in glijdende schaal zit qua carriere dat die hoopte hiermee een boost te krijgen maar wordt helemaal niks.
Ha ja zeker, ik vond t aan de ene kant wel iets moois hebben, maar ik dacht ook wel wtf heeft Nielson er nou mee te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:26 schreef Benny het volgende:
[..]
Hij staat ook op Spotify, zie ik. Hij heeft het m.a.w. echt als single uitgebracht. Dat is wel een beetje zielig ja.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:37 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ha ja zeker, ik vond t aan de ene kant wel iets moois hebben, maar ik dacht ook wel wtf heeft Nielson er nou mee te maken.
Ah damn, ik vond Clouseau ook leuk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik werk m’n aantekeningen bij. Steunbetuiging van Arjen Lubach - lief. Steunbetuiging van Clouseau - stom. Of was het andersom? Steunbetuiging van kerkklokken - lief. Steunbetuiging van Nielson - stom.
Ik vind die van Nielson wel lief. Alsof hij een van ons isquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik werk m’n aantekeningen bij. Steunbetuiging van Arjen Lubach - lief. Steunbetuiging van Clouseau - stom. Of was het andersom? Steunbetuiging van kerkklokken - lief. Steunbetuiging van Nielson - stom.
Omdat mensen daarom vroegen op TikTok wellicht.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij staat ook op Spotify, zie ik. Hij heeft het m.a.w. echt als single uitgebracht. Dat is wel een beetje zielig ja.
Ik vind ze allemaal lief.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het misselijkmakend eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:26 schreef Benny het volgende:
Sommige steun betuigingen roepen een ander gevoel op dan andere.quote:Op woensdag 22 mei 2024 23:52 schreef Greys het volgende:
Ik vind ze allemaal lief.
Beter dan negatief gezeik over Joost in elk geval en me dunkt dat hij wel wat steun kon gebruiken.
Radio 538 zat ook tegen hem te zeggen wanneer breng je hem uit op Spotify, ik denk niet dat dit van hem zelf uit ging maar dat hij aan alle kanten gevraagd werd om hem daarop uit te brengenquote:Op woensdag 22 mei 2024 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat mensen daarom vroegen op TikTok wellicht.
1,75 miljoen Amerikaanse streams in één week voor een Nederlandstalig liedje. Ongelooflijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 06:18 schreef Za het volgende:
Europapa ook populair bij Amerikaanse luisteraars
Het nummer Europapa van Joost Klein is niet alleen in Europa populair, maar doet het ook goed in de Verenigde Staten. Van de ruim 23 miljoen keer dat het nummer vorige week werd gestreamd kwam 7,44 procent van de luisteraars uit Amerika, meldt Billboard. Dat is het hoogste Amerikaanse aandeel voor een songfestivalliedje sinds 2021, toen Måneskin wereldwijd scoorde.
https://www.ad.nl/show/eu(...)uisteraars~aeff1b15/
Ik geef alleen maar MIJN gevoel en mening. Er staat nergens in m'n post dat jij dat niet mag volgens mij?quote:Op donderdag 23 mei 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Sommige steun betuigingen roepen een ander gevoel op dan andere.
Sommige zijn wellicht ook omdat de steunbetuiger een graantje mee wil pikken van het gebeuren rond Joost.
Nielson ik wordt naar bij de eerste zin, dat mag toch Greys?
Dat is zo ongeveer de grootste hit aller tijden, dan leg je de verwachtingen ietsje te hoogquote:Op donderdag 23 mei 2024 08:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
Fingers crossed voor Gangnam Style-achtige proporties
Droom groot toch?quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de grootste hit aller tijden, dan leg je de verwachtingen ietsje te hoog
Waarom niet? Ik denk dat Joost het hele cancel gebeuren niet zo boeit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 00:38 schreef Za het volgende:
Niemand haakt er op in, en ik ben zo benieuwd naar jullie mening.
Denkt iemand hier serieus dat Joost een duet gaat zingen met Anouk, "zonder jou"?
Nee toch, dat kan toch niet waar zijn?
Geen idee; ik neem even aan dat we geen van allen kennen, wie weet heeft hij het er met zijn vrienden wel degelijk over, of heeft hij het achter zich gelaten. Dat laatste lijkt het geval; zou mooi en groots zijn, je ding doen op het ESF, beseffen dat het een grote corrupte propaganda machine is voor specifieke machten, daar je niets van aantrekken en doorgaan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik denk dat Joost het hele cancel gebeuren niet zo boeit.
Joost en Electric Callboy lijkt me een enorme knaller jaquote:Op donderdag 23 mei 2024 10:51 schreef Evenstar het volgende:
Zit te luisteren naar nieuwe nummer van Babymetal met Electric Callboy .....en eigenlijk zou Joost + Electric Callboy ook wel geniale combo zijn
Joost DQ bij ESF en Electric Callboy mocht niet medoen in Duitsland, omdat ze niet radiovriendelijk waren. Samen een knaller maken zou wel epic zijn
Oh yo hoe kan ik dit vergeten zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:51 schreef Evenstar het volgende:
Zit te luisteren naar nieuwe nummer van Babymetal met Electric Callboy
Man dan hou ik het echt niet meer hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Joost en Electric Callboy lijkt me een enorme knaller ja
Wanneer komt die uit weet je dat?quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:57 schreef Greys het volgende:
Ik heb ook nogal zin in dat Traffic nummer van Käärijä en Joost samen. Dat klonk best nogal lekker namelijk.
Inclusief hopelijk epische clipquote:Op donderdag 23 mei 2024 11:57 schreef Greys het volgende:
Ik heb ook nogal zin in dat Traffic nummer van Käärijä en Joost samen. Dat klonk best nogal lekker namelijk.
Ah daarom was hij dus in Finland met Käärijäquote:Op donderdag 23 mei 2024 11:57 schreef Greys het volgende:
quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ah daarom was hij dus in Finland met Käärijä [ afbeelding ]
Ja ben ook wel erg benieuwd!quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Nope geen idee.
Maar het stuk dat te horen was klonk serieus tof.
Twee leukies bij elkaarquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:15 schreef Greys het volgende:
Voor degenen die het destijds gemist hebben:
[ x ]
Marlin, lolquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:04 schreef NailQueen het volgende:
De socials van ESF hebben wat gepost over Petra en Marlin. Mensen in de comments weten wel beter
Ik snap ergens wel wat hij bedoelt, en hij is gelukkig voor hem wellicht wat minder gevoelig dan een S10, maar er zou altijd een soort veilige basis moeten zijn achter de schermen, los van de hectiek.quote:
En ik heb begrepen dat in het verleden een stuk minder verplicht was voor de artiesten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap ergens wel wat hij bedoelt, en hij is gelukkig voor hem wellicht wat minder gevoelig dan een S10, maar er zou altijd een soort veilige basis moeten zijn achter de schermen, los van de hectiek.
Ja precies, de social mediatsunami is pas echt ook een paar jaar na zijn deelname op gang gekomen. In 2016 was dat ook nog lang niet zo heftig als de laatste 2, 3 edities.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:11 schreef Sandrie het volgende:
[..]
En ik heb begrepen dat in het verleden een stuk minder verplicht was voor de artiesten.
Dat Anouk kon kiezen om nergens aan mee te doen behalve de shows en een persco bijvoorbeeld.
Ik weet niet hoe dat zat in zijn jaar.
Gebruik TikTok is ook enorm gestegen in 2020 in Nederland/Europa. Gebruik Instagram is tussen nu en 2019 ook verdubbeld in Nederland.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja precies, de social mediatsunami is pas echt ook een paar jaar na zijn deelname op gang gekomen. In 2016 was dat ook nog lang niet zo heftig als de laatste 2, 3 edities.
Oh boyquote:
Een aantal dagen geleden was hij nog helemaal "Team Joost", terwijl S10 niet zoveel anders zegt dan wat Joost ook gevoeld heeft waarschijnlijk. En inderdaad, in 2016 was social media - en zeker TikTok - nog niet prominent aanwezig op het ESF, dus wat dat betreft heeft hij het makkelijker gehad.quote:
quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh boy
Ik wacht op de subtiele toevoeging dat veruit die meeste streams en views voor Europapa en Joost zijn
Aran op de barricadequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |