Mooi dat de linkerflank opdondert bij de VVDquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:07 schreef nostra het volgende:
Eerste opzegging hier al binnen, nog een wethouder ook.
Juist, het hele argument dat en grosse investeren in studenten en studies een investering is snijdt geen hout.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:03 schreef TAmaru het volgende:
Maar hebben we niet al jaren te veel ingezet op studeren? We zien nu dat er juist een tekort is in lagere geschoolde sectoren. Loodgieters, timmerlieden, dat soort mensen.
Vvd neem ik aan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:07 schreef nostra het volgende:
Eerste opzegging hier al binnen, nog een wethouder ook.
pedagogiek verdient volgens 'de lijstjes' rotslecht maar je kunt het moeilijk een zinloze opleiding noemen. Datzelfde geldt voor neurowetenschappen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Het maatschappelijk nut van een studie, of althans de concrete werkzaamheden die daarna en daarmee worden verricht, alléén afmeten aan economische opbrengst is wel erg smal gedacht natuurlijk.
Ja, alleen het grootkapitaal hoort bij de VVD.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi dat de linkerflank opdondert bij de VVD
Ik was aan het redeneren volgens Onderwaters insteek. Het ligt niet zoveel aan de studie meer aan de mindset van de mens. Er zijn genoeg filosofie of studenten geschiedenis die iets moois weten te bereiken. Overigens heeft Jan Onderwater als inwoner van Duitsland al helemaal geen nut voor de Nederlandse economie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
De PABO levert het land economisch juist gigantisch veel op. Zonder school heb je geen mensen die later het werk kunnen doen (en voor de student persoonlijk levert het ook veel op, het onderwijs is inmiddels één van de best betaalde sectoren geworden).
Nee, dat staat er niet en dat gaat ook niet gebeuren. Lijkt me ook een discriminerende uitvoering van de maatregel die het nooit gaat houden bij de rechter. De langstudeerboete is gewoon: je mag maximaal 1 jaar uitloop hebben op elke studie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Per studie de uitloop vaststellen. Uitgangspunt is bij alfa dat je het nominaal afrondt.
Ik herken dit maar al te goed, hebben een titel, maar met hun rekenvaardigheden halen ze de lagere school geeneens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh geloof me, ik zit helaas in een 'hoogopgeleide' bubbel met mensen die vrij massaal middelmatig zijn maar allemaal denken dat ze heel wat voorstellen.
Neem het allemaal niet te serieus.
Nee, gewoon representatieve politici zoals Teeven, Aptroot, en Slettenhaar. Gewoon gezellig rechts zeg maar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, alleen het grootkapitaal hoort bij de VVD.
Je snapt het punt nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar studenten werktuigbouwkunde moeten dan ook gestraft worden om jouw onderbuikgevoelens jegens filosofie studenten?
Bijna geen door de afschaffing van de stufi was dat al veel te duur geworden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen doen dat tegenwoordig nog? En in welke mate heb je er last van als mensen dat doen?
Oh ja de loh un orduhr ook nog ja, die vergat ik evenquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, gewoon representatieve politici zoals Teeven, Aptroot, en Slettenhaar. Gewoon gezellig rechts zeg maar.
Waarom is het discriminerend op per studie (categorie) bepaalde eisen te stellen. Bij geneeskunde moet je loten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet en dat gaat ook niet gebeuren. Lijkt me ook een discriminerende uitvoering van de maatregel die het nooit gaat houden bij de rechter. De langstudeerboete is gewoon: je mag maximaal 1 jaar uitloop hebben op elke studie.
En dan hoop ik dat ze een uitzondering maken voor zieken of mensen die iets anders heftigs mee maken en daardoor een tijd niet kunnen studeren.
Ordnung muss seinquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh ja de loh un orduhr ook nog ja, die vergat ik even
Bijna geen door de afschaffing van de stufi was dat al veel te duur geworden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen doen dat tegenwoordig nog? En in welke mate heb je er last van als mensen dat doen?
Ja ik zou als EU zeggen zoek het lekker uit. We hebben decennia lang die uitzondering gehad op mest en dergelijke met als argument dat het dan gefaseerd opgelost kon worden. Zie waar we nu staan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:38 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hou de ambassade lekker waar hij zit, kost alleen maar geld het verplaatsen.
[..]
[..]
Vragen staat vrij, maar wat dan als Europa 'Nee' zegt?
Hoe zit het eigenlijk bij het vorige kabinet op de controle van uitgaven en effectiviteit van ingevoerde maatregelen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:52 schreef Buitendam het volgende:
Wanneer wordt dit doorberekend? Nu al zin in.
1. Dat was niet mijn insteek, dat is de insteek van de mensen die roepen dat studeren een investering is, ik geef aan wat de consequenties daarvan zijnquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:09 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik was aan het redeneren volgens Onderwaters insteek. Het ligt niet zoveel aan de studie meer aan de mindset van de mens. Er zijn genoeg filosofie of studenten geschiedenis die iets moois weten te bereiken. Overigens heeft Jan Onderwater als inwoner van Duitsland al helemaal geen nut voor de Nederlandse economie.
Het nationaal groeifonds (wat in eerste instantie best een goed plan was) opheffen vind ik trouwens prima, dat fonds voldeed absoluut niet aan zijn doelstelling.quote:
Tja volgens mij heb ik het daar nergens over. Los van dat het nogal moeilijk te meten is wat het rendement van iemand is. Het levenspad kan ook na je studie erg grillig zijnquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet
Als je meent dat financiering van studeren een investering is, dan zal je ook moeten accepteren dat je daar zo mee omgaat. Kortom, dan zal je bv quota voor taal, geschiedenis, sociale geografie, filosofie studies moeten invoeren en werktuigbouwkundigen, civiele techniek, etc meer moeten doen.
Prima toch?quote:
Yes.quote:
Brede volkspartij!quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, alleen het grootkapitaal hoort bij de VVD.
Ja. en doen meer voor arbeiders dan de zelfverklaarde sociaal-democraten.quote:
Of mensen die met geschiedenis de langst zittende premier werden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo ken ik persoonlijk ook weer mensen die filosofie hebben gestudeerd en nu goedlopende bedrijven hebben.
Misschien eens beginnen met minder communicatie- en persvoorlichters, beleidsmedewerker inclusie, en te ruime formaties in ondersteunende staffuncties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zie inderdaad een forse bezuiniging op het ambtenarenbestand. Echter was er ook een nieuwsbericht dat het huidige kabinet veel zaken niet geregeld kreeg door een tekort aan ambtenaren.
Nu zal dat vast een pak efficiënter kunnen werken, maar als je nu 'te weinig' man hebt, dan moet je zorgen dat die efficiënter aan de slag gaan. Niet nog een fors deel extra gaan wegsnijden. Dan blijf je - ook al gaan ze efficiënter te werk - alsnog achter de feiten aanlopen.
Tenzij je natuurlijk met je plannen überhaupt weinig ambtenaren nodig hebt. Maar dat kan ik niet zeggen vanuit mijn luie stoel.
Nogal een bedenkelijke mijlpaal was dat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of mensen die met geschiedenis de langst zittende premier werden.
Ambtenaren eruit. Externe inhuur erin.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien eens beginnen met minder communicatie- en persvoorlichters, beleidsmedewerker inclusie, en te ruime formaties in ondersteunende staffuncties.
Zijn ze bij D66 niet meer van een slanke overheid? Moet je het allemaal tot in SP proporties uitdedijt worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:20 schreef Hexagon het volgende:
"Mindur amptenaruh"
Ook weer een loze belofte natuurlijk.
Hoeveel % is dat?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien eens beginnen met minder communicatie- en persvoorlichters, beleidsmedewerker inclusie, en te ruime formaties in ondersteunende staffuncties.
Je snapt'm niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ambtenaren eruit. Externe inhuur erin.
Zo gaat dat.
Heb je je doel voor minder ambtenaren gehaald.
Logisch dat ze het mes zetten in zaken als wetenschap wanneer je de wetenschap op elk andere dossier sowieso negeert. Het is ook verspilling van geld om dingen uit te zoeken die je als regering vervolgens moet negeren.quote:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat snijden lijkt nu ingeboekt om het rond te krijgen, maar gaat absoluut nooit zo uitgevoerd worden. Als je bijvoorbeeld ziet dat ze ook technisch dingen klaar willen maken voor een grote stelselwijziging incl afschaffen van toeslagen, is daar gewoon extra personeel voor nodig. Aan het eind van de rit zul je zien dat er meer ambtenaren zijn na dit kabinet, niet minder.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zie inderdaad een forse bezuiniging op het ambtenarenbestand. Echter was er ook een nieuwsbericht dat het huidige kabinet veel zaken niet geregeld kreeg door een tekort aan ambtenaren.
Nu zal dat vast een pak efficiënter kunnen werken, maar als je nu 'te weinig' man hebt, dan moet je zorgen dat die efficiënter aan de slag gaan. Niet nog een fors deel extra gaan wegsnijden. Dan blijf je - ook al gaan ze efficiënter te werk - alsnog achter de feiten aanlopen.
Tenzij je natuurlijk met je plannen überhaupt weinig ambtenaren nodig hebt. Maar dat kan ik niet zeggen vanuit mijn luie stoel.
Het aantal ambtenaren is een gevolg van de taken die je hebt. Niet een doel op zichzelf.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn ze bij D66 niet meer van een slanke overheid? Moet je het allemaal tot in SP proporties uitdedijt worden?
Misschien dat je het niet weet, maar ik werk niet op de controlling afdeling van die departementen en dus geen inzage in de formatie budgetten.quote:
Snijden in het aantal ambtenaren is prima als je eerst het takenpakket aanpast. Maar dat zal er wel bij inschieten, wat dit tot een kansloze missie maakt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wie was er ook alweer van politieke hervormingen en een efficiente overheid?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:20 schreef Hexagon het volgende:
"Mindur amptenaruh"
Ook weer een loze belofte natuurlijk.
En de publieke wetenschapsfinanciering is in Nederland al armetierig in vergelijking tot de rest van Europa.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Logisch dat ze het mes zetten in zaken als wetenschap wanneer je de wetenschap op elk andere dossier sowieso negeert. Het is ook verspilling van geld om dingen uit te zoeken die je als regering vervolgens moet negeren.
Dus het is een slag in de lucht dat je daarmee zoden aan de dijk zet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat je het niet weet, maar ik werk niet op de controlling afdeling van die departementen en dus geen inzage in de formatie budgetten.
Moet geen doel opzich zijn. Maar elk normaal bedrijf reorganiseert eens in de zoveel jaar ook de formatie of herijkt deze. Soms kan er ook efficiënter gewerkt worden door technologische verbeteringen of vlakkere processen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het aantal ambtenaren is een gevolg van de taken die je hebt. Niet een doel op zichzelf.
Gok dat Pietertje dit heeft laten uitzoeken, of nog beter: zelf in de .xlsx bestanden snuffelt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus het is een slag in de lucht dat je daarmee zoden aan de dijk zet?
Nee, het zijn gewoon loze beloften als niet eerst het takenpakket wordt bepaald, en wat er aan mensen daarvoor nodig is. En het is niet de eerste keer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie was er ook alweer van politieke hervormingen en een efficiente overheid?
Van Mierlo toch?
Gewoon janken om het janken, hexa.
Je beticht wijlen van Mierlo van luchtfietserij?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, het zijn gewoon loze beloften als niet eerst het takenpakket wordt bepaald, en wat er aan mensen daarvoor nodig is. En het is niet de eerste keer.
Daar vrees ik dus ook voor. Het lijkt meer een roep van 'kleinere overheid' icm 'we moeten ergens geld vandaan halen' te zijn voor mijn gevoel. Gezien ze o.a. het toeslagenstelsel helemaal overhoop willen halen, gaat daar ook véél extra personeel naar toe. Dat is een gigantische klus zo op het eerste oog. Bij klimaat zal dan weer een deel wegvallen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Snijden in het aantal ambtenaren is prima als je eerst het takenpakket aanpast. Maar dat zal er wel bij inschieten, wat dit tot een kansloze missie maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |