Ja. en doen meer voor arbeiders dan de zelfverklaarde sociaal-democraten.quote:
Of mensen die met geschiedenis de langst zittende premier werden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo ken ik persoonlijk ook weer mensen die filosofie hebben gestudeerd en nu goedlopende bedrijven hebben.
Misschien eens beginnen met minder communicatie- en persvoorlichters, beleidsmedewerker inclusie, en te ruime formaties in ondersteunende staffuncties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zie inderdaad een forse bezuiniging op het ambtenarenbestand. Echter was er ook een nieuwsbericht dat het huidige kabinet veel zaken niet geregeld kreeg door een tekort aan ambtenaren.
Nu zal dat vast een pak efficiënter kunnen werken, maar als je nu 'te weinig' man hebt, dan moet je zorgen dat die efficiënter aan de slag gaan. Niet nog een fors deel extra gaan wegsnijden. Dan blijf je - ook al gaan ze efficiënter te werk - alsnog achter de feiten aanlopen.
Tenzij je natuurlijk met je plannen überhaupt weinig ambtenaren nodig hebt. Maar dat kan ik niet zeggen vanuit mijn luie stoel.
Nogal een bedenkelijke mijlpaal was dat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of mensen die met geschiedenis de langst zittende premier werden.
Ambtenaren eruit. Externe inhuur erin.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien eens beginnen met minder communicatie- en persvoorlichters, beleidsmedewerker inclusie, en te ruime formaties in ondersteunende staffuncties.
Zijn ze bij D66 niet meer van een slanke overheid? Moet je het allemaal tot in SP proporties uitdedijt worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:20 schreef Hexagon het volgende:
"Mindur amptenaruh"
Ook weer een loze belofte natuurlijk.
Hoeveel % is dat?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien eens beginnen met minder communicatie- en persvoorlichters, beleidsmedewerker inclusie, en te ruime formaties in ondersteunende staffuncties.
Je snapt'm niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ambtenaren eruit. Externe inhuur erin.
Zo gaat dat.
Heb je je doel voor minder ambtenaren gehaald.
Logisch dat ze het mes zetten in zaken als wetenschap wanneer je de wetenschap op elk andere dossier sowieso negeert. Het is ook verspilling van geld om dingen uit te zoeken die je als regering vervolgens moet negeren.quote:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat snijden lijkt nu ingeboekt om het rond te krijgen, maar gaat absoluut nooit zo uitgevoerd worden. Als je bijvoorbeeld ziet dat ze ook technisch dingen klaar willen maken voor een grote stelselwijziging incl afschaffen van toeslagen, is daar gewoon extra personeel voor nodig. Aan het eind van de rit zul je zien dat er meer ambtenaren zijn na dit kabinet, niet minder.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zie inderdaad een forse bezuiniging op het ambtenarenbestand. Echter was er ook een nieuwsbericht dat het huidige kabinet veel zaken niet geregeld kreeg door een tekort aan ambtenaren.
Nu zal dat vast een pak efficiënter kunnen werken, maar als je nu 'te weinig' man hebt, dan moet je zorgen dat die efficiënter aan de slag gaan. Niet nog een fors deel extra gaan wegsnijden. Dan blijf je - ook al gaan ze efficiënter te werk - alsnog achter de feiten aanlopen.
Tenzij je natuurlijk met je plannen überhaupt weinig ambtenaren nodig hebt. Maar dat kan ik niet zeggen vanuit mijn luie stoel.
Het aantal ambtenaren is een gevolg van de taken die je hebt. Niet een doel op zichzelf.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn ze bij D66 niet meer van een slanke overheid? Moet je het allemaal tot in SP proporties uitdedijt worden?
Misschien dat je het niet weet, maar ik werk niet op de controlling afdeling van die departementen en dus geen inzage in de formatie budgetten.quote:
Snijden in het aantal ambtenaren is prima als je eerst het takenpakket aanpast. Maar dat zal er wel bij inschieten, wat dit tot een kansloze missie maakt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wie was er ook alweer van politieke hervormingen en een efficiente overheid?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:20 schreef Hexagon het volgende:
"Mindur amptenaruh"
Ook weer een loze belofte natuurlijk.
En de publieke wetenschapsfinanciering is in Nederland al armetierig in vergelijking tot de rest van Europa.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Logisch dat ze het mes zetten in zaken als wetenschap wanneer je de wetenschap op elk andere dossier sowieso negeert. Het is ook verspilling van geld om dingen uit te zoeken die je als regering vervolgens moet negeren.
Dus het is een slag in de lucht dat je daarmee zoden aan de dijk zet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat je het niet weet, maar ik werk niet op de controlling afdeling van die departementen en dus geen inzage in de formatie budgetten.
Moet geen doel opzich zijn. Maar elk normaal bedrijf reorganiseert eens in de zoveel jaar ook de formatie of herijkt deze. Soms kan er ook efficiënter gewerkt worden door technologische verbeteringen of vlakkere processen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het aantal ambtenaren is een gevolg van de taken die je hebt. Niet een doel op zichzelf.
Gok dat Pietertje dit heeft laten uitzoeken, of nog beter: zelf in de .xlsx bestanden snuffelt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus het is een slag in de lucht dat je daarmee zoden aan de dijk zet?
Nee, het zijn gewoon loze beloften als niet eerst het takenpakket wordt bepaald, en wat er aan mensen daarvoor nodig is. En het is niet de eerste keer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie was er ook alweer van politieke hervormingen en een efficiente overheid?
Van Mierlo toch?
Gewoon janken om het janken, hexa.
Je beticht wijlen van Mierlo van luchtfietserij?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, het zijn gewoon loze beloften als niet eerst het takenpakket wordt bepaald, en wat er aan mensen daarvoor nodig is. En het is niet de eerste keer.
Daar vrees ik dus ook voor. Het lijkt meer een roep van 'kleinere overheid' icm 'we moeten ergens geld vandaan halen' te zijn voor mijn gevoel. Gezien ze o.a. het toeslagenstelsel helemaal overhoop willen halen, gaat daar ook véél extra personeel naar toe. Dat is een gigantische klus zo op het eerste oog. Bij klimaat zal dan weer een deel wegvallen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Snijden in het aantal ambtenaren is prima als je eerst het takenpakket aanpast. Maar dat zal er wel bij inschieten, wat dit tot een kansloze missie maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |