abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213636302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:08 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Eigenlijk neig ik ook steeds meer naar volgend jaar meedoen. Als we volgend jaar niet meedoen, dan zal een deel van het publiek denken dat we gestraft zijn vanwege de diskwalificatie van het jaar ervoor.

Volgend jaar graag Joost sturen met een liedje over ijsco's. We noemen het liedje dan Joost Ice.
Als Joost niet wil dan sturen we een gelegenheidsact genaamd de Disco Queers. Hebben we ook meteen de LHBTI-stem binnen.
pi_213636334
quote:

[..]
Eigenlijk neig ik ook steeds meer naar volgend jaar meedoen. Als we volgend jaar niet meedoen, dan zal een deel van het publiek denken dat we gestraft zijn vanwege de diskwalificatie van het jaar ervoor.

Volgend jaar graag Joost sturen met een liedje over ijsco's. We noemen het liedje dan Joost Ice.
Als Nederland besluit om niet mee te doen (wat ik van harte hoop als EBU besluit te doen alsof er niks gebeurd is) dan natuurlijk wel met grootst mogelijke bombarie die je je kunt voorstellen (want geen EBU regeltjes meer waar je aan moet houden). Een We Are The World-achtige song releasen met Joost op de voorgrond en alle oud deelnemers erbij, waarin alles wat er fout gaat op een Joost manier aan de kaak wordt gesteld. Ik zie het voor me.
pi_213636353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:14 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als Joost niet wil dan sturen we een gelegenheidsact genaamd de Disco Queers. Hebben we ook meteen de LHBTI-stem binnen.
Best. Als ze het liedje maar Joost Ice blijven noemen, want dat lijkt op justice :P
pi_213636397
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:07 schreef Eurochacha het volgende:
[ x ]

Dank jullie wel!!!

Ik word weer zo boos dat Joost om waarschijnlijk een klein dingetje wordt gediskwalificeerd maar dat de EBU bij de Israëlische delegatie de hand boven het hoofd houdt :(
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 13:24:50 #257
87554 Cee
Welluk?
pi_213636398
Ik wil dat er geen cent van “MiJn GeLd!!” naar dat zooitje gaat volgend jaar als ze verdommen zich te veranderen.
pi_213636421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:17 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Als Nederland besluit om niet mee te doen (wat ik van harte hoop als EBU besluit te doen alsof er niks gebeurd is) dan natuurlijk wel met grootst mogelijke bombarie die je je kunt voorstellen (want geen EBU regeltjes meer waar je aan moet houden). Een We Are The World-achtige song releasen met Joost op de voorgrond en alle oud deelnemers erbij, waarin alles wat er fout gaat op een Joost manier aan de kaak wordt gesteld. Ik zie het voor me.
En alle bushokjes in Genève, Zürich of waar ze het ook organiseren volhangen met posters van Joost in de week van Eurovisie. Zou doneren aan een crowdfunding om dat mogelijk te maken.
pi_213636427
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:24 schreef Cee het volgende:
Ik wil dat er geen cent van “MiJn GeLd!!” naar dat zooitje gaat volgend jaar als ze verdommen zich te veranderen.
Waarschijnlijk moeten we volgend jaar gaan van de regering-Wilders, anders is dat namelijk een belediging voor Israël.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 13:34:51 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213636484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waarschijnlijk moeten we volgend jaar gaan van de regering-Wilders, anders is dat namelijk een belediging voor Israël.
Of we mogen van alle andere landen als extreem rechts land niet meer mee doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213636508
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:11 schreef Nizno het volgende:

[..]
het was gewoon voor de jury net als een ander optreden,
het was het live optreden van de donderdag en de jury zit ook niet in de zaal dus ziet het ook op beeldschermen
De jury opereert niet in een vacuüm, die weten wel dat er iets speelt.

Al was het optreden natuurlijk ook niet geweldig, wel qua energie maar niet qua staging en zang. Er was ook weinig voor de juryleden om punten aan te geven.
pi_213636546
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:34 schreef Greys het volgende:
Ben nogal bang dat de boosheid op de EBU enorm inkakt de komende tijd en ze ermee wegkomen door alles te negeren tot de storm is gaan liggen.

Kan als 1 persoon niets anders dan dingen als de Aussies op Twitter vragen of ze de uitslag van hun survey willen delen met de EBU en zelf blijven tweeten. Misschien dat ik er ook nog wel een e-mail aan waag aan de EBU (ha ha Mir dat interesseert ze echt niks ja dat weet ik maar niets doen is geen optie).

Zal ook wat dm's versturen aan grote fanmedia of er gezamenlijk iets mogelijk is richting de EBU.

[ x ]
Bij veel zaken denk ik wel: nuance. Het is aan de EBU om een zo strak mogelijke televisieproductie neer te zetten en dan moet je bepaalde afwegingen maken.

Dit jaar was er sowieso de nodige spanning vanwege de deelname van Israël, maar Israël verbannen had ook tot commotie geleid.

Achter de schermen misdroeg deze delegatie zich duidelijk, maar een deel is te verklaren als pestgedrag over en weer. Laten we wel wezen: een aantal deelnemers die zich negatief heeft uitgelaten hierover was bepaald ook niet vriendelijk of professioneel tegen de Israëlische zangeres.

Daarnaast is het een politiekvrije wedstrijd en we hebben allemaal gezien dat sommigen erg hun best hebben gedaan om de regels daarover alsnog te negeren.

Ik snap dat je als organisatie een positieve show neer wil zetten en de kijker thuis niet wil bestoken met boe-geroep vanuit de zaal. Nu had het filteren daarvan ook geen impact, want Israël kreeg alsnog veel stemmen (de reactie van de zaal is dan ook niet representatief voor de kijkers thuis).

Het verbannen van de EU vlag had natuurlijk te maken met de diskwalificatie van Nederland.

De diskwalificatie van Joost hadden ze natuurlijk strakker en beter kunnen doen, maar ik blijf erbij: met alles wat we daar nu over weten blijf ik dat vanuit de EBU gezien een begrijpelijke beslissing vinden.

Ik vind eerlijk gezegd dat de EBU het al met al nog niet zo heel slecht heeft gedaan in een jaar waarin er enorm veel spanningen en problemen waren.
pi_213636551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De jury opereert niet in een vacuüm, die weten wel dat er iets speelt.

Al was het optreden natuurlijk ook niet geweldig, wel qua energie maar niet qua staging en zang. Er was ook weinig voor de juryleden om punten aan te geven.
Ik heb wel het idee dat vooral 'wij' moeite hebben met de staging. Buiten mijn bubbel heb ik er eigenlijk niet zoveel negatiefs over gehoord of gelezen en werd vooral dat ronddraaiende shot met het publiek tijdens "hey!" als een money shot gezien. Maar goed, misschien zegt dat iets over mijn bubbel en waren die reacties er wel. 🫣
pi_213636627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
pi_213636672
quote:

[..]

Het kan best dat er een compromis uitkomt dat we volgend jaar meedoen. Maar dan moeten we er wel mentaal op voorbereid zijn dat dat 1) geen “We Don’t Wanna Putin”-achtige protestsong wordt, want dat mag niet en 2) dat we geen wraak gaan nemen door “ze allemaal een poepie te laten ruiken en gewoon de hele zaak te winnen” , want in de praktijk bots je dan toch op een juryvriendelijk liedje van Oekraïne, of Estland dat een onverwachte uitschieter heeft en wint.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213636676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:41 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik heb wel het idee dat vooral 'wij' moeite hebben met de staging. Buiten mijn bubbel heb ik er eigenlijk niet zoveel negatiefs over gehoord of gelezen en werd vooral dat ronddraaiende shot met het publiek tijdens "hey!" als een money shot gezien. Maar goed, misschien zegt dat iets over mijn bubbel en waren die reacties er wel. 🫣
Het geeft niets extra’s. Bepaalde dingen op de LED zie je niet eens of maar half en op bepaalde momenten word je ook nog verblind door het licht. Plus heel veel wideshots op vreemde momenten ook. Het doet gewoon niets. Wat het optreden maakt en wat wél echt wat doet is het publiek dat je heel hard mee hoort zingen.
pi_213636680
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:46 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-
pi_213636688
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:41 schreef d_elise het volgende:

[..]
Wij kijken er anders naar, omdat we weten dat verkleedpartijen jurypunten kosten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213636712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:41 schreef europapa het volgende:

[..]
Bij veel zaken denk ik wel: nuance. Het is aan de EBU om een zo strak mogelijke televisieproductie neer te zetten en dan moet je bepaalde afwegingen maken.

Dit jaar was er sowieso de nodige spanning vanwege de deelname van Israël, maar Israël verbannen had ook tot commotie geleid.

Achter de schermen misdroeg deze delegatie zich duidelijk, maar een deel is te verklaren als pestgedrag over en weer. Laten we wel wezen: een aantal deelnemers die zich negatief heeft uitgelaten hierover was bepaald ook niet vriendelijk of professioneel tegen de Israëlische zangeres.

Daarnaast is het een politiekvrije wedstrijd en we hebben allemaal gezien dat sommigen erg hun best hebben gedaan om de regels daarover alsnog te negeren.

Ik snap dat je als organisatie een positieve show neer wil zetten en de kijker thuis niet wil bestoken met boe-geroep vanuit de zaal. Nu had het filteren daarvan ook geen impact, want Israël kreeg alsnog veel stemmen (de reactie van de zaal is dan ook niet representatief voor de kijkers thuis).

Het verbannen van de EU vlag had natuurlijk te maken met de diskwalificatie van Nederland.

De diskwalificatie van Joost hadden ze natuurlijk strakker en beter kunnen doen, maar ik blijf erbij: met alles wat we daar nu over weten blijf ik dat vanuit de EBU gezien een begrijpelijke beslissing vinden.

Ik vind eerlijk gezegd dat de EBU het al met al nog niet zo heel slecht heeft gedaan in een jaar waarin er enorm veel spanningen en problemen waren.
Wat een hoop onzin in deze post. Om te beginnen hebben die stemmen op Israël natuurlijk niks met kijkers thuis te maken, de meesten die daarop stemden keken niet eens. Dat blijkt wel uit het feit dat haar nummer is geflopt terwijl ze tweede werd in de televote :') De zogenaamde "fans" vonden het blijkbaar dus toch niet zo goed dat ze er ook echt naar wilden luisteren...

Waar jij voor pleit is censuur. Je maakt een wedstrijd juist politiek als je alle vormen van meningen censureert... behalve het propagandalied van Israël, en die delegatie verder ook geen strobreed in de weg legt met hun treiterpartijen en intimidatie. Dan maak je een duidelijke keuze. Als je dan iemand diskwalificeert omdat hij in het ergste geval een telefoon uit iemands hand sloeg is dat zeer betwistbaar, zeker omdat er nog helemaal niet duidelijk is of hij ook daadwerkelijk iets fout heeft gedaan. Als hij nou dat meisje een klap op haar muil had gegeven, ja dat is diskwalificatie. Duidelijk. Maar dit? Zeer dubieus.
pi_213636713
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:46 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zeg alsjeblieft dat dit fake news is :X
pi_213636750
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:50 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het geeft niets extra’s. Bepaalde dingen op de LED zie je niet eens of maar half en op bepaalde momenten word je ook nog verblind door het licht. Plus heel veel wideshots op vreemde momenten ook. Het doet gewoon niets. Wat het optreden maakt en wat wél echt wat doet is het publiek dat je heel hard mee hoort zingen.
Eens, hoor. Joost zijn energie en de reactie van het publiek maakte het optreden. Ik denk alleen dat wij te kritisch naar de staging kijken omdat het onze inzending is en we er maanden mee bezig waren, terwijl het andere mensen weinig interesseert. Behalve de jury's natuurlijk, maar aan de andere kant zijn we wel ongeveer op dezelfde plek geëindigd bij de jury's waar de eurojury Joost ook al ongeveer zette, zonder staging.
pi_213636760
twitter
pi_213636847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:58 schreef d_elise het volgende:

[..]
Eens, hoor. Joost zijn energie en de reactie van het publiek maakte het optreden. Ik denk alleen dat wij te kritisch naar de staging kijken omdat het onze inzending is en we er maanden mee bezig waren, terwijl het andere mensen weinig interesseert. Behalve de jury's natuurlijk, maar aan de andere kant zijn we wel ongeveer op dezelfde plek geëindigd bij de jury's waar de eurojury Joost ook al ongeveer zette, zonder staging.
Maar je zou dan ook kunnen zeggen dat ze verzaakt hebben om het allemaal wat extra’s te geven, dat is uiteindelijk ook onderdeel van het Songfestival. Het interesseert mensen misschien niet direct, maar was het wel beter in beeld gebracht met een wat interessantere staging dan interesseert het mensen automatisch wel en komen ze daar ook voor terug. Nu komen ze sowieso wel terug voor de reactie van het publiek.

Voor die één na laatste hey waar de camera op het podium is en je het publiek ziet gebeurt er niet veel bijzonders waarvoor je echt terugkomt, vind ik dan. Maar eerlijk gezegd komt dat af en toe ook alleen maar omdat de leukere visuals niet goed in beeld worden gebracht.
pi_213636893
Wat ik me nog afvraag hè. Joost kreeg 10 punten van de Italiaanse jury. Zouden die nog enigszins beïnvloed zijn door dat Italiaanse televote lek, de dag ervoor? _O-
leven zoals het leven is
pi_213636927
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:09 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar je zou dan ook kunnen zeggen dat ze verzaakt hebben om het allemaal wat extra’s te geven, dat is uiteindelijk ook onderdeel van het Songfestival. Het interesseert mensen misschien niet direct, maar was het wel beter in beeld gebracht met een wat interessantere staging dan interesseert het mensen automatisch wel en komen ze daar ook voor terug. Nu komen ze sowieso wel terug voor de reactie van het publiek.

Voor die één na laatste hey waar de camera op het podium is en je het publiek ziet gebeurt er niet veel bijzonders waarvoor je echt terugkomt, vind ik dan. Maar eerlijk gezegd komt dat af en toe ook alleen maar omdat de leukere visuals niet goed in beeld worden gebracht.
Klopt! Zeker als je filmpjes vanuit de zaal bekijkt zie je bijvoorbeeld ook leuke vloervisuals, die in de tv-registratie helemaal niet zichtbaar zijn. Misschien ben ik nu wel zo mild over de staging door de hele situatie nu en doordat ik me op het ergste had voorbereid na het zien van de vogel. De reactie van het publiek maakte heel veel goed.
pi_213636945
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:17 schreef d_elise het volgende:

[..]
Klopt! Zeker als je filmpjes vanuit de zaal bekijkt zie je bijvoorbeeld ook leuke vloervisuals, die in de tv-registratie helemaal niet zichtbaar zijn. Misschien ben ik nu wel zo mild over de staging door de hele situatie nu en doordat ik me op het ergste had voorbereid na het zien van de vogel. De reactie van het publiek maakte heel veel goed.
Ja ik denk ondertussen ook wel, wat maakt het nog uit. _O- en inderdaad de reactie van het publiek was echt geweldig. O+
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 14:21:35 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213636961
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zeg alsjeblieft dat dit fake news is :X
Jens Stoltenberg is in charge of NATO
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213637032
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:14 schreef Jason22 het volgende:
Wat ik me nog afvraag hè. Joost kreeg 10 punten van de Italiaanse jury. Zouden die nog enigszins beïnvloed zijn door dat Italiaanse televote lek, de dag ervoor? _O-
De Italiaanse jury stemt altijd strategisch op landen die geen concurrent zijn. Daarom kreeg S10 ook de 12 punten in 2022. Dat is bitterzoet.
pi_213637131
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:58 schreef d_elise het volgende:

[..]
Het is ook zo, als je gewoon een liedje ziet op tv ga je ook niet heel nauwgezet kijken naar hoe het in beeld wordt gebracht. Dan geniet je gewoon van het nummer. Maar op het songfestival moet je je onderscheiden, en dan maakt het wel uit. Zeker van een artiest als Joost, die zo let op elk detail (wat in de videoclip ook geweldig is gedaan) viel dit gewoon erg tegen. En dan met name de regie. Wat voegt zo'n Marnix Kaart nou toe, vraag ik me dan af. Als je ziet hoe bij Ierland echt minutieus elk shot raak is, en bij ons er maar wat wordt gedaan, vind ik dat ergens wel pijnlijk.
pi_213637134
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:00 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Global dan wel he, dit is niet de Amerikaanse hitlijst. Niettemin knap natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')